Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: laguna 2 - vibratie/zgomot motor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
65tly
Salut,

Sunt un proaspat posesor de laguna 2: 2002, 1.9 dci, 110000 km.
Masina imi place f. mult, arata super, are toate dotarile posibile, mai putin navi.
Ce ma deranjeaza: la plecarea de pe loc si nu numai, se aude un zgomot ciudat ca un zbarnait pe la motor. La relanti nu se aude mai nimic, este silentios motorul.
Cu capota ridicata am accelerat si se pare ca zgomotul este din zona filtrului de aer.
Ce ma sfatuiti sa fac?

Tks.
cibernuts
Vezi cumva sa nu fie toba care se aude si nu motorul;se aude in zona motorului dar de fapt este "toba",mai precis teava care iese din catalizator.Normal sunetul este putin peste 1000 si pe la 1900 de turatii,nu stiu daca la tine se aude la acelasi turatii.
ubik
daca este un zgomot ca de plastic lovit ...in ritmul vibratie motorului ...
este de la teava care intra in cutia ce tine filtrul de aer ..
ca sa testezi ...in timp ce accelereaza cineva ..tine cu mana diferitele
tuburi de plastic din zona aia.

exact asa facea si fosta mea laguna 2 dci ...s-a rezolvat cu un bucata de cauciuc si un surub ..
tavian
salutare
zgomotul este metalic ca si cand ar agata ceva metalic?
sorin
Dupa ce se incalzeste motorul mai auzi ceva?Daca nu atunci nu este o problema.
west
e toba, toate se aud asa...si a mea
"Besti@!"
A rezolvat treaba asta cineva? a mea acum a inceput sa faca si nu imi dau seama de unde vine zgomotul. La mine cel mai tare se aude cand accelerez brusc si foarte puternic atunci cand intra turbina ! In prima faza am crezut k a picat turbina ...

!!!! cine ma ajuta putin ???
$$ilvviu
Pune urechea pe la motor si incearca sa localizezi sursa.
byby
E suportul superior de la motor. Da o cautare, s-a mai discutat in draci aceasta problema.
ardelut
Problema vine cu adevarat de la tubul de absorbtie care este prins de carcasa filtrului cu un surub . Scoate capacul bateriei ca sa ai acces mai usor si verifica imbinarea dintre tub si carcasa . Incearca sa presezi cat mai bine tubul in orificiul carcasei si strange bine surubul ( dar cu masura sa nu-l dai peste cap ) . Am avut si euproblema asta si asa am rezolvat-o .
"Besti@!"
Multumesc mult !

Problema e ca nu e asa usor de pus urechea la motor pt k face numai in sarcina si la peste 2000 de rotatii !
O alta treaba : suportul ala al motorului arata extrem de bine dar o sa tin cont sa mai arunc o privire.
O sa desfac si suportul la baterie ,etc...sa vad ce misca si pe acolo !
Tin cont de sfaturile voastre si o sa va anunt cand rezolv problema.
"Besti@!"
Am ajuns la concluzia k sunetul este din acel racord ce vine intre catalizator si coloana de evacuare . Am fost si la un mecanic de la Renault si este de aceeasi parere cu mine .
Asta zice sa taiem si sa sudam .....
A mai facut cineva treaba asta ?..se gaseste shmecheria aia sa o cumpar si sa o inlocuiesc???...dak taiem si sudam teava nu o sa mai fi flexibila = probleme zgomot (batai)?????
Ms.
luci2008
am avut aceeasi problema, am schimbat racordul, taiat sudat, insa dupa ceva timp. zanganitul de la ralanti a revenit, asa ca o sa/l schimbi degeaba
"Besti@!"
Salut!
Ieri seara m-a lasat masina ! ..sunetele s-au accentuat si surpriza !!!....nu mai intra turbina! Pe langa astea am observat k ,pe langa sunetul de tractor ,masina scoate si fum pe langa galerie.
Astazi am desfacut galeria,turbina... si am gasit teava dintre EGR si Galeria evacuare rupta ! tr sa o inlocuiesc si e ok.
Aveti idee cat costa teava aia?..dar aia de la turbina ???
Ms.! Va tin la curent ...
"Besti@!"
Astazi am sunat la Renaul si am aflat pretul conductei: 109 lei si vine in 2 saptamani .
La alt magazin mi-au cerut 190 lei si vine in 5 zile .
...asa ca am improvizat pt ca de maine imi trebuie masina.


Am lipit conducta cu un adeziv ce rezista la 1000 grade dupa ce am incercat sa o sudez la autogen si nu merge in nici un fel .
Maine dimineata ma apuc de montat si o sa revin ,cu siguranta dupa ce pica iar...! ..sper sa imi vina una noua pana paica improvizatia asta.
seba2010
Salutare,

Topicul asta mi s-a parut cel mai apropiat de problema mea.

Am gasit undeva (tot aici pe forum, dar nu mai gasesc topicul) ca vibratiile de la plecarea de pe loc (se smuceste motorul mai mult ...) sunt cauzate de suportul de la motor, cel de langa distributie, mai exact bucsa suportului, care se uzeaza in timp ...

Am comandat-o de pe net, dar cand am fost la service sa o puna, bucsa asta noua avea joc ...
Cea veche este cat de cat fixa (au folosit presa ca sa o scoata), dar cea noua avea un joc evident.

Intrebare : asa trebuie sa fie? conform unor filmulete postate de userul vf1bg0, bucsa noua intra doar cu o apasare, dar mie imi pare ciudat ...

As vrea sa ma lamuresc. Voi ce parere aveti?

Multumesc!
AdR!@N
Bucsa noua intra printr-o apasare de jos in sus mai fortata... cu mana. Eu am schimbat de doua ori (prima data am cumparat de la VF1BG0, a doua oara de pe un site online) si ambele au fost ok.
iuli23
verifica si bucsa de jos ..eu dupa ce le-am schimbat pe ambele am scapat de vibratii
seba2010
Multumesc pentru raspunsuri.
Totusi, care "bucsa de jos" ? Imi puteti da mai multe detalii? eventual un cod de piesa ? biggrin.gif
iuli23
defapt se numeste tampon motor...
GeorgeCST
Nu exista cod pentru ca Renault nu vinde decat suportul de motor , din aceasta cauza vei gasi doar chinezarii la 30-40 ron. La cat cost suportul de motor poti sa iti cumperi 2 pungi de bucsi si sa le schimbi la fiecare revizie . Si intradevar se forteaza cu mana cand se monteaza direct pe masina.

Atentie masina are 2 tampoane anticuplu unul sus la distributie si altul jos undeva sub electromotor. Cel de sus se rezolva cu bucsa cel de jos cumperi tamponul.


xenolith
Salutare, am și eu o problemă similară cu a mea Laguna Facelift(2.0 150cp). Mai exact între 1700 și 2100 ture(aproximativ) am un zgomot. Mai exact când dau drumul pedalei de accelerație și o las în frână de motor.

Astă seară a început să facă mai urât ca de obicei și am deschis capota. Am găsit zgomotul în zona din dreapta, deasupra bateriei(vezi foto informativ). Habar n-am ce-i sub plasticul ăla, ideea e că dacă apas pe el se reduce semnificativ zgomotul.

O să ajung cu ea în service zilele astea dar mi-ar face un pustiu de bine să știu despre ce e vorba.

Mulțam

iuli23
sub plasticele alea sunt panouri cu sigurante
xenolith
@iuli23 ăăăă, e un furtun/canal cu diametru mare care se duce spre acel box. Deci este elementul cel mai din dreapta de deasupra bateriei, cel mai puțin blurat.
Aco
Aia este carcasa filtrului de aer, e o boala comuna sa zangane. Eu am rezolvat cu un cauciuc bine plasat.
cornel0913
Unde mai precis ai pus cauciucul? Ca am incercat si eu dar toata vibratia o da in caroserie.
omix
buna ziua ,
tocmai ce am patit urmatoarea problema :azi dupa ce am spalat masina a inceput sa vibreze la relantiu , cam ciudat asa dintro data .
iuli23
verifica bucsele de la motor
daniLaguna2
salut, ce pret/calitate,buna ati gasit la tamponul asta de jos.. pt 1.9 dci ? sad.gif
s-ervin
tamponul cea mare pe care se sprijina motorul poate sa bata daca e uzat? (partea pasagerului)
uzura e vizibila?

am o bataie pe partea dreapta, cu frana de motor, cateodata si in relantiu, aceelasi sunet aud si cand cade roata dreapta in gropi.
-bucsile anti balans sunt noi, la suspensie/ directie nu are joc.
-in catalizator partea ceramica nu e rupta

mai aveti idei?
DApophis17
E posibil sa bata, dar ar trebui verificat daca are joc. Nu sunt sigur daca te referi la cel de deasupra distributiei (in partea stanga cum te uit la motor) prins deasupra rotii sau la cel anticuplu, care se prinde de motor si sasiu si ai acces la el pe dedesuptul masinii.

In orice caz, daca e ala de deasupra, ai nevoie de cineva care sa tina frana calcata si sa accelereze usor (dar sa nu moara motorul, evident; adica sa tina masina in sarcina si sa lase acceleratia, de cateva ori) iar tu sa te uiti la axul lui daca are joc mare, adica daca se misca mult in plan orizontal. Daca da probabil e rupt, asa a fost si la mine.
Pentru cel de jos e mai greu de verificat fara groapa, dar probabil ca daca dai jos capacul de la motor si te uiti in jos, prin spatele motorului, in aceeasi situatie de mai sus, pui masina in sarcina si ar trebui sa se vada daca are joc mare. La mine astia 2 suporti aveau cauciucul rupt, in interior, unde are si o saiba sau cilindru metalic. Mi s-a parut ca amandoi suportii uzati au avut legatura cu tot felul de vibratii si batai. Acum cateva zile am schibat si suportul de la cutia de viteze si au mai disparut un set de vibratii usoare, plus ca porneste mai usor de pe loc. (vezi: http://www.reno.ro/ambreiaj-laguna-2-1-9-1...ml#entry4519686 )

@ daniLaguna2 stiu ca e tarziu, dar pentru altii; am gasit in Cluj la 135 de lei, Hutchinson parca.
daniLaguna2
Salut, de cateva zile sau poate mai demult aud un sunet ciudat gen tabla sau tabla care zdrangane de sub motor sau din zona aceea la sofer...cand e pe liber se aude cu motorul prornit si cald calc putin aceleratia si este pe liber acel sunet de tabla zdrandanita dispare . Iar cand motorul merge singur pe liber se aude, si cand ,calc ambreajul nu se mai aude.. Rulmentul si ambreajul e schimbat complet de ceva timp nou, nu curge deloc ulei nici lichid de frana.intra bine in toate vitezele, trage bine zmuceste.Se simte unpik miros de gaze de la motor esapament. Se poate da fie catalizatorul sau ceva spart ce are legatura cu vibratia si cu evacuarea? Ulei am si la motor bun , si lichid de frana plin, si antigel totul e la nivel. Multumesc.
mihai079
Poate cineva sa-mi spuna cum ajung la tamponul de la cutia de viteze? unde anume este pozitionat in dreapta cum te uiti la motor? Multumesc
cobretti3x
Salut, da este in partea dreapta sub cutia de sigurante si baterie
Nasshu
Salut , azi in mers a aparut un zgomot foarte ciudat la motor .
Intimplator am gasit un filmulet cu acelasi tip de zgomot /comportament
Zgomot
Aveti idee ce poate fi ?
Multumesc
byby
Verifica racordul flexibil de pe evacuare; mai mult ca sigur e rupt, si nu mai etanseaza corespunzator, si de acolo si zgomotul..


QUOTE(daniLaguna2 @ 19 Jul 2016, 16:11)
Salut, de cateva zile sau poate mai demult aud un sunet ciudat gen tabla sau tabla care zdrangane de sub motor sau din zona aceea la sofer...cand e pe liber se aude cu motorul prornit si cald calc putin aceleratia si este pe liber acel sunet de tabla zdrandanita dispare . Iar cand motorul merge singur pe liber se aude, si cand ,calc ambreajul nu se mai aude.. Rulmentul si ambreajul e schimbat complet de ceva timp nou, nu curge deloc ulei nici lichid de frana.intra bine in toate vitezele, trage bine zmuceste.Se simte unpik miros de gaze de la motor esapament. Se poate da fie catalizatorul sau ceva spart ce are legatura cu vibratia si cu evacuarea? Ulei am si la motor bun , si lichid de frana plin, si antigel totul e la nivel. Multumesc.
*


Catalin...
Nasshu ai rezolvat ceva?
Si la mine face la fel...
si urmeaza sa o duc maine in service sa vad ce are...
Sa stiu la ce sa ma astept..cat te a costat?
Ms anticipat
Miichellee
Am si eu o problema azi am auzit pentru prima data niste zgomote la masina cand las acceleratia si vreau sa apas ambreajul se aude o bataie sau aceeasi bataie cand am 90 km/h si franez se aude aceeasi bataie. Sunetul se aude asemanator cu o piatra care loveste blindajul de sub masina nu stiu cum sa descriu mai exact parca trosneste ceva, au fost momente cand mi sa parut ca se aude de la motor dupaia din partea dreapta dupaia o data mi sa parut ca este pe la motor dar majoritatea venea din partea dreapta.

Daca se poate sa ma ajutati cu un sfat ce ar putea sa fie sau daca ati mai patit ceva asemanator
todhiere
Inviu un topic vechi, inca nu stiu despre ce e vorba, si poate nu necesita o discutie diferita.

Pe scurt, de doua luni masina mea (din semnatura) manifesta un zgomot deranjant ce creste odata cu turatiile. Nu stiu cum sa il descriu cel mai bine, "whining" e cel mai bun termen.

Este un zgomot predominant peste tonul de rontaiala a dieselului, nu este acel mieunat de turbina care se manifesta intre 1600 si 2200 ture si care dispare cu un fasait.

Zgomotul prezent incepe de la 1200 ture aprox. si urca pana dupa 2000 proportional cu turele.

Initial m-am gandit la cutia de viteze, dar am observat ca se manifesta atat in mers (la orice viteza) cat si pe loc, indiferent daca apas ambreiajul sau nu.

Un prieten a turat-o pe loc si m-am bagat sub capota, nu am putut determina daca alternatorul face zgomotul asta sau nu, si in orice caz se aude mai tare din habitaclu. Aveti vreo idee despre ce ar putea fi? Multumesc.
pishky
ventilatorul de caldura ceva? (judecand dupa proximitatea de ureche fata de compartimentul motor)
todhiere
Nu e ventilatorul, face zgomotul si cu ventilatia oprita.
AdR!@N
Poti incerca sa dai jos cureaua de accesorii si vezi daca mai face sau nu. Macar asa restrangi putin cautarile.
todhiere
Buna idee. Sper sa pot incerca.
todhiere
Nu am reusit sa verific fizic nimic. Ca si manifestari, zgomotul nu dispare, urca in intensitate in sincron perfect cu turatiile motorului. intrebare.gif
xmisterx
Lasa motorul in relanti si vezi daca trepideaza intinzatorul de la cureaua de accesori, daca da, fulia de la alternator este blocata( prinde in ambele sensuri).
todhiere
Incerc, mersi.

Saptamana asta sper sa ajung la un mecanic cu ea, e prea nasol zgomotul. O sa revin cu detalii. Multumesc.

4 Feb 2019, 07:49:
Iata un link cu un simptom identic la vivaro:
https://youtu.be/1F0ABO7S3rw

Vreau sa ma intelegeti, nu caut un quick fix pe forun, dar din cauza unui program fix de lucru si a imposibilitatii sa ma deplasez la mecanic incerc sa reduc posibilele cauze. Plus ca pe viitor poate asta va ajuta pe altii.
xmisterx
Daca face ca in video e altceva, pare a fi zgomot de rulmenti uzati si sunt multi pe acolo, eu as da cureaua de accesori jos sa vad daca dispare zgomotul.

L.E. Un zgomot asemanator mai produce pompa de servo-directie cand rezervorul de ulei este gol.
Trotil
Salut
Sunt membru nou pe acest forum si as avea urmatoarea problema cu a mea laguna 2 2006 1.9 dci 130 cai
Poate ma poate ajuta cineva
Cand pornesc masina si la rece si la cald dupa 2 minute urca relantiul la 1000 rpm
Merg ce merg 10 12 km si revine la normal, pe tester nu imi sa nici o eroare
Am schimbat senzor galerie admisie degeaba acum astept si o parere de la voi
Multumesc
andru1973
Ai deschisă căldura? Daca da avem o rezistenta care se încălzește pina se încălzește motorul

14 Feb 2019, 15:47:
Și e normal sa se tureze la mine sta in 900 aproape de 1000 ,e normal ca e un consumator
todhiere
QUOTE(xmisterx @ 4 Feb 2019, 10:38)
Daca face ca in video e altceva, pare a fi zgomot de rulmenti uzati si sunt multi pe acolo, eu as da cureaua de accesori jos sa vad daca dispare zgomotul.

L.E. Un zgomot asemanator mai produce pompa de servo-directie cand rezervorul de ulei este gol.
*



Am lamurit, multumesc de sfaturi.

Este rulment alternator, identificat la mecanic profesionist cu stetoscop. Pompa servo nu cauzeaza zgomot de data asta. Urmeaza schimbarea sau rectificarea alternatorului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.