Salut,
Sunt un proaspat posesor de laguna 2: 2002, 1.9 dci, 110000 km.
Masina imi place f. mult, arata super, are toate dotarile posibile, mai putin navi.
Ce ma deranjeaza: la plecarea de pe loc si nu numai, se aude un zgomot ciudat ca un zbarnait pe la motor. La relanti nu se aude mai nimic, este silentios motorul.
Cu capota ridicata am accelerat si se pare ca zgomotul este din zona filtrului de aer.
Ce ma sfatuiti sa fac?
Tks.
cibernuts
17 Apr 2006, 13:08
Vezi cumva sa nu fie toba care se aude si nu motorul;se aude in zona motorului dar de fapt este "toba",mai precis teava care iese din catalizator.Normal sunetul este putin peste 1000 si pe la 1900 de turatii,nu stiu daca la tine se aude la acelasi turatii.
daca este un zgomot ca de plastic lovit ...in ritmul vibratie motorului ...
este de la teava care intra in cutia ce tine filtrul de aer ..
ca sa testezi ...in timp ce accelereaza cineva ..tine cu mana diferitele
tuburi de plastic din zona aia.
exact asa facea si fosta mea laguna 2 dci ...s-a rezolvat cu un bucata de cauciuc si un surub ..
tavian
22 May 2006, 18:40
salutare
zgomotul este metalic ca si cand ar agata ceva metalic?
Dupa ce se incalzeste motorul mai auzi ceva?Daca nu atunci nu este o problema.
e toba, toate se aud asa...si a mea
"Besti@!"
22 Oct 2008, 16:12
A rezolvat treaba asta cineva? a mea acum a inceput sa faca si nu imi dau seama de unde vine zgomotul. La mine cel mai tare se aude cand accelerez brusc si foarte puternic atunci cand intra turbina ! In prima faza am crezut k a picat turbina ...
!!!! cine ma ajuta putin ???
$$ilvviu
22 Oct 2008, 17:34
Pune urechea pe la motor si incearca sa localizezi sursa.
E suportul superior de la motor. Da o cautare, s-a mai discutat in draci aceasta problema.
ardelut
23 Oct 2008, 07:45
Problema vine cu adevarat de la tubul de absorbtie care este prins de carcasa filtrului cu un surub . Scoate capacul bateriei ca sa ai acces mai usor si verifica imbinarea dintre tub si carcasa . Incearca sa presezi cat mai bine tubul in orificiul carcasei si strange bine surubul ( dar cu masura sa nu-l dai peste cap ) . Am avut si euproblema asta si asa am rezolvat-o .
"Besti@!"
23 Oct 2008, 12:47
Multumesc mult !
Problema e ca nu e asa usor de pus urechea la motor pt k face numai in sarcina si la peste 2000 de rotatii !
O alta treaba : suportul ala al motorului arata extrem de bine dar o sa tin cont sa mai arunc o privire.
O sa desfac si suportul la baterie ,etc...sa vad ce misca si pe acolo !
Tin cont de sfaturile voastre si o sa va anunt cand rezolv problema.
"Besti@!"
26 Oct 2008, 22:53
Am ajuns la concluzia k sunetul este din acel racord ce vine intre catalizator si coloana de evacuare . Am fost si la un mecanic de la Renault si este de aceeasi parere cu mine .
Asta zice sa taiem si sa sudam .....
A mai facut cineva treaba asta ?..se gaseste shmecheria aia sa o cumpar si sa o inlocuiesc???...dak taiem si sudam teava nu o sa mai fi flexibila = probleme zgomot (batai)?????
Ms.
luci2008
27 Oct 2008, 00:05
am avut aceeasi problema, am schimbat racordul, taiat sudat, insa dupa ceva timp. zanganitul de la ralanti a revenit, asa ca o sa/l schimbi degeaba
"Besti@!"
29 Oct 2008, 01:55
Salut!
Ieri seara m-a lasat masina ! ..sunetele s-au accentuat si surpriza !!!....nu mai intra turbina! Pe langa astea am observat k ,pe langa sunetul de tractor ,masina scoate si fum pe langa galerie.
Astazi am desfacut galeria,turbina... si am gasit teava dintre EGR si Galeria evacuare rupta ! tr sa o inlocuiesc si e ok.
Aveti idee cat costa teava aia?..dar aia de la turbina ???
Ms.! Va tin la curent ...
"Besti@!"
30 Oct 2008, 19:28
Astazi am sunat la Renaul si am aflat pretul conductei: 109 lei si vine in 2 saptamani .
La alt magazin mi-au cerut 190 lei si vine in 5 zile .
...asa ca am improvizat pt ca de maine imi trebuie masina.
Am lipit conducta cu un adeziv ce rezista la 1000 grade dupa ce am incercat sa o sudez la autogen si nu merge in nici un fel .
Maine dimineata ma apuc de montat si o sa revin ,cu siguranta dupa ce pica iar...! ..sper sa imi vina una noua pana paica improvizatia asta.
seba2010
2 Feb 2015, 11:01
Salutare,
Topicul asta mi s-a parut cel mai apropiat de problema mea.
Am gasit undeva (tot aici pe forum, dar nu mai gasesc topicul) ca vibratiile de la plecarea de pe loc (se smuceste motorul mai mult ...) sunt cauzate de suportul de la motor, cel de langa distributie, mai exact bucsa suportului, care se uzeaza in timp ...
Am comandat-o de pe net, dar cand am fost la service sa o puna, bucsa asta noua avea joc ...
Cea veche este cat de cat fixa (au folosit presa ca sa o scoata), dar cea noua avea un joc evident.
Intrebare : asa trebuie sa fie? conform unor filmulete postate de userul vf1bg0, bucsa noua intra doar cu o apasare, dar mie imi pare ciudat ...
As vrea sa ma lamuresc. Voi ce parere aveti?
Multumesc!
Bucsa noua intra printr-o apasare de jos in sus mai fortata... cu mana. Eu am schimbat de doua ori (prima data am cumparat de la VF1BG0, a doua oara de pe un site online) si ambele au fost ok.
verifica si bucsa de jos ..eu dupa ce le-am schimbat pe ambele am scapat de vibratii
seba2010
3 Feb 2015, 10:43
Multumesc pentru raspunsuri.
Totusi, care "bucsa de jos" ? Imi puteti da mai multe detalii? eventual un cod de piesa ?
defapt se numeste tampon motor...
GeorgeCST
3 Feb 2015, 19:51
Nu exista cod pentru ca Renault nu vinde decat suportul de motor , din aceasta cauza vei gasi doar chinezarii la 30-40 ron. La cat cost suportul de motor poti sa iti cumperi 2 pungi de bucsi si sa le schimbi la fiecare revizie . Si intradevar se forteaza cu mana cand se monteaza direct pe masina.
Atentie masina are 2 tampoane anticuplu unul sus la distributie si altul jos undeva sub electromotor. Cel de sus se rezolva cu bucsa cel de jos cumperi tamponul.
xenolith
29 Apr 2015, 00:35
Salutare, am și eu o problemă similară cu a mea Laguna Facelift(2.0 150cp). Mai exact între 1700 și 2100 ture(aproximativ) am un zgomot. Mai exact când dau drumul pedalei de accelerație și o las în frână de motor.
Astă seară a început să facă mai urât ca de obicei și am deschis capota. Am găsit zgomotul în zona din dreapta, deasupra bateriei(vezi foto informativ). Habar n-am ce-i sub plasticul ăla, ideea e că dacă apas pe el se reduce semnificativ zgomotul.
O să ajung cu ea în service zilele astea dar mi-ar face un pustiu de bine să știu despre ce e vorba.
Mulțam
iuli23
29 Apr 2015, 08:33
sub plasticele alea sunt panouri cu sigurante
xenolith
29 Apr 2015, 08:46
@iuli23 ăăăă, e un furtun/canal cu diametru mare care se duce spre acel box. Deci este elementul cel mai din dreapta de deasupra bateriei, cel mai puțin blurat.
Aia este carcasa filtrului de aer, e o boala comuna sa zangane. Eu am rezolvat cu un cauciuc bine plasat.
cornel0913
26 May 2015, 09:05
Unde mai precis ai pus cauciucul? Ca am incercat si eu dar toata vibratia o da in caroserie.
buna ziua ,
tocmai ce am patit urmatoarea problema :azi dupa ce am spalat masina a inceput sa vibreze la relantiu , cam ciudat asa dintro data .
verifica bucsele de la motor
daniLaguna2
9 Sep 2015, 01:28
salut, ce pret/calitate,buna ati gasit la tamponul asta de jos.. pt 1.9 dci ?
s-ervin
4 Jul 2016, 12:56
tamponul cea mare pe care se sprijina motorul poate sa bata daca e uzat? (partea pasagerului)
uzura e vizibila?
am o bataie pe partea dreapta, cu frana de motor, cateodata si in relantiu, aceelasi sunet aud si cand cade roata dreapta in gropi.
-bucsile anti balans sunt noi, la suspensie/ directie nu are joc.
-in catalizator partea ceramica nu e rupta
mai aveti idei?
DApophis17
5 Jul 2016, 07:49
E posibil sa bata, dar ar trebui verificat daca are joc. Nu sunt sigur daca te referi la cel de deasupra distributiei (in partea stanga cum te uit la motor) prins deasupra rotii sau la cel anticuplu, care se prinde de motor si sasiu si ai acces la el pe dedesuptul masinii.
In orice caz, daca e ala de deasupra, ai nevoie de cineva care sa tina frana calcata si sa accelereze usor (dar sa nu moara motorul, evident; adica sa tina masina in sarcina si sa lase acceleratia, de cateva ori) iar tu sa te uiti la axul lui daca are joc mare, adica daca se misca mult in plan orizontal. Daca da probabil e rupt, asa a fost si la mine.
Pentru cel de jos e mai greu de verificat fara groapa, dar probabil ca daca dai jos capacul de la motor si te uiti in jos, prin spatele motorului, in aceeasi situatie de mai sus, pui masina in sarcina si ar trebui sa se vada daca are joc mare. La mine astia 2 suporti aveau cauciucul rupt, in interior, unde are si o saiba sau cilindru metalic. Mi s-a parut ca amandoi suportii uzati au avut legatura cu tot felul de vibratii si batai. Acum cateva zile am schibat si suportul de la cutia de viteze si au mai disparut un set de vibratii usoare, plus ca porneste mai usor de pe loc. (vezi:
http://www.reno.ro/ambreiaj-laguna-2-1-9-1...ml#entry4519686 )
@ daniLaguna2 stiu ca e tarziu, dar pentru altii; am gasit in Cluj la 135 de lei, Hutchinson parca.
daniLaguna2
19 Jul 2016, 16:11
Salut, de cateva zile sau poate mai demult aud un sunet ciudat gen tabla sau tabla care zdrangane de sub motor sau din zona aceea la sofer...cand e pe liber se aude cu motorul prornit si cald calc putin aceleratia si este pe liber acel sunet de tabla zdrandanita dispare . Iar cand motorul merge singur pe liber se aude, si cand ,calc ambreajul nu se mai aude.. Rulmentul si ambreajul e schimbat complet de ceva timp nou, nu curge deloc ulei nici lichid de frana.intra bine in toate vitezele, trage bine zmuceste.Se simte unpik miros de gaze de la motor esapament. Se poate da fie catalizatorul sau ceva spart ce are legatura cu vibratia si cu evacuarea? Ulei am si la motor bun , si lichid de frana plin, si antigel totul e la nivel. Multumesc.
mihai079
19 Jul 2016, 20:44
Poate cineva sa-mi spuna cum ajung la tamponul de la cutia de viteze? unde anume este pozitionat in dreapta cum te uiti la motor? Multumesc
cobretti3x
20 Jul 2016, 05:39
Salut, da este in partea dreapta sub cutia de sigurante si baterie
Nasshu
30 Aug 2016, 15:41
Salut , azi in mers a aparut un zgomot foarte ciudat la motor .
Intimplator am gasit un filmulet cu acelasi tip de zgomot /comportament
ZgomotAveti idee ce poate fi ?
Multumesc
Verifica racordul flexibil de pe evacuare; mai mult ca sigur e rupt, si nu mai etanseaza corespunzator, si de acolo si zgomotul..
QUOTE(daniLaguna2 @ 19 Jul 2016, 16:11)
Salut, de cateva zile sau poate mai demult aud un sunet ciudat gen tabla sau tabla care zdrangane de sub motor sau din zona aceea la sofer...cand e pe liber se aude cu motorul prornit si cald calc putin aceleratia si este pe liber acel sunet de tabla zdrandanita dispare . Iar cand motorul merge singur pe liber se aude, si cand ,calc ambreajul nu se mai aude.. Rulmentul si ambreajul e schimbat complet de ceva timp nou, nu curge deloc ulei nici lichid de frana.intra bine in toate vitezele, trage bine zmuceste.Se simte unpik miros de gaze de la motor esapament. Se poate da fie catalizatorul sau ceva spart ce are legatura cu vibratia si cu evacuarea? Ulei am si la motor bun , si lichid de frana plin, si antigel totul e la nivel. Multumesc.
Catalin...
20 Nov 2016, 18:29
Nasshu ai rezolvat ceva?
Si la mine face la fel...
si urmeaza sa o duc maine in service sa vad ce are...
Sa stiu la ce sa ma astept..cat te a costat?
Ms anticipat
Miichellee
11 Aug 2018, 23:54
Am si eu o problema azi am auzit pentru prima data niste zgomote la masina cand las acceleratia si vreau sa apas ambreajul se aude o bataie sau aceeasi bataie cand am 90 km/h si franez se aude aceeasi bataie. Sunetul se aude asemanator cu o piatra care loveste blindajul de sub masina nu stiu cum sa descriu mai exact parca trosneste ceva, au fost momente cand mi sa parut ca se aude de la motor dupaia din partea dreapta dupaia o data mi sa parut ca este pe la motor dar majoritatea venea din partea dreapta.
Daca se poate sa ma ajutati cu un sfat ce ar putea sa fie sau daca ati mai patit ceva asemanator
todhiere
28 Jan 2019, 22:50
Inviu un topic vechi, inca nu stiu despre ce e vorba, si poate nu necesita o discutie diferita.
Pe scurt, de doua luni masina mea (din semnatura) manifesta un zgomot deranjant ce creste odata cu turatiile. Nu stiu cum sa il descriu cel mai bine, "whining" e cel mai bun termen.
Este un zgomot predominant peste tonul de rontaiala a dieselului, nu este acel mieunat de turbina care se manifesta intre 1600 si 2200 ture si care dispare cu un fasait.
Zgomotul prezent incepe de la 1200 ture aprox. si urca pana dupa 2000 proportional cu turele.
Initial m-am gandit la cutia de viteze, dar am observat ca se manifesta atat in mers (la orice viteza) cat si pe loc, indiferent daca apas ambreiajul sau nu.
Un prieten a turat-o pe loc si m-am bagat sub capota, nu am putut determina daca alternatorul face zgomotul asta sau nu, si in orice caz se aude mai tare din habitaclu. Aveti vreo idee despre ce ar putea fi? Multumesc.
pishky
29 Jan 2019, 15:25
ventilatorul de caldura ceva? (judecand dupa proximitatea de ureche fata de compartimentul motor)
todhiere
29 Jan 2019, 20:22
Nu e ventilatorul, face zgomotul si cu ventilatia oprita.
AdR!@N
30 Jan 2019, 08:15
Poti incerca sa dai jos cureaua de accesorii si vezi daca mai face sau nu. Macar asa restrangi putin cautarile.
todhiere
30 Jan 2019, 13:01
Buna idee. Sper sa pot incerca.
todhiere
3 Feb 2019, 09:37
Nu am reusit sa verific fizic nimic. Ca si manifestari, zgomotul nu dispare, urca in intensitate in sincron perfect cu turatiile motorului.
xmisterx
3 Feb 2019, 17:00
Lasa motorul in relanti si vezi daca trepideaza intinzatorul de la cureaua de accesori, daca da, fulia de la alternator este blocata( prinde in ambele sensuri).
todhiere
3 Feb 2019, 20:54
Incerc, mersi.
Saptamana asta sper sa ajung la un mecanic cu ea, e prea nasol zgomotul. O sa revin cu detalii. Multumesc.
4 Feb 2019, 07:49:Iata un link cu un simptom identic la vivaro:
https://youtu.be/1F0ABO7S3rwVreau sa ma intelegeti, nu caut un quick fix pe forun, dar din cauza unui program fix de lucru si a imposibilitatii sa ma deplasez la mecanic incerc sa reduc posibilele cauze. Plus ca pe viitor poate asta va ajuta pe altii.
xmisterx
4 Feb 2019, 10:38
Daca face ca in video e altceva, pare a fi zgomot de rulmenti uzati si sunt multi pe acolo, eu as da cureaua de accesori jos sa vad daca dispare zgomotul.
L.E. Un zgomot asemanator mai produce pompa de servo-directie cand rezervorul de ulei este gol.
Trotil
14 Feb 2019, 16:16
Salut
Sunt membru nou pe acest forum si as avea urmatoarea problema cu a mea laguna 2 2006 1.9 dci 130 cai
Poate ma poate ajuta cineva
Cand pornesc masina si la rece si la cald dupa 2 minute urca relantiul la 1000 rpm
Merg ce merg 10 12 km si revine la normal, pe tester nu imi sa nici o eroare
Am schimbat senzor galerie admisie degeaba acum astept si o parere de la voi
Multumesc
andru1973
14 Feb 2019, 16:46
Ai deschisă căldura? Daca da avem o rezistenta care se încălzește pina se încălzește motorul
14 Feb 2019, 15:47:
Și e normal sa se tureze la mine sta in 900 aproape de 1000 ,e normal ca e un consumator
todhiere
2 Mar 2019, 18:58
QUOTE(xmisterx @ 4 Feb 2019, 10:38)
Daca face ca in video e altceva, pare a fi zgomot de rulmenti uzati si sunt multi pe acolo, eu as da cureaua de accesori jos sa vad daca dispare zgomotul.
L.E. Un zgomot asemanator mai produce pompa de servo-directie cand rezervorul de ulei este gol.
Am lamurit, multumesc de sfaturi.
Este rulment alternator, identificat la mecanic profesionist cu stetoscop. Pompa servo nu cauzeaza zgomot de data asta. Urmeaza schimbarea sau rectificarea alternatorului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.