Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Valva EGR Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
cibernuts
Salutare,ieri am observat ca valva EGR are un mic joc iar pe langa ea imi curge un pic de ulei.Este normal?
Ulei nu pierd prea mult,la 10k km am pierdut o liniuta pe jorja.
Mai are cineva aceasi problema?

Multumesc
bh07xyk
Ai putea posta o poza cu treaba asta? Am si eu ceva ulei pe acolo dar nu stiu daca vorbim de acelasi lucru. Eu am scos capacu motorului la RAR si atunci parca am vazut ulei langa un furtun mai gros in dreapta sus.
R19/16v
la mine nu mi-a scazut niciodata, in cei 100k km pe care ii are masina nici o linuta. nici cand era in rodaj (se plange lumea ca atunci consuma ulei) nici cand a suferit EGRul... niciodata...
sunt eu un caz fericit sau sunteti voi toti cazuri nefericite? smile.gif

(masina despre care vbesc e un scenic din 2k2 1.9dCI)
cibernuts
Am sa pun maine unele fotografii.Este ,intradevar in dreapta sus imediat langa filtrul de aer ,valva EGR se afla sub furtunul acela,
M-am exprimat gresit cand am zis ca de la valva EGR imi curge ulei,cred ca curge pe undeva pe langa de pe la garniturile alea.
Da problema mea este ca valva se misca are un joc destul de ciudat.
Oricum la masina nu simt nimic schimbat.
puk
ulei curge de la turbo cred..poate s-a uzat vreun simering la turbo
r&d
Pune poze, dar cred ca ulei curge de la epurator. Langa joja de ulei ai o "basica" (ce termen tehnic folosesc sad.gif ) care este epuratorul de ulei. De acolo iese un furtun care intra pe traseul de admisie inaintea filtrului de aer. Pe la imbinari poate sa picure ulei.

Mi-e greu sa cred ca valva EGR are joc (ea este prinsa in suruburi in galeria de admisie, dupa filtrul de aer) si pe langa ea picura ulei, cred ca faci o confuzie. Dar pune poze, se poate sa gresesc eu...
cibernuts
Valva EGR are joc sigur, dar nu se misca toata valva ci doar invelisul exterior din metal.Uleiul am descoperit pe unde dispare, Puk are dreptate curge pe la turbo are o garnitura care s-a uzat.
Cred ca zilele astea daca am sa o "gasesc"(ca tare ciudat mai arata biggrin.gif) o schimb si fac si schimbul de ulei fiindca au c-am trecut cei 10k km ca sa vad daca asta este cauza.
Va mai tin la curent daca s-a rezolvat sau nu.
Multumesc pentru raspunsuri!
b06fcn
A incercat careva sa umble la vana EGR? Ca mie mi-au explicat la service la Mach1 ca in momentul in care incerci sa scoti vana EGR, risca sa ramana intepenita si sa se rupa, sau pur si simplu sa se rupa in timp, ca avea nu stiu ce sistem care acum a fost modificat. Oricum, eu am schimbat-o la Megane si pot spune ca se simte diferenta...daca masina e alergata rau si vede frecvent viteze constante din 3 cifre, mai mult de 80.000 km nu tine, la fel ca si bujiile...
bh07xyk
Confirm varianta cu vana EGR intepenita. la Reno in Oradea, adica la Dacia Serviz, zic aia ca vana e de obicei intepenita si trebuie "demontata galeria si bagata pe freza" ca sa o scoata. Am bulbucat ochii si m-am hotarat sa mai cer pareri inainte de a o schimba/curata.

Mie imi cade cuplu la cald fix la 1800 si 2200 de ture, cam un sfert de secunda. Dupa cateva caderi de-astea nu mai face pana nu sta masina vreo ora cel putin. Numai la cald dar regulat. Sunt aproape sigur ca e EGRu dar daca cineva are si alte sugestii... Va rog.

De asemenea, suspectez si un consum usor ridicat tot din cauza asta.. Linie dreapta, fara panta, masina goala, roti de 17/225, imi ia 7% la 120 in a sasea.

@ b06cfn : zici ca se simte diferenta. Cum anume?
TheAlphonso
Subscriu si eu cu aceeiasi problema: ulei in jurul diafragmei. Nr. 7 si 8 din imagine.
[attachmentid=27201]
cibernuts
Asa este ,eu am incercat sa scot Egr-ul si nu am reusit, cred ca ese intepenita.
Problema cu uleiul cred ca se trage de la o garnitura pe care Damper-ul o are si care cu timpul se "mananca"si nu mai etanseaza bine,Eu am desfacut Damper-ul la mine ,garnitura este terminata,se cunoaste ca nu mai are elasticitate si parca ar fi roasa prin unele parti.Am incercat sa o gasesc pe la magazinele de piese auto dar cica nu am nici o sansa sa gasesc asa ceva,presupun ca tot renault ramane solutia sad.gif.
ubik
@bh07xyk

si la mine a iesit mai greu valva egr dar nici vorba sa potzi sa rupi tija
din cate imi aduc eu aminte este destul de bine incapsulata.

cat despre pierderea de putere la fix 1800 ..nu este de la EGR ..
schimba filtrul de motorina si filtrul de aer de la motor si se v-a rezolva
...aveam aceeasi problema si am "frecat" egr-ul si am dat vina pe turbo
pentru ca nu parea rezolabil sa am intrerupe la turatie mica din cauza
filtrului de motorina ..dar surpriza ..era de filtre ..smile.gif)
bh07xyk
Ma duc urgent al un schimb de ulei si filtre si comunic rezultatul cu caderile de cuplu. Sa scap asa ieftin ...? smile.gif
b06fcn
@bh07xyk : pai se simte ca masina trage mai bine, parca consuma si ceva mai putin si merge mai rotund motorul...sau o fi efect placebo, nu stiu...
bh07xyk
@bo6cfn Ma bucur sa aud asta smile.gif . Sincer speram la niste chestii masurabile, DAR, de multe ori felul in care simti masina inseamna mult mai mult decat 5 cai putere sau 0.5 l/100.

Facui schimbul de ulei si filtre - ulei, motorina si aer. 'Imbacseala macsima' pe acolo, trebuia facuta operatia de mult. Bagat filtre Mann si Bosch, ulei ELF Excelium 5W 40 sintetic.

@ubik DA, asta era problema cu caderile de cuplu. Dupa schimb mi-a mai facut o singura data, imediat la iesirea de pe elevator si gata. In afara de asta merge muuuult mai bine, trage superb mai ales peste 2000 si consumul mediu dupa doua zile-200 km pe acelasi stil ca inainte a scazut de la 7.4 la 6.7.

O singura nota, on topic de data asta, azi la un moment dat am avut o vaga impresie ca imi cade cuplu la 1800 in a treia. Daca revine situatia ma duc sa vad si de EGR.

Voi ce parere aveti? Curatare sau inlocuire? Reno vor cam 200 de Euro numai pe piesa.
cibernuts
Sa stii ca chestia cu consumul este si in functie de motorina pe care o bagi.Saptamana trecuta am Facut un experiment ,am bagat motorina numai de la petrom consum mediu 7,4/100km Astazi am schimbat am bagat de la mol consum 6,2/100km si masina se cunostea ca tragea mult mai bine.Inainte simteam ca nu am putere in treapta 1 si 2 de viteaza.
bh07xyk
La mine e invariabil OMV. Si inainte si dupa schimb. In cazul meu ideea principala (in lipsa de OMV) e sa pun de la statii noi, cu rezervoare recente cu, sper, mizerie putina pe fund....
motanul
QUOTE
Mie imi cade cuplu la cald fix la 1800 si 2200 de ture, cam un sfert de secunda. Dupa cateva caderi de-astea nu mai face pana nu sta masina vreo ora cel putin. Numai la cald dar regulat. Sunt aproape sigur ca e EGRu dar daca cineva are si alte sugestii... Va rog.


Eu am pierderi de cuplu undeva intre 2000 si 3000 rot si inainte si dupa schimbarea valvei EGR sad.gif(
Filtrele le-am schimbat acum 5000 km.
Ce trebuie sa verific?
Ce sint preturile de 200 euro la EGR??( eu 3.2 mil inclusiv manopera).
cibernuts
UNde ai facut lucrul asta cu 3.2 milioane? ca sunt si eu interesat ca la mine se misca invelisul exterior.

Multumesc!
bh07xyk
206 Euro piesa (vana EGR) mi-au zis la Renault pt. motorul 1.9 dCi de 120 de cai. O fi altfel la motorul tau? La service-ul tau? Habar n-am.
bh07xyk
@ motanul: La mine caderile de cuplu erau foarte regulate in sensul in care am descris mai sus in topic. Stiam cu o secunda inainte ca imi va cadea cuplu. Si la tine e tot asa ceva clar?

Acum, dupa schimb, imi mai apare foarte rar si foarte slab cate o cadere pe la 1800 in a doua. Sa zic, cam odata la doua zile, dar repet, abia perceptibil.

Daca la tine persista cu filtre si EGR noi, devine extrem de interesant....
motanul
Am sa ma uit miine exact pe factura cit a costat schimbarea egr-ului.

Imediat dupa schimbarea egr-ului nu am mai simtit pierderile de cuplu(2-300 km ?)dar apoi am simtit pe la 2400 rot si uneori si la 2800 rot.

Masina cred ca trage destul de bine(si parerea mecanicului) dar nu am condus si alta masina ca sa-mi dau seama ,asa ca nu pot sa fac o comparatie:((

La schimbarea egr-ului meu care a fost blocat s-a chinuit mecanicul cam 3-4 ore(s-a spart si a trebuit sa il "ciopleasca" cu o dalta bucata cu bucata )

Am inteles de la el ca la 15-20.000 km trebuie verificat si curatat lucru care nu se intimpla la masinile aduse din Franta(experienta lui!).
bh07xyk
Exact povestea asta am auzit-o si eu de la service: EGR-uri blocate si trebuie sparte/frezate afara, la masinile aduse din Franta. A mea e din Italia, pot sa stau linistit? smile.gif

Ai facut operatia la Renault sau altundeva?
motanul
Nu stiu daca este o gaselnita a mecanicilor mioritici .
Da ,la reprezentanta renault
cibernuts
Salutare,asa cum am promis am pus fotografia cu egr-ul si pe unde imi curge mie ulei.
Uleiul imi curge pe la garnitura aceea ,de fapt garnitura este rotunda si este pe interiorul furtunului.
bh07xyk
Da, exact acolo am si eu ulei. M-am tot interesat zilele astea pe la importatorii de piese si nici unul nu stie cum s-ar numi garnitura sau alte detalii. Deci se pare ca ramane reteaua renault sad.gif.
cibernuts
Am inteles ca merge si cu silicon care sa reziste la temperaturi destul de mari,dar prefer sa astept garnitura.
Eu am cumparat din afara astept sa ajunga saptamana asta.
BASU
1exact acolo are si la mine ulei la inbinarea dintre metal si furtunu de plastic
sa vedem ce rezolvare gasim...

2 in legatura cu intreruperea la 1800... este defapt o pierdere de putere... mi s-a intamplat si mie... dar mi-am dat seama ca este din acceleratie... daca o accelerezi usor, cand are ea chef ( sa spunem odata la 3 zile ) intrerupe... cred ca potentiometrul de la acceleratie trebuie curatat intr-un fel
acum vin eu si va intreb... sunteti siguri ca pierderea de putere nu se datoreaza "pedalei'? smile.gif
cibernuts
Mie nu mi se intrerupe deloc ,doar chestia ca pierd ulei si ca mi se misca invelisul exterior al valvei.
Astept garnitura si sper sa se rezolve cu asta,oricum sa pierzi o liniunta pe jorja la 10mii km nu cred ca este prea grav dar oricum fara sa pierzi deloc ar fi mult mai bine biggrin.gif
bh07xyk
Mie nu-mi scade deloc nivelul. Spun asta facand ultimul schimb de ulei muuult dupa ce trebuia. dar garnitura tot o schimb. Cibernuts, ne spui si noua sub ce denumire ai comandat garnitura? Mersi.

@BASU azi mi-a dat si mie una, o cadere de cuplu, asa de control smile.gif. Nu ma mai streseaza pt. ca e chiar foarte rar acum. Cu cat studiez mai mult cum functioneaza dCi-urile , cu atat mai multe cauze imi pot inchipui... Pana nu curat EGR-ul ma abtin...
drati71
cibernuts -- adica valva EGR este in furtunul acela, ori dedesubt?
Thanks to image
b06fcn
vana EGR este cea prinsa cu suruburi de bloc, unde intra furtunul, iar garnitura costa la Paris 6 Euro. Este o banala tabla de inox...
cibernuts
Egr-ul este sub furtun,uite in fotografia asta am desfacut dumperul ca sa inlocuiesc garnitura si se vede mai bine valva egr.Am pus si o fotografie cu garnitura care vine de la intercooler,cea pe care a trebuit sa o schimb dar am impresia ca trebuie sa schimb si tabla aceea de la egr asa cum spune b06fcn.
M-ati intrebat denumirea la garnitura ,sincer sa fiu le-am explicat doar pe unde vine le-am dat seria de la caroserie si mi-au pus-o la pachet biggrin.gif pe mine ma costat doar 5 euro chestia din cauciuc iar celalta din tabla 7euro din madrid,direct de la renault.
drati71
Acum am priceput. Multumesc baieti.
Nu stiu, masina mea are vreo 120k si ceva, merita sa verific valva EGR?
TheAlphonso
Daca nu ai probleme nu le cauta. Ca o sa le gasesti mai mult ca sigur smile.gif
bh07xyk
biggrin.gif Tare! Acesta trebuie sa fie principiul de baza al mentenantei preventive. biggrin.gif
b06fcn
...la mine la Mégane a trebuit schimbata la aproape 90.000 km, mai mergea dar am preferat sa o schimb, ca sa nu am probleme cu catalizatorul mai tarziu...
drati71
Am incercat sa scot azi valva EGR, dar fara sa reusesc. Am desfacut colierul, am desfacut cele trei suruburi de la valva da nu a am putut sa o misc. Apoi am desfacut cele trei suruburi de sus de la chestia cu clapeta... intradevar m-am crucit ce era acolo, depuneri de tot felul(cred ca ma spal pe mana o saptamana si tot nu o sa iasa), am scos cu grija mufa de alimentare a EGR-ului, apoi mufa din spatele zonei de admisie ca sa pot ajunge mai usor la valva EGR. Dupa ce am desfacut minunile astea, da-i si trage si invarte si... nimic. Apoi am fortat un pic nota cu coada de la un ciocan si aparent valva a inceput sa se miste... da-i trage, misca etc, pana a iesit, dar n-a iesit toata valva ci se desprinse-se in doua din niste ghidaje. Din nou am fortat nota, sa scot si partea cu, cuiul, dar degeaba... riscam sa o rup si... $$$. Am renuntat. Am curatat ce s-a putut pe acolo, am montat totul la loc si am ramas cu gandul ca la schimbarea distributiei sa-i rog pe cei de la Renault sa imi verifice si sa curete "celebra Valva EGR".
Oare daca cei de la Renault nu pot sa o scoata si o rup, schimbul piesei va fi suportat de ei?
PS. Confirm si eu, ulei in locul aratat de -- cibernuts -- si calitatea indoielnica a garniturii. Ati cumparat careva de la Renault garnitura aia? La ce pret?
cibernuts
La mine ma lasat egr-ul zilele trecute.Fiindca m-a enervat ca nu se inchidea cand trebuie mai ales cand veneam de la viteze mari si puneam frana ,am scos mufa si acum sta pe bara,masina merge excelent chiar mai bine decat inainte ,pacat ca fara ea polueaza ca as fi lasato asa biggrin.gif Mi-am luat acum alt egr nou si acum intrebarea de baraj : Cum scot porcaria aia de acolo ca ultima oara cand am incercat nu prea vroia sa iasa biggrin.gif,are cineva vreo idee??


Multumesc!
bh07xyk
Cibernuts, ne spui si noua te rog anume ce simptome dadea cand nu se inchidea corect? Franai de la drum intins si... ce se intampla mai exact?

Legat de mers fara EGR: Mai e chestia ca nu intra gaze arse in cilindri si inteleg ca se incalzeste prea tare camera de ardere. Asta ma intereseaza, ca de poluare mi se rupe si mie.

A, si cat ai dat pe EGR si unde?
cibernuts
Mi se intamplau mai mult in oras,in momentul in care veneam de exemplu cu treapta a 4 si apasam frana si ambreiajul ca sa opresc la semafor ,brusc relantiul imi scade la 500 -600 de turatii si incepea sa tremure ,era intrerupatorul de pe pedala de frana si valva egr.Dupa schimbarea intrerupatorului nu mai imi face asa de des si am avut impresia ca s-a rezolvat dar am observat ca din cand in cand mai ales cand vin cu ea turata la 2000-3000 si calc farana si ambreiajul brusc imi mai scade turatia cateodata , dar foarte rar de exemplu c-am o data pe saptamana iar in ultima saptamana de cand am desconectat jucaria de egr nu mai imi face,inafar de faptul ca un prieten bun care lucreaza la renault mi-a zis ca este egr-ul care imi face probleme.Intradevar am intrebat despre faza asta cu desconectatul si mi-au zis ca temperatura motorului creste cu maxim 100 grade in camera de ardere si ca nu prea conteaza.Oricum mie nu imi place sa merg cu ea desconectata,chiar daca nu prea foloseste la mare lucru mai bine cu ea pusa biggrin.gif
Egr-ul m-a costat 100€ de la reprezentanta renault din madrid si 7 euro garnitura din tabla.Sa vad cum reusesc sa o dau jos fara sa rup nimic biggrin.gif

Salutari!
bh07xyk
Mersi de explicatii. Succes!
cibernuts
Astazi am dat jos egr-ul cu putin noroc si inventivitate am reusit sa il scot .Am stat 8 ore ca sa il dau jos dar pana la urma a iesit, era sudat practic de admisie,intradevar functiona destul de prost ramanea blocat si era plin de mizerie.Acum masina merge muuuuult mai bine motorul se aude excelent si nu mai face atat zgomot ca mai inainte biggrin.gif ca sa nu vorbesc ca acum am mai mult sprint biggrin.gif.Am sa pun fotografii cu vechiul egr ca sa vedeti cum a a ajuns dupa scoatere.Bineinteles nu mai este intreg smile.gif),oricum ma bucur ca am reusit sa il scot biggrin.gif ca se rupsese in doua iar jumate din el ramasese in admisie.
Succes la cei care vor sa il scoate desi nu recomand smile.gif
drati71
Felicitari -- cibernuts -- ca ai reusit sa scoti valva. Eu nu am reusit. Saptamana viitoare merg cu masinuta la revizie kit de distributie si alte deastea si vreau sa-i rog pe cei de la Renault sa imi verifice si sa curete "celebra Valva EGR" Revin cu intrebarea de mai sus: Oare daca cei de la Renault nu pot sa o scoata si o rup, schimbul piesei va fi suportat de ei? Eventual, pot sa-mi refuze sa o scoata? Oare au ei un sistem cu care sa o scoata mai usor?
bh07xyk
Mie la reno mi-au zis ca e normal sa se rupa si "demonteaza toata teava si o baga pe freza". Asta e motivul pentru care m-am abtinut pana acum...

Felicitari cibernuts!
motanul
La mine nu a putut sa o dea jos decit cu dalta si ciocanul,prese de tot tipul ...bucata cu bucata.
S-a chinuit asa pentru ca initial a mers putin apoi s-a decapsat capatul exterior.
Timp 4 ore.
Manopera pe factura parca 45 min .
Plasa pt service. smile.gif
Daca nu ar fi reusit in final solutia ar fi fost"demontat teava si ..freza"

" Eventual, pot sa-mi refuze sa o scoata? Oare au ei un sistem cu care sa o scoata mai usor?"

De ce sa refuze sa o scoata?Ei nu stiu daca iese usor sau nu.
Nu cred ca au vreun sistem.
misu73
Ieri am schimbat distributia la Laguna mea, 1.9DCI 120 cai, ocazie cu care am observat niste fenomene ciudate: la 2000ture incepea sa "galopeze" motorul (varia turatia cam cu +- 100ture) peste 3000ture disparea. Poate ca facea si inainte dar eu nu am observat ( am masina de 2 luni ).
Mecanicul a scos mufa de la EGR si a mers perfect.
A scos EGR-ul si l-a curatat cu o solutie pt depunerile de calamina (era plin de depuneri ), operatie care a durat 30 min, iar dupa aceea a mers perfect.
A dat-o jos destul de greu dar a mers fara ciocane, dalti sau alte leviere...
Mecanicul mi-a spus ca a mai scos cu o zi inainte, la alta Laguna, aceeasi valva.
Eu personal sunt f multumit de rezultat .
groowe
Alta posibila cauza pentru pierderile de putere ar fi debitmetrul de aer.
In a 4-a masina gola, la deal nu trecea de 3500rpm, cum ajungea la 3400, cobora brusc la 2700-2800. Debitmetrul ii chestia aia mica si neagra de pe furtunul care vine de la intercooler shi o ia in sus.
Piesa schimbata in garantie(6 luni de la "importator" biggrin.gif ).. dupa, consumul a scazut cam cu 1,5l/100km...inainte era cam 10-10,5 in Cluj, dup-aia a coborat pe la 8,5-9.
boozywoozy
Am si eu pierderi de ulei pe acolo,de fapt am ulei imbacsit cu mizerie,praf...motorul nu a fost schimbat niciodata,in schimb am observat ca acolo s-a pus siliconul ala roz in loc de garnitura.Ma gandesc ca asta au facut-o cei de la Apan Braila,reprezentanta reno in zona tinand cont ca masina nu a fost in alta parte la service in tara.Vin cu doua intrebari care ma intereseaza :
-cat au costat garnitura si tabla in tara;
-cu ce spray as putea curata pata de mizerie ( ulei imbacsit ) de acolo si daca nu afectez cu ceva vreo qestie pe acolo
Multumesc
Rider_BR
Aceeasi problema o am si eu (sau sper cel putin ca am avut-o)
Am fost la repr. mi-au dat valva EGR jos, fara nici un fel de problema, mi-au curatat-o, au schimbat garnitura si au pus chiar si silicon sa nu mai curga.
Ma gandesc ca scurgerea de ulei ar fi din cauza mersului subturat (am avut inainte numai benzinare). De cand am curatat-o ultima oara am incercat sa merg mai turat si vad ca s-a uscat furtunul pe unde se prelingea uleiul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.