Am folosit vopsea Foliatec; kitul este suficient pentru o masina, vopsea ramane pentru inca cel putin 2 etriere. NU preparati vopseaua pana nu este totul pregatit pentru vopsit, se intareste foarte repede. Preparati vopsea separat, pentru fiecare roata in parte.
INVENTAR
- Kit-ul Foliatec
- Ustensile pentru curatare
O bormasina cu baterii este ideala; se mai cumpara o perie de sarma pentru bormasina, si hartie abraziva pentru metal, cu granulatie mai mare, pentru colturile inacesibile/periculoase pentru perie.
- 1 seringa pentru prepararea vopselei, si o cana (sa nu fie de plastic)
- 2-3 pensule subtiri pentru vopsit; ideal este sa fie cat mai subtiri (depinde si cata rabdare aveti) si sa nu lase prea mult par.
- Un pachet de manusi de latex, pentru a nu va murdari la vopsit. Sunt foarte utile si pentru mici retusuri cu degetul, la primul strat de vopsea.
- Banda adeziva de hartie pentru izolatii, si niste saci de plastic pentru acoperirea locala a masinii.
Am sa descriu operatiunile pas cu pas:
Etrierele
1) Se lasa masina in viteza si frana de mana bine trasa. Se pune masina pe cric (atentie, cricul sa stea bine pe intaritura din prag, si pe suprafata dreapta, pentru ca dureaza cel putin 1-1,5 ore pentru fiecare roata). Se scoate roata.
2) Se izoleaza cu banda adeziva camasile de cauciuc de la etriere, eventual si discul in portiunea apropiata etrierului, pentru a evita accidentele cu peria de sarma. Se acopera aripa masinii cu un sac de plastic.
3) Se sterge etrierul cu o carpa si degresant din kit, si se incepe curatarea cu peria de sarma. Trebuie curatat bine de tot, pana ajunge metalul lucios.
INAINTE
CURATAREA
DUPA
4) Dupa ce etrierul este curat, se trece la izolarea pentru vopsit. Acoperiti cu hartie adeziva si ziare tot ce nu vreti sa vopsiti. Atentie la izolarea clemelor din etrier, a camasilor de cauciuc.
5) Puneti manusile si preparati vopseaua. Se prepara in raport de 3:1 vopsea cu intaritor. Pentru un etrier, este suficient sa folositi 15ml de vopsea cu 5ml de intaritor, masurati cu seringa. Se amesteca vopseaua cu intaritorul, si se lasa 5 minute, dupa care se amesteca bine si se trece la vopsit.
6) Dati primul strat de vopsea; trebuie sa fie un strat subtire. Colturile mai greu accesibile cu pensula se pot retusa cu degetul. Acest strat nu trebuie sa fie perfect. Lasati vopseaua sa se usuce 15-20 minute.
7) Amestecati bine vopseaua si dati al doilea strat, cu miscari cat mai uniforme. Dungile de la pensula dispar singure, vopseaua este deja foarte vascoasa. Lasati vopseaua sa se usuce minim 15-20 minute.
8) Indepartati izolatia de pe disc si etrier cu grija. Daca observati puncte ramase, se pot corecta cu un betigas.
9) Se poate monta roata cu grija sa nu atingeti etrierul. Este recomandat sa nu miscati masina minim 3-4 ore, pentru a permite intarirea vopselei. Daca se poate, este ideal sa o lasati sa stea pana a doua zi.
Rezultatul final
Pentru celalalt etrier, se prepara vopsea noua.