Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Viteza economica
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
dannypapai
Salut! Tocmai am luat un Fidji 1,4 16V 98CP. Dupa ce-i fac rodajul (1000 km. conform cartii tehnice sau 1500 km. conform reprezentabtului IPSO cu turatia intre 3000 si 3500 rot/min), care este viteza economica? Este adevarat ca viteza economica este cand acul este vertical? In acest caz, la mine, este la 130 km/h. Care este turatia la aceasta viteza?
Va multumesc!
Laurentziu83
Viteza economica este cam 95-100 km/h. Nici la 130 insa nu ai consum mult mai mare fata de 100, asa ca poti sa mergi linistit si asa. E diferenta cam de 0.5-1 litru/100 km.
mandelu
Asa mica diferenta la benzina? La mine pe diesel la 80-90 am sub 4 iar la 130 trec de 5. Deci e peste 1l. 1,5 as zice eu. Inseamna ca e mai bine din punctul asta de vedere la benzina.
alx
Viteza economica inseamna turatie cat mai mica posibil. Dar nu cred ca ti-ar conveni sa mergi la 60 cu a 5-a. Nici motorului nu-i convine...
In schimb exista o viteza rezonabila (o denumesc eu) in care balanta viteza/consum este cat se poate de echilibrata. La multe masini aceasta viteza este atunci cand acul este vertical... in intervalul 80-120 km/h.
sqryn
Cam pe la 2500-3000 rpm in viteza 4 sau 5. Mai mult, deja incepe sa creasca.
mandelu
Alx te inseli nu e asa. Am testat. La turatie foarte mica, la benzina, de ex a 5-a cu 60 consuma mai mult decat a 4-a cu 60. Dar pentru siguranta zilele astea cand mai merg cu loganul ma mai uit o data (la clio nu am comp de bord). Turatia foarte mica nu inseamna consum minim. Motorul face mai mult efort decat intr-o turatie mai mare.
alx
constatarile mele sunt facute cu computadorul de bord la vit constanta (de minim 1 min) pe logan 1.6 si modus dci. daca vreti, fac si niste filmulete sa demonstrez. nu zic ca e bine sa se mearga cu a 5-a la 60 dar afirmatia cum ca consumul e mai mare decat cu a 4-a la 60 este falsa.
Solon
Cel mai economic este in tr V la 2900 rpm.Deja de la 3000 rpm creste consumul.
dragos clio&astra
Chestia cu acul vertical e chiar comica.N-o mai spuneti la nimeni.Un consum minim e la 70-80km/h in tr 5,dar masina e putin subturata.Asa ca,90 in tr5 e ideal.Fata de 90,la 120 consumul creste cu un procent de 25-30%.
Laurentziu83
Mda, atata timp cat acelasi indicator se monteaza si pe dci si pe 16V.

Oricum poti sa mergi cu un consum rezonabil la 120-130 cu Clio si cu o stabilitate foarte buna pe drumuri bune.
Intre 90 si 100 nu e diferenta mare, eu merg cam cu 100-110, pentru 0.2 litri in plus la suta nu-mi bat capul. Eu consumul minim l-am obtinut la 100, la 90 n-am avut rabdare sa incerc.
SI nu mai recomandati mersul subturat, chinuiti motorul inutil. Cine a ales Clio inseamna ca are bani de carburant, daca n-avea isi lua Tico la SH. Asa ca nu se merita o economie mica in dauna placerii de a conduce.
uncle
@alx
Mandelu are dreptate daca mergi f subturat intr-o treapta superioara consuma mai mult decat ai merge cu o treapta inferioara la aceeasi viteza.
Am verificat la meganu (din semnatura), daca merg la 60km/h in a 5-a computeru zice undeva pe la 7% daca merg cu a 4 a la 60km/h scade pe la 5,5 %.....
mandelu
In sfarsit. Deci nu sunt nebun smile.gif. Oricum s-a mai discutat asta. turatie cat mai mica nu e egal consum cat mai mic. cu alte cuvinte daca faci un grafic al consumului in functie de turatie acesta nu va fi liniar.

Nici eu nu prea imi bat capul de consum, insa m-am chinuit sa testez cat mai mult cat imi ia a mea asa ca sa stiu eu pentru mine. Mai plec si cu altii prin tara si pun consum mixt 5% si impartim la motorina. Si nu pot sa le zic apoi ca mi-a consumat mai mult ca zic ca ii mint. Si atunci trebuie cat de cat sa fiu atent, sa nu merg nici cu 150 de ex si sa platesc eu de la mine dar nici sa merg cu 80 sa ajung a doua zi.
alx
Bon, va voi face poze sau filmulet daca pot.
Sa fac o precizare: vorbesc de viteza constanta pe teren plat. nu accelerare/decelerare, coborare sau urcare pante.

PS: La multi ani masinii tale mandelu wink.gif
Laurentziu83
Eu cand faceam naveta Galati-Iasi cu vechea masina am facut odata consumul si mi-a iesit acum 2-3 ani carburant de 306 mii. Normal puneam de 400 (mai apoi 450, apoi 500) de mii benzina si imparteam cheltuielile la suma asta. Nu comenta nimeni nimic, pana la urma ii luam din fata caminului si ii lasam in fata casei, nu? Deci nu mai cheltuie bani pe taxi sau autobuz, nu?
Si nici nu ma chinuiam sa merg prea economic, mergeam normal, mai aveam si reprize de 140-150, dar scurte. N-aveam oricum bani de plin niciodata, mai ales cand plecam acasa.
3xtreme
Aia cu acul vertical e tare de tot. O mai auzisem la cineva, mai demult, dar i-a trecut cand a vazut ca pe acelasi model de masina, cu motoare diferite, cadranele sunt la fel deci...
Consumul cel mai mic, s-a mai zis, e cand masina e in garaj.
In mers, asa cum e si in graficele constructorilor, consumul creste cu viteza masinii si turatia motorului. Si e verificata in practica de multi ani de mine. Eu am scos cel mai mic consum 3,9 pe un drum de cca 100km buc-dridu-buc. Mers legal si in mod expres ca sa scot un consum cat mai mic. Nu am depasit 100, respectiv 50 si nu am accelerat brusc sau franat (acum, asta cu acceleratul e discutabila, tot din practica exista niste observatii).
pablo
Azi vara am fost si eu curios cit consuma Clio dCi de 80 CP.Drept urmare am pus pe tempomat si am mers constant cca 5 minute.
Consumurile au fost ceva de genul urmator:
- 110 km/h - consum 4,1 - 4,3
- 120 km/h - consum 4,8 - 5
- 130 km/h - consum 5,5 - 6
Cu cit te apropii mai mult de viteza maxima cu atit consuma mai mult

La varianta pe benzina 1,6 de pe Megane II e partial adevarat ca ar fi mai mare consumul in treapta a 5 a la 60km/h decit in treapta a 4 a.E mai mare daca esti in a 5 a si trebuie sa urci o panta oricit de mica. Daca mergi pe un drum plat nu mai e adevarat.Cit despre faptul ca motorul e subturat .... sa fim seriosi.La 60 la ora in a 5 a are cca 1.800 rotatii ceea ce nu cred ca inseamna subturat.
Per total viteza economica e undeva pe la 100-110 km/h (ca 90 e cam putin) pentru ambele motoare.
Oricum ideea de baza ce trebuie urmata pentru un consum mic este sa mergi cit mai mult cu viteza constanta fara acceleratii bruste.
mandelu
Ca sa realizezi ca, consumi mai mult cand urci o panta cu 60-70 cu a 5-a nici nu ai nevoie de comp de bord. Realizezi asta dupa faptul ca te infigi foarte tare cu piciorul in acceleratie. La fel si daca te apuci de depasiri si motorul e foarte putin turat. Infigi piciorul in acceleratie la greu fata de a retrograda o treapta.
Si mi se pare normal ca atunci cand infigi piciorul puternic in acceleratie consuma mai mult (se introduce mai mult combustibil in motor ma gandesc eu) indiferent ca masina si accelereaza puternic sau nu.

Interesant consumul ala la 130. De ala ma cam feresc eu. Insa la 110 e chiar ok.
dragos clio&astra
La 1800r in tr5 masina e subturata rau,pt un motor pe benzina.
cmandrei
Subturare ? definiti mai intai termenul ca sa puteti vorbi despre aceelasi lucru ...

da poate fi oarecum subturata in tr5 la 60km/h daca vrei porma sa pui acceleratia in podea ... dar daca accelerezi "usor" eu zic ca e mai mult decat ok

Si apropos ... tocmai am facut un test cu Logan 1.6 full ... pe Ana Ipatescu - Lascar Catargiul ... gol bulevardul astfel cam putut merge constant ... jumate in tr4 si jumate in tr5.

Si acum ->

Treapta 4 - 60 km/h - consum instantaneu 5,1 L (stabil)
Treapta 5 - 60 km/h - consum instantaneu 4,6 L (fluctuant de la 4,4 la 4,6)

P.S. la clio nu am aceasta optiune (de afisare).
Solon
Asa, si care e ideea?
cmandrei
QUOTE(alx @ Mar 20 2006, 10:32 AM)
Viteza economica inseamna turatie cat mai mica posibil. Dar nu cred ca ti-ar conveni sa mergi la 60 cu a 5-a. Nici motorului nu-i convine...
*




QUOTE(mandelu @ Mar 20 2006, 10:57 AM)
Alx te inseli nu e asa. Am testat. La turatie foarte mica, la benzina, de ex a 5-a cu 60 consuma mai mult decat a 4-a cu 60.
*




QUOTE(alx @ Mar 20 2006, 11:16 AM)
constatarile mele sunt facute cu computadorul de bord la vit constanta (de minim 1 min) pe logan 1.6 si modus dci. daca vreti, fac si niste filmulete sa demonstrez. nu zic ca e bine sa se mearga cu a 5-a la 60 dar afirmatia cum ca consumul e mai mare decat cu a 4-a la 60 este falsa.
*




QUOTE(uncle @ Mar 20 2006, 02:04 PM)
Mandelu are dreptate daca mergi f subturat intr-o treapta superioara consuma mai mult decat ai merge cu o treapta inferioara la aceeasi viteza.
Am verificat la meganu (din semnatura), daca merg la 60km/h in a 5-a computeru zice undeva pe la 7% daca merg cu a 4 a la 60km/h scade pe la 5,5 %.....
*



Din cauza a ceea ce e scris mai sus si asa ca sa ai tu motiv sa mai scrii inca un post fara rost ca nu citesti tot topic-ul (parerea mea personala smile.gif ) ...
dani78
la benzina nu stiu cat e consumu', dar la dci-ul meu la 120km/h constant indica computerul la consum instantaneu 3,9-4,1 L/100km, iar la 150 imi indica in jur de 6,2, dar fara sa accelerezi, o lasi sa se stabilizeze
diesel_power
Si la 130 km/h cat e consumul? Ca la mine de obicei asta e viteza de croaziera.
bogdan22003
Consumul optim are legatura cu cuplul motorului, astfel turatia nu trebuie neeaparat mica , ci apropiata de cea la care motorul atinge cuplul maxim.
mihaiyak
viteza economica teretica este de 90 km/h.totusi cheia sau secretul economiei este de a schimba pe la 2600 de ture, dar cel mai important este sa apesi acceleratia foarte usor nu sa o tii in blana,crede-ma se va simtii
ionutmar
3-3.2 la 90 km/h

si da accelerat usor.

treapta 3, de la 2000-3000 ture accelaerat puternic conumu instantaneu e peste 10. altfel daca o iei usor nu sare de 6.
cel putin asa e la mine.
Kr3atorU
Scrie si in manualul masinii: "condusul sportiv (bagi piciorul in ea) creste consumul"
Consumul optim, este legat si de randamentul motorului.
Dupa cum zicea si bogdan22003 : Consumul optim are legatura cu cuplul motorului, astfel turatia nu trebuie neeaparat mica , ci apropiata de cea la care motorul atinge cuplul maxim.
Orice motor are o plaja de turatii unde ii merge si lui bine (lubrifiere, racire...) si unde da si cuplu maxim. La Symbol inca nu stiu care e turatia, dar va pot da un exemplu care l-am primit si eu de la un profesor universitar, care mi-a spus ca la motorul de dacie (1400cmc) randamentul optim este intre 2800~3100 Tr/min. Pot spune ca am urmat sfatul profesorului si cu dacia am 115000Km si motorul inca merge foarte bine, si consuma rezonabil pentru o astfel de masina.
Concluzie: nu viteza dă economia, ci turatia, dar asta cred ca o stiau multi. biggrin.gif
Ayden_CJ
Buna ziua, am citit toate posturile voastre si ma bag si eu in vorba:
am cu symbolul meu 1.4 16v 4000 km in 3 luni, constatarea mea:
se aplica legile fizicii fie ca vrem fie ca nu vrem: rezistența opusa de aer la inaintarea mașinii crește direct proporțional cu patratul vitezei (reynolds); pentru ca motorul sa ne ofere cuplul maxim acesta trebuie sa lucreze la randamentul maxim (logic, nu?); la motorul mentionat curba momentului este foarte satisfacatoare prezinta o linearitate foarte buna pe o plaja suficient de larga de turații, iar curba puterii in functie de turatie este si ea superba, aproape o dreapta inclinata ceea ce ne spune ca P=T*omega (omega e viteza unghiulara foarte dependenta de turatie:) )ieci daca vreti putere (la depasiri) va trebuie turatie, dar turatia trebe sa creasca de la turatia de cuplu maxim care la acest motor este undeva pe la 3750 rpm daca tin bine minte; pentru ca sa invingeti obstacolele indiferent de viteza trebe sa fiti dincolo de aceasta fabuloasă turație de cuplu maxim, asa ca...si inca ceva: dupa stiinta mea in zona de randament maxim la motoare e un mic varf de consum, deci ideal e ceva mai jos de aceasta turatie sau dupa, insa dupa ea e discutabil pt ca panta consumului raportata la turatie creste destul de brusc... si sa nu uitam daca vrem consum optim, trebuie sa avem grija de presiunea din pneuri, de sarcina dusa de masina...sunt multi factori, cred ca cel mai important e omul; extraurban am reusit pe zona deluroasa de langa Cluj un consum 5,6% iar urban trafic infernal 9.5-9.7 % in haosul din Cluj. Nu incerc sa merg subturat pentru ca ma gandesc si la calamina si la alte alea, racire, lubrefiere etc. Apropos, benzina de 95 fara plumb de la oricare benzinarie se comporta identic... cam astea sunt parerile mele:)... aaa. sa nu uitam aerul conditionat!, geamuri deschise, dar astea le scrie si la manual
Sa va mearga masinile bine ca vine vacanta sa a duca unde doriti.
Cu stima
Adrian
CJ65DXM
Laurentziu83
QUOTE
Tinand seama de verticala latitudinii, diferenta poate contrabalansa variabila graficului multiplu in sistemul girometric sferic.

...ceva de genul...

Tine cont ca nu toti am absolvit Poli, apoi ca am citit de vreo 3 ori post-ul tau si tot nu m-am lamurit, apoi ca din ce am inteles nu prea are legatura cu topic-ul, si apoi mai pune te rog punct si virgula.

Sa rezumam: viteza economica reprezinta compromisul dintre consum minim si o viteza rezonabila de deplasare.
Pentru Clio, fie ca e benzina (8 sau 16V) sau dci, viteza economica e cam la 100-115 km/h. Nu pot sa dau o cifra exacta, ca nu are rost.
Ar mai fi un amanunt, si anume ca nu o cifra iti da viteza economica, ci mai degraba conteaza ritmul de mers. Poti sa mergi cu 90 si sa ai un consum mai mare decat la 130, depinde de multi factori, si anume cum strivesti acceleratia, configuratia drumului, conditiile meteorologice, etc.
Ideal ar fi sa mergem doar pe autostrada in drum drept, cu 100 la ora absolut constant, masina goala, temperatura de 20 de grade afara, benzina buna, fara nici un fel de vant si asfalt uscat. Dar, cum traim in Romania si rar gasim astfel de conditii pe la noi, trebuie sa ne adaptam si sa ne folosim de toate aspectele drumului pentru a economisi carburant.
Kr3atorU
Constat ca este un subiect perpetuu, si oricum, sunt sigur ca nu se va ajunge la o concluzie clara. Totusi eu cred ca fiecare isi adapteaza stilul de condus in functie de "necesitati" si de cat e dispus sa cheltuiasca pe carburant. O explicatie non academica: bagi picioru' in acceleratie = consum mare charge.gif si la urma urmei, nu de asta am luat masini????
mandelu
am mers cu 130 constant prin austria si ungaria pe autostrazi, consumul in jur de 5% (metoda plinului), pe valea oltului 90-100, depasiri la greu folosind tot ce putea sa dea masina (adica schimbam undeva in 3500 de ture), consum tot vreo 5%. deci conteaza si stilul de mers, pt ca accelerarile bruste si dese fac sa creasca, evident, consumul. insa nu mi-a parut deloc rau, m-am simtit si eu bine (nu fac foarte des drumuri lungi).
amalia25pop
asta e f simplu...turatie mica ..consum mic.
in treapta a 5 a la un 1.5 dci 80 cp - sa zicem...80-95 km/h - ai consum sub 4.5 l/100 km
DrK
daca vb de diesel da . este adevarat . daca mergi cu motorul putin subturat consuma mai putin . nu e recomandat...
Laurentziu83
Nu e recomandat, pentru ca, daca dai de un deal, vei apasa mai tare acceleratia ca sa o mentii la acelasi regim, nu vei simti nimic, in schimb iti vei afuma turbina, ceea ce nu e prea bine pe viitor, la cat costa una noua.
Eu conduc diesel-urile chiar ceva mai turat decat benzinarele, tocmai ca sa pot fi multumit de ele.
Asadar regula turatie mica-consum mic, e valabila doar la mers in drum drept si intre anumite plaje de turatie. Daca ai un deal de urcat, mai bine retrogradezi, altfel vei avea un consum mai mare per total.
Eu obtin un consum mic urban (de 8.5% la clio 1.4) tocmai pentru ca stau tot timpul cu mana pe schimbator si retrogradez cand e cazul. Si nu merg prea cuminte. smile.gif
mihaiyak
din cate stiu eu la diesel nu se strica nimik daca mergi subturat, bine acu depinde ce intelege fiecare prin subturat.din punctul meu de vedere a merge subturat inseamna sa schimbi pe la 1600 rpm.numai la benzina se strica bujiile si se depune funingine pe chiuloasa de aceea e recomandat sa schimbi la benzina pe la 2500-3000 de ture.
diesel_power
Tocmai ca la diesel e f daunator sa mergi subturat, si nu pateste nimic daca mergi supraturat. Sa schimbi vitezele la 1600 la 1.5dCi e sinucidere pentru turbina si motor. Schimbat la 2500-3000 e recomandat pentru diesel.
BiCos
1.4 16V, A2, 150-166, 12.6% media dupa 160Km. Hai la~udati-va voi cei cu diesel. Pareri?!
Economic doar la 90Km/h pe drum drept>>..
diesel_power
Asa e la toate motoarele de putere mica, pana la 110km/h sunt f economice, dar apoi creste consumul mult. La motoarele de putere mai mare nu mai este acest salt brusc.
sagetator
In ce ma priveste, la cat de putin consuma dCi-ul de 80CP, nu ma mai uit la 0,5-1l/100km in plus sau minus.... asa ca merg in functie de muzica din masina (care e in functie de starea mea de spirit sau de cat de ocupat sunt in acea zi). Vreau viteza - ascult un rock bun (a se citi "tare") (varfuri de 170 km/h - pe ceas), sunt cu sotia in masina tongue.gif, ascultam cel mult un gotic-rock sau rock simfonic (echivalentul vitezei de 110 km/h smile.gif ), ne plimbam aiurea prin tara (concediu) - ascultam muzica soft (aprox. 90 km/h).

In concluzie, conduc cum si cat am chef, singura regula de care tin cont e cea privind schimbul treptei de viteza la decelerare, mai precis atunci cand nr. de rpm ajunge la 1500 (moment in care schimb in treapta inferioara - acul "sare" la 2000 rpm - unde e cuplul maxim), dar si la accelerare (schimb la 2500 rpm - cand sunt "cuminte" - in treapta superioara), consumul nedepasind in afara orasului media de 5% (cu AC pornit/ori oprit - dupa necesitati, iarna/vara/cald/vant/etc.), ceea ce e f. bine.

Concediu placut tuturor (de maine de la miaz am "zburat" din Oradea). Doua saptamani. smile.gif
caramell
Economic: 70 kmh in treapta a 4-a consum 5% instant; in a 5-a 4,5% instant
Ne-economic: 130 kmh in treapta a 3-a 17% instant; in treapta a 4-a 14% instant; in treapta a 5-a - 9% instant.
Ro!
De acord cu SAGETATOR!
100% biggrin.gif
50IMU
buh - eforie nord / retur: 38 litri (cca 480km) => 7.9 (viteza medie 150 - strict la portiunea de autostrada)

pe dn1 am scos de la comarnic - bucuresti un 5.7 ( ok! ) - deci 100km/h e un prieten bun pentru 16v
jedeka
Eu fac destul de des drumuri dus-intors la Craiova... si in general scot o medie undeva in jurul lui 4 litri (si pe computerul de bord, si cu metoda plin-la-plin)... Insa merg la o viterza relativ constanta de 110-120 pe autostrada si aproximativ 90-100 km pe drum national (cu vreo 70-80 km intr-a patra in localitati) - reusesc un mers constant deoarece plec pe la 22-23 din Bucuresti mai tot timpul iar drumul este liber in general.

Insa depinde foarte mult si de modul de mers... si asta o observ mai ales in Bucuresti (eu neprinzand prea des perioadele 'acelea' deoarece plec relativ tarziu la lucru): daca stau calm si merg linistit spre lucru... acul de la combustibil abia se misca dupa o saptamana. In schimb, daca ma grabesc si schimb des benzile, se misca si intr-o zi (am aproximativ 10 km pana la lucru). Oricum consumul creste daca calc acceleratia mult dintr-o bucata. In schimb, daca o calc progresiv, o data ce masina incepe sa prinda viteza, consuma mai putin (si spunea cineva ceva de sarcina maxima...)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.