Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Parbriz inghetat pe interior
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
CGB
un bun prieten are un opel astra. si in ultima perioada ,de cand cu frigurile astea gaseste masina dimineata, cu parbrizul inghetat pe interior. e inghetat la fel ca si pe exterior. de la ce sa fie???? eu unu n-am intalnit problema asta pana acum.

voi ati patit asa ceva? si cum ati rezolvat?
RoVal1972
Eu zic ca de la condens. Probabil ca n-a mers mult cu masina, i s-a aburit geamurile si dupa a inghetat.
Am mai patzit-o si eu la M1 si la Dacia.
cipman
Umezeala prea multa in interior, folosirea excesiva sau exclusiva a recircularii, pierderi de lichid de racire in zona caloriferului.
Recircularea e cea mai probabila cauza.
coocky
am patit eu acest lucru in ultimele 2 seri... culmea e ca se intampla ziua smile.gif

nu folosesc nici recircularea si nic nu fac cadura in masina dimineata cand plec...
masina sta nemiscata de la 9 dimineatza pana pe la 7 seara si atunci are geamul inghetat pe interior...

@cipman :unde este acel "calorifer" sau ce intelegi prin el.

partea funny este ca geamul este inghetat doar pe partea mea... pe partea dreapta nu este deloc... desi nu circul singur... si in aceste zile chiar cat am stat eu in masina a fost cineva si in dreapta
RoVal1972
Daca ai conduce in dreapta, ai avea probleme in dreapta.
Sau tu nu respiri cand conduci... 37grade expirate in -xgrade... rezulta geam inghetat. Plus ce a zis Cip.
morph
Aerul rece din interiorul masinii in combinatie cu razele soarelui din ultimile doua zile e o alta posibila cauza de condens.
hellcat
Asta cred ca-i la misto!
Aerul cald din masina, seara cand o lasi parcata, intalnindu-se cu parbrizul rece se transforma in abur care pana dimineata evolueaza intr-un strat fin de gheata.
coocky
QUOTE(RoVal1972 @ Jan 26 2006, 06:48 PM)
Daca ai conduce in dreapta, ai avea probleme in dreapta.
Sau tu nu respiri cand conduci... 37grade expirate in -xgrade... rezulta geam inghetat. Plus ce a zis Cip.
*


dar si in dreapta este tot timpul o persoana care "teoretic" respira si ea...
morph
QUOTE(hellcat @ Jan 26 2006, 07:43 PM)
Asta cred ca-i la misto!
*


Da, e invers. Masina incalzita de soare, produce o pojghita spre seara, dar pe afara.

Aia cu condensul in interior este cand imi spal masina si ii fac si interiorul. Mea culpa, am incurcat lucrurile.
Vanzatorul de Iluzii
Mai apare un fenomen interesant. Daca masina sta in soare, condensul apare pe partea opusa celei din care bate soarele (pe partea umbrita). Aceasta se intampla de cele mai multe ori atunci cand in masina este umezeala (apa de la zapada adusa cu picioarele, intrata pe cine stie pe unde etc.). Datorita soarelui apare efectul de sera si apa se vaporizeaza (incet si sigur) iar apoi condenseaza pe o suprafata rece (si zona umbrita este cea mai buna candidata). Asa ca avem un motiv in plus sa ne uitam la directia soarelui cand oprim masina, eventual sa anticipam care va fi directia la pranz.
grizzly
@cooky: nu ar trebui sa ai parbriz atermic in conformitate cu modelul si echiparea din semnatura?
coocky
asa si am...doar ca are o fisura de 30cm
iulym
Nu stiu daca e de topic, da' hai sa fie unu' ca n-am mai postat demult tongue.gif

De cind cu gerurile astea, sa zicem sub -10 grade, daca merg ceva mai putin cu masina, de ex. dimineata pe drumul casa-scirbici, invariabil gasesc parbrizul la plecare inapoi inghetat complet PE INTERIOR !! Ma enerveaza teribil treaba asta, pierd juma de ora incercind, binenteles ca fara mare succes, sa dezghet parbtizul cu un shit de spray de dezghetat Prevent ... sad.gif
Problema ca in interior nu prea pot da cu rascheta, e incomod si fac zapada pe bord, scaune, etc.
Nu inteleg de ce Clio-ul meu e cam singura din toata parcarea de la servici prezentind fenomenul mai sus amintit, banui ca si ceilalti petrec cam acelasi timp la plecare cu incalzitul, iar distantele in acest superb oras sunt comparabile, indiferent cit de "departe" ai sta, deci nu cred ca e din cauza ca una are timp sa se incalzeasca mai bine ca alta.
Condens in interior n-are timp sa se faca, deci nu-mi dau seama de ce patesc asta numai cu a mea.
Poate e o timpenie, da' sigur e una care ma deranjeaza foarte tare la momentul asta !!

Pareri, intimplari asemanatoare, explicatii ? Accept si un manual de clasa a VII-a de fizica, daca mi-ar explica putin fenomenul unilateral constatat ...
semit
ai incercat sa lasi aer curat sa intre de afara si sa nu fie pe recirculare?..intreb si eu unsure.gif
iulym
mea culpa, recunosc, n-am cautat deloc sad.gif
mai era un topic la tema .. multumesc admin ca l-ai mutat, corect asa
macar vad ca nu-s singur ... am sa insist la problema cu aerul .. daca las oare un geam usor deschis, o sa fie maibine ? macar sa fie aceeasi temp peste tot smile.gif
Floppy
Eu zic sa incercati si sa stergeti foarte bine parbirzul (si luneta si geamurile laterale) pe interior. Desi nu se prea observa, se aduna mult praf si mizerie (urme de degete, etc.) si de aceea se si aburesc mult mai repede si, poate, ingheata. E doar o idee, nu dati cu parul. Dar incercati.
ricky67
mad.gif CUM SCAP DE CONDENSUL DE PE LUNETA ? STIE CINEVA CARE ESTE PROBLEMA?
cj98czh
Nu mai umbla cu recilcularea pusa biggrin.gif da drumul la AC sa dezumifice si umbla cu el pus vreo 2 zile ...
Adi R5
daca e pe luneta...foloseste dezaburirea electrica...ca sa-i spun asa...butonul cu desenul asta...

user posted image
walker03
Buna ziua! Am tot citit despre aburirea, inghetarea lunetei la renault, si eu ma confrunt cu aceias problema , am de curand aceasta marca de masina la cealalta nu am avut aceasta problema si nu stiu cum sa o rezolv recunosc ca este cam frustrant mai ales ca pe spate nu poti face prea multe datorita liniilor pentru dezaburire. am vazut tot felul de sugestii dar nimic concludent sau sa spuna cineva , da domne am avut si am rezolvat-o asa.!
Daca cineva poate da o solutie buna raman dator.
Va multumesc !
andutu
1.Foloseste ventilatia
2.Butonul de dezaburire
3.Ceva chestii pentru a absorbii umiditatea ( gasesti in supermarket ) eu am 3 recipiente micute parca le-am gasit la set si miros si frumos.
2 le-am pus in buzunarele la portiera iar 1 in spate langa tetiera.

Eu nici nu prea folosesc dezaburirea e suficient sa tin ventilatia pe treapta 2 cat sa nu se abureasca.
froniecristian
Verifica sa nu ai luneta dezlipita. La mine asta a fost problema, pentru ca se scurgea apa pe etajera cu boxe iar uneori picura in mijlocul portbagajului.
ricky67
Buna dimineata, am mai scris aici cu problema condensului .De foarte mult timp si nu ii dau de cap. Am un Renault Clio Symbol "Fidji" 2006, in perioada rece se face condens pe interior atat la geamuri si cel mai rau la luneta. NU merg cu recircularea inchisa si am verificat daca aceasta functioneaza (fiind reparata circa 4 sau 5 ani in urma de un coleg care atunci cand inchide sau deschide sa taie alimentarea la motorasul de la recirculare). Cineva a zis sa scot si filtrul de polen si tot imi face condens. MA POATE AJUTA CINEVA CU O SOLUTIE (FARA GLUME) VA ROG.
cj98czh
trebuie gasit unde iti intra apa in masina ... ca de aia ai condens ...vezi scurgeri de sub stergatoare de exemplu ..
grig1960
Va salut,
Eu cred ca se intampla acelasi fenomen ca la ferestrele termopan facute in dorul lelii, etansare defectoasa la chedere, iarna intra aer rece de afara, care odata patruns inauntru unde este cald se transforma in condens, care nu ingheata, in casa fiind cald. La masina ta este o problema mare la etansarea inchiderilor, la oprirea masinii pe acolo intra aer rece de afara in masina si se transforma in condens, in masina fiind inca cald. Dupa o perioada, in interior de raceste aproape ca afara si condensul (deja format cand inca mai era cald) ingheata.Trebuie vazut la chedere la usi, la geamuri sa se inchida bine si sa etanseze, poate chiar la etansarea lunetei, daca a fost inlocuita poate nu a fost lipita corect. Aerul rece poate intra si pe la inchiderea (chederul) portbagajului prin spate la bancheta daca sunt gauri mari pe acolo sau chiar dinspre compartimentul motor daca s-a lucrat pe acolo si nu a fost reizolat cum trebuie.

Cu stima si drumuri bune.
D-Ice
@ricky. Am avut aceeași problema la Symbolul 2006. Este din cauza ca ventilatia este subdimensionata iar aerisirea se face prin fante care dau în portbagaj și nu direct afara.
Eu am rezolvat-o cu o cutie capcana de umezeala de unde scurgeam periodic apa.
Dimineața când era frig porneam climatizarea pe căldură și dădeam drumul la geam vreo 3mm. Și cartonul la radiator era must have când temperatura scădea sub 0. Cu radiatorul obturat jumătate se încălzea relativ repede.
Asa am conviețuit 12 ani minunați. wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.