Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum se schimba filtrul de aer.
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
morph
Din ciclul ce face omul cand se plictiseste va prezint operatiunea 'Filtrul'.
Se ia una bucata M2 dCi, o surubelnita in cruce, una dreapta, o cheie de 10 si eventual un aspirator/pensula de curatat filtrul.

Mai intai dam capacul de la baterie jos ca sa nu ne chinuim cu o surubelnita minuscula sa scoatem doua suruburi care nu se invart tocmai usor. Cu rosu sunt indicate punctele in care trebuie intervenit.
Pacientul:
user posted image

Capacul scos. Evident praful este la el acasa.
user posted image

Scoaterea suruburilor ce tin filtrul. Desfaceti cu incredere, ele nu cad, raman pe carcasa filtrului.
user posted image

Scoaterea filtrului din locasul lui. Foarte curat acolo.
user posted image

Observarea mizeriei si indepartarea ei cu un aspirator.
user posted image

Incheierea operatiunii urmand pasii invers.
user posted image

Succes smile.gif
BoneHead
Vai ce m-am enervat. Am mers azi in fata blocului, ca sa curat filtrul. Dar sunt asa tampit amplasate alea 2 suruburi, ca m-am chinuit un pic sa le scot, si mai mult sa le bag inapoi....Probabil daca ai ceva scula mai scurta merge, dar asa, dadea surubelnita in baterie, mai dadeam in gol, ca prindeam unghiuri tare nasoale surubelnita/surub...De ce nu pto fi suruburile alea orientate in sus?Sincer....
mojorisin
Stie cineva unde e amplasat filtrul de aer pentru Megane I ? Si cum se curata/schimba acesta ?
radari
DA. foarte simplu.
cu completarea: la motoare pe benzina nu exista capacul de la baterie. suruburile nu se deschid asa greu daca ai o surubelnita ca lumea (tre sa dai un pic firele deoparte).
poze:
brawnie
QUOTE(BoneHead @ 21 Feb 2007, 01:37)
Probabil daca ai ceva scula mai scurta merge,
*


Se pare ca nu e totul sa ai o scula mai lunga asa e morph? radmasa.gif
cracky
De unde ati luat filtrul de aer, si cat v-a costat ?

Multumesc
cracky
Gata, am reusit si eu !

50 lei filtrul mann
vid313
Foarte usor de schimbat de catre oricine, dar cu o surubelnita adecvata. Pozitia celor doua suruburi este un pic mai greu de accesat, mai ales cel din stanga. Mai greu este la strans la loc a suruburilor decat la scoaterea acestora.

Ps: Am pus filtru Bosh, Made in Germany - 45 lei.
Fre33lancer
nici la 2.2 sedane 1.5dci nu exista capacul la baterie biggrin.gif , ca o completare.
Mihai.D.G.
Asa are forma?! Trapezo-patrata? Pentru 1.4 16v ce filtru trebuie?
alexxis2001ro
o completare...cand schimbati filtrul e de preferat sa si aspirati mizeria care s-a strans jos, in cutia - suport a filtrului... cool.gif
buzasparta
schimbat filtru aer pentru prima data. pentru o operatie de 15 minute nu se merita sa dai la service 170 mii manopera.plus ca o faci cu raspundere ca doar e masina ta. filtrul pus este un mahle iar cel schimbat si utilizat de cei de la renault este un purflux.
slim6630
Filtrul asta aste vinovat pentru miros de praf (pamant)atunci cand d-au drumu la ventilatie ??sau cel de polen !?!?merci
SorinCT
Filtrul asta curata aerul necesar pentru combustie, ala de care intrebi tu se afla pe sub torpedou.
M-am uitat si eu azi sa vad ce surubelnita mi-ar trebui, am desfacut absolut lejer cu una philips de vreo 30 cm. Nu-ti trebuie scula mica sa faci treaba smile.gif
PS: era cimitir de muste in caseta :|
georgechirila
ca sa schimb clasicul filtru de aer cu unul sport ce trebuie sa fac?se poate scoate suportul vechiului filtru si cum?stie cineva sa ma ajute?vreau sa aduc furtunul undeva in fata pe la bara...ma poate ajuta cineva?
de megane 2 bicorp este vb..

rog ajutor...
mersi
aqua
la voi iese usor plasticul cu filtrul?
eu de 2 ori l-am schimbat si de 2 ori a trebuit sa-mi rup degetele, iese foarte greu la mine, nu am loc si tine undeva intr-o chestie, cred ca e suportul de la baterie, trebuie sa trag foarte tare cu o mana de ala si in acelasi timp cu cealalta mana sa trag de filtru in sus, e mare chin la mine
SorinCT
La mine a iesit foarte usor. Folosesc numai filtre Mann, dimensiune standard iar toata plasticaraia o curat in cadrul operatiunii.
aqua
misto, chiar ma gandeam ce le-a mai trecut prin cap astora de la reno, sa-l pozitioneze in halul asta de nu pot sa-l scot
nu e vb de filtrul propriu-zis, ci de rama de plastic in care sta filtrul, e foarte inghesuita la mine, dupa ce desfac suruburile tre' sa trag tare de filtru intr-o parte si in sus
ma uit atunci, o fi la mine ceva mai deosebit
M i h a i
iese usor...acolo nu au gresit proiectarea...cel putin la 1.9 si la 1.5 iese ok filtrul...se schimba usor...bineee...daca pui cine stie ce marca de filtru sunt sanse ca sa iasa greu...de origine este purflux....
SorinCT
Si eu tot de rama aia vorbeam. Ma gandeam sa nu fi folosit vreun filtru cu alte dimensiuni care sa fi strambat rama dar tu stii cel mai bine ce ai pus si ce nu mai iese smile.gif. Al meu sta fix cat sa nu cada daca tin de filtru cu rama in jos dar daca pun mana pe ea iese imediat. Carcasa de plastic in care intra rama si cu filtrul nu prezinta probleme, totul intra ca uns smile.gif
aqua
m-am uitat mai atent pe poze
in a 3 poza se vede ca langa carcasa filtrului e un radiator sau ce-o fi ala, de langa baterie
ei, ala la mine este f. aproape de carcasa si nu-mi lasa loc de manevra, filtrul in sine nu are nicio problema, sunt si cele de origine si intra fara probleme pe rama
trebuie sa-mi rup degetele cu suportul ala sa fac loc la rama, am filtrul deja luat da' cand ma gandesc cum e tot aman momentul smile.gif
SorinCT
Din cate imi dau seama din explicatiile tale radiatorul ala e ECU si nu ar trebui sa iti stinghereasca in vreun fel scoaterea carcasei cu filtrul de aer.
shoggy
Pentru megane 2 ,1.6 16v ,amplasarea filtrului de aer respecta aceeasi configuratie ca la cel diesel? Schimbarea lui se face ca in tutorialul de mai sus? Va multumesc!
shoggy
Gata,l-am rezolvat. Este la fel ca pe diesel. Chiar ca este o oeratiune destul de simpla.
spy_oh_joy1389
Am schimbat si eu azi filtrul de aer ca deja era cam adormita. 50 de lei filtru MANN C2512.
Roi de albine ce era acolo. Trebuie sa si aspir ca au ramas destule albine jos de tot unde intra picioarele carcasei.
dan22y
Am inlocuit si eu azi filtrele, cel de aer cu MANN 2538

[attachmentid=1627801019]
spy_oh_joy1389
Care e diferenta dintre cele doua? Parca 2538 are mai putine rizuri decat 2512?
dan22y
Da, am observat si eu asta. Din ce documentatie am gasit se pare ca cel ce l-am pus eu, e recomandat la motoarele de 1,9dCi 2.0dCi 2.0 16V

O sa ma gandesc daca o sa-l schimb, fiindca nu am observat decat acum, asa mi s-a adus pe comanda sad.gif
cosmin_69
Este primul filtru de aer care il schimb de cand este masina in posesia mea.

L-am mai curatat cu aspiratorul, pe cel vechi dar nu mai merge fiindca este negru si garnitura de cauciuc a inceput sa-si piarda elasticitatea(cauciuc crapat).

Cel vechi cred ca era original fiindca scria pe el Renault si ceva de Tunisia(probabil fabricantul) sad.gif

Acum am cumparat filtru de aer Mann la 40 lei buc.

Intrebare :

Este mai bun Mann decat ce a avut masina ?
$$ilvviu
Mann face filtre bune si la aer chiar nu are asa mare importanta. Mai degraba un filtru ieftin dar curat decat unul scump si imbacsit.
RadulescuRomulus
corect! smile.gif
... mai putin partea cu "mann face filtre bune"... in rest, subscriu. maxim!
cosmin_69
QUOTE(dan22y @ 7 Apr 2012, 19:16)
Da, am observat si eu asta. Din ce documentatie am gasit se pare ca cel ce l-am pus eu, e recomandat la motoarele de 1,9dCi 2.0dCi 2.0 16V

O sa ma gandesc daca o sa-l schimb, fiindca nu am observat decat acum, asa mi s-a adus pe comanda sad.gif
*




Am luat si eu MANN C2512.

unsure.gif dan22y nu inteleg cum ti-au gresit aia codul fiindca eu am mers cu talonul masinii si mi-a adus exact acelasi model, adica cu mai multe aripioare de filtrare.
dan22y
QUOTE(cosmin_69 @ 25 Apr 2012, 11:09)
unsure.gif dan22y  nu inteleg cum ti-au gresit aia codul
*


Asa am zis si eu, insa vina e si a mea ca nu am verificat, l-am vazut MANN stiam si codul, insa prin multitudinea de piese comandate, n-am bagat de seama. Ca si comportare nu am vazut nimic rau in functionarea motorului cu filtrul de 1,9dci, insa peste 6 luni o sa-l schimb din nou wink.gif
DMP
QUOTE(RadulescuRomulus @ 24 Apr 2012, 23:00)
...
... mai putin partea cu "mann face filtre bune"...
*



Bun. Fara a fi fan Mann, intreb si eu ca omu': cine face filtre bune?
Producatori d-astia de ii poti gasi la magazinele auto de pe la noi.
Hack
Mahle wub.gif
cosmin_69
QUOTE(dan22y @ 25 Apr 2012, 11:50)
Asa am zis si eu, insa vina e si a mea ca nu am verificat, l-am vazut MANN stiam si codul, insa prin multitudinea de piese comandate, n-am bagat de seama. Ca si comportare nu am vazut nimic rau in functionarea motorului cu filtrul de 1,9dci, insa peste 6 luni o sa-l schimb din nou  wink.gif
*



Pana atunci sa ne zici si noua daca ai constatat ceva schimbari la masina si la inlocuirea filtrului, sa ne spui cum arata ? smile.gif

Dar ca marime a intrat bine in rama si inapoi la locul lui ? rolleyes.gif
dan22y
QUOTE(cosmin_69 @ 25 Apr 2012, 16:23)
Pana atunci sa ne zici si noua daca ai constatat ceva schimbari la masina si la inlocuirea filtrului, sa ne spui cum arata ? smile.gif

Este o poza pusa de mine, pe pagina cealalata cu filtrul vechi CU2512 si cu filtrul nou CU2538. Nici o schimbare in functionarea motorului, merge cum mergea inainte.
QUOTE
Dar ca marime a intrat bine in rama si inapoi la locul lui ? rolleyes.gif
*


Este identic ca si dimensiune intre ele, intra fara nici o problema.

Din ce am citit si pe forumurile straine, se cam incurca si cei de la reprezentante si pun pe motorizari ambele filtre netinand cont. Mai jos sunt codurile OEM la filtrele de aer cat si motorizarile aferente:

- 8200371661 (echivalent MANN CU2512) Megane 1.4 16V si 1.6 16V si 1.5 dCi de 80, 85, 100, 105 CP
- 8200371663 (echivalent MANN CU2538) Megane 2.0 16V ši 1.9 dCi de 110, 120, 130 CP si 2.0dCi de 165, 180 CP, 2.0T de 170, 225 CP

Deci am filtru de masina cu motor mare tongue.gif
Tweetz
Salutare,
Sper ca postez unde trebuie, dar este in locul asemanator de tema topicului.
Langa filtrul de aer, unde este o 'teava' a aparut mai de mult niste ulei, mai exact pe partea unde este un fel de material peste teava respectiva.
Stie cineva de unde a aparut aceasta urma?
Multumesc

P.S Am atasat o poza din topic, semnata.
Tweetz
Numeni nu are o idee de la ce poate fi pata de ulei ?
spk
cat de des trebuie schimbat filtrul de aer ?
R19/16v
Cand schimbi si uleiul si restul filtrelor.
mumus
eu il schimb de cate ori e nevoie, il verifici si vezi daca e murdar sau nu.

acu ca vb de lup...am coborat in garaj si am verificat filtrul montat la sfarsitul toamnei, e curat, aproape ca nou.

dar in adanciturile alea doua din fundul gaurii filtrului era plin ochi de nisip... am aspirat , sunt curios in toamna cand schimb filtrul cum vor fi adanciturile, pline sau goale...
djcristi
QUOTE(dan22y @ 25 Apr 2012, 16:29)
Este o poza pusa de mine, pe pagina cealalata cu filtrul vechi CU2512 si cu filtrul nou CU2538. Nici o schimbare in functionarea motorului, merge cum mergea inainte.

Este identic ca si dimensiune intre ele, intra fara nici o problema.

Din ce am citit si pe forumurile straine, se cam incurca si cei de la reprezentante si pun pe motorizari ambele filtre netinand cont. Mai jos sunt codurile OEM la filtrele de aer cat si motorizarile aferente:

- 8200371661 (echivalent MANN CU2512) Megane 1.4 16V si 1.6 16V si 1.5 dCi de 80, 85, 100, 105 CP
- 8200371663 (echivalent MANN CU2538) Megane 2.0 16V ši 1.9 dCi de 110, 120, 130 CP si 2.0dCi de 165, 180 CP, 2.0T de 170, 225 CP

Deci am filtru de masina cu motor mare  tongue.gif
*



e ceva ciudat , si la mine e lafel (megane din semnatura)

in dialogys imi recomanda modelul 8200261781->8200302666->8200371663 (99ron@serus)
si NU modelul : 8200166615->8200371661->8200378889


pentru primul 8200371663 avem echiv:
mann C2538 , 50ron
valeo 585030 , 47ron

pentru al doilea 8200371661 avem echiv:
mann C2512 , 37ron
valeo 585029 , 32ron

pe site la MANN unde se pot vedea poze cu filtrele lor, difera doar culoarea intre cele 2 modele... , modelul C2538 figurand la 1.9dci si altele, iar modelul C2512 la 1.5dci
pe site la Valeo pt 1.5dci 105 , apar amandoua (585029,585030)
djcristi
pus azi Valeo 585030 , made in Poland (echiv OEM 8200371663).

atasez cateva poze cu operatiunea.
un mic sfat: aveti nevoie de un cap cruce, eventual cu un prelungitor cardanic cum am folosit eu ca sa mearga mai repede... suportul are doar 2 suruburi la capete.

atasez 2 poze cu suruburile, 2 poze cu filtrul vechi OEM (dupa cum arata e tot Valeo), si 2 poze cu cel nou
djcristi
pe OE codul vechi 8200371663 a fost inlocuit cu cel nou 165467078R , pret aprox 80ron.
bg17aw
Pozele initiale nu mai exista, ce bine ar fi daca le-ar putea cineva urca din nou undeva!
Cipriansen
QUOTE(djcristi @ 19 Jun 2015, 18:40)
pe OE codul vechi 8200371663 a fost inlocuit cu cel nou 165467078R , pret aprox 80ron.
*


Subscriu !
margi
QUOTE(Cipriansen @ 26 May 2016, 01:08)
Subscriu !
*




Merci si eu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.