Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum rulam anvelopele
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
gvincentiu
Din carti am citit ca locul anvelopelor (rotilor) se schimba dupa rularea a 6.000 la 10.000 Km. Din schema veche din manualele de Dacia (n-am gasit nimic in manualele de Renault), am incercat sa fac o schema de permutare, tinand cont de locul de rulare (stanga, dreapta, fata, spate) pentru care am dat puncte in functie de solicitare: 5 puncte pt dreapta fata, 4 pt. stanga spate, etc. Rotile le-am marcat cu culori, sa le pot urmari.
Schema este perfectibila, insa am vrut ca la 40.000 km sa fi rulat toate rotile pe cate o pozitie. Schimbarea la 40k km se va face in functie de gradul de uzura, simetria uzurii sau poate cu alte cauciucuri noi. Nu am luat in calcul o uzura neuniforma datorata bracajului incorect sau a unghiurilor rotilor (convergenta, cadere, etc.)

rulare anvelope
padre
Renault zice ca nu recomanda schimbarea anvelopelor de pe o pozitie pe alta. Cel putin in cartea Megane 2 asa scrie.
Si sincer nici eu nu mai vad, acum, care ar fi logica. Doar daca ai pana pe un cauciuc fata si il peticesti si il muti pe spate pentru o siguranta mai mare. Am avut si eu dilema asta si am intrebat, dar m-am lamurit.
gvincentiu
Eu am facut 8.000 km. Le schimb dupa schema ca cele de pe fata se uzeaza mai mult decat cele de pe spate. La fel, cele din dreapta se uzeaza mai mult decat cele din stanga, din cate am citit, (un manual de utilizare auto, scos de Editura Militara).

Cer scuze ca a aparut topicul de 2 ori, dar la prima submit-ere a dat o eroare de server.
gvincentiu
L-am pus si aici: user posted image
eddie33
Cand scosese Dacia schema aia de schimbare a cauciucurilor intre ele,nu se inventasera probabil anvelopele cu sens de rotatie....asa ca acum,daca tot am mai evoluat,nu mai le schimbam decat cele fata cu cele spate,pe aceeasi parte.
gvincentiu
La mine sunt BRIDGESTONE si nu au sens de rotatie. Cred ca cele care au marcat sensul de rotatie sunt speciale: iarna, off-road, curse, etc. Parca si cele radiale sunt cu sens. Cele montate pe masinile de serie sunt normale, cu dublu sens.
Am initiat discutia (finalizata cu schema) cu un coleg ce si-a luat Logan dCI. Si el foloseste aceeasi schema de permutare, d'aia am postat aici.
Poate, in urma experientelor si a studiilor se va finaliza si schema de mai sus (inca in faza de test). Ma gandesc ca dupa 40k Km, in functie de simetria uzurii (la interior/exterior si adancime) sa se poata "intoarce" pneurile si eventual va apare o noua permutare.
padre
Care este, totusi, utilitatea acestor miscari/permutari?
Logic ar fi sa ma gandesc la o uzura cat se poate de perfect simetrica, sa zic asa. Totusi masina ta este una de generatie noua, nu cred ca se poate compara cu o Dacia de acum 20-30 de ani.

blink.gif blink.gif blink.gif
_182_
Eu am din fabrica Continental Premium EcoContact si au sens de rotatie

Pe forumul Clio francez aia ziceau ca schimba anvelopele cu unele noi la fiecare 15 sau 20 000 km. Asa se explica de ce se gasesc la noi anvelope second "bune"...
michirec
Eu am folosit schema cu schimbatul rotilor la 5k, si am avut placuta surprisa sa le tin pana la 80k, e drept ca erau Firestone.....si mai tineau daca nu le buleam una cate una prin Bucuresti lui 2002....se rupeau sarmele si faceau bosoalca, banda de rulare inca mai mergea....

Francezii i-si permit sa le schimbe la 15k, si producatorul recomanda astfel, ei sunt societate de consum.....
RoVal1972
Mda, la manual zice ca nu trebuie schimbate.
Eu as merge pe varianta cele din spate trec in fatza. Rezerva ramane rezerva si devine nou cand cumperi inca unul si atunci le pui pe amandoua in fatza.
Ce schema complicata frate !!! Care e logica ?
hebron
Foarte interesant...insa nu vad logica.Eu am 37 000 de km si abia acum am schimbat fata-spate din cauza unei jenti un pic deformate.Caucicurile sunt in stare f buna, cei de la service nu mi-au recomandat schimbarea lor...
ciprian burlacu
Desi in manualul de utilizare Renault nu recomanda permutarea rotilor, eu le-am schimbat la 5000 si apoi la 10000 km fata-spate pe fiecare parte a masinii. Nu schimb rotile de pe partea stanga cu cele de pe partea dreapta.
Pe de alta parte, iarna (cand temp. scad frecvent sub 7-8 grade) cauciucurile de vara isi pierd proprietatile si le schimb cu cele de iarna.
ess1902
La masina din semnatura eu am 45 k km. Ceea ce am remarcat (si am mai scris asta pe undeva) este ca la cauciucurile de vara (gt2)..mi-au aparut anul acesta uzuri destul de mari pe spate....si asta nu din cauza masinii ci din cauza mea si a felului "plin de talente" biggrin.gif de a merge in curbe (in special).Oricum...nu am facut nici o permutare pana acum...insa este al 2-lea an cind merg si cu "de iarna" tongue.gif .Parerea mea data fiind experienta pe care pot sa zic ca o am de acum cu masina este sa nu te obosesti cu permutari.Cumpara-ti cauciucuri de iarna.Cind le pui (toamna) uite-te cu atentie la cele de vara pe ce punte ti se par mai uzate...(dc mergi linisitit iti garantez eu ca pana la 30 000 km nici nu o sa-ti dai seama..chiar dc nu le permutezi).Oricum..primavara cind le repui pe cele de vara incearca sa le pui pe cele care ti se par mai uzate pe putea opusa celei care le-a uzat...asta e parerea mea..mai multa oboseala nu se merita .Ai grija sa ai presiunea facuta cum trebuie..(eu la cele de vara am merg 2,3 fata ,2.1 spate..la cele de iarna cu 0,1 mai mult fata de vara pe fiecare punte).
Inca ceva...in cartea tehnica de la masina mea scrie expres "renault nu recomanda permutarea rotilor" (aproximativ)...cam asta e tot.
hellcat
QUOTE(vinci_g @ Dec 27 2005, 11:27 AM)
Schema este perfectibila, insa am vrut ca la 40.000 km sa fi rulat toate rotile pe cate o pozitie. Schimbarea la 40k km se va face in functie de gradul de uzura, simetria uzurii sau poate cu alte cauciucuri noi. Nu am luat in calcul o uzura neuniforma datorata bracajului incorect sau a unghiurilor rotilor (convergenta, cadere, etc.)

Schema asta ma duce cu gandul mult in urma, cand anvelopele erau rare prin magazinele auto-moto-velo, aveau camera si nu trecea luna sa nu faci o pana.
Plus ca le tineai pe masina pana se faceau slick-uri.
Revenind in zilele noastre, viteza a crescut, siguranta pe sosele e mai mult decat o poveste, anvelopele schimbandu-se nu numai dupa nr de km + uzura, ci si dupa vechime.
Eu personal sunt adeptul anvelopelor unidirectionale, iar daca n-ai vreo roata stramba, pneul se va uza uniform.
Vanzatorul de Iluzii
Am cumparat inca doua Marangoni Meteo Grip+ de iarna si le-am pus pe fata. Pe spate am trecut cele doua Marangoni Meteo Esc+ de iarna trecuta (in feb. am gasit numai doua ca de... iarna trecuta a fost cald si zapada a venit cand nimeni nu mai cumpara. Azi mi-a intrat de cateva ori ABS-ul (mult prea usor mi s-a parut). Voi care ati mai mers pe seara prin oras vi s-a parut ca aluneca asa de tare? Sa aiba importanta faptul ca de abia am schimbat placutele de frana? Sau am cam luat plasa cu cauciucurile?
Solon
Vezi ca seara pe drum chiar daca nu ti se pare poti sa ai surprize mari de tot.Nu cred ca ai luat plasa cu cauciucurile.
RoVal1972
QUOTE(Vanzatorul de Iluzii @ Dec 27 2005, 09:00 PM)
Am cumparat inca doua Marangoni Meteo Grip+ de iarna si le-am pus pe fata. Pe spate am trecut cele doua Marangoni Meteo Esc+ de iarna trecuta (in feb. am gasit numai doua ca de... iarna trecuta a fost cald si zapada a venit cand nimeni nu mai cumpara. Azi mi-a intrat de cateva ori ABS-ul (mult prea usor mi s-a parut). Voi care ati mai mers pe seara prin oras vi s-a parut ca aluneca asa de tare? Sa aiba importanta faptul ca de abia am schimbat placutele de frana? Sau am cam luat plasa cu cauciucurile?

Pai ai coborat de curiozitate din masina sa vezi ca pe carosabil era usor mazga si pentru ca erau 0-2 grade?! Chiar aluneca... Am simtit-o si eu si e normal sa intre ABSu'.
Aseara un artist cu Olcit-ul s-a infipt langa mine intr-unul cu un Ford Escort din cauza mai sus mentionata.
octav_
Am observat ca la noi in Bucuresti s-a stropit soseaua cu ceva ciudat insa pe care alunec extrem de bine. Cu adidasii parca ma dau pe derdelus, iar cu masina... daca pornesc "mai iute" se cam invart rotile in gol...
Vanzatorul de Iluzii
Multumesc pentru raspunsuri. Nu sunt departe de ceea ce gandeam si eu. Conduceti cu grij.
Laurentziu83
QUOTE(_182_ @ Dec 27 2005, 03:17 PM)
Pe forumul Clio francez aia ziceau ca schimba anvelopele cu unele noi la fiecare 15 sau 20 000 km. Asa se explica de ce se gasesc la noi anvelope second "bune"...

Pentru ca ei isi permit si pentru ca in situatii extreme diferenta de uzura de cativa mm poate face diferenta dintre viata si moarte. Nu uitati ca ei merg mult mai "extrem" ca noi, adica merg mult mai mult pe autostrazi, cu viteze mari si stiu ce inseamna sa prinzi drum umed la 120-140. Chiar daca se recomanda sa nu ai mai putin de 2-3 mm grosime la desen la mers mai "extrem" si limita asta e mult prea indulgenta.

Ca idee, permutarea nu-si are rostul atunci cand, daca introduci un subler in desen, constati ca sunt identice la adancime. Daca ajung sa se uzeze mai puternic cele de pe fata atunci se recomanda permutarea in cruce, adica fata stanga ->spate dreapta si invers pentru o uzura uniforma. In nici un caz nu se vor pune anvelope de uzuri diferite pe puntea fata, in primul rand va "trage"directia.
hebron
[QUOTE]Voi care ati mai mers pe seara prin oras vi s-a parut ca aluneca asa de tare? Sa aiba importanta faptul ca de abia am schimbat placutele de frana? Sau am cam luat plasa cu cauciucurile?
biggrin.gif dupa ce o sa ai si tu "neste" experienta nu o sa-ti mai sara inimioara in piept ....placute?cauciucuri?...daca aveai o dacie 1300 ce mai faceai? cool.gif
Vanzatorul de Iluzii
Draga Hebron, avand in vedere ca nu ma cunosti sunt convins ca nu este cazul sa emiti "judecati de valoare" asupra persoanei mele. Cat despre experienta crezi ca este cazul sa ne batem in ea? Las-o mai usor cu comentariile te rog.
hebron
Scuze, dar oricum nu era o judecata asupra personalitatii...nu am vrut sa te supar smile.gif
Solon
Din cauza umezelii si a temperaturilor scazute a aparut o pelicula imbecila pe jos.M-am prins cand toti la stop franau cu rotile blocate de am crezut ca mor de inima.
gvincentiu
Permutarea mi se pare utila pt ca:
1. niciodata 2 roti de pe aceeasi punte nu se vor uza la fel (dreapta fata se va uza mai mult decat stanga)
2. la 8.000 km uzura nu este sesizabila si urmand schema de permutare, pana la 40.000 rotile vor fi uzate uniform, ele trecand succesiv prin toate pozitiile
3. totdeauna pe fata vor fi rotile cu cea mai mica uzura
4. un rulaj uniform lungeste viata pneului, iar daca pana la 80.000 tin anvelopele (cum s-a remarcat anterior) atunci => economie
5. daca un unghi de la directie este gresit (nu neaparat datorita loviturilor ci doar datorat uzurii pieselor) atunci mai bine sa permut anvelopele si sa previn o uzura neuniforma (gen uzura exteriorului benzii de rulare) decat sa am un cauciuc compromis dupa 16.000 km
6. eu nu-mi permit sa schimb cauciucurile la 20.000km sau 30.000km
7. cum Clio nu are rezerva ingusta, de ce sa tin rezerva degeaba ?
8. cu 6 RON (per permutare) s-ar putea sa economisesc 500 in 2 ani
michirec
Asta inseamna sa ai experienta si simt practic.........! bravo vinci q !
gvincentiu
Azi am schimbat din nou locul anvelopelor, conform schemei, la 16.000 Km. Uzura intre o anvelopa ce are 8.000 (rezerva) si una rulata 16.000 este sesizabila. Mai multe detalii la 24.000 km.
sagetator
Parerea mea personala e ca trebuiesc schimbate locurile anvelopelor. Deci votez cu vinci_g. Si, merci de schema. Oricum, chiar daca nu ar avea dreptate 100%, cred ca, colegul nostru forumist are peste 50% dreptate. Asa ca voi urma schema lui de permutare a cauciucurilor.
DragosP
QUOTE(vinci_g @ 30 Dec 2005, 20:00)
Permutarea mi se pare utila pt ca:
...
3. totdeauna pe fata vor fi rotile cu cea mai mica uzura
...

Toate bune și frumoase, cu o singură observație: producătorii de cauciucuri (și nu numai) recomandă exact invers: cauciucurile cu uzura mică se instalează pe roțile din spate, indiferent unde are mașina tracțiunea.
cata70
Nu inteleg de ce...Eu stiam ca e de preferat sa fie mai bune pe fata sad.gif
michirec
Am aplicat schema cu permutatul anvelopelor la ..5000 km astfel un set de Goodyear m-a tinut 80.000 km si ma mai tineau daca nu faceam o vizita in Bucuresti, ocazie cu care mi-au cazut 2....din cauza gropilor.
dungatu
Durata de viata a anvelopelor!!!
Din cate am inteles ar fi de circa 5 ani de zile chiar daca e nou si stat in raft sau prin alte parti si asta din cauza compozitiei materialului.
Am gasit niste Vredestein de iarna care arata f. bine dar au 8 ani...asa zice baiatu' de la SH unde le-am gasit...a citit pe ele, saptamana 21 anul 1998. Sa le iau sau nu, avand in vedere ce am zis mai sus de care nu stiu decat din auzite si fara argumente solide?
Voi ce ziceti?
dorindumitru
Parerea mea este ca la treburi de-astea importante gen anvelope, mai bine ti-ai achizitiona ceva nou. Pentru cativa bani in plus ai garantie (ai unde sa te duci daca se intampla ceva) si nu risti sa ti se intample cine stie ce la drum (la viteza mai mare de 60km/h nu prea iti este usor sa redresezi un autovehicul cu explozie la un pneu... pfteu, doamne fereste de asa ceva).
Mai bine ai mai strange cureaua si ai lua ceva zdravan gen Nokian sau dupa gusturile fiecaruia. Eu am preferat acum un an sa-mi iau niscai Nokian-uri de care sunt f. multumit. Stiu k sunt noi, nu am avut nicio problema cu ele, stiu cat le-am rulat, etc., ce sa mai vb ca ma simt in siguranta cu ele.
UXE
am si eu o intrebare legata de anvelope ... care este presiunea pe rotile din fata si pe cele din spate ..sau unde trebuie sa ma uit ca sa aflu.


Si alta intrebare cam la cati km sau la cate saptamani se face verificarea presiunii la roti ?
cmandrei
Daca nu ma insel scrie pe marginea usii de la sofer (cat ar trebuie sa fie). Testezi la un service/vulcanizare sau tu cu un aparat micut numit manometru (cred).

Cand trebuie sa le verifici. Ciudata intrebare ... eu le verific cand vad/mi se pare ca s-au lasat sau pur si simplu cand ma apuca ... nu stiu sa fie vreo regula.

Eu le tin la 2.0 -2.1 fata/ 2.0 spate vara si 2.2 iarna (ceva de genul). Nu stiu daca e bine sau rau ... dar eu asa m-am obisnuit.
cmandrei
Pentru azot in anvelope -> http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=52363
dungatu
@cmandrei

La unele scrie pe capacul de la rezervor...
Andrei@ daca ai masina din semnatura e la fel ca a mea....uite ce zice cartea:
utilizare normala: fata 1.9 spate 1.8
utilizare full (concediu cu 4 pers., mancare multa, etc...): 2.0 ambele
de iarna nu spune nimic.
Ge0rge
Corect asa scrie la carte, chiar pe prima pagina din cate stiu
Eu am facut odata greseala sa pun 2.0 pe ambele si aveam impresia ca merg cu caruselul nu cu masina
Logic iarna ar trebui cauciucurile mai desumflate
cristirenault
nope George , iarna bagi cu 0,2 bar in plus fata de presiunea normala, asta zic cei de la Dunlop , MIchelin etc. daca vrei iti expun si motivele dar e vorbarie multa wink.gif
Ge0rge
NU este necesar, chiar nu stiam , o sa fie prima iarna ca sofer, credeam ca ai mai multa aderenta cu cauciucurile desumflate
cristirenault
pai daca faci presiunea cand afara sunt 20 de grade si tu mergi cu ele la 0 grade deja ti-a scazut cu 0,2 bar... iarna ma refer... era candva o zicala cum ca daca le lasi mai moi ai aderanta mai buna , se muleaza mai bine pe zapada , o samanta de adevar era , atunci nu erau cauciucuri de vara si de iarna , erau multisezon smile.gif))) si daca pe acestea le lasai mai moi chipurile se mulau mai bine... acum la cele de iarna se baga cu 0,2 bar in plus decat normal.
Asta cu cauciucurile desumflate se mai practica si pe nisip , dune nu vrajeala de nisip ca la noi la mare smile.gif arabii stiu mai bine smile.gif
Cat despre cauciucurile de iarna , sa te uiti la masinile WRC ce dimensiuni si profil au , deasemenea ai sa vezi ca nu par deloc desumflate smile.gif nu mai zic ca au si crampoane de otel sa muste din gheata si zapada smile.gif
richie
Vezi ca era un topic in care unii chiar aduc argumente contra desumflarii iarna a cauciucurilor pe motiv de aderenta ridicata...Si chiar au dreptate....
cristirenault
richie la cine te referi si ce ai vrut mai exact sa spui ca sincer nu am inteles... is mai greu de cap... baga si un nume de topic sau ceva sa gasim si noi ce ziceau respectivii
dungatu
Promotie anvelope iarna la samaservice.ro, platesti una si ai una gratis.
O sa le dau telefon sa vad daca au preturile din site reale ca prea ar fi bine de noi toti sa fie asa.
Scuze de off topic!
cristirenault
m-am uitat eu la sama , unele anvelope au la ei pret dublu decat normal asa ca e tare faza cu doua la pret de una ..... , va zic doar sa aveti grija, sa nu cadeti in vreo capcana.
pablo
vinci_g 30 Dec 2005, 21:00
QUOTE
Permutarea mi se pare utila pt ca:
...
3. totdeauna pe fata vor fi rotile cu cea mai mica uzura


Eu iarna trecuta cind am schimbat "rotile" de vara cu cele de iarna am observat exact invers.Pneurile de pe fata erau mai tocite decit cele de pe spate.Chestie normala daca ai in vedere ca cele de pe fata au tot timpul de "carat" motorul spre deosebire de cele din spate.
dungatu
omul se referea ca tocmai din aceasta cauza trebuie facuta permutarea pentru a avea rotile cele mai bune pe fata
rmada
Cum iarna nu e departe, vreau sa ma pregatesc si eu corespunzator. Insa nu stiu daca sa-mi cumpar anvelope de iarna sau all-season care sa le inlocuiasca definitiv pe cele actuale. Ce nu stiu eu:
- cauciucurile de iarna trebuie puse neaparat pe jante clasice( eu am jante de aliaj) ?
- in perioada calda a anului, cum imi afecteaza cauciucurile all-season consumul, tinuta de drum si alte aspecte, comparativ cu cauciucurile de vara?
- firmele ce comercializeaza anvelope le-ar putea cumpara pe cele uzate, care se schimba? (ale mele au aproape 50.000, deci nu sunt chiar f uzate)
dorindumitru
cel mai bine e sa ai si cauciucuri de iarna pe alte jante si cele de vara pe altele. E mai simplu de schimbat. Eu am de vara GT2-urile cu care a venit ea dotata si mi-am luat iarna trecuta niscai NOKIAN-uri (doar de iarna) pentru care nu am inca jante si le tot schimb toamna & primavara.
Cel mai bine in conditiile din tara noastra parerea mea e ca e mai bine sa ai dedicate pentru vara si pentru iarna decat un singur set de "all seasons"-uri. Acum mai depinde de posibilitatile fiecaruia si de modul in care vede el lucrurile.
Consumul pe timp de vara ar trebui sa fie ceva mai mare cu cele all-season decat cu cele de vara, nu? ar trebui sa fie logic din motiv ce are ceva din componentele celor de iarna atunci consumul sa fie mai spre al celor de iarna. Oricum, consumul nu este semnificativ mai mare la cale de iarna decat la cele de vara (eu personal nu am sesizat nicio diferenta la consum, ci mai degraba la zgomotul la rulare).
Alte opinii ale persoanelor cunoscatoare care ar fi?
rmada
Mai mare ma gandeam si eu, dar intrebarea e cu cat: 0.5l, 1l, 3l / 100?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.