Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Patineaza Ambreiajul
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
nxx
Se pare ca am pus-o .La numai 47000 Km a inceput sa-mi patineze ambreiajul. Va rog sa-mi spuneti daca stie cineva in detaliu etapele pentru demontarea cutiei de viteze in varianta in care ma voi apuca de nebun de treaba.
M-am interesat de ceva preturi : Kit ambreiaj la augsburg 440 RON original Renault sau 650 RON Sachs (daca am retinut bine) iar manopera 390 RON. La un sevice manopera 350 Ron dar mi s-a spus ca se da jos motorul impreuna cu cutia iar apoi vedem ce trebuie schimbat. Astept sa va dati cu parerea inainte de a-mi demola masina . wink.gif
RCS
Cam devreme !!! dry.gif Sa inteleg ca ai un stil de condus mai agresiv, plecari dese de pe loc cu scartait de roti, participari dese la curse (i)legale de viteza ??? Sau esti amator de bournout ???? Daca nici una din cele enumerate de mine nu le-ai facut, mai mult sau mai putin, nu pot sa-mi explic cum de a picat asa repede ambreiajul. Si completeaza-ti la semnatura marca de masina pe care o ai.
nxx
Salve si merci de raspuns RCS.Nu am un stil agresiv de condus, poate cam sportiv dar asa-mi place . Nu am plecat cu scartz de cand am masina (de fo' 4000 KM). Ca nemernicu' s-a dus asa devreme e numai vina lui nu a mea. Ciudat este modul de manifestare . A inceput prin a debraia din ce in ce mai sus (sau asa mi s-a praut mie) La un moment dat am avut surpriza ca vineri pe autostrada cand am vrut sa urc de la 120 spre 140 am accelerat si constat ca motorul a urca brusc in turatie pana pe la 5500 iar viteza sa creasca ioc. In momentul de fata nu mai intra in marsarier decat cu motorul oprit iar viteza I destul de greu restul inca OK. Pedala debreiaza foarte sus dar totusi lucreaza . Tin sa mentionez ca am trecut prin toate fazele legate de vestitul ambreiaj al lui Clio Symbol (despre el este vorba) si enumerate prin numeroase topicuri. Semnatura incerc sa o rezolv mintenas. rolleyes.gif
Toto - BOD
inseamna ca si al meu e pe duca... ca a mea masina trece zi de zi prin tot ce ai enumerat tu (mai putin burn`urile)... Are careva idee cat costa un kit sport?

Poate ai avut o problema din fabrica... in mod normal un disc ar trebui sa tina 100 de mii de km fara probleme la un mers normal.
_182_
pe masina de firma am schimbat la 140 000 km discul de ambreiaj (symbol 1.4 8v)

ne-am tarait cu ea pana a ajuns in asa hal ca nu mai puteam urca bordurile :-)

din cate stiu nu au dat jos motorul la ipso
EL_BGD
@ toto - am inteles ca e vreo 2, max 300 euro, de pe k-tech racing, acum aduc si la pit-stop... dar ai grija sa nu trebuiasca si cutie smile.gif (ultima parte e gluma dry.gif )
b06fcn
Se da numai cutia jos, nu si motorul.
Sa inteleg ca masina de care se face vorbire nu este luata de noua, cine stie pe unde a mers si cum fostul apropitar. Chiar si asa, nu se justifica, la R 21, cu care am carat la greu, i-am dat in goarna rau de tot si asa mai departe, tot ma tinea ambreiajul spre suta de mii de km.
Laurentziu83
@nxx
Inclin sa cred ca masina ori nu are kilometrii reali, ori a fost un cretin cel care a condus-o inainte. Doar la Dacie mai pica ambreiajul asa repede din cauza unui defect de fabricatie.
Mai ai si alte probleme pe acolo, daca spui ca nu-ti mai intra in marsarier.
Patinarea ambreiajului este exact ca si cum ai merge cu transmisia partial decuplata (adica se pierde turatie pe traseu), ori cand calci ambreiajul trebuie sa o decuplezi complet, deci n-ar trebui sa fie probleme cu intratul in viteze.
Liviu
Daca (,) conducatorul anterior a fost un sofer incepator sau un sofer mai putin bun (ca sa nu jignim pe nimeni) se poate sa fi mers mult cu ambreiajul patinat. Asta duce in mod sigur la uzura prematura a ambreiajului.

Cunosc o persoana ("nu spui cine") care conduce un 206 si a schimbat 2 discuri in 100.000Km smile.gif ..

Deci se poate ! Si nu au avut nici un defect bietele discuri de ambreiaj.
nxx
Masina are Km reali in mod sigur. Manifestarea este oarecum ciudata, adica se comporta ca si cum nici nu cupleaza ferm pentru a nu patina dar nici nu decupleaza suficient pentru a putea schimba fara probleme vitezele. Ceea ce mi s-a mai parut ciudat este faptul ca levierul ambreiajului sta undeva la jumatatea cursei in fanta cutiei de viteze, adica daca-l imping cu mana spre motor se lasa foarte usor actionat pret de jumatate din cursa permisa de fanta , deci cablului de ambreiaj nu-i mai ramane decat cealalta jumatate de actionat. Tocmai am venit dintr-o cursa in care la un moment dat am avut surpriza sa patineze rotile la o plecare mai "nervoasa" , lucru iarasi bizar. Daca cineva mi-ar putea spune cum este pozitia levierului in fanta cv , in sensul daca la el mai poate fi impinsa cu mana catre motor poate mai trag o concluzie. Mai pot spune ca daca trag cu mana de cablul de ambreiaj tot catre motor acesta poate fi actionat pret de fo' 5 cm. Deocamdata atat si mai astept pareri. rolleyes.gif
b06fcn
Inseamna ca ai ori vreo problema in cutie sau la volanta motor, fie cablul de ambreiaj/timoneria sau cablurile de comanda ale schimbatorului de viteze. Personal, m-as cam duce cu ea la Renaulr inainte sa devina "worse" si sa coste mai mult decat ar face reparatia.
nxx
Problema rezolvata in sfarsit.
Pentru cei interesati iata detalii : la demontarea ambreiajului care a fost facuta prin demontarea cutiei (detalii la cerere) s-a constatat ca placa de presiune era sparta (defect de fabricatie nu de uzura excesiva) discul de ambreiaj inca utilizabil cateva zeci de mii Km, rulmentul putin uzat.
Iata cateva preturi :
- Placa de presiune : 2134000 lei pret fara tva (BORG & BECK)
- Disc ambreiaj : 1924000 lei pret fara tva (BORG & BECK)
- Rulment presiune : 892500 lei pret fara tva (Luk)
Rulmentul este alta marca pentru ca cel de la kitul BORG & BECK nu se potrivea
Cu ocazia demontarii cutiei s-au mai schimbat urmatoarele:
- Bucsa bara stabilizatoare (ambele capete) : 775000 lei pret fara tva
- Bieleta conexiune 798300 lei pret fara tva (bieleta face legatura dintre cutie si sasiu)
La cele de mai sus s-a adaugat un tarif de 3550000 lei fara tva manopera
Garantia la tot ce este mai sus 18 luni .
La placa de presiune noua nu am constatat nici un fel de jocuri la arcuri asa cum am observat la cele asa zis originale . De asemenea marca "Valeo" era inscriptionata cu tus dar stantata pe metal era BORG & BECK.
In legatura cu problemele mentionate pe forum apropo de nuca si furca ambreiajului pot sa va spun 100 % ca ungerea nucii nu aduce nici un beneficiu, adevarata problema vine de la contactul dintre furca ambreiajului si rulmentul de presiune. La acest contact dintre furca (metal) si rulment (plastic) apare uzura cu timpul si intr-adevar daca se intervine cu vaselina se poate rezolva pentru o vreme . O alta cauza este aceea ca rulmentul capata joc pe priza fapt care poate duce la efectul de agatare sau cuplaj in trepte ( cursa neuniforma a pedalei).
In urmatoarele zile pot face niste poze ale componentelor demontate si cu ajutorul acestor imagini cred ca as putea sa fac un mic tutorial despre cum se poate unge cu vaselina acest loc sensibil al ambreiajului de Clio (bineinteles daca intereseaza pe cineva)
Sper ca nu v-am plictisit cu vorbaria si va stau la dispozitie cu detalii.
danl
Poti sa imi spui te rog la ce service ai fost ?

10x
michirec
Asteptam cu interes pozele promise....
semit
bine ca ai rezolvat-o, totusi sa ne dai si noua numele service-ului...desi sper sa n-am nevoie vreodata.......
Solon
Sa inteleg dupa preturi ca nu e retea Renault?
nxx
Nu este retea Renault si dupa parerea mea, din moment ce masina a iesit din garantie nu merita sa te mai incurci reteaua deoarece nu justifica sub nici o forma preturile practicate. Pe de alta parte poti gasi piese mai bune calitativ si mai ieftine oriunde in alta parte. Eu unul prefer sa-mi cumpar singur piesele si chiar sa mi le inlocuiesc atata timp cat nu intimpin probleme deosebite de montaj. Nu mai vorbesc de operati simple precum schimb ulei, filtre, placute de frana ...etc.
Apropo de pretzuri nashpa pentru schimbat kitul de ambreiaj la Meridian Vest mi-au cerut un pic peste 11.000.000 lei cu acelasi "kit original" de kko . (kitul este aprox. 4,5 mil lei restul bineinteles manopera) mad.gif
dorin00
@nxx

Pana la urma, la ce service ai fost?
nxx
Service-ul se numeste TEHNOCAR si se afla undeva pe langa Plazza Romania.
Conditiile de lucru sunt foarte bune, au trei elevatoare, atelier vopsitorie foarte bun, tinichigerie, se ocupa de aprovizionarea pieselor daca vreti, puteti asista la lucrare.
Daca doriti si alte detalii va stau la dispozitie.
nxx
Pentru cei interesati am postat la Tutoriale un topic despre cum si unde puteti sa interveniti cu vaselina asupra componentelor cu probleme ale ambreiajului.
Nu mai dati vina pe nuca de sprijin a furcii ca nu are nici o vina legata de simptomele
de cursa neuniforma a pedalei, scartzaieli ... wink.gif
STALEX2004
Salutare,

Am si eu o intrebare...exista un mod de a testa ambreiajul daca este pe duca sau nu??Masina are 130kkm si ambreiaj original, iar la vara as vrea sa fac cam 4000 km in afara tarii cu ea si mie frica sa nu imi faca figuri pe undeva...am aceleasi masini si la munca;au 190kkm cu ambreiajul original dar totusi nu as vrea sa merg la risc...e valabila treaba cu frana de mana si bagata in treapta 1 si dat treptat drumul la ambreiaj?Daca da mie nu imi patineaza deloc, iar motorul da sa moara...
BannedHost
urca o bordura, dar sa fi in treapta 2 si daca o turezi si lasi ambreiajul, motorul nu moare inseamna ca e pe duca, dar daca moare cand lasi ambreiajul, e BUN !
RazvanF
Primele semne de ambreiaj pe duca apar la viteza, 80-130 km/h, daca motorul se tureaza dar masina nu prinde elan ....ori ai uitat sa bagi in viteza biggrin.gif ori e pe duca discul de ambreiaj.
razvantrc
Ok, m-am hotarat sa schimb si eu ambreiajul, 125k.
am vazut oferta pe net, cu reducere mare, ma intereseaza daca stie cineva de acest service, Technic-Sistem-Gmbh,
in oferta cu 79 ron schimb kit cu piese de la ei

http://www.redutti.ro/adresa/Technic-Siste...zari-piese.html

http://www.inzonata.ro/oferta/oferta-inloc...W1sS1dibmFNPQ==
z_fdd bacau
80 de lei manopera la ambreiaj???? dar kitul cat costa? mi se pare mult prea putin, asa ca sunt curios ce pret au la piese...

18 Apr 2015, 22:13:
Descrierea campaniei
Oferta speciala la Technic Sistem din zona Drumul Taberei! Manopera inlocuire KIT DISTRIBUTIE pentru orice tip de masina la DOAR 79 LEI!

Exemple preturi piese schimb:

Kit distributie Logan 1.5 Diesel origine Renault – 250 LEI cu TVA
Kit distributie Clio II-III 1.5 Diesel origine Renault – 250 LEI cu TVA
Kit distributie Renault Megan 1.5 Diesel origine Renault – 250 LEI cu TVA
Kit distributie Logan 1.4 MPI ( benzina ) – 250 LEI cu TVA – origine Renault
Kit distributie Clio I – II 1.4 MPI ( benzina ) – 250 LEI cu TVA – origine Renault


mi-e greu sa cred asa ceva...
GlontZ_YO!
Iti zic eu ca se poate. Am schimbat in septembrie 2013 (aprox 100k km) kitul de ambreiaj la un service care are acelasi nume cu o firma de taxiuri din Bucuresti. Oferta suna in felul urmator: "Kit ambreiaj origine Renault Symbol + manopera - 390 lei". Si acum, mai pe larg:
Am mers in service la ora 10:00. Kitul de ambreiaj a ajuns de la furnizor cam in acelasi timp.
Pana la ora 13:00, setul de ambreiaj "a venit" de 3 ori, de fiecare data, distribuitorul aducandu-mi kitul gresit.
In fine, s-au apucat baietii de treaba, ca 3 "e cu noroc" si au lucrat pret de vreo 6 ore...pana la 19:00 ( 2 ore sa fixeze catalizatorul). Asta in conditiile in care era vineri, si aveau program pana la 17:00.
Intr-un final au reusit, am plecat multumit ca am facut oaresce economie.
La nici 2 luni si 1500 km, ambreiajul a inceput iar sa imi patineze... Am mers la service-ul unde mergeam in mod normal (unde ma costa 700 de lei, stiind ca mana de lucru este buna), mi-au dat jos ambreiajul montat in service, descoperind ca discul este ars. Totul din cauza unui semering de la cutia de viteze care scapa ulei fix pe disc. Nu pot sa cred ca mecanicii aia cand mi-au inlocuit ambreiajul nu au vazut respectivul semering sau, mai rau, nu le-a pasat si nu s-au uitat. Pe langa faptul ca sigur mai schimbasera ambreiaje de logan si de clio, avand in vedere ca fac mentenanta service a taxiurilor...
A trebuit sa inlocuiesc respectivul disc, cu alti bani si alta distractie.
Cert e ca mi-am luat teapa, fugind de un service unde intr-adevar, costa un pic mai mult, dar si calitatea lucrarii este alta, pentru niste "oferte" de 2 lei. Nu m-am intors in service-ul de taxi cu scandal (am avut 6 luni garantie) pentru ca sigur pierdeam mult mai mult timp, bani, nervi.
Ideea e ca intotdeauna cand vine vorba de reparatii la masina, sa intrebi de cel putin 2 ori, sa te intersezi de oferte, sa ceri sfaturi si nu intotdeauna ofertele sunt facute ca tu sa fii fericit.
z_fdd bacau
ah, ok... incep sa ma mai linistesc, credeam ca sunt un idiot care ia o mare teapa pe-aici, unde o manopera de ambreiaj e 300 si una de distributie 200-250 smile.gif)
razvantrc
asta este un mod de a promova compania/service-ul si de a vinde produse(componente), cu manopera scazuta,
Eu am intrebat daca cineva stie de astia ceva... de modul lor de lucru.
Acum sa nu judecam daca cineva face o reclama si vinde un produs(manopera) cu 70 % reducere, in schimbul pieseloc cumparate de la ei
z_fdd bacau
personal, nu stiu nimic de ei... singurul lucru pe care il pot spune e: astia trebuie sa isi scoata banii de undeva, deci manopera aia nu se justifica decat daca iti vand altceva de unde pot sa scoata banii.... alta explicatie nu gasesc
RazvanF
Vand piese la suprapret sau au practicanti care trebuie sa invete meserie smile.gif))
kretzu77
Sau au un furnizor de "piese originale".
razvantrc
am revenit, am scihmbat ambreiajul, kit valeo (manopera la un prieten, bagati amandoi la masina).
Prima data am avut un șoc atunci cand am apasat pedala de ambreiaj, am crezut ca mi-a facut farsa cu scos cablu de pe furca, mi-a fugit piciorul cu pedala de cat de moale este acum. Inainte era tare pedala.
Toate bune si frumoase am facut si un drum de 100 km. Trebuie sa ma obisnuiesc cu noua pedala moale.
De desfacut, sunt multe, in cazul in care cineva vrea sa schimbe singur(cu un prieten)
Cu ocazia asta am schimbat ulei cutie si bucsi bara stabilizatoare + bucsa de anticuplu
Cu alte cuvinte alta masina smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.