Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reglare brat stergator fata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
cipman
1. Se ridica capota motorului

2. Se localizeaza punctul terminus al bratului stergator:
user posted image

3. Se scoate capacelul de protectie a piulitei cu o surubelnita dreapta, lama de cutit, cutter, etc., fortand in 2-3 locuri.
user posted imageuser posted image

4. Se desurubeaza piulita, cu cheie de 17. De fapt, la mine parea de 16 si ceva; cheia de 16 nu intra, asa ca am folosit de 17.
user posted image

5. Se scoate bratul stergatorului bagand doua degete sub el, de o parte si de alta a surubului, prin tragere in sus. Atentie sa nu loviti capota!
Daca nu iese, in timp ce trageti de brat in sus (in directia surubului de prindere), aplicati 2-3 lovituri usoare surubului cu un ciocan de lemn/plastic (sau cu coada de la ciocan)
Prinderea e pe con zimtat.
user posted image

6. Se pozitioneaza bratul astfel incat lamela stergatorului sa treaca peste cele trei punctulete corespunzatoare de pe parbriz. In poza am evidentiat punctuletele. Stergatoarele mele se opreau mai sus.
user posted image

7. Se strange piulita, dar nu de tot. Se fac probe. Se verifica daca, cu capota inchisa, bratul stergatorului nu loveste cumva capota in pozitia basculat. Daca e ok, se strange la cuplu: 2.1 daNm.

8. Se pune capacelul la loc.

9. Se face inventarul sculelor si se inchide capota (optional).

Pun si poze de dinainte si de dupa reglaj la masina mea. Am reglat numai stergatorul din dreapta (din dreapta masinii) si l-am pus mai jos de punctulete. Atat cat sa nu se urce pe capacul de plastic din coltul parbrizului. Asa am vrut eu.
Inainte:user posted image Dupa:user posted image
ccezar2004
sincer eu nu am priceput unde era problema?... si care e totusi rolul celor 3 puncte... eu credeam ca sunt pentru "calibrarea" parbrizului la montare
cristirenault
problema poate fi chiar si de ordin aerodinamic , daca ai stergatoarele prea sus ies de sub linia de curgere a aerului determinata de capota si treaba asta dauneaza, daca vrei sa nu ai probleme aerodinamice si sa ai stergatorul "sus" , pui unul singur pe mijloc in pozitie verticala ca al masinile din DTM sau alte competitii de gen laugh.gif
la mine se desface cu 16 , eu am Megane 1 ce e drept wink.gif
ccezar2004
nu stiu daca ti-ai dat seama dar chiar era o intrebare serioasa... aerodinamic?... cum ar putea influenta?... ma refer la diferenta descrisa mai sus si prin foto...
cristirenault
pai daca e prea sus si depaseste linia capotei dauneaza d.p.d.v. aerodinamic ... nu ziceam ca e neaparat vorba de problema lui @cipman , omul a descris ce a facut si a crezut ca poate foloseste si altora treaba asta ... cred ca asta a fost scopul topicului deschis de el.
ccezar2004
ma refeream la simplul fapt daca trebuie sa ma ingrijorez daca am acel stergator mai sus... simplu... nu am contestat utilitatea topicului... ci doar faptul ca nu a avut o motivatie clara... PENTRU MINE....
cristirenault
ok , no problem , cred ca ai inteles ce am vrut eu sa spun despre montarea stergatoarelor , adica daca sunt mai sus .
In principiu trebuiesc montate in dreptul acelor mici repere triunghiulare smile.gif
La tine cum sunt montate? smile.gif
ccezar2004
chiar am sa ma uit dimineatza... ca pana acum nu mi-am pus problema... am remarcat doar aceeasi veche picatura "chinezeasca" prezenta de altfel si la logan... pentru aia nu exista un remediu la fel de simplu?... biggrin.gif
Bacu
@ cipman:

si in partea de sus cum se comporta acum stergatorul din dreapta? ai vreo problema cu stergerea parbrizului? ti se mai face dira aia de solutie pe mijlocul lui dupa ce il speli?
ipiq
2,1daNm e cea mai complicata parte... Trebe sa le reglez si eu dupa ce fac rost de o cheie dinamometrica...
Oricum: Bravo pt tutorial! Foarte tare frate! smile.gif
Ryk
am si eu la fel stergatoarele, dar chestia nasoala este ca cel din stanga ajunge la cheder poate chiar si trece de cheder putin cand il pornesc, se poate aplica aceeasi manevra ca si in acest tutorial?
marsel
Nu mai rezist!!!! death.gif Nicicum nu reusesc sa fac stergatorul din dreapta sa nu mai trepideze. Sare, scartatie face rau tare. Asa facea de cand am luat masina acum trei luni. Am schimbat stergatoarele originale cu unele Valeo (140 lei setul furios.gif ), la fel! Am tras putin de brat spre exterior gandind ca sta prea tensionat, nimic, am tras apoi mai spre parbriz NIMIC. Am repozitionat bratul mai jos, asa cum a facut initiatorul topicului, nici un rezultat. Daca parbrizul e plin de apa, e ok, nu face galagie, dar deja dupa a doua cursa....innebuneste! HEEEELP!
Adi86
Aceeasi problema o am si eu. Masina e noua, si de cand am luat-o, scartaie stergatorul mare de-mi vine sa-l rup. La inceput am crezut ca nu culca bine, dar se pare ca nu aceasta e problema.Bine ca slick-urile de pe megane sterg mai prost si fac mai mult zgomot decat cele de pe logan! sad.gif Are cineva vreo solutie?
Adi86
Anybody?
marsel
Se pare ca nu stie nimeni cum putem rezolva problema scrasnelilor si a trepidatiilor la stergatoare. sad.gif
19vik
Adi86 & marsel: Inlocuiti lamele cu unele grafitate.
Adi86
Merci, sa inteleg ca 'grafitat' inseamna ca sunt acoperite cu grafit? unsure.gif
Exista si slick-uri 'grafitate'?
Daca da, unde as putea gasi?
19vik
Da, lamela de cauciuc e grafitata, nu stiu daca in masa, sau doar la suprafata... cred ca se gasesc si spray-uri grafitate pe la magazinele de componente electronice, sa dai pe lamelele pe care le ai... era un topic pe DaciaClub despre asta...
Nu stiu ce stergatoare se potrivesc la facelift, eu am luat din Cora acum o luna doua bucati, 1x600mm si 1x450mm la 6 lei bucata, no name (tara de origine china) sterg ok si nu fac zgomot/nu trepideaza pe sticla indiferent in ce stare de umezeala e parbrizul si la banii astia pot sa le schimb si in fiecare sezon biggrin.gif . Cele vechi le aveam de 10 luni si faceau urat daca nu ploua suficient de tare si nici nu mai stergeau bine. Aveau si gen aerotwin universale, nu mai stiu cat erau, ceva mai scumpe oricum...
marsel
La Megane 2.2 prinderea la stergatoare este speciala. Ca si variante nu sunt decat Bosch sau Valeo. Orice altceva nu se potriveste. Eu Valeo mi-am pus, calitativ fiind mai bune decat Bosch. Totusi cred ca e vorba de reglajul bratului si nu de calitatea stergatorului in sine. Pe partea soferului sterge ok, fara trepidatii, fara zgomote, in schimb, pe dreapta...... face un scandal monstru!!! 053.gif
andreiani
"7. Se strange piulita, dar nu de tot. Se fac probe. Se verifica daca, cu capota inchisa, bratul stergatorului nu loveste cumva capota in pozitia basculat. Daca e ok, se strange la cuplu: 2.1 daNm."

huh.gif ...please explain...ca ma uit ca vaca la poarta... blush.gif 10q
renault_estate
Stergatorul mare de la sofer la viteza mica si mare sterge perfect, dar la viteza mare cand ajunge la capat in partea de sus troscane de zici ca se rupe, sa intilnit cineva cu situatia asta si cum a rezolvat-o.
spy_oh_joy1389
stergatorul din stanga la mine nu prea se apasa bine pe parbriz. daca fac pasii astia va sta mai bine lipit?
spy_oh_joy1389
am incercat de am innebunit sa scot stergatorul dar n-am reusit. ori rup ceva de la stergator, ori rup plasticele de care ma sprijin pe acolo. i-am dat si ciocane sa-i sara parbrizu si tot n-a vrut. cand am timp prin sesiune poate ma duc la ei sa mi-l regleze sa apese mai bine pe parbriz.
spy_oh_joy1389
am fost la service sa imi repozitioneze stergatorul dar se pare ca tot nu apasa cum trebuie, deci metoda nu cred ca are legatura cu forta de apasare a bratului. revin cu detalii cand o sa merg cu masina pe mazga, ca atunci se vede cat de bine sterge.
spy_oh_joy1389
revin
apasa ceva mai bine ca inainte, dar tot lasa urme mai ales cand e mazga. stergatoarele noi sunt o groaza de bani si au lamela la fel de proasta ca cele cumparate din hipermarket.
serious sam
Buna .Stie cineva din ce cauza ,stergatorul de pe partea stanga ,parcurge aprox doar ~85 la suta din cursa ?(vezi poza)
Devine agasanta ,chiar periculoasa problema.
Bonus :scartaie in draci ! dry.gif
serious sam
Totusi ...Nu stie nimeni ?
Am dat jos capacul ,am desurubat ,dar n-am reusit sa scot bratul stergatorului ...trebuie unealta speciala ?
SorinCT
Roteste-l putin stanga dreapta si trage de el. Nici la mine nu iesea la inceput dar incet incet se desprinde si il poti scoate de tot.
tr_viorel
Problema cu neiesirea bratului stergator de pe con, am avut-o si eu. Am reusit cu o presa extractoare mica cu 3 ghiare.
99AIM
MAi dar m-a disperat stergatorul stanga,face cam asa: dupa vreo 10-15 min de functionare pe senzorul de ploaie incepe sa topaie sacadat pe parbriz, am incercat sa-l repozitionez...nimic nu iese nici de-al dreq de acolo,sa iau oare o lama noua?
svab
ca sa scoateti bratul stergatorului este f simplu, nu se foloseste presa, ciocan sau cine stie ce alte unelte am mai vazut aici. Dupa ce scoateti piulita, cu o mana se pasa pe stergator in dreptul arcului deoarece acesta face presiune pe parbriz si il tine putin stramb pe ax, in acelasi timp bagati 2 degete sub stergatror langa ax si trageti!!!
boditza
QUOTE(serious sam @ 19 Jan 2011, 13:24)
Buna .Stie cineva din ce cauza ,stergatorul de pe partea stanga ,parcurge aprox doar ~85 la suta din cursa ?(vezi poza)
  Devine agasanta ,chiar periculoasa problema.
Bonus :scartaie in draci ! dry.gif
*



aceeasi problema o am eu.. poate cineva sa imi puna si mie o poza cu stergatorul oprit in ce pozitie e? eventual niste semne dupa care sa ma ghidez. eventual o poza cu stergatorul in pozitie maxim sus


L.E. am gasit.. atasez si poza. se pare ca sunt semne pe parbriz si pt cel al soferului
gabitzu8
QUOTE(serious sam @ 24 Jan 2011, 15:19)
Totusi ...Nu stie nimeni ?
Am dat jos capacul ,am desurubat ,dar n-am reusit sa scot bratul stergatorului ...trebuie unealta speciala  ?
*



uite aici o scula improvizata
solidconvert
Iti recomand nu s-a tragi de stergator ci sa apesi pe el... astfel se va crea o parghie si va fi mult mai usor sa-l extragi. Presiunea trebuie exercitata pe bratul stergatorului cand acesta se afla in pozitia naturala, culcat pe parbriz, la aproximativ 10cm de balamaua bratului...

Sper sa mearga varianta asta... daca nu iti trebuie presa extractoare...
Succes... wink.gif
daniLaguna2
sal la o laguna 2 tot asa se scoate stergatorul se desface piulita cu chie de 16 sau 17 ? a vopsit cineva brat de stergator ? cam cat ar trebuii sal tin sa se traga vopseaua?? smile.gif smile.gif
olimpic18
Va salut, am si eu un prieten care se chinuia sa scoata bratul din locul sau si nu reusea, si eu i-am sugerat la fel, sa apese cumva, am incercat si eu, pur si simplu nu vroia, ca ultima solutie, am pus cateva picaturi de motorina pe surub si am asteptat 3,4 minute, apoi a iesit ca prin minune, puteti incerca si cu WD40...va descurcati voi.
Pentru cei carora le merg stergatoarele sacadat, cred ca problema este putin mai grava, adica trebuie scos ansamblul cu motoras si desfacut motorasul, executat o migaloasa munca de curatare, dupa care este ca nou, cred ca este un alt topic in care cineva vorbeste mai clar despre asta...
Bafta!
cosmin_69
Multumim frumos cipman pentru detaliile din topic.

Cu ocazia demontarii grilei, am reglat si eu bratele stergatoarelor asa cum a descris cipman.
Pentru ca era soare cand am facut reglajul, am folosit apa, ca sa nu sterg cu lamelele pe parbrizul uscat.Verificarea am facut-o atat cu bratele ridicate de pe parbriz, cat si cu ele lasate.
Am fost foarte meticulos sa le reglez cat mai prefect, si va recomand sa faceti la fel.
Credeti-ma ca lucrul asta conteza foarte mult la folosirea stergatoarelor, fiindca lamelele sterg perfect pe toata suprafata parbrizului, merg in aliniament perfect paralel la stergere, nu mai au tendinta sa ,,sara pe parbriz"(daca este uscat bineinteles sare biggrin.gif ) si se opresc la punct, formand astfel un V perfect(V concav este incercuit cu rosu in poza 2) exact la cativa milicroni langa semnele(cele 3 punctulete)descrise de cipman.
La mine, pe partea pasagerului, se vad bine cele 3 punctulete, dar cele 3 de la stergatorul sofer se observa mai greu si cu mare atentie(eventual la un fascicul de lumina mai puternic) undeva spre capatul superior al stergatorului de la sofer.

Astazi (noroc cu ploaia, nu ma injurati ca nici eu nu vreau sa mai ploua tongue.gif )verificate la drum pas cu pas cum s-ar zice, la toate vitezele motorasului, au sters prinzand toata raza de vizibilitate necesara.
Concluzia o vedeti din cele 2 poze(stergatoarele nu le-am miscat) ca au ramas aliniate in acelasi V si au sters impecabil(bineinteles si datorita lamelelor).

Scuzati calitatea pozelor putin intunecate, cred ca din cauza luminii, cu toate ca am folosit blitzul.
Pentru cine vrea si traducerea paginii din carte.Multumesc si lui boditza pentru desen.
Sper sa nu fiu off.
mihai_tomaro
La mine problema sta in felul urmator: dupa ce am scos tot ansamblul tije+motor (era gripata rau una din tije), acum nu le mai pot regla perfect, in sensul ca se opresc putin mai sus, iar cursa cel putin la cel din stanga nu e pana la capat; si cand pornesc stergatoarele pleaca spre motor intai (vreo 2 cm) abia apoi cursa normala. De unde reglez asta? Am incercat cu cele 3 punte de vreo 3 ori, arata perfect reglajul.
tgutan
QUOTE(olimpic18 @ 18 Feb 2013, 15:39)
Pentru cei carora le merg stergatoarele sacadat, cred ca problema este putin mai grava, adica trebuie scos ansamblul cu motoras si desfacut motorasul, executat o migaloasa munca de curatare, dupa care este ca nou, cred ca este un alt topic in care cineva vorbeste mai clar despre asta...
Bafta!
*



Salutare confrati reno-isti,

Cu riscul de a fi offtopic, m-o sunat sotia si era sa fac cu inima stiind ca e cu masina, si mi-o spus ca "merg stergatoarele in doua viteze, ca ardelenii: incet si deloc". Nopai, si atunci m-am linistit ca nu e cu masina infipta in nimic, si acum m-am pus pe sapaturi.
Intr-adevar, stergatoarele se misca foarte incet, fac tura de deschidere, si se blocheaza la retur pe mijlocul parbrizului, putand cu greu sa le readuc in pozitia 0 (masina o stat vreo 3 luni in aer liber primavara asta, asteptandu-si cuminte randul la service si piesele de schimb).
Cum nu am gasit pe forum tutorialul mentionat de fratiorul olimpic18 despre curatarea motorasuluiu de la stergatoare, am rugamintea pentru cei ce au rabdare si cunostinta, sa imi faca si mie un paste la link-ul cu pricina, sau la un alt tutorial care explica modul de acces la motorasul stergatoarelor, cuuratarea lui si a angrenajului pe care il antreneaza.
Merci fain!
Gil26
Salut,
Atasat cateva capturi pentru motorul stergator parbriz MeganeI poate te ajuta (sau pe alti colegi), pentru restul vezi si posturile precedente (inclusiv #1 al initiatorului) up.gif ...
meg2s
QUOTE(tgutan @ 10 Sep 2022, 16:08)
Cum nu am gasit pe forum tutorialul mentionat de fratiorul olimpic18 despre curatarea motorasuluiu de la stergatoare, am rugamintea pentru cei ce au rabdare si cunostinta, sa imi faca si mie un paste la link-ul cu pricina, sau la un alt tutorial care explica modul de acces la motorasul stergatoarelor, cuuratarea lui si a angrenajului pe care il antreneaza.
Merci fain!
*



Cred ca trebuia sa cauti mai mult, in intreg forumul de Megane 2, nu doar in Tutoriale. Parerea mea este ca problema nu este la motor, ci la axurile pe care stau bratele stergatoarelor - se gripeaza. Eu asa am patit:

https://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=331...dpost&p=5043003

tgutan
@Gil26, @meg2s merci mult pentru raspunsuri. Foarte utile informatiile furnizate (plus ce am mai sapat acum prin postari)! O sa pandesc o sambata cu soare, sa ma ocup de degriparea angrenajelor si curatarea motorasului.

Intr-adevar, am cautat doar pe tutoriale, ar fi trebuit sa fac niste cautari mai amanuntite, mea culpa!

Poate reusesc sa fac si eu niste poze in timpul operatiei si sa o pun de un tutorial.

V-am salutat pe toti!
tgutan
Salutare,

Uite aici am pus un tutorial grafic cu operatiunea:
https://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=331530

Daca stau sa ma gandesc ca masina are 15 ani... imi dau seama ce prost am fost in tinerete cand am zis ca Renault nu e masina pe viata radmasa.gif

Spor!
greny
good job! and thank you! smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.