Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Masini batrane
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25
tomi87
Salutare. M-am gandit sa pornesc acest topic pentru ca unii nu au de ales, daca vor masina, trebuie sa-si ia una veche. Haideti sa-i (de fapt sa ne) ajutam povestind bucuriile noastre legate de masinutze nu tocmai tinere (preferabil Reno, dar nu numai) . Scuze daca asa ceva exista deja pe forum, eu nu l-am gasit. biggrin.gif
Desi nu sunt specialist, cred ca si eu voi mai da sfaturi, pt ca am vazut multe la r5-ul tatalui meu...

Dati drumul la intrebari si povestiri!

Merci smile.gif

Exemplu: la ce sa fim atenti la cumparare? Eventual cum v-ati dat seama ulterior ca ar fi trebuit sa fiti mai atenti?
zah
Frate eu zic in primul rand luati-o la puricat pe dedesubt, ca samsarii astia au un stil sa le prezinte de zici ca-s noi si de fapt mai dai peste vreun mushuroi de termite in loc de mashina.
Si in general e bine de facut o testare completa, macar in linii mari, ca sa nu aveti surprize prea mari, ca unele mai mici tot o sa aveti la o masina sh orice ati face.
Nea Vizanu
In primul rand numarul de proprietari anteriori. Asta poate spune multe despre masina. Adica multe stiluri diferite de condus, multa hamaleala, eventual probleme ascunse care nu au putut fi remediate. Apoi caroseria. Daca privita de la aproximativ 10m distanta masina sta aiurea, inclinata mai mult pe vreo roata sau pur si simplu "nu da bine" optic, atunci a suferit avarii semnificative si nu a mai putut fi redresata corespunzator. Adica o masina care va "trage" forever stanga sau dreapta si care numai sigura nu mai este. Acum sub masina. Sus pe o rampa sau si mai bine pe un elevator si verificate cu un ciocan de cauciuc podeaua, pragurile, lonjeroanele, capetele de prag, si tot ce ar putea suna a burdusit. Proprietarul sa stea relax daca nu are ceva de ascuns caci daca tabla e buna ciocanul de cauciuc nu dauneaza grav sanatatii antifonului, chiar deloc! Pasul urmator ar fi pornirea motorului si urmarit sunetul si traseul evacuarii sa nu "rasufle" pe undeva. Reparatia ar fi relativ costisitoare iar daca interventiile anterioare au fost nesimtite, chiar dificila caci trebuie schimbate mai multe subansamble. Daca tot esti sub masina, trage de roti mai intai in plan vertical(pivoti, rulmenti) si pe urma orizontal(bielete, capete de bara, rulmenti). Verifica bucsile barei stabilizatoare(antiruliu), bucsile de bascula(cu un levier), tampoane motor si cutie de viteza. Fuga-fuga in spate. Bucsile de tendoane, bascula centrala(care are) bare de torsiune(care are), bucsi amortizoare si eventuale scurgeri de ulei de la ele(amort.). Rezervorul de carburant sa nu prezinte lovituri puternice si podeaua portbagajului de langa rezervor sa fie ok. Acum masina jos de pe elevator si verificat compartimentul motor. Adica sa nu avem scurgeri majore de fluide pe nicaieri, furtune coapte, cabluri electrice aiurea si desizolate, silicon la greu pe la chiulasa, baie de ulei capac tacheti cutie de viteze s.a.m.d. Instalatia electrica(nu numai lumini) sa functioneze bine, bordul sa indice tot ce trebuie si cutia de sigurante sa fie bine pusa la punct. Gata! Iesiti cu masina in proba si daca nu trage(si la franare!), gafaie la demaraje, dardaie motorul din cand in cand, nu se aud zgomote suspecte(urlet de rulment, batai, frecari etc), ramane sa va hotarati daca va place sau nu. Proba ar trebui sa fie urbana ac sa apuce sa se incinga bine motorul si sa-l observati si la rece si la cald si putin extaurbana sau pe un tronson drept ca sa-i urmariti reactiile la o oarecare viteza. Aaaa...inca ceva...trageti de pret ca nu-i noua, ce dreq!
catran
si daca toate astea sunt ok?????
cam la ce pret luam acea masina???

ex. renault 18 tl din 1984???

renault 21 ts din 1986???

eu zic ca ar trebui evaluate defectiunile minore gen: becuri luminite,cauciucuri,vopsea si altele putin costisitoare
in functie de banii alocati se poate trece cu vederea si bucsaraia
bieletele este indicat sa le omiti doar daca esti "advanced" (vezi pericolul sa nu fie bieleta si sa fie caseta de directie)
adevarat este ca vederea masinii "din spate" dar in timpul mersului, este OBLIGATORIE DACA SASIUL ESTE AFECTAT MASINA MERGE "TARAS"
deci e vital ..
am vazut masini remediate dupa lovituri cu obiecte ce depasesc 10 tone(tramvai) si care abia dupa 120 isi "dau in petec" la proba
so. cam astea sunt standardele mele
motorul se face
evacuarea daca scapa ceva.. e floare la ureche
ceva vopsea sarita sau cateva "floricele" pe la colturi se remediaza si in fata blocului
podeaua si elementele de rezistenta.....IMPECABILE (LONJEROANE UNDE E CAZUL,OALELE DE LA AMORTIZOARE,PRINDERE PUNTE SAU BARA FUNCTIE DE CAZ) sunt lucruri vitale....ex. am avut in posesie dacia 1300 beton,planetare lungi,set motor de renault,si cutie glentzer(sau cum se scrie) ce permite mult peste viteza max. trecuta pe talon,dar cu caroserie praf,am investit(la sfaturile unora)lonjeroane ,inaltatoare,etrieri,bielete ,bucsi ,pivoti, amortizoare,becuri,chiulasa,filtru aer,pompa benzina,instalatie incarcare(alternator, cabluri, baterie)
ultima investitie a fost vopsea si delco de golf1 si toba mare
m-am dat cu ea vreo 2 luni prin bucuresti cu diferiti maniaci cu demarajele la semafor REZULTAT...MASINA S-A RUPT DE SUB PARBRIZ PANA IN PRAGURI SINGURUL ELEMENT CE TINEA MASINA ERAU LONJEROANELE RECENT SUDATE PE PODEA
cu aceasta vreau sa spun ca nu am verificat la cumparare "toata" masina
de fapt nici nu stiu cum poti verifica acea parte dintre parbriz si praguri(inainte de prima ploaie)
andreib
Ca un exemplu personal eu am vandut Reno-ul meu 21 din 89 cu un singur proprietar in ro, caroserie perfecta (vopsea originala, fara o pata de rugina), tren de rulare perfect, motor in schimb VARZA (manca ulei in doua cu benzina) cu 2100eur si nu pentru ca as fi avut nevoie de bani ci pt ca am scapat de o grija in plus si mi-am eliberat garajul. unsure.gif
tomi87
Nici nu ma sateptam sa avem o lista completa atat de repede. Multumiri tuturor, si ii asteptam si pe cei care inca nu au scris.
As mai sublinia si eu cateva precautii: dupa ce s-au verificat toate si masina a schimbat proprietar, as recomanda ca indiferent de ce spune vanzatorul, sa schimbati cureaua de ventilator, toate filtrele, antigelul si uleiul (cel putin la motor daca nu si la cutie).
Si inca ceva: aspectul exterior si interior al masinii poate spune multe despre atitudinea proprietarului. O masina foarte ruginita probabil are si motorul neglijat.
cool.gif
Marty
tomi87, da' tu de ce nu zici de problemele care apar la rotile spate ale R5-ului ?
tomi87
pentru simplul motiv ca eu nu le-am intalnit. Te referi la suspensia spate? Acolo ar fi multe de povestit, dar pentru cumparatorii cu buget redus oricum nu conteaza uzura amortizoarelor, ca n-au multe milioane pt a le schimba
tomi87
Scuze, am uitat sa scriu ca e vorba de un R 5 din 1988, din seria care s-a mai numit si “super 5� (pe la 1985-86 s-a modernizat vechiul R5 – asta a fost doar o mentiune pentru “incepatori�, stiu ca asta nu e o noutate pt cunoscatorii Reno biggrin.gif ) si s-ar putea ca unele defectiuni tipice ale clasicului r5 sa fi disparut la acestea. Deci despre probleme semnificative la rotile din spate eu n-am aflat.
ASA CA daca cineva stie despre o astfel de problema, sa o scrie el, si sa nu-mi solicite mie, pentru ca sunt multe lucruri pe care nu le stiu. Daca as fi aflat despre ceva tipic (si important / periculos ), si mai ales, daca si eu as fi avut probleme de acest gen, as fi scris, pentru ca n-are rost sa tin secrete chestii care pot fi utile pt ceilalti.
(scuze pt offtopicul partial, e doar un raspuns)
bumbus
foarte de curand (adica pe 21.11.2005) am cumparat un R5 cu motor tip c2j (ce poate insemna acest lucru?) cu care, unii zic ca, au fost echipate chamadurile, 1385 cmc si 53 kw scrie in talon, cu tapiterie crem (plusata) inclusiv mochete crem plusate, cu stergator pe haion (care de altfel nu merge), geamuri electice, inchidere centralizata, econometru, casetofon blaupunkt (al ei) si o gramada de martori in bord care habar n-am ce indica. toate piesele originale (si pe cea mai mica bucatica de plastic scrie ceva gen " Boisson" cu emblema renault, geamuri cu tenta.
Cu mici pete de rugina la prag dr in fata si in portbagaj undeva lateral stg. fata de inchizator, parbrizul putin crapat. bucsi bara stabilizatoare praf si joc in crucea de la axul volanului partea dinspre volan + un burduf planetara (stg. partea dinspre roata) spart, cu pretul de 1500 E.
Sper din tot sufletul sa nu ma fi pacalit prea tare, tinand cont ca la banii astia puteam sa-mi iau doar o dacie din 1993 mult mai putin dotata si poate mai cazuta........
Dati-va cu parerea .... thx
b06fcn
S-o stapanesti sanatos, da' zi si tu an de fabricatie, km alea alea, sa ne dam cu parerea. Este o masinuta super tare daca ai grija de ea, problemele de rugina sunt mai mult sau mai putin normale, iar motorul este mai mult decat suficient. Oricum, fata de Dacie merita orice.
tomi87
Salut. S-o stapanesti sanatos. Codul motorului indica materialul blocului motor, parca si cilindreea si chestii asemanatoare. Ma voi uita in manual, daca gasesc acest cod, postez ce am aflat.
La r5 nu prea sunt martori de bord inutili (maxim se baga bec pentru bujii incandescente si la mot. pe benzina) De obicei acela pt uzura placutelor de frana nu e conectat, asa ca nu te baza pe el.
Rugina se rezolva, au tabla buna, iar chestiile ca burduf, etc se potrivesc si de la unele dacii (exemplu DSN)
bumbus
multumesc mult !
este an 1985 si cand am luat-o avea 141.500 km, acum are 142.000 si vreau sa spun ca sunt cei mai fericiti 500 km ai mei, desi am condus o gramada de masini de serviciu din 99 incoace.
astazi am reusit sa-i repar becul din portbagaj si desi stiu ca este un lucru marunt sunt extaziat data fiind varsta masinii.
si tot azi am constatat ca am nevoie de o caseta de directie noua sau second hand, dar buna. rugamintea este sa ma indrumati si pe mine catre locurile unde mai pot gasi piese de R5, va rog frumos.
tomi87
In legatura cu piesele nu pot spune mare lucru, pt ca stiu doar magazinele din Tg.Ms:
Orion Auto (str Iuliu Maniu vis a vis de mag. Dacia si ala tot Orion)
Autocomplet
Preturile sunt f. mari, si uneori se asteapta o saptamana, pt ca piesele vin din Cluj N., sau Buc.
Nu vreau sa fac publicitate, dar parca la Orion sunt mai seriosi, (Autocomplet are si service, bun dar scump)
bumbus
multumesc pt informatii, sunt execlente, dar necazul este ca eu sunt din Bucuresti..... voi verifica totusi adresele pe net
cmandrei
Din cate stiu exista autocomplet (sau asa ceva foarte apropiat ca denumire) si in Bucuresti ...
catran
Salutare si sa-ti stapanesti sanatos masinuta.
Daca te cam dau banii afara de prin casa in aparatorii patriei imediat cum mergi spre popesti spre dreapta se face un drum (pana in capatul tramvaiului cu vreo 20-30m)cu un liceu(scoala ceva) pe stanga este un garaj ce vinde la etaj piese noi si in curte dezmembreaza, scrie mare peste tot RENAULT
deasemenea ceva mai ieftin pe giurgiului la numarul 30 pe dreapta, oricum la a2-a statie de tramvai dela Sura mare
si daca vrei sa probezi...(eu am probat..si nu-mi mai trebe) str. bisericii in sat Dudu com.Chiajna scrie MAAARREEE yacco in curte pe un banner de 10 metri si este a 3-a casa pe dreapta cum intri pe strada bisericii
dezmembrari pe langa selgros berceni prin spate prin fundaturi(da" nu am vazut decat r21 si r25 ceva safrane si megane 1 ,nimic micut)
si tot in aparatorii patriei tot pe aceeasi strada dar exact inainte de liceu faci dreapta pe strada Caporal.......... are omu" ce vrei tu(dezmembrari) da vezi sa te pricepi ce cumperi ca in Bucuresti nu-ti vinde nimeni sa-ti faci treaba cu ele
ci doar sa scape de ele, asa ca .....sa-ti cauti noi(un sfat)
tomi87
Aici sunt datele despre motorul C2J de la R5. Sunt doua motoare, unul fabricat dupa 85, celalalt numai in 85 si 86. Le scriu pe amandoua. (am tradus din l. maghiara, unele expresii au iesit destul de “neprofesionist� �.)

Vehicul B/C 403 B/C 40-
Motor C2J C2J
Tip OHV OHV
An fabricatie 85+ 85-86
Cmc 1397 1397
kW 44/5250 52/5750
CP 60/5250 72/5750
Cuplu 102Nm/3000rpm 104/3500
“diametru cilindri� 76mm 76mm
“cursa pistonului� 77mm 77mm
compresie 9,25 9,25
benzina 98 cu Pb 98 cu Pb
Carburator Weber 32 Weber 32
DRT 20
Aprindere aprindere electronica integrata
Ordine aprindere 1-3-4-2


scuze, ar fi trebuit sa fie tabel in trei coloane, dar forumu' mi-l-a comprimat
jagoman
De unde apare diferenta de putere daca toate sunt la fel? Ma intereseaza si pe mine, ca daca ajung la R11 la reinnoit motorul m-ar interesa una din cea de 72CP.
tomi87
nu stiu de unde e diferenta dar mi se pare cam suspect ca motorul mai puternic s-a fabricat doar un an. Ori nu s-a cumparat, ori a avut probleme. De altfel pe R5 se puneau si motoare de 1.7 litri
bumbus
catran >> multumesc frumos pt urare si pt informatii, am sa merg si acolo....
am ajuns pana la snagov (e un centru de dezmembrari pe DN1 inainte sa faci dreapta spre Snagov) si am gasit acolo o caseta de directie de R5, dar cerea 4 milioane pe ea, iar noua este 5.3 mil, asa ca mai bine o iau noua, asta in cazul in care nu gasesc una sh mai ieftina si cat de cat buna
pe Vacaresti am gasit unii care s-au oferit sa o repare pe a mea (care troncane cand virez pe loc, nu si in mers)
Alta kestie care sfideaza bunul simt : langa autovit (in spatele targulului pe drumul gunoierilor) este un centru de dezmembrari si imi cerea pt o oglinda dreapta second hand 1.500.000 lei si bine am facut ca n-am luat-o pt ca am gasit pe Vacaresti oglinda noua cu 800.000 (fara triunghiul din interior ce-i drept)
bumbus
tomi 87 >> merci mult pt. stradanie smile.gif
motorul meu este cel din 85 cu aprindere electronica. masinuta asta are cate un cal putere pt fiecare 10 Kg ale ei (aproape) si senzatia la volan este super (intradevar ii simti ) (72 cp pe 750 Kg).
motorul merge ceas, doar ca porneste mai greu dimineata. habitaclu e belea (nu se compara cu absolut nici o dacie: geamuri electrice, inchidere centralizata, lampa plafoniera dubla, una-i lampa de citit, tapiterie plusata crem, geamuri cu tenta). mai nasol este parbrizul care-i crapat si tre' inlocuit pana in aprilie la ITP.
i-am inlocuit casetofonul blaupunkt si boxele philips din 1985 cu membrana de hartie cu un philips de pe un astra si boxe de pe un scenic si se aude belea. pt. mine masinuta asta e un vis implinit smile.gif
catran
preturile la baiatul de pe strada caporal.......(din berceni..aparatori) sunt super..oglinda 500.000
caseta directie1.800.000 fuzete cu rulmenti cu tot 800.000 pompa benzina 700.000
daca vrei eu merg sambata la el ne vedem si te duc eu
dar nu garantez ca are renault 5 desi in cartea lui de vizita scrie toata gama de renault de la renault 4 la safrane si megane
b06fcn
Pentru Renault 5, du-te la aia din Berceni, in spate la Selgros, ca aveau 2 R5 in stare destul de intreaga.
77licu
intai imi cer scuze ca postez aici dar am cautat un topic despre R4 si nu am gasit.
tot despre o masina batrana este vorba,una care isi asteapta sfarsitul[flexul sad.gif ]intr-un centru de primire Rabla in Bacau.nu arata rau,nu are decat scaunele fata,ii lipsesc farurile.pozele sunt mici dar piesele de pe ea arata binisor si poate cuiva ii trebuiesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.