mariuse
9 Nov 2005, 12:23
Astazi dimineata am intampinat dificultati in a porni masina (Renault Clio Symbol, 1.5 dCi, 2002). Bateria e noua, deci nu are cum sa fie de la baterie. Curios e ca la un moment dat, in timp ce dadeam de zor la cheie, mi s-a aprins si martorul de la filtru de motorina (ala care imi spune ca am apa in filtru). Intr-un final a pornit (dar nu fara emotii) si s-a stins si martorul. Filtru e deasemenea nou, adica are vreo 2000Km si l-am inlocuit la Ipso.
Stie cineva despre ce ar putea fi vorba?
eddie33
9 Nov 2005, 12:30
Daca ai acel senzor si s-a aprins,da fuga la un service cat mai repede ! Nu merge cu ea asa,ca patesti dupa aia altele....Iti da jos surubul de la filtru de motorina,scoate apa si mizeria de acolo si ar trebui sa fie OK,dar ce te faci cu apa din rezervor,daca ai?Ai alimentat undeva si se pare ca ai bagat motorina cu apa.
motorina romaneasca=moartea dieselurilor.
du-te man la service si verifica filtru de motorina. si zi-ne si noua ce-au gasit aia in el (apa, noroi, scame...).
legat de combustibilii romanesti...saptamana trecuta am fost la service de-am legat masina la computer
. si-mi arata mecanicu motorina scoasa dintr-o solenta diesel (de la filtru). noroi curat fratilor. cica proprietaru alimenteaza de la petrom
si-n alta sticla avea mecanicu asta niste benzina scoasa de la un logan (tot de prin filtre sau dreq stie de unde)...neagra si vascoasa si aia ca petrolu'.
mariuse
9 Nov 2005, 12:49
Eu unul pun mai tot timpul de la OMV si MOL. Rar se intampla sa pun de la PETROM. Dar asta nu stiu cat de revelant e, intrucat majoritatea motorinei de pe piata provide la PETROM si ce difera sunt doar aditivii care sunt pusi in ea.
Dar totusi, daca ar fi apa sau altceva in filtru, de ce nu sta martorul ala aprins tot timpul?
de-al dreq nu se aprinde mereu
tre' sa mearga omu la service. nu sa ia in seama parerea noastra. ca nu sintem mecanici.
si intr-adevar, nu conteaza de unde pui motorina. oricum e chestie de noroc. stiu persoane care pun de la mol si-s multumite, altele nu.persoane care-s multumite de omv altele nu. io pun doar de la rompetrol si-s multumit, altii nu.depinde ce lot de motorina prinzi
normal. traiasca servisu'. si daca tot a fost la ipso, ar trebui sa se duca sa-si schimbe filtru (poate chiar se intampla, mai stii). macar acum... pana nu se duce naiba masina si se da vina tot pe el sau pe petrom, de ce nu?
Laurentziu83
9 Nov 2005, 23:06
Stiu ca se face condens in rezervor, care apoi se scurge in motorina (intr-o doza ceva mai concentrata de data asta in punctul de scurgere la condensului) si care ajunge la un moment dat in alimentare. Atunci normal se umple filtrul cu apa. La benzinare nu apare problema asta pentru ca oricum e prea putina apa pentru a opri motorul cu totul (asta daca nu se alimenteaza cu apa in loc de benzina, cum se mai practica pe la noi
) si benzinarul nu e afectat pe termen lung, si nici senzor nu-i.
Singura solutie ar fi sa mergi pe perioada rece tot timpul cu plinul facut. Nu ma mira ca ai patit problema asta la momentul asta al anului.
Pentru dieselari: Este greu de eliminat apa din filtru sau doar se rezuma la scurgerea printr-un buson? Trebuie amorsata cumva instalatia?
o operatie de curatare a filtrului am facut eu prin luna mai parca. scot baietii filtrul si sufla aer cu presiune mare pe la un cap, iar pe la capu celalalt ies mizeriile si apa. cel putin asa mi-au zis mie
. operatiunea se numeste purjare parca. io am fost la serus ptr treaba asta. io recomand sa faceti chestia asta chiar si intre revizii. ca doar stiti cu toti cum e motorina de pe la noi...
legat de motorina si condens, scrie si in cartea masinii ( pe timp rece e recomandat sa nu se mearga cu rezervorul prea gol pentru a evita formarea condensului).
oricum, ptr cei care au dubii referitoare la filtru e bine sa mergeti la un service si sa-l curatati. costa putin si dureaza si mai putin.
cel mai periculos lucru e sa mergi cu filtul ala murdar. un mecanic mi-a zis ca daca nu ai grija sa fie filtu curat, se pot intampla belele mari de tot ( belele de 3000 euro
).
Laurentziu83
10 Nov 2005, 10:04
Pai atunci ar trebui sa intre in obisnuinta soferului sa faca operatia asta, la fel cum verifica uleiul, completeaza cu apa la stergatoare, spala masina sau pune motorina. Nu pare o operatiune prea greu de facut de catre sofer.
Ma rog, eu am benzinar, dar daca aveam diesel ma puteam obisnui, mie oricum imi place sa surubaresc, numa ca masina asta e plina de suruburi torx
mariuse
21 Nov 2005, 13:03
Dupa ce saptamana trecuta nu a fost chip sa gasesc disponibil nici un service (am incercat Match1 si IPSO), astazi dimineata mi-am anorat programarea si am ajuns la IPSO. Problema era de la bujii. Patru bujii + test electric (nu prea am inteles de ce a fost nevoie de asta, intrucat mi-au spus din prima ca e de la bujii) + manopera = 360RON.
Ca sa existe si o cireasa pe tort, sambata pe seara, am reusit sa iau o groapa pe la Piata 1 Mai, incident care s-a sondat cu: cauciuc taiat, janta indoita. A planat si banuiala ca s-ar fi rupt ceva pe la roata, ptr. ca dupa ce am pus rezerva am ramas cu un zgomot ingrozitor. Banuiala a fost spulberata tot azi dimineata la service, unde dupa o verifcare s-a constat ca nu am nimic la roata ci doar caucicul e ovalizat.
test electric...pe dreq.
pai bujiile se verifica foarte usor: se pune capatul unei sarme pe bujie si capatul celalalt pe borna bateriei. daca da scanteie e ok, daca nu tre schimbata. simplu.
SorinN
21 Nov 2005, 13:18
Si trebuie s-o tii in mana ca sa faca scanteie sau....? De ce or mai fi pus astia si bobine de inductie nu stiu... trebuia sa traga doar o sarma de la baterie...
cristib .. tu glumesti cu metoda aia ... nu ? Spune-mi te rog ca glumesti !
ce sa tii in mana???? banuiesc ca sarma
in mana o tii mah, da' folosesti si tu o sarma care are izolant pe ea. doar capetele is expuse (ca sa zic asa)
nu glumesc mah. chiar asa a facut mecanicu la mine. a zis ca-i cea mai simpla metoda. ce dreq va mirati asa. la vechile dacii cum faceati. nu tot asa!!!!
daca aveti bani de dat pe njpe mii de teste ...dati-i...dar merge foarte bine si cu sarma.
P.S mecanicu nu era un oarecare ci mecanic la service renault.
SorinN
21 Nov 2005, 13:26
M-am linistit "mah" acum... e clar, daca e izolata sarma e bine, nu te mai curentezi... (asta era problema nu?
) Fa un test la masina ta, cred ca o sa schimbi un bax de bujii daca o sa astepti scanteia... (dar ai grija sa fie izolata sarma)
bah!!! voi faceti mijto.
daca io cu ochii mei am vazut cum a scos ala capacu de la motor, apoi a scos o sarma si a pus un cap pe borna baterie si un cap pe bujie...si culmea chiar a facut scanteie. acu credeti ce vreti. da' io am stat linga ala.
Cristi, problema e in felul urmator:
Distanta dintre electrozii unei bujii e undeva intre 0.5mm si 1.2 (depinde de bujie, de motor .. bla bla bla).
Ca sa faci o scanteie intre doi electrozi aflati in aer la distanta de 0.5mm iti trebuie cel putin o tensiune de ordinul sutelor de volti. Bobina de inductie tocmai asta face .. ridica tensiunea de la cei 12V care ii bagi in ea cu delcoul sau cu aprinderea electronica pana la valori de ordinul sutelor/miilor de volti. Este IMPOSIBIL sa obtii arc electric in aer (scanteie) numai cu 12V.
cristib are oareshce dreptate cand vb de testeul bujiei ca la "vechile dacii". Totusi e o diferenta intre cele doua tipuri de motoare.
Dacia cea veche avea delco si scanteia era data cu platina. Scotand pe rand fisele de la bujii puteai identifica intradevar care din ele nu lucra (motorul se oprea atunci). Mai mult, se putea verifica fisa in sine apropiind capatul scos de pe bujie si dezizolat de mansonul acela de cauciuc, de orice parte a motorului sau caroseriei.
In momentul respectiv se facea legatura la masa care producea si o scanteie (asta se aproie de ce a descris cristib cu sarma).
Totusi la motoarele astea noi, stiam ca aprinderea se face electronic (si daca nu ma insel acel delco a fost inlocuit cu ceva mai avansat) asa ca nu imi dau seama exact cum s-ar mai putea adapta testul de la vechea dacie.
mdeah, fie....eu stiu ce-am vazut.
ala a scos o sarma ordinara din buzunar, a pus un cap pe borna unu pe bujie si pac scanteia la bujie. tin minte ca s-a uitat la mine si-a zambit spunandu-mi ca asta e testu' batranesc.
acu doar nu ma apucam sa mananc rahat p-aici aiurea, indrugand balarii. asta a facut omu, asta am vazut si io asta v-am spus-o si voua.
Bujiile de preincalzire la diesel (incandescente) difera de bujiile care dau scanteia la motoarele pe benzina. O bujie incandescenta se alimenteaza simplu, la 12V.
Nu trebuie sa dea nici o scanteie, doar sa se incalzeasca si sa ajunga la incandescenta. O simpla rezistenta care se incalzeste, ca un letcon.
Asa ca are dreptate cristi, nu-l mai necajiti...
QUOTE(cristib @ Nov 21 2005, 02:15 PM)
pai bujiile se verifica foarte usor: se pune capatul unei sarme pe bujie si capatul celalalt pe borna bateriei. daca da scanteie e ok, daca nu tre schimbata. simplu.
Spuneati domnu' ? ...
Citesc cumva :"daca da scanteie"? ...
Daca vorbim de SCANTEIE atunci vorbim implicit de benzinare ...
Cristi .. sunt cuvintele tale ...
Daca face scanteie intre capatul sarmei si conectorul bujiei, inseamna ca bujia consuma curent, deci functioneaza.
Daca bujia nu consuma curent (este intrerupta), nu o sa scoata nici o scanteie. (Daca scoti un aspirator din priza fara sa-l opresti, o sa scoata o scanteie din priza. La fel si daca il bagi in priza si butonul este pe On)
Bujia nu trebuie demontata pentru o asemenea verificare.
Altfel, poti sa dai jos bujia si sa o alimentezi de la baterie direct. Daca ajunge la incandescenta este OK.
Alta metoda este sa-i masori rezistenta cu un ohmetru.
da asa am zis. si r&d a explicat clar care-i treaba. alte nelamuriri?
P.S in semnatura mea scrie clar ce masina am "symbol DCI 65 cai".deci io vorbeam de diesel clar. doar am zis...masina mea!!!
deci iete ca se poate obtine scanteie si fara tensiune de sute de volti. cine zicea ca-i IMPOSIBIL
QUOTE(r&d @ Nov 21 2005, 04:30 PM)
Alta metoda este sa-i masori rezistenta cu un ohmetru.
Nu .. nu "alta metoda" .. ci ASTA E METODA pentru a verifica o bujie cu incandescenta. Eventual se poate masura CAT CURENT consuma bujia in functionare. Chestia cu sarma ... no comment.
eu nu am benzianara, dar am avut.
ce nu-mi este mie clar este de ce vb de bujii la diesel?
e cumva pricipiul acestui motor diferit fata de ce am invatat cu totii la liceu?
motorul otto : aprindere prin scanteie
motorul diesel : aprindere prin compresie (presiune f. ridicata)
exeplicati-mi si mie pls.
@Liviu
iete ca mai e si metoda cu sarma. comment sau no comment se poate, este foarte simplu de facut de oricine.
daca ramai tu cu dizalu in pana (nu mai porneste)la dracu-n praznic ce te faci. pai io as verifica bujiile de exemplu. si daca n-am ohmetru (scuze ca nu umblu cu el dupa mine mereu) scot sarma si verific. e fro problema?
@dya
Amestecul benzina-aer se aprinde de la o scanteie. E ok, pentru asta avem nevoie de bujii.
Amestecul motorina - aer se autoaprinde datorita temperaturii ridicate obtinuta prin comprimarea acestui amestec in raport de ~20:1 (poate fi si 17:1 sau 22:1, nu conteaza). Amestecul motorina aer are temperatura de autoaprindere mai scazuta decat cel benzina-aer. Deci nu este nevoie de un dispozitiv extern care sa initieze arderea.
Dar la rece, temeratura la sfarsitul compresiei de multe ori nu este suficent de ridicata astfel incat sa asigure o pornire usoara a motorului. Pentru asta, se folosesc bujiile incandescente. In cateva secunde, suprafata lor poate ajunge la temperatura de ~1000 grade Celsius. Aceste bujii, sunt in interiorul camerei de ardere,una pe cilindru, si sunt active doar la pornirea la temperaturi scazute. Amestecul aer-motorina din imediata vecinatate a bujiei se aprinde mai usor, fiind mai cald, si initiaza procesul de ardere. Cu cat senzorul de temperatura indica temperatura scazuta, cu atat timpul efectiv de functionare creste. Asta este faza de preincalzire. De exemplul la unele motoare de la Opel, peste +5 grade celsius bujiile nu functioneaza.
Dupa pornirea motorului, urmeaza faza de post-incalzire, in care bujiile functioneaza (alternativ, doua cate doua, sau toate, depinde de motor) pentru a reduce poluarea si a asigura un mers uniform motorului. La depasirea turatiei de 2500rpm sau la atingerea unei temperaturii stabilite a lichidului de racire, faza de post-incalzire inceteaza.
De exemplu la fostul G8T (2.2 DTi ) preincalzirea dureaza intre 2 si 5 sec.
Postincalzirea, alternativ pe cate 2 bujii
pana la 40°C functioneaza 210s
de la 50°C functioneaza 140s
peste 60°C functioneaza 70s
Cam asta este pe scurt...
Iar cum verifica bujiile, este treaba fiecaruia.
peste 70C sunt oprite.
ok, merci pentru explicatie, am inteles.
ess1902
22 Nov 2005, 08:40
QUOTE(cristib @ Nov 10 2005, 10:19 AM)
o operatie de curatare a filtrului am facut eu prin luna mai parca. scot baietii filtrul si sufla aer cu presiune mare pe la un cap, iar pe la capu celalalt ies mizeriile si apa. cel putin asa mi-au zis mie
. operatiunea se numeste purjare parca. io am fost la serus ptr treaba asta. io recomand sa faceti chestia asta chiar si intre revizii. ca doar stiti cu toti cum e motorina de pe la noi...
legat de motorina si condens, scrie si in cartea masinii ( pe timp rece e recomandat sa nu se mearga cu rezervorul prea gol pentru a evita formarea condensului).
oricum, ptr cei care au dubii referitoare la filtru e bine sa mergeti la un service si sa-l curatati. costa putin si dureaza si mai putin.
cel mai periculos lucru e sa mergi cu filtul ala murdar. un mecanic mi-a zis ca daca nu ai grija sa fie filtu curat, se pot intampla belele mari de tot ( belele de 3000 euro
).
La service-ul din Iasi mi se refuza o asemenea operatie ,desi masina nu mai e de multizor in garantie.Raspunsul e ca nu se poate din cauza ca filtrul este incapsulat iar dc vreau, se schimba cu totul.(costa 2mil juma').
O alta problema ar fi urmatorea.La mine in cartea de service (masina din semnatura) scrie ca filtrul de motorina se schimba la 30 000 km.Prima data l-am schimbat la 30 000, fara a fi purjat intre timp sau altceva...si n-am avut nici o problema.Motorina pun aproape exclusiv de la omv, iar porbleme cu masina nu am avut de nici un fel ,desi iarna sta afara.La revizia pe care tocmai am facut-o (45 000) km..am fost informat ca se schimba si filtrul de mot,pt ca s-a schimbat protocolul de service si filtrul nu mai merge 30 000.Eu am refuzat deoarece imi dadea bugetul complet peste cap + ca dat fiind faptul ca pana la 30 000 km am mers cu acelasi filtru (si atunci cu motorina petrom si alte porcarii care se gaseau prin 2003 cind motorina eurodiesel era f rara), nu mi se pare oportuna schimbarea lui atit de repede.Ceea ce as dori eu este exact ceea ce spuneti ca se face prin alt service....o purjare.
O alta intrebare ar fi...stii cumva daca in serviceul din Bacau ( nu stiu cum se cheama se face o asemenea operatie?) pentru ca as face un drum pe acolo si as rezolva si problema asta...
QUOTE(ess1902 @ Nov 22 2005, 08:40 AM)
La service-ul din Iasi mi se refuza o asemenea operatie ,desi masina nu mai e de multizor in garantie.Raspunsul e ca nu se poate din cauza ca filtrul este incapsulat iar dc vreau, se schimba cu totul.(costa 2mil juma').
purjarea asta se face fara sa demonteze filtrul. se sufla aer cu presiune pe la un cap si pe partea ailalta iese apa (daca este). mizeriile nu prea au cum sa iasa
.deci asta e valabila doar daca ai apa in filtru.
cat despre pretul filtrului de 2,5 mil asta e pretu' de service. fa bine si cauta prin alta parte ca acelasi filtru il iei cu maxim 1 milion. exista magazine care aduc piese auto la comanda din afara si-ti aduc ce vrei la juma' de pret fata de service.
aia in service daca ar putea ar jupui si pielea de pe tine
nu zic ca nu fac treaba buna, dar is scumpi rau de tot.
ca exemplu revizia pe care am facut-o in vara la serus si care m-a costat 5,2 milioane o faceam la mine in oras cu 3 milioane. iar piesele schimbate erau identice (filtru motorina, filtru aer, stergatoare, ulei,filtru ulei, completat lichide).
SorinN
22 Nov 2005, 16:41
Cristib ai dreptate, scuzele mele... eu ma gandeam la benzinare, probabil si expresia "ca la vechile dacii" m-a facut sa ma gandesc la benzinara. La diesel e posibil... nu vad de ce sa dea scanteie dar nici nu ma pricep.
scuzele sint acceptate
nici io nu ma pricep man, poate nici n-am explicat cum tre'be, da' am vazut clar cum a facut scanteie.
oricum r&d a explicat care-i fenomenul si acu' toti sintem lamuriti.sper...
mariuse
5 Dec 2005, 10:07
Da m-am lamurit cum e cu bujiile. Problema e ca desi le-am schimbat tot greu imi porneste. Astazi merg iarasi la servici. Poate imi spun iar ca sunt bujiile de vina ca le dau cu cele vechi in cap.
De cand s-a racit vremea incep sa devin tot mai ingrijorat cu sunetele scoase la pornire de masina... In primul rand cand pornesc motorul timp de 30 secunde, motorul se aude de parca ar fi un TDI "obosit", apoi revine la normal. Apoi, dupa un minut, incepe sa se auda din bord un zumzait ciudat, ca o vibratie puternica, apoi isi revine dupa cateva minute. Mai are cineva problema aceasta? ...
Da, relax. Face urat pana se incalzeste din varii motive: vascozitate, autoreglare soc, etc. Are personalitate, nu te speria
la mine e un greiere imens sau un gandac ceva in aerisire in stanga, cand dau drumu' la caldura dimineata incepe sa se auda: pâc! pâc! pâc! ca si cand gandacu' urca pe aerisire... mi-e frica!
apoi dupa ce se incalzeste gandacu' cred ca adoarme ca nu mai face
siporazvan
6 Dec 2005, 14:34
@dya
Gandacul tau "care este", nu este! Din cauza contractarii si dilatarii plasticului din care sunt alcatuite aerisitoarele (daca dai drumul la caldura cand in masina sunt temperaturi scazute) se aude cum pocneste. De aia dupa ce se incalzeste si plasticul adoarme gandacul!
ciprian burlacu
7 Dec 2005, 21:05
Pt. Ess1902:
In vara am fost in interes de serviciu la Istanbul. Mi-am cumparat de acolo mai multe consumabile pt. Clio (de la magazine Renault), printre care:
1) filtru motorina "Delphi" cu acelasi cod cu cel de pe masina - 17 USD;
2) set stergatoare parbriz "Valeo" - 14 USD;
3) set sorturi - 8 USD;
4) set sigurante de rezerva + becuri halogen - 20 USD.
Deci, poti sa rogi pe cineva din Iasi, chiar sa faci o comanda la unul din micii intreprinzatori care fac comert in/din Turcia sa iti aduca piese din Istanbul.
desi am vazut ca se discuta de diesel-uri postez si eu o problema (sau nu...?):
azi dimineata nu mi-a pornit motorul la prima cheie. desi e nou (2000km doar) si erau doar -5C cind am dat cheie, s-a dus acul pe la vreo 1000rpm a stat vreo 5sec si apoi s-a oprit.
s-au aprins becurile de STOP si SERV.
vi s-a mai intimplat asaceva? o fi de la benzina?
ess1902
12 Dec 2005, 10:39
@ciprian burlacu
Multumesc de sfat!!!!!!!!!!..Insa atentie pt ca este o problema la filtrele de motorina, problema pe care am expus-o pe forum:
exista 2 tipuri de filtre pt clio : unul din modele nu are senzor!! Si costa foarte putin.Eu am gasit la un baiat care aduce piese cu 700 000 (aproximativ)..insa cel de pe masina are senzor si acest model l-am gasit cu 1 800 000 fatza de 2 mil jumate cit e in service.Oricum sa ai grija la ce ai luat tu de la istambul dc are senzor.Asta e motivul pt care am indoieli in leg cu "trimisul prin cineva" pt ca as putea face asta relativ usor.Chiar si la magazinele de piese am avut probleme din cauza celor 2 modele diferite.:
Deci atentie cind cumparati de altundeva decit de la service ce model este ..dc este muult mai ieftin sigur nu e modelul care trebuie.
Acum din alt punct de vedere...filtrul cel mai ieftin se potriveste perfect, numai ca firele de la senzor nu se cupleaza. -> ramane un bec aprins in bord..atit.Dc masina nu e in garantie eu zic ca se merita.Oricum m-am hotarat sa nu schimb filtrul chiar acum.O sa-l las pana pe la 50 000 , 55 000 km.
hellcat
12 Dec 2005, 21:17
@Kata
Stai relax! Iti spun eu ce s-a intamplat: Cand ai dat la automat ai tinut prea putin cheia pe demaror, (motorul fiind la prima pornire dimineata) el a dat sa se balbaie, vroia sa ramana pornit, dar cred ca ai atins putin pedala de acceleratia, "l-ai bulversat" si s-a oprit.
De acum la pornirea de dimineata roteste cheia tinand un pic mai mult pe demaror.
SeaDog
20 Dec 2005, 15:10
Acum am aparut eu cu o problema: de cand a venit frigul, la prima cheie, cand e motorul inca rece se aude pentru 1-2 secunde un scartait fier pe fier ceva. Oricum un sunet ascutit. Cand e motorul cald niciodata nu face acest zgomot. Acum, mie unul mi se pare o problema de proasta ungere, care mi-a aparut dupa ce am schimbat uleiul, culmea, cu unul mai putin vascos. Inainte aveam 10W 40 acum 5w40. Ce poate fi si cat de mult dauneaza motorului?
Am vazut ca situatia se amelioreaza daca ii dau 2 chei scurte inainte de pornire doar pentru a pune pionioanele in miscare. Ca sa ma intelegeti mai bine asupra scartaitului pe care il face, e asemanator cu cel care se aude la anumite masini cand aluneca cureaua de distributie parca. O gramada de masini fac asa, insa tot timpul, a mea doar la pornire. Doar ce am schimbat kitul de distributie.
cmandrei
20 Dec 2005, 15:24
Hopa hopa ... se pare ca nu sunt singurul ... si la mine face la fel ... am spus asta la topicul cu revzia de 60.000 km ... am facut deja 1000+km de la revizie si zgomotul inca este ... ciudat ciudat ... stie cineva ceva ? [cei de la service au spus ca trece ... dar se pare ca nu e asa] ... SeaDog ... in mers nu ai nici un zgomot "in plus" ... aparut dupa schimbarea distributiei ... sau la relanti ?
SeaDog
20 Dec 2005, 15:25
Pai nici nu stiu. Ia spune-mi ca poate recunosc ceva
. Ce ai tu in plus?
P.S. Si mie cam la 1200 de km de la revizie a aparut. Ori pentru ca e iarna ori si-a bagat coada romanasul nostru priceput... Ma astept la orice
SeaDog
28 Dec 2005, 08:30
Eu cred ca am identificat acel zgomot. Eu zic ca e una din curele care scartaie. Posibil sa nu fie intinsa bine, pt ca acum am patit-o si la Megane. Problema cred eu ca e pt ca nu adera prea bine cureaua la fulie. Si ma gandesc ca e foarte probabil sa fie si cureaua de la alternator de vina. Azi o sa verific daca mai incarca sau nu.
google
28 Dec 2005, 15:54
E de la cureaua de accesorii. Nu e foarte bine intinsa, sau e uzata, si din cauza umezelii patineaza cand e in sarcina mare alternatorul (adica imediat dupa pornire cand bateria e mai slaba). S-ar putea sa-ti mai apara zgomotul, la plecarea de pe loc, seara sau cand ai multi consumatori porniti (faruri, dezaburire luneta, proiectoare, ventilatie, stergatoare).
Laurentziu83
28 Dec 2005, 18:10
Daca e un chirait puternic care dispare la eventuala apasare mai brusca a acceleratiei atunci e cureaua accesorii. Se rezolva prin intindere sau, daca nu mai e mult pana la inlocuirea normala la revizie, se schimba, asta pentru a nu umbla acolo de 2 ori degeaba.
Se mai poate manifesta dupa trecerea prin drumuri umede, balti, etc, cand se merge mult pe un drum umed si incepe sa chiraie cureaua se mai poate aprinde si becul de la baterie in bord pentru a se stinge cand se termina chiraitul. Acest moment va coincide cu o slabire a luminii farurilor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.