Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Lichid de racire - probleme
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
siporazvan
Va rog sa ma lamuriti daca este normal sa iti scada la nivelul de avarie lichidul de racire dupa nici 9000 km parcursi? Azi vroiam sa ma duc la service cu ea.
radari
e normal.
siporazvan
Mersi. M-am linistit. Poti sa-mi recomanzi un antigel corespunzator?
Laurentziu83
Verifica in continuare daca iti scade sau nu. Daca da, atunci ai o problema.
Kata
de ce sa fie normal?
siporazvan
Nu m-ati lamurit de loc daca e normal sau nu. Ieri seara m-am dus in Carrefour Militari ca tot aveam drum incolo dar nu am gasit decat o marca romaneasca. Pe el scria ca trebuie verificat in SERVICE circuitul de racire inainte de a inlocui antigelul. Nu l-am luat, sper sa gasesc azi in alta parte ceva mai bun. Poate imi spuneti si mie unde. Dar ce e de facut, tre' sa ma duc la SERVICE sau nu? (masina e in garantie si mai e de asteptat pana la prima revizie cam 4 luni)
Kata
nu stiu ce fel de antigel pun cei de la Renault dar e recomandat un antigel fara silicati (pentru a preveni coroziunea prematura a pompei de apa si a circuitului de apa in general, etc...)
CGB
eu am fost la revizia de 2 ani in luna iulie(la serus) si mi-au pus baietii lichid pina la maxim in borcan. acu dupa 5000 km a scazut cam un deget si un pic. daca tie ti-a scazut pina la minim...nu stiu ce sa zic. de ce nu te duci tu mai bine la service sa te lamuresti decat sa asculti parerea unuia si a altuia.daca te racaie rau problema asta du-te la service. e cel mai bine. mai ales ca esti in garantie.
radari
ar trebui sa va alarmati in momentul cand nu mai exista apa in borcan. in acel moment este tras aer in circuitul de racire si normal ca nu e bine. io zic ca in 9000km e normal sa scada un pic nivelul. scrie si in carte (a se completa). cititi instructiunile masinii !!! tocmai am trecut o vara calduroasa si ca orice lichid si lichidul de racire se poate evapora. plus ca un borcan care respecta un standard modern are in capac o mica supapa care perimite eliminarea aerului si permite evaporarea.
Laurentziu83
sau cand scade sub minim.
Dar daca vezi ca e nevoie de mai mult de (sa zicem, aproximativ) jumatate de litru de lichid la un an-doi atunci e clar o problema pe undeva, ori e circuitul "spart" pe undeva ori (mult mai grav, dar rar la masinile de conceptie noua) s-a deformat chiulasa (supraincalzire) sau s-a ars garnitura de chiulasa si intra in circuitul uleiului, dar repet, asta se intampla extrem de rar si se aprind ceva becuri in bord pana atunci.
antigelul in general nu se consuma.

Nivelul poate sa mai scada la masinile noi atunci cand nu a fost facut plinul corect in fabrica. Inainte de a se turna antigel in motorul nou se inchidea robinetul de incalzire, pentru ca antigelul sa nu circule si pe acolo. Cand proprietarul pornea incalzirea la primul frig ajungea in sfarsit antigelul si in caloriferul din masina si il umplea, si astfel se explica de ce poate scadea nivelul in primii kilometri. am patit la dacie asa cand am cumparat-o, nu stiu daca e valabil si la renault.
vladoiui
Ptr Laurentziu83.La Daciile vechi exista robinet de intrare-iesire apa din calorifer.incepind de la DSN, deci motoarele de Renault ,INCLUSIV vara cind tu inchizi racirea, apa circula prin calorifer.Daca nu ma crezi incearca sa ajungi cu mina la calorifer atunci cind este dat pe rece si o sa te convingi.La motoarele de Renault E7J si K7J NU exista asa ceva, adica robinet,aerisirea facindu-se prin supapa de la busonul de la vas.Daca incerci sa ii pui robinet la turul de la calorifer GMV-ul nu mai percepe parametrii setati de producator si ai toate sansele sa fierbi motorul.Scaderea din vas daca este pe o perioada scurta de timp este destul de ciudata,dar mai intii controleaza si tu vizual radiatorul respectiv locul de imbinare a celulelor cu bazinul si furtunele.
siporazvan
Ieri am ajuns la Serus si mi-au completat cu antigel (nu mai stiu cum se numea incepea cu litera D) nivelul la MAX. Au zis ca atunci cand se duce aproape de tot pot sa completez doar cu apa distilata ca merge!
vladoiui
In nici un caz.Daca bagi doar apa distilata aceasta se conbina cu antigelul existent si automat scade concentratia lui deci in loc sa tina pina la -35 c punctul de inghet va fii la -20 aproximativ.Pe linga rolul de a nu ingheta lichidul de racire (apa +antigel)acesta are rolul si de ungere a agrenajelor care stau in acest lichid(exemplu pompa de apa)Mai bine hai sa avem de rezerva o sticla deja pregatita la dilutiile specificate pe bidon si este cel mai corect.La supermarketuri am vazut Antigel Elf pe care eu l-am folosit la DSN care avea tot motor Renault si no problem 3 ani.Sau daca nu te duci si cumperi direct de la dealerii Renault dar am auzit ca este mai scump.
cipman
E doar pe jumatate corect. Ceea ce sustii e perfect valabil daca motivul scaderii lichidului in vas sunt pierderile. In exploatare normala, mai ales pe timp de vara, nivelul lichidului scade urmare a evaporarii, cum spunea cineva mai sus. De evaporat doar apa se evapora, fiind singura substanta cu punct de fierbere sub 120 de grade din amestecul de substante ce formeaza lichidul de racire. Rezultatul este cresterea concentratiei. Asa ca aducerea la nivel trebuie facuta cu apa, si nu cu lichid.
Ramane ghicitoarea: oare din ce motiv o fi scazut lichidul in vas?
siporazvan
Eu nu am vazut nici un amestec. Mi-a turnat direct din bidonul original in vas. L-am si intrebat daca mai completez eu cu apa distilata si a zis ca nu trebuie acum ci doar cand o sa scada nivelul la minim huh.gif
bogdan_slz
Am avut si eu o problema asemanatoare...Acum 2 saptamani, la 13.000 km, nivelul antigelului era la minim la rece. Ma pregateam pentru un drum de 1500 km si am zis sa-l completez. Am fost la Mach 1 la Foisor si mi-au pus un antigel portocaliu dintr-un butoi mare pe care scria ELF...Ieri am fost la revizia de 15.000 la Serus si mecanicul de acolo ma intreaba ce-am pus la antigel! I-am explicat ce si a zis ca nu e bine...Ca masina vine cu antigel verde si tot cu d-ala trebuie completat! Oricum, la 13.000 cand imi scazuse, antigelul original avea o culoare dubioasa care nu mai era demult verde! Dupa revizie am sunat la Mach 1 sa vad ce antigel aveau ei acolo in butoi si mi-au zis Glacelf Auto Supra. L-am cautat pe net si pare ok. Voi ce ziceti? Are ceva ca am completat cu asta portocaliu? Am mai vazut la cineva pe aici ca tot Auto Supra i-au bagat...
Kata
antigelul verde-albastru este fara silicati, recomandat pentru masinile generatie noua...
bogdan_slz
Si daca l-am combinat pe cel portocaliu cu cel din fabrica are ceva? Astia de la Mach1 am observat ca au doar acest tip de antigel, Auto Supra!
dya
bogdane, daca au completat numai in vasul de expansiune, inseamna ca a intrat jumate de litru maxim un litru (daca era uscat vasul).
In toata instalatia, daca nu ma insel sunt cam 8 litri de lichid de racire. Acum stai si tu si judeca ce inseamna juma' de litru de d'ala portocaliu la 7,5 litri de d'ala verde wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.