Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Merita RENAULT - Clio Symbol / Megane II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
NUT
Stimati posesori de Renault ( Clio sau Megane ),

Am nevoie de ajutor .....
Vreau sa imi cumpar o masina - Renault -diesel.
Inca nu m-am hotarat daca o da fie Clio Fidji de 80 CP dci sau Megane sedan de 100 CP dci.

1. Nu stiu daca merita diferenta de bani de la Clio la Megane.
2. Nu stiu daca merita sa iau un Renault sau un second hand nemtzesc.
3. Nu stiu daca merita diferenta de aproape 1000 euro intre megane DCI de 80 CP si megane dci de 100 CP.
4. Nu stiu nimic despre intretzinerea si fiabilitatea Renault.

Din ce am citit pana acum pe aici nu prea sunt multzumit.
Va rog sa ma ajutati, in masura in care puteti, sa iau o hotarare.

Va multumesc !!!

Nut
razvici
Vezi daca o sa fii multumit citind topicul celor din grupul VAG. Masina fara belele nu exista. Eu recunosc ca am ales renault datorita raportului dotari / pret. Nu pot inca sa-mi dau cu parerea despre propria-mi masina deoarece nu are decit 1700 km.
Diferenta dintre Clio si Megane a ca de la cer la pamint. Eu daca as fi avut mai multi bani as fi ales Megane Sedan 1.5 dci de 100 cp.
Daca nu ai mai avut pina acum diesel citeste f. atent despre modul de conducere al unui diesel, deoarece mersul in oras e crima pt. motor.
Alegerea propriei masini e strict o problema personala. Cei care dau sfaturi fac munca inutila: prostii nu le asculta, iar desteptii n-au nevoie de ele biggrin.gif .

Mult succes !
alx
1. numai tu esti in stare sa faci diferenta. Sunt muuulte diferente intre cele 2, in special de confort, dotari si siguranta.
2. Second merita numai daca ai bani de reparatii eventuale si costisitoare
3. Diferenta e mult mai mare, nu cred ca un meganeII 1.5dci 100cp costa 11k euro cu tot cu taxe... (conform renault.ro costa 16866 cu tot cu taxe) iar clio dci80 e vreo 10300 cu totul...
4. E la fel ca la toata lumea... Trebuie sa deschizi ochii daca nu vrei sa deschizi buzunarul.

PS: Io cred ca tu nici macar nu stii preturile, daramite masinile...
rttt_gia
despre intretinere: poti sa iti faci o idee citind posturile anterioare... sunt acolo descrise si service-uri si preturile pieselor.

bafta
Solon
Megane clar!
sorin
QUOTE(razvici @ Oct 17 2005, 06:47 AM)

Alegerea propriei masini e strict o problema personala. Cei care dau sfaturi fac munca inutila: prostii nu le asculta, iar desteptii n-au nevoie de ele  biggrin.gif .

Mult succes !

Aici iti dau foarte mare dreptate,dar cine sunt cei care vor sfaturi atunci?In care categorie se incadreaza ei?
radari
eu am acum un symbol dci si l-as schimba cu placere (sau cand o sa-l schimb) cu un megane pe benzina. asta daca te intereseaza parerea unuia care are diesel. oricum daca te uiti la preturi: clio symbol dci = 10600E, megane 80cp 15500E, megane 16800E. practic nu vad cum le poti compara.
adrianpurcarin
daca ai banii ia meganul , pentru ca in conditiile unui consum aproape asemanator diferenta de confort si de tinuta la drum o sa conteze; in privinta motorului parerea mea(dupa cum se vede si din semnatura) este sa iei motorul de 100 pentru ca o sa iti consume numai 0,1 in plus si o sa te ajute in afara orasului; in privinta dieselului poti sa stai linistit pentru ca eu unul am condus si benzina si diesel iar minusul dieselului in sportivitate este mai mult decat compensat de plusul pe care il aduce prin consumul mic
google
Compari mere cu pere. Nu exista comparatie intre cele doua masini. Daca banii nu sunt o problema ia meganul.
Cat priveste fiabilitatea si tratamentul in service, renault-ul, nu e cu nimic mai bun sau mai prost decat celelalte marci vis-a-vis de clasa (respectiv banii) de care vorbim.
NUT
VA multumesc la toti care v-ati exprimat parerea pana acum ....
Vreau sa mai adaug ca am avut un DAEWOO ESPERO da care am fost foarte multumit. Am facut 230.000 KM cu ea. consumul cam mare dar in rest super ok.

saptamana asta tre sa semnez contractul la leasing ... cred ca o sa merg pe un megane 1.5 dci 100 cp.

dar tort nu sunt 100% convins ca fac alegerea buna ....

cunosc foarte bine preturile .... ( zicea cineva ca nici nu cunosc preturile)

in sfarsit .... mai astept pareri ....

nu prea am timp acu sa mai scriu ..
mis la munca sad.gif(

va multumesc.

nut
alx
Ok, mea culpa...

Daca nu ai nevoie de spatiul si confortul meganeului nu merita sa dai 6000 de euro in plus. Dar daca ai, diferenta merita...
Race
1.Diferenta de pret intre Clio si Megane e perfect justificata.Problema e ce vrei tu personal de la masina.Daca vrei spatiu si dotari in plus (de genul ESP),evident ca Megane e solutia.
2.Pe un forum in care membrii sunt posesori de Renault,ce te astepti sa ti se raspunda ? Toti am preferat Renault in loc de SH nemtesc.
3.1000 EURO pentru crestere de putere de 25 % merita oricand.
4.Fiabilitatea Renault e sub VW de exemplu,dar si pretul e pe masura.Exista motive pentru care un Megane e mai ieftin decat un Golf.Insa vei avea mai multe probleme cu un Golf de 3-4 ani decat cu un Megane nou.

QUOTE
3. Diferenta e mult mai mare, nu cred ca un meganeII 1.5dci 100cp costa 11k euro cu tot cu taxe... (conform renault.ro costa 16866 cu tot cu taxe) iar clio dci80 e vreo 10300 cu totul...

QUOTE
PS: Io cred ca tu nici macar nu stii preturile, daramite masinile...

alx eu zic sa citesti mai cu atentie inainte sa-i sari in cap omului.

QUOTE
3. Nu stiu daca merita diferenta de aproape 1000 euro intre megane DCI de 80 CP si megane dci de 100 CP.
mandelu
Alx nu esti deloc atent. Omul a zis clar 1000 euro intre megane dci 80 si ala dci 100 CP. Deci AMBELE sunt megane. Sincer e mult 1000 euro dif pentru 20cp. Insa daca vrei mai multa sportivitate sigur o sa ai.
rkillera
Eu zic ca nu merita Megane. La banii astia n-ar trebui sa-mi pocneasca geamul dupa 2500 km. Daca nu te deranjeaza chestiile astea poti s-o iei.

Eu zic sa-ti pui deoparte 1500 (500 sa schimbi curele, ulei si altele si 1000 in caz ca iti pica o piesa importanta) si ia-ti un second nemtesc.
pablo
NUT ca sa-ti putem da un sfat mai completeaza cu unele chestii (gen masina pe care vrei sa iei e masina de famimile,cam citi km vei face cu ea pe an,cam citi km faci in oras,etc)
Nu poti face comparatie intre Clio Symbol si Megane II.Fac parte din clase diferite ceea ce se reflecta si in diferenta de pret dintre cele doua.Mai da-ne niste amanunte ca sa te putem ajuta sa te decizi ...

PS:Meganul din semnatura are 11.000 km far probleme iar Clio cca 4.700 km tot fara probleme.
razvici
QUOTE(sorin @ Oct 17 2005, 10:03 AM)
Aici iti dau foarte mare dreptate,dar cine sunt cei care vor sfaturi atunci?In care categorie se incadreaza ei?

Eu sint unu din aia biggrin.gif care mai cer sfaturi. Insa valoarea sfaturilor primite tine numai de statictica. Pt. ca parerea o am formata oricum. Vreau numai sa vad daca opinia celorlalti e in conformitate cu a mea. Daca nu e.......... tot ca mine fac. biggrin.gif
NUT
Diferentza de pret intre clio dci 80 cp si megane-ul configurat de mine cu esp si etc e de 5400 eur (tva inclus)

In primul rand vreau o masina cu care sa merg mult si sa imi fac treaba cu ea. merg mult in bucuresti dar si in afara ... fac des bucuresti - constanta , buc - brasov. deci idea e sa consume putzin ...

problema e ca nu stiu cat de mult o sa tin masina ( 3-4 ani). fac in jur de 30000 km/an ( +/- 2500 km)

daca e sa il iau numai penru confort pot sa iau megane-ul de 80 cp. dar nu stiu cat de bine trage. masian e mai grea decat clio.

in sfarsit .... azi m-au sunat ca am dosarul aprobat ... tre sa ma hotarasc repede ....

ma juta discutia cu voi ...

va multumesc inca o data ... meganeul e livrabil abia la sfarsitul lui noiembrie ... sad.gif

asta e ...

NUT
NUT
QUOTE(razvici @ Oct 17 2005, 01:00 PM)
Eu sint unu din aia  biggrin.gif care mai cer sfaturi. Insa valoarea sfaturilor primite tine numai de statictica. Pt. ca parerea o am formata oricum. Vreau numai sa vad daca opinia celorlalti e in conformitate cu a mea. Daca nu e.......... tot ca mine fac.  biggrin.gif

cum e clioul de 80 CP dci ?
esti multumit ? cum e intretzinerea ?

ma gandesc ca decat sa dau diferenta la megan doar pentru confort bag banii in ceva mai profitabil .... si imi trag o masina mai serioasa peste vreo 2 ani ....

dar clio nu prea imi place si mis si cam maricel pt el. smile.gif)

deaia sunt asa de nehotarat ...
alx
dar la modus te-ai uitat? problema e ca nu are oferte dar e mic pe dinafara si mare pe dinauntru... La sofer si pasager e mai mare ca megane...
NUT
hmmmmm .... interesant punct de vedere .............
nu pot sa zica ca ma incanta la design dar .... cred ca o sa studiaz azi posibilitatea asta ....
cum e la tinuta de drum ??????? stabilitate ???
dar tot mica e .... si io mis mare .......... si are un portbgaj asa de mic iar io mis si navetist cu bagaje mai tot timpu .....

oricum interesant si o sa studiez ... 10x

NUT
alx
pai daca esti navetist potbagajul poate deveni imens prin rabatare bancheta. Dar asta inseamna sa fii navetist nu navetisti.
Totusi, pentru drumuri in afara localitatii majoritare, recomand megane.

Intra intr-un modus si iti garantez ca te va surprinde. Eu inainte sa ma urc in ea ziceam: Ce e strutocamila piticanie?
Race
Pai daca esti mare si mai ai si bagaje multe ar trebui sa iei Megane de 100 CP.Daca poti suporta directia mult prea asistata,nu ai nici un motiv sa preferi Clio sau Modus.
razvici
Sint multumit de masina. Insa intr-un post mai de dinainte am spus ca as fi preferat Megane Sedan de 100 cp
dya
QUOTE(NUT @ Oct 17 2005, 02:39 PM)
problema e ca nu stiu cat de mult o sa tin masina ( 3-4 ani). fac in jur de 30000 km/an ( +/- 2500 km)

Daca intentionezi s-o schimbi dupa 4 ani, poti sa-ti iei ce vrei.... La perioada asta chiar nu conteaza daca e Clio sau e Meganne sau e Passat sau e Golf...
NUT
m-am mai gandit ... ( nu m-am hotarat inca )

am mai gasit un motiv pentru care sa nu iau clio symbol .....
probabil de la anu din primavara se va scoate din fabricatzie.... cred ca deaia au si bagat pachetul Fidji cu toate puse deja ... sa scape de stocurile de piese ....

asa ca ....

legat de consum cred ca nu sunt probleme ........... mic .... probabil ....

nut
NUT
Am o alta dilema acum .... probabil v-ati saturat de mine ... fiti atenti:

O sa iau un Renault Megane sedan Confort Expresion 1.5 DCI, negru si cu ESP.

Marea mea problema acum este daca se merita diferentza de 878 Euro+ TVA (1050 EURO) intre dci-ul de 80 CP si dci-ul de 100 CP.

Pot sa fac o economie de 1050 de euro sau pot sa pun pe cel de 80 CP xenon si jante de 16' si tot mai raman cu ceva.

tre sa ma apuc acum sa citesc despre motoarele dci de 80 CP si 100 CP si contez mult si pe ajutorul si parerea voastra.

1. cum se comporta motoarele?
2. trage bine motorul de 80 CP pe megane? e pra grea masiana pt motorul asta ?
3. sa pun si celelalte optiuni sau sa raman cu economia ?
4. sa merg cu cel de 80 CP 1 an sau 2 si sa ii fac un chip tunning ?? ajung tot la 100 CP dar mai ieftin si poate o sa stau mai bine cu banii atunci ...
5. a mai incercat cineva tuning pe motoare dci renault ???

cu cat stau sa ma gandesc mai mult cu atat mai multe intrebari imi vin ...

va cer inca o data ajutorul.

va multumesc.

NUT
NUT
ca sa nu mai zic ca imi vin si idei daca sa fie benzina .... ( mici sanse ... ceea ce ma atrage la benzina este putere mai mare la bani mai putzini)

Mie insa imi trebe consum mic ... desi daca iei in calcul diferentza de pret la achizitie si diferenta de costuri la revizzii cred ca iesi tot pe acolo ... ce iei pe mere dai pe pere ...

sunt total debusolat !!!!

HHHHEEEEELLLLLPPPPPPP !!!!!!!!!!!!!!!

la voi a fost la fel de greu cand v-ati hotarat ???

sad.gif smile.gif

NUT
strumfuadi
parerea mea e ca nu merita diferenta intre 80 shi 100.
weekendu asta am avut pe mana o alfa 156 2,4jtd din 99.. trage bine, dar MUULT sub ce ma ashteptam de la ditai motorul shi ditai specificatziile..
cu 170 merge shi cel de 80. daca vrei sportivitate, 2.0 benzina..
dar cum vrei diesel shi megane... ia'l pe cel de 80 (fiindca ai spus ca 1.9 nu intra in discutie)..
Garrett
Motorul de 80 si 100 CP este acelasi difera turbocompresorul.

100 CP turbo cu geometrie variabila, raspuns mai rapid la comenzi (acceleratie), putere mai mare,consum mai mic, fiabilitate ceva mai scazuta in cazul mersului subturat.

QUOTE
4. sa merg cu cel de 80 CP 1 an sau 2 si sa ii fac un chip tunning ?? ajung tot la 100 CP dar mai ieftin si poate o sa stau mai bine cu banii atunci ...



Sfat decat cip tunning pe motorul de 80 CP mai bine cel de 100 CP. Cu cip tunning fortezi turbocompresorul (overspeed) si s-ar putea sa ai surprize neplacute care nu sunt acoperite de garantie, mai ieftin poate sa aiba mai multe sensuri....

Bafta
Dan Boala
Gandeste-te ca intre 80 si 100cp este o diferenta de 25% de putere, care-ti poate salva viata intr-o depasire imprundenta. Megane este o masina mai mare decat un Clio si daca un 80cp pe un Clio sant suficienti ca se se miste bine masina, pe Megane nu prea sant. 75cp avea vechea mea SuperNova si imi cam tremura f*** cand depaseam cam din scurt, nici nu vreau sa ma gandesc ce ar insemna sa am acum 80cp pe al meu M1 care are 110 ( de fapt stiu cam ce inseamna, pentru ca acum doua zile mi s-a ars o bobina de inductie si am mers 100km in 3 cilindri si am sesizat foarte clar pierderea de putere). Chip tuning nu prea merita pentru ca risti sa-ti crape altceva si te trezesti ca te costa reparatie dublu fata de investitia initiala suplimentara de 1000euro. Daca vrei sa tii masina doi ani, poate ca nu merita, dar daca te gandesti la 4-5 ani sau mai mult atunci sigur merita. Eu personal as alege oricand puterea mai mare in loc de xenoane si jenti de 16' ...
alx
exagerezi... si atunci aia cu 65 de cp isi risca viata, nu? aia pot muri oricand ca nu au 115 cp, nu?
pot exista situatii in care daca esti tolomac si te bagi aiurea intr-o depasire si nu ai 300cp iti poti pierde viata...
Domne, 80cp e indeajuns. Nu vei fi fundul pamantului.
100cp e mai bine, mai sportiv.
Dar repet, 80 cp nu inseamna ca e puturoasa...
Go and have a test drive!!!
mandelu
Pai nu face depasiri imprudente decat daca are vreo masina sport.

Eu zic ca e mult diferenta aia.
Pe de alta parte eu daca puteam imi luam la clio al meu dci 100 cp. Din nefericire nu exista pe clio, ca eram in stare sa dau si peste 1000 euro numai sa am motorul ala. Dar eu sunt mai nebun de felul meu. smile.gif
La chip tunning insa nu m-as baga. E un fel de overclock dar mult mai riscant sad.gif
O masina nu e 5-6 mil sad.gif

e nasol ca la megane chiar si ala de 100 cp prinde suta mai lent decat clio 80 cp. E masina mult mai grea.

Ala de 80cp vad ca prinde in 14,5 s suta. cam lenes. jenti eu unul nu mi-as pune ca le zgarii daca atingi borduri si plangi dupa bani apoi, si la traficul din bucuresti nu e deloc greu sa le zgarii.
raresss
merita noul clio. de fapt ma gandesc daca sa nu schimb meganul...... biggrin.gif
saptamana viitoare mna duc sa-l testez un pic.
CGB
un clio 3 nu te tenteaza. ca-i cam la aceiasi bani ca meganu'. si apoi e masina de ultima generatie. si clio 3 asta e mai mare decat clio vechi (asta ca ziceai tu ca esti cam mare ca gabarit). si io-s pe la vreun metru nouazeci si fro suta de kile. si stau asa bine in symbolu' meu smile.gif .de aia din spate chiar nu ma intereseaza smile.gif
octav_
Eu iti recomand cu caldura Symbolul biggrin.gif , pretul este foarte bun, sunt incantat de cei 65cp dCI ai mei. Mentionez ca il am de aproape un an cu 17k km la bord si nu am avut nici o problema serioasa.
Dan Boala
Alx: nu exagerez neaparat, cei 20cp se simt destul de bine si o secunda sau doua chiar pot fi importante intr-o depasire. Nu spune nimeni ca trebuie sa depasesti periculos daca ai masina puternica, dar te pot salva de la o incurcatura, toata lumea mai face si greseli, poate nu apreciezi bine viteza celui din fata si te trezesti ca tu ai facut juma de depasire si ala se apropie mancand pamantul... Atunci sa te tii...
Am mers acum cateva luni intr-o delegatie in tara cu un Ford Mondeo 1.8 110cp. Dar avea 1500 kile si se simtea tare de tot. Megane-ul meu este mult mai sprinten decat Mondeo si depasirile le fac mult mai usor. La Mondeo trebuia neaparat sa retrogradezi intr-a 4-a ( ba chiar intr-a 3-a daca depaseai de la 80-90 ) si sa turezi motorul pana la 5000-5500rpm ca sa prinzi in treapta superioara cuplul maxim, pe cand la Megane nu simt nevoia sa sar de 4500rpm. In schimb Mondeo e mult mai spatios si sta mult mai bine pe sosea. De unde rezulta ca puterea nu este totul si de fapt conteaza raportul cp/kg.
Acum, revenind la topic: daca faci drumuri dese in afara orasului, cei 20cp in plus isi vor arata utilitatea. Daca circuli 95% in oras, probabil ca nu. Dar dupa cum am mai spus, o masina este totusi o investitie pe termen mai lung si cred ca e mai bine sa bagi banii intr-un motor mai puternic de cat in niste accesorii scumpe, plus ca valoarea la revanzare va fi mai mare in cazul unui motor mai puternic. Nici Symbol-ul nu este rau, dar de dupa ce te obisnuiesti la o anumita clasa, greu mai dai inapoi si clar Megane este clasa superioara. Asa cum dupa ce am mers cu Mondeo 2 saptamani, cand m-am urcat in Megane-ul meu m-a cuprins un sentiment de inghesuiala si vreo alte doua saptamani mi-am cautat pozitia optima de condus cu care ma obisnuisem. Si sa fiu clar: am 1.93 si 130 de kile si in Mondeo, pe scaunul din dreapta dat la maxim, aveam loc sa-mi intind bine-bine picioarele si mai ramaneau si 20cm pana la bancheta si spate.
rty745
si eu am o dilema similara. tocmai m-am vandut clio-ul (din 2002 cu 58000 la bord de care am fost multumit) si m-am hotarat sa iau in megane. Tot diesel si initial ma hotarasem la cel de 80 cp....dar acum am inceput sa oscilez si ma cam tenteaza cel de 100.

am mers cu unul de 80 CP si mi s-a parut un pic mai sprinten dect clio de 65 cp pe care l-am avut eu (desi eu ma ma asteptam sa fie cam fel , sau mai lent, fiindca megane e mai greu decat clio cu vre-o 200 kg). however, diferenta in comportament nu e mare, si parca ar fi intr-adevar mai placut sa simti ca ai la dispozitie o rezerva de putere, deci cel de 100 parca s-ar potrivi mai bine.

totusi, sintagma de 25% putere in plus cred ca nu ilustreaza f. bine realitatea. Pt ca, asa cum stie orice dieselist convins wink.gif la un motor conteaza cuplul mai mult decat puterea max. Puterea maxima o folosesti la turatia maxima , la care nu ajungi pre des. ,raspunsul masinii in conditii de zi cu zi e data de cuplul max., care la dci e fix la 2000 ture. Buuun...care e diferenta de cuplu intre dci-rile de 1.5?

pai e cam asa:
65 cp - 160 nm
80cp - 185 nm (+16%)
100cp - 200 nm (+ 9%) - limitat electronic din cauza cutiei (faceliftul din primavara o sa aiba 105 cp si 240 nm cu o cutie noua de 6 trepte)

din perspectiva asta saltul de la 80 la 100 nu mai e chiar asa dramatic ( ca 25%), dar probabil ca e sesizabil.

merita 1000 eur? inca nu stiu.... unsure.gif
NUT
sunt total bagat in ceatza .....

cred ca va ramane megane-ul de 1.5 dci 100 CP .... este 13600 Eur + TVA

m-am simtzit atat de bine in espero .... masina mare , frumoasa si trageau bine cei 90 CP ... asa ca nu cred ca o sa iau acu una cu mai putzini cai. la 9 ani de cand o aveam si la 230.000 KM inca mai lua 180 - 190 pe autostrada. ( evident consumul te rupe, dar cand ma supara cate un shmecher ......... )

nu e prea fortzat motorul din 1.5 au scos 100 CP ??? la skoda sau vw motoru de 1,9 are 105 cai ( cred ca mere relaxat)


cand se va pune in vanzare clio 3 si M2 facelift .....???????? oricum nu am cum sa astept pana atunci ....

deja clio mi-a iesit din cap.


mai am 2 zile de gandire .....
rty745
clio 3 se va vinde in romania din mai 2006 - asa mi-au spus la SAB. preturile intradevar destul de aproape de megane (cu reducere). Megane cu facelift nu stiu din ce luna se va vinde, dar am o banuiala ca va fi cam in aceaisi perioada.


1.6 HDI are 110 cp si nu am auzit pe nimeni sa se planga ca e fortat smile.gif
Laurentziu83
Cu chip-tuning-ul nu sunt de acord, risti prea mult.
Sigur nu vrei benzina? Nu se compara un benzinar la acceleratie, dupa cum nu se compara un diesel la consum. Niciodata nu va accelera un diesel la fel de frumos ca un benzinar.
Intre Clio si Megane e diferenta de la cer la pamant. Cand te vei sui intr-un Clio vei vede plasticele asemanatoare cu Solenza. In Megane e altfel.
Eu zic ca un drive-test cu fiecare din masini te va lamuri mai bine decat 1000 de pareri. Sa mergi si cu o versiune pe benzina sa-ti faci o parere. Cu bagajele nu vei avea probleme in niciuna din masini, au spatiu.
Un diesel e mai obositor in oras, masina trebuie tinuta mai mult din ambreiaj, motorul se incalzeste mai greu si cand e rece si subturat (recte iesi din parcare) poti avea surpriza sa se opreasca daca nu-l turezi mai tare.
mandelu
Say again? Cred ca nu stii sa conduci un diesel. Tocmai ca se conduce mai usor ca schimbi mai rar vitezele intrucat masina trage in orice treapta suficient.
Cand merg cu loganul fac scurta la mana de cate viteze schimb, asa cu clio pana la 70 nu dau a 4-a si cum nu prea trec de 60 in oras....
Laurentziu83
Pai sa vedem.
La 1.9 tdi-ul 100 cp de pe Passat fac cam asa (motor cam mic pentru kilele masinii, recunosc):
motorul are turatia maxima la 4750 de ture, cuplul maxim la 1900 de ture. cand schimb vitezele duc motorul pana la 3000 de ture si apoi schimb si ajung pe turatia de cuplu maxim (sau putin mai mare).
La pornirea de pe loc trebuie sa o tin mai mult din ambreiaj altfel "da in bot". In orice caz trebuie sa o tin mai mult fatza de un benzinar. Daca mai sunt de exemplu in intersectie si virez si vreau sa trec in treapta a 2-a (pana atunci eram in a 1a) trebuie sa turez motorul pana la 1200 de ture inainte de a elibera ambreiajul, altfel moare motorul. Normal ca trebuie sa eliberez si ambreiajul mai lin.
Si inca ceva, motorul asta la mers normal nu vede mai putin de 1700 de ture, si asta la drum drept doar cu mine in masina. In rest nu il tin sub 2000 de ture, oricat ar fi el de motor de turatie scazuta. De pe la 3000 de ture in sus nu se merita sa-l mai tii decat in regim sportiv.
Am si Clio, dar momentan sta pe dreapta din lipsa de benzina.
mandelu
Eu in principiu in oras folosesc doar vitezele 1,2 si 3. Rar a 4-a, cand trec de 70.
Deci una e sa schimb doar 3 viteze si alta 4 ca la logan de ex.
Asa ca din punctul asta mi se pare mai usor. E ceva si cu ambreiajul nu zic nu, se conduce putin altfel dar nu mai greu. Trebuie sa iti adaptezi stilul la masina.
radari
sa stii ca eu schimb a 4-a la 60. mi se pare mult supraturata la 70. in afara orasului, un pic peste 70, schimb a 5-a. iar la 130km/h ma pregatesc sa schimb a 6-a, da' nu o mai am. am diesel, consuma putin, dar e mai fin un motor pe benzina... sad.gif
strumfuadi
cine are nevoie de finete?? ochelarii de cal sji privirea la consum! laugh.gif
radari
corect. numai ca discutia (oricum offtopic) era despre diferenta in stilul de condus. daca ar fi sa stau cu ochii pe consum, repet, am diesel si as alege benzina. diferenta de pret de la inceput si de la intretinerea pe parcurs nu justifica dieselu'. mai ales ca dai banii o data. basca ca intotdeauna atat acceleratia, cat si viteza maxima este net in favoarea benzinei, la acelasi model de masina.
adrianpurcarin
RADARI mai documenteaza-te: in cazul meganului , mototul de 1,4 pe benzina are 98cp si are viteza maxima mai mica decat motorul de 1,5 dci de 100cp. deci in exemplul meu, la aceeasi putere, viteza maxima(si daca veni vorba) si cuplul sunt mai mari la diesel decat la benzina; in privinta banilor nu cred ca mai exista cineva care sa mai creada ca benzina e mai economica decat dieselul
pe de alta parte nu neg faptul ca motoarele pe benzina sunt mai sportive si mai silentioase dar nu despre asta era vorba
nacht
Hai ca iar o dam in vesnica polemica benzina vs. diesel !
Sa revenim la tema initiala, va rog.
radari
chiar imi pare rau pentru polemica asta stupida. am si eu o opinie. ce poate fi mai clar: am diesel si o sa-l schimb cu cea mai mare placere cu benzina.
de documentat, cam asta fac. daca poti uita-te mai atent la exemplul tau... diferenta de pret e 2000E la aceleasi dotari si viteza e tot in favoarea benzinei. din pacate pt unii. si oricum ma refeream la 1.6...
pablo
NUT cum mai stai cu masina? ... Daca mergi cca 30.000 km/an eu te sfatuiesc sa iei diesel (80 sau 100 CP) e mai greu de decis.Dar daca tot o iei in leasing mergi pe cel de 100 CP>Gindeste-te ca diferenta de bani o platesti in 24,36,48 de luni nu cash.

PS:pt.Mandelu.Nu stiu cum se conduce Loganul (cit de des se schimba vitezele) stiu insa cum se conduce un Megane 1,6 si un Clio 1,5 dCi.Diferenta dintre ele este tocmai invers.Benzinarul este mult mai elastic si mai confortabil la condus.
Incearca un Megane pe benzina ... poate iti schimbi parerea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.