Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cine e mai mecanic?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
EL_BGD
In primul rand imi cer scuze daca s-a mai scris in alt post (tin minte ca am mai vazut parca ceva undeva, dar de la 10 il tot caut si nu gasesc).
Problema e in felul urmator, am schimbat cutia de viteze, am luat una "noua", am presupus ca logic, ar avea si ea un rodaj (pt. ungere completa sau mai stiu eu ce, dar nu bag mana in foc), am rodat-o 20km smile.gif..glumeam, dar nu ma pot abtine sa nu merg mai tare cu ea. M-am invatat sa nu mai schimb f repede, ca nu e cine-stie ce cutia, dar desi e noua si nu facut decat ~300km cu noua cutie, merg cu turatii ridicate in aprox 15-20% din timpul exploatarii. Aseara, am observat fara sa vreau, ca se aude f incet, acelasi zgomot care se auzea ininte sa schimb cutia anterioara blink.gif , un fel de tzacait/tzacanit sub masina, dar cu mentiunea ca nu e foarte sesizabil. Acesta dispare cand calc ambreiajul, si reapare cand eliberez. La fel se auzea si la un prieten cu polo, care si el a schimbat cutia, doar ca el a contribuit semnificativ la acest lucru. Revenind, nu stiu ce sa cred si ce sa fac, daca iar trebuie sa schimb cutia cred ca arunc masina in Dambovitza si imi iau banii de la casco, caci de cand am pus cutia NOUA, cred ca am carait-o de 2-3 ori, si asta la turatii normale, din cauza era era stramta si ma dezobisnuisem. (nimic grav, intentionez sa schimb, apas prea putin ambreiaj, inceput de carit, scos, bagat din nou cum trebuie in viteza respectiva, max 2-3 sec. toata chestia, dar am zis sa mentionez si asta).
In concluzie.....CE SA FAC ??? Help please ! ca ma seaca ohmy.gif , unsure.gif ; sa fie de la ambreiaj in sine??? dar cei de la service, cand au schimbat cutia au spus ca ambreiaju' e bun, ca altfel ziceau sa-l schimb....... Cat mai e o 1310 ? sad.gif Ori sunt eu BOU si nu stiu sa schimb vitezele, ORI am un GHINION INCOMENSURABIL, ORI e vreo piesa p'acolo care trebuie schimbata. Cine are cea mai vaga idee, dar cat de cat buna, il invit cu caldura sa posteze ceva......accept si variant ca sunt eu prea bou si nu stiu sa schimb....nu mai stiu ce sa cred, si nici ce sa zic.
sorin
Dar care este problema?Tacanitul acela?Asta se aude si la mine,la toate masinile pe care le-am avut pana acuma.
_________________
M II Estate 1.9 dCi
EL_BGD
Pai problema ar fi, ca acel tzacanit se aude cam de sub masina si nu in zona motorului, ci un pic dupa, ar veni undeva in dreptul usilor din fata, sub masina. Inainte, se auzea mult mai intens si se auzea clar in timpul mersului, destul de tare. La service s-a constatat ca aveam o fisura la cutie, pe unde iesea ulei si mai tarziu s-a constatat ceea ce presupuneam si eu, si anume s-a rupt o piesa, mai precis un guler de la tija din cutie care a fost antrenat in moscare de pinioane si a fost izbit de toate piesele din cutie. Tzacanitul asta de acum e ca ala, doar ca se aude mai incet, mult mai incet, si nu-l aud in timpul mersului(nici n-am verificat, ca am observat aseara, inainte sa plec spre casa de undeva si chiar n-am meditat adanc decat abia de dimineata).
b06fcn
Pe ce masina era cutia? Parca imi amintesc ca ai zis intr-un topic anterior ca era de pe una lovita. In mod normal face asa de la rulmentul de presiune, la mine asta a fost ca si eu dadeam la greu in masina, plus uzura. Lucru care s-a accentuat dupa luarea unei guri de canal iesita mai in sus fata de caldaram.
sorin
In timpul mersului nu se aude nimic la mine de la cutie dar daca stau pe loc cu geamul deschis aud si eu zgomote diferite cu pedala de ambreiaj impinsa sau lasata liber.
_____________
1.9 dCi
EL_BGD
La mine nu se mai aude daca apas ambreiajul, iar masina era un clio din 2002, care cazuse de pe platforma, in drumul spre fericitul posesor. Personal nu am vazut masina, si m-au plimbat din colentina unde avea respectivul magazinul, pana prin spate pe la AMG. Cutia in schimb era noua, se vedea ca uleiul care s-a scurs pe pantofii mei era nou, si mi-au confirmat si cei de la service aspectul asta. Ma ingrijoreaza in schimb foarte tare aspectul asta ca mi-e firca sa nu-i fi facut felul si cutiei actuale. Nu cred ca mai am norocul sa gasesc cutie noua la sfert de pret si nici asa nu stiu daca gasesc. Nici nu vreau sa ma gandesc la asta. O sa verific in schimb daca se aude in mers acest zgomot.
@b06cfn, imi cer scuze ca nu am raspuns atunci, dar am primit o eroare si am crezut ca nu s-a postat, eroare pe care am primit-o si acum, dar am fost mai vigilent smile.gif. M-as bucura daca i-as da de cap pana sa-mi dau mie in cap.
Kata
normal ca se aud zgomote cand cuplezi/decuplezi ambreiajul...

@EL_BGD
Poate ar trebui sa ti se verifice inca odata ansamblul ambreiaj (placa de presiune, rulment, etc)...
EL_BGD
am specificat cand se aud zgomotele pentru o impresie cat mai ampla asupra bubei.
Poate mi se pare mie, dar dupa ce am patit-o o data, nu mai vreau a doua oara, la nici 2 sapt. Si chiar si asa, nu prea am ce face, nu mai am bani si nervi sa o mai las 2 saptamani pana dau mecanicii jos cutia. Aste e, daca am rupt-o si pe asta, imi iau bicicleta si-mi !@# $%^& in ea de masina *&^%$#@, ca vad ca n-au astia masini pentru dobitoci ca mine.
b06fcn
Trebuie varificata, in mod normal ai garantie la ea, faptul ca era de pe o masina noua nu este relevant. Eu mergeam tare si schimbam sus si cutia este impecabila, ma rog, dupa ce am inlocuit-o cu una mai scurta de Clio Rsi. Si la asta diesel nici o problema.
Vezi ca poate nu au strans bine suruburile la placa de presiune, vezi sa fie suruburi conforme, nu orice stift de pe piata, au fost verificate astea? Stiu ca la a mea se slabisera doua suruburi la placa de presiune, care fusesera inlocuite cu altele in service (cica au cazut pe jos intr-un canal si le-au inlocuit cu altele) si batea ambreiajul.
UFO
Nu te enerva k poate ti se sparge vreun vas in cap! tongue.gif biggrin.gif Acelas lucru l-am patit si eu cand aveam Dacie si dupa ce am schimbat vreo 2 ambreiaje,a disparut. biggrin.gif Sper sa nu ai aceeasi soarta.Bafta.
EL_BGD
N-am garantie la ea, ca eu am venit cu "piesa", si daca as avea rampa, mi-as beli eu ochii pe acolo, desi probabil ca n-as fi in stare sa fac nimic. Probabil ca atunci cand ma duc sa-mi pun arcurile, il voi ruga pe respectivul sa arunce o privire si la suruburile de la ce tine de cutie, ambreiaj. Eu sper sa n-am nevoie sa schimb nici makar un ambreiaj, ca imi cerea ala la DEZMEMBRARI 7 mil (de pe aceasi masina de pe care a scos si cutia).
Oricum, va multumesc pentru sfaturi, si daca mai aveti vro' idee, sa nu va sfiiti smile.gif
b06fcn
Adica ai cumparat cutia fara sa stii daca merge si fara sa te asiguri ca macar o luna de zile daca ai probleme iti da alta sau recuperezi banii?
Kata
Legat de kitul de ambreiaj: suna si tu la un magazin (de ex Augsburg) si intreaba cat e unul nou.... poate te mai linistesti...
EL_BGD
@b06cfn, daca nu era buna, imi recuperam banii, adica daca nu se potrivea, iar cei de la service au zis ca e buna si ca e noua.
@Kata, ziceam ca daca aia la dezmembrari cereau 7 mil pe kit ambreiaj, ma gandesc ca daca il luam de la magazin/reprezentanta, dadeam mai mult, si chiar daca dadeam mai putin, i-am intrebat de atunci daca e nevoie sa schimb si ambreiaju' si au zis ca e perfect. Nush, astept sa-mi iau salariu' sa-mi pun arcurile si acolo o sa-l pun p'un mecanic sa se uite si la problema asta. Alta solutie nu prea am, doar ca sper sa fiu preechipat cu solutia biggrin.gif, sau macar sa stiu cam la ce sa ma astept.
EL_BGD
Asa ca daca aveti idei, sa nu va fie rushine smile.gif
SorinV
tacanitul ala poate sa fie ( e o problema frecventa la modelele pe benzina de la reno) de la discul ambreiaj ! face joc pe arcuri si tacane ! normal ca atunci cand tii pedala apasata nu face zgomot ! functional nu este o problema ! problema este de ordin auditiv sa zicem ! un kit ambreiaj costa in jur de 5 milioane ! dar este foarte probabil sa faca acelasi zgomot ! sunt unii patiti pe acest forum ! poti sa iti iei un disc uprated gen k-tech dar eu spun ca e inutil !
iar cu caraitul cutiei nu e vina ta ! cutia de pe clio este o imbecilitate tehnica de la renault ! marsarierul este bomboana de pe coliva !
iar de carait nu caraie rotile dintate caraie sincroanele ! astea sunt ieftine ( relativ) si tin foarte mult ! trebuie sa le carai de cateva sute de ori pana incep sa aiba probleme ! iar cutia nu are nevoie de rodaj prea mult ! 1000 de km de oras sunt suficienti !
veziti de mersul tau si lasa cutia !
io tot nu pricep cum ai reusit sa o strici pe aia !?
b06fcn
Pai vezi, asta e buba, nu faptul ca se potriveste este esential, la asta clar ca-ti iei banii inapoi, dar daca, chiar noua fiind, are probleme? Pe care ex-viitorul proprietar al masinii cazute le va fi rezolvat pe garantie? Ia verifica uleiul, vezi sa fie curat. Si daca ajungi in service cu ea, pune-i pe aia sa scoata capacul din capat dinspre roata stanga sa vada daca are toate sigurantele la cele doua trenuri, fix si mobil). Poate sa fie si de acolo.
EL_BGD
Uleiul am mai spus, era nou, se vedea...Au verificat cam tot ce era de verificat..Oricum, in concluzie, daca SorinV zice ca nu e f ingrijorant, iar de dat jos cutia s-o iau iar la puricat n-am chef/timp/bani, o sa merg asa si fie ce-o fi. Din partea mea, va multumesc pentru contributie si topic closed...sau open....cine stie.
Thank You all
Laurentziu83
Si la mine la cutie face figuri la marsarier, in sensul ca atunci cand calc ambreiajul si bag in marsarier caraie prima data, dar m-am obisnuit sa las un mic interval de timp si nu mai caraie. NU facea cand am luat-o, a aparut in primii 1000 de km.
La voi vibreaza schimbatorul in mers?
k0b3
QUOTE(Laurentziu83 @ Oct 11 2005, 11:22 PM)
La voi vibreaza schimbatorul in mers?

Doar daca motorul e subturat.
laur_dci
e normal sa vibreze schimbatorul (la diesel se simte si mers) pentru ca transmisia intre schimbator si cutie se face prin tije, nu prin curele cum au colegii de la megane
SorinV
sunt cabluri domnule laur nu curele ! si sunt normale reculurile pana la o anumita intesitate ! daca sunt prea mari inseamna ca e o prolema cu bieleta cv !
iulym
QUOTE(k0b3 @ Oct 12 2005, 08:22 AM)
Doar daca motorul e subturat.

corect
b06fcn
@Laurentziu83
Vezi ca trebuie reglata mai bine timoneria de comanda de la schimbator la cutie daca face asa.
EL_BGD
Si la mine vibra destul de puternic, cand luam piciorul de pe acceleratie, sau exact cand acceleram; am schimbat o bieleta cu ocazia asta si e perfect. (facea asa de la 0 km)
Laurentziu83
QUOTE(k0b3 @ Oct 12 2005, 08:22 AM)
Doar daca motorul e subturat.

Nu e cazul la mine. Eu schimb la 3500-3800-4000 de ture in treapta superioara. Mi se pare ca are un consum mai mic asa decat daca schimb la 2500-3000 de ture.

Inca ceva: cand intru in limitare stand pe loc vibreaza muult mai puternic.
Deci e clar ca trebuie sa le fac o vizita la bajetii de la Braila.
laur_dci
QUOTE(SorinV @ Oct 12 2005, 08:40 PM)
sunt cabluri domnule laur nu curele !  si sunt normale reculurile pana la o anumita intesitate ! daca sunt prea mari  inseamna ca e o prolema cu bieleta cv !

cu plecaciuni, multumiri de precizare
mi-a venit mai repede cabluri decat curele

si daca suntem la mecanica, pe unde gasesc o rampa sa ma bag sub masina?
in afara de service...

s-ar putea sa fiu eu paranoic dar am impresia ca "fuge" putin de spate la virajele peste denivelari. senzatia asta o am de cand am schimbat rotile fata intre ele ca sa verific de ce trage dreapta (si una pisica lovita la 100 km/h)
Laurentziu83
nu prea vad legatura dintre schimbatul rotilor fata intre ele si derapajul puntii spate. strange...
laur_dci
nu trebuie sa fie o legatura. cred in paranoia

dar nu stiu unde s-a proptit pisica aia (facusem 300km extraurban de la schimbatul rotilor) si cand m-am intors in Bucuresti am observat "fuga" dar nu e chiar derapaj
fidji
Mi-a sosit masina de vreo doua saptamini , exact la termenul previzionat de dealer.
Masina este in rodaj si am pe kilometraj peste 400 km parcursi cu mari retineri la turatie si multe intrebari ohmy.gif fi bine ?,o fi rau ?.Nu am mai condus pina acum.Am citit pe forum ca pentru protejarea turbinei este bine sa merg constant la 2000 - 2800 rpm si sa schimb intr-o treapta superioara peste 2800 ca sa cad in 2000 rpm(aproximativ).
Bun ,exact asa am si facut din cind in cind dar nu am depasit 2500 rpm cit scrie la carte . Am observat ca , pina sa schimb viteza chiar si la 2300 rpm dupa un mers constant la 2300 rpm cu a II a sau a III a , se aude un motor turat sau mi se pare mie.Nu stau tot timpul cu ochii lipiti de turometru dar ''dupa ureche'' nu suna bine turarea asta .
Banuiesc ca zbirniitul de la 2300-2500 maxim se datoreaza ansamblului ambreiaj si cutie de viteze.Probabil pinioanele vibreaza daca nu este un raport bun intre diametru si viteza.
Intrebarea mea de novice in ale mecanicii este : ce se poate intimpla la cutia de viteze si motor datorita mersului turat in plaja de mai sus si eventual de ce? Va trebui sa-mi schimb stilul de condus ?Macar sa-l schimb acum la inceput cit nu este prea tirziu.Ma ingrozeste gindul ca as pute sa ajung pe la service-ul TSI Constanta.
Multumesc anticipat pentru orice raspuns.
k0b3
Stai linistit... dci-ul e mai zgomotos de felul lui, dupa un timp ai sa te obisnuiesti cu el. Iar cand ai sa incepi sa ii dai talpa si mai cupleaza si turbina ai sa zici ca decolezi... wub.gif
cmandrei
Daca ai merge in treapta I 4200rpm, II 4200rpm, III 4200rpm etc. as intelege sa iti faci probleme ... dar altfel nu cred ca ai de ce sa iti faci griji ... daca intr-adevar suna ceva aiurea/bate/zdrangane ... eu stiu ... atunci da sa zicem wink.gif ... asa ca stai linistit obisnuieste-te cu masina si spor la km, pe la 50.000 km nu o sa mai fie asa rau ... wink.gif
CGB
QUOTE(k0b3 @ Nov 24 2005, 02:47 PM)
Iar cand ai sa incepi sa ii dai talpa si mai cupleaza si turbina ai sa zici ca decolezi...  wub.gif

io nici nu-mi dau seama cand cupleaza turbina. fara mijto. nu s-aude nici un zgomot infernal care sa-mi ridice perii de pe cap... o fi turbina defecta unsure.gif smile.gif smile.gif ?
google
Iar incepem cu intratul turbinei??? S-a discutat de o gramada de ori. Turbina nu intra la o turatie anume, ea functioneaza tot timpul.
k0b3
QUOTE(cmandrei @ Nov 24 2005, 02:48 PM)
Daca ai merge in treapta I 4200rpm, II 4200rpm, III 4200rpm etc. as intelege sa iti faci probleme ... dar altfel nu cred ca ai de ce sa iti faci griji ... daca intr-adevar suna ceva aiurea/bate/zdrangane ... eu stiu ... atunci da sa zicem  wink.gif ... asa ca stai linistit obisnuieste-te cu masina si spor la km, pe la 50.000 km nu o sa mai fie asa rau ...  wink.gif

Pai n-o sa poata ca e limitata electronic la 4.000 rpm biggrin.gif
k0b3
QUOTE(google @ Nov 24 2005, 06:31 PM)
Iar incepem cu intratul turbinei??? S-a discutat de o gramada de ori. Turbina nu intra la o turatie anume, ea functioneaza tot timpul.

Da, m-am exprimat in graba. Ma refeream la "intratul" auditiv, adica cand incepe sa suiere dragutza. rolleyes.gif
vladoiui
Nu stiu cum este la Dci dar la benzina zgomotul de care se plinge toata lumea porneste de la discul de ambreiaj respectiv arcurile de pe el.Sa zicem ca este o greseala de proiectare facuta de Valeo ptr ca, chiar daca o schimbi dupa 2000 Km face din nou.Din punct de vedere tehnic nu se intimpla absolut nimic adica poti sa mergi bine merci pina la adinci batrineti doar ca este deranjant zgomotul,dar rominul se obisnuieste asta e........ sad.gif Fac cei de la Serus o smecherie de care se mindresc dar provizorie se pare......Toate aceste informatii le-am luat de la un fost mecanic de la Serus care acum lucreaza la concurenta si care mi s-a parut extrem de amabil.
fidji
Pare interesanta explicatia pentru zbirniitul care provine de ambreiaj si creaza disconfortul . E bine ca nu intra in discutie cutia de viteze.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.