Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cablu ambreaj
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
danl
As dori sa stiu daca cablul de ambreaj se poate "regla", eu scot cablul de pe furca cu mana foarte usor ... e vreo problema ? mi se pare ca agata putin in viteza 1 si 2 si as fi dorit sa il mai strang un pic . biggrin.gif
cmandrei
eu stiu ca e se regleaza automat ... si ca daca e de unblat ceva se face de la pedala ... daca nu e asa nu aruncati cu pietre ... wink.gif
mandelu
Bine ca ai intrebat ca sa intreb si eu daca se poate face pedala de ambreiaj mai moale ca pe mine ma rupe la picior (poate unde ca am 2 operatii la piciorul stang)?
cmandrei
fiind cu cablu nu prea stiu cum se poate face mai moale ... poate doar daca se schimba arcul sau ceva ... interesanta problema ...
Laurentziu83
reglatul cablului de ambreiaj il faceam la maty de la prinderea de la cutie, asa era si la dacie, pur si simplum se muta cateva ture surubul de colo (reglajul il faceam cu mana cu roata la maxim stanga, bagam mana p-acolo si strangeam). La clio cred ca e mai usor, ca se vede cablul de ambreiaj, dar o sa ma uit mai atent sa vad cum se strange. Atentie sa nu strangi prea tare, strange cel mult pana unde e perfect intins dar sa poata fi deformat cu mana putin fara sa se miste furca ce intra in cutie.
Daca nu-l gasesti, atunci pui pe cineva sa apese ambreiajul iar tu te uiti ce se misca pe acolo. Ala e cablul tongue.gif si de la prinderea in furca se regleaza.
Nu ne-ai spus ce motor ai, ca sa stim ce sfaturi sa-ti dam, ca mai difera amplasarea lui.
@mandelu: incearca si la alte masini identice si vezi daca e la fel. Daca nu e, atunci de vina poate fi cablul de ambreiaj care ori se unge ori se schimba. In la ambreiaj mai rar sa mearga greu pedala fara sa apara alte probleme. Daca e la fel atunci n-ai ce sa faci. Cel mult sa-ti adaptezi un ambreiaj hidraulic sau cutie automata.
mandelu
Am mers cu un clio 65 cp dci. Tot la fel e. Posesorul nu are nici o problema cu ambreiajul. Nici eu nu am multe, dar ma enerveaza ca mi se mai intampla sa o bruschez usor cu a 1-a in conditiile am 7000 km cu ea. In schimb nu mi se intampla mai deloc sa brushez loganul de la servici cu care nu am nici 2000 km.

Deci ambreiajul e putin vinovat, mai mult vinovat sunt eu (vinovat de carcoteala smile.gif ). SI altii care au mers cu masina mea eu zis ca e OK. Eu ma gandeam ca poate se mai poate lasa putin pedala aia. Dar se pare ca nu sad.gif
SorinN
QUOTE(Laurentziu83 @ Sep 30 2005, 02:49 PM)

Daca nu-l gasesti, atunci pui pe cineva sa apese ambreiajul iar tu te uiti ce se misca pe acolo. Ala e cablul  tongue.gif si de la prinderea in furca se regleaza.

Si daca nici asa nu-l gasesti...? Iti dai seama ca nu mai ai dacie, nu?
Nu exista surub de reglaj la cablul de ambreiaj de clio, ambreiajul e autoreglabil... am intrebat de zeci de ori prin service-uri si raspunsul a fost acelasi. Sfaturi de genul sa bagi o saiba ceva intre capatul cablului si furca nu vreau sa-ti dau... laugh.gif
Kata
1. Daca e autoreglabil inseamna ca e d'ala hidraulic?

2. Mi se par foarte sus atat ambreiajul cat si acceleratia la Clio; adica plaja de actionare e foarte restrinsa - parca ar fi pentru dame sa apese ff usor... Pai cind am facut drivetest cu Clio tot acceleram motorul in plus ca deh...
SorinN
Nu e hidraulic, e cu cablu. E autoreglabil in sensul ca indiferent de uzura, pedala va tine la acelasi nivel. (prea sus)
Kata
QUOTE(SorinN @ Sep 30 2005, 03:07 PM)
E autoreglabil in sensul ca indiferent de uzura, pedala va tine la acelasi nivel. (prea sus)

Cum se autoregleaza stie cineva?

O sa fie naspa la iarna de condus Clio-ul cu bocanci biggrin.gif Parca ma vad cu papucasi de condus si cu incaltaminte de schimb pt 'exterior'.. laugh.gif
eddie33
Stai linistit,ca pedalierul e normal,pana si Tico se putea conduce cu bocanci....
Laurentziu83
QUOTE(SorinN @ Sep 30 2005, 02:42 PM)
Si daca nici asa nu-l gasesti...? Iti dai seama ca nu mai ai dacie, nu?

La mine la 1.4 8v e foarte vizibil cablul ala, tre sa fii prost sau orb sa nu-l vezi.
La mine nu conteaza ce masina am, ca-i dacie sau nu, mie-mi place sa surubaresc la ea.
Sunt tare curios sa vad cum e mecanismul ala de autoreglare, am sa ma uit dupa-amiaza, sper sa-l mai gasesc printre panzele de paianjeni de pe acolo, ca n-am mai pornit-o de 2 saptamani.
dorin00
Corect. Trebuie slabit cablul. Atentie! Daca e slabit prea mult, e posibil sa nu debreieze total cand schimbi viteze, si asta inseamna uzura accelerata in cutia de viteze. Daca e strans prea mult e posibil sa fie tot timpul putin debreiat si atunci se va uza ambreiajul. Eu zic sa il lasi asa, mai usor se regleaza piciorul stang.
Laurentziu83
ma refeream la cablu nu si la surubul de pe el, surub pe care intr-adevar nu l-am vazut. da eu nu pricep cum lucreaza autoreglarea asta.
cand iti "agata" e semn ca trebuie sa strangi cablul, nu sa-l slabesti. pe mine nu ma interesa ca tine jos sau sus, ma interesa doar sa nu am probleme cu agatatul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.