Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Apa in masina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3
kermit
Salutare!

De cand cu ploile astea, am renuntat sa merg cu masina la servici. Asa ca masina a stat in parcare o saptamana. Si ploua de nu se mai opreste!
Astazi cand am vrut sa plec cu masina, am constatat ca pe partea dreapta aveam apa cu gramada, si in fata si in spate. M-am chinuit ceva pana am scos-o, cine stie cand naiba se va usca mocheta....
Problema este ca nu imi dau seama pe unde intra apa. La prima vedere, nu intra pe la usi si nici pe la geamuri.

Aveti sugestii ?

Multumesc
ncristi
Service!
Verifica daca nu cumva ai avut vrun geam putin deschis--daca nu de la un cheder pus aiurea.
kermit
Portierele erau uscate si geamurile inchise. A fost primul lucru pe care l-am verificat. Poate intra apa pe la scurgerile din caroserie, daca sunt astupate de frunze (parchez sub un copac si dimineata masina e plina de frunze) ?
Solon
Vezi poate e condens.
Laurentziu83
QUOTE(ncristi @ Sep 24 2005, 10:35 PM)
Service!

Mda, tare raspuns. mad.gif
dute la cineva care are curte spala masina la furtun si vezi cam pe unde ar putea intra apa. Verifica chederele, apoi baga apa la greu prin zona parbrizului si vezi daca nu se aduna pe acolo. Abia dupa ce ai localizat locul te duci la service sa-ti verifice, si dupa ce iti schimba/repara ii pui sa bage iar furtunul pe toata masina.
kermit
Mercic pentru sfaturi, Laurentziu83.

Am scos mocheta fata dreapta si se pare ca apa intra prin fata, pe undeva pe sub bord. Buretele si cauciucul de sub mocheta erau ude pana sus. Daca apa venea din spate nu aveau cum sa se ude asa. Ma programez azi la service si te tin la curent.
Kata
Daca ai filtrul de polen (adica AC) verifica ca nu cumva sa intre pe acolo... Acu' la cat a plouat poate e scuzabil...
Laurentziu83
Am spus ca sa verifici tu pe unde intra ca sa nu te trezesti ca iti zic baietii ca: s-a rezolvat, dar de fapt e "rezolvat" pana la urmatoarea ploaie. Ii pui sa-ti demonstreze ei ca nu mai intra apa.
reno-Axel
Sal Kermit,
sa incerci sa scoti si buretele acela aflat sub pasla de sub mocheta...
acela se usuca cel mai greu...si eu am avut probleme cu intratul apei ...dar era de le furtunul de AC...care se infundase
eugen_foxy
Partea buna e ca poti face acvariu , partea proasta e ca daca ai si piranha te musca de picioare cand apesi ambreiaju ! smile.gif) Sfat : o gaura un plus nu strica ! smile.gif) ( nu se aplica la stim noi cine ! hehe ) Adica daca intra , trebuie sa mai si iasa ! Eu aveam baltoaca de vre-o 6-7 cm in Dacie pana mi-am dat seama ca nu aveam scurgere deloc din cauza antifonarii ... si am dat o gaura in podea in stanga si una in dreapta si apoi nu am mai avut probleme . Bafta si ai grija la gaurele pe unde le dai ! smile.gif
gamezcdr
Super masini Renaulturile astea n-am ce zice. Sa dai o caruta de bani si sa-tiploua in masina....
dorin00
Nu ploua, stati linistiti. Am avut si eu baltoaca si era de la vestitul furtun de evacuare a apei din instalatia de climatizare.

@kermit: Cand mergi la spalatorie, da cu apa pe plasticul acela negru dintre parbriz si capota. Are niste gauri prin care trage aer instalatia de climatizare. O sa vezi ca toata apa o regasesti in masina, in buretele cu pricina (se scurge prin climatizor). Trebuie demontat plasticul ala negru si desfundate gaurile de scurgere din "tavitza" aia de dedesubt. La mine erau infundate cu ... ceara - cred ca era ceara aia cu care a venit masina acoperita din fabrica. Nu pot sa dau detalii, toata chestia au facut-o la service cu ocazia primei revizii.

Observatie: La mine nu ajungea apa si in spate. Poate ai totusi probleme pe la vreun cheder sau geam (geamurile din spate tind sa isi dea drumul in jos, fiind manuale).
kermit
M-am programat la IPSO pe 5 octombrie.
Inginerul de la caroserii mi-a spus ca trebuie sa tina masina la ei cam 4-5 zile. Atata dureaza ca sa scoata scaunele, mocheta si sa le puna la uscat, apoi sa verifice pe unde intra apa, sa remedieze si sa monteze totul la loc. E cam mult dupa parerea mea. O sa ma duc si sa-i pun sa verifice doar daca e infundata scurgerea din caroserie (sub grila de plastic din fata parbrizului).
Pana atunci incerc sa depistez singur pe unde intra apa (o sa ma ajute ploile care vin).

Va tin la curent!
reno-Axel
Sal,
Dupa ultimele ploi, am constata cu tristete, prezenta apei si in portbagaj....
mai precis ridicand mocheta....roata de rezerva se afla pe 1/2 in apa...
sper sa am timp sa-mi fac o programare la service....
dorin00

Nu cred ca se merita sa o duci in service la uscat. Eu am dat caldura la maxim si am mers un pic cu geamurile deschise (pe cat posibil). Se usuca si fara caldura. Ma rog, toamna probabil ca se usuca mai greu.
vali79m
si ce o sa facem acum dorin00, nu ii mai batem la cap pe astia de la service daca ne ploua in ea.ne facem ca nimic nu s-a intamplat!!!!!!! sad.gif
OldTim
@kermit
La IPSO se pricep cel mai bine. Ca sa nu mai spun ca sunt chiar amabili. La mine au rezolvat problema imediat iar costurile au fost acoperite de garantie. Am primit GRATUIT de la firma 2 galetuse. Una au pozitionat-o sub bord pe partea pasagerului si una in portbagaj. Acum totul e uscat. Capacitatea a crescut la 3000 centimetri cubi.
Cat despre baltoaca de pe bord, mi-au spus ca e condens. Am primit batista gratis, mi s-a spus ca am febra si sunt gras.
QUOTE
Daca ai filtrul de polen (adica AC) verifica ca nu cumva sa intre pe acolo... Acu' la cat a plouat poate e scuzabil...

Problema a fost rezolvata dupa 3 luni de asteptare mad.gif
Atata a durat sa vina unitatea exterioara la ACu meu. Numai ca pe langa partea de garantie au intrat mai mult de 3m de conducta..
Acum totul e OK Ac-ul functioneaza perfect si am primit o garantie de 3 ani la compresor.
radari
am aceeasi problema. am remarcat la ploile de saptamana trecuta (aveam apa si in spate mai ales pe partea dr - vreo 3 cm). in prima faza am scos buretii de sub mochetele fata care erau imbibati cu apa. sambata am pus furtunul si am observat. intr-adevar apa vine pe sub bord si inmbiba in prima faza mocheta verticala. apoi se prelinge pe podea. nasol de tot. dupa potopul de ieri am apa in toata masina. daca aveti vreo rezolvare spuneti-mi si mie. eu incerc azi sa o deschid...
kermit
Salut!

Revin cu amanunte dupa ploaia de aseara:
- apa intra pe undeva pe sub bord si are un traseu foarte interesant; se prelinge pe partea dreapta pe sub aparatorile de plastic de la praguri si se duce in spate. Un firicel mai mic se prelinge in fata. Din acest motiv am apa si in fata si in spate, dar grosul este in spate.
Am vorbit cu un coleg care a avut aceiasi problema (symbol 1.4 8V) si la el erau scurgerile infundate si in plus erau sarite niste garnituri de cauciuc tot de pe acolo.
radari
deci scurgerile sunt sub plasticul negru dintre parbriz si capota?!!!
eu o deschid azi si iti spun. sper sa le gasesc. am incercat sa le desfac si nu am reusit rapid. in prima faza am bagat niste sarme pe langa aripa (asa era la Dacia) si NIMIC.
CGB
am si eu o problema legata de apa. nu ca-mi intra in masina. nu inca biggrin.gif

care e problema: stiti chestia de plastic dintre capota si parbriz.chestia aia de plastic lata cat masina si neagra. aia de vin stergatoarele prinse in ea (v-am lamurit??). din prostie m-am apasat pe ea si a plesnit (nu conteaza in ce imprejurari smile.gif ). acum ma intreb: apa de la ploaie care intra pe crapatura formata unde se duce??? cumva in masina, pe sub bord....sau se scurge sub masina?

crapatura este in partea stanga, cum stai cu fata la masina, putin mai in stanga stergatorului.

P.S: dracia am spart-o azi dimineta, si cum nu ploua ,nu stiu ce-o sa se intample.
si ce-am mai observat ...ca plasticul ala e format din 2 bucati.
radari
plasticul este format din doua bucati. sub el sunt gaurile de scurgere care (intuiesc) se scurg pe langa contraaripa. daca se infunda apa intra in masina (asa ca la mine). deci eu cred ca nu ai nici o problema, exceptand latura estetica. rolleyes.gif eu incerc astazi sa le desfac si mai revin cu amanunte...
CGB
QUOTE(radari @ Oct 3 2005, 01:02 PM)
eu incerc astazi sa le desfac si mai revin cu amanunte...

ce desfaci? plasticele alea 2? sa-mi zici si mie in ce sint prinse, c-am incercat sa trag de ala crapat si a plesnit si mai rau sad.gif
radari
sunt prinse pe sub partea metalica a caroseriei paralel cu parbrizul, cu niste cleme de plastic. in lateral este un shtutz de plastic care trebuie scos si ala. nu uita sa scoti cauciucul care etanseaza capota, altfel nu o poti ridica pentru a extrage clemele de sub parbriz. e ceva ce ai inteles? tongue.gif
CGB
in mare am priceput. chederul ala l-am scos si eu. da' apoi nu stiu ce sa fac. am saltat putin de plastic si s-a fisurat mai rau. sa ma uit mai atent dupa masa. vreau sa scot plasticu ala si sa astup crapatura cu silicon.
dorin00
QUOTE(vali79m @ Oct 2 2005, 11:49 AM)
si ce o sa facem acum dorin00, nu ii mai batem la cap pe astia de la service daca ne ploua in ea.ne facem ca nimic nu s-a intamplat!!!!!!! sad.gif

Parerea mea e ca la service ii bati la cap ca sa inlature cauza (gaura) nu efectul (apa din masina). Apa o scoti relativ usor, da intra alta.
Eu i-am batut la cap pe cei de la service, au remediat problema, dar nu i-am pus sa imi si usuce masina.

@cristib, daca e crapat plasticul nu intra apa in masina. sub el e o "tavitza" special rezervata sa adune apa. Din tava aia pleaca furtunele (sau furtunul) buclucas. Daca apa nu se scurge din tava, ajunge sa curga in instalatia de climatizare (care trage aer tot de pe acolo, de deasupra tavitzei. La mine asa a fost.
k0b3
Eu am o intrebare referitoare la chederul de la parbriz. Am vazut ca nu e lipit si daca tragi de el usor cu mana (in special in partea de jos, unde sunt stergatoarele) "vezi" parbrizul inauntru. Pe acolo nu va intra apa?

Intreb asta pentru ca mi se pare ca pe alocuri sta fest si pe alocuri parca exista un mic spatiu vizibil intre imbinarea dintre parbriz si cheder.

La fel, bucata de plastic pe unde iese stergatorul din partea dreapta (cum te uiti la masina) parca joaca usor (flambeaza). Cealalta, pe unde e si intrarea coloanei de aer pentru aerisire e fixa.

Asa trebuie sa fie? Nu am din pacate alt Clio prin imprejurimi ca sa verific situatia.
radari
daca scoti plasticul de deasupra, sub, exista intr-adevar un compartiment care, exagerand un pic, il poti asemui cu o tavita. problema este ca accesul este f greoi in aceasta tavita, acolo fiind o groaza de cutii (ventilatorul etc), fire, borne si altele. plus ca exista si o gramada de muchii metalice care zgarie mana in timp ce cotrobai. plasticul dreapta, cum te uiti la parbriz (cel mai lung) se scoate mult mai greu pentru ca trebuie scoase cele 2 stergatoare. dar poti baga mana pe sub el sa cureti tavita. acum... io am gasit 3 guri de scurgere: 2 laterale, chiar langa contraaripa, cu un diametru de 2cm. una central (cam pe directia surubului de la stergator). la mine erau pline cu noroi. daca bagi degetu' sau orice ai de dimensiunea precizata, vei ajunge undeva sub aripa, exact deasupra rotii (sub bucatile alea de plastic oribile. si acolo e o groaza de noroi acumulat. se poate face si invers, cascand un pic acele plastice de protectie si incercand sa scoatem noroiul de jos in sus. riscul e ca bagam noroiul sus in tavita. pe mijloc exista acea gaura care iese undeva in dreptul cutiei de viteze... la "testul" facut apa intr-adevar s-a scurs pe cele trei directii evidentiate. dupa ce am inchis tot, am mai aruncat o galeata si se pare ca apa nu a mai venit in habitaclu.
referitor la parbriz, plasticul se poate sa nu fie perfect etans pe acesta, dar nu-i bai, pt ca apa trece in tavita, si apoi in masina biggrin.gif ... daca nu ai scos noroiul.
eu sper sa fie bine... vreau sa o mai incerc la furtun si eventual astept cu interes o noua torentiala. mai ales ca stau aproape de colentina.
ma bucur ca nu am dat (inca) banii la service... smile.gif
kermit
Bravo radari! Bine ca ai reusit sa rezolvi singur. Oricum, astept un comentariu de la tine dupa prima ploaie.
Eu am fost azi si am lasat masina in service (IPSO). Este in garantie si nu vreau sa am discutii cu ei. Au zis ca dureaza cam 5 zile. Le-am spus pe unde cred eu ca intra apa, dar nu au fost prea interesati. Probabil ca stiu problema. Cel putin asa sper. Au zis ca vor scoate scaunele si mocheta sa le puna la uscat si apoi vor cauta pe unde intra apa. Cand am intrebat cat ma costa, raspunsul a fost: - nimic dom'le, e in garantie!

Va tin la curent si merci pentru comentarii si sugestii!
Kata
se pare ca Renault-urile sufera greu la capitolul conceptie/proiectare. Nu e ok sa-ti ploua in masina nici dupa o ploaie torentiala, nici daca esti in Romania si-i mizerie nici aiurea...

asta e...vive la Turquie!
CGB
nu sufera chiar asa mult smile.gif . mai conteaza si locul unde lasi masina. eu de exemplu tin masina sub niste pomi (salcami mai precis). si acum c-a venit toamna o gasesc mereu plina de frunze. iar frunzele alea is mici si intra peste tot. ma mir ca nu mi s-au infundat si mie gaurile alea de scurgere.

oricum puteau sa faca si ei mai multe gauri sau mai mari in diametru.
radari
la mine e la fel. parchez sub copaci si gaurile se infunda usor. insa imi aduc aminte la dacie cat de usor si practic puteai sa rezolvi problemele. la renault spatiile sunt folosite ingenios si accesul este total nepractic. inca o data. avantaje si dezavantaje.
@ kata - nu-i ok sa se ude interiorul, dar masina merita tare...
k0b3
@radari
Inca o chestiune smile.gif M-am uitat si eu "prin" capacul de pe partea soferului si am vazut ca inauntru sunt niste piese metalice care par a fi motorasele de la stergatoare si etc. SA inteleg ca toata apa se scurge pe ele? unsure.gif
radari
sunt multe piese, fire si borne. e posibil sa fie motorasele, nu stiu. in partea opusa soferului este, de exemplu , amplasata o mare elice de la ventilator. din acest motiv spuneam ca accesul este greoi...
kermit
Salutare!

Astazi m-au sunat de la IPSO. Cica s-a rezolvat. Erau infundate scurgerile din caroserie din fata, cu noroi si frunze !?!??. M-au intrebat daca doresc sa scoata mocheta si s-o usuce sau vreau sa iau masina asa. Binenteles ca am luat masina, dupa ce m-au asigurat ca nu rugineste pe nicaieri daca ramane asa si se usuca in timp.

La prima vedere se pare ca au si testat daca mai intra apa pe undeva: praful de pe ea este intins.

Multumesc pentru sugestii!
radari
QUOTE(kermit @ Oct 6 2005, 04:02 PM)
Salutare!

Astazi m-au sunat de la IPSO. Cica s-a rezolvat.

de curiozitate: cati bani?
kermit
Nu mi-au cerut nimic pentru ca e in garantie.
dorin00
@k0b3
Parbrizul este lipit pe cheder. Chestiile alea de cauciuc care se vad de jur imprejur sunt puse pe deasupra, nu au rol de etansare ci estetic (cred). La mine, "chederele" laterale au tendinta sa urce in sus. Trebuie sa le imping din cand in cand inapoi, altfel colturile de sus se desprind din "chederul" orizontal si flutura in vant. Ciudat - cred ca se torsioneaza caroseria, altfel nu imi explic.
reno-Axel
Sal

"M-au intrebat daca doresc sa scoata mocheta si s-o usuce sau vreau sa iau masina asa. Binenteles ca am luat masina, dupa ce m-au asigurat ca nu rugineste pe nicaieri daca ramane asa si se usuca in timp."

Kermit, sub mocheta exista un covor de cauciuc, iar sub acesta un strat de burete....acela nu se va usca in veci...
eu m-am chinuit ceva pana l-am scos..pe cel din fata.....l-am stors, apoi uscat...si pus la loc....
Succes!
kermit
Stiu ca este un burete, dar in final se va usca si ala. In fata dreapta, unde a fost mai putina apa, s-a uscat deja (am mers cu caldura pornita zilele astea); am bagat mana si in partea de sus este uscat. Nu se mai aburesc geamurile dupa o perioada mai mare de stationare, s-a dus si mirosul specific de umezeala. Sper sa fie ok.

Dar sa stii ca nu am nici un cauciuc sub mocheta, sau cel putin nu l-am simtit cand am pipait cu mana. Sub mocheta am un strat de pasla si sub pasla este buretele. Unde ai tu cauciuc ? Sub burete sau deasupra lui ?
radari
sub mocheta fata exista un burete care este acoperit (superior) cu cauciuc. iti recomand sa-l scoti, pt ca este imbibat cu apa, chiar daca nu pare. eu l-am uscat destul de greu si afara. oricum fa-o cu grija - risti sa rupi buretele. este prins ca lumea sub plasticele de sub consola.
mobutu
Si eu am probleme cu apa din masina, dar nu din cauza ploii (cel putin nu numai). Banuiesc ca e de la sistemul e climatizare, cumva apa provenita de la AC se evacueaza tot in masina. Am fost la Serus unde toata lumea parea ca stie despre ce e vorba (ma gandesc ca e o problema destul de frecventa la Clio) si dupa ce mi-au tinut masina 1 zi, mi-au spus ca problema e rezolvata.
N-am avut cum sa le cer sa faca o proba, la asa ceva e necesar un drum mai lung cu AC pornit. Am incercat prin Bucuresti sa merg cu ac-ul pornit si am cred ca nu au rezolvat nimic. Mai mult, acum apa intra si fara ac pornit (banuiesc ca de la ploaie).
Stiti o metoda mai rapida de verificat pe unde se evacueaza apa de la AC?
Chrome
Salutare!

Am patit si eu problema cu apa in masina pe un Symbol din 2001 si a mai patit-o si un prieten pe un Bicorp din 2003. Bicorpul a poposit la ipso dar cei de acolo cereau multi bani pentru remediere. Nu mai stiu exact suma dar era cam nesimitita. Dupa ipso prietenul s-a dus cu ea la o "relatie" intr-un service ce nu e din reteaua renault si i-au rezolvat problema cu 500 de mii. Din ce mi-a fost explicat (probabil cu ceva pierderi de informatie) exista furtunul ce colecteaza apa ce intra prin gura de aerisire din fata parbrizului, furtun care e format din 2 bucati. Imbinarea dintre cele 2 bucati nu e ermetizata. Si daca teava se infunda, in special cu frunze amestecate cu praf (noroi), apa scapa pe langa acea imbinare si ajunge in masina. Marea reparatie a constat in curatarea tevei si sigilarea imbinarii cu un lipici.

Masina pe care am avut-o eu avea apa in ea cam 3 degete peste mocheta. A fost la cobalcescu in service si nu s-a rezolvat nimic. A fost la timisoara in service si tot nimic. Acum s-a intors in Buc si tot cu apa in ea sta (masina de firma, deh sad.gif ). Nu prea am inteles de ce nu s-a rezolvat nimic desi e o problema fecventa pentru Clio (Symbo sau nu).

In plus a avut si apa in portbagaj. Apa intra pe langa stopul stanga. Masina fusese accidentata si acel stop schimbat. Ori nu a fost indreptata cum trebuie in aceea zona ori o garnitura de acolo nu isi mai face treaba.

Off topic: masina din 2001 a stat cu apa in ea cam 1 an. si in habitaclu si in portbagaj (in portbagaj aveam alge pe rezerva) . Uimitor a fost ca nu a ruginit nici podeaua si nici portbagajul. La asta din 2005 vad ca podeaua din portbagaj e din plastic. blink.gif Ieftin dar sigur fara rugina.
Solon
Cum aveai mah alge pe rezerva? blink.gif blink.gif
tommy_us81
Salut la toata lumea....
Mi-am cumparat relativ de curand masina (aug. 2005) si inca de la prima ploaie...am observat ca imi intra apa pe la pragul stanga fata (chiar prin dreptul boxei).
Am mai citit topicuri referitoare la "apa in masina" dar la mine cauza se pare ca nu este nici condensul, nici AC-ul, nici geamul uitat deschis si nici scurgerea infundata.
Am incercat cu furtunul....sa vad pe unde intra apa....dar se pare ca de la furtun nu vrea sa intre ....ci numai de la ploile torentiale.
Ce ma sfatuiti sa fac ???
Sa ma duc in Reprez. sa-mi schimbe (verifice) chederul.....daca da ...la care reprezentanta ???

Scuze ca v-am plictisit atat.....sper sa fie cu folos...., astept sfaturi....si va multumesc.

P.S.: M-am uitat la cheder ...dar mie mi se pare OK, adica nu este rupt, deteriorat etc.
Chrome
pt Solon:

O mazga verde alunecoasa identica cu cea de pe pietrele de la marginea raurilor. Pacat ca nu am poze.
starnet
QUOTE(gamezcdr @ Sep 27 2005, 08:58 AM)
Super masini Renaulturile astea n-am ce zice. Sa dai o caruta de bani si sa-tiploua in masina....
*


lasa ca nu e grav , am un amic care sia adus un golf 4 din 2003 model spezial si in vara la ploile alea mari se plimba cu barca ,trapa are 4 furtune de scurgere care se infundase si gata lacul sf golf, pret reno ,pret golf ,de fapt in golf ori apa ori petrol nu?
themadman
la mine e tot timpul ud la roata de rezerva?

nu inteleg de ce!

in ale voastre e ud la roata de rezerva?
rkillera
Eu n-am observat sa fie apa in masina dar ...

Imi tineam cartile de service, manualul masinii in spatiul de depozitare de sub picioarele soferului. Cand am avut nevoie de ele si le-am scos de acolo erau ude.
Mocheta in jurul lor era uscata, doar in geanta era ud smile.gif
Solon
Un pic off topic:nu am apa in masina dar aseara mergeam cu masina si ma sufla un curent pe la usa unde sunt comenzile de geamuri de ma termina.Culmea era ca am pus mana peste tot pe la chedere si nicaieri nu sufla.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.