Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reglare Faruri
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
Pages: 1, 2
Laurentziu83
Pentru ca nu aveam chef sa ma duc pana la Braila ca sa-mi regleze aia farurile si sa ma trezesc ca mai rau mi le deregleaza m-am decis sa mi le reglez singur. Am facut rost de ghidul atasat si m-am apucat de treaba aseara. Am cautat o poarta de garaj, o ruleta,o rigla, o cumpana folosita in constructii, o creta, vreo 2 pietre si am imprumutat un set de chei in imbus. Avand in vedere ca a fost prima data cand reglam farurile am zis sa urmez exact pasii din ghid. Am masurat cei 7 metri de la perete, am marcat aceasta distanta si m-am dus cu masina pana la cativa cm de perete. Acolo am marcat un punct ce reprezenta mijlocul masinii, eu m-am folosit de emblema, l-am notat cu V, si inca 2 puncte din dreptul becurilor de faza mica, pe care le-am marcat cu C. Atentie cum marcati centru becurilor, intrucat Clio nu are marcat pe far cu un punct locul corespunzator centrului becului. Mai bine va uitati intai din fata la far si apoi cu putina pasta corectoare marcati acest centru (pasta va iesi apoi usor daca frecati putin cu degetul). Ideal pentru asta eu as recomanda sa se foloseasca o cumpana de constructii, pentru a nu se marca aiurea punctele pe perete. De corectitudinea marcarii punctelor farurilor pe perete tine reusita intregului proces. Din punctul V se va cobora o dreapta cam 15-20 de cm sau mai mult. Apoi se va cobora din dreptul fiecarui punct C 7.5 cm si se vor marca punctele noi. Cele 2 puncte nou obtinute se vor marca cu B. Apoi se vor uni printr-o dreapta. Daca ati marcat corect atunci distanta intre punctul V si punctele C, respectiv B trebuie sa fie identica.
Apoi mutati masina la linia de 7 metri, pe care eu am facut-o din 2 pietre ca sa le vad mai bine pe intuneric si aprindeti farurile pe faza scurta. Reglajul farurilor trebuie sa fie pe zero acum. Avand in vedere ca zero este reglajul standard, cu o persoana pe locul conducatorului in masina, recomandabil ar fi sa se gaseasca cineva in acest loc, sa fie ceva benzina in rezervor si sa nu fie frana trasa sau altceva, adica se vor lua toate masurile pentru ca masina sa fie perfect dreapta pe strada.
Acum se va trece la reglajul farurilor. Daca se poate ar fi bine ca acum sa scoateti alimentarea farului din stanga. Veti vedea cum fascicolul de lumina va desena o linie dreapta in partea stanga iar in partea dreapta va desena o linie la 45 de grade. Deasupra acestor linii va trebui sa fie mai intuneric. Intersectia acestor doua drepte desenate de lumina va trebui sa coincida cu punctul B din dreapta. Daca nu va coincide se va actiona asupra suruburilor de reglaj.
Suruburile de reglaj este bine sa le cautati cand aveti lumina la indemana. Ele sunt din plastic alb si pentru a actiona asupra lor se folosesc chei tip imbus. Unul din suruburi se afla intre cele 2 becuri iar cel de-al doilea se afla cam in dreptul becului de semnalizare. surubul aflat inte cele 2 becuri regleaza inaltimea fascicolului de lumina (sus-jos) iar cel de langa semnalizare regleaza directia acestuia (stanga-dreapta).
Asadar daca punctul de intersectie al celor 2 drepte desenate de fascicol se afla in afara punctului B se va umbla la reglaje pas cu pas pana la aducerea lui in acest punct. Pentru aducerea in acest punct se va actiona cu cheia imbus asupra suruburilor, pentru a regla in sus se va strange surubul dintre becuri iar pentru a regla in jos se va desface. Dupa ce vom aduce punctul pe linia BV se va actiona asupra surubului stanga dreapta (aici n-am avut nevoie, asa ca nu stiu sensurile) intr-o parte sau in alta pana se va aduce punctul pana va fi exact pe punctul B. si gata. apoi se va deconecta farul din dreapta pentru a nu fi jenati de fascicole nenencesare.
Se alimenteaza apoi farul din stanga si se repeta operatiile.

Atentie pentru cei care au bateria veche (slaba). Daca reglajul dureaza mai mult ca timp este bine sa se mai porneasca motorul din cand in cand, farurile consuma mult.
Acum recitind documentul am descoperit ca nu am facut chiar bine anumite etape si ca ar fi bine sa-l fac din nou. Asta e cand faci prima data reglajele.
Va recomand ca inainte de a va apuca de reglaj sa recititi atasamentul adaugat de mine, poate mie mi-a scapat ceva de acolo, nu se stie.
Spor la lucru
alx
foarte folositor laur dar nu ne-ai zis cat de bine bat acum... in oras si la drum lung.... diferente la faza scurt/lunga?
de exemplu la mine la modus bat excelent pe faza scurta iar pe faza lunga doar se intensifica lumina in aceleasi zone si se creste distanta luminata cu cativa metri...
Laurentziu83
Acuma le-am adus si eu mai sus, prea sus chiar, stau acum cu reglajul pe la 2 singur in masina, deci mai am de umblat, inapoi de data asta.
Fascicolele luminoase nu trebuie sa depinda de la o masina la alta, este un standard care se aplica atat la Trabant cat si la Mercedes. La ambele masini fascicolul luminos trebuie sa aiba acelasi unghi de inclinatie la intersectia cu asfaltul. Scrie clar acolo: la masinile la care centrul farului se afla pana la 80 de cm fascicolul trebuie sa se afle la 7.5 cm mai jos fata de centrul becului la 7.5 metri departare (AM GRESIT MAI SUS, E 7.5 NU 7); la cele intre 89-99 trebuie sa se afle la 9 cm; la cele peste 99 (camioane de ex) trebuie sa se afle la 10,25 mai jos. Astea sunt normele stabilite de diverse comisii de reglementare, iar noi nu avem voie sa le schimbam dupa bunul plac. La faza lunga eram multumit si inainte (sau mi se parea mie). Oricum am acuma faruri, nu mai raman orb cand vine cineva din sens opus. Eu trebuie sa mai fac inca odata reglajul pentru ca de-abia azi am inteles unele lucruri din manualul ala. Nici nu am avut exact ce-mi trebuia la mine, adica eu nu am facut cu creta marcajele, ci cu corector wacko.gif si am innebunit pana am trasat marcajele alea. N-am avut nici o rigla la mine, ci am tras liniile de unire din ochi. Cand m-am apucat sa trasez toate liniile alea nu stiam la ce folosesc. Cand am pus punctele corespunzatoare centrului becului nu mi-am dat seama cat de greu e sa pui punctul corespunzator becului pe perete. apoi am realizat ca imi trebuie cumpana, altfel pun aiurea punctul. Asta chiar cu farul la nici 20 de cm de perete si tot era greu. Si abia azi mi-a dat prin cap sa marchez punctul ala pe far, care la Clio nu este, dar este la multe alte masini. De punctele alea depinde totul. Sunt multe chestii care nu apar in ghidul respectiv si care trebuie sa ti le imaginezi tu. Eu aici am vrut sa adaug o completare asupra lui. Abia la reglaj mi-am dat seama de logica sistemului de reglaj.
Logica e universala pentru toate farurile in sistem european: la 7.5 metri fascicolul luminos trebuie sa fie la 3 inci (7.5 cm) mai jos fata de centrul farului iar o jumatate din far sa produca un fascicol cu margine orizontala (in stanga cum te uiti de pe locul soferului) iar cealalta un fascicol cu margine verticala. la intersectia acestor 2 margini este becul. Marcajele le faci cu masina langa perete si exact la inaltimea becurilor la cel punct, punct care nu se misca odata cu reglarea.
Cand duci masina la 7.5 metri mai in spate teoretic se vede exact si cea mai mica abatere de la directia normala.
Oricum pentru prima oara sunt multumit de ce am facut si multumit ca am inteles principiul reglajului. Vreau diseara sa-mi definitivez treaba.
alx
mai omule! ce intelegi tu prin cumpana??? te referi la boloboc?
Laurentziu83
Cumpana e ca o rigla pe care o pui pe pereti, podea etc ca sa verifici daca sunt orizontali sau verticali. Are tuburi mici cu apa colorata in verde fosforescent cu bule de aer. Orizontalitatea sau verticalitatea este buna atunci cand bulele de aer sunt intre anumite semne. Eu voi folosi cumpana ca sa duc perfect punctul becului pe perete, nu mai jos sau mai sus. De asemenea voi pune cumpana perpendicular pe perete si apoi o mut pe perete pana in dreptul aceluiasi semn ca nu cumva sa pun oblic dpdv vertical punctul.
127.0.0.1
Obiectul respectiv mai este cunoscut si sub numele de nivela
Solon
Adica boloboc.
Tudor
Multumesc Laurentiu, indrumarul este foarte util.
iulym
chiar azi am vazut in service cum reglau farurile la o masina, au un sistem mobil cu o lentila mare si niste lumini, un fel de proiector, sus e un ecran, banui cu gradatii, nu m-am apropiat, da' era interesanta scula
marsel
Va salut si ii multumesc si eu lui Laurentiu pentru sfaturi. Intr-adevar, daca se respecta tot ce scrie acolo, veti fi foarte multumiti de cum va lumineaza farurile, cu conditia ca oglinda sa fie buna si becurile la fel.
Eu postez acum pentru a da niste sfaturi in ceea ce priveste masuratorile:
Pentru a nu ne chinui cu identificarea centrului becului si pozitionarea lui pe perete, folosirea polobocului, deplasarea apoi a masinii in spate 7,5m(care nu stiu cat de drept o veti face....), iata cum am procedat eu:
Am pozitionat masina drept la 7,5m de zid. Am legat o sfoara de mijlocul masinii(e o clema la inchizatorul capotei), dupa care m-am dus cu ea perpendicular pe perete. In acel loc pe perete am trasat o linie verticala. Apoi am masurat distanta de la mijlocul masinii(sigla) si pana la varful becului. Apoi acea distanta am punctat-o pe perete de o parte si de alta a liniei verticale. De aici incolo pasii sunt aceeasi.
Sper sa va fie de ajutor sfatul meu. Succes!!!!
Laurentziu83
Intre timp am gasit o metoda si mai simpla de marcare a punctului. Am dus masina aproape de perete, cat mai aproape, am aprins farurile si am marcat pe perete centrul petei luminoase. O abatere de cativa mm cand farul se afla la 10 cm de perete chiar nu conteaza.
Dupa aceea, in functie de aceste puncte, am facut restul reglajelor.

La fel am marcat si pentru reglajul farurilor de ceata.
marsel
Nu vreau sa fiu carcotas, dar metoda ta cu pata luminoasa nu mi se pare prea buna. Pot fi erori destul de mari, plus ca trebuie sa muti masina in spate si pot apare erori si mai mari pt. ca nu o deplasezi niciodata perfect drept. Crede-ma ca am incercat si nu prea merge. Ar trebui sa ai o directie STAS si cand zic asta ma refer la faptul ca toate unghiurile trebuie sa fie ca la carte, ori lucrul asta nu se intampla. La un reglaj de directie, cred ca ai vazut ca nu se respecta niciodata parametrii exacti ci se urmareste sa fie in acea marja de toleranta +, -....
In schimb metoda mea cred ca nu prea are abateri pentru ca masina e fixa, nu o deplasezi deloc. Trebuie avuta grija in schimb la sfoara, sa fie perfect perpendiculara si foarte bine intinsa.
Scuze, e doar o opinie, care la mine a dat rezultate si sunt foarte multumit.
Bafta!!!
supremeon
Scuze pentru idiotenia mea, dar UNDE ESTE GHIDUL ACELA PENTRU REGLAREA FARURILOR, PE CARE VOI SPUNDETI CA L-ATI POSTAT? DE UNDE POT SA IL DESCARC SI EU?
mersi pt un raspuns clar si precis...
Laurentziu83
Poftim
ienupar
Si reglajul pentru proiectoarele de ceata unde se afla?
cmandrei
Nu exista asa ceva in masina ... probabil ca se pot "regla" putin accesand direct locasul lor de prindere.
ienupar
pai la un locas imbus ma asteptam..
RIon
Tot in acest ghid ai si Fog Lamps wink.gif
cretudan
Foarte folositor ghidul.
Sa traiesti!!!!
soulraven
salut, poti sa faci si un ghid desenat?eu vreau sa reglez la daciuta mea 1310 cu 2 faruri(patrare) si nu prea inteleg exact procedura...
Kr3atorU
Mi s-a ars un bec de faza scurta. L-am schimbat si "bate" f aproape. Am incercat sa reglez, dar nu gasesc de unde sa il misc in sus si in jos. Am gasit doar St-Dr. Ma poate ajuta cineva?

le: in poza am mancat un "f" tongue.gif
balanel
Sigur ai gresit undeva.

Nu se poate deregla farul, in mod normal, la schimbul unui bec.
Kr3atorU
Unde sa gresesc? Initial am crezut ca nu l-am pozitionat corect, sau ca am prins un cablu cu clemele soclului, dar am scos becul de 3 ori si l-am montat, si nicio scimbare.
Ma gandesc ca si becul este problema, poate nu are filamentul pozitionat cum trebuie, pentru ca raza de lumina nu are forma corecta (nu face V-ul), ci este o linie oblica. Astazi o sa fac schimbul intre becuri, sa vad daca are acelasi efect si in partea cealalta.
Revin cu intrebarea: are cineva Symbol si stie de unde se regleaza farul pe inaltime?
balanel
E posibil sa fei si becul de vina.
Fa proba de care ziceai apoi revino cu impresii.
Kr3atorU
Am facut schimbul de becuri intre faruri, si problema persista. nu becul e de vina. Cand am umblat eu la bec prima data se pare ca am dereglat farul, dar nu gasesc de unde sa il reglez in sus-jos. sad.gif Din fata farului se vede soclul becului lipit complet de baza de asezare pe far, este pus ca si in farul care "bate" bine, eu zic ca e montat corect.
Asta e din cartea masinii:[attachmentid=1627478056]
SYL
Am si eu o nelamurire: pt a regla farul din dreapta sa bata un pic mai spre dreapta in ce sens trebuie actionata rotita de reglaj stanga-dreapta ? ...Si inca ceva, accesul la acea rotita de reglaj e destul de dificil(in specaial datorita traseului de AC), aveti vreo sugestie ?
Multumesc !
balanel
E o rotita de reglaj pe dispozitivul din spatele farului, dar care nu se vede pe poza ta din cauza furtunului. Este in zona incercuita cu galben.
De acolo ai incercat?
[attachmentid=1627478622]
driver
QUOTE(ienupar @ 17 Mar 2008, 17:34)
Si reglajul pentru proiectoarele de ceata unde se afla?
*


Si farurile de ceata au un surub pentru reglare. E mai greu de accesat majoritatea fiind montate in bara iar accesul fiind doar pe jos.
Astept cu nerabdare ziua cand se vor ridica taloane si permise pentru faruri care "vad" prin coroanele pomilor de pe marginea drumului, si amenzile usturatoare pentru cei care folosesc in mod nejustificat luminile de ceata. mad.gif
Kr3atorU
@balanel
Nu am o poza acum, dar uite din carte, corespunde cu realitatea.[attachmentid=1627483576]
Cand ma uit de sus la zona marcata de tine vad un fel de cap de surub in cruce. Am rotit de el, dar nu am vazut nicio miscare a becului sau a farului, am miscat si in sens trigonometric 4 ture + revenire si in sensul acelor de ceas 4 ture + revenire. O sa incerc sa rotesc mai mult, poate nu a fost de ajuns.
Kr3atorU
Revin
balanel ai avut dreptate, initial am invartit, dar se pare ca trebuia sa insist, cred ca a fost ceva praf, ca acum se simte si la juma de spira, dupa ce am dus surubul pana la maxim. Multumesc.
Rectific ce am zis in postul de mai sus: surubul nu are cap in cruce ci imbus de 6.
CataT
La Megane 2.2 stie cineva unde se gasesc cele doua suruburi?
Am schimbat si eu becul stanga faza scurta si acum lumineaza aiurea.
Laurentziu83
Eu zic ca ai montat becul aiurea.
CataT
Zici tu tovarase, dar nu ai cum sa-l montezi aiurea pentru ca are o singura pozitie in care se fixeaza, altfel te trezesti ca-ti lumineaza motoru' sau mai stiu eu ce...
Am pus o intrebare referitoare la locul de dispunere a celor doua suruburi de reglare a farului..., nu ma intereseaza pareri de genul "ai montat becul aiurea"..., daca nu stie nimeni, OK am sa-mi fac timp sa le caut si singur, sau dau 10 lei la orice service, vulcanizare, garaj...etc etc, si rezolv problema dar nicidecum nu stau sa spoiesc blocu cu creta...
Duyu
In mod normal daca schimbi becurile nu mai trebui sa faci reglajul din nou, nu?
CataT
Asa este, nu este nevoie la orice schimbare de bec sa faci si reglajul farului.
Am scos si bagat becul de vreo zece ori intr-o saptamana si degeaba, lumineaza mai jos si face si ceva ca o umbra pe asfalt undeva la 1 metru in fata masinii...
Ma gandesc ca este posibil sa aiba vreun defect din fabricatie ori eu am dereglat ceva pe acolo, mentionez ca atunci cand apasam sa pun becul pe pozitie se auzea bazaind motorasul de la reglajul electric al farurilor...
SYL
@CataTranca cumva ai pus un bec Philips ? Te intreb pt ca la becurile Philips am observat ca bat mai jos decat alte becuri si trebuie reglate farurile dupa schimbare...
CataT
@SYL, ai pus degetul pe rana, ca sa zic asa, exact Philips am pus, dar nu am stiut ca bat altfel si nici nu mi-a zis nimeni.
Cel de pe dreapta, (adica becul original cu care a venit masina) este OSRAM si eu am pus Philips ca le lauda lumea dar se pare ca am luat teapa, acum ce sa fac am sa-mi iau si un OSRAM sa vad daca problema persista...
Intre timp am gasit si surubul de reglaj, gratie postului 224 al fratelui @Christu din topicul "Becuri Philips Ultra Vision, halogen +50% fata de cele obisnuite", caruia tin sa-i multumesc pe aceasta cale, scuze ca nu am reusit sa pun exact linkul cu postul sau...

Citez: "Cand deschizi capota chiar deasupra farului e o gaura prin care se vede un surub cap cruce - rasucesti de el si se misca lupa in sus si in jos!" Traiasca Christu!!
SYL
Nu ai luat deloc teapa, becurile Philips sunt f bune, probabil ca cele mai bune, doar ca trebuie reglate farurile...Eu am Philips si pe SuperNova si pe Clio si sunt f multumit, doar ca, repet, dupa ce le-am pus a trebuit sa reglez farurile(sa "le ridic")...
Duyu
Stiti cumva cam cat costa reglarea farurilor la reprezentanta Reno?
C@talin
siner nu iti recomand de obicei meseriasi aia nu stiu sa foloseasca aparatu cu lupa cum trebuie wink.gif nul aseaza bine centrat pe far se grabesc sa scape de tine mai repde si fac varza acolo smile.gif eu am dat odata la service mazda 15 lei tongue.gif si lam batutu pe electrician la cap.Ca nu reglase aparatu la unghiu corect al farului wink.gif si facea o varza acolo.
Brohlin
Stiti cumva un service in Bucuresti care sa faca o reglare de calitate a farurilor (si eventual un pret)?
Am o problema la farul din stanga si bate putin mai sus si in afara faptului ca ii deranjeaza si pe ceilalti participanti (presupun) ma deranjeaza si pe mine ca sofer din spatele farului.

Multumesc anticipat!
NPIN
Stie cineva sa-mi spuna si mie unde sint suruburile pentru reglat farurile la Clio III. Eventual o poza sau orice alta descriere cu pozitia lor.
Numai bine!
sorin.enache
Salutare. Am si eu o intrebare mai laborioasa. Am tot frecat becurile de la pozitii cu punele, da-le jos, in inceracrea de a gasi nuanta de leduri care sa imi placa smile.gif)
Problema e ca la un moment dat am impresia ca am impins prea tare si am dereglat oglinda. Acum daca o impingi cu degetul prin orificiul de schimbat becurile se misca in voie ininte si inapoi. Exista posibilitatea sa o fi smuls de pe motorasele de reglaj electric.
Si tot cu ocazia asta am observat ca nu mai functioneaza decat 2 trepte de la reglajul electric. 1 si 2 nu fac nimic, doar 3 si 4.

Multumesc de ajutor...
scorpion i
cand se face acea regrare trebuie sa se tina pe pozitia 0? la mine 0 este sus si 4 este jos. cineva mia zis ca farul din dreapta trebuie sa se regreze sa bata mai sus si dreapta?
janos
Da, 0 este sus iar 4 jos. Adica cu cat incarci masina asa trebuie sa cobori fasciculul de lumina, astfel ca reglarea se face pe pozitia 0.
Farul din dreapta se poate regla o idee mai sus, tocmai in ideea sa vezi cam tot ce misca pe carosabil smile.gif
Asa cum s-a mai scris reglajul se face pe un aparat dedicat sau chiar la perete insa la perete trebuie luat in calcul anumite aspecte (inaltime faruri, distanta, etc.)
lordcip
Care stiti si ati mai reglat farurile pe inaltime la symbol din poza aceasta este vorba despre acel surub de plastic de pe motorasul electric de ridicare far?Eu am invartit de el cu imbus si tot nu se intampla nimic.Cine a mai reglat sa ma lamureasca si pe mine daca e vb de acel surub.
@Kr3atorU tu ai reglat faru ia spune-mi si mie e vb de acel surub de pe reglajul electric al farului ?Acela din plastic cu cap imbus ?Multumesc
lordcip
Chiar nu a mai reglat nimeni farurile la symbol?
inspektah
o problema la faruri am si eu....le-am demontat si am pus unele noi..bat ca naiba..m-am dus asta seara la un service sa mi le regleze.a bagat mecanicul o surubelnita lunga pe acolo si nu a reusit...mi-a zis ca ori e sarita oglinda, ori nu e pus motorasul cum trebuie, ca trebuiau sa fie pe pozitia "0"; ce inseamna asta? pot sa le mai reglez fara sa dau bara jos? am clio symbol..ms
inspektah
le-am rezolvat astazi, am fost la cata baietii de la custom garage....
lordcip
@inspektah si nu te-ai uitat sa vezi cum le-au reglat si de unde le-au reglat sa mi spui si mie ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.