Se merita un Clio Symbol cu 16 valve fata de unul cu 8 pentru o diferenta de vreo 600 eur?
Cam cit consuma cel cu 16 valve fata de cel cu 8 valve, pentru ca din cite am auzit consuma mai mult.
un_vizitator
1 Sep 2005, 13:53
i-ati de 16v
ca sa justifici macar consumul.
8v consuma ca o dacie, 16v ca o dacie dereglata
test comparativ
...Roadrunner...
1 Sep 2005, 13:57
l-ai lamurit complet ...
So... 16v consuma mai putin decit un 8v LA ACEEASI PUTERE" ...
Asadar, un 16v are putere mai mare si consum ecivalent la aceeasi cilindree in comparatie cu 8v.
Ex : 1.4 8v , are 75 de cai si consuma numai cu juma de litru' mai putin decit un 1.4 16v de 98 de cai.
un_vizitator
1 Sep 2005, 14:15
orikum consumul creste din ce in ce mai mult la turtaii mai mari la cel de 16v
daca la acceasi turtaie de mers normal sa zicem 2.500 rpm consumul deifera cu 500g cum creste turatia va creste si consumul....
nu se merita 16v in loc de 8v ptr 600 euro. daca erau 200 euro poate, dar 600 e prea mult.
un_vizitator
1 Sep 2005, 14:30
ia-ti 16v nu-ti lua solenza
cu 600 euro aia mai bine faci 3 revizii decat 16v. parerea mea. nu se merita chiar daca-i ceva mai puternic.
u9511160
1 Sep 2005, 15:03
Mai oameni buni, cum adica nu se merita?
Consuma mult?????
Am eu 1.4 16v si am facut consum mixt (Iasi-Bicaz-Lacu'Rosu-Costinesti-(multe plimbari prin statiuni)-Iasi) ~7.5%. Am mers 100-120 pe europeana, i-am dat si 190....samd.
Motorul e pur si simplu superb, sa vedeti voi cum se infinge intr-a 4-a la 3500-4000 ture.....
A, am uitat sa spun ca eram 4 in masina si portbagajul plin.
n-a zis nimeni ca ar consuma prea mult. e aceasi chestie ca la loganu de 1,4 si 1,6. consumu e cam la fel. asa si cu 1.4 8v si 1.4 16v. consuma oleaca mai mult ala de 1.4 16v(poate juma de litru maxim in plus). dar 600 de euro mie mi se pare mult ptr cativa cai in plus. mai ales pe drumurile noastre. asta e tot.
strumfuadi
1 Sep 2005, 15:22
QUOTE(u9511160 @ Sep 1 2005, 04:03 PM)
Motorul e pur si simplu superb, sa vedeti voi cum se infinge intr-a 4-a la 3500-4000 ture.....
nu mai baga cifre d'astea ca se sperie cei cu dci...
@cristib: nu sunt cativa cai in plus ci duoar vreo 33,3% in plus...
iar placerea unui motor de turatii care nu guitza e sublima.. ce mi'ash dori acuma o honda civic 1.6i 160cp atmosferic la 7400rpm..
Cativa cai???
numai 24 in plus!! consuma cam cu 1.5 l/100 km mai mult in oras;afara consuma mai putin; Ideea e ca e alt motor;e altceva.Dupa 4000 ture e o splendoare : are o acceleratie si o elsaticitate foarte-foarte bune.Personal cred ca merita,... oricand
flavius
1 Sep 2005, 18:12
eu am 16 v din ianuarie si chiar sunt incantat . Tocmai am fost la prima revizie si m-a costat 330 ron cu totul. Legat de consum 525 km facuti cu 31 litri de benzina rezulta 5,9l/100 km , e super nu ? pe ruta Oradea-Belis-Fantanele-Sovata-Praid.
Nu stiu cum merge 8 v dar la mine motorul suna super cand o calc si se simt cei 98 cai, mai ales in depasiri. Viteza max cu care am mers a fost 170km/h si inca mai aveam cursa la pedala, numai ca nu avem drumuri. P.S. 10.550 KM FACUTI.
rttt_gia
1 Sep 2005, 18:20
am eu 16v din 2001, consuma 9-10 in oras. cat despre performantele motorului, nu se poate compara cu cel cu 8v.
bafta
ncristi
1 Sep 2005, 18:35
Merita!
Cum poate sa nu merite 600 EURO pentru diferenta de la 75 la 98 CP ?
Puterea la turatii mici e o gluma,zici ca are gol turbo.Insa folosit cum trebuie,peste 4000 RPM,e un motor excelent pentru banii lui.
Pe mine ma cam mira consumurile voastre totusi.5,9 , 7,5...si cu viteze pana la 170-190 km/h.Cum se poate asta,cand consumul instantaneu la 190 km/h pe bord (adica maxim in a 5-a,probabil cei 186 trecuti in talon) e peste 15,5 ma cam depaseste.In afara de un drum de test,maxim 110 km/h si media 78 km/h,cand am scos 5,7 l/100 km,nici gand sa scad sub 9.Si ca idee:acceleratie blana,treapta a 2-a,fix inainte sa intre limitatorul:28,5 consum instantaneu.
flavius
1 Sep 2005, 19:04
RECTIFIC : consumul de 5,9 l/100 km l-am facut cu max 130 km/h pe unele portiuni din E 60, 170 km/h a fost altadata pt a testa capacitatea motorului.
Oricum isi merita banii!
ncristi
1 Sep 2005, 19:15
QUOTE
Cum poate sa nu merite 600 EURO pentru diferenta de la 75 la 98 CP ?
Nu-i vorba doar de cai...
ncristi
1 Sep 2005, 19:51
Ma refeream la HP....inglismenilor
Mai conteaza si cuplu...
andreib
1 Sep 2005, 21:19
Un motor 16v dezvolta mai multa putere si mai mult cuplu decat unul 8v cu aceeasi capacitate cilindrica. Avand in vedere ca au consumuri asemanatoare eu as merge pe 16v, diferenta de 600eur fiind deplin justificata. Vei avea un demeraj mai bun, reprize mai bune si o masina mai agila. Daca vei pleca in concediu cu familia si cu masina full vei constatata ca 75 de cai nu sunt de ajuns (mai ales daca mai mergi si pe drumuri cu o banda/sens unde ai nevoie de putere in depasiri) iar pentru o masina de talia lui Clio 98 cai este perfect.
mandelu
2 Sep 2005, 07:25
Si eu tot ala de 98 CP mi l-as fi luat daca nu bagau pe symbol dci-ul de 80 CP. Eu sunt adeptul cailor putere. Las sa fie acolo chiar daca nu ii folosesc mereu. Mai ales ca dif de consum nu pare deloc asa mare conform datelor de pe hartie.
Nu inteleg de ce nu baga motorul 4v sau 2v sa mai economisim niste bani.
io vreau unul de 2.25 valve...
Hai sa incerc sa-ti dau un raspuns serios si folositor, cf experientei de 3 ani cu un 8v:
- daca mergi aproape tot timpul numai in oras si nu vrei sa folosesti masina pentru concedii: merita 8v: motor simplu, foarte fiabil, intretinere mai ieftina, cost initial mai ieftin, consum bun.
- daca vrei sa folosesti masina in concedii sau mergi considerabil si in afara oraselor: merita 16v: te ajuta la depasiri, scoate consum bun extraurban, motorul este foarte fiabil (acest motor in particular cred ca este cel mai fiabil motor Renault).
Spor la cumparaturi!
asta nu e topic de genul: unu arunca piatra si 100 se arunca sa o scoata!
alooo, initiatorul, zii domne cum intentionezi sa folosesti masina!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.