raresss
29 Aug 2005, 16:04
uite cum puteti sa va schimbati singuri filtrul de habiltacul. meganeII
(multumita meganerilor spanioli de unde sunt luate fotografiile)
pasul1: asta e capacul de care zic si trebuie tras de cum arata sageata
raresss
29 Aug 2005, 16:06
pasul 2: asa arata dupa ce se scoate filtrul. are doua clape laterale care dupa ce se apasa se scoate usor. nu trageti teĀ”are ca se poate rupe fiin facut din mai multe bucati.
raresss
29 Aug 2005, 16:07
pasul 3: se pune noul filtru....
ai uitat sa spui ca trebuie dat jos torpedoul, si [pentru a face asta se da jos si capacelul lateral care contine butonul de deconectare airbag pasager..care se scoate si el din mufa!
another_brick_in_the_wall
1 Sep 2005, 11:05
Ce ma enerveaza pe mine este ca acel capac, la mine, parca nu acopera la fel de mult filtru de praf.....
Anyway, merge schimbat si fara sa dai jos altceva pentru ca filtrul este modular si se poate curba spre interiorul masinii... Dupa ce-l aspiri bine cu aspiratorul, il poti pune la loc in acelasi fel....
Anyway, trebuie sa acorzi o foarte mare atentie cind il schimbi, pentru ca pot sa cada destule mizerii (frunze, crengutze, etc) in compartimentul schimbatorului de caldura (a condensorului) apoi se infunda orificiul de scurgere, se inunda masina si patesti ca mine....
La service n-am intilnit pe nimeni sa aspire in vreun fel in interiorul compartimentului condensorului.... am sa incerc sa-mi atasez un furtun mai gros la aspirator pe care sa-l introduc prin orificiul filtrului si sa curat mizeriile care au cazut in timp ce tragi/zgiltzii filtrul..... Asa cum cad mizeriile pe covorasul din dreapta asa banuiesc ca or sa cada si inauntru....
So, alta idee/solutie nu ma trece decit ca trebe sa fii foarte atent......
acolo se afla evaporatorul. condensorul este in fata radiatorului masinii.
raresss
1 Sep 2005, 13:19
@another_brick_in_the_wall
asa este se poate da jos si fara sa desmontezi torpedoul pentru ca fiind din bucati articulate se indoaie. eu acum circul fara el si nu mai am o picatura de apa in masina dar cred ca ma duc azi sa cumpar unul ca m-ati speriat su mizeriile cae se baga pe tevi. ma gandeam sa-l curat pe acolo inauntru cu aer sub presiune dar poate ca-l infund mai tare.
Nu recomand operatiunea scoatere fara scos torpedou inainte, poate doar daca inainte ati mai desfacut carburatoare prin teava de esapament. E usor de scos, mai greu de pus. Filtrul este modular, se arcuieste, dar se rupe instant mai ales cand te chinui sa-l pui la loc.
Filtru dupa 15k de mers prin Bucuresti:
'Modularitatea' lui:
Mi-am permis sa exersez operatiunea ca oricum o sa fie schimbat soon, asa ca l-am si spalat, frezat, uscat cu ala de par
cramadonis
6 Mar 2006, 18:53
dar torpedoul cum se da jos?se da greu?
bai terminati cu prostiile ca nu se da nici un torpedou jos ...ce naiba!!!
Topedoul se scoate prin desfacerea catorva suruburi, nu e nici o mare filosofie. Mai bine invarti un pic de surubelnita decat sa rupi aiurea filtrul.
Mie la revizie mi-a desfacut de fiecare data torpedoul inainte de a schimba filtrul de habitaclu. Fii sigur ca daca s-ar fi putut altfel ar fi renuntat la operatiunea asta.
scuzele mele atunci, mie mi s-a parut ca nu l-au desfacut
Nici mie nu mi-au dat jos torpedoul la schimbarea filtrului.
cramadonis
23 Mar 2006, 03:47
si eu l-am schimbat odata fara sa dau torpedoul jos,dar e chin mare si se rupe si filtru...e cam aiurea si de aia intrebam.vroiam sa stiu dc se da greu sau nu.oricum acum o sa incerc sa il dau jos.sper sa fie k.
taurash
20 Apr 2006, 16:15
Cei de la Serus, din comoditate zic eu, nu scot torpedoul si baga filtrul dupa ce il rup.
De 2 ori mi-au facut asa si nu e bine pt. ca in locurile unde se rupe filtrul nu se mai opreste praful asa cum ar trebui.
Parerea mea este ca trebuie scos torpedoul.
cipman
20 Apr 2006, 16:25
Ti l-au schimbat gratis? Sau pe bani mai putini?
Altfel, daca ti-au luat banii pe manopera intreaga si n-au facut precum scrie la carte, puteai sa-i tragi de urechi. Acuma ... prinde-i orbu scoate-i ochii ... o sa stii data viitoare.
taurash
20 Apr 2006, 16:29
Pai eu de unde sa stiu ca filtrul ala nu trebuie rupt?
Abia acum la a 3-a revizie cand am facut in alta parte am ramas ca la dentist cand am vazut omu cum se chinuie sa desfaca tot p-acolo si sa bage filtrul fara sa-l rupa.
Pai ruperea filtrului la Serus se facea "oficial" sub ochii mei: scotea omu filtrul din cutie si-l rupea in aprox. 4 locuri asa cum se si vede intr-o poza mai sus un filtru scos si rupt.
Dup-aceea il lua si-l baga lejer in spatiul acela.
Nici prin cap nu mi-a trecut ca se poate face si altfel.
Hai ca am dat eu torpedoul jos, daca tot am spalat masina aveam de 'reglat' si un greieras (jucaus pe piatra cubica) care s-a dovedit a fi de la un fir prins aiurea la revizia tercuta (cand au dat jos torpedoul).
Se ridica piesa 1 si apoi se scoate piesa 2 de tot:
Se indeparteaza piesa 3 cu grija sa nu lasam urme pe zonele vizibile:
Se scoate mufa de la butonul de airbag si se intervine asupra suruburilor incercuite:
In stanga se observa un capacel, se indeparteaza usor si se scoate surubul, iar apoi se scot si celelalte 3 suruburi ramase (pe aceeasi linie de la stanga la dreapta). Sunt 4 suruburi in zona aia si cu cele doua de pe lateral 6 in total. Dupa asta se trage de torpedou spre exterior si iese.
Se scoate filtrul. Dureaza foarte putin operatiunea per ansamblu, cateva minute, sub 10. Succes.
parerea mea e ca de aia arata filtrul ala asa cu "sectionarile" in rama tocmai pentru a fi introdus usor in locasul sau (prin rupere, fara sa dai jos torpedoul)...repet asta e parerea mea!
din cate imi dau seama ruperea nu afecteaza functionalitatea fitrului.
Helium
26 Apr 2006, 17:31
Salut! Eu am un Meg 1 si are cam 5 anisori.La pornirea aerului se umple masina de un miros ca de statut.Se pare ca este de vina filtrul de polen.Are cineva idee cum se schimba?
milu2006
18 May 2006, 09:59
O alta prezentare a schimbului de filtru habitaclu :
Schimb Filtru HabitacluImaginea copiata este :
[attachmentid=27865]
ctudose
30 May 2006, 20:49
problema cu mirosul o am si eu. cand pornesc a/c timp de 2-3 min se simte un miros de statut in masina. dimineata cand ma urc se simte acelasi miros. mirosul de simte si cand opresc a/c. toate acestea de cand am facut revizia de 15.000, iar pe factura am vazut un spray de curatat instalatia. io stiu ca acest spray ar trebui sa inlature mirosurile. sau decat l-au pus pe factura si nu mi-au dat cu el, sau au rupt filtrul si nu filtreaza klumea.
mama lor cu meridian vest al lor.
cornel_t
6 Jun 2006, 19:44
QUOTE(Helium @ 26 Apr 2006, 18:31)
Salut! Eu am un Meg 1 si are cam 5 anisori.La pornirea aerului se umple masina de un miros ca de statut.Se pare ca este de vina filtrul de polen.Are cineva idee cum se schimba?
La Megane 1 e mult mai simplu, se gaseste in compartimentul motorchiar sub stergatorul de pe partea soferului; are un capac tinut in 2 cleme care se scoate f simplu, bafta.
Meghitzanul
3 Oct 2006, 12:32
mi-a fost schimbat mie filtrul in service fara a demonta torpedo-ul
dupa expirarea garantiei, am hotarat sa-mi schimb eu filtrele care sunt usor de inlocuit, deci inclusiv filtrul habitaclu
la demontare, dupa ce am scos torpedo, am scos filtrul dar a ramas inauntru fara sa observ, o bucata din plasticul filtrului
cand am incercat sa bag noul filtru, nu a intrat bineinteles.....si apoi a inceput chinul, dar am reusit cu ajutorul unei lanterne si cu o surubelnita mai lunga
noroc ca mi-a incaput capatana
prin locasul torpedou-lui ca sa pot vedea ce este acolo.....pozitie super naspa si incomoda
so....nu recomand inlocuirea filtrului prin indoire, fara a desface torpedo din motivele de mai sus si nu numai....pana la urma e vorba doar de 5-10 min in plus de munca
binevenita ar fi si aspirarea locasului filtrului cu ajutorul unui aspirator de casa....in service nu face nimeni asa ceva.....nu o sa va vina a crede ce veti scoate de acolo
Nu dati cu pietre ca intreb: cat costa schimbarea asta in service? Nu ma vad prea curand demontand bordul...
Meghitzanul
12 Oct 2006, 15:18
timpul de lucru dat de Renault pt operatiunea asta este 0.3 ore, iar la Serus de ex ora de manopera e 50 ron + tva
deci 0.3*50*1.19=17.85 ron
mirceatm
25 Oct 2006, 20:00
Am facut si eu operatiunea de curatare (nu de schimbare) a filtrului acesta prin datul jos a torpedoului. E f.usor de dat jos torpedoul.M-am chinuit putzin la datul jos a pragului de pe colt, in rest totul e f.f.f simplu.
Nu stiu de ce dar nu am putut sa scot filtrul, iar cand am insistat mai mult s-a rupt la prima crestatura si de abia atunci a iesit. Va zic 100% ca nu trebuie indoit. Cel putzin initial nu e indoit ci e rigid tot.
N-ai putut sa-l scoti usor pentru ca el era deja rupt si agata in lateral.La mine era rupt in 3 locuri si nu l-am putut scoate nici cu patentul decit dupa ce l-am zgiltait un pic.
Nu va chinuiti sa-l bagati fara sa dati jos torpedoul pentru ca nu prea e loc.Plus ca demontat/montat torpedoul nu e nici o filozofie.
mateimatei
29 Nov 2006, 11:40
Eu am schimbat filtrul de polen la Cobalcescu. Cand i-am spus sa nu rupa filtrul mi-a aratat amabil, din computer, procedura de schimb. Acolo scria clar ca filtrul se rupe pentru a intra bine in locas.
Fiecare are procedura lui. Eu nu spun ca nu ar fi mai bine cu filtrul nerupt dar sa desfac mereu torpedoul... Suruburile alea nu intra in filet de plastic? Se cam toceste ca doar este plastic. Si nu vreau sa fac teoria deteriorarii filetului de plastic.
Meghitzanul
29 Nov 2006, 18:51
nu e numai plastic acolo, sunt si niste chestii metalice in care intra surubul...nu stiu exact cum se numesc
Am si eu o intrebare 2, 3 ..
Cum ajung eu in tuburile de dezaburire a geamurilor ca sa scot o bucata de plastic scapata acolo ? Oare se poate ajunge la ventilatorul din habitaclu?
Bucata de plastic e capacul care acoperea senzorul de lumina pt farurile automate. Oare daca nu reusesc sa il scot din aeroterma gasesc de cumparat? Daca da, ce cod are?
Sper sa fi postat corect.
10x
PS: Ce se intampla daca senzorul ramane fara capac?
Inafara de faptul ca nu mai poate fi prins de bord.
radunre
15 Oct 2007, 08:49
Salutare,
am schimbat si eu filtrul de habitaclu la masina din semnatura, e usor, 2 cleme+2 suruburi din plastic+2 suruburi metalice, se lucreaza in exteriorul masinii intre compartimentul motor si habitaclu pe partea soferului.
Ce ma nelamureste e ca filtrul pe care l-am scos nu avea nici o rama din plastic, era curbat ca o fractiune de lant ADN
, torsionat in planul longitudinal (scuze dar am uitat complet sa-i fac o poza). Cel nou a venit tot fara rama de plastic, s-a potrivit perfect, pe capacul compartimentului sunt 2 prelungiri de plastic care se pare ii dau forma respectiva, totusi mi se pare putin cam din topor rezolvarea etansarii, defapt am impresia ca nu etanseaza efectiv ci doar sta acolo...
orice pareri sunt binevenite
multumesc
brumbrum
26 Oct 2007, 09:02
Am aer conditionat manual, iar admisia de aer in instalatie se face de asemenea manual (din afara sau din interior). Am constatat la schimbarea filtrului ca era incarcat cu frunze si gandaci morti care dau un miros groaznic. La rezolvarea unei probleme de scurgere a apei am descoperit galeria de admisie a aerului de afara care e pe sub parbriz in stanga, cand te uiti la ea, care nu e protejata. Am improvizat o sita ca sa nu ma mai trezesc cu cimitiru in masina. Acum e ok.
geomateo
27 Nov 2007, 14:19
Dupa vizita la sevice cu ocazia a 45.ooo km, am observat (dupa doua saptamani ca pe sub torpedou atarna un "acordeon". Am incercat sa-l imping la locul sau dar nu sta la locul lui. Intrebarea este daca locasul in care intra el nu are cumva un capac pe care desteptii aia au uitat sa-l puna la loc
multumesc
QUOTE(radunre @ 15 Oct 2007, 08:49)
Cel nou a venit tot fara rama de plastic, s-a potrivit perfect, pe capacul compartimentului sunt 2 prelungiri de plastic care se pare ii dau forma respectiva, totusi mi se pare putin cam din topor rezolvarea etansarii, defapt am impresia ca nu etanseaza efectiv ci doar sta acolo...
L-am schimbat si eu Sambata, dar nu inteleg ce zici tu ca ii lipseste. Filtrul arata exact ca acela din postul lui morph, are plastic pe toate partile, inclusiv in capat unde are 2 'profile' de care poti apuca pentru a-l manevra.
LE: stai ca acum am vazut, tu ai in semnatura un Megane1, eu discutam de Megane2 (ca si tutorialul de altfel cred).
QUOTE(geomateo @ 27 Nov 2007, 14:19)
Intrebarea este daca locasul in care intra el nu are cumva un capac pe care desteptii aia au uitat sa-l puna la loc
Capacul din prima poza al acestui tutorial are o clema care il fixeaza destul de bine.
QUOTE(geomateo @ 27 Nov 2007, 14:19)
Intrebarea este daca locasul in care intra el nu are cumva un capac pe care desteptii aia au uitat sa-l puna la loc
QUOTE(clr @ 28 Nov 2007, 09:47)
Capacul din prima poza al acestui tutorial are o clema care il fixeaza destul de bine.
Capacul ala usureaza accesul, dar nu retine filtrul in locas, se vede in poza 5 din postul #18 ca filtrul iese fara a scoate capacul respectiv.
Capacul care retine filtrul in locasul sau face parte din rama filtrului. Se vede cel mai bine in poza 2 din postul #8. Este parte din dreapta a ramei filtrului.
mafia_ooops
1 Dec 2007, 10:28
Foarte bun tutorialul, am reusti cu ajutorul lui sa schimb si eu filtul de polen, am dat torpedoul jos, data viitoare am sa incerc sa schimb filtrul fara sa-l dau jos, poate reusesc sa nu rup filtrul. Filtrul vechi cand l-am scos nu era rupt.
Atasez o poza, ca sa vedeti si voi de ce am gasit
in locasul fitrului.
[attachmentid=1627421520]
valikris2002
1 Dec 2007, 11:23
procedura asta de schimbare a filtrului de polen este identica si pentru MEGANE cu aer conditionat manual?
valikris2002: Da. Dar cel mai bine, uita-te pe sub torpedou si ai sa vesi capatul ramei filtrului.
mafia_oops: Poti incerca, dar iti spun eu ca e imposibil sa-l inlocuiesti fara sa-l rupi, daca nu dai torpedoul jos.
chocapic
21 Dec 2007, 20:01
Felicitari pt tutorial- am reusit si eu sa schimb filtrul cu torpedoul jos ( am incercat sie u cum l-au inlocuit la service -pe direct - dar n-am tras tare drept si am rupt filtrul )
Multumesc de informatii- nu ma descurcam fara ele- totusi dupa cat de tare au fost stranse suruburile alea de inbus nu cred ca a mai fost dat jos torpedoul nici la reviziile facute in trecut la renault .
Am observat ca nu am plasticul ala alb de la locul unde se introduce filtrul- ce rol avea? de sustinere?
21 Dec 2007, 20:04:
Am pus si poza facuta de unul dintre voi- plasticul ala alb din centrul pozei ma intereseaza- merci.
megane1
24 Jan 2008, 11:39
QUOTE(Meghitzanul @ 12 Oct 2006, 15:18)
timpul de lucru dat de Renault pt operatiunea asta este 0.3 ore, iar la Serus de ex ora de manopera e 50 ron + tva
deci 0.3*50*1.19=17.85 ron
decat sa risc sa rup filtrul sau sa mai stric ceva demontand bordul
, prefer , cum spunea AlexC sa dau 20 lei la service..
_raduku_
8 Apr 2008, 13:42
merci in primul rand lui morph pentru poze.
deci am sunat la bras (repr. reno) si am intrebat cat e un filtru de megane ... 115 RON , bon ... apoi am sunat la autocenter ... 73 RON.
achizitionat filtru MANN schimbat prin scoaterea torpedoului, garla de frunze ca nu era schimbat de mult timp.
operatiunea a durat in jur de 15-20 min.
ghertzoi
15 Apr 2008, 08:50
QUOTE(megane1 @ 24 Jan 2008, 11:39)
decat sa risc sa rup filtrul sau sa mai stric ceva demontand bordul
, prefer , cum spunea AlexC sa dau 20 lei la service..
Asa am facut si eu...l-am schimbat la service (Cluj). Dupa ce am plecat de acolo am remarcat ca se tot desprinde masca de plastic (jos stanga langa picioare) care trebuie desprinsa pt a schimba filtrul. Am crezut initial ca nu a fost bagata bine la loc...am presat-o si a intrat...dupa putin timp (1-2 zile) iara a cazut. Dupa studiat atent am gasit cauza. Mi-au rupt "specialistii" renault un piciorus de plastic care ajuta la fixarea mastii (ruperea a fost sigur cand au dat jos masca pt ca nu au tras bine de ea, piciorusul rupt fiind in lacasul lui). Am rezolvat rigidizand alt piciorus cu niste hartie cand am presat la loc masca. Acuma sta perfect si nu mai cade . Asa ca decat sa dau 20 ron la niste incompetenti mai bine pun mana si o sa mi-l schimb eu data viitoare (macar eu voi fii atent pt ca eu am dat banii pe masina). Mi-e greata de service-ul Renault....
Cum am mai spus, daca dai torpedoul jos, nu trebuie sa scoti capacul ala (vezi ultima poza din postul #18).
_raduku_
15 Apr 2008, 14:04
QUOTE(19vik @ 15 Apr 2008, 09:54)
Cum am mai spus, daca dai torpedoul jos, nu trebuie sa scoti capacul ala (vezi ultima poza din postul #18).
exact , eu nici nu m-am atins de capacul ala
ghertzoi
15 Apr 2008, 21:36
daca despre capacul meu e vorba atunci inseamna ca magarii nici nu au dat jos torpedoul deci am un filtru "fracturat", trec peste faptul ca m-au taxat standard ca la o demontare de torpedou (facturat 40 minute)
_raduku_
17 Apr 2008, 13:47
QUOTE(ghertzoi @ 15 Apr 2008, 08:50)
Mi-e greata de service-ul Renault....
eu de asta am luat pe cont propriu ce pot face/ schimba eu.
nu e vorba de 20 RON care ii dai la ei dar nici nu iti fac treaba cum trebuie. oricum eu cred ca trebuia sa te fi dus la ei sa-ti schimbe capacul.
ghertzoi
17 Apr 2008, 13:57
momentan sunt in ei in "contre" pt ca de 2 luni mi-au zis ca imi schimba manerul cojit si ma tot amana (dupa ce i-am sunat de vreo 10 ori), si nu mai am chef de inca un front de lupta
. De o luna am reclamat la vocea clientului care m-au sunat prompt cu scuze si mi-au zis ca au luat legatura cu serviceul si mi-au comandat manerele si sigur mi le schimba...DAR
pt ca atunci intrasera in greva Dacia unde au importatorul de piese va trebui sa mai astept. Lucru pe care l-am facut si de aproape o saptamana Dacia a oprit greva asa ca ar trebui sa fiu sunat in urmatoarele zile. Lucru de care ma indoiesc asa ca intentionez un mail cu situatia asta la renault Franta...
De asta nu am mers inapoi cu masca aia de plastic: in primul rand am observat stricaciunea la peste o luna de la interventia lor (trebuia sa le raportez cand am ridicat masina, ei pot sustine ca mi-am bagat eu nasul), si in al doilea rand pt ca printr-o improvizatie am facut masca sa stea perfect si nu se vede nimic in exterior, ceea ce pt mine e suficient.
De masina sunt multumit in continuare, de invinuit sunt romanii neseriosi din serviceuri.
_raduku_
18 Apr 2008, 07:29
QUOTE(ghertzoi @ 17 Apr 2008, 13:57)
de invinuit sunt romanii neseriosi din serviceuri.
bafta cu manerele si la cat mai putine intrari ale masinii pe mainile "servisarilor reno original"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.