Salutare dragi colegi. Nu stiu daca am nimerit topicul bun, dar am tot vazut ca discutati de flanse, troncanituri etc.
Bun. Am un Scenic II, 2004, 1.5dci. Si am o problema caruia nu reusesc sa ii gasesc rezolvare. Deja sunt satul, obosit, bani pierduti aiurea si daca o mai continui astfel, cred ca duc masina in camp si ii dau foc
Ideea consta in felul urmator. Am schimbat fata-spate flanse, rulmenti, amortizoare, arcuri, toate de la KYB (Kayaba) gaz-ulei sau ceva de genul (toate noi).
Dupa 30.000 de km auzeam un troncanit la roata dreapta fata. Ca si cum se freca fier pe fier. Am fost la multi mecanici (8 la numar) si imi spuneau ca ba am piatra la placute, ba am nush ce..in fine, mai pe scurt am mers pana sa rupt amortizorul din flansa
Am fost la service, am cumparat set nou cu rulmenti, flanse, amortizoare FARA arcuri, tot KYB, tot gaz-ulei etc.
Dupa 2 sapt am revenit in service ca imi pocneau cand viram stanga-dreapta. Concluzie=rulment spart, flansa uzata. Iar am schimbat flansa+rulment. Dupa 2 sapt acelasi procedeu, doar rulment spart, flansa in regula. Deja si astia de la garantie refuzau sa imi schimbe piesa.
Dupa montarea noului rulment (SNR) {flansa pastrata caci arata in regula} nu mai pocneste in viraje (am o sapt de la montare), insa cand merg pe drum cu denivelari scartaie de zici ca se rupe masina (roata dreapta fata). Singura chestie interesanta, ca atunci cand ploua sau spal masina, pana se usuca, nu se mai aude scartaitul ala de "fier pe fier". Masina e silentioasa...
Mentionez ca am fost la mai multi mecanici (sa ma asigur ca asa e) si mi-au spus: capete de bara, pivoti, rulmenti roata, caseta directie, bucsi (bascule, bara stabilizatoare, jug), bielete anti-ruliu etc, sunt in regula. Deci problema sa fie tot de la suspensii.
De asemenea va mentionez ca dupa ce mi s-au spart 3 seturi de rulmenti, cei de la service de acolo, au comandat dupa placuta ovala, un arc sa verifice (ei ziceau ca din cauza arcului).
Intradevar singura diferenta intre arcul de la Renault si arcul de la KYB era faptul ca KYB era mai gros cu 1mm sau 2mm parca. Insa identic ca si intaltime, latime etc.
Ce ma sfatuiti ca nu stiu se mai fac? Nu vreau sa vand masina, cum am tot auzit sfaturi, caci mie personal imi place din multe puncte de vedere si pana la problema aceasta, a fost totul in regula
Daca cineva a intalnit aceeasi problema, va rog sa imi raspundeti.
Multumesc pentru rabdarea de a citi.