salut,
Am citit de aseara tot ce s-a postat la acest capitol, dar nu am gasit raspunsuri la aceasta intrebare: care sunt diferentele intre cele 2 modele?
Astea de mai jos sunt ce stiu eu:
- Bicorp e facut in Franta, Symbol e facut in Turcia
- Bicorp are bordul din "cauciuc", Symbol are bordul facut din plastic ieftin de Solenta (no offence)
- Bicorp e mai scump cu ~500-700 EURO CIP
- Symbol are un portbagaj util cat casa, cu capacitate de incarcare foarte mare
- Bicorp are niste optionale in plus, ne disponibile la Symbol (aer conditionat automat, stergator de parbriz automat, trapa electrica, computer bord, oglinda retrovizoare asferica, jante de 15", etc)
- Consumul este identic, la nivele de incarcare egale
- Intretinerea costa la fel
Va rog sa adaugati si voi mai multe aspecte legate de fiabilitate, probleme aparute, alte chestii pe care eu nu le stiu.
Din toate astea de mai sus ar insemna ca eu nu am de ce sa ma uit la Symbol, din moment ce nu am nevoie de un portbagaj mare, ci de o masina mica de oras, relativ ieftina, fiabila si sa consume putin. Si totusi, multi prefera varianta Symbol. Poate raspunsurile voastre o sa aduc amai multa lumina...
cmandrei
23 May 2005, 15:07
La Bicorp ai varianta cu 2 usi la Symbol nu
.
VladSoare
23 May 2005, 15:08
Symbolul e doar asamblat in Turcia, iar bicorpul nu sint sigur insa am impresia ca e Spania, nu Franta. S-ar putea sa gresesc totusi.
Plasticul de Symbol mi se pare OK, dar acuma e drept ca e o chestiune de gust. Mie dintre toate masinile "populare", ieftine, Symbolul mi se pare ca are plasticul cel mai placut. Pai daca te uiti la Fabia sau la Punto te iei cu miinile de cap (si alea sint mult mai scumpe).
Portbagajul Symbolului este imens, dar are gura foarte mica. Nu te lasa pacalit. Poti incarca multe valize mici, dar una foarte mare nu.
In rest, vezi ca s-a discutat mult despre plusurile si minusurile fiecareia dintre ele. Chiar destul de recent. Fa niste sapaturi.
google
23 May 2005, 17:24
QUOTE
Renault Clio is assembled at Flins (France), Valladolid (Spain), Cordoba (Argentina), Curitiba (Brazil), Envigado (Colombia), Cuernavaca (Mexico), Novo Mesto (Slovenia) and Bursa (Turkey).
Este vorba de Bicorp.
Sursa www.renault.com
Din cate stiu eu in .ro vin din Slovenia si doar varfurile de gama (echipare) din Franta.
QUOTE
The Renault Clio saloon is assembled in Turkey, Brazil, Colombia and Argentina. It is sold outside Western Europe.
Este vorba de Symbol.
Sursa www.renault.com
cmandrei
24 May 2005, 10:09
La Bicorp ai varianta cu motor 1.2L la Symbol nu.
La Bicorp ai varianta sport la Symbol nu.
La Bicorp ai radio cd 4x22W iar la Symbol radio cd 4x15W. (cel putin asa am vazut eu acum 24.05.05)
La Bicorp poti avea magazie de cd la Symbol nu. (cel putin asa am vazut eu acum 24.05.05)
La Bicorp ai varianta cu trapa acoperis la Symbol nu.
La Bicorp ai varianta cu "Tempomat (Dispozitiv pentru reglarea automata a vitezei) si limitator de viteza" la Symbol nu. (cel putin asa am vazut eu acum 24.05.05)
La Bicorp: Suspensie punte fata - pseudo McPherson
La Symbol: Suspensie punte fata - Tip Mc Pherson cu triunghi inferior si bara anti-ruliu
(nu stiu daca e aceelasi lucru ... dar banuiesc ca nu e)
cb77rcsd
24 May 2005, 14:00
Motorizari identice (cu exceptia celei de 1,2 si aleia sport). interior la fel (am vazut si la bicorp bord de plastic, nu numai la symbol). In rest ce sa zic, nu-s diferente intre ele decat de marime. Una e mai mare si are ditai portbagaju ,una e mica si e mai mult de oras. Piesele sint la fel pe amandoua.Symbolul e putin mai rustic in dotari ptr ca e facut special ptr piata estica si a fost chestie de pret. Dar daca vrei neaparat boxe de 22w si magazie de cd-uri ,o poti face si la symbol.
Cam asta-s diferentele si asemanarile.
Ca fiabilitate is la fel. Nu poti spune ca una e mai buna decat ailalta dpdv al felului cum merge motoru.Poate o sta mai bine pe drum bicorpul ptr ca-i mai scurt.Sau poate ca nu.
Oricum eu as lua un symbol ptr ca nu se stie cand ai nevoie sa cari si neste bagaje.Si apoi e si mai ieftin.
Toto - BOD
24 May 2005, 15:08
QUOTE(cb77rcsd @ May 24 2005, 02:00 PM)
Motorizari identice (cu exceptia celei de 1,2 si aleia sport).
Symbolu nu are toate motorizarile bicorpului... de exemplu Bicorpu nu are motorul de 1.4 8v!! Dar are 1.2 16v (care e cam asemanator la performante dar consumul un pic mai mic), 2.0 16v ( no-turbo
) de 182 cp si motorul
V6 (care este o neresuita a celor de la renault sport, zau asa! la pretul de aprox 40k < mai scump decat un evo8
> euro un motor de aproximativ 240 cp...
mai bine puneau turbo pe motorul de 2.0 l !!!! ca sigur il scoteau mai ieftin)
Si clio mkII Bicorp are bordu identic cu Clio mkIII Symbol...
Renaul Sport nu costa nici pe departe 40k euro cat spui tu. Pret CIP 15.543 Euro.
La 20.000 un motor de 182CP pe o masina asa mica mi se par explozivi! Nu stiu daca as face alegerea asta, dar este mult mai avantajoasa decat Fabia RS (130CP - 14.736 CIP), Octavia RS (150CP - 19.000 CIP), etc
galileo
24 May 2005, 19:44
pai clio sport nu e 40k, dar clio v6 este (ca despre asta era vorba), si intr-adevar este cam scump pentru ce ofera.
laur_dci
25 May 2005, 10:35
pt. AlexC
diferente majore intre bicorp si symbol nu sunt, si s-au amintit cam toate mai sus
pe bicorp se pot pune airbag-uri laterale, pe symbol nu > asta e diferenta de securitate, celelalte sunt chestii de brizbriz (mai putin tempomatul), motoarele sunt identice (nu sariti pe mine cu cel de 1.2), reviziile costa la fel
masina de familie : symbol
SorinN
25 May 2005, 11:19
QUOTE(cb77rcsd @ May 24 2005, 03:00 PM)
interior la fel (am vazut si la bicorp bord de plastic, nu numai la symbol).
Normal ca bordul este tot din plastic dar cu exceptia ceasurilor, cele doua borduri nici macar nu seamana intre ele. La fel si fetele de usi. Doar scaunele seamana. Nu stiu daca la ultimele symboluri au pus comenzile geamurilor pe usi sau sunt tot pe consola centrala, daca nu le-au mutat, uite inca o deosebire.
cmandrei
25 May 2005, 11:25
La symbolurile mai noi am vazut ca sunt pe usi comenzile de geamuri ...
galileo
25 May 2005, 11:26
butonul de dezaburire luneta mi se pare o deosebire majora (nu stiu daca au schimbat la phase3): la symbol e si destul de nasol amplasat, si nici nu se opreste singura dezaburirea.
QUOTE(cmandrei @ May 25 2005, 12:25 PM)
La symbolurile mai noi am vazut ca sunt pe usi comenzile de geamuri ...
... dar sunt puse total aiurea: cel pt geamul din staga e pus sus, iar cel pt geamul din dreapta e pus jos - asta ca sa faca usa cat mai ingusta sa nu ia din spatiul interior; din cate tin minte la bicorp erau puse frumos unul langa celalalt.
cmandrei
25 May 2005, 11:56
QUOTE(galileo @ May 25 2005, 12:26 PM)
si nici nu se opreste singura dezaburirea.
In ce sens nu se opreste singura ? sa sara butonul automat ? asta nu face ... dar in carte (cel putin la mine) scrie ca dupa 15 minute se decumpleaza automat.
Radu718
25 May 2005, 12:09
Se opreste mai, dezaburirea. Evident ca butonul nu sare, ca este electric. Dar se opreste dezaburirea dupa 15 minute! Se si inchide martorul din bord!
galileo
25 May 2005, 12:51
aha, asta nu stiam, la symbol-urile de la firma butonul e ca la solenza, si mi s-a parut ca ramane apasat
cmandrei
25 May 2005, 12:58
Cum e la solenta sau la symbolurile alea de care spui tu ? (ramane apasat butonul ...)
galileo
25 May 2005, 13:22
butonul este in panoul din stanga volanului in partea de jos, si e oval si pus pe lungime, si cand il apesi ramane apasat. mie mi-a dat impresia ca e mecanic contactul (ceva gen intrerupator). poate s-a schimbat, nu stiu exact din ce an e masina
cmandrei
25 May 2005, 13:29
nu cred ca s-a schimbat ... la masinuta mea e la fel butonul si amplasarea lui ... cand il apesi ramane apasat pana il dai tu inapoi cu mana ... dar daca nu il "opresti" tu in 15 minute ... dezaburirea se deconecteaza singura chiar daca butonul e inca apasat ... asa scrie in carte la mine
galileo
25 May 2005, 13:40
bun, dupa 15 min opreste dezaburirea, dar butonul ramane apasat nu?
la bicorp difera, e un buton pe consola centrala cu led, si cand decupleaza dezaburirea, se stinge si martorul din bord si butonul. daca vrei sa mai cuplezi inca o data, doar apesi iar pe buton.
cmandrei
25 May 2005, 13:42
Ok la bicorp e diferit atunci ... si da butonul ramane apasat si dupa 15 minute ... cel putin la mine asa este
Tare butonul asta de dezaburire. O intreaga teorie se poate dezvolta .
galileo
25 May 2005, 14:41
e o diferenta, da?
richie
27 May 2005, 13:31
QUOTE(galileo @ May 25 2005, 11:26 AM)
butonul de dezaburire luneta mi se pare o deosebire majora (nu stiu daca au schimbat la phase3): la symbol e si destul de nasol amplasat, si nici nu se opreste singura dezaburirea.
Nu shtiu unde e amplasat la Bicorp....dar la Symbol inca de la Phase 2 este pus langa reglajul oglinzilor si al inaltzimii farurilor....shi se si opreshte singur pe deasupra.....(nu va luatzi dupa semnatura.....am avut 2 ani Symbol )
richie
27 May 2005, 13:35
QUOTE(cmandrei @ May 25 2005, 01:42 PM)
Ok la bicorp e diferit atunci ... si da butonul ramane apasat si dupa 15 minute ... cel putin la mine asa este
Tot ashea...incepand cel putzin cu phase 2, butonul nu ramane apasat.
Este un buton fara retzinere, care acceseaza un releu cu temporizare.....(cand apeshi pe el auzi tzacanitul de cuplare al releului....)...si dupa ce se duce temporizarea releului (15 minute) se decupleaza.....butonul revine dupa prima apasare......
Cred ca e putin off-topic, dar la mine pe expression cica am "blocare automata usi la demaraj", sau cam asa ceva ... habar nu am cum vine asta, ce tre' sa-i fac ca nu blocheaza nimik
VladSoare
27 May 2005, 15:34
Trebuie s-o activezi. Vezi in manual.
Radu718
27 May 2005, 16:03
Pui contactul (nu stiu sigur daca e obligatoriu) si tii lung apasat pe semnul rosu al butonului de inchidere/deschidere al usilor (cam 3 secunde). La plecarea de pe loc, in jurul vitezei de 7 Km/h, usile se vor bloca automat. Procedezi la fel daca vrei sa dezactivezi optiunea.
aha, am sa incerc, merci ... in manual nu am gasit asa ceva ... parca
eu nu am alarma pusa de dealer... si nu imi merge optiunea asta.N-ar trebui sa fie independenta de alarma?
stefanu
27 May 2005, 17:56
N-are legatura cu alarma. Trebuie sa mearga si fara.
QUOTE(Radu718 @ May 27 2005, 04:03 PM)
Pui contactul (nu stiu sigur daca e obligatoriu) si tii lung apasat pe semnul rosu al butonului de inchidere/deschidere al usilor (cam 3 secunde).
Bun , deci merge si fara ...atunci despre ce buton rosu e vorba??...Sau e vorba despre butonul de inchidere de pe cheia de contact?
stefanu
27 May 2005, 19:02
Din cate stiu eu (poate ma insel, ca n-am fost prea atent la tipul de la vanzari cand a facut manevra asta), este vorba (asa cum zicea si Radu718) de butonul de inchidere a usilor de pe consola centrala; trebuie apasat pe partea care inchide usile (are o bulina rosie, parca).
Revin cu o completare : n-am manualul la indemana, dar am citit pe un alt site ca daca tii apasat buton cu pricina mai mult de 5 secunde, functia se activeaza si se aude un beep in difuzoare.
Toto - BOD
29 May 2005, 15:56
Acum am eu o intrebare... Bicorpu are acelasi sistem de prindere al rotilor? Mie mi se pare cam ciudata lipsa prezoanelor
de fapt nu sunt prezoanele ca la alte masini... sunt gauri...
Ca la alte masini sau ca la DACIE?Asa este la majoritatea masinilor de vreo 20 ani.
_________________
DIESEL POWER
M II Estate 1.9dCi
Clio 1.5dCi
Toto - BOD
29 May 2005, 22:32
ai putea sa juri? iti garantez eu ca la vw sharan din 97 nu e asa... si nici la opel corsa din 90...
Ca sa fiu sincer nu am dat jos prea multe roti ca sa vad
am facut figura cu butonul de inchidere a usilor din interior ... merge, dupa citeva secunde a scos un sunet in difuzoare, si acum, daca accelerez putin dupa plecare se blocheaza usile ... e bine, ca am doi copii mici in spate
Adrian_M
1 Jun 2005, 08:45
Si daca tot zici ca esti cu copii mici in spate, la un moment dat s-ar putea sa te ajute si asta: la usa din spate, in zona incuietorii de pe usa se afla ca un fel de clama metalica, clama care daca o dai in stinga (sau dreapta, nu mai stiu, oricum opus de unde-i acum) blocheaza usile, in sensul ca nu mai pot fi deschise decit din afara.
eddie33
1 Jun 2005, 19:42
QUOTE(Toto - BOD @ May 29 2005, 04:56 PM)
Acum am eu o intrebare... Bicorpu are acelasi sistem de prindere al rotilor? Mie mi se pare cam ciudata lipsa prezoanelor
de fapt nu sunt prezoanele ca la alte masini... sunt gauri...
Da, si bicorpul si Opelul Zafira si Tico si Cielo aveau acelasi sistem de prindere cu suruburi infiletate.
Editat: sters imaginea din citat.
cmandrei
1 Jun 2005, 19:43
Daca-i vorba asa: si R5 R21 ...
Toto - BOD
1 Jun 2005, 20:04
eddie33
1 Jun 2005, 20:21
Toto,alea sunt prezoane,nu suruburi.....
daca nu ma insel scaunele de pe clio dynamique si extreme sunt mai sport, cu o sustinere laterala mai buna, nedisponibile pe clio symbol.
corectati-ma daca gresesc...
MrPain
24 Aug 2005, 18:05
Care sunt diferentele intre cele doua? Daca sunt diferente la stabilitate in curbe motoare etc. Din cate stiu eu singura diferenta este la bord care are un design nu f diferit bicorpul de symbol...si evident aspectul una cu portbagaj mare si una cu hayon. Mersi!
rttt_gia
24 Aug 2005, 18:38
Parca aveau aceleasi motorizari benzina. Diesel nu stiu, da' banuiesc ca la fel. Bicorp e mai usoara -> sa zicem mai sprintena.
Bafta
google
24 Aug 2005, 21:16
Aproape total gresit. Motorizarile pe benzina sunt diferite si bicorpul e mai greu un pic.
Symbol:
benzina-1,4/8v/75cp-1015kg
-1,4/16v/98cp-1055kg
motorina-1,5dCi/65cp-1020kg
-1,5dCi/80cp-1020kg
Bicorp 5usi
benzina-1,2/8v/60cp-1010kg
-1,2/16v/75cp-1040kg
-1,4/16v/98cp-1075kg
motorina-1,5dCi/65cp-1055kg
-1,5dCi/80cp-1070kg
ncristi
24 Aug 2005, 21:20
Bicorpul mai are si motorul de 2l
rkillera
24 Aug 2005, 21:21
si se poate pune clima automata pe el
rttt_gia
24 Aug 2005, 21:40
Scuze, doar mai sprintena putin... google am uitat de 1200 de la bicorp
bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.