Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clio Dci 80cp
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
trufasel
Doresc sa cumpar o masina si una dintre variante este Clio Dci 80CP.As dori sa aflu cat mai multe informatii de la posesorii acestei masini(dc sunt sau nu multumiti de alegerea facuta, ce probleme au avut, costuri de intretinere, si orice informatie legata de aceasta masina). Multumesc
leonardo
Salut!
In legatura cu masina dorita.
Prea multe nu-ti pot spune ,nu am facut mai mult de 3400 de km.
Dar sunt multumit pina in prezent.
Principalele atuuri sunt consumul f. mic,portbagajul enorm,motor sprinten,confort la conducere(lejer).Poate mai vechii posesori te pot ajuta mai mult.
Tudor
Trufasel, un singur sfat: foloseste functia Search a forumului si cauta dupa "clio dci 80cp" si o sa vezi ce multe informatii si opinii gasesti. Opinia personala: o masina care-si merita banii.
rttt_gia
Cea mai atragatoare parte la dci 80 e consumul... oricum.. dai un search ca s-au mai spus pareri despre clio dci.

Bafta
narcisluca
Pe deplin multumit de ea! Face toti banii!
CGB
Eu am varianta de 65 cai.Si sint foarte multumit.Aia de 80 de cai e si mai misto.Se infige super la drum.Si ai si consum mic, portbagaj mare, pret acceptabil.
Spatiul din interior (in spate mai ales) e cam mic iar aia mai inalti risca sa dea cu capu-n tavan.
In rest e o masina care-si merita toti banii.
sosoenduristu
dupa 4 luni si 10.000 km consider ca e o afacere buna.e o masina "normala" cat se poate de placuta.
un_vizitator
stie careva sa-mi spuna exact ce turbina se gaseste pe clio dci de 65 cp si pe clio dci de 80 cp ? si eventual sa ma indrume spre un magazin de piese (de motor) pentru aceste 2 modele? (magazin virtual)
sosoenduristu
nu vrei sa te si treaca cineva strada?daca tot ai acces la net, cred ca unchiul gugle nu te lasa fara raspuns
un_vizitator
ar fi ceva ca pe batranul google nu am gasit decat brandul turbinelor KKK sau garrett
themadman
al meu merge super marfa.
am deja 13.000 cu el in 4 luni.
se infige bine,e confortabil.
cat despre consum cred ca deja stiu toti rolleyes.gif
raresss
motorul tau se numeste K9K nu KKK asa ca probeaza sa vezi ce-ti iese pe google.
un_vizitator
raresss mai stiu ca e K9K motorul, pe mine me interseaza TURBINA....
ps: dar totusi dupa motor nu am cautat biggrin.gif
un_vizitator
am aflat ca pe motoarele din 2001 era un KP35 .. acum nu stiu ce turbina este sad.gif pe cel de 65 cp. pe cel de 80 se gaseste un BorgWarner Turbo din cate am gasit pe net. Poate stie exact cineva ceva....
Garrett
Pentru 65 CP este Garrett.
80 CP este KKK/BorgWarner
Valisor
Am mers cu MEgane II de 1.5 DCi si cu Clio Symbol DCI de 80 cai, iar Clio mi s-a parut mai zgomotos, se aude motorul mai tare.
MihaiS
Clio Bicorp mi se pare la fel de bine izolat fonic ca si Megane II. In ceea ce priveste performantele Clio sta mult mai bine, masina fiind mai usoara. Are, in schimb, vibratii mai pronuntate in schimbatorul de viteze dar te obisnuiesti...
un_vizitator
mersi garrett
un_vizitator
meseriasilor unde si cand se tine intalnirea forumistilor ? daca se mai tine smile.gif

ps: sorry de offtopic
eddie33
Am revenit ,pot sa va spun ca motorul de 80 Dci are turbina cu inteercooler,ceea ce cel de 65 c.p. nu are,iar presiunea in injectoare este ceva mai mare.Consumul e supermic,iar masina se misca ca una pe benzina,dar una buna,daca o calci putin,pleci primul de la stop !
mandelu
Nu are intercooler vrei sa zici despre ala de 65 nu? Ca turbina iti zic eu ca are sigur. Intr-adevar asta de 80 fuge frumos daca schimbi la 3000 ture. Mie mi-e mila de ea sa schimb asa turat.
strumfuadi
mila sa schimbi la 3000rpm? huh.gif
vezi ca pentru stilul tau mai ok ar fi un cap tractor volvo, man, chiar shi renault.. alea au puterea max pe la 1900rpm.. laugh.gif
clio'ul asta dci de 80cp prea e mashina de curse, dom'ne!
un_vizitator
eu schimb la 4200... e ceva rau in asta ?
raresss
intre 2000 si 3000 are cuplu maxim. dupa aceasta turatie nu are rost sa schimbi pentru ca oricum nu trage mai tare. am pus pe undeva o diagrama a motorului de 80 CV care explica destul de clar ca par maxim motor il ai pana la 3000. dupa puterea scade destul de brusc. adica decat sa schimbi la 4200 dintr-a 3-a in a 4-a si sa ramai cu 2500-3000 turatii unde deja motorul nu mai trage la fel de bine, mai bine schimbi la 3000 si ramai in 2000 adica exact unde motorul functioneaza optim si trage cel mai bine. masinile diesel nu se pot tura in asa hal.
mandelu
Ai dreptate asa am sesizat si eu ca dupa 3000 turezi degeaba. Faza e ca la 3000 se aude cam tare si de aia schimb acolo doar prin afara localitatilor la depasiri in forta.
un_vizitator
sunt dispus sa testez ce ati spus mai devreme... care mai baga un clio dCi de 65 cp. eu schimb la 4200 si celalalt la 3000 sa vedem cine obtine performante mai bune. practic ar fi o liniuta... dar in scopuri experimentale. Astept un PM da la cine vrea sa testam...

si inca o intrebare... cum adica turez mai mult de 3000 degeaba daca nici macar nu ating puterea maxima al motorului?
galileo
iarasi aceeasi confuzie: cuplu vs putere
un_vizitator are dreptate, si corect asa este: pentru performanta, se schimba la turatia de PUTERE maxima.

de exemplu: accelerezi in a1a pana la sa zicem 3500 unde ai turatia de cuplu maxim si schimbi... moment in care cuplul (implicit puterea scade) <-> turatia scade la sa zicem 2000 si o luam de la capat. DECI, o gramada de putere nu s-a folosit. Acuma, din a1a la 3500, accelerezi in continuare pana la 6000 sa zicem, unde ai puterea maxima, schimbi a doua si pici la 3700-4000 unde deja ai cuplu maxim si iar accelerezi inspre puterea maxima si tot asa.... sper ca se intelege ceva

si aici se vede si mai clar: Putere = Cuplu * RPM / 5252
google
Bun rationamentul, dar aici vorbim de dCi (motorina). Nu ajungi tu cu el la 6000, decat daca vrei sa-l spargi. Cuplu maxim este la 2000 (mai exact, cel din titlu topic-ului, are 182cp/2000rot/min) si puterea maxima la 4000.
Daca schimbi la 3000 "cazi" pe cuplu maxim, garantat. Acum daca vrei sa "scoti" maxim din motor te duci mai sus spre zona de putere maxima dar se va reflecta si in consum. Daca vrei sa fie "fasneata" si sa nu ai grije cu subturatul, poti schimba linistit la 3000 (chiar si 2500-2700).
raresss
dragi colegi i-ati explicat foarte bine omului toata teoria. as vrea doar sa adaug ca puterea nu este direct proportionala cu zgomotul care il face masina. asa ca daca veti face liniuta s-ar putea se te faca cel care schimba la 3000. wink.gif
daca ai mers vreodata cu un mountain bike ai sa-ti dai seama ca dupa o anumita viteza nu mai accelerezi mult daca nu schimbi pinionul. este ca atunci cand pleci de pe loc cu bicicleta si in primele momente iti dai seama ca fiecare apasare a pedalei te face sa avansezi cu o anumita acceleratie. daca vrei sa pastrezi acceleratia asta constanta sau crescand trebuie sa schimbi pinionul daca nu degeaba dai din pedale. rolleyes.gif

la fel se intampla cu schimbul tau. dupa 3000 de rotatii practic viteza cu care motorul tau se invarte (axul cotit) este practic aceeasi cu viteza rotii sau ma rog te apropii mult de ea. de aceea este necesar pentru a continua accelerando sa schimbi viteza (pinionul) si atunci se multiplica forta ce o transmite motorul catre roti.

fa proba sa accelerezi cu schimbat la 3000-3200 si ai sa vezi ca este mult mai diferit. crede-ne ca suntem mai multi aici care vorbim exact aceleasi chestii.

wink.gif
galileo
@google
eu am dat niste valori ipotetice, care, intr-adevar, se potrivesc mai bine la o benzina.. deh, obisnuinta biggrin.gif insa rationamentul este perfect valabil si la diesel, cu turatiile de rigoare.

cat despre consum... pai era vorba de accelerare in forta nu de economie. si exact asta nu e corect in afirmatia cu schimbatul la 3000: cand ai nevoie de tot ce poate motorul, te intereseaza puterea. degeaba pici pe cuplul maxim, o sa ai doar senzatia de forta. cel mai bine se vede asta din formula care am pus-o mai sus. dupa 3000, cuplul nu mai creste, dar puterea per total mai are unde sa creasca.

oricum, cine nu crede, cronometrati timpii 0-100 cu cele 2 metode.sau, si mai simplu, exista un program, cartest parca ii zice, in care se pot testa toate combinatiile astea.
mandelu
Mie imi vine greu sa cred ce zici tu si asta datorita faptului ca masina se simte ca dupa 3000 nu mai trage cum a tras pana acolo. Asa ca degeaba o tin peste 3000 ca timpul trece fara ca viteza sa creasca in aceeasi masura ca pana atunci.
Nu zic ca nu o fi asa dar in practica nu pare deloc sa fie asa.
galileo
uitati aici mai multe detalii.
http://www.largiader.com/articles/torque.html

QUOTE
Why does torque drop after a certain RPM?

Torque starts to decrease because the engine cannot breathe as well. Due to the speed, the cylinder does not fill with air as well.  A designer can get around this problem with "tuned intake" which sets up a resonance to pack the cylinder with air, but it only happens at a certain RPM.  The next evolution of design is to make a variable system which packs the cylinders with air at all RPM; this is usually called "variable tuned intake runners" or something like that and involves valves which open and close to create a different size for the airbox and manifold.


referitor la problema asta cu scaderea cuplului, la motorul meu de-abia dupa 5000-5200 incepe sa se simta o pierdere de putere in accelerare, iar cuplu maxim am la 3500. ma uit la 1.5dci pe fisa de la renault si are asa: putere maxima la 4000, cuplu maxim la 2000. asa ca, intuitiv, macar pana la 3500 tot trebuie sa se simta cresterea de putere. poate, in practica, sa fie vina cutiei de viteze
raresss
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=39875&st=45
acolo am mai postat diagrama pentru motorul de 80 si cel de 100 cp.
sigur ca la motorul tau este diferit. cuplul maxim se obtine la turatii mai mari. e posibil la 3500 si chiar 4000. ce se discuta aici este valabil pentru diesel, unde turatiile peste 3000 nu au nici un efect major inafara de zgomot si consum inutil. uita-te pe diagrama si ai sa vezi ca am dreptate.
galileo
da, asa e. destul de ciudat oricum si in comparatie cu cel de 100. din ce se vede in grafic, la 3000 pierde cuplu dar intre 3250 si 3700 puterea ramane constanta -> de aici senzatia ca accelerezi degeaba dupa 3000, si, intr-adevar, cam degeaba il chinui, pt ca de-abia intre 3750 si 4000 mai creste putin.

pentru mine unul e ciudat, nu stiu cat m-as obisnui cu motorul asta. si nu spun asta ca sa pornesc vreo discutie diesel/benzina, e pur si simplu o constatare personala. pana la urma trebuie sa difere motorizarile ca sa satisfaca toate gusturile wink.gif

in concluzie, pentru dci 80CP, dupa 3200 nu prea mai are rost sa accelerezi decat in cazuri extreme.
strumfuadi
nu va mai ganditi la liniute cu motoare gandite ptr economie!
google
@galileo
Ma bucur ca am ajuns la aceeasi concluzie.

P.S. Cand am spus ca e bun rationamentul tau nu a fost la misto, dar nu mergea bine, pe dCi-ul de 80cp, unde cuplu nu ramane pe palier (aproximativ) maxim, pe o gama de turatie de macar 1000rot/min (ex. de la 2000-3000rot/min), ca la benzina.
fidji
Va salut

Voi fi fericitul(??) posesor al unui Symbol Fidji 1,5l-80 cp, pe la inceputul lui noiembrie.Dupa numeroase intrebari pe care mi le-am pus si vi le-am pus m-am hotarit sa cumpar ,de noua, aceasta masina.

Citind inainte si dupa hotarire pe forum comentariile in legatura cu oportunitatea de a cumpara o masina pe benzina sau una pe motorina , am intrat mai mult in necunoscutele acestui subiect.Am citit pareri subiective sau poate obiective legate de exploatarea de zi cu zi a masinii,in legatura cu consumul,amortizarea diferentei de pret de la motorina la benzina etc.Apoi m-am tot intrebat de unde au iesit acele cifre legate de amortizarea investitiei suplimentare intr-un diesel si anume citi km/an (25-30.000km/an)ar trebui sa fac ca sa se justifice alegerea unui diesel in defavoarea unui motor clasic pe benzina.

Asa ca m-am hotarit sa fac un calcul aproximativ ,cu o marja de eroare cit mai mica .Daca datele de plecare nu sunt valabile (consum real ,diferente de pret motorina -benzina,diferente de pret masina diesel-benzina)imi cer scuze si va rog pe voi sa actualizati calculul pentru acele modificari.Totodata va rog sa-mi spuneti daca am "inventat eu roata" sau daca am gresit in unele aprecieri.Multumesc.

Pentru inceput voi lua in considerare citeva date de plecare culese de pe site-ul renault.ro cu privire la doua masini la aceeasi echipare standard dar cu motoare diferite.Am cautat doua variante care sa difere la pret cit mai mult (cazul cel mai defavorabil).Va propun ,pentru ca tot voi fi feri....... pentru calcul doua masini:

Renault Symbol Fidji 1,5/80cp la pretul total de 10963 E
Renault Symbol Fidji 1,4 8v/75cp la pretul total de 9580 E.

Consumurile mixte conform producatorului:

Renault Symbol Fidji 1,5/80cp - 4,6l/100km
Renault Symbol Fidji 1,4 8v/75cp - 7.1l/100km

Cursul valutar in-2.09.2005 :1E=35.100 LEI

Pretul mediu la pompa ROMPETROL: Motorina - 33.000 LEI
Benzina - 38.000 LEI


Plecind de la aceste date voi incepe calculul:

Diferenta de pret intre cele doua masini este : 1383E=48.543.000 LEI

Cu acesti bani voi putea cumpara intr-un interval oarecare de timp :

48.543.000/33000=1471 l motorina sau

48.543.000/38000=1277.44 l benzina


Cu acete cantitati de motorina sau benzina voi putea merge intr-un interval oarecare de timp :

1471 l/4,6 l/100km= 31978 km parcursi cu masina pe motorina

1277 l/7,1 l/100km= 17986 km parcursi cu masina pe benzina

Diferenta de km parcursi intr-un interval oarecare de timp va fi in favoarea motorinei :

31978-17986= 13992 km (+++)

Concluzionind deci , investind la inceput numai 48.543.000 lei in plus pentru un motor diesel vom putea merge intr-un anumit interval de timp cu 13910 km mai mult decit cu un motor pe benzina .Depinde de mine daca acesti km ii fac intr-un an ,2,3 ca sa pot spune ca investitia s-a amortizat dupa caz intr-un an,2,sau 3 ...

Plecind de la ipoteza ca intr-un an se pot face lejer 6000 km (este o parere) inseamna ca investitia suplimentara se va amortiza in aproximativ 2 ani.

Considerind ca durata de viata a unei masini intretinute bine este de 15 ani se mai poate spune ca timp de 13 ani vom merge "in cistig" fata de benzina .

Mai ramine in discutie costul mediu de intretinere pentru cele doua cazuri si problema este rezolvata.Cine poate face o estimare a intretinerii este invitatul meu.
Tudor
Frate Fidji, ne-ai mai spus asta in cel putin alte 2 topicuri (cel putin atatea am gasit eu). Chiar ne crezi oligofreni? mad.gif

Mai pune mana si citeste si tu regulamentul forumului.
fidji
Imi cer scuze , sunt la inceput .Sincer sa fiu nu am avut rabdare sa citesc regulamentul dar o voi face acum.
alx
@fidji: daca primesti masina in noiembrie, ai grija sa iti iei concediu si sa o iei la rodat. eu te sfatuiesc sa nu intrii in iarna cu sub 2000 de km...
dya
Ce vrei sa zici alx cu chestia asta?
Io am luat masina in dec 2004 pe data de 30 biggrin.gif si tot "rodajul" meu s-a petrecut iarna...
Masinile astea din cate stiu eu vin deja rodate pe "bancul de probe", nu mai e ca la dacia unde trebuia sa mergi mii de km sa se rodeze dupa care iti strangea chiulasa iti regla tachetii si aprindere... ehehe.
Chestia cu mersul sub 2500 de ture in primii 1500 km este numai o precautie. Si iti pot spune ca eu cunosc pe cineva care nu prea a tinut la regula asta si crede-ma masina merge la fel ca a mea (consum, acceleratie, etc.) si are si cu 5000 de km mai mult... (asta nu inseamna ca sfatuiesc pe cineva sa incalce aceasta regula, atentie!)
alx
Stai, stai stai, nu sari asa...
Nu am zis ca crapa... Dar intreaba orice specialist si are sa-ti spuna ca pornirile la rece (grade -) in rodaj nu sunt ff ok. Asta nu inseamna ca daca faci asta se si buleste... Doar ca este RECOMANDABIL sa faci rodajul in temperaturi normale, nu extreme.
Intr-adevar, motorul este rodat pe banc dar este rodat la rece!!! Si restul ansamblelor, transmisie, frane etc NU SUNT RODATE deci trebuie sa mergi cu atentie... usurel.
dya
deacord, si mai spune ca nu trebuie sa mergi cu multa greutate in masina si sa mergi cu viteza constanta si cand pleci de pe loc sa n-o ambalezi...
ghici cam cum a trebuit sa fac eu toate astea mergand numai in oras tongue.gif ?
alx
din aceasta cauza eu am facut rodajul INTOTDEAUNA in afara pe drumuri libere... Iar 100km/h ora nu e chiar o viteza de melc, e ddecenta. Dar sa ma fi vazut ieri pe a2 cum mergeam eu cu 100... innebuneam...
e doar o parere, fiecare face cum vrea el dar pb se pune asa: daca mergi usor si nu o chinui in rodaj, nu va dauna SIGUR dar daca o fortezi in rodaj S-AR PUTEA sa nu ai nici-o pr
fidji
Am sa tin cont de sfaturile voastre ca doar e masina mea.Multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.