Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: La Cati Km Ati Schimbat Cureaua Accesorii?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
ncristi
Am putin peste 45000kM si 3 ani si 2 luni cu un clio symbol 1.4 8v de care sunt f multumit in tot acest timp neschimband decat o biela de directie (si aia fara vina lui ci din vina tampiilor care se ocupa cu reparatul drumurilor).

Acum cateva zile am observat un zgomot-ca un scartait-la motor in special cand accelerez si masina este rece. Am fost la ipso si mi-au spus ca trebuie schimbata cureau accesorii---ei recomandandu-mi sa-mi schimb in acelsi timp si rola pt ca ma scot mai ieftin cu mana de lucru. Totul ma costa putin sub 2 mil lei (fara manopera).

S-a stricat repede chestia asta (adica cureau) sau a apicat prematur?
Daca ma duc la un alt service (neautorizat renault) ma scot mai ieftin?
Se potrivesc piesele de solenta (rola in special)?

Multam!
cornel_t
Din cate stiu eu curele se schimba la 60k km sau 4 ani, de distributie si de accesorii; cei de la Mach1 zic (un mecanic ma refer) ca cea de accesorii s-a mai rupt inainte de termen; e posibil sa iesi mai eftin cumparand tu dar per ansamblu cat alergi plus ca nu stii daca se potriveste decat cand vrei sa montezi, e mai comod sa o schimbi la service Renault; nu cred ca se potriveste de la Solenta, parca mai intreba cineva pe forum chestia asta.
ess1902
Am mai deschis un topic pe subiectul asta prin iarna...ideea e ca la masina din semnatura, am fix aceeasi problema..dar numai la rece si numai la frig.Scirtiie, nu i-am dat nici o atentie si gata.Evident ca in mod normal trebuie schimbata ,dar eu sunt convins ca tine pana la 60 k km.Mai bine inainte de a te apuca sa scoti parale, ia si te uita singur cu atentie la cureaua cu pricina si vezi daca se vede ceva in neregura...(taieturi,zone desprinse, exfoliere etc), iar dc totul e in regula, las-o.Sunt convins ca sunetul dispare.La mine aspectul general e oarecum de uzura (40 k km)...fara alte probleme....
valiusbug
si eu am schimbat-o la 40.000 - 3 mecanici din 3 service diferite mi-au recomandat sa o schimb asa ca i-am ascultat - si toti mi-au spus acelasi lucru - ca cei 60.000 km din carte sunt doar teoretici, degradarea fiind accelerata (probabil) de diferentele mari de temperatura. asta e ce mi-au zis ei - si mi s-a parut plauzibil, asa ca, pt 2 milioane, nu m-am riscat sa aflu ce se poate intampla daca se rupe in mers blink.gif
adso
58.5k km. a trebuit sa o schimb. Una din cele doua role "fluiera" deja. Am schimbat ambele role si cureaua. Intinzatorul a ramas pe loc, mai avea destula viata in el.

Pret, cu tot cu manopera, la mach1: ~4 mil. ROL.
Laurentziu83
Schimb-o fara cuvinte. Intr-adevar preturile sunt umflate cu pompa dar cand ai sa analizezi cureaua veche ai sa vezi ca-i crapata in enspe mii de locuri. Eu am schimbat odata o curea de alternator dupa 2 ani si ceva si 45000 de km si era crapata.
Bai da-i scump reno-ul la service, nu ma asteptam.
ncristi
Nu stiu daca ar trebui sa ne incalzeasca cu ceva chestia asta dar astea-s preturile la masinile starineze...dupa ce ca nu mai au nici o legatura cu drumurile noastre mai sunt si foarte scump de reparat.

La toate marcile (nu vorbesc de mercede, bmw & co.) preturile la componente sunt trase la indigo.

Asa ca logan tata... laugh.gif
ncristi
Azi am fost sa schimb cureaua si ...surpriza!!!---scarataitul venea de la placutele de frana care prinsesera praf.
Am schimbat totusi si cureaua care desi mai mergea avea urme (serioase) de uzura....probabil ca in 5-10000kM trebuia schimbata--insa mai bine mei de vreme decat mai tarziu.

Oricum o bila alba pt clio, pana acum fiind o masina fibila meritandu-si fiecare leut.

Bafta! si sper sa nu fiu unicat...smile.gif

PS
Cureaua a costat 1.155.000 lei vechi cu totul, adica + mana de lucru (rezonabil zic eu) schimbata la IPSO.
Tudor
Am mai postat aceasta atentionare: schimbati cureaua de accesorii de la primele semne de oboseala. Asta pentru ca ruperea ei (chiar si partiala, sub forma de sfasiere) poate determina blocarea sau franarea scurta a curelei de distributie (ce angreneaza axa cu came; cele doua curele au o zona in care sunt situate foarte aproape una de cealalta si intre ele nu exista nici un fel de protectie) indeajuns sa produca pagube mari la axa cu came / supape, reparatia putand sari usor de 5.000 ron. Asa ca nu va zgarciti la 120-200 ron ca nu merita riscul.
Laurentziu83
QUOTE(ncristi @ Aug 4 2005, 09:44 PM)
Asa ca logan tata... laugh.gif

Mai bine raman la prima iubire, unde era ora de manopera 150-200k lei si curelele erau tot cam atata bucata. LOGAN NO WAY. Imi ajunge ca ce am e aproape un logan turcesc.
Toto - BOD
eu am schimbat pe la 15k km cureaua de accesorii... wink.gif
ncristi
QUOTE
Imi ajunge ca ce am e aproape un logan turcesc.


Ai avut probleme mari cu clio ? smile.gif
UFO
Eu nu am avut probleme cu cureaua pana acum avand la bord 50.000 dar in schimb a trebuit sa schimb amortizorul de pe dreapta.Facea un zgomot nasol la fiecare gropita si am fost nevoit sa-l schimb.Nu mi se pare normal ca la 50.000 sa-l schimb avand in vedere ca e totusi Renault!! wink.gif
cornel_t
Se intampla si la case mai mari cu renuma mai mare, citeam mai de mult un articol cu un BMW 525 rulat-testat vreo 50k km prin Germania, si dupa aceti km nemtii recomandau schimbarea amortizoarelor, nu ca ar fi troncanit ci pt faptul ca nu-si mai faceau treaba ca noi, dar astia sunt si maniaci ... schimba tot ce li se pare ca nu mai e in parametri.
ncristi
QUOTE
Nu mi se pare normal ca la 50.000 sa-l schimb avand in vedere ca e totusi Renault!! 


In romania este o chestie frecventa schimbarea pieselor la trenul de rulare...
CGB
QUOTE(ncristi @ Aug 11 2005, 08:39 AM)

In romania este o chestie frecventa schimbarea pieselor la trenul de rulare...

Asa e.Ia sa avem si noi drumurile nemtilor.....sa vezi atunci ce belea o sa fie.
Da' la gropile noastre e normal sa tot schimbi piese la trenul de rulare.Si eu stiu o gramada de persoane cu masini mult mai pricopsite care au avut prob cu amortizoare, arcuti, bucse...etc. Masini gen Vw, Bmw si chiar si Volvo.
Gropile nu iarta!!!

Legat de cureaua aia....eu cred ca tre schimbata atunci cand trebuie, nu cand scrie in carte. Mai ales acum cand clima s-a dat peste cap, trecerea de la temperaturi foarte joase la unele inalte dauneaza destul de mult curelei respective.Eu stau mereu cu ochii pe ea, sa vad daca are crapaturi...etc.Si sint convins ca o s-o schimb mult mai repede de 50.000km(acum am 21.000).
Sfatul meu...decat sa stai cu ochii pe kilometraj asteptind sa treaca 45.000-50.000km ca sa schimbi cureaua...mai bine o verifici periodic si daca observi ceva suspect schimb-o.
ncristi
Curand am observat un zgomot ciudat la motor--seamana cu un suierat de turbina la diesel (motorul este 1.4 8v) sau un scartait (greu de spus)---atunci cand masina este rece, adica cam 1 min. in special atunci cand accelerez, dupa care merge perfect. Daca o las 1h-1.5h iarasi apare zgomotul dupa care dispare. Trebuie sa mentionez ca zgomotul apare numai (sau asa am observat pana acum) doar in mers.

Aveti idee ce poate fi?
Un amic mi-a spus ca s-ar putea sa fie o rola intinzatoare. Paradoxul este ca daca este rola si o schimb, atunci trebuie schimbata si cureaua de la accesorii care a fost schimbata acum cateva zile. Este adevarat?

Este posibil sa fie si altceva ex. pompa de apa?
Daca ar fi pompa de apa nu ar face zgomotul si cand masina sta pe loc?

Multam!
raresss
nu e cumva cureaua de ventilator. aia din ce stiu eu face un zgomot infiorator cand masina e rece. oricum daca ai schimbat-o acum cateva zile mergi din nou la ei sa se uite pe acolo poate nu e intinsa cum trebui si patineaza....
ncristi
Este posibil ca acel zgomot sa fie produs de compresorul a/c ?
Am citit niste chestii asemanatoare pe daciclub.ro la logan si supenova care au aproximativ acelasi compresor...

http://www.daciaclub.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=16039&st=180

PS

Am observat ca aerul conditionat nu mai este asa rece ca atunci cand am lasta eu masina (o perioada buna de timp a condus-o taica-miu).

Nu a verificat niciodata freonul din instalatie si masina are aproape 4 ani.Merita sa faca aceasta verificare tinand sema ca costa 1mil lei?
raresss
ncristi: nu poate fi aerul pentru ca este doar la inceput cand e masina rece si cred ca si-ar fi dat si el seama oprind aerul daca zgomotul persista. continui sa cred ca este cea de ventilator in rece, dupa ce se incalzeste un pic nu mai face, dar asta inseamna ca este pe duca. nimic major.

acum referitor la aerul tau se recomanda sa se puna chiar si iarna cateva minute in functionare ca sa se unga angrenajele si sa circule freonul chestie ce previne aparitia porilor in instalatie(tot aici am citit-o si dupa ce m-am uitat si in carte,.....stupoare zicea exact aceeasi chesti.....hahahaha). stim cu totii insa cum sunt parintii ca-i trage curentul de la geamul deschis si ii doare picioarele de aer nici nu mai zic - ma refer mai mult la ai mei decat la ai tai cristi, ca nu ii cunosc.
din moment ce merge compresorul dar aerul nu este chiar rece nu numai ca merita sa probezi freonul ci chiar cu aceasta etapa trebui sa incepi. daca dupa incarcare problema persista e clar ca trebui cautat altceva. sper sa nu...
wink.gif
ncristi
QUOTE
upa ce se incalzeste un pic nu mai face, dar asta inseamna ca este pe duca


Da, dar cureaua accesorii tocmai am schimbat-o...
Este posibil ca rolele sa fie uzate si sa patineze pana se incalzeste?
raresss
se poate sa nu fie bine intinsa cum am mai spus doua posturi mai sus. dute unde ti-au schimbat-o sa se uite la ea.
rty745
am fost la IPSO sa intreb cat ma costa piesele pt revizia de 60k, si am aflat ca rola intinzatoare de la cureaua de accesorii costa frumoasa suma de 8.822.000 lei vechi! la augsburg mi-au zis ca ar fi cam 2.7 mil, deci o diferenta considerabila, asa ca sunt tentat sa iau de la ei. A mai luat cineva piesa asta de acolo? pt clio dci.

P.S. Baiatul de la receptie mi-a zis f. senin ca revizia de 60k costa cam 20-25 de milioane daca nu sunt probleme....
dorin
Salutare,
Nu am mai scris de mult din lipsa de timp.
Eu am avut ceva probleme cu cureaua de accesorii. in 36.000 km sunt deja la a 3-a.
Prima curea s-a rupt (la 15.000 km)cand veneam pe autostrada cu 165km/h, si senzatia a fost super naspa. Ruperea ei a insemnat de fapt desirarea. Senzatia nasoala venea din faptul ca bucatile desirate, loveau pe la motor. Am oprit imediat masina si am taiat cat am putut din bucatile care atarnau pe acolo.
Am reusit sa ajung in stilul asta pana la intrarea in Bucuresti, cand nu am mai putut porni motorul din cauza ca aceasta curea antreneaza alternatorul si era foarte ingusta in acest moment.
M-am dus la Serus (masina in garantie), unde mi-au schimbat kit-ul de distributie (pe garantie, si fara discutii). Acest kit contine curea accesorii, rola intinzatoare si curea distributie.
Ca sa nu se sperie nimeni, ruperea curelei a fost ca urmare a unei lovituri pe care o avusesem cu vre-o 5.000km inainte (reparatie facuta tot la Serus, cand ar fi trebuit sa vada si sa schimbe fulia de la aerul conditionat, care era lovita). Probabil ca in urma acestui accident, cureaua a fost ciupita, sau din cauza fuliei strambate, s-a deteriorat rapid.
Cu ocazia asta, am aflat si eu ca exista sanse extrem de mari sa iti sara motorul de la punct daca ti se rupe cureaua de accesorii si iti intra in distributie bucati din ea.
A doua curea am schimbat-o acum vre-o 2000 km, cand am reparat si fulia buclucasa. De remarcat ca din nou cureaua prezenta urme evidente de uzura, si probabil in scurt timp ar fi cedat si asta.

Acum pare totul ok si sper sa nu mai am probleme cu acesata curea

Concluzii:
1. Reparatia mecanica de la Serus atunci cand am avut masina lovita a fost de mantuiala (ar fi trebuit sa schimbe compresorul de AC, pentru ca Renault nu ofera fulia separat)
2. Cand am fost la Serus sa schimbe cureaua de accesorii, au schimbat-o din nou fara sa vada ca fulia aia e lovita (de fapt ar fi trebuit schimbata pe garantie si nu au vrut, iar eu am vazut tarziu ca e lovita, atunci cand masina nu mai era in garantie)
3. Dupa reparatie am fost la o constatare la Serus, din cauza unui sunet ca de rulment uzat care venea tot de la ansamblul AC-alternator.
Concluzia lor a fost ca trebuie schimbat ALTERNATORUL, nu compresorul de AC
Alternatorul ...27 Mil lei vechi
Deci schimbam alternatorul fara sa aiba nimic.
Ca idee pentru cei interesati, acum exista ca piesa de schimb aceasta fulie de alternator. Atunci nu exista.
In continuare nu exista fulie de AC


Sper ca nu v-am plictisit, si ca sa revin la topic, schimbati curelele cand dau semne de uzura. Eu sunt patit ....
ncristi
A fost cu masina la ipso si se pare ca zgomotul este facut de o tabla care izoleaza esapamentul de podul masinii--asta vibreaza---->zgomotul.

Au asezat tabla si acum astept sa vad daca mai face. Mecanicul mi-a spus ca problema asta a fost intalnita destul de des la solenta si supernova si f rar la clio..

Masina merge super si o sa va tin la curent daca mai face.
Sper sa nu smile.gif

PS
QUOTE
am fost la IPSO sa intreb cat ma costa piesele pt revizia de 60k, si am aflat ca rola intinzatoare de la cureaua de accesorii costa frumoasa suma de 8.822.000 lei vechi! la augsburg mi-au zis ca ar fi cam 2.7 mil, deci o diferenta considerabila, asa ca sunt tentat sa iau de la ei. A mai luat cineva piesa asta de acolo? pt clio dci.


Da la capitolul pieste si costul mainii de lucru sunt super bulangi. Nu merita sa-ti cumperi piesele de la ei. Eu deja mi-am gasit un service pt. schimbat bucsi si chestii dastea marunte---car-1 campina.
ncristi
yap...tabla aia a fost.

Am verificat acum si nu se ai aude nici un zgomot. Incredibil ce zgomot putea face...puteai sa juri ca-i un rulment ceva...

Bafta! smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.