Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebari, Nelamuriri, Dileme Clio Dci Nou.....
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
jamesBOND
[B] blink.gif ok...sa incepem cu inceputul.....sunt fericitul posesor al unui slio symbol dci 80 calutzi de aproximativ o saptamana.
am dat de site ul asta printr-un noroc ..in fine...bine ca am dat....si l-am citit bine...foarte folositor mi s-a parut..dar as mai avea unele intrebari, poate ca s-au mia pus, dar nu am vazut :
- in primul rand as dori sa stiu daca pun diesel euro 5 de la omv se va infunda vreodata pompa si injectoarele ? ca am citit intr-un post ca cineva a dat 45 mil. pe pompa si 55 pe injectoare ???? ce sa fac , ca sa nu se intample necazuri din astea cu piesele .... ???
- stiti ceva de extensia de garantei ??? cat costa si cum se face /?
-vreau sa-mi iau niste jante de aliaj pe 14" sau 15" ...ce imi recomandati : 14 sau 15 ? si daca se merita sa dau vreo 400 euro pe ele ??? in afara ca arata mai fata de capace
-cum pot sa-mi dau seama ca am filtru de polen , ca am inteles ca se mai fura cand iti livreaza masina
-cand dau drumu la recircularea aerului in masina se aude un motor pornit..e normal?
-motorul asta de 80 cp are forta in el ? adica te baga in scaun daca bagi piciorul in acceleratie ? sau diesel tot diesel ramane ?
-vreau sa-mi pun o alarma din aia jmekera cu pager cu pornirea motorului de la distanta...dar vreau sa o cumpar eu de la cineva ....trebuie sa merg la un service autorizat renaul care sa mi-o monteze ca sa nu pierd garantia ??? si daca da unde ma sfatuiti sa merg ?
-la 120 km\h se aude un fluierat in coltul usii sus la sofer si pasager....cand ma duc cu ea la revizie pot aia de acolo sa mi-o regleze sa nu mai fluiere ?

Cam atata cu intrebarile pt. moment....sper ca voi primi raspuns....si cand se mai distribuie autocolante cu sigla site ului ? ar fi misto sa fim mai multi cu sogla asta pe strada ....macar poate ne respectam ami mult in trafic...nu ? biggrin.gif
raducu68
Geimz, la majoritatea intrebarilor gasesti raspuns folosind functia Search. Sau, daca ai rabdare, seteaza sa-ti afiseze toate topicurile, gasesti optiunea asta in josul paginii.
MihaiS
Salutare,

Hai sa incerc eu (dupa cunostintele mele) sa-ti raspund la intrebari, ca sa nu mai dai cu sarciu in popor... Nu da daca le mai gresesc si eu... wacko.gif

- pune motorina, chiar si EURO 3, de la OMV sau MOL si nu cred sa ai probleme, decat cu exceptia aparitiei vreunui defect de fabricatie - dar astea au fost rare in ultima vreme...
- extensia de garantie poti sa o comanzi in primul an de la achizitie, 380 EURO / 1 an, 580 EURO / 2 ani (asa este la Clio Bicorp, banuiesc ca nu sunt diferente pentru Symbol. Pentru asta, te duci la ei si vorbesti direct. Daca e luata in leasing, vorbeste cu cei de la firma de leasing.
- eu zic ca merita, poti sa-ti iei de 14 inch si sa pastrezi cauciucuri cu "balonul" mai mare, bune pentru gropanele de pe la noi. Avantaj, sunt mai usoare si se deformeaza mai greu, arata mai bine. Dezavantaj, se pot zgaria mai usor si daca le lovesti, te costa mai mult sa le dezdoi (in cazul in care nu crapa si atunci cumperi alta/altele). Un alt dezavantaj (zic unii) ar fi solicitarea mai mare care este exercitata asupra suspensiei, data fiind rigiditatea mai mare in raport cu jantele de tabla.
- zgomotul la apasarea butonului de recirculare e normal dar nu stiu daca are neaparat tenta de zgomot de motor...
- motorul de 80 CP (82 CP mai precis) este tocmai potrivit pentru aceasta masina. Nu o sa te bage in scaun (ca nu are de unde) dar nici de rusine nu te va face! Si abia dupa 6000-7000 de km isi atinge performanta nominala. Ai grija la rodaj (mers sub 2500 ture, undeva intre 2000 si 2500 pe primii 1500 km), apoi poti sa-l talpuiesti (cu simtire, evident!). Nu se compara cu motorul VW 1.9 TDI de 90 CP, dar iti ofera suficienta rezerva de putere, mai ales in depasiri (dar asta o sa vezi singur...). Din ce am auzit si eu, e bine sa nu-i dai blana daca turatia este sub 1500, poti sa paradesti turbina...
- filtrul de polen se gaseste undeva langa stergatoare, vezi ca s-a mai discutat si exista pe forum detalii precise pentru identificarea... lipsei! Daca nu il ai, interiorul se prafuieste mult mai repede... Evident nu ai un termen de comparatie, asa ca solutia este sa scormonesti dupa el, sa vezi daca este acolo 'au ba! Din cate stiu, numai unii dealerii se ocupa cu sportul asta de doi lei (se discuta pe forum despre Auto Marcus).
- in general o sa-ti spuna ca pierzi garantia daca pui alarma in alta parte. Gama de alarme recunoscuta de Renault este destul de restransa si modelele in general "sucks"... Oricum, nu te arunca la sume prea mari, pentru ca ti-ai luat Renault Clio, nu BMW... Dar asta este parerea mea!
- Fluieratul eu zic ca este normal. Asa "face toate".
mandelu
De bagat in scaun te baga. La clio adica. La megane acelasi motor mai putin.
Insa te baga intre 2 si 3000 de ture. De unde incepe turbina adica. Mie unul mi se par o joaca depasirile datorita turbinei, comparativ cu un logan pe benzina de ex.
Vezi sa nu o turezi la rece. Si dupa drum mai de forja (peste 2500 ture) prin afara orasului sa o lasi 2-3 minute la relanti sa se raceasca, sa nu opresti imediat motorul.
jamesBOND
mersi everybody pt raspunsuri...inca o kestie ...la cate turatii e indicat sa se schimbe vitezele ???? 2000 ???
jamesBOND
am inteles ca turbo intra de la 2700 rpm in sus ??? consuma cu mult peste cand intra turbo ?
dorin00
Punctul de intrare al turbinei e hotarat de computerul de bord, in functie de solicitare. Nu cred ca exista o turatie batuta in cuie de la care intra. Oricum nu cred ca ai motive sa iti faci probleme cu consumul. E mic, mai ales dupa rodaj, indiferent de stilul de condus.
Consumul instantaneu, in momentele de sarcina mare (demaraje suparate) e mare (probabil peste 20l/100km), dar in medie se invarte undeva intre 5 si 6.
Consumul este mult influentat de cat de aglomerat e traficul, aerul conditionat si viteza cu care circuli (consumul creste brusc la viteze peste 120-130).

Cand dai drumul la recirculare se aude acelasi ventilator ca si in cazul "ne-recircularii".

In rest, sint complet de acord cu MihaiS.
idacian
Salutare, am citit toate cele scrise mai sus. L-as corecta un pic pe Dorin00. Cand apesi butonul de recirculare, zgomotul aurului se amplifica un pic, si asta pentru ca se inchide o clapeta pentru a impiedica aportul de aer proaspat. Cel putin la mine.
sorin
QUOTE(jamesBOND @ Jul 29 2005, 03:16 PM)
am inteles ca turbo intra de la 2700 rpm in sus ??? consuma cu mult peste cand intra turbo ?

Vai,vai,vai!!! laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Cititi ma forumul inainte sa postati aici.A devenit foarte plictisitor forumul asta.

________________
FUEGO TURBO
sorin
QUOTE(dorin00 @ Jul 29 2005, 03:48 PM)
Punctul de intrare al turbinei e hotarat de computerul de bord, in functie de solicitare. Nu cred ca exista o turatie batuta in cuie de la care intra. Oricum nu cred ca ai motive sa iti faci probleme cu consumul.

Adica cum?Azi intra la 1400 si maine la 2700 rpm?Mai da-ne esplicatii. biggrin.gif laugh.gif
________________
FUEGO TURBO
premiumfaraplumb
Ca sa iti dai seama ce masina buna ti-ai luat...

Daca nu erai in rodaj, puteai sa tu duci la mare si sa mergi toata autostrada A2 cu piciorul lipid de podea, mergeai constant cu 170 timp de 35 min, in depasiri tot asa, cu piciorul la fund, cat mai putine frane... sa observi ca acul de la apa motor ramane sub jumate, deci.. nu se incalzeste motorul la 33 de grade mers haotic

dupa aia puteai sa estimezi foarte prost distanta fata de camionul din fata si sa pui frana in ultimul moment de la 140 la 90 trecand moartea pe langa tine, ramanand decat cu sentimentul ala de "era sa mor", masina comportandu-se exemplar.
Dupa aia... incercai accelerari in curbe si ramaneai stupefiat de cata aderenta are in ele la 110 120. Apoi observai ca toate astea le-ai facut cu AC dat drumul, la sfarsit ramai profund impresionat cand faci calculul. 6.6l/100

toate astea cu motorizarea de 65 iti dai seama cu ala de 80 ce poti face, consumul fiind identic.

Sa o stapanesti sanatos! smile.gif

(eram singur in masina, fara bagaje decat cu telefoanele si motorina din rezervor)
premiumfaraplumb
deschide capota, scoate grila de plastic de sub stergatorul din dreapta si verifica daca ai filtru de polen.
dorin00
QUOTE
Adica cum?Azi intra la 1400 si maine la 2700 rpm?Mai da-ne esplicatii.  


Cu placere! cool.gif

Scenariu 1: Demaraj lejer (turatie intre 1800 si 2800, pe o durata de 8-10 secunde) - adica suuuuper lejer. Turbina nu intra deloc.

Scenariu 2: Liniutza (turatie intre 1800 si 4000, pe o durata de 3-5 secunde). Turbina intra pe la 2000, hai sa zicem 2500, si intra bine (o auzi cum shuiera, chiar pe dCi de 65).


Cifrele sunt doar ca referinta. Ideea e ca punctul de intrare al turbinei este dat de sarcina motorului, nu de turatie, si sarcina e calculata de computerul de bord pe baza anumitor parametri ai motorului. Cea mai mare pondere o are presiunea din galeria de admisie, dar cred ca se uita si la cat de apasata e acceleratia, si la multe alte alea.

Ca sa fiu plictisitor pana la capat: Poti sa mergi la 2000 de ture in sarcina (la deal, cu masina incarcata, cu pedala la fund) sau poti sa mergi cu 4000 de ture "lejer" (la vale, cu masina goala, sau mai rau, cu schimbatorul la punctul mort smile.gif ) Ghici cand shuiera turbina mai abidir?
ess1902
Nu te contrazic....pt ca ai intr-un fel dreptate...doar o singura remarca..sueratul nu e de la turbina ci de la o supapa care se deschide...
mandelu
Eu te contrazic. Nu e asa. Cel putin la mine la dci de 80 cp. Am facut de mult timp multe experimente si inainte de 2000 ture nu intra oricat te infigi tu sau nu in acceleratie.
Cel putin eu nu simt sa intre turbina inainte de 2000. Dupa aia clar se simte.

Tu zici ca daca accelerezi incet nu intra turbina. Nu e posibil sa intre dar cu turatie foarte mica si de asta sa nu o simti? Ca daca tot apesi incet pe acceleratie e clar ca nu are sens sa intra cu turatie mare.
sorin
@dorin00
Intr-un post anterior ai spus numai prostii si acuma vrei sa ne si demonstrezi ca habar nu ai cum functioneaza un motor si o turbina?Total gresit ce spui tu acolo,turbina nu intra doar cand o auzi tu sau cand are chef motorul s-o foloseasca.Citeste forumul de la cap la coada daca chiar te intereseaza daca nu nu posta.
________________
FUEGO TURBO
dorin00
Imi pare rau sa te dezamagesc. Turbina intra exact cand are chef motorul. Daca tu poti sa imi explici cum te prinzi ca a intrat, fara sa ai un senzor dedicat, jos palaria!

Pana acuma avem doua metode:
- fluieratul cu pricina (valva, turbina care se invarte cu 30000 rot/min, dracu stie ce o fi, da e clar ca e numai la masini turbo)
- sentimentul - ca te baga in scaun, ca te gadila pe spinare, etc.

Pe modele mai vechi de Lancia TD, exista la bord un manometru care indica presiunea in galeria de admisie. Cand trecea de 1 atmosfera inseamna ca "intra turbina".

Tot ce scriu e cu titlul de parere personala. N-ai de cat sa nu fii de acord, dar eu tot postez.

Numa' bine!
Garrett
Am mai postat cum functioneaza turbo:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=41239&st=45
Pentru informare turbo diesel care intra in functiune de la o anumita turatie in sus mai gasiti pe cateva camioane si utilitare mai vechi iar la turisme din ce stiu doar in India se mai pune asa ceva, in rest la tot ce e model mai nou de aproape 10 ani turbo functioneaza in continu mai mult sau mai putin in functie de ce-i cere calculatorul.

Dorin00 Indiferent de motor diesel s-au benzina daca e subturat n-ai nici o sansa sa te infiga in scaun, aici nu mai tine de turbo ci de cuplu maxim/ putere etc. Ca informare rotorul unui turbo de automobil se invarte undeva la 120000 rot/min.
sorin
@Dorin00
Buun.Atunci pornim motorul si sa ne ducem la teava de esapament si constatam ca scoate gaze.Asa,turbina fiind angrenata de gazele de esapament inseamna ca se invarte DE LA PORNIREA MOTORULUI ca doar nu ii pune ECU frana sau ii baga cuiu sa o tina oprita pana la 2000RPM.Acuma ca nu o auzi tu sau ca ea nu produce boost asta este o alta mancare de peste dar TURBINA SE INVARTE INTOTDEAUNA DE LA PORNIREA MOTORULUI.La cele cu geometrie fixa incepe sa produca boost(sa intre,cum spui tu) de pe la 1400-1600rpm iar la cele cu geometrie variabila de la 1200-1300rpm.Si turatia maxima cel putin la turbinele mici este la 150.000rpm.
Ce spui tu este total gresit si doar prin faptul ca un motor diesel are cuplul maxim in jurul a 2000rpm unde dupa tine inca nu a intrat turbina biggrin.gif ,tu spui 2500rpm,cum explici?
Daca esti interesat citeste AICI.




________________
FUEGO TURBO
dorin00
Citit (de mult).
Mai incolo (Wastegate) zice ceva de wastegate. Asta e un bypass la turbina. Te pomenesti ca dCi-ul n-are asa ceva... Daca nu are, atunci cum mai face calculatorul management la turbina?

Garrett, multumesc pentru informatii, este foarte interesant, si in plus constat ca celalalt thread confirma masurarea depresiunii in galerie pentru determinarea sarcinii .

Si un diesel fara turbina, tot pe la 2000 de ture are cuplul maxim (ma rog, vorbim de motoare de turisme). Asta tine de cursa mare pe care o au pistoanele in diesel, de ciclul energetic si de raportul mare de compresie.

In mod clar turbina se invarte tot timpul, dar asta nu inseamna ca aduce tot timpul un aport considerabil la aerul introdus in motor.

Am spus ca cifrele pe care le-am dat sunt de dragul exemplului. Ideea initiala era ca nu exista o turatie constanta de la care intra turbina.

A fost cam off-topic dar cred ca a fost interesanta discutia.
premiumfaraplumb
F interesant, deci oricum turbina merge nonstop dar atunci cand motoru trebuie racit si evacuarea trebuie facuta mai repede turbina isi mareste rotatiile, atunci se simte.
Am eu un prieten cu un golf 4 luat Second Hand 1.9tdi si nu ii accelera peste 90 100km/h pt ca turbina nu isi marea rotatiile ca sa evacueze aerul. A fost hartanita la greu, probabil mers subturat. Si cica a contribuit si neasteptatul la cheie, pt. compresie. Deci toate se leaga. Cate probleme.
venom
vezi ca turbina nu are rolul de a raci motorul si a ajuta la evacuare huh.gif ... ci in cresterea presiunii aerului care intra in cilindrii si crearea amestecului carburant...deci la admisie.
alx
Hait? care neasteptat la cheie pt compresie??? Pai la diesel, cand astepti sa se stinga becula ala galben, astepti ca releul sa inchida bujiile incandescente care incalzesc camera de ardere (cilindrii). Daca motorul are compresie buna, poti sa pornesti direct, ba chiar la unele masini nici nu se mai aprinde becul de bujii... Si nu e nici-o problema...
idacian
Ba' vorbiti aiurea ! Atunci de ce dreak' fabricantu' recomanda sa astepti sa se stinga martorul din bord inainte de a porni? Pentru ca sunt sadici si vor sa stam noi mai mult in masina? Nu va puneti fratilor si intrebari de-astea inainte de a posta?

Dragi moderatori! Faceti cunoscut, va rog, faptul ca nu se dau premii la numar de posturi, ci eventual esti apreciat pentru calitatea sfaturilor!
Tudor
Dacian, la dCi martorul din bord se stinge cand s-au indeplinit 2 operatii: pompa de motorina a intrat sub presiune si bujiile incandescente s-au stins (camera de ardere a ajuns la temperatura ok). Aceste 2 operatii pot dura mai mult sau mai putin in functie de temperatura ambientala, temperatura motorului, starea tehnica a pompei de motorina, calitatea motorinei. Teoretic, dupa stingerea martorului, motorul va porni usor. Daca anticipezi momentul, este posibil ca motorul sa porneasca, dar ceva mai greu.
Motoarele diesel pot porni si singure, doar datorita compresiei (motorina nu are nevoie de curent electric pentru a face explozie) si acest lucru se si intampla la motoarele vechi de pe camioane (intreaba soferi batrani si o sa aflii ca asa e, mai ales cand vreun piston ramanea la oprire exact in punctul de compresie maxima, iar afara era destul de cald).
leonardo
Sfat pt. jamesBOND,
La drum intins accelereaza pina la 3000/rot/min,in depasiri cit poti sa reusesti o depasire reusita si nu mai baga in seama toate nimicurile si cu AC cuplat ajungi la un consum de 5%.
In rest drum bun si bucurate de o masina deosebita .
Sa auzim de bine! tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.