Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault 8
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25
Uncle-Sam
Sunt curios daca are cineva R8. Pana acum nu am vazut decat 1 in Romania
b06fcn
Nu cred sa ai vreo sansa sa vezi Renault 8 original. Doar by Dacia, desi nici Dacii 1100 nu au mai ramas. Un R8 Gordini si pe mine m-ar unge pe suflet...
Marty
Am un prieten care a avut asa ceva, tinut in garaj, 30 de mii de km. Faza mai nasoala a fost ca l-au apucat spumele pe taica-su (proprietarul de drept al masinii) si a dus masina la....REMAT. Sa va mai zic faptul ca masina era PERFECT FUNCTIONALA, IMPECABILA d.p.d.v. estetic, avea baterie si anvelope relativ noi ?
Ca sa va dati seama cam cit de capcaun era respectivul, fii-su (amicul meu) n-a condus NICIODATA masina aia, desi ,la instrainarea ei, avea vreo 28 de ani si era si posesor de permis auto.
byl11
In craiova a existat un renault 8 alb, dar gordini nu cred ca au fost in tara!
b06fcn
Ba au cam intrat, sunt cel putin doi sau trei romani care au avut asa ceva si care au alergat cu ele in Romania, Eugen Ionescu-Cristea, Aurel Puiu, Stefan Iancovici, asa cum rezulta de aici : http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/4582/sport.htm
Foarte interesant, linkul, desi merge cam greu.
Uncle-Sam
daca va referiti la primul gordini (dauphine), au fost destule in Romania si inca mai sunt cateva. Cat despre 1100 sunt inca destule. Eu le observ mai repede pt ca am asa ceva
reno-SPORTivu
Am mai vazut eu unul, Unchiule in Aparatorii patriei. Din fericire nu ruginea pe margine....ci era la benzinarie smile.gif
tomi87
R 8 nu mai stiu daca exista, insa mai sunt cateva Dacii 1100 prin TgMures.
SI MAI este si un (cel putin) R 10 in stare perfecta folosita zilnic de catre un domn pensionar.
Acum cativa ani mai era un Reno foarte-foarte vechi care pentru varsta ei mergea bine. Nu am gasit exact ce model e dar arata ca R8, e putin mai mica si cu funduletzul si botul rotunjite.
b06fcn
Ala era Renault Dauphine, pur si simplu cel mai misto Renault ever, care a castigat Monte Carlo in 1958! Adica deduc din descriere. S-a vandut pana si in State.
reno-SPORTivu
singurele modele fabricate special pentru state din cate stiu eu au fost urmatoarele: Dauphine,R9,R10, R11,R12 toate avand ca particularitati binecunoscutele bare ramforsate (prelungite) in fata, conform standardelor americane. Daca mai este vreun model si va aduceti aminte, postati...ma intereseaza!
EL_BGD
Nu stiu cum se cheama exact, dar ar mai fi cel care seamana cu Nova, si R5 daca nu ma insel.
Aaa, ar mai fi si r21 wink.gif . Era unul de vanzare pe forum. biggrin.gif
catran
nu uita renault 21 medallion (86-90)
am vazut 2 la dezmembrari...superb, interior totalpiele,electrica total
catran
care este diferenta intre dauphine si gordini la renault 8????
EL_BGD
din cate stiu eu, dauphine e un model de reno, cum ar fi acum clio de exemplu (ca nume), iar gordini e numele care-ti spune ca e "diferita"; mai precis era tunerul lui Reno din acea vreme. Cam cum ar fi acum un RS, cu accent pe primul cuvant.
tomi87
da, dauphine era (ceva mai putin crom ca in imagine)
nu pot sa atasez imagine sad.gif incercati aici
user posted image
b06fcn
Dauphine si R8 au fost modele diferite, cu ceva ani intre ele.
In State nu stiu sa se fi vandut R12 ci R18
bumbus
QUOTE(Marty @ Jul 26 2005, 04:52 PM)
Am un prieten care a avut asa ceva, tinut in garaj, 30 de mii de km.  Faza mai nasoala a fost ca l-au apucat spumele pe taica-su (proprietarul de drept al masinii) si a dus masina la....REMAT. Sa va mai zic faptul ca masina era PERFECT FUNCTIONALA, IMPECABILA d.p.d.v. estetic, avea baterie si anvelope relativ noi ?
Ca sa va dati seama cam cit de capcaun era respectivul, fii-su (amicul meu) n-a condus NICIODATA masina aia, desi ,la instrainarea ei, avea vreo 28 de ani si era si posesor de permis auto.

Inseamna ca omul a iubit masina aia mai mult decat pe fi-su smile.gif
Desi daca a fost in stare s-o dea la remat nu s-ar crede.......... oricum spune-i prietenului tau ca ta-su e un tembel biggrin.gif
reno-SPORTivu
QUOTE(catran @ Dec 7 2005, 03:18 PM)
care este diferenta intre dauphine si gordini la renault 8????

Renault Dauphine a fost un model de masina, fabricat la mijlocul anilor 50 de francezi care nu avusese cine stie ce succes. Spre sfarsitul anilor 50 Amede Gordini (producador francez de masini de curse) a colaborat cu Renault si a scos RENAULT DAUPHINE GORDINI, ulterior numindu-se simplu: RENAULT GORDINI. Acesta a fost primul GORDINI, a carui fabricatie a durat pana prin mijlocul anilor 60. Motorul avea cam 800cc, si dupa ce Gordini isi bagase coada ajunsese sa scoata cam 43 de cai putere...(ca un renault 8 standard)

Renault 8 a fost desenat in ultimii ani de productie ai lui Dauphine Gordini (63-64) si a intrat in productie undeva prin 1965. Binenteles, imediat au aparut si variantele Gordini, care aveau doua motorizari: 1100 cc de 90 cp, si 1300 de 110cp, ce-i drept aparut mai tarziu. Viteza de varf pentru 1300 era in jur de 175 km/h.

La sfarsitul anilor `60, odata cu renault 12, au aparut si R12 Gordini, cu doua motorizari: 1400 cc, varianta sportiva de sosea (100 cp-185km/h) si 1600 varianta competitie (117-160 CP 190-210 km/h, acestea in functie de preferintele clientului-de la un singur carburator dublu corp...la doua carburatoare dublu corp pompa electrica de benzina, sincronizare electrica carb, radiator special racire ulei, servo frana, etc)

In concluzie, GORDINI a fost un fel de BMW M Division pentru Renault
EL_BGD
Si Alpine ce a fost? AC Schnitzer ? tongue.gif Glumesc, foarte buna documentatia.
reno-SPORTivu
ahihihi....Alpine din pacate nu cunosc istoria, ca nu m-a pasionat. Oricum, banuiesc ca Alpine e facut de RENAULT fara nici o alta colaborare...smile.gif Daca gresesc, corectati-ma biggrin.gif
tomi87
Dauphine traieste!! laugh.gif laugh.gif
Azi am fost in cart. Tudor (TgMS) si am vazut masina despre care vorbeam. A primit numere noi si a fost revopsita (in rosu). Am vazut-o parcata pe trotuar la coltul str. Infratirii cu str. Armoniei. (sper sa nu se supere proprietarul ca-i fac publicitate). wink.gif
EL_BGD
Pai fondatorul Alpine-ului avea un service in Dieppe si "alerga" cu Renault-uri. Bafta lui facea ca avea si succese multe, si in Mille Miglia. De aici au inceput colaborarea.
reno-SPORTivu
Merci de info. biggrin.gif
b06fcn
E ca la Mercedes, Brabus si AMG, aici Gordini si Alpine biggrin.gif
EL_BGD
daca are cineva nevoie de piese sau ceva, am vazut un Renault Dauphine care rezema un gard, pe continurea caii Floreasca, de la Spital spre blvd Dacia, pe coltul unei strazi, pe partea stanga.
reno-SPORTivu
m-ar interesa pe mine, da-mi un pm cu detalii
calcaneu
Salutare ! M-ar interesa si pe mine sa iau un Dauphine pt restaurare , dar sunt in mari dubii legat de piesele de schimb... se mai gasesc ? se potrivesc cele de dacia 1100 ?
Stie cineva daca tabla este la fel de sanatoasa ca la toate masinile vechi ?
Mersi !!
starnet
QUOTE(Uncle-Sam @ Jul 25 2005, 03:23 PM)
Sunt curios daca are cineva R8. Pana acum nu am vazut decat 1 in Romania
*


lin bucuresti este unul in zona garii de nord pare nefolosit dar are nr noi .
Akm
Salutare, sunt nou pe forum.
Despre Dauphine stiu ca aveau motoare de 900cmc sau 1000cmc si a fost denumit in mod eronat gordini la noi in Ro, in mare parte s-ar potrivi cu dacia 1100, dar si piese pt dacia gasesti cu greu. Asta o spun din proprie experienta am un reno 10 si am tot cautat garnitura de chiulasa pt el si mai multe piese si pana la urma am fost nevoit sa mai cumpar un reno in stare de functionare doarpentru piese, asa ca acum am doua tongue.gif
reno-SPORTivu
Au fost modele care s-au numit gordini...sa iti spun de ce: modelul Dauphine, facut integral de renault...nu a avut cine stie ce succes, cu cartile pe fata vorbind, era flegmatic ca performanta. Apoi, pentru prima data, si-a bagat coada Amedee`Gordini (Amedeo, in italiana, ca doar e Italian) si a rezultat Renault Gordini...au urmat R8 Gordini...R12 Gordini....R17 Gordini...si cam atat....

Pe R10 ce motor ai? 1100 sau 1300? stii ca au fost si cu 1300, nu? daca e de 1100, merge garnitura de dacia1100/renault8/renault5 si chiar si unele Volvo care au avut motoare renault 1108....mai vechi
flaviuf
as mai adauga ca din cate stiu eu titulatura de Gordini se foloseste in UK (in loc de Alpine)..acolo vei vedea R5 Gordini care e echivalent cu R5 Alpine
Akm
Ambele R10 au motoare de 1108. Am rezolvat cu garnitura am una noua pt R10, am gasit-o printre piesele celui nou achizitionat.
byl11
Ca sa fac ceata si mai groasa, va zic ca primele "Dauphinuri" se numeau Ondine smile.gif) Dauphine Gordini s-au facut pina prin 67. Piesele pentru cele tinerele dupa 63 incoace se potrivesc in mare parte de la dacia1100, celelate, mai batrine sunt diferite atit la cutia de viteze care la unele este doar cu 3 trepte inainte si nesincronizata + mers inapoi cit si la mecanica (frine pe tambur fata-spate, casete de directie, etc).
Masinile sunt frumusele, dar in general sunt COAPTE la tabla, de care chiar ca nu se mai gaseste pe niciunde, din pacate!
tutu
Revenind la subiectul topicului, am vazut un R8 vopsit gri metalizat B 99 ... ( nu mai tin minte ), anul trecut in circulatie ( adica 2006 ) , condus de o doamna, prin sectorul 3 cred ca se afla.Arata f. bine.Si parca era si de vanzare.
Studebaker
Eu am avut Dacia 1100 din 1994 pana in 2006 , asa ca o cunosc perfect. Am vandut-o din cauza ca nu arata deloc bine, o mancase rugina, fica ca raman fara frana (nu mai aveam demult frana de mana , iar racordurile de cauciuc erau mancate de vreme si nu se puteau inlocui ca erau sudate de conducte..si altele. Renault fabricat in Franta am vazut in Bucuresti , gri inchis metalizat ( revopsit , clar), acum mai bine de 5 ani arata superb dar mi s-a cerut 1100 de dolari pe el. L-am revazut acum 2 ani...nu mai arata deloc superb. Sunt multe Dacii 1100 in Bucuresti, inca. Desi , la cat s-au ridicat taxele auto, nu stiu cat de rentabile mai sunt, sau cat vor putea proprietarii sa le plateasca.
Adila16
Am avut Dacia 1100, gri militian (83 parca ii zicea) din 1984 in 1986, cand ne-a furat-o. Cand am luat-o noi, SH desigur, avea undeva la 40 mii km, motorul mergea ceas, caldura iarna... smile.gif D-alea de care suferea romanul in acei ani... smile.gif

Excelenta masina. Singura chestie cu care m-am obisnuit foarte greu a fost semnalizatorul la mana dreapta! biggrin.gif
In rest...Aventuri. Si probleme cu piesele, mai ales cauciucurile: nu se gaseau, nici sa dai cu tunul!

La un moment dat papa cam 14 %, pornea greu, nu avea snaga decat la golit rezervorul! biggrin.gif Pana intr-o seara cand m-am necajit pe ea si am demontat carburatorul: bietul de el era super-infundat...Mi-am facut de lucru cu el pret de cateva zeci de minute, incercand sa retin pozitiile jicloarelor, l-am montat (nu mi-a ramas nimic de rezerva smile.gif ) si nu i-am spus lui taica-meu ca i-am desfundat carburatorul lui "Motanica''. Si cand a pornit-o, am crezut ca sare motorul de pe batiu! biggrin.gif

Cand ne-a furat-o, am simtit un gol in suflet (nu numai in parcare...).

Apoi, am inlocuit-o cu un Fiat 850 Domenico, care n-a reusit s-o inlocuiasca decat partial...
RADU__
am gasit pe forum FIAT piese de dauphine Gordini daca intereseaza pe cineva
uite link
genius box
daca are cineva renault 8 sau dacia 1100 pot face rost de parbriz original
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.