Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ploaia
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
vali79m
odata cu ploile astea nu prea aveai cum sa eviti lacurile din bucuresti.
intrebearea este daca e bine sa infrunt "lacurile" cu curaj sau sa incerc sa o iau pe trotuar.
se intampla ceva daca intri cu ea in apa mare( ma refer aici la apa care chiar urca pe capota in timp ce mergeam) sad.gif
b06fcn
Singura grija este sa nu intre apa in admisie, ca bye bye engine. In rest, sub "lacuri" pot fi cratere, deci atentie. Eu am bagat Meganele dci in apa pana peste faruri si am intors cand am vazut ca e groasa, din fericire nu a patit nimic, dar nu as mai repeta experienta.
ess1902
E o problema care ma intereseaza si pe mine!! Din fericire n-am avut ocazia sa strabat apele patriei cu masinutza din dotare..in cei 2 ani de cind o am..dar am auzit (numai pt diesel) ...pe de o parte ca ar rezista eroic la o adincime a apei mult mai mare decit benzina ...dar si ca daca se intimpla sa intre cit de putina apa prin filtrul de aer in motor, se intimpla acolo niste chestii foarte urate...n-am inteles exact ce ...dar are leg cu coeficientul de compresie sau asa ceva....ma rog ..informatia asta am vazut-o pe forumul vw,unde se spunea ca au si aparut prin service-uri mai multe masini cu simptome dintr-astea....oricum reparatia cica e ff costisitoare.Poate cineva sa dea mai multe detalii???
vali79m
ea saraca nu zice nimik acum...poate mai incolo or fi ceva probleme , desi nu prea vreau.
cand aveam SN am intrat in apa de venea apa pe parbriz si am avut ceva probleme cu placa de la cutie...adica s-a crapat si tot nu ma invat minte.
PS: promit sa nu o mai bag la apa mare biggrin.gif biggrin.gif
Vanzatorul de Iluzii
Daca tragi apa pe admisie atunci adio turbina, adio pistoane, chiar adio biele si poate vilbrochen si supape daca se gripeaza segmentii pe camasi. In acest caz recomand un motor nou ca e mai bine.
In plus nu va bazati pe CASCO. Daca nu dovedesti ca ai cazut in apa nu te despagubesc.
Drum uscat.
sosoenduristu
daca voua vi se pare normal sa intrati cu apa care "trece peste capota", respectiv "peste faruri" cu masini neadaptate....happy swimming
vali79m
sunt situatii si situati soso..s-a intamplat.
Dem
In mod normal singurul loc pe unde poate intra apa este aerul de admisie. de-aia la Landrover-uri exista palnia aceea care trage aerul de la nivelul capotei si poti merge 3/4 imersat. motorul e si el probabil waterproofed dar nu cu mari diferente fata de cele clasice. partea electrica cred ca e izolata bine
cmandrei
Apropos de ploaie ... marti dimineata in drum spre servici ... stergatoare pornite, radio, proiectoare+pozitii, dezaburire si frana de mana trasa ... stand la relanti la stop ... motorul s-a oprit ... fara tremurici fara nimic ... pur si simplu s-a oprit ... dupa care a pornit la prima cheie ... normal nu mi se pare ... ceva grav nu cred ca este ... dar are cineva vreo idee ? ... benzina cam 20% din rezervor, shell cea mai scumpa (ca nu stiu cum se numeste) ... nu a mai facut asa ceva nicioadata ... (o avea legatura cu umiditatea mare ? bateria prea slaba ?) mersi
Laurentziu83
Strange ! Normal n-ar trebui sa faca asa. Daca se mai repeta viziteaza service-ul. Inclin sa cred ca nu de la ploaie a facut asa ci de la vreun contact slab aflat pe vreo piesa in miscare pe undeva.

Masina normal ar trebui sa reziste in adancime pana la nivelul admisiei de aer, aia e cea mai de jos componenta care poate fi afectata. Nu va luati dupa ideile cu "se uda alternatorul si raman fara el sau fara curent", daca era periclitat atunci il montau baietii mai sus, nu acolo. Eu cu Maty am intrat in apa adanca pana la numarul de inmatriculare, da o studiasem inainte, baltar fiind de felul meu, imi place sa "navighez" prin ape. Nici la asta nu ar trebui sa fie probleme, fiind pe benzina. Da ma seaca faptul ca au montat boii ECM-ul langa baterie, la motor:huh: , eu la cea veche il aveam inauntru, si, nu de alta da te costa macar vreo 500 de euro un ECM-burnout unsure.gif
Asadar verificati unde aveti admisia de aer la masinile voastre si vedeti daca puteti trece.
Da de ce oare au trecut in manual ca nu-i bine ca apa sa depasesasca nivelul anvelopelor? huh.gif
reno-escobar
In mod clar problema trebuie impartita in doua:

Motoare Otto (pe benzina) si Diesel.

La motorul OTTO este mai nasol, pentru ca daca-ti intra apa la partea electrica (capacul de distributie), bobina, motorul pus si simplu se opreste. Dac-ti intra apa in admisie (pe la filtrul de aer) este la fel da nasol ca si la diesel adica poti s-o patesti urat de tot. Este simplu pentru ca apa intrata in capul pistonului nu arde si nici nu se poate comprima deci se indoaie bieleta, se poate rupe arbore etc...

La diesel problema este foarte simpla: Aprinderea este prin compresie nu prin scanteie, deci daca admisia este deasupra apei el poate sa functioneze complet imersat in apa. De acee la masinile de teren echipate pentru teren greu se monteaza acel prelungitor.
dorin00
Eu am clio diesel, am mers prin apa ( 30 cm adancime, cateva intersectii in Bucuresti, vara trecuta). Cateva zile dupa asta se auzea un scartait in partea dreapta (curele, alternator) la pornire/oprire motor. A trecut singur. Un nene priceput mi-a zis ca apa a spalat nustiu ce vaselina/ulei. In rest nici o problema.
Sincer nu prea recomand. Nu are cum sa ajute. Dieselurile astea noi, pline de electronica nu prea cred ca mai merg complet imersate (chiar cu priza de aer inaltata). La benzinare e mare pericol sa ramai in balta daca se umezesc prizele de la bujii sau distribuitorul de scanteie (de aia nici un Oltcit nu prea merge pe ploaie, are distribuitorul foarte jos).
Solon
Nici Trabantul!Delcoul e la roata.
dorin00
Trabantul are doua bobine de inductie si doua platine cred, nu e un delcou ca la benzinarele in patru timpi.

Chestie funny si offtopic: stiu pe cineva care are Trabant, si de fiecare data cand urca un anumit deal i se gripeaza motorul. Asteapta si el vro 10 minute sa se raceasca, dupa aia da cheie si pleaca smile.gif. Faza cu delcoul la roata nu o stiam.
Daleputley
La Trabant, la roata este alternatorul, care are niste contacte foarte expuse. La masina lui tata, ajutam contactele cu surubelnita, ca sa porneasca masina, in timp ce el dadea cheie tongue.gif
Odata, s-ar rupt suportul si a cazut alternatorul in drum, masina avea curent numai din acumulator, si pierdea din putere. Ne-am intors, am cules piesa pierduta, am mers la un CAP din apropiere (era inainte de 89), tractoristii de-acolo ne-au sudat-o la loc, am plecat acasa si nu am mai avut probleme.
Ce vremuri...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.