Am o problema. Ieri s-a ars o siguranta de 10 amperi ce deserveste pozitiile pe stanga si lumina de la bord. Am incercat sa o schimb si ...poc! am incercat sa scot becul de pozitie fata(care are ca o flama la unul din picioruse), am scos mufa de la stopul din spate, iar poc. Aveti idee ce ar putea fi? Ma gandeam poate o rezolv eu, ca daca ma duc la service, ma jupoaie aia...Am uitat, clio Symbol 1.4, 8v, 2001.
Ai un scurt undeva pe traseu.Daca ai un ohmetru o poti rezolva singur daca nu te rezolva un electrician.Nu e nevoie de service Renault.
Am ohmetru, insa nu stiu cum sa fac. Imi puteti spune, va rog, in cateva cuvinte?
idacian
16 Jun 2005, 16:07
Salut, nu vreau sa fiu rau, dar de ce ti-ai luat aparat de masura daca nu stii sa il folosesti? Nu de alta dar nu merita investitia!
)) Te rog sa o iei ca pe o gluma...
volhov
17 Jun 2005, 11:30
Iti sugerez urmatoarea solutie:
Iei o siguranta arsa si lipesti doua fire izolate pe capetele ei, la care atasezi un bec de 12V (un bec de bord de preferat). Pui "dispozitivul" realizat astfel in locul sigurantei arse. Daca nu ai scurt circuit si toti consumatorii care se alimenteaza prin siguranta respectiva sunt opriti, ar trebui ca becul atasat de tine sa nu se aprinda. Daca se aprinde (cazul in care ai scurt circuit) poti sa vezi prin zonele unde ai facut tu interventii si sa gasesti locul problemei, fara grija ca poate lua foc cablajul si fara sa arzi sigurante la greu. Mai departe, e rutina.
Daca becul nu se aprinde, cuoleaza pozitiile. Daca e totul OK becul tau ar trebui sa aprinda cam la jumatate din intensitate (sau oricum mai slab fata de cum s-ar aprinde daca l-ai conecta direct la 12V).
....
In acest mod , conectand consumatorii pe rand poti vedea in ce "zona" este problema.
Succes!
Aparatul stiu sa-l folosesc, nu stiam metoda prin care sa vad unde este scurtul. Multumesc volhov. Am sa incerc si revin.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.