bogdan_slz
7 Jun 2005, 06:36
Mi s-a intamplat de 2 ori pana acum...Am uitat plafoniera aprinsa peste noapte! Imi dau seama ca consuma din baterie, dar cat? Masina a pornit usor dimineata de fiecare data, deci nu cred ca ar trebui sa-mi fac griji...Totusi nu stiu cum se incarca acumulatorul asta si daca o sa conteze ca timp de 7-8 ore a functionat plafoniera. Astept parerile voastre!
VladSoare
7 Jun 2005, 08:01
Pai hai sa calculam.
Becul probabil ca e de 5W. Nu stiu pe dinafara si n-am manualul la indemina, dar sint aproape convins ca are 5W.
Nu stiu capacitatea bateriei, e de 45 sau 55 Ah? Banuiala mea este ca e de 45.
Puterea, in curent continuu, este intensitatea ori tensiunea. Tensiunea este de 12V. Deci un bec de 5W trage 5/12 A, adica 0,42A.
Capacitatea de 45Ah inseamna ca bateria, daca este complet incarcata si aflata la temperatura normala de lucru, poate sustine un curent de 45A timp de 1h, deci un curent de 0,42A timp de 45/0,42 = 107,14 ore.
Deci in 107,14 ore ti se goleste bateria. Tine cont insa si de faptul ca bateria trebuie sa fie suficient de incarcata ca sa poata actiona demarorul, deci sa nu-ti imaginezi ca daca in loc de 107 ore o lasi doar 100, vei mai putea porni. No way. Ca sa putem calcula cite ore poti lasa plafoniera aprinsa si inca sa mai poti porni motorul, ar trebui sa stim puterea demarorului. Dar n-o stiu.
Later edit: de fapt puterea demarorului ar fi suficienta doar la un motor cu carburatie. La Clio nu-i suficient sa poti invirti demarorul, ci ai nevoie de calculator, senzori, pompa de benzina, injectoare, etc., deci ar trebui sa cunoastem puterile consumate de toate astea.
cornel_t
7 Jun 2005, 08:14
Vlad a prezentat cazul median, tensiunea pe un element al bateriei variaza intre 1,8v si max 2,4v pt o baterie incarcata o tensiune de 2v pe element e normal, dar pot fi situatzii mai ales daca se merge inafaar orasului ca tensiunea pe baterie sa treaca de 13v.
Demarorul din cate stiu eu are peste 1kw.
bogdan_slz
7 Jun 2005, 10:03
Vlad, iti multumesc pentru explicatie! Inca o intrebare: dupa ce pornesc motorul, bateria reuseste sa se incarce complet dupa ce plafoniera a stat aprinsa 8 ore?
Pai becul de la plafoniera ti-a consumat cca 3,5 A din bateria care are 45 A.
Important este sa mergi cu masina cit mai mult ca sa apuce sa se reincarce.
PS:la Megane II dupa cca 20 de minute opreste automat toti consumatorii.
Si la Clio se stinge dupa ceva timp (15-20 minute) plafoniera ....
Odata mesteream ceva in masina cu usa deschisa si s-a stins singura.
itharangus
7 Jun 2005, 13:46
Se stinge dupa cateva minute, daca plafoniera, nu e apasata inainte/inapoi (si usile toate sunt inchise, la fel si portbagajul).
Daca plafoniera e aprinsa tot timpul nu se stinge automat dupa un timp...
galileo
7 Jun 2005, 14:08
ba la mine se stinge daca inchid masina din cheie, chiar daca e lasata plafoniera pe aprins, si se stinge si dupa 20 minute daca stai in masina. mai are o chestie pe care am observat-o, daca merge cd-ul cu motorul oprit, dupa ceva vreme nu te mai lasa sa aprinzi plafoniera decat daca pui contact.
itharangus
7 Jun 2005, 15:31
Ai dreptate: daca inchizi masina cu cheia, daca motorul e pornit si inchizi usile, plafoniera se stinge pe loc.
raducu68
7 Jun 2005, 16:18
Se stinge dupa 20 min si cu masina descuiata si usa (usile) deschise. Am testat intr-o seara la spalatorie, am dat peste un maniac care imi curata interiorul de zici ca era farmacia lui ma-sa si dupa cca 20 min a ramas in bezna
vlad a prezentat problema foarte corect.
becul de bicorp este de 5W dar cel de symbol din cate stiu eu este de 15W.
adica ~1,5A la 12V (tensiune cu motorul oprit).
Toto - BOD
7 Jun 2005, 23:06
da... si plafoniera si becul din portbagaj se sting dupa 20 de minute... cam acelasi lucru de la casetofon care se stinge in 20 de minute (sau poti sa o anulezi daca la un interval de 5 secunde dupa 'bip'u acela apesi butonul de pornire... dar asta e valabil doar la casetofon
).
edit: din cate imi amintesc eu... la symbol becu` ala e de 6w...
VladSoare
8 Jun 2005, 08:42
Chestia asta cu stinsul dupa 20 de minute este de la asa-numitul power saving module. Nu stiam ca exista si la Symbol, ca n-am fost niciodata atent daca mi se stinge plafoniera. Credeam ca doar la modelele cu pretentii exista.
La Scorpio acest modul este esential, pentru ca am plafoniera in fata si in spate, lumini la picioare in fata stinga/dreapta si spate stinga/dreapta, lumina rosie pe cantul fiecarei usi si lumina alba sub fiecare usa. E un consum destul de mare de fiecare data cind tin usile deschise.
Ca o paranteza, ca sa vedeti stilul Ford de a avea idei foarte bune dar nerealizate ca lumea pina la capat, becul din torpedou nu este pus pe power saver si nu se stinge dupa 20 de minute. Deci daca uiti torpedoul deschis, sau daca ai probleme cu contactul care stinge becul (pentru ca s-au vazut si cazuri din astea), becul sta aprins permanent fara ca tu sa banuiesti.
VladSoare
27 Jun 2005, 08:49
Amigos, tocmai am aflat pe propria piele ca Symbolul
nu are power saver.
Vineri seara, pe la 8, n-am fost atent cind am inchis usa. N-am trintit-o suficient de tare si a ramas doar "agatata", iar plafoniera a ramas aprinsa. Simbata pe la 1 am constatat ca bateria era moarta. Dar moarta-moarta, de-a binelea, nu doar descarcata. Beculetele de pe bord nici macar nu mai pilpiiau, alarma nu mai reusea sa se cupleze sau decupleze, totul era complet mort. Am pus un voltmetru pe baterie si mi-a aratat 3V pentru o fractiune de secunda, dupa care a scazut brusc la 0-0.5. Deci voltmetrul a supt tot ce mai ramasese!
Se pare ca Symbolul nu numai ca nu are power saver, dar nici macar nu a citit calculul meu de mai sus, pentru ca plafoniera l-a omorit in numai ~17 ore.
Am pornit-o cu cabluri de la bateria Fordului si am luat-o la o plimbare mai lunga pe centura si pare sa se fi incarcat. Azi a pornit normal. Va trebui insa s-o pun pe un redresor, ca acum probabil ca e incarcata doar la vreun sfert din capacitate.
google
27 Jun 2005, 10:01
S-ar putea sa nu fi functionat fiindca, plafoniera, a ramas aprinsa pe contactul de la usa. Modulul respectiv, cred ca, lucreaza doar pe butonul de la plafoniera. Asta ar fi singura sansa ca, totusi, modulul sa existe.
cmandrei
26 Sep 2007, 10:55
Am reusit si eu
... am lasat beculetul aprins toata noaptea
... dimineata "am inghetat" cand l-am vazut ... bateria e originala 6 ani ... => am stins becul, am rotit cheia pana la beculete, am stins radioul care pornise automat (ca nu l-am oprit manual seara) ... s-au stins beculetele ... am zis ceva
... si dai ... rezultat: a pornit destul de greu dar a pornit din prima incercare ... a facut un "clat" bordul ... acele erau fiecare intr-o parte
... ceasul s-a resetat, km jurnal s-au resetat, dar nu radioul {asa ca nu a mai trebuit sa-i introduc codul} ... dupa vreo 5 secunde totul a revenit la normal pe bord ... acele indicatoarele beculetele ... becul a stat aprins aproape 13 ore.
Asa ca ... atentie
sa nu mai faci asta... are 6 ani bateria.. nu se mai incarca asa usor
am reusit performanta totusi sa consum o baterie de 2 ani intr-o singura noapte cu pozitiile aprinse... atat. asta venind dupa ce am schimbat bateria la masina dupa 5 luni de la cumparare. (stateam foarte aproape de job si nu apuca bateria sa incarce
)
cmandrei
26 Sep 2007, 16:25
Diferenta de consum intre plafoniera si patru beculete (pozitia fata spate) este destul de mare
... si bipaie daca las becurile aprinse cu motorul oprit cand deschid usa
diesel_power
26 Sep 2007, 20:02
Pozitia mai implica si iluminarea bordului + butoanele aferente. Inafara de faptul ca produce neplaceri la pornirea motorului, o descarcare aproape totala a bateriei si apoi o incarcare completa nu ii dauneaza cu nimic.
P.S. La mine bipaie si cu motorul pornit
neajiji
14 Jan 2008, 22:50
Salutare dragi colegi clio-isti. Am un symbol dci an 2005 faza 3. Cum fac ca plafoniera sa se aprinda atunci cand deschid usile? Sau sa aiba decalajul acela sa se stinga treptat? Ea nu are niciun fel de buton, pur si simplu apesi pe ea si merge pe 2 trepte.
hellcat
14 Jan 2008, 23:08
Mai nea jiji...plafoniera ta tip sapuniera are de fapt 3 trepte...inchis de tot si aprins permanent pe laterale si daca lasi plafoniera pe mijloc te bucuri de lumina la deschiderea usilor!! Si se stinge si treptat...te sui in masina, inchizi usa, si in momentul in care pui contactul ai sa observi cum se stinge treptat...
neajiji
15 Jan 2008, 10:20
merci mult hellcat, ma duc sa vad acu.
LE: am verificat si asa e, da e cu totul cretina ideea de plafoniera, se stinge dupa ce incui masina nu cand inchid usa, ceea ce este cel mai tampit posibil. Tot mai bune sunt plafonierele de la batrana dacie care isi fac treaba de 20 ani. Rusine renaultului ca nu a reusit sa faca o lumina decenta in habitaclul symbolului.
Dupa ce inchizi usa mai stai cateva secunde si se va stinge si lumina... Tu ce vrei? Cum ai inchis usa sa se stinga instant?
hellcat
15 Jan 2008, 17:45
Exact,...si eu consider un avantaj faptul ca plafoniera mai ramane cateva secvente aprinsa dupa ce inchid usa...noaptea mai vad una-alta prin interior.
crisolro
17 Jan 2008, 15:24
si ce marfa e ca se stinge asa treptat-treptat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.