Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Despre Abs
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
bogdan_slz
O mica intamplare:

Eram in intersectia de la Baba Novac, veneam dinspre parcul IOR. Primul la semafor, se face verde, plec...Pe Mihai Bravu o tipa trecuse pe rosu, pune frana in mijlocul intersectiei si se apuca sa dea cu spatele pentru a se intoarce la semafor...Nu aveam viteza foarte mare, realizez ce vrea sa faca si apas frana moderat spre brusc...Ideea e ca rotile tocmai traversau sina de tramvai de pe Mihai Bravu si probabil ca s-au ridicat usor de pe sol astfel ca a intrat ABS-ul care a simtit ca pierde aderenta. Important e ca nu m-am simtit in siguranta...Masina s-a oprit la cativa centimetrii de masina tipei si in cazul asta sunt convins ca distanta de franara s-a marit! Daca n-aveam ABS, rotile sigur nu se blocau ca viteza era mica si cauciucurile sunt noi...Mi s-a mai intamplat si in alte situatii in care drumul are denivelari sa intre ABS-ul cand franez, dar acum chiar era sa se intample ceva! Este prima masina cu ABS pe care o conduc si stiu ca atunci cand intra trebuie sa apesi cu aceeasi intensitate pedala de frana. Totusi cum ar trebui sa franez ca sa nu mai intre cand merg pe un drum care nu e mereu neted?
jagoman
Sa fii fericit! Eu am patit-o asta iarna cu un Opel Omega. Tot viteza mica si n-am putut opri, m-am bagat in ala din fata. Far spart si bara indoita. O bara noua costa in jur de 25mil!!!!!!!!!!!!! La reprezentanta Opel. Nu stiu ce sa-ti spun. Incearca sa nu apesi pe ambreiaj NICI chiar la viteza mica in astfel de situatii, poate te ajuta frana de motor.
Race
Daca nu aveai ABS blocai rotile sigur.
In general in situatii de astea tinzi sa apesi frana in podea,pentru ca e neprevazut.
Ideea e ca si daca nu aveai ABS,si franai pana la limita de blocare,cand roata ajungea in aer se bloca (sa nu-mi spui acum ca o slabeai pentru 0.5 secunde si o apasai la loc),deci ar fi mers taras si tot acolo ajungeai.
Intr-adevar pe asfalt uscat si cand esti atent 100% asupra condusului poti frana mai repede fara ABS.Poti sa-i pui buton in loc de siguranta eventual si sa-l dezactivezi cand crezi de cuviinta.Insa mai ales in oras,cand vii/pleci de la/la servici si te gandesti la altceva si-ti sare un pieton in fata e preferabil sa-l ai.
Iar pe gheata/ploaie nimeni nu franeaza mai bine fara ABS.
Toto - BOD
da!! frana de motor e cea mai eficienta in multe situatii... se micsoreaza simtitor timpul si spatiul de franare...
Ideea e ca daca lipsa ABS`ului pe drumurile cu denivelari e si mai nasoala si totodata daunatoare masinii... La fel si cu accelerarile puternice pe drumurile denivelate... pierde aderenta dar in momentul in care prinde iar aderenta are loc un soc asupra rotilor.
richie
Asta este un neajuns al ABS-ului...(printre foarte multe avantaje...).
Si eu am patit-o pe Megane....pe drum cu denivelari, cand roata sare de pe drum, se blocheaza in aer fiind franata si ABS-ul o interpreteaza ca fiind situatie de interventzie.
Avantajul la Megane fata de Clio este ca, atunci intra si AFU si lucreaza mult mai puternic pe roata in cauza....(daca e doar una ai noroc tongue.gif )

Rezolvarea este, din experientza mea, ca in momentul in care simtzi ca intra ABS-ul shi tu nu te opreshti, sa eliberezi shi sa calci repede frana. Bineinteles, e o chestie de fractziuni de secunda acolo......shi trebuie sa te mishti rapid....
Dar a doua oara cand calci pedala...te opreshti aproape instantaneu...
AStea, bineintzeles sunt valabile la Megane, nu va pot spune decat sa testatzi pe Clio.....eu n-am avut cum, pentru ca pe Clio pe care l-am avut n-aveam ABS....
richie
Fratzilor....sa nu mai criticatzi ABS-ul, ca se supara mashina.

Ieri dupa amiaza....m-a anuntzat cu tupeu ca, ABS-ul meu a decedat.....Fie-i tzarana ushoara........am 14.000 km......iar cei de la service s-au aratat "obishnuitzi" cu slujbele astea de inmormantare.......deci se pare ca sunt shtiu de personalitatea renourilor....

Deci...mangaiatzi-l.....alintatzi-l.....nu-l mai criticatzi.

Cine face ca mine...ca mine sa patzeasca..smile.gif)
Toto - BOD
cum s-a defectat? asa dintr-o data?
cum s emanifesta masina acum? nu mai intra in functiune... adica e ca si cum n-ai avea ABS?
richie
mi-a mai facut o data o figura.....mergand pe A2 inspre litoral....de pashte...
mi s-a aprins becul de la ABS shi cel de la Service....shi au ramas aprinse tot drumul.

Dar, pe urma shi-a revenit.

Acu insa, de vreo 2 zile, stau aprinse imediat dupa ce plec de pe loc shi face testul de ABS...despre care s-a discutat pe forum.....(o mica trepidatzie shi-un zgomot ciudat....)
Shi ...da...mashina se comporta ca shi cand n-ar avea ABS....adica franele tzin la fel ca inainte.

Doar ca, (am testat faza..) daca e cazul sa intre ABS-ul.....pauza...
premiumfaraplumb
regret ca nu am mai asteptat 3 saptamani pt versiunea cu ABS.

Acum pun frana inaintea curbelor si portiunilor ude, ca sa nu imi faca vreo figura sa ma duc sanie in directia gresita.

* intru in curbe fara sa pun frana, cand vad ud pe jos si sina de tramvai reduc viteza imediat, e catusi de putin aiurea, am prieteni pe care nu-i intereseaza aceste aspecte si merg cu 2 pedale, acc si frana. nu stau sa se gandeasca...
richie
Am din nou ABS.....de-o ora.... rolleyes.gif rolleyes.gif

Noroc ca mashina e in garantzie.....pentru ca:

Mi s-au schimbat ambele discuri de franare de pe spate, pe care sunt montatzi excitantzii magnetici ai senzorilor de la ABS.....era defect doar unul...de la o roata....astfel ca cica toate celelate 3 rotzi aratau 38 km/h...asta arata 30....iar ABS-ul o lua razna...

S-au schimbat ambele...pentru ca vin in set doar ambele.....hmmm
Oare cat o fi costat manevra daca nu era in garantzie....?
Toto - BOD
mai bine nu aflii... wink.gif
VladSoare
QUOTE
Acum pun frana inaintea curbelor si portiunilor ude, ca sa nu imi faca vreo figura sa ma duc sanie in directia gresita.

* intru in curbe fara sa pun frana, cand vad ud pe jos si sina de tramvai reduc viteza imediat, e catusi de putin aiurea, am prieteni pe care nu-i intereseaza aceste aspecte si merg cu 2 pedale, acc si frana. nu stau sa se gandeasca...

Foarte bine faci, si asa ar trebui sa faci chiar daca ai avea ABS.
Prea multa lume crede ca ABS-ul face minuni. Nu face. Trebuie sa conduci mereu ca si cum n-ai avea ABS. ABS-ul te salveaza uneori atunci cind depasesti limita, insa asta nu inseamna ca poti s-o depasesti oricind, linistit, bazindu-te pe ABS. ABS-ul are si el o limita, iar daca o depasesti si pe aia nu te mai ajuta nimeni. wink.gif

Cind l-am luat pe Froggie, prima mea masina cu ABS, eram convins ca de-acum n-o sa mai am niciodata probleme cu frina si cu aderenta, pentru n-o sa mi se mai blocheze rotile niciodata. Intr-adevar, nu s-au mai blocat niciodata, insa m-am dus de vreo doua ori ca sania, cu rotile invirtindu-se in gol. Atunci am avut noroc, insa as fi putut sa n-am.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.