Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Numai Pentru Diesel: "italian Tuneup" - Merita?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Tudor
Acum am (inca) un Clio pe benzina, dar in 5-10 zile trebuie sa-mi vina cel nou: 1,5dCi 80CP.

Tot intreband in stanga si-n dreapta la ce sa ma astept si cum se intretine mai bine un motor diesel (pana acum nu am mai avut/condus diesel) mi-a ajuns la ureche urmatoarea schema, ce s-ar chema cica "Italian TuneUp":
- se aplica numai dupa ce masina iese din Rodaj, conform specificatiilor producatorului;
- saptamanal, cu motorul cald, se ruleaza 30-60 sec la peste 3.000 rpm si se asculta motorul, daca nu prezinta sunete metalice "neobisnuite" se trece la etapa urmatoare
- se calca pedala de acceleratie la podea pentru cca. 2-3 secunde, aceasta manevra se spune ca va determina curatarea componentelor interne si emisia unui fum negru pe esapament
- dupa o "relaxare" a acceleratiei, se repeta etapa anterioara, manevra care de aceasta data ar trebui sa determine emisia unui usor fum negru (mult mai slab decat la prima aplicare) semn ca motorul este curat pe interior
- se spune ca "Italian TuneUp" determina ca pe componentele interne ale motorului (injectoare, supapa EGR, turbina) depunerile datorate motorinei sa se elimine constant, fara a apuca sa se solidifice, crescand durata de viata a motorului.

Tot ceea ce am scris mai sus reprezinta ceea ce am auzit, eu nu am experimentat asa ceva, nu pot spune daca e bine sau rau, fiecare e liber sa experimenteze pe riscul propriu.

Intrebari pentru cei cu experienta in motoarele diesel:
- ati aplicat o astfel de metoda de intretinere sau una asemenatoare? cu ce rezultate?
- este folositoare pentru motor o astfel de metoda de intretinere?
- este corecta metoda asa cum am auzit-o eu sau este corect altfel?

Va multumesc.
sorin
Foarte corect dar cine zice ca trebuiesc respectate etapele alea.Si tuningul asta nu trebuie neaparat aplicat daca masina este condusa sanatos in mod usual.Eu dupa ce motorul ajunge la temperatura nu schimb niciodata sub 3000rpm.
_________________
M II Estate 1.9dCi
Clio 1.5dCi
meganusedanu
eu unul nu cred in asa ceva, mai ales daca zici c-o faci saptamanal inseamna ca masina merge 3x4x12x5= 12 minute in 5 ani cu motorul turat la maximum!poti sa te c-ci pe el de motor dupa 5 ani!
Cuvy
Vorbesti prostii... N-are nici o treaba motorul in 5 ani dupa numai 12 minute turat la maxim (dupa calculul tau, n-am stat sa verific).
VladSoare
O forja sanatoasa din cind in cind ii face bine. Asta se stie.
Dar nu cred ca e nevoie de un orar strict, adica sa-ti notezi in agenda ca la data de ... va trebui sa turezi motorul timp de ... minute. Pur si simplu incerci sa conduci mai sportiv din cind in cind, asta e tot.
Condusul sportiv nu strica motorul, cu conditia sa respecti regulile de baza: ulei bun si schimbat la timp, fara forja la rece, lasat motorul la ralanti cel putin un minut inainte de oprire.
cmandrei
Pe toate le-am inteles ... dar de ce trebuie lasat motorul sa mai mearga cel putin 1 minut inainte de oprire ?
VladSoare
Ca sa se raceasca turbina, daca a fost folosita intens. Turbina se raceste cu ulei, iar daca opresti motorul nu-i mai vine ulei si ramine incinsa. E valabil doar la motoare turbo, evident. Noi am scapat. smile.gif
cmandrei
"Ramane incinsa" ... oricum se raceste odata cu tot motorul ... dar daca e mai bine sa fie putin rulata usor sa se raceasca (sau sa ajunga la o temp mai "normala") in mers - e ok si asa wink.gif .
sorin
Andrei turbina invarte pana la 200.000 rpm si motorul 4-5000 rpm deci e imposibil sa se raceasca comcomitent de aceea cum zicea VladSoare un minut la relanti inainte de a opri motorul este pentru turbina foarte indicat.
Apropo eu am vazut turbine care dupa forje puternice erau rosii incinse.
_________________
M II Estate 1.9dCi
Clio 1.5dCi
AliNOS
minutul de relanti se lasa pt ca uleiul sa faca un cicul complet asigurand racirea activa a turbinei si evitand ancrasarea acesteia.. treaba cu italian tune-up e foarte valabila dar nu neaparat in etapele pe care le-ai spus tu.. daca de fel conduci sportiv si din cand in cand o mai turezi pana aproape de limita nu este necesar acest tune-up... apropo de 12minute in 5 ani de mers foprjat.. tata are o skoda octavia 1.9tdi de 5 ani si cateva luni... el merge cu masina blana tot timpul si schimba in jur de 3800rpm constant... masina nu a avut nici un fel de probleme la motor.. cine nu crede ma ofer sa vin cu masina la urmatoarea intalnire a forumului care nu stiu nici unde nici cand e si sa-l fac o tura sa se convinga...
acuma daca de fel nu iti place sa mergi mai turat si schimbi in jur de 2500 sau asa.. nu e o regula dar e bine ca o data pe saptamana sa mergi cu treapta a3a (atentie doar cu a3a pt a nu supune motorul la un efort major in a1a si aa unde efortul lui e cel mai mare) si dupa ce treci de 2000rpm sa faci o accelerare libera[adica blana] pe distanta de 500-800metrii. apropo: multi din cei de la rar fac treaba asta inainte sa masoare noxele pt a curata motorul de depuneri... de ce dupa 2000rpm: pt a evita fenomenul de surging al turbinei.. acest fenomen se refera la axul rotorului care la acceleratiile blana de sub turatia de 2000rpm este supus unor forte ce in timp pot determina ruperea lui.. si nu vreti sa auziti nici unul din voi cum face un rotor de turbina in carcasa cand i se rupe axul la 80-90.000rpm [ale rotorului] exemplu de surging: pt cei din voi care il cunosc pe ceky de la dim sport tunning cu seatul galben.. el a patit asa de la prea multe solicitari blana de sub turatia de 2000rpm [sau 3000rpm motoare turbo pe benzina].. asa ca eu zic sa faceti acest tune-up mai ales cei care conduceti la turatii mici pt ca merita... cand o sa vedeti cat fum negru iese la o curatire o sa ziceti merci... eu am un prieten cu un passat tdi 130cp care dupa un an de cand a luat masina[noua fiind] el conducea tot schimband la 2200rpm... i-am explicat care e treaba, a vazut si el ca la o accelerare brusca si sustinuta nu mai vede decat negru in spate si a inceput sa mearga mai turat si mai vioi cu ea... acum masina nu mai da fum de cat din cand in cand, merge si fuge mult mai bine... consuma cu 0.5L mai mult la 100km parcursi dar nu cred ca saraceste nimeni din 15.000lei la 100m.. biggrin.gif
ess1902
De fapt si de drept ...asta inseana intr-a 3-a pana la limitare? adica peste 5000 rpm...sau schimbarea pt o perioada a treptelor mai sus..de ex pe la 3500 - 4000 rpm...In alta ordine de idei...eu merg in oras relativ relaxat...dar cind merg in afara o tin minute intregi pe la 150 kmh..respectiv (pana spre 4000 rpm constant)..se mai justifica altceva??
AliNOS
parerea mea e ca in oras tre sa schimbi pe la 2800rpm si sa incerci sa mergi mai turat putin... oricum italian tune-up se justifica la orice motor diesel care nu este mers constant in turatie mare.. adica ai un drum te grabesti schimbi sport apoi 2-3 sapt mergi schimband la 2200rpm..deci nu ai facut nici o treaba.. se justifica deci italian tune-up! la octavia spre exemplu consumul instantaleu la acceleratie liniara la motoru tdi 110cp scade pe la 2200 si incepe din nou sa creasca pe la 2800 deci logic e sa schimbi la 2800 3000 si sa mergic u masina peste 2200 rpm sau macar in 2200 constant.. cand schimbi tre sa "cazi cu acul turometrului" pe la 2000 asa.. la octavia cam asa se scoate cel mai bun consum mediu... oricum ideea e ca in afara din cand in cand incearca sa o tii o data pe an nu mai mult ca nu se justifica si in special dupa iesirea din iarna la viteza apropiata de ce poate ea maxim macar 10 min daca ai unde[ eventual autostrada libera cat de cat].. un prieten de-al meu tot cu octavia tdi 110cp a schimbat distribuitoru de aer si asa i-au zis cei de la service sa faca pe a curata depunerile de praf statut imbibat cu umezeala ce blocheaza aerul sa treaca prin distribuitor.. sper ca ti-am raspuns cat de cat la ce m-ai intrebat biggrin.gif PS: apropo, cand aveti intalnirea forumului? eu cand am fost, o singura data demult, era la pescarus la 19.00 joia.. acum cand mai e? biggrin.gif
ess1902
Merci...da ai dreptate..o sa incerc si eu sa merg mai accelerat, mai ales ca in iunie acum tre sa fac itp-ul si sunt foarte "curios (=ingrijorat)..de cum o iasa noxele.
Relativ la intilnirea forumului ..eu n-am nici o idee poate altcineva sa stie ceva.(eu sunt din is asa ca nu prea ma intereseaza.... tongue.gif )
mandelu
O sa incerc sa fac si eu chestia asta dar mai incolo dupa ce trec de 6000 km. Pare utila, si mie mi se pare ca trebuie condus ceva mai turat. MAi ales ca de 2300 in oras nu prea trec mai ales de frica ca pana se incalzeste sa apuc sa o turez deja am ajuns la destinatie. Si am inteles ca trebuie avut grija de turbina, mai ales cand e motorul rece.
ess1902
Am ramas inca nelamurit cu o chestie..italian tune-up (ma rog ... rolleyes.gif )...este sa mergi citeva minute in limitare (adica in jur de 5000 rpm) sau mai putin??Pe romaneste ..o tii de ex cu a treia chiar la podea???
mandelu
Pai ce a treia? Ca faci chestia aia pe loc cu masina scoasa din viteza. Cel putin asa reiese.
ess1902
Nu..cu siguranta se face in mers..pe loc se face verificarea noxelor tongue.gif
mandelu
Pai si unde vrei tu in buc sa faci asemenea scheme? smile.gif
3000 ture cu a treia am peste 80 cred smile.gif. Fac raliu pe sosea?
Poate doar prin afara localitatilor
Tudor
QUOTE(ess1902 @ May 30 2005, 11:10 PM)
Am ramas inca nelamurit cu o chestie..italian tune-up (ma rog ... rolleyes.gif )...este sa mergi citeva minute in limitare (adica in jur de 5000 rpm) sau mai putin??Pe romaneste ..o tii de ex cu a treia chiar la podea???

Ess, citeste atent: e vorba doar de 2-3 sec cu pedala la podea; intr-o viata de masina este adevarat se aduna astfel cateva minute.
ess1902
Se pare ca mersul mai turat este intr-adevar fff util..Ieri am facut itp-ul la masina din semnatura si noxele au iesit din prima si chiar fff bine (o,15 co2 din maximul admis 3)..Masina are in mom asta 35 000 km.Nu am curatat niciodata egr iar la acceleratie practic n-a iesit nik vizibil. Inaintea mea era un megane tot diesel care la prima acceleratie a scos un fum de a ramas innegrit asfaltul in dreptul esapamentului.....Tipul cica merge numai prin oras si ff "economic"...
dadu
mi-a povestit cineva ca era la service cu clio-ul si a venit o tipa cu un megane2 de 1.5 100 cu doar cateva mii de km la bord si spunea ca ii scoate fum, ceea ce era evident.
dupa ce au ascultat motorul vre-o 30-40 de secunde, au intrebat-o cum merge cu masina si pe unde. ea a spus ca merge cu 50-70 in afara, dar 90%in oras la viteze mici sau cand se duce la parinti la tara pe drumuri grele si merge f incet
au poftit-o la o cafea si doi mecanici au plecat cu ea. dupa 20 min s-au intors cu masina care nu mai scotea nici un pic de fum.
tipul, nedumerit si cunoscandu-i pe mecanici, i-a intrebat ce au facut: au scos masina la marginea orasulu pe o sosea cu patru benzi si vre-o 10 minute s-au dat cu ea numai pe la vre-o 160 km pe ora si s-a curatat egr-ul si toate alea

deci, metoda e buna, dar au zis ca nu trebuie facuta chestia asta pe loc din nu mai stiu ce motive
un_vizitator
din cate stiu eu la motoarele TD nu trebuie sa stai 1 min sa se raceasca turbina decat daca ii dai blana si apoi te opresti imediat... daca mergi normal... dupa ce ia-ai dat blana poti s-o opresti fara griji. cat despre turatul motorului la rece este valabil pt orice tip de motor... NU TURATI LA RECE... iar legat de condusul sportiv: stiu 2 persoane care au condus timp de 1 an renault clio 1.5 dci de 65 cp numai in blana schimba numai la 4200 rpm si masinile nu au nimic smile.gif si cred ca fac ~ 3 ani de cand sunt pe strada...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.