Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fum Alb La Pornire Diesel
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
donraulo
in speranta ca ma va lamuri si pe mine cineva, va adresez urmatoarea intrebare:

fie iarna fie primavara, la masina specificata in titlu, la pornire (cand motorul este rece) imi scoate fum alb, dar scoate nu se joaca (gen bascula roman)
ideea este ca masina porneste, ulei nu imi consuma, cand motorul se incalzeste nu mai scoate fum, la turatii nu scoate fum negru, CE SA FIE OARE? deoarece cred ca scoate chiar exagerat acest fum alb iar ca un indiciu, mie imi pare ca "nu arede bine botorina" deoarece fumul acela alb miroase a motorina, insa interesant este ca merge "in 4".

va multumesc anticipat
cmandrei
Ala e fum sau condens/abur ? si la R5-ul meu facea la fel pana se incalzea motorul ... e adevarat ca nu asa mult cum spui tu dar scotea tata fum alb ... si dimineata ma uitam la masinile din jur si nu intelegeam de ce ele nu scot fum si a mea scoate ... (era pe benzina). Si la fel nu consuma ulei sau alte alea.

Probabil ca vine si odata cu varsta.
donraulo
nu poate fi abur (condens) ci este fum, deoarece miroase a motorina , ce mi se pare interesant este ca de ce este alb fumul, ca daca era negru intelegeam si nu mai imi faceam atatea probleme, ci ma resemnam, dar asa.....

o incaruntzi si ea?
...... smile.gif
cmandrei
Daca ar fi motorina arsa sau ulei ars nu cred ca fumul ar fi alb nu (mai ales ca ai spus ca nu iti consuma ulei)? ca miroase a motorina e ok ca doar masina e pe motorina si scapari la 12 ani cred ca are si sunt normale ...
donraulo
este corect, nu consuma ulei deloc.....de pornit porneste bine, (toata iarna nu am avut probleme cu pornirea).... insa este frustrant acel fum alb (fiind mult) la pornirea cu motorul rece......si ma gandeam de la ce ar putea sa fie, iar motorina bag numai de la omv, deci nu ar trebui sa fie nici de la motorina, filtrul de motorina este schimbat luna trecuta...... wacko.gif
cmandrei
Pai si cat tine fumul alb ? pana se incalzeste complet motorul sau numai 2-3 minute dupa pornire si gata ? ... la mine era asa ... mult la pornire si tot mai putin odata cu incalzirea motorului, iar cand era cald/fierbinte OK se cam termina si cu fumul alb.
raducu68
Fumul alb nu e de la ulei, ci de la apa prezenta in amestec.
cmandrei
Deci pana la urma sa inteleg si eu ca e abur ?
donraulo
pai de unde sa fie apa? ca apa in borcan nu imi scade absolut deloc, da cand am bagat antigelul asta toamna nu am mai completat deloc.

la pornire, fie iarna fie primavara (dimineatza) fie dupa un anumit timp (pt a intelege mai bine dupa masa cand plec de la servici acelasi lucru se intampla)..... deci la pornire.... sunt invaluit in fum, apoi cam in 2 minute se diminueaza simtitor, iar cand motorul este cald, pic de fum nici alb nici negru, de nici un fel. iar in sarcina, (sau daca o turez) nu se vede fum deloc (asta cand motorul este cald)

in continuare ramane intebarea>>>> ce sa fie oare?
raducu68
Cind ai schimbat ultima oara garnitura de chiulasa? Masina are 12 ani parca.
donraulo
la aceasta intrebare nu pot sa itzi raspund fiindca nu stiu, eu am masina de numai 8 luni.


insa am specificat ca nu imi scade absolut deloc nivelul la apa (din borcan).... deci atat cat cunosc eu (ceea ce nu este exclus sa nu cunosc suficient sau sa cunosc eronat) inseamna ca garnitura la chiuloasa este ok...
raducu68
teoretic asa e, insa poti s-o verifici totusi. sau un drum la serviz, e mai sigur.
cmandrei
Cum se verifica garnitura fara sa desfaci motorul sa te uiti la ea => ceea ce implica automat schimbarea ... iar daca intra apa in motor la explozie de ce numai la rece ? poate fi acolo o chestie care se contracta si dilata si de-asta ? daca e asa cat de mult ar trebui sa scada nivelul la apa totusi ? la cat fum alb spune ca iese eu spun ca destul de mult saptamanal ... sau intra ulei in apa ? aiurea ca nici ulei nu mananca (deci s-a uitat omul si nu ii scade nivelul) -> pai atunci intra apa in ulei (ceea ce se poate iarasi) dar atunci ar trebui sa creasca nivelul la ulei si sa scada nivelul de apa.

Nicicum nu e bine ...
donraulo
CMANDREI >>> foarte bine ai grait.... tocmai din acest motiv, in urma unor indelungi dezbateri cu masina (de am ajuns sa vorbesc cu ea biggrin.gif )...... am facut si meditatii si yoga si toate cele si nu am reusit sa gasesc rezolvarea..... hai ca am glumit acum, dar serios vorbind, chiar nu imi pot explica care ar fi cauza.....

un lucru este cert.... sa nu imi facetzi recomandarea de a merge la service....pt a afla raspunsul, poate reusim sa gasim miraculosul raspuns aici, deoarece cred ca printre altele acesta este scopul unui forum.....


in cintinuare .... unsure.gif
cmandrei
De cand ai luat masina i-ai schimbat uleiul ?

Face asa cu fumul de cand ai luat masina sau de la un moment dat doar ? ce ai facut la masina daca ai facut ceva inainte de momentul cu fumul ?
donraulo
am schimbat uleiul prin noiembrie, am ELF acum, am schimbat si filtrul de ulei.....

sincer nu imi mai aduc cu precizie aminte, insa un lucru este cert..... fum in asa hal nu scotea ......

singurul lucru care l-am facut, este ca asta iarna mai obisnuiam sa bag aditiv antiinghet in motorina.... insa nu chiar de fiecare data..... in rest nu am umblat la nimic....
cmandrei
Bai masina ta e UFO atunci ... nu nu e clar ca ceva are ! suna mai tare esapamentul decat atunci cand ai luat masina ? suna motorul altfel ? ceva ceva trebuie sa fie ... sau pur si simplu varsta si gata ... dar ar fi prea usor de spus si greu de verificat ... ca zic eu varsta dar e ceva acolo care face nasolia asta sa se intample.
donraulo
vis a vis de esapament nu inteleg legatura, dar o sa raspund oricum.... suna "altfel" deoarece scapa pe la toba intermediara, deci irelevant..... daca la motor suna altceva? pai nu suna nimic diferit, insa incepe sa dea semne de "oboseala" rulmentul de la pompa de apa..... insa nici asa nu este relevant dupa parerea mea, deoarece dupa cum am mai spus,,,, apa nu paraseste circuitul de racire, nivelul in borcan este neschimbat.....consumul de motorina este bun.. intr-un cuvant absolut nici un indiciu care sa ma duca cu gandul la solutie.... poate doar UFO ----- dupa cum spuneai.....
cmandrei
Sa stii ca ma gandesc serios la esapament (daca de la motor nu e ...) ca s-ar putea sa ia aer fals si sa faca o combinatie ciudata pana la iesire ... sincer daca stau sa ma gandesc bine asa face si la fratele meu care are un R21 cu toba intermediara cam zob si iese mai mult fum si mai aiurea decat atunci cand era buna si functiona corect ... poate ar fi o treaba sa o repari bine bine si sa mai vezi si dupa ... in fond si la urma urmei daca nu ai probleme cu motorul poate ca nu trebuie sa iti faci asa mari probleme acum ... doar sa te ascunzi bine cand pornesti motorul sa nu aiba pe cine huidui lumea ca face fum rolleyes.gif glumesc doar.
donraulo
la asta cu trasul de aer fals pe la esapament chiar nu m-am gandit.... este o idee pe care cu prima ocazie o voi pune in practica....
raducu68
vezi ca ar putea fi riscant. daca simti ametzeli, renunta imediat!
itharangus
Ar putea fi legat de compresie ? Ai facut pana acum o reparatie capitala la motor ? Cati km ai facut cu masina? Ar putea fi de la ulei ars patruns in camera de ardere, sau sunt idiotenii ce spun eu ?
cmandrei
Itharangus NU ar putea fi ceea ce ai spus tu deoarece atunci ar consuma ulei - ceea ce nu se intampla - si fumul nu ar fi alb ... rolleyes.gif trebuia sa citesti mai atent rolleyes.gif
strumfuadi
QUOTE(donraulo @ Apr 14 2005, 11:34 AM)
un lucru este cert.... sa nu imi facetzi recomandarea de a merge la service....pt a afla raspunsul, poate reusim sa gasim miraculosul raspuns aici, deoarece cred ca printre altele acesta este scopul unui forum.....


in cintinuare .... unsure.gif

bai baietzi (donraulo & cmandrei)! ce faceti mai pe aici? blink.gif
ia mai terminati cu goana asta dupa posturi..

ce ai zis in citatul de mai sus ma pune pe ganduri. de fapt e doar o problema inchipuita. iar daca nu consuma ulei, nu consuma apa, consumul de motorina e ok, mergi tata cu ea pana crapa ceva shi lasi dara de abur in tot orasul.. poate atunci te vei duce totusi la service..

unii n'au ce face, zau asha.. mad.gif
donraulo
QUOTE(strumfuadi @ Apr 14 2005, 05:43 PM)
bai baietzi (donraulo & cmandrei)! ce faceti mai pe aici?  blink.gif
ia mai terminati cu goana asta dupa posturi..

ce ai zis in citatul de mai sus ma pune pe ganduri. de fapt e doar o problema inchipuita. iar daca nu consuma ulei, nu consuma apa, consumul de motorina e ok, mergi tata cu ea pana crapa ceva shi lasi dara de abur in tot orasul.. poate atunci te vei duce totusi la service..

unii n'au ce face, zau asha..  mad.gif

offtopic....... chiar nu inteleg la ce faceai referire cu acea goana dupa posturi....

problema nu este inchipuita, fumul exista, nu este in imaginatia mea....
faptul ca am apelat la parerile utilizatorilor vis a vis de aceasta problema, in vederea descoperirii cauzei, nu vad cum as fi off topic sau gonaci dupa posturi.

poate imi explici si mie ce se poate discuta pe un forum care are ca obiect principal de activitate domeniul auto, fiindca in alte conditii, este normal ca atunci cand ai o problema la masina (inchipuita sau reala) sa dai repede fuga la service, insa in acest caz nu mai ai nevoie de forum, sau personal nu-i mai vad utilitatea.

poate ca ma insel, insa sper ca vei veni cu lamuriri suplimentare, eventual intr-un PM, pt a nu deveni off -topic - i

numai bine....
cmandrei
Donraulo nu te agita ... fiecare are dreptul la o parere/opinie ... off sau on topic ... nu e nici o problema ... administratorii si moderatorii iti vor spune daca ai facut sau nu vreo boacana si asa mai departe ... (aceste tipuri de discutii trebuie purtate prin mesageria privata si nu in post-uri de masini)

Asa ca stai linistit ... rezolva cu esapamentul si porma sa vedem daca s-a schimbat ceva (chiar daca nu se rezolva ... ceea ce nu sper ... oricum esapamentul trebuie rezolvat) wink.gif

Succes
strumfuadi
man!
daca ai o problema la mashina, in primul rand te bagi in ea, pe sub ea, mai deschizi si capota.. nu'i dai de cap, ceri niste pareri.. nu vin pareri pertinente sau parerile care vin nu "rezolva" cazul, atunci dai fuga la un service.. nu se sta cu mainile in san si cu ochii pe forum..

nu am intzeles, de ce sa nu itzi facem recomandarea de a te duce in service? blink.gif
iar problema nu e "misterioasa" sau paranormala. are o CAUZA pe care daca tu sau cei care ti'au spus pareri pe forum nu o puteti elucida, atunci urmarea rationala e sa te duci la service.

altfel, topicul asta devine o abureala.. ceea ce si este.. la propriu si la figurat.. laugh.gif

bafta!
VladSoare
Nu ma pricep la diesel-uri, ca n-am avut niciodata, insa parca stiam ca fumul alb indica un avans la injectie gresit. Asta daca-mi amintesc eu bine. smile.gif
Avansul la injectie se regleaza printre altele si in functie de temperatura motorului (e la fel ca avansul la aprindere al unui motor Otto), deci ar fi posibil teoretic ca vreun senzor sau vreun regulator sau ceva de genul asta sa nu mearga bine si sa-ti stabileasca avansul bine la cald, dar prost la rece.
Dar e numai o banuiala, nu sint specialist in motoare diesel. Tot un service cred ca e cea mai buna solutie.
donraulo
stiu ca acest raspuns va fi off topic, insa nu stiu cum altfel sau unde pot raspunde ... asa ca o voi face aici.

dupa cum spuneai la punctul 1, am facut-o (m-am bagat si sub ea, si in ea si langa ea si peste ea, am deshis mai mult decat capota, apoi la pct 2 sugerai sa cer parerile membrilor de pe forum, tocmai in acest stadiu ma aflu, (ieri am deschis subiectul), treaba cu trimisul la service este o ultima varianta cand nu mai exista absolut nici o solutie, insa dupa cum potzi constata, nu au fost atat de multe pareri sau mai bine spus nu au fost multi membrii care si-au exprimat parerile (cu multumiri si respect celor care au incercat sa ma ajute), in consecinta, daca ar fi fost mult mai multe pareri exprimate de mult mai multi membri, in acele conditii era viabila recomandarea de a merge in service, insa in conditiile actuale, nu consider ca este singura solutie. Atata lucru ma duce si pe mine capul, nu pot eu sa fac, dau repede fuga in service...

sa auzim de bine
donraulo
vlad soare, este o sugestie pertinenta, multumesc frumos pt ea, este o varianta pe care trebuie sa o aprofundez, in schimb stii cumva din intamplare cum se poate regla acest avans? ca la dacie era simplu, (apropo nici eu nu ma prea pricep la diesel, fiind prima masina diesel pe care o am, insa sunt dornic sa invat, chiar pe propria masina)

cu multumiri,
VladSoare
Din pacate, dupa cum spuneam, n-am avut niciodata diesel si tot ce stiu despre diesel stiu doar dupa ureche. Nici nu cred ca e la fel la toate motoarele. Alea mai vechi aveau o pirghie pe corpul pompei de injectie. Astea mai noi m-as astepta sa aiba senzori de temperatura/incarcare/turatie/etc. pe baza carora avansul sa fie stabilit de calculator.
Mai mult inca nu stiu. sad.gif
strumfuadi
avansul e la aprindere.. aprindere au doar motoarele otto.. nu e cazul.
cea mai pertinenta ideea a fost cea cu lichidul de racire. care pica avand in vedere ca nu pierzi. vezi care e treaba cu toba, daca e intacta, apoi fuga la service daca nici aia nu e..
parerea mea
SorinN
QUOTE(donraulo @ Apr 14 2005, 02:45 PM)
la asta cu trasul de aer fals pe la esapament chiar nu m-am gandit.... este o idee pe care cu prima ocazie o voi pune in practica....

Nu stiu cum o pui in practica dar esapamentul nu trage aer... nici fals nici real, doar sufla, atat... Deci ai mai eliminat o problema...
VladSoare
QUOTE
avansul e la aprindere.. aprindere au doar motoarele otto.. nu e cazul.

Si la diesel exista un avans la injectie, adica motorina nu se injecteaza cind pistonul e la punctul mort superior, ci putin inainte. Cu cit timp inainte, asta depinde de temperatura, turatie, sarcina, etc. La fel ca la otto. La otto controlezi momentul aprinderii cu ajutorul bujiilor; le dai curent mai devreme sau mai tirziu. La diesel il controlezi cu ajutorul sistemului de alimentare: bagi motorina mai devreme sau mai tirziu. Pina la urma la acelasi lucru se reduce totul: momentul in care incepe sa se produca ardere in cilindru trebuie determinat foarte precis, la orice fel de motor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.