Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bujii Pentru Symbol 1.4 8v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
cmandrei
Am cautat alte mesaje in "generalitati clio" deoarece stiam ca a exitat ceva despre bujii dar nu l-am mai gasit.

Eu as dori sa-mi schimb bujiile la Symbol-ul meu dar vreau sa stiu si de la voi, inainte de a le scoate si asa mai departe de care trebuie. Vreau sa merg la fix.

E vorba despre orice bujii cu filet lung ?

Imi puteti recomanda ceva tipuri si locatii de unde le-as putea lua ? (in afara de cele cu cateva capete si cele foarte scumpe ... pana in 150.000 lei per bujie).

Stiti cumva de unde as putea lua bujii Renault in afara de service-urile Renault ?

Va multumesc,
VladSoare
Am fost foarte multumit de cele montate din fabrica. Mi s-au parut super, cu S mare. La 35.000 le-am schimbat doar pentru ca depasisera durata de viata, dar aratau perfect si mergeau perfect.
Champion RC 87 YCL.

Bujiile echivalente de la Bosch sint Super Plus FR7 D+. Am dat vreo 75.000 pe bucata la Augsburg in vara trecuta.

Nu te avinta la bujii cu patru virfuri. E numai marketing.
cmandrei
Wow la 35.000 le-ai schimbat ? si ale mele au 38.000 acum si nu au fost schimbate ... asta inseamna ca pot sta destul de linistit.

Am sa caut acele Bosch la Augsburg (desi nu-mi place de ei)

Multumesc mult,
misterb
daca vrei sa ocolesti augsburg poti lua bujiile direct de la bosch. Bosch Romania are reprezentanta la noi si au si serviceuri . le monteza chiar ei. inceaca http://www.bosch-romania.ro/
MMihai
Am si eu o intrebare.. se potrivesc cele din carrefour Bosch super 4? pe spate scrie ca merg pe clio 1.1 parca.. sunt acele buji cu 4electrozi parca 500k si ceva setul
cmandrei
Bai MMihai chiar nu stiu ce sa iti spun ... eu la Carrefour nu am gasit nici un tip de bujii bosch pe care sa scrie ca sunt si pentru Clio-urile noastre. Odata cu mesajl lui Misterb am intrat pe site-ul acela a lui bosch si nu mi-am gasit tipul meu de motor pe acolo ... deci nu mai stiu ce sa fac ... trebuie incercat si la Augsburg sau pe la altii ... cele cu 4 varfuri (vezi mai sus la VladSoare).
MMihai
"bujii cu iridium NGK si DENSO.... sunt cele mai performante bujii existente, DENSO garanteaza imbunatatirea acceleratie de la 0-150km/h cu 0,5s... au rezistenta extraordinar de mare 90000km fata de 30000 cele obisnuite... sunt singurele bujii care suporta NOS, rezistente la temperaturi de peste 2000grade!
preturi intre 13 si 17 euro/buc 0722.429.422 / 0788.215.543 Alexandru"

am citat dupa un anunt care l-am salvat ca ma interesa insa nu am sunat sa intreb..
oricum faza cu imbunatatirea acceleratiei este subiectiva insa bujiile sunt de mare calitate
cmandrei
Da ma tata ma dar costa mult prea mult pentru mine ... vreau ceva mai normal. Nu neg ca sunt bune si foarte bune dar no' sa dau cred niciodata 600.000 lei pe o bujie cand la pretul asta probabil ca cumpar 4 renault.
adso
Alea stock ale mele au fost schimbate la 50k km., dar nu pentru ca as fi vrut eu neaparat. Tipul de la service la revizie, ma intreaba cand am schimbat bujiile, eu ii spun ca niciodata. Mi-a zis ca n-ar fi rau totusi sa le schimb la aproape dublul duratei preconizate de viata smile.gif

Am fost de acord, si le-am schimbat cu alte bujii stock. Merg bine si au deja 12k km.
David
Eu la 30.000 am schimbat bujiile din fabrica cu Denso. Le-am cumparat de la Meteor Auto, si erau ma scumpe ca si Bosch - ei spuneau ca sunt mai bune.
De atunci am parcurs 13.000km si nu am avut nici o problema cu ele.
Nu am simtit diferente intre ele si cele din fabrica.
cornel_t
Nu stiu cum e pe 1,4 8v dar la 1,6 16v de pe Megane I am pus bujii Bosch si pot sa zic ca mai mult de 30 km nu am mers cu ele ca nu se putea. In ture nu prea se simtea dar la relanti erau dezastru.
Xpert
Am avut Solenza cu acelasi motor si am folosit bujii Eyquem si Bosch. Nu sunt sigur, dar nu stiu de ce am impresia ca Solenza a venit cu bujii Eyquem din fabrica. Aici au fost recomandate Champion si Bosch. Intentionez sa le schimb singur inainte de revizia de 30.000 (care urmeaza saptamana viitoare). In felul acesta scutesc manopera. Pot sa merg la un magazin de piese si sa cer bujii pentru Solenza sau Logan si sa le montez pe acelea? Ma gandesc ca fiind acelasi motor nu ar trebui sa fie nici o problema.
offtopic: Acelasi lucru il intentionez cu filtrul de aer. Apropo, imi aduc aminte ca odata am luat filtru pt Solenza si era diferit ca marime (nu mai stiu daca putin mai mare sau mai mic in diametru). Ce perare aveti? Merge?
virgilpopa
La mine 1.4 8v le-am schimbat eu personal la 26.000 km. Cele originale erau Champion si aratau perfect cind le-am schimbat. De schimbat le-am schimbat cu altele pe care scrie Renault ,cumparate de la AutoCobalcescu. Acum am vreo 38.500 km si ,ce sa zic ,nu am probleme,dar tipul de la magazin mi-a zis ca pe astea sa le schimb la cel mult 20.000 km pt ca nu se compara calitativ cu cele Champion( asa cum a venit masina). Asa ca eu te sfatuiesc sa cumperi Champion si sa stii ca sint mai ieftine decit astea pe care scrie Renault. Pretul este sub 14 ron/buc pe la magazine Dacia-Solenza.

PS eu am fost nevoit sa pun Renault pt. ca atunci nu am gasit decit de-astea si plecam 5 zile din tara cu "masina".
Inainte sa le scoti pe cele vechi sa cureti / sufli cu aer bine locul ca altfel iti cade tot praful ala drept in camera de ardere.
hellcat
Si acum intreb si eu...oare bujiile astea pe care scrie Renault, de care firma sunt produse? smile.gif
Xpert
Am gasit bujii identice cu cele de pe masina. Eyquem. Pret: 14 Ron/buc. La Rm Valcea. Am gasit si filtru de aer Champion la 36 lei. Cel pentru Logan/Solenza este in jur de 20. Se merita sa dai dublu?
UXE
Deci pana la urma bujiile Champion ar fi cele mai bune. Bosch-ul cam scartaie din ce am citit mai sus.
Laurentziu83
Daca cel de 20 ron e vreun no-name...mai bine cel de 36, ca nu e o avere. Filtrul ala se face exact ca un sac de aspirator, asa ca e mai bine sa fie de calitate.
cristio_79
Eu as merge pe asa ceva:
[attachmentid=1627518111] [attachmentid=1627518112]
Mai exact, pe BKR6E.
Ygi_17

Clio II din 2003. Bujiile originale sunt extraordinare. Eu n-am stiut ca n-au fost schimbate la termen adica la 30.000 km sau 60.000 km si m-au lasat cand masina avea 74000 km.

daca nu ma insel in Franta la Clio se schimba bujiile la 60.000 km si se pare ca asa e.

cristio_79
In Franta, parca si distributia se schimba la 120.000 km sau 5 ani.
Ce marca erau bujiile originale?
ionutzmi
si eu as vrea sa i le schimb ,
ce firma recomadati pana la urma ?
Batrānul
Eyquem, Champion, Bosh.
UXE
Eu as opta pentru Eyquem sau Champion.
zarul
se schimba greu niste bujii? din cate am inteles iti tre o cheie speciala?are cineva un tutorial? smile.gif
Batrānul
Cred ca glumesti !
Cheie de bujii de 16 mm.
zarul
asta e.....nu le am cu domeniu auto, incep asa incet incet rolleyes.gif
sincer nici nu stiu unde se afla dar descoperim si asta, cum ajungem la ele si se rezolva smile.gif
cmandrei
Deschizi capota si o sa vezi 4 fire care "intra in motor" = alea sunt fisele de bujii, cele care "duc curentul" ca sa dea scanteie.

Tragi cate unul pe rand si o sa vezi bujii. Cate unul si-l pui la loc ca daca le incurci masina merge prost sau nu mai merge deloc.

Iei frumos cheia, o fixezi si le desfaci, ATENTIE s-ar putea sa indoi cheia, sa o rupi etc., pentru ca exista posibilitatea sa fie "blocate" ... dar nu e grav, eu intotdeauna am reusit sa le scot.

Apropos, frumos ar fi, dupa ce scoti cablul de pe o bujie sa cureti acolo locsorul de pietricele praf etc.

Asa, iei bujia noua, o asezi frumos cu mana si o strangi usor usor, cand nu mai poti pui cheia pe ea si o strangi ... dar NU barbareste; asa cat sa fie bine bine prinsa.

Spor,
ricky67
Vad ca nimeni nu prea scrie si c-am care tip de bujii ar trebui mai exact pentru un renault clio symbol, cu un varf sau doua , distanta dintre varfuri si electrod.
Apropo Bosch nu mai este ce erea odata ,sunt c-am proaste de la un timp.
Si daca masina are 3 ani si 15 000 de km, se merita sa le schimb?
Pe masina am Eyquem care din pacate de circa 12 zile nu gasesc.
cristio_79
Poti pune cu un electrod sau cu doi. Distanta dintre ei trebuie sa fie de 0,9 mm.
Bujiile se schimba la un anumit numar de kilometri, trebuie sa scrie in manual, normal pe la 30.000. Tu daca ai 15.000 si nu sunt probleme, de ce vrei sa le schimbi?
Le poti demonta si verifica distanta cu o lera si culoarea. Ar trebui sa aiba culoarea bej-maroniu.
cmandrei
Stiu ca distanta "normala" 0,8 cu un singur varf ... smile.gif
Batrānul
Eyquem recomanda distanta de 0,9 mm intre electrozi.
ricky67
Va multumesc pentru raspunsuri
zarul
am gasit niste bujii pentru clio symbolu meu la careffour, aveu 3 capete si erau fabricate in franta la pretul de 40/set si simple la 30 de lei/set?
A folosit cineva sau stiti ceva de ele ca mi se par cam dubioase la pretul asta !ms happy.gif
croni
eu am pus cu trei electrozi,le-am luat dela un magazin de piese "dacia"
77 00 500 144 e codul 72ron/4buc
cele de pe masina erau bune dar am vazut abia dupa ce le-am cumparat pe astea ca o fisa nu este in regula.
bujiile sunt noi acum dar trebuie sa cumpar un set de fise(astept sa se mai ridice "ceata" asta)pentru ca aia de pe masina am carpit-o cumva sa mai faca treaba o vreme si vad ca merge deocamdata.
poate stie cineva codul si pretul la fise
MULTUMESC!
zarul
precizez ca bujiile alea ce le-am vazut eu in carrefour sunt 40ron/4 buc cu 3 capete si se numesc BRISK!
stie cineva ceva de ele , sunt bune, daca le-a mai folosit cineva?
yookie
baieti, eu am luat bujiile bosh pt symbol de la un magazin de piese din fata la 23 august si nu am avut probleme cu ele... au acolo de toate smile.gif
sobolan
QUOTE(Batrānul @ 30 May 2009, 18:01)
Eyquem recomanda distanta de 0,9 mm intre electrozi.
*




eyquem is varza radmasa.gif ....recomand bosh cu un sg electrod de iridium wink.gif
Batrānul
Citeste mai atent te rog. Eu nu am recomandat Eyquem, ci am raspuns la o intrebare ref. la distanta dintre electrozi.
sobolan
oki,nu am fost atent...distanta mai depinde si de tipul bujiei...daca bosh recom. dist de X pentru bujia Y la motorul Z asta nu inseamna ca la alta marca de bujie se respecta regula....
zarul
cand se schimba bujiile se deconecteaza plusul de la baterie?
cristio_79
blink.gif
Ce treaba au bujiile cu bateria?
Nu deconectezi nimic, doar fisele de pe bujii.
viciuascuns
Merg pe un Symbol 1.4 8v bujii Beru Ultra x cu 4 electrozi?
hellcat
Cred ca da...eu am folosit bujii cu de la un electrod pana la 3. icon_mrgreen.gif
Relantiul cel mai agitat l-am observat cu bujiile cu un singur electrod si le folosesc si in prezent. Daaaar...cum le-am pastrat pe cele cu 3 electrozi, care dupa 30.000km sunt intr-o stare f buna, cred ca le pun din nou pe masina.

Pentru 8v sunt de parere ca cele mai indicate sunt cu un electrod sau 2...incepand cu faza 3 (fidji, etc.) symbolul venea din fabrica cu bujii cu 2 electrozi.
Batrānul
M-ati bagat in ceata... La viata mea am schimbat multe bujii, la mai multe marci de masini, dar bujii cu un singur electrod nu am vazut nicodata ! Scanteia se produce intre acel singur electrod si ... mai ce ?
catuta
Se referea la "ciocul" din capul bujie...1 "cioc" = electrod...smile.gif)
Batrānul
Si nu mai e si un electrod central al bujiei (cel la care face contact fisa), in afara de electrodul "cioc" cum ii spui tu (electrodul care face contact cu masa) ? Deci ar fi minim 2 electrozi.
In plus, daca ar exista bujii cu un singur electrod, ce sens ar mai avea discutiile despre distanta dintre electrozi ?
Cristi25
Ce ati alege bujiile cu doi electrozi sau V power?
hellcat
Depinde, pentru ce masina intrebi?? Toate sunt bune, cu unul, doi, trei electrozi.

@Batranul: Ei, cam prea multa sintaxa a propozitiei. Se intelege prin numarul electrozilor ca e vorba de cei superiori.
HappyBoy
pt clio poti folosi ngk v power
mihaistroe1979
am 30000km si teoretic ar tb sa schimb bujiile(cf.cartii)dar mie imi par bune....
un sfat....?la alte masini se schimba mai tarziu(skoda la 60000km)......
sunt din brasov poate imi spune-ti si mie de care tb si de unde+pret informativ
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.