Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Care E Treaba Cu Cutia Automata?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
vali79m
am auzit ca au scos symbol cu cutie automata, stie careva cum se comporta aceasta cutie?
www.renault.ro; doar symbol 1,4 16 V
VladSoare
N-am auzit, si nici nu prea cred ca vor face asa ceva la noi. La noi nici Megane nu se ofera cu cutie automata (desi cred ca ar avea ceva musterii), iar Laguna numai cu motorul de virf. Sa ofere automata pe un model destinat sa fie cit mai ieftin, pe o piata care apreciaza mai mult un portbagaj mare si un pret mic decit un airbag sau un ABS... ma ca indoiesc.

Am condus de curind un Twingo automat, cu motorul de 1.2 litri si 75 de cai. Desi initial eram convins ca motorul este prea slab pentru o cutie automata, totusi am constatat ca n-aveam dreptate. Se misca excelent, iar cutia schimba repede si lin. Mi-a placut.
Deci cred ca si pe Clio, daca s-ar monta asa ceva, ar merge bine.
claus
wow.. cat de ciudat
chiar e symbol ... " EXPRESSION 1.4 16V cutie automata " cu 700 de euro mai mult decat expressionu' manual ... interesant
cmandrei
Consuma putin mai mult decat varianta cu cutie manuala, dar ajunge mai repede la 100km/h rolleyes.gif

In rest identic la putere, cuplu ...
McVic
Asta doar daca e tiptronic. Cutia manuala ajunge mai repede la 100 km/h.
cmandrei
Am uitat sa spun la mesajul anterior.

Sursa: www.renault.ro

-> fisa tehnica symbol si comparatie automat cu manual <-
VladSoare
Mai... ce pot sa zic... sa le dea Dumnezeu sanatate. Bravo lor, ca le-a venit mintea la cap. Din cite stiu, numai Peugeot 206 mai ofera cutie automata in Romania, la clasa asta.

N-as fi crezut.
McVic
@cmandrei
Trebuie sa fie o greseala, eu cred ca e invers.
Uitete la bicorp la aceste motorizari si o sa vezi ca e invers. Ba mai mult la symbol este pretul mai mic la cea care are cutie automata.... biggrin.gif Asta cand o zbura porcul
cmandrei
Cred ca te-ai incurcat si tu putin, acum m-am uitat din nou la ele si cel cu cutie automata este mai scump cu aproape 700 euro la aceleasi dotari (standard). Dar la performante 0-100km/h scrie tot acolo ca cel cu cutie automata are 10.5 secunde iar cel normal are 11.2 secunde.
McVic
Te-ai uitat la bicorp? Nu cred ca greutatea masinii influenteaza cutia de viteze biggrin.gif
cmandrei
La bicorp da, are consumul mai mare, 0-100km mai mult si viteza maxima mai mica ... acum ca la symbol e gresit in lista de pe site nu stiu ... eu am scris doar ceea ce am vazut rolleyes.gif teoretic/practic ai dreptate in ceea ce ai scris tu, dar pe site e altceva ...
McVic
rolleyes.gif Pai te gandesti si tu
VladSoare
Pai teoretic e posibil sa fie si invers. Daca automata este foarte bine etajata si programata, iar manuala se nimereste sa nu fie foarte eficienta (la Symbol nu e cazul, insa ginditi-va la golan), atunci se inverseaza treaba.
Daca automata ar avea acelasi numar de trepte si aceeasi etajare, atunci la 0-100 ar fi mai rapida decit manuala in cazul unui sofer obisnuit.

PS. Nu mai citati, va rog, mesajul imediat anterior. Se subintelege ca despre el este vorba. wink.gif
McVic
Asta daca ii dai a 5a ca sa ajunga mai repede la 100 laugh.gif
VladSoare
O automata tinuta la podea schimba numai la peste 5000 si schimba aproape instantaneu. Nici un sofer nu este capabil sa schimbe cu manuala atit de repede cum schimba o automata. Automatele sint un pic mai lente pentru ca au fie un alt numar de trepte (de obicei cu una mai putin), fie alta etajare. Dar daca ar fi identice ca etajare, numai un sofer extrem de bun ar putea obtine un avantaj cu manuala, si ala foarte greu.
McVic
Este si nu este asa.
Daca apesi din prima la podea ai o mare surpriza.
Ar trebui sa fi foarte atent si sa o cunosti foarte bine cand accelerezi. Altfel risti sa se schimbe neintrebata.

Si oricum ce masini am condus eu(au fost ceva) cutie automata 1a si a 2a se schimba imediat
VladSoare
Da, daca apesi usor. Insa daca apesi efectiv pina la podea, la propriu, atunci e alta poveste. Pe kick-down ti-o duce cu pina la doua trepte mai jos decit treapta normala pentru viteza respectiva.
Vorbim de o automata programata corect, nu de una facuta pe vapor.
Insa trebuie apasat exact pina la fund. Daca esti fie si numai un pic de tot mai sus, nu mai obtii acest efect.
cmandrei
Or avea astea de pe clio si mod sportiv (adica schimb trepte la turatie "maxima") ?
VladSoare
Probabil ca nu, dar oricum ai intotdeauna la dispozitie kick-down-ul.
Eu nu folosesc niciodata modul Sport la a mea. Cind vreau putere, pedala la podea si gata: racheta! Modul Sport e util cind vrei sa conduci un pic mai sportiv dar fara s-o calci la maxim. E ceva mai placut, pentru ca nu e asa brutal ca metoda kick-down. Dar daca cutia este bine programata in modul standard, nu-i simti lipsa modului Sport.
cmandrei
Eu am vazut un passat de 2 litrii (mai vechi) care avea asa ceva si schimba la 6000 si un pic treptele. Tu ai la ford automata ? dar oare kick-down cum spui tu merge la toate ... astea mai noi poate or avea ceva limitare ?
VladSoare
Da, scorpionul e automat.
N-am vazut pina acum nici o automata care sa nu schimbe in jos pe kick-down. Pina si la jaful ala de Cielo automat, care accelera intr-o zi cit altele intr-o secunda, functiona acest down-shift.

Nu vorbesc de NFS, vorbesc de masina din semnatura (a doua).
cmandrei
Astfel ca exista posibilitatea ca clio symbol-ul cu cutie de viteze automata sa accelereze pana la 100km/h mai rapid decat cel cu cutie de viteze manuala.

Totusi singura diferenta vizibila si ciudata este aceea ca la varianta bicorp specificatiile nu sunt deloc ca la symbol ... pe bicorp 1.4 16V o fi exact aceelasi motor cu cutie manuala/automata ca si pe symbol 1.4 16V ?
VladSoare
QUOTE
Astfel ca exista posibilitatea ca clio symbol-ul cu cutie de viteze automata sa accelereze pana la 100km/h mai rapid decat cel cu cutie de viteze manuala.

Teoretic da, insa in practica nu cred ca va fi asa. De obicei automatele sint mai lungi.
Chiar daca va avea tot cinci trepte, ma astept ca cel putin treapta intii sa fie mai lunga decit la cutia manuala. Eu vorbeam de cazul teoretic in care cele doua sint etajate la fel.
cmandrei
Ei spun acolo ca re 4+1 trepte la cutia automata ...
VladSoare
Aha! E clar. Are patru trepte lungi.
Deci teoria e rasturnata. smile.gif

Inseamna ca va avea un timp 0-100 mai slab decit manuala, desi reprizele vor fi probabil comparabile (sau chiar mai bune, daca luam in considerare timpul necesar pentru downshift)/
cmandrei
Nu exista posibilitatea ca primele 2-3 sa fie mai scurtute asa si apoi ultima (4) sa fie mai lunga (pana la viteza maxima) ?
VladSoare
Foarte improbabil. Eu as paria ca nu.
Dar oricum ar trebui s-o incercam. O sa intreb la IPSO sau Cobalcescu daca o au la test.
cmandrei
Eu cred ca nu m-am imbracat destul de frumos ... ca nu m-au lasat sa testez nici o masina (in afara de Logan ... care nu a fost test ci o plimbare scurta si aiurea). Daca o testezi sau ceva sa nu uiti sa ne spui rezultatele.
andreib
Eu am avut un Passat 2.5 Tdi tiptronic. Cutia era in 5 trepte (fata de 6 manuala), schimbare inteligenta/adaptiva a vitezelor dupa gradul de apasare a acceleratiei, limitata la supraturare(4750 ture schimba viteza chiar daca erai pe tiptronic) si subturare (pe tiptronic nu iti dadea voie sa schimbi viteza decat atunci cand depasea un anumit nr de ture-vreo 1600-1800parca).Cutia se comporta superb dar avea 3 dezavantaje fata de manuala care duceau la o acceleratie cu jumatate de secunda mai lunga ca la manuala:
1. Treptele putin mai lungi
2. Imposibilitatea de a pleca cu masina turata de pe loc (ceea ce ducea la o plecare mai grea de pe loc)
3.In treapta 1 are un f mic delay de la apasarea acceleratiei pana la punerea in miscare a masinii datorat(din cate am inteles) timpului presurizarii ambreiajului hidraulic

Plusuri:
1. schimbare mult mai lina a vitezelor
2.confort al condusului mai ridicat in special in oras
3.protectie a motorului la subturare/supraturare
4.functie kickdown care te scotea adesea din belele cool.gif

Minusuri:
1.Consum mai ridicat ca cca 1l/100km
2.Delayul de la pornirea de pe loc
3.lipsa de experienta a mecanicilor romani in lucrul cu cutiiile automate
4.valoare de revanzare mai scazuta datorita ,,inculturii'' romanilor in materie dry.gif
kibagami
Sincer am condus aproape toata gama renault cu cutie automata clio s-a comportat foarte bine, iar din megane II am coborat dezamagit si velsatis sa comprtat cel mai bine , dar velsatisul avea un avantaj motorul mare 3,5 v6 .
kick-down functioneaza numai la apasarea in fund a pedalei de acceleratie si nu schimba numai o viteza in jos si tot cu pedala apasata la maxim cutia schimba la turatii foarte mari in rest schimba normal pe la 3000- 3500 de ture la benzina ma refer ca numai bezina am testat.
Daca ai putina experienta cu cutia automata o poti face sa schimbe vitezele aproape cand vrei tu.
Ce am mai auzit eu ca la ulimele cutii automate care se monteaza pe renault sunt adaptive adica : daca pe un parcurs de cateva zeci de km ai un condus sportiv cutia va scimba treptele de viteza la o tuatie superioara iar daca esti un tip calm cutia va scimba treptele la o turatie mai mica .
cmandrei
Treaba asta cu adaptarea este foarte misto, daca exista, dar cred eu ca pe clio-urile pe care sunt acum cutii automate in Romania nu exista optiunea asta.
kibagami
Exista mai nou pe toate care sunt asistate de un calculator electronic. Si pe reno toate sunt asistate electronic.
VladSoare
Intr-adevar, automata, daca o cunosti, poti s-o faci sa schimbe asa cum vrei tu, numai din pedala de acceleratie. Eu chiar prefer o automata fara adaptare, pentru ca ma pot obisnui cu ea si pot s-o controlez din pedala mai bine decit pe una care se hotaraste brusc sa nu schimbe asa cum credeam eu, doar pentru ca si-a adus aminte ca in ultima suta de kilometri am condus mai sportiv.

Automata are insa si dezavantaje:

1. O masina cu cutie automata nu poate fi tractata mult timp, si nici cu viteza prea mare. Cam 50 de km e distanta maxima pe care poti tracta o automata. Asta pentru ca, spre deosebire de o cutie manuala, care se balaceste in ulei si se unge singura prin improscare, automata se unge prin presiune. Are o pompa de ulei actionata de arborele primar. Or daca motorul nu merge, cutia nu se unge. Doar vreo 50 de km si numai cu viteza mica (max. 30 km/h) o poti tracta fara sa se supraincalzeasca.

2. Automata are masa maxima pe care o poate tracta mai mica decit manuala pusa pe acelasi motor. Ca sa faci o automata sa tracteze o rulota, de exemplu, fara sa se supraincalzeasca, trebuie sa-i montezi un racitor suplimentar de ulei.

3. Condusul sportiv in curbe nu prea functioneaza in Drive. O calci, ea se tureaza si intri in curba la turatie mare, asa cum trebuie. Insa daca slabesti putin acceleratia, cutia schimba in sus, turatia scade, si adio iesire sportiva din curba. Daca ai tractiunea pe spate si vrei sa faci un oversteer controlat din acceleratie, ai sanse mari sa nu-ti iasa. In astfel de cazuri trebuie s-o treci pe manual si s-o fixezi dinainte intr-o anumita treapta.

4. N-o poti porni prin impingere.
Cuvy
Eu cred ca introducerea pe piata romaneasca a unui model de Clio Symbol care are si cutie automata e foarte buna.
Se tot vorbeste de condus sportiv, de tractare, samd, dar nu se spune nimic de avantajele reale aduse de o cutie automata: usurinta.
In mod sigur se va vinde foarte bine acest model, el fiind preferat mai ales de catre femei. Sunt sigur ca o masina ca "Clio Symbol" e cuparata pentru a face majoritatea drumurilor in oras si eventual in weekend din cand in cand in afara. Asa ca in acest caz e de preferat o masina cu cutie automata, diferenta de consum putand totusi sa fie neglijata. In acest caz pica contr-argumente de genul tractarii... Cat despre imposibilitatea de a o porni impinsa, cred ca ar trebui sa deschidem un topic nou si sa facem un poll "Cine si-a pornit Clio-ul prin impingere?".... Sa fim seriosi...
VladSoare
Eu vorbeam teoretic. Ambele au plusuri si minusuri.
Daca nu-ti vei porni niciodata Clio prin impingere, sau nu vrei sa tractezi cu el rulote, atunci e OK, iti poti lua linistit o automata.
Si eu mi l-as lua tot automat daca ar fi sa-mi iau din nou Clio. Imi pare rau ca nu exista optiunea asta acum patru ani.
cornel_t
Clio nu are distributie pe curele???? cum vreti voi sa o porniti impinsa indiferent de cutie automata sau manuala?
cmandrei
Stai putin ... practic o masina cu cutie de viteze manuala si cu transmisie pe curea poate fi pornita impinsa ... doar ca risti ... sincer eu am pornit multe masini asa si am auzit de multe pornite asa (mai vechi) si la nimeni nu am auzit sa se rupa cureaua de distributie atunci ... dar in tractiune sau viteza da ... cred ca trebuie doar sa o schimbi la timp si totul e ok.

Despre automata nu stiu nimic ... adica nu stiu daca se poate porni impinsa sau nu.
eddie33
Eu am avut o alta masina,ce s-a vandut,dar si fabricat in Romania cu cutie automata.Era un Cielo GLE AC/AT.L-am tinut 4 ani,48.000 de km. si l-am dat.Am fost foarte multumit de el,doar consumul sarea putin din standarde....Consuma mai mult cu 1l% decat unul normal,avea numai 3 viteze,nu avea buton de power(sau sport),dar era fabricatie GM.
VladSoare
Cielo automat era cea mai nasoala masina automata pe care am vazut-o pina acum, din urmatoarele motive:

1. Avea doar trei trepte, ceea ce pica foarte prost pentru un motor de puterea si cuplul celui de pe Cielo. Ala nu era motor care sa se descurce cu trei trepte. Pentru trei trepte ai nevoie de cuplu mare la motor.
Din cauza asta masina era ingrozitor de lenesa. Si cind spun lenesa, nu exagerez. Nu puteam urca pe serpentine in Drive oricit as fi vrut, numai in 2 mergea. Dupa ce ca avea prea putine trepte si motor prea slab, mai schimba si mult prea devreme. Pe serpentine, la 70 era deja intr-a treia indiferent unde tineam eu acceleratia (in afara de podea, normal), astfel incit nu aveam decit doua optiuni: kick down (care nu-mi convenea, pentru ca era mult prea violent) sau scos din Drive in 2.

2. Avea multiplicare mult prea mare la treapta I, ceea ce provoca doua efecte foarte neplacute:

- Nu puteai merge incet decit cu frina, pentru ca daca-i dadeai drumul baga viteza. Si nu ma refer la o manevra de parcare, ci pur si simplu la mersul normal cu viteza mica, cum faci cind mergi pe o alee dintre blocuri, de exemplu. Eram nevoit sa merg zeci de metri cu frina, pentru ca altfel tisnea.

- Cit timp stateai la semafor trebuia sa apesi zdravan frina, pentru ca o idee daca o slabeai, masina pleca asa, frinata. Era atit de obositor incit ajunsesem s-o scot in Neutral la fiecare semafor (ceea ce nu-i normal, si nici nu-i face bine). La o automata "normala", ca sa stai pe loc trebuie doar sa atingi usor frina cu piciorul. La Cielo nu, la Cielo trebuia sa stai infipt zdravan in frina pe toata durata opririi.
Tot din cauza asta, pe ultimii metri inainte de o oprire completa frina parca nu avea putere, trebuia sa frinezi mult mai tare decit ar fi fost normal (daca o scoteai din Drive pe ultimii metri dadeai cu nasul de volan, pentru ca frina isi recapata brusc puterea). smile.gif

3. Transmisia era foarte zgomotoasa in mers.

Imi plac automatele, insa Cielo automat nu mi-as lua nici daca ar fi pe gratis. Cielo manual insa e OK, deci motorul, frinele si restul masinii sint OK, numai cutia automata era cu probleme.
eddie33
Am avut prilejul sa conduc in State mai multe masini automate de-a lungul timpului.Am fost acolo de 3 ori si de fiecare data am inchiriat 2 masini,una dupa cealalta.Se comportau la fel,trebuia sa ti frana apasata cand stateai pe loc,sa nu plece cumva...Cu treapta I-a ai dreptate,Cielo are un cuplu....sa vezi cand pornesti de pe loc iarna,relantiul e mare,sa fi pe o aleea ingusta,cu masini parcate stanga-dreapta si sa mai fie si ceva polei/gheata/zapada pe jos,ca nu stii ce sa-i faci mai repede,sa incetinesti....
oache81
Nu cred ca as putea sa iau curbele niciodata cu o cutie automata cum le iau acum.Inainte de curba cu vreo 100 de metri o scot din viteza stau cu ambreiajul calcat si franez usor si pe urma dupa ce am vazut capatul curbei bag a 2-a si o calc.E destul de comlicat sa te obisnuiesti sa faci asa ceva cu o automata ma gandesc si din punctul de vedere al consumului practic se pierde ceva,de exemplu cand ma aflu la 2-300 m de un semafor pe culoarea rosie tot asa o scot din viteza si franez lin,si cel mai bun exemplu este Calea Plevnei unde mi se intampla de fiecare data cand ma duc spre facultate sau Carrefour sa accelerez pana la 60-80 la ora si pe urma sa o scot din viteza si sa merg pana in capat ,uneori mai mult de 1KM in care consum benzina ca la relanti.Pe urma cand cobori o panta ma gandesc ca masina sta in frana de motor non stop in timp ce cu manuala poti sa o scoti din viteza si sa franezi usor fara sa consumi atata benzina.
eddie33
Si cutia automata are N(neutral),e scoasa din viteza,dar nu e normal sa iei curbele scos din viteza sau sa mergi o statie intreaga la fel,fiindca e stop la prima intersectie...?!?
claus
@oache81
am impresia ca te cam inseli cu scosul din viteza..
parca s-a mai discutat pe aici (sunt obosit, si mi-e lene sa caut).. despre faza cu scosul din viteza inainte de semafor si mersul "pe liber" .. ca sa nu zic ca mi se pare aiurea sa o scoti din viteza inainte de curba..
si, din punct de vedere al consumului.. eu daca o scot din viteza, si o las sa "curga" spre semafor, sau la vale.. nu e 0 consumul, cum arata cand e in frana de motor..

dati-va si voi cu parerea
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.