Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curea accesorii sarita la Symbol 1.4 8V la nici 40k km!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
senna
M-am trezit cu respectiva curea sarita si am constatat ca fulia alternatorului este desprinsa, daca era mai mult spatiu cadea cu totul. Stie cineva cum se poate demonta alternatorul? Si cum se regleaza jocul curelei? Pompa de apa este antrenata de aceasta curea, de accesorii? Ca a venit sora-mea cu masina asa si sa stiu la ce sa ma astept cand ma apuc de ea. Poate reusesc fara service. Multumesc. Are cineva un manual de Symbol pdf?
venom
cel mai bine te duci la un service;e mai sigur :roll:
senna
La service e 300k doar manopera de montare/demontare a curelei, 600k cureaua in sine si ei insista sa o schimbe desi ar mai merge cate zeci de mii de km + ce mai gaseste maimuta pe acolo si ma distrez de peste 1 milion. Sunt jnapani, ca sa imi fac revizia la ei imi cer 1.5 milioane doar ca sa schimbe ulei+ filtru; eu am luat din Carrefour la oferta ulei ELF 10w40 de 4l la 550k si filtru de ulei merge de la SupeRNova/Solentza. Chiar nu are nimeni un manual? Ca de service stiam si eu, dar care? La Cobalcescu e bine?
venom
daca ti-e "frica" de astia de la renault incearca 1-a data la un service dacia de ex.Poate te rezolva baietii mai ieftin.Ca service renault, personal, nu iti recomand cobalcescu.Mai bine serus sau ipso.Manual (vezi ca s-a mai discutat...da-i cu fct CAUTARE) din pacate se pare ca nu exista , decat ref. la specificatii tehnice sau de utilizare.
senna
Pai asta cred ca e politica contemporana, cartile de service nu se mai pun la dispozitia celor interesati ca sa fii nevoit sa mergi doar la ei sa iti rezolvi problema, ceva in genul lui Apple Computers nu ca IBM care a dat toate detaliile si a pierdut o gramada de bani ca a pierdut vanzari in favoarea sistemelor compatibile biggrin.gif
venom
atunci daca ai scule (chei tubulare...chei autoblocante etc ) si multa rabdare poti sa incerci , numai sa tii minte operatiile pe care le faci ca sa te ajute cand pui la loc :wink: Eu ziceam de fulia alternatorului ... daca zici ca e desprinsa sa nu fie si altceva ... si oricum ar trebui cu ocazia asta sa verifici si daca alternatorul iti da curent, ca martor la bord nu ai...
VladSoare
Am ceva despre Clio. Foarte sumar si cu imagini foarte proaste, insa poate e mai bine decit nimic.

Ti-am selectat paginile despre alternator si cureaua de accesorii. Are cam un mega. Da-mi pe privat o adresa la care ti-l pot trimite.
senna
Pai am incercat. Dar nu stiu ce ar trebui demontat nu cunosc procedura standard de reglare a jocului curelei. Si nici nu stiu daca alternatorul se demonteaza cu tot cu suport sau fara.
adyt
Manual pt Clio 1 (cred ca inclusiv Symbol) era la adresa

http://jester.com.ua/renault/Clio/



Sunt in engleza (care-i bine) dar sunt prost scanate si nu mai exista versiunea zip...
VladSoare
Da, pe ala il am si eu, dar e un spanac.

Am si zipul. Daca-l vrea cineva i-l dau, dar are vreo 25 de megi si n-am unde sa-l pun.
senna
Am incercat sa bunghesc ceva din desene dar nu am gasit versiunea pe care o am eu, ori erau versiuni cu 2 curele separate, ori pompa de servodirectie era pozitionata mai jos decat alternatorul. Au insistat ai mei si nu m-am mai complicat, am dus-o la Cobalcescu. O sa va zic cat a costat, sper sa nu fie axul de la alternator bulit.
venom
la axul ala ma gandeam si eu...ti-o fac pe loc sau o lasi acolo??
senna
Am lasat-o acolo, le-am dat cheia si se ocupa ei. Se laudau cu transparentza totala dar nu te lasa sa intri in zona de lucru, doar sa privesti pe geam, din camera de luat comenzi de unde oricum nu intelegi nimic. Ar putea sa-mi zica ca e axul prost si ca trebuie alt alternator si sa fie de fapt bun si doar piulitza cazuta. Asta e, astept estimarea lor de costuri. Si inca ceva, uleiul elf la ei este 280k 10w si 320k 5w, mai scump ca in carrefour. Le-am zis sa bage 5w daca tot platesc mult pe manopera. Ma oftic ca peste 20k km s-ar putea sa imi schimbe iar cureaua auxiliara la revizia mamut de 60k, pe care ma gandesc sa o fac "pe genunchi" sau sa vand masina inainte. Am auzit ca face minim 20 de milioane.
strumfuadi
unde ai auzit? au dat la shtiri??
senna
Mia zis un prieten cu o masina ca a mea care are 58k km ca la revizia de 60k iti gasec multe piese defecte, bucse amortizoare (ca doar s-a rulat in romania) , toate curelele, pompa de apa (ca sa fie ei siguri ca nu s-ar putea gripa urmand compromiterea curelei de distributie si apoi a intregului motor).
strumfuadi
DECI:

la revizie schimbi ce e de schimbat, ceea ce scrie in cartea de service ca trebuie schimbat la 60mii km..

daca mai gasesc shi altele le faci cand ai "timp" (aka. bani..). numai sa nu fie grave shi sa pericliteze sigurantza
David
QUOTE
pompa de apa (ca sa fie ei siguri ca nu s-ar putea gripa urmand compromiterea curelei de distributie si apoi a intregului motor).

pompa de apa :shock: ?

Nu scrie nimic despre asta in carte la capitolul revizii, si aceasta a fost intocmit de cei care au proiectat/fabricat masina, nu de meseriasii nostrii de la service. Nici gand sa schimb asa ceva. Vara trecuta a costat 11 milioane revizia de 60.000 la un prieten.

Fiecare se descurca cum poate: eu duc toate piesele si consumabilele la service -cumparate de la magazin, nu de la ei- si stau langa masina.
venom
si eu ma gandesc sa fac la fel ca david;dar daca o sa insiste sa nu stau acolo?? :roll: nu imi mai fac revizia sau ce??
Johnny Bravo
Dar daca or sa refuze sa foloseasca produsele pe care le-ai adus tu? Sau le folosesc dar iti spun ca pierzi garantia?



Tata a patit asa la Opel. La ei, o rola intinzatoare si o curea de distributie erau 250 euro iar in magazin erau sub 200.
senna
Scuze, am vorbit in necunostinta de cauza. La unele Renault se schimba si pompa de apa la 60k, am o cunostinta cu un Laguna 3.0 V6 si lui i-au schimbat-o; l-au usurat de 55 de milioane la revizie sad.gif
strumfuadi
ce mah?!?! :shock:

am schimbat shi io pompa la a mea, dar a costat 1mil jumate in 2001..

acuma ar veni vreo 2mil jumate..

55milioane?? :shock: e aurita?
VladSoare
La scorpionul meu, la care orice piesa costa dublu fata de alte Forduri, pompa de apa m-a costat 10,5 milioane. Si tot asa m-am gindit: "oare o fi aurita?" biggrin.gif

Dar 55 de milioane... Nu prea-mi vine sa cred. A, depinde si de restul reviziei, normal. Nu ne-ai spus daca nu cumva tot la revizia aia i-au schimbat si caseta de directie sau airbag-ul sau mai stiu eu ce minune. biggrin.gif
senna
Cand a venit taica-meu acasa bucuros si cu alternatorul vechi in cutie am dat in balbaiala. Nici nu l-am mai intrebat cat l-a costat cel nou si manopera. Fulia se insurubeaza pe axul rotorului si filetul sau era putin sficuit. Se putea rezolva prin prelucrare mecanica dar nu si-au batut capul. Cu ocazia asta si-a adus aminte si tata ca are "masina straina". Ma gandesc acum sa-l repar si sa incerc sa-l vand, asta e, daca taica-meu n-a vrut sa rabde cateva zile.
dungatu
QUOTE(David @ 11 Mar 2005, 00:51)
Fiecare se descurca cum poate: eu duc toate piesele si consumabilele la service -cumparate de la magazin, nu de la ei- si stau langa masina.
*



Te-au primit pana la urma ?
Reincarnate
Mi s-a rupt cureaua de la accesorii de doua ori in doua zile.
De inlocuit am inlocuit-o in Dacia Serv.
Care ar fi cauza?
A mai patit careva asa ceva?
SorinV
1. freaca de ceva
2. e sparta una din role
3. e blocat ceva si patineaza.
4. prima para a fost un accident iar a doua oara a fost pusa prost.
Reincarnate
Nu cred sa frece ceva. Cel putin eu nu observ asta
Nici de blocat nu cred sa fie ceva, intrucat cureaua se exfoliaza de la exterior, incepand din partea stanga cum privesc spre motor
Acum dupa ce s-a ingustat cureaua (s-a rupt din ea cat tine primul canal) vad ca nu mai continua sa se rupa.
Oricum trebuie vazut ce este cu ea
Posibil o rola sparta. Dar oare mecanicii nu trebuiau sa vada ei asta?
R19/16v
Sunt toate rolele in acealasi plan?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.