clioiii
3 Mar 2005, 12:35
Exista vreo tehnica pentru a avea consumul redus in oras? Sau cum ar trebui sa conduci pentru a nu consuma inutil? A aparut la un moment X intr-un ziar (Prosport) un exemplu cu un tip care chipurile se pricepea terbil de bine sa conduca economic si chiar a scos performante destul de bune cu o Skoda Fabia... [b] [i] Cu Clio se poate?!
e posibil...oricum nu cred ca se pot depasii specificatiile tehnice de consum foarte mult...probabil demaraje cat mai line, schimbare de viteza pe la 3000(benz), 2500 (diesel), cat mai multe frane de motor si cam atat...in rest pentru un consum si mai redus...garajul
clioiii
3 Mar 2005, 13:13
Cred ca daca schimbi la 3000 ( benzina ) iti cam creste consumul. Cred ca cel mai mai bine e pe la 2000... dar nu stiu sigur..
sigur s-a mai discutat...daca schimbi la 2000 adios motorash in cateva mii de km(si la dacie schimbam pe la 2500) ... nu se unge si...paradox :wink: , creste consumul...ma rog, oricum tema este prea generala si sunt fff multe variabile...
strumfuadi
3 Mar 2005, 13:20
:shock: sa schimbi la 2000rpm la benzinar?? BLASFEMIE!
1. nu o sa mai traga ioc in treapta superioara
2. consumul va fi varza
3. ..de ce nu ai luat diesel??
se schimba in jur de 3000. daca in orash ajungi la 60/h potzi schimba a patra dar fara sa mai accelerezi.. vei merge la 2000rpm astfel, cu consum mic. daca mai vrei sa accelerezi insa.. schimbi a 3'a ca altfel creshte consumul..
clioiii
3 Mar 2005, 13:25
nu e teoria ca dupa cum se aude motorul ... atunci trebuie sa schimbi vitezele... la 2000 chiar nu se aude .... peste incepe sa-si faca simtita prezenta...
strumfuadi
3 Mar 2005, 13:28
wrong theory!
schimbi dupa cum simtzi motorul, nu dupa cum il auzi..
pai asha, la logan schimbi la 1500 la ce antifonare are..
clioiii
3 Mar 2005, 13:30
si ce inseamna dupa cum il simti...?
pai incepe...si ce nu suna bine??
hmmm si sa-l auzi pe la 4000-4500....o splendoare.....si crede-ma nu-l doare, adica sigur nu-i faci rau iar consumul nu e fff mare, iar morirul este foarte sensibil la apasarea pedalei de acceleratie si devine interesant din pct de vedere al sofatului
clioiii
3 Mar 2005, 13:33
@strumfuadi
CUMA ADICA NU O SA MAI TRAGA IN TRAPATA SUPERIOARA .... ?!!?
strumfuadi
3 Mar 2005, 13:37
pai daca schimbi la 2000, din 2 in 3 de ex, vei cadea undeva pe la 1000 shi nu pic..
tu crezi ca trage de la relanti? no way..
cel mai tare trage daca se afla la cuplu maxim. se accepta shi sa pici dupa ce schimbi treapta la maxim 700-800 rpm sub turatzia de cuplu maxim.
tu la cat ai cuplul maxim?
clioiii
3 Mar 2005, 13:45
sory pentru aceasta intrebare... cum imi dau seama unde am cuplu maxim?
strumfuadi
3 Mar 2005, 13:52
offf...
tu ai condus doar trenuletze electrice pana acuma??
ce motor ai? 1.4 8V sau 16V?
clioiii
3 Mar 2005, 15:13
Clio expression 1,4 8v
strumfuadi
3 Mar 2005, 15:23
ai cuplu maxim la 4250rpm.. in conditzii de mers urban urci ushor pana pe la 3200 shi apoi schimbi.
daca vrei sa scapi dintr'o situatzie te duci fara jena la 5000rpm.. sa nu'tzi fie frica sa o turezi..
clioiii
4 Mar 2005, 08:22
OK, dar cu consumul cum ramane ( pt. a reveni la intrebarea initiala) ?
Nu cred ca pentru 1-2 L/100 in minus merita sa chinui masina....si sa te chinui si tu, stand mereu cu gandul "sa nu consume prea mult !"
Eu am in oras un consum de cam de 11-12 iarna (AC-caldura non-stop, faruri) si cam 10-11 vara, schimb pe la 3500-3800.
Asta e, ma bine simti masina decat stai cu ochii pe consum.
galileo
4 Mar 2005, 12:29
QUOTE
Nu cred ca pentru 1-2 L/100 in minus merita sa chinui masina....
Care 1-2 L
eu m-am chinuit asta vara sa merg economic in oras, asa de test... si rezultatul a fost un consum mediu cu vreo 0,2 mai mic.
@Galileo cat consuma masina ta? A mea are comportamente...fluctuante in fuctie de pozitia stelelor...si a traficului in capitata europeana
Vara in oras (cand e liber, nu mai sunt cozile alea infernale) - 7
Vara + balamuc - 8-9
Iarna + balamuc -9-10. In ajun de Craciun a luat si 11, da' mergeam cu 10km/h
Pa afara cam 5-6, in functie de cum merg. Mai mult de 130 nu prea-i dau...
clioiii
4 Mar 2005, 14:29
Sa tragem o concluzie sau mai exista si alte pareri inca nescrise referitoare la minimizarea consumului. Se pare ca siretlicurile le stiu doar driverii profesionisti ..... iar noi ne limitam la pareri de genul se merita, sau nu se merita sa fii stresat de un litru in plus sau in minus .
As vrea de exemplu sa stiu daca mergans cu masina subturata (1500 rot/min) nu cumva are acelasi consum ca la > 3000 rot/min.
Tks!
strumfuadi
4 Mar 2005, 14:37
daca MERGI constant, nu!
daca accelerezi de la 1500 ai consum mai mare decat accelerand de la 3000..
clioiii
4 Mar 2005, 14:40
de acord...probabil inertia explica ce spui tu
strumfuadi
4 Mar 2005, 14:41
:shock: inertzia??
nu dom'ne, lipsa cuplului.. motorul se chinuie mult mai mult shi consuma implicit mai mult sa accelereze de la 1500..
clioiii
4 Mar 2005, 14:45
ok...!
galileo
4 Mar 2005, 15:08
@adyt
Pai vara mers numai in oras si forja cat cuprinde, cam 10-10.5. Iarna asta, am avut medie de 8.5-9 in oras (surprinzator).
In afara, cel mai putin am scos 6.5, cel mai mult 7.x, in asta intrand si mers pe autostrada cu 160-170, si cam 100-120 in rest. Mie mi se pare ok consumul, mai ales ca nu prea m-am facut de ras cu ea, chiar daca are motorul mic.
premiumfaraplumb
4 Mar 2005, 17:42
pai acum spunetzi ma de consumul mare la rotatzii mici si mic la accelerari de 3000rpm, m-am chinuit atat sa-i fac consumul si sa merg frumos ca mai mult schimbam in subturat, incredibil
) acest lucru demonstreaza ca daca schimb la diesel la 2700 - 3000 o sa imi ia mai putin daca merg frumos si schimb la 2000
) e bine incepe sa imi placa masina
mandelu
4 Mar 2005, 18:12
Tie nu ti se pare logic sa fie asa?
Daca masina e subturata si se chinuie sa traga nu e normal sa consume mai mult?
Gandeste-te si tu putin fizic. Mie mi se pare perfect normal sa fie asa.
Eu daca trag ceva pe roti si acel ceva se misca incet eu consum mai multa energie cand el merge incet, eu chinuindu-ma sa il fac sa se miste mai repede pentru ca deh, el are putina inertie. Daca eu il trag si el are deja viteza mai multa eu consum mult mai putina energie pentru ca ma ajuta si obiectul pe roti, el avand deja ceva mai multa viteza si inertie. Ca sa zic asa "merge de la sine". Nu e chiar corect ce am zis intru totul insa asa ca idee.
Sper sa nu fi declansat cine stie ce demonstratii acuma
premiumfaraplumb
5 Mar 2005, 00:31
Ai perfecta dreptate.
Am fost azi la omv sa-mi bag ratzia de motorina si am ramas surprins.
Super Diesel nu mai exista. A fost inlocuit cu Premium Diesel EURO 5
Repet, Euro 5 care are cifra ....ctanica mai mare
la motorina e alta cifra
(am fost la shell sa-mi mai cumpar ceva in drum spre casa "motorina ce euro e? Raspuns: Euro 3")
Deci cum sa va zic... nu stiu cum sa va zic decat urmatorul lucru.
Am bagat euro 5 asta de la omv sa n-am ambitie, sa nu exagerez cand zic ca imi fuge masina cu motorizarea care o am , dar fata de ieri si alaltaieri si rasalaltaieri.... n-am cuvinte. Incercati cat mai repede. Maine ma duc sa ii fac plinul pentru ca pretul a ramas neschimbat si pompangiul mi-a zis ca o sa creasca ... logic.
In afara benzina si motrina sunt minim 1Euro deci... o sa intram si noi in NATO si ne aliniem... punetzi bani deoparte.
Hai... la pompe cu voi.
clioiii
7 Mar 2005, 14:18
Deci care este turatia optima de schimb la Clio Exp. 8V?
strumfuadi
7 Mar 2005, 14:26
daca vrei sa mergi catinel la consum prin orash, accelerezi USHOR pana pe la 3000-3200rpm shi schimbi.
Daca aveti computer de bord nu ramane decat sa urmariti consumul instantaneu in diferse situatii.
Oricum ceea ce valabil la un motor, nu este valabil si la altul, daca nu sunt identice.
strumfuadi
7 Mar 2005, 16:25
buna dimineatza!
symbol nu are computer de bord :!:
the_linu
7 Mar 2005, 17:10
Eu nu stiu ce sa va zic, dar sunt nemultumit de consumul acestei masini in oras si mai ales pe vreme rece. Luna trecuta m-am dus cu 38l 385 de km din care 180 in afara restul numai prin oras (Cluj). Deci ... diesel frate, diesel.
pai sa stii ca nu e mare consumul tau;majoritatea km sunt facuti in oras, nu? iar diferenta de pret intre motorina si benzina e din ce in ce mai mica
....deci : explozie frate, explozie :wink:
Tocmai am revenit dintr-o mica calatorie de 580Km cu al meu Pejo. Am avut un consum de 6.3l/100km cu medie orara de 100km/h la dus si 85km/h la intors. La dus am ajuns seara si am scazut putin ritmul, dar am mers destul de repede si viteza max a fost de 175km/h. Este destul de placut sa conduci un 307 diesel, mai ales la drum lung pentru ca nu este nevoie de mesteci schimbatorul in cutie. Zgomotul interior dupa 140Km/h a fost destul de mare, poate din cauza gumelor de iarna cu care este echipata masina. Inca o chestie pe care am obs este ca la viteze peste 130km/ tremura volanul. Se pare ca iarna si gropile si-au pus amprenta pe jante.
In oras am un consum mediu de 6.5-6.7l, iar iarna am avut pana in 8l/100km, dar am tras rau de masina. Cine se joaca cu frana de mana stie ce spun.
clioiii
8 Mar 2005, 08:20
QUOTE
daca vrei sa mergi catinel la consum prin orash, accelerezi USHOR pana pe la 3000-3200rpm shi schimbi.
Poate iti par timpit, dar mi se pare destul de turat la 3000 rpm ; eu schimb la 2200-2500 rpm ( e pe benzina ) si nu ma plang de consum. Ma intreb doar atat: i se poate intampla ceva motorului daca procedez asa?
turatia aia de zici e buna pentru treapta 1...dupa aiaa...,cum a a zis si strumfuadi, urci pe la 3000+ (intr-a doua ese poa' si mai bine) si schimbi.Pentru treptele superioare ar trebui sa simti pe "pielea" ta ca e indicat sa schimbi dupa 3000. :wink: .La dacia pe care zici ca ai avut-o la cat schimbai? (turatia max la dacie , adica atunci cand riscai sa-i scoti pistoanele prin capota, era de 5600rpm ,in carte,...deci... :wink: )
the_linu
8 Mar 2005, 16:01
QUOTE
pai sa stii ca nu e mare consumul tau;majoritatea km sunt facuti in oras, nu? iar diferenta de pret intre motorina si benzina e din ce in ce mai mica
....deci : explozie frate, explozie :wink:
Pai 180 sunt facuti afara la drum intins. Sa o luam metodic:
1. sa zicem ca pt cei 180 facuti afara am consumat 13l benzina
2. mai raman 38-13=25l cu care am facut 385-180=205km in oras
=> un consum in oras de: 12,19l %
Precizez ca plec dimineata la 8 cu motorul rece si de abia cand ajung la job motorul intra in parametrii normali. Cand plec la ora 18, acceasi poveste.
Dar TOTUSI, nu vi se pare cam mult ?!? Masina mea nu are nimic, pentru ca suntem mai multi colegi cu Symbol si asa este la toti.
strumfuadi
8 Mar 2005, 16:07
:shock: turat la 3000?? abia eshti la jumatatea plajei de turatzii a motorului...
tu schimbi exact cau un dizelar care dupa ce a ieshit din plaja de cuplu maxim schimba, ca nu mai are incotro.. oare de ce nu tzi'ai luat dci? iesheai shi mai ieftin cu cherosenu'? :wink:
VladSoare
8 Mar 2005, 16:09
La 3000 motorul inca nici nu s-a trezit. Abia pe la 4000 isi arata muschii.
clioiii
9 Mar 2005, 10:51
Sunteti simpatici, am inceput sa calc mai tare pe acceleratie si o sa vad cum imi creste cosumul...
Oricum intrebarea ramane totusi : Care sunt trucurile pentru a avea un consum redus ?
strumfuadi
9 Mar 2005, 11:00
shi tu ne eshti simpatic..
daca tu ai gasit trucul sa consume mai putzin, altfel decat am zis noi, atunci continua asha..
dar pacat ca nu te bucuri de A MERGE cu mashina.. mergi ca un pensionar cu dioptrii +5 doar ptr a stoarce 100ml de benzina..
cel mai bun truc de a scoate un consum redus, dar redus bine, este de a merge pe jos odata la doo zile.. iese o reducere cam de 40% (tzinand cont ca te mai costa un abonament RATB, ceva.. :wink: )
cmandrei
9 Mar 2005, 17:32
E totul foarte normal si bine chiar sa schimbi dupa 3000 rpm treptele (in carte scrie sa schimbi sub 3000rpm in oras daca vrei consum mic). Eu nu am consum instantaneu afisat sau asa mai departe si motor 1.4 8V Clio Symbol I (2001) si am ajuns la concluzia ca ... daca schimbi la 2000 fix cu am facut de foarte multe ori sau intre 2000 si 3000 consumul este aproape identic. Mai e posibila o treaba ... dimineata la rece stati si vi vreo 3 minute la relanti ca nu strica.
Eu nu inteleg cum vrea lumea un consum redus in oras in conditiile astea :shock: . Pai daca dimineata fac 1 h pana la servici si mai mult de a 3a nu pot sa-i dau, merg 2 m apoi stau 5 min, si tot asa un consum sub 12% nici nu-i cer. Vara cand toata lumea era in vacanta a consumat in oras ca la carte: 9.2%
raducu68
10 Mar 2005, 09:19
Perfect adevarat. Apropo, aveti grija ca vine iar zapada
Am citit intr-o brosura de prezentare de la Ford Fiesta care sunt conditiile pt consumul din carte:
in oras -> distanta 5 km viteza medie 20 km/h si spuneau chiar si cate opriri au fost
afara -> distanta 5 km cu 80 km vit intreapta a 5 a (parca...)
Daca mai gasesc brosura, o sa scriu exact
clioiii
10 Mar 2005, 11:28
Cu ce viteza 20km/h nu specifica?
strumfuadi
10 Mar 2005, 11:30
:shock:
la cafelutza cu tine!
viteza medie 20km/h! nu e clar?
clioiii
23 Jun 2005, 19:01
Am inteles ca cei de la Renault seteaza calculatorul a.i consumul sa fie mai mic decat cel din lista?
............................................................................................
A gasit cineva programul de modificare a parametrilor de functionare a "super computerului masinii"?
google
23 Jun 2005, 19:10
Il seteaza pe draque! De unde "ai inteles"? De la coltul strazii? Ai citit tot topicul sa vezi ca nu sunt diferente semnificative intre consumul dat de calculator si cel calculat "de la plin la plin"? Nici o firma, cat de cat serioasa, nu isi permite astfel de "gainarii" (sa pacalesti cu calculatorul)! Nu-ti dai seama ca sunt multi soferi care isi calculeaza consumul "la pompa" si ca atat ar fi asteptat firmele concurente sa-i prinda cu "ghidusii" de genul asta?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.