Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cat "traieste" un dci?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
mega
Daca este exploatat corect si tratat cu consumabile de calitate un dci merge 200 mi km?
George
eu as zice vreo 400 000
mega
are viata mai lunga decat un benzinar?Eu cred ca da
George
eu zic ca nu ... dar cine sunt eu in ecuatia asta
strumfuadi
QUOTE
are viata mai lunga decat un benzinar?Eu cred ca da


shi io zic ca da, dar mai zic ca o vinzi pana sa ajungi la un nr de km la care sa zici "phoaa, ce perpicac am fost ca am luat diesel, uite ashtia cu benzina la 250mii trebuie sa faca setu'.. ce motoare de 2lei are ei shi ce motor indestructibil am eo"..
sorin
Viata unui dizel depinde mult de proprietar sau....proprietari.Un 1.5dci e normal sa nu duca cat un 1.9dci pentru ca lucreaza mai mult(turatii)ca sa scoata acelasi randament.Deci fiind supus unor eforturi mai mari e normal sa oboseasca mai repede....ca sa nu mai spunem ca un benzinar isi da duhul si mai repede mai ales astea de pe acest forum pe care unii le tin la 5-6000 de ture.

_________________________________

[i][size=9]M II Grandtour1.9dci 145cp 355Nm

Clio bicorp 1.5dci 65 cp Authentique
cornel_t
Tot respectul pt motoarele diesel Sorine, dar sa ajungi la a spune ca un benzinar isi da duhul si mai repede (adica ce? inainte de 200k km e mort?) te contrazic cu argumente: nu stiu daca la Renault o fi la fel (nici nu cred ca o sa ajung sa probez) dar am trecut prin mai multe faze in viata adica am avut si masini second-hand, printre ele fiin o Honda Accord model 1990 motor 2L SOHC; timp de un an cat am tinut-o, in cei 20k km a ajuns pe la 230.000 km iara motorul tragea de musca asfaltul, si nu-i placea decat de la 5000 rpm in sus; nu manca gram de ulei, de la schimb la schimb de ulei nefiind nevoie sa completez. Daca tu cu al tau 1,9 dci l-ai exploata ca pe o Honda, la 250.000 km probabil ca va consuma si-un litru de ulei la 1000 km, ca sa nu mai zic ca (poate ma insel) turbina nu va prinde acei km.
raducu68
japonezele sint alta mincare de peste, astea nu se pun :wink:
mega
panla urma-i bun si topicu meu de ceva...
MBZ
QUOTE
Un 1.5dci e normal sa nu duca cat un 1.9dci pentru ca lucreaza mai mult(turatii)ca sa scoata acelasi randament.



io cu asta nu sunt deacord, dimpotriva !

1.5 fata de 1.9 are curba de cuplu mai plata, si sta in maxim de la 1700RPM la 3400RPM. 1,9 are un comportament mai degraba comparativ cu al unui benzinar..



so un dCI ca si un diesel aspirat, si ma refer strict la motor(nu si la turbina care poate avea o viata mai scurta), in conditii de exploatare firesti ar trebui sa duca pana la 500 000km. Peste rulajul asta deja este discutabil daca intra in consum d ulei sau nu, daca pierde compresie si porneste greu...

Toate astea depind si de calitatea uleiurilor cu care a fost hranit acest motor in timp.
cornel_t
QUOTE
japonezele sint alta mincare de peste, astea nu se pun  :wink:

De ce? Accord-ul din discutie tehnologic apartine anilo '80, eu cred ca si altii fac acum motoare cum facea Honda acum 15 ani? si sa continui si cutia te ungea pe suflet, nu ca asta de pe Megane n-ar fi de nota -10....
cornel_t
QUOTE
panla urma-i bun si topicu meu de ceva...

Si-mi ziceam eu ca nu esti "pierdut" iremediabil; hai ...acuma ca te-ai redresat lectura placuta si bine ai venit pe forum biggrin.gif
sorin
Dar topicul nu era Honda Accord vs.DCI,nu?Sper ca nu vrei sa spui ca o masina pe benzina de aceeasi cilindree duce cat un diesel,oricare marca ar fi el ca ar fi prostia secolului,chiar si copii mei stiu contrariul.Ar fi chiar culmea :shock:

_________________________________

[i][size=9]M II Grandtour1.9dci 145cp 355Nm

Clio bicorp 1.5dci 65 cp Authentique
cornel_t
Nea Sorine,alo? (ce-mi place mie sa contrazic biggrin.gif , glumeam),
nu eu am aruncat manusa asa ca nu te eschiva cand primesti replica; topicul e numai de DCI, dar de benzinare din cate stiu eu sa discern sub semnatura dumitale scrie ca unele benzinare de forumisti dupa tratamentul a 5-6000 rpm isi vor da duhul mai devreme de 200k km, asa ca atentie ca se pare ca pierzi firul discutie. (sa vezi cum a fost in timpul zilei pe Otto vs Tractorase, si nu o sa ma contrazici; ca aici se poate urmari elegant si decent ce zice unul si altul)
In al 2 lea rand "prostia secolului": cred ca o sa te mire f mult (deh, nu vreau sa jignesc, dar europa este sclava diesel-lului) dar o Honda Accord (ca vreau sa vorbesc in cunostinta de cauza, si sa nu ma arunc acolo unde nu cunosc) daca o sa stai de vorba, eventual sa te duci pe acolo (eu am fost) , ma refer sa pasesti "garla" spre State, 300,000 miles (asta inseamna vreo 480.000 km) e ceva absolut normal pt un motor de 2L de la Honda, "kilometraj" la care motorul e inca departe de junk-yard, si asta ti-o poate confirma orice copil de peste ocean (nu de-ai nostri ca ma gandesc cu groaza la al meu cand o sa ma intrebe: Tati? noi de ce nu avem diesel? ca e la moda...) si ajungi sa accepti ca nu e chiar culmea. punct.
sorin
@MBZ

E normal sa nu fii de acord pentru ca ai 1.5dci dar asta este realitatea,o accepti sau nu.Un motor mai mic se va DUCE mai repede,asta e lege.Si trebuie sa intelegi un pic de mecanica.Si....500.000 de km nu te va duce pe tine nici un DCI,nici macar cel de 3.0.A trecut vremea dieselelor atmosferice de car' te plictiseai in timp!!Motoarele noi sunt facute pentru prestatii NU pentru fiabilitate vorba lu' Strumfuadi economia de piata tre sa traiasca.Exemplu:Am curatzat galeria de admisie la un 1.9dti si stii cat era stratu de margarina(neagra) acolo?De un deget!!Asa va fi la noi toti dupa 100.000 km.Constructorii fac prea multe compromisuri(care nu intotdeauna sunt benefice motorului) ca sa se incadreze in normele actuale de poluare.
_________________________________
[i][size=9]M II Grandtour1.9dci 145cp 355Nm
Clio bicorp 1.5dci 65 cp Authentique
sorin
@cornel_t

1.Omule,motoarele benzine marca Honda sunt cele mai TARI(depasesc concurentza) din lume,ok?
2.Un diesel duce in general mai mult decat un benzinar,acuma ramane de vazut daca si astea moderne(commonrail,PD) respecta regula,ca alea atmosferice sigur o fac.
3.Un motor mai mic se va uza intotdeauna mai repede.
_________________________________
[i][size=9]M II Grandtour1.9dci 145cp 355Nm
Clio bicorp 1.5dci 65 cp Authentique
MBZ
@sorin

confunzi marfa cu ambalajul...

Nu sunt deacord din motive ce tin de unele argumente, pecare cred ca le am, si in nici un caz ca as fi partizan cu 1.5 dCi pentru ca il am eu... si ar fi bine sa facem diferenta intre spuse si suspiciuni de intelegere.

Eu ma refeream stric la dinamica motoarelor dCi date in comparatie si atat. Si nu inteleg de ce spui ca fiabilitatea tine neaparat de cilindree... La diesel folosesti cu preponderenta cuplul, iar la 1,5 spre deosebire de 1,9 esl este partajat si obtinut la turatii mai mici(nu comparam valoare absoluta a cuplului maxim xi maximul ca nivel) iar in acest caz 1.5 este mai judicios asezat pe ideea de diesel-> fiabilitate si mai putin spre performante..., asta ca sa nu vorbim de ceea ce spui tu, "margarina" pentru ca si la nivel de emisii tot1.5 ieise castigator. Gresesc cu ceva? Adumi alte argumente si daca sunt corecte si rationale eu le accept fara cracnire.

PS Diesele comonrail sunt si pe camioanele de mare tonaj, care fac peste 800 000-1 000 000k km fara greata, ca si inainte cand erau aspirate, si mai apoi turbo(fara rampa comuna).
cornel_t
1. Incepi sa accepti realitatea, dar mai sunt si altii nu numai Honda care fac benzinare de care DCI-ului iar fi rusine. OK
2. Eu as reformula un diesel bun duce mai mult decat un benzinar prost.
3. Aici nu te contrazic pt ca "simt" ca ai dreptate, "oboseala" acumulata de un motor cu cilindree mai mica pt a avea aceleasi prestatii, e mai mare decat a unuia cu cilindree mai mare, dar stii tu cum e "Viata bate filmul" asa ca ramane de vazut, oricum la mine sa nu te astepti sa facem socoteli dupa 200k km ca nu o sa o tin asa de mult.
sorin
@MBZ

1.Cine ti-a spus tie ca la 1.5 cuplul se obtine la turatii mai mici decat la 1.9 a fost cam nestiutor in materie.Este tocmai invers avand in vedere ca 1.9 are turbina cu geometrie variabila si 1.5 cu geometrie fixa.
2.Tu pe autostrada la 150 ai 3500 de ture eu am 2500 deci motorul meu e supus unor forte si presiuni interioare mult mai mici deci automat si la uzura mult inferioara.
3.In legatura cu margarina,citeste despre clapeta EGR.
4.Fiabilitatea tine de cilindree,chiar tu ai spus-o ca un camion duce aproape un milion de kilometri si cu ...incarcatura pe cand tu nu vei ajunge niciodata la 250.000.
_________________________________
[i][size=9]M II Grandtour1.9dci 145cp 355Nm
Clio bicorp 1.5dci 65 cp Authentique
MBZ
o fi... ca prea cu foc spui...

Uite o sa scanez din materialul de prezentare a lui....RENAULT, diagrama cu puterea si cuplu la toate motoarele de me megane si poate asa te convingi si tu...

io intru in cuplu maxim la 1700 ture, la 1,9 la cat este daca stii ? mai mult sau mai putin? daca este la mai putin m`ai convins..

la 1.5 cuplul este maxim intre 1700 si 3400 ture... ceea ce la 1,9 nu se exista...intervalul de turatie fiind foarte mic la 1,9
cornel_t
MBZ, tu chiar ai de cand sa tii masina sa vezi "ceasurile, kilometraju cum se dau peste cap" daca da, Sorin cam are dreptate si las-o mai moale cu forja; daca nu dai inainte ca-i dai bine... biggrin.gif
sorin
Cuplul maxim nu este intre...este LA...Xrpm.
1.1.9dci cuplul maxim 300Nm/2000rpm
2.1.5dci-82cp cuplul maxim 185Nm/2000rpm
3.1.5dci-100cp cuplul maxim 200Nm/1900rpm
Intervalul de turatie nu este mai mic la 1.9 decat la 1.5 doar ca unui 1.9 nui trebuie sa urce pana in 3000 de ture ca sa aiba 130km/h dar te asigur ca un 1.9 mai repede urca pana in 4500 de ture decat un 1.5.
_________________________________
[i][size=9]M II Grandtour1.9dci 145cp 355Nm
Clio bicorp 1.5dci 65 cp Authentique
cornel_t
MBZ, se refera Sorine la faptul ca cel putin la 1,5 dci 100 CP curba de cuplu se mentine in jurul valorii de 200 Nm pe o plaja de turatii mult mai larga, daca imi aduc bine aminte intre 1900 rpm si apropape 4000 rpm, e liniara aceasta "curba" si nu coboara brusc ca la 1,9 dci dupa 2000 rpm.

http://www.zippyimages.com/18495.html

Ce nu ia in calcul MBZ e faptul ca la 1,9 dci are de unde sa scada de la 300 Nm in jos spre 200 Nm la 4000 rpm, si faptul ca la 2000 rpm 1,9 dci are aprox. 70 CP care sunt in crestere atingand 120 CP la 4000 rpm.

Din cate am inteles urmatorul 1,9 dci de pe noua Laguna va fi de 130 CP (nu stiu si cuplu) si e posibil sa vedem si un 1,5 dci de 120 CP (nu pe Laguna).

Vad ca rezista Steaua eroic laugh.gif
MBZ
@cp daca tocmai ai luat un BAn, strange unul peste altul sa`ti iei si tu un RENO, asa o sa fii si tu printre cei ce"dau un ban dar stau in fata" si nu intre cei ce" dau un ban si nu`l mai au"
MBZ
si iata la ce ma refeream:

user posted image



ca sa nu se zica de careva ca ma bag in seama aiurea...

daca folosesti cuplu in cazul 1.5 ai o plaja larga de turatie in cuplu maxim... asa ca nu este mai turat deloc, si este fix de la 1700 la 3400

sanatate
sorin
@MBZ Aaaaaa,acu ai lamurit situatia cu tabelele dar tu te-ai uitat la CIFRE?

Deci la 1.5dci sta cuplul la 50KW de la 1500rpm pana la 3500 rpm.Sa ne uitam la 1.9dci la 1500rpm este undeva la 65KW si la 3500rpm la 60 kw deci 15 si respectiv 10 kilowati in plus.Asta conteaza,nu ca este o curba sau o linie.

_________________________________

[i][size=9]M II Grandtour1.9dci 145cp 355Nm

Clio bicorp 1.5dci 65 cp Authentique
SorinV
asa pt tine omule cuplu se masoara in Nm adica newtoni metru ! puterea se masoara in kw adikca kilo wati !inmultesiti puterea(forta in punct de apilcatie) cu bratul si voila cuplu !
demisonat
Un pic offtopic :
sefu aici mai incurcat , sa nu ti se para prosteasca intrebarea : Cuplul este de fapt acelasi lucru cu momentul fortei ?
sorin
Citeste mai bine sau cum sa zic......incaodata inainte de a da replyuri deastea!!Si in primul rand topicul de la inceputul lui.Era vorba intre ce valori se afla cuplul de 200Nm la 1.5dci si de 300Nm la 1.9dci nu in ce se masoara.Si cum cuplurile le stiam dintr-un post de-al meu de mai sus am zis sa pun acu puterea.Sau tu chiar ai crezut ca 1.5dci are 50Nm cuplul si eu as fi gresit doar KW cu Nm?50% greseala mea!!
_________________________________
[i][size=9]M II Grandtour1.9dci 145cp 355Nm
Clio bicorp 1.5dci 65 cp Authentique
strumfuadi
of of.. chiar ca e mare gradina sorine.. shi ai sarit gardu rau.. se vede ca habar n'ai sa citeshti graficele..

deci :!:

la motorul 1.5dci, cuplul maxim de 200Nm are loc de pe la 1700rpm (unde puterea e de cca 35kW) pana pe la 3400rpm (unde puterea a ajuns la cca 70kW)

la motorul 1.9dci cuplul maxim de 300Nm are loc la 2000rpm (unde puterea e de cca 62kW) dupa care scade..

e drept ca cei 200Nm maximi pe care ii are 1.5dci sunt atinshi dupa 4000rpm.. e clar ca motorul de 1.9 e altceva, e mai puternic..

ce a vrut sa zica MBZ (din ce am intzeles io) e ca senzatzia de tractziune pe care tzi'o da motorul de 1.5 e constanta pe o plaja de 1700rpm. prin contrast, motorul de 1.9 pune pe masa un cuplu cu 50% mai mare la 2000rpm (trage neneee..) dupa care, odata ce ai depashit 2000rpm senzatzia asta de tractziune descreshte.. e vorba de senzatziile pe care tzi le ofera un motor, nu de faptul ca 1.5 ar fi mai puternic decat 1.9..
MBZ
Adi ai vorbit ca un om mare, exact ce spuneam io tu ai zis pe romaneste, ca io mai gandesc una alta, dar mai greu ma exprim...

Asadar cine nu intelege din capul locului ce am vrut sa spun, gaseste explicatia in postul de mai sus a lui strumfu .
SorinV
n-am crezut nimik ! tu pur si simplu ai scris ca sta cuplul la 50 kw ! nu eu am scris ! si 50 de nm scot eu cand merg cu bicicleta aia cu pedale lungi ! ar trebui sa citesti si tu altceva decat reviste cu poze ! ma gandesc doar ca poate ai avea ceva de invatat ! si sa nu iti sara mustaru asa repede ! si hotarastete daca ai gresit ori nu ! oare alunele din ciocolata sunt numarate sau cum ???
sorin
Bravo Strumfule,ma-i scos din ra..t cu esplicatiile tale! biggrin.gif
Da profesore(nu neg ca ai fi unul) ii contrazici pe RENAULT care au proiectat motorul!!
La 1.5dci cuplul maxim este atins la 1900 nu la 1700rpm.De restul nu ma iau ca este nonsens fara cap si coada.
_________________________________
[i][size=9]M II Grandtour1.9dci 145cp 355Nm
Clio bicorp 1.5dci 65 cp Authentique
MBZ
@sorin

mai omule, Renault zice ca la 2000RPM are 1,5 cuplu maxim, in textul alaturat imagini puse de mine, de fapt este acelasi text ca si la 1,9 dCi decat ca precizeaza la 1,9 ca are turbina cu geometrie variabila. Dar ala este facut d`un DTP`ist sau Marketist care n`are a face, insa diagrama CP/Torque este data de niste ecuatii matematice si ce bagi aia iese..., iar diagrama arata clar ca de la 1700 pana la 3400 motorul 1,5 dCI este in cuplu maxim...(vrei rezolutie mai mare la imagine?)

Esti pus pe harta sau ce ai? Incercam sa subliniez ca atat timp cat beneficiezi de cuplu motor si nu de maximum de putere, 1,5 este avantajat fata de 1,9 si in consecinta mai putin fortat, de unde reiese ca cel putin in teorie ar trebui sa fie mai fiabil(turatiii mai mici pentru cuplu maxim)

Daca tot nu intelegi sau nu vrei sa intelegi, atunci sa ramana cum vrei tu, ca cineva trebuie sa cedeze...
sorin
Bine omule,inteleg perfect ce vrei tu sa scoti in evidentza dar uitate la ambele fatzete.Ca eu sa am aceleasi performante ca un 1.5dci nu trebuie sa dispun constant de cuplul maxim!!Si oricum intre turatiile mentionate de tine cu 1.9dci ma aflu tot timpul in zona unui cuplu superior decat al tau de 200Nm!
_________________________________
[i][size=9]M II Grandtour1.9dci 145cp 355Nm
Clio bicorp 1.5dci 65 cp Authentique
MBZ
QUOTE
Ca eu sa am aceleasi performante ca un 1.5dci nu trebuie sa dispun constant de cuplul maxim!!Si oricum intre turatiile mentionate de tine cu 1.9dci ma aflu tot timpul in zona unui cuplu superior decat al tau de 200Nm!


stiu, asa este, si banuiesc ca ai si un unki de face karate si`l bate pe unchiu`meu... ce`o avea scula cu prefectura nu se stie, sa tina mai mult al tau si sa fii fericit...



CONCLUZIE: 1,9 dCi este cel mai fiabil motor renault(fireste nu le luam in seama p cele mai mari...de camion spre ex., dar oricum este si peste 2.2 si peste 3.0)



E OK asa?
sorin
Gata,am terminat!Ma duc sa vad daca pot sa pornesc hardughia si sa controlez daca n-a plouat in ea laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Bag o bere,HAI NOROC!
_________________________________
[i][size=9]M II Grandtour1.9dci 145cp 355Nm
Clio bicorp 1.5dci 65 cp Authentique
sorin
Where are the good,old times?
Dar apropo,unde a disparut Strumfuadi?Acuma remarc ca nu mai posteaza de un timp. ohmy.gif
_________________
DIESEL POWER
M II Estate 1.9dCi
Clio 1.5dCi
oache81
Pot sa va zic ca stiu un Cielo care avea 273 de mii cand am facut eu scoala de soferi si care merge si acuma.Si mergea foarte bine nu troncanea nimic,tragea destul de bine,oricum mult mai bine ca solenza diesel pe care am facut pe urma.Masinile pe motorina,si in general o masina turbo ar trebui sa reziste mai putin decat o masina aspirata din cauza turbinei care cedeaza sigur pana la 200 de mii de KM si din cauza presiunilor mari care fac componentele sa cedeze mult mai usor.De exemplu eu cred ca un 1.5dCI de 80 CP va rezista mai mult ca un 1.5dCI de 100 de CP.
richie
On topic......(pentru ca in ultimele posturi s-a cam "plecat spre 1.5dCI vs 1.9dCI<- favoritul meu dupa care plang....)

Nu prea pricep la ce va intereseaza durata de viata a motorului dCI...
Va spun asta pentru ca va asigur ca, in momentul in care va cadea motorul asta....(bineinteles...dupa un regim de lucru adecvat...) din masina nu va mai ramane decat motorul, volanul (cu invelisul partial ros tongue.gif ) si o tentativa de caroserie.....
itharangus
Eu am 1.5 dCI si pot sa va spun (din auzite de la dealeri) ca motorul rezista cu bine peste 400kkm. Bineinteles hranit cu ulei si motorina de calitate...
Eu unul n-o sa-l tin atata...
Comparatia cu benzinarele ar fi obiectiv sa o facem in cadrul aceleiasi marci (rno in cazul nostru); in acest caz parerea mea e ca dCIul ia fata benzinarelor...
Race
As fi curios sa stiu cati dintr voi au vre-un folos din discutia asta.
La 20.000 km/an,daca tii masina 5 ani,inseamna 100.000 km.
Ce sens are sa vezi daca motorul tine 2,4, sau 600.000 km ? Masina nu o iei sa te tina o viata,nici sa o lasi mostenire copiilor.
cornel_t
Se molipsira de la reclama aia cu bebelushul care schimba uleiul la masina tatalui biggrin.gif
google
O sa fii surprins! Motorul, in sine, tine pacat ca nu tine si turbina, pompa de injectie (vezi 1,5dCI/65cp din primele generatii de clio symbol)... biggrin.gif .
sorin
QUOTE(Race @ May 27 2005, 04:25 PM)
Masina nu o iei sa te tina o viata,nici sa o lasi mostenire copiilor.

Stim,de aia nu am luat Mercedes.Doar am vrut sa vedem daca reactionezi? biggrin.gif
_________________
DIESEL POWER
M II Estate 1.9dCi
Clio 1.5dCi
criv
Parca ideea era cat tine un dci,nu?
lasand notiunile teoretice deoparte, va pot spune din experienta unui prieten, (samsar de masini dealtfel) care a vandut acum un an, un Megane II cu vreo 390 000 km reali (facea frecvent Franta-Lyon-licitatii ) ...bineinteles ca a dat km inapoi astfel incat in bord erau 115 000...
Si noul proprietar, acum dupa un an e foarte multumit de masina....a facut inca vreo 40 000 si n-a avut probleme , merge brici masina ! chiar s-au mai intalnit (vanzatorul si cumparatorul la cate o bere!!)
Cam crunta realitatea...aveti grija de unde luati masini sh!
Viata motorului consta insa in consumabile (ulei ,filtre) si in motorina de calitate... Bineinteles, si in regimul de exploatare..
Asa ca un dci poate tine si 150 kkm si 450kkm ...poate si mai mult, cine stie?
nr1_gogon_1979
QUOTE(criv @ 14 Dec 2008, 13:11)
Parca ideea era cat tine un dci,nu?
lasand notiunile teoretice deoparte, va pot spune din experienta unui prieten, (samsar de masini dealtfel) care  a vandut acum un an, un Megane II cu vreo 390 000 km reali (facea frecvent Franta-Lyon-licitatii ) ...bineinteles ca a dat km inapoi astfel incat in bord erau 115 000...
Si noul proprietar, acum dupa un an e foarte multumit de masina....a facut inca vreo 40 000 si n-a avut probleme , merge brici masina !  chiar s-au mai intalnit (vanzatorul si cumparatorul la cate o bere!!)
Cam crunta realitatea...aveti grija de unde luati masini sh!
Viata motorului consta insa in consumabile (ulei ,filtre) si in motorina de calitate... Bineinteles, si in regimul de exploatare..
Asa ca un dci poate tine si 150 kkm si 450kkm ...poate si mai mult, cine stie?
*



post-336-1110552475.gif radmasa.gif i-a spus cumva si km reali?sa-i pice lu ala berea din mana radmasa.gif

acum motorul poate sa tina si 1 mil de km daca este intretinut bine(turatii,ulei etc etc)
Ryk
In consecinta, orice motor poate tine mult si bine daca este exploatat corect. Diesel-ul tine mai mult pt. ca are piesele facute mai rezistente ca la unul pe benzina, pt. ca dieselul lucreaza la o compresie mult mai mare. Si ca sa nu mai se zica ca benzina nu tine mult, am avut un cielo care la 250.000 l-am vandut si mergea brici. Mergeam cu el cu 170km/h fara probleme. Nu manca ulei nu batea nu nimic.
segcm
Lucrez "afara" si tata unui coleg de munca a cumparat prin '97 de aici un Mercedes W124 '94 E250TD. Avea pe bord atunci cam 160 000km - fusese taxi si a luat-o ieftin si "full". In ziua de azi a "sarit" de 1.200.000km si nu a schimbat decat consumabile si un singur senzor (nu stiu care). Ma gandesc ca masina asta are pana si turbina originala. Masina arata si merge excelent si acum. Trage bine, nu consuma ulei etc. Proprietarul e sigur ca va mai tine minim 5-6 ani, e foarte multumit de ea si nici nu vrea sa auda s-o schimbe cu altceva nou. Trebuie sa zic cat de rigida pare caroseria... La Megane-ul meu simt tot timpul cum "lucreaza" caroseria. E "elastica" rau.
Cred ca cel mai important aspect este stilul de condus, calitatea consumabilelor si drumurile pe unde a circulat.
calinu'
mercedes e mercedes, renault e renault...nu se compara ca fiabilitate
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.