Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: mister
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane
Pages: 1, 2
Solon
poate cineva sa-mi spuna si mie de ce senzorul de centura nu mai merge dupa doar 4 zile de la achizitionare?
galileo
Poate doar s-a ars becul. Se aprinde la test, inainte de pornirea motorului?
Daca nu pui centura si incepi sa mergi, incepe sa bipaie?
Solon
la verificare nu se aprinde
nici nu mai bipaie la plecare
vreo siguranta ceva?
VladSoare
Siguranta e primul lucru de verificat.
enageM
un singur cuvant am de zis.... Norcosule !!!!
eu nu pot sa sufat senzorul ala idiot care tzipa in draci...
VladSoare
Pai de ce nu-i scoti siguranta? Sau e impreuna cu altceva?
adyt
1) Vezi ca sub scaun e o cupla...cu toate ca parca se aprinde si martorul de air-bag

2) Pt ca ti-ai luat reno...
Solon
QUOTE
Pai de ce nu-i scoti siguranta? Sau e impreuna cu altceva?

habar n-am

daca la dacie desfaceam tot la asta mi-e frica smile.gif
...Roadrunner...
Ptr Adyt : Si ce daca-i reno ma ?... Crezi ca daca era Mercedes nu se-ntimpla ?... m-ati omorit cu admiratia pentru masina germana ... pi....v-ati pe ea !



Ontopic:

Vezi ca de la centura ta, pleca un fir. Uita-te sa nu se fi smuls ...
Solon
si daca s-a smuls il lipesc cu letconul

smile.gif
...Roadrunner...
Daca s-a smuls te duci la service ...
RCS
QUOTE
Ptr Adyt : ...m-ati omorit cu admiratia pentru masina germana ... pi....v-ati pe ea !


Bine zis !!! 8)
adyt
off topic.



Nu admir masina germana...probabil exceptand Porsche...



In schimb sunt o gramada de masini fara pretentii de "...Creator" care n-am auzit prostiile pe care le traisesc si/sau le aud de la Reno...Totusi, am mai zis-o, oricand mi-as lua un Scenic sau un Clio Sport...



legat de topic, eu tot sustin sa se verifice cuplajul de sub scaun, pt ca acolo se leaga si firul care merge la centuri...



AM auzit (sau am cictit) ca pt modelele care au standard martorul de centura aprins si pt anumite tari e posibil sa nu se decalnseza airbag-ul, daca centura nu e cuplata.
adv_dani
QUOTE


un singur cuvant am de zis.... Norcosule !!!!

eu nu pot sa sufat senzorul ala idiot care tzipa in draci...


Eu am scapat, am rugat un electrician sa-mi instaleze un buton care "sa faca oarecum functia de centura", cand apas butonul tace beepu' pana la o urmatoarea pornire a motorului, cand o iau de la capat ... nu am vrut sa pierd aceasta facilitate, cateodata chiar vreau sa-mi pun centura ....... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Fanu
exista si o solutie conexa:

faceti rost de un "clips" de centura separat, pe care il introduceti in locasul cu pricina cand nu o folositi.

Eu folosesc metoda "prin spatele scaunului". smile.gif Numai cand merg prin oras.
VladSoare
Atentie insa, ca daca se deschide perna de aer si n-ai centura, e buba!
galileo
Buba mare!
Mi-aduc aminte ca difuzau la un moment dat la TV un clip cu un tip de 2x ani, ramas in carucior in urma unui accident. nu purtase centura :!: Cred ca era bine sa il mai difuzeze...

Asa ca, purtati centura, nu va cost nimic. Cele 5 stele pe care ati dat banii nu mai valoreaza nimic daca nu ai centura.
adv_dani
Subscriu, PURTATI CENTURA :!:

Exista insa situatii in care chiar nu ai chef sa o folosesti .... ex. pleci sa-ti duci masina la spalatoria care e la 500m de casa (in spatele blocului)..... si sunetul acela te scoate din minti.
vladus
cu iertare sa-mi fie dar in oras la 30km/h pe mine centura ma incomodeaza ingrozitor si nici nu ii vad rostul in ambuteiajul continuu care e in bucuresti. La drum lung in schimb o port negresit si eu si pasagerii care sunt cu mine in masina.
arribawd
Daca tu ai 30 si intra unul in tine cu 60, se cheama ca te-ai lovit de un zid cu 90 la ora. Asa ca...
galileo
chiar azi am vazut in fata mea un accident asa.
si in spatele blocului daca mergi, nu stii ce nebun vine cu 100 la ora in tine
vladus
aveti si voi dreptate in ce ziceti... dar ma omoara centura e ingrozitor de incomoda. Poate sa o scot doar in ambuteiaj biggrin.gif ...
enageM
Dupa ce am citit si eu posturile voastre am sa trag o concluzie: airbag-ul se declanseaza doar daca ai centura cuplata; daca aceasta nu este cuplata atunci airbag-ul nu se umfla tocmai ca sa nu-ti rupa gatul; deci in concluzie ori purtam centura, ori suferim cu stoicism beep-ul idiot; purtatul centurii pe dupa scaun(cum faceam si eu pana acum) sau metoda cu clipsul nu este recomandata!!!

Totusi pe mine m-ar interesa sa stiu cum pot sa fac sa nu se mai auda beep-ul acela insa martorul luminos de la bord sa-mi ramana activ pe toata durata cat nu am centura legata...
galileo
QUOTE
airbag-ul se declanseaza doar daca ai centura cuplata;

Nu stiu daca este 100% adevarat, nici Renault nu explica clar comportamentul airbag-urilor lor.



S-a mai discutat aici, se pare ca situatia este un pic mai complicata. Airbagurile astea sunt cu 2 stadii de deschidere, si nu prea e clar cum se comporta fara centura.
demisonat
sunetul ala si avertizorul sunt pentru a 5a stea fara el masina ar avea 4 stele ( vezi cazul g5 care dupa ce a montat aceasta functie a primit 5 stele).

Si fara sa ai centura airbagull e off , spuneti doamne fereste sa primesti un airbag din ala in fata fara sa te tina centura ca iti indeasa nasul in creieri.

Deci Purtati centura !!!
flotl
nu prea cred ca airbag-ul iti poate rupe gatul

nu iti poate face mult mai rau decat daca nu ai centura si nici airbag si te lovesti de volan

la crash-test-uri arata cum la impactul dintre om si airbag acesta se muleaza pe suprafata cu care intra in contact

eu cred ca la un impact fara sa ai centura te "scurgi" pe scaun
McVic
http://www.sustainability.renault.com/d/d6besp.htm



centura lucreaza direct cu airbagul



Acesta se umfla in 4 ms si de acea iti poate duce capul pe spate.

Nu am avut destul timp pt. research dar sunt sigur ca sunt si alte articole mai concludente
electriczbif
Eu nu cred ca functionarea airbag-ului e conditionata de contactul de centura, si asta din 2 motive:

1. Airbag-ul e proiectat ca un ultim sistem de siguranta de a carui buna functionare depinde viata pasagerilor, si ca urmare este prevazut un sistem de testare permanenta si sunt indepartate pe cat posibil elementele care ar putea periclita functionarea lui. Un astfel de element este contactul de centura care se poate strica si care nu poate fi testat usor. De altfel cred ca nici nu este testat, avand in vedere ca de la el (parca) pleaca un singur fir.

2. Daca airbag-ul ar fi conditionat de centura atunci nu ar mai fi necesara prezenta intrerupatorului de deculpare a airbag-ului pt. pasagerul din dreapta.
McVic
Decuplarea airbagului se face numai pt. cazul in care pui scaunul copilului in fata, care daca esti cat de cat responsabil ai sa ii pui centura.



In cazul in care se umfla aibagul si ai acolo Doamne fereste un copil acela va muri sufocat indiferent de impact.
electriczbif
Sistemul ISOFIX de fixare a scaunelor pt. copii cu care este dotat Megane nu se bazeaza pe folosirea centurii de siguranta. Oricum ar ramane valabil punctul 1 wink.gif
McVic
imi sustin ideea, si voi face in continuare un research pe net prin care voi aduce dovezi, ca la sistemul de airbag gen. a 3a este dependent de centura
electriczbif
O atitudine foarte constructiva, chiar te rog, sunt si eu curios.
McVic
Sincer nu am gasit negru pe alb scris ca daca nu ai centua airbagul nu se declanseaza, dar peste tot spune cum centura si airbagul lucreaza impreuna.



QUOTE
RENAULT



The system operates in three levels: In mild crashes below 35 km/h the seatbelt pretension will only activate. Above 35 km/h and up to 45 km/h, the system activates the seatbelt pretensioner and the deployment of a 35-liter airbag. A crash above 45 km/h will activate a further seatbelt pretensioning and the deployment of a second airbag with the capacity of 50-60 liters.



This second action of the seat belt pretensioner will pull the body back more creating 5 cm of knee room during the crash which the company feels is a critical factor in avoidance of injuries during a crash.



http://www.gulftel.com/lillfire/Hybrid.html







Restraint systems have also been enhanced by the in-car computer systems. The seat-belt system evaluates the severity of an impact almost immediately (within 10 milliseconds), and then winds in slack, and decides whether to inflate a small or large airbag. 


http://specials.ft.com/ftit/june2001/FT3Y0EI0JNC.html





Airbag and seatbelt thus work together throughout the

duration of the impact to distribute the restraining load across the entire surface of the chest and to reduce the

loads exerted on the head and neck.

The loads exerted on the chest are thus reduced by 60 to

70% and remain below the limits of the most vulnerable

individuals, especially the elderly.


http://www.renault.com/datamedia/doc/media...B_241103pdf.pdf




si foarte interesant pt cei care nu poarta centura

http://www.swov.nl/en/kennisbank/protectio...e_seat_belt.htm
electriczbif
QUOTE
Sincer nu am gasit negru pe alb scris ca daca nu ai centua airbagul nu se declanseaza, dar peste tot spune cum centura si airbagul lucreaza impreuna.
Da, asta gasisem si eu... Eh, in lipsa de dovezi, raman la parerea mea ca cele 2 sisteme de siguranta actioneaza independent, desi intr-adevar eficienta lor e maxima daca se folosesc ambele. Daca airbag-urile ar fi conditionate de centuri cred ca ar exista un avertisment mare si rosu scris pe bord, parasolare, etc. Am gasit undeva cat de greu a fost legalizat comutatorul ala care decupleaza airbag-ul din dreapta.
McVic
Tind sa merg spre parerea ta, dar PURTATI CENTURA :!:
FlorinZ
QUOTE
Dupa ce am citit si eu posturile voastre am sa trag o concluzie: airbag-ul se declanseaza doar daca ai centura cuplata; daca aceasta nu este cuplata atunci airbag-ul nu se umfla tocmai ca sa nu-ti rupa gatul; deci in concluzie ori purtam centura, ori suferim cu stoicism beep-ul idiot; purtatul centurii pe dupa scaun(cum faceam si eu pana acum) sau metoda cu clipsul nu este recomandata!!!

Totusi pe mine m-ar interesa sa stiu cum pot sa fac sa nu se mai auda beep-ul acela insa martorul luminos de la bord sa-mi ramana activ pe toata durata cat nu am centura legata...


Pai daca ai rabdare 90 de secunde dupa ce ai plecat de pe loc nu ai sa mai auzi acel bip stresant

Totusi purtati centura :!:
FlorinZ
QUOTE
Decuplarea airbagului se face numai pt. cazul in care pui scaunul copilului in fata, care daca esti cat de cat responsabil ai sa ii pui centura.



In cazul in care se umfla aibagul si ai acolo Doamne fereste un copil acela va muri sufocat indiferent de impact.


Decuplarea airbaglui pasagerului din dreapta se mai poate face cind pleci la drum lung si esti singur, iar in caz de impacct (fereasca Dumnezeu) sa fie nevoie sa schimbi numai volanul nu tot bordul (ma refer la interiorul masinii). Desi daca airbagul se deschide la 34 de km/h nu prea cred ca ca tre sa schimbi multe lucruru la "botul" masinii dar in interior tre sa schimib volanul si bordul (daca nu era decuplat airbagul din dreapta)

Sper sa intelegeti ce am vrut sa zic. Am impresia ca am avut o exprimare cam imbirligata biggrin.gif
McVic
se pare ca renault a prevazut o astfel de intamplare prin un cantar care isi da seama daca locul este ocupat sau nu, deci daca airbagul se declanseaza sau nu
Norad
Eu de cum mi-am luat masina dupa ce am mers cam 1 km fara centura ( de la dealer pana la mine acasa ) si m-a bipait de m-a luat dracu, le -am infipt prin spatele scaunului si de atunci am terminat-o cu ele. ( asta o fac doar prin Buc. la vit medie de 16 Km / h) smile.gif.
McVic
16 ai tai + 60 ai lui = 76 mai mult decat la testele NCAP
McVic
Oricum, la mine poate a devenit obisnuinta, nu ma deranjeaza, dinpotriva ma simt aiurea daca nu o port
claus
ce ziceti de http://forum.reno.ro/viewtopic.php?t=853 ?

astept comentarii acolo, pe acel topic..
VladSoare
Problema nu e daca perna de aer e proiectata sa se deschida sau sa nu se deschida atunci cind nu porti centura. O fi, n-o fi, asta e discutabil pina cind nu gasim ceva scris clar negru pe alb.



Problema este ca daca se deschide cind n-ai centura, poate sa te si omoare.
galileo
Nu stiu cat de relevant este, dar uitandu-ma aseara la HBO la "Miscari periculoase", este o faza cand i se desprinde roata din fata la un mercedes, si o ia prin parapeti. Eh, airbag-ul pasager s-a deschis cu toate ca nu era nimeni in dreapta, si banuiesc ca a fost un comportament real al masinii. Deci nici macar la mercedes nu este senzor de greutate in scaun (care de altfel am auzit ca ar fi prezent la unele masini).



Se pare ca nu este conditionata de centura deschiderea airbag-ului, din pacate. Mi s-ar fi parut mult mai logic, chiar si pentru airbag-ul pasager. Contactul de oprire al airbag-ului ar fi fost utilizat doar in cazul in care am pe cineva in dreapta, cu centura pusa, dar deschiderea airbag-ului ar prezenta un risc (copil, femeie insarcinata, ...soacra :twisted: )
electriczbif
Linistete-te, e doar un cosmar! Unde ai vazut un mertzan la care sa-i sara roata sau sa se deschida airbag-ul fara rost?! Sau filmul a fost finantat de rautaciosii aia de la bmw... :wink:
McVic
au fost prezoanele scoase cu intentie :wink:
galileo
Da. ce vroiam eu sa spun este ca airbagul de pasager sare chiar daca nu e centura pusa, chiar si la mercedes.
McVic
Asa este, dar eu spun ce am citit pe net, poate inca nu s-a implementat
cornel_t
O abordare diferita:

Eu cred ca polemica sare aibag-ul cand e centura pusa sau nu nu prea e constructiva. Cred ca mai bine ar fi sa-i convingem pe cei care nu poarta centura ca e spre binele lor sa "buckle up"!!!

Cand am fost peste ocean mai era o chestie pe langa amenda primita daca nu purtai centura care ii face pe soferi (si pasageri) mai atenti; daca in urma unui accident ajungeai in spital asigurarea nu te despagubea nici un cent daca nu purtai centura la momentul accidentului. Alta chestie interesanta: la momentul incheierii asigurarii masinii cu cat masina este echipata cu mai multe sisteme de securitate scade costul asigurarii.
McVic
Si asigurarea era mai mare pt soferii cu mai putini ani de conducere.
Asigurarea scadea odata cu urmarea unor cursuri de "defencive driving".
Deci pana la urma tot prin bani fortau lumea sa conduca safe.

Oricum, ce mafie aveau si nenorocitii aia cu asigurarile :x
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.