Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Distanta de franare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3
McVic
Aseara era sa o comit

Aveam vreo 60 la ora pe la unirii si eram putin distrat(sau ceva) si m-am trezit ca tipa nevasta-mea la mine. In fata la vreo 7m un taxi(solenza) oprit pe loc. Am infipt piciorul in frana(normal, fara ambreiaj), m-am proptit in volan in asteptarea impactului, si m-am oprit la aproximativ jumate e metru de el. ABS a intrat in ultimul metru putin.

Frana a functionat ireprosabil, excelent.

Ce distanta de franare are clio?
Fanu
in jur de 38-40 metri de la 100 km/h.

Poti sa spui orice de Clio... dar frane are, nene. Ca orice Renault, de altfel.
Doc
Si este o placere sa franezi cu Clio,dar gume sa ai.
Gabi
McVic norocul tau. Gandestete ce s-ar fi intamplat daca era umed pe jos sau chiar mai rau un pic de gheata/ polei?? Eu iti spun ca nu e o senzatie placuta sa incerci sa controlezi masinas i sa te astepti sa mearga intr-o parte si ea sa mearag unde vrea ea. Mie mi s-a intamplat asta iarna pe zapada/gheata/ cand de la 40km/h cu o skoda octavia ( cu abs) am piscat un pic frana si m-am intors in intersectie ( desi volanul a raas drept).

Asa ca mare atentie

Vb lui Doc:.. dar gumele ce spun? macar erau de iarna?
Doc
Pe polei poti sa ai mama gumelor, ca tot nu faci nimic. Doar cele cu tinta mai scurteaza distanta de franare.Aviz amatorilor de senzatii tari : incercati la prima zapada poligonul de la Ilioara cu frane si intoarceri. Acolo experimentezi si inveti ce poate masina pe zapada si polei. E bine sa prinzi experienta in domeniul asta nu sa te trezesti in fata faptului si sa nu mai stii ce sa faci.



Ideea cu ABS nu este sa tina volanul drept ci sa il folosesti in aceste situatii limita.Este adevarat ca pe polei mai greu, dar totusi cu gume bune si experienta se poate - am avut si eu senzatii tari pe serpentine la coborare. Cum am spus si mai sus , cel mai bine inveti provocand astfel de situatii limita.
McVic
Am anvelope Continental all season spun ei. Cele din fabrica, pe jenti de 15'' si late. Mai mult de vara de fapt.



Shaung nu e normal ca masina s-a intors desi volanul era drept. Asta inseamna ca distributia de franare pe roti este inegala.

Acum cu ABS daca mai ai 5 s pana la impact si esti in trafic nu stiu cat timp ai sa virezi si sa te si asiguri ca nu intri in altceva.

Eu sunt un mare fan al zapezii si intoarcerilor cu frana de mana. Cum am ocazia o folosesc laugh.gif

Eram pe un drum de tara(acoperit de gheata) si mergeam, cu masina intoarsa la 60 grade, inainte. Ce placere, chiar daca consumul mediu probabil era de 60% probabil(nu am calculator de bord)
mallox
Franele Clio sunt excelente in conditii de asfalt uscat. ABS-ul m-a scos odata din necaz, cand a trebuit sa franez puternic intr-o curba in care am intrat mult prea tare (eram nervos si nu ma gandeam la drum). Spatele masinii a plecat, am franat violent si ma asteptam sa ma duc in rapa, dar surpriza placuta a fost ca masina s-a corectat f cuminte la drum. Pe zapada, polei ma indoiesc ca te poate salva vre-un ABS EBD sau eu stiu ce minune electronica ... aici cel mai bine e sa casti ochii cat cepele. Eu unu am patit-o in februarie 2003, cand pe un drum partial acoperit cu zapada batatorita, mergand la vale am atins frana si m-am oprit intr-o rapa dupa un derapaj de vreo 200 de metri (culmea e ca tot drumul verificasem starea asfaltului ).
SorinV
symbolul are frane bune insa la teste a iesit mai slab decat loganul ! :shock:
McVic
QUOTE
symbolul are frane bune insa la teste a iesit mai slab decat loganul ! :shock:


laugh.gif laugh.gif laugh.gif
McVic
QUOTE
Franele Clio sunt excelente in conditii de asfalt uscat. ABS-ul m-a scos odata din necaz, cand a trebuit sa franez puternic intr-o curba in care am intrat mult prea tare (eram nervos si nu ma gandeam la drum). Spatele  masinii a plecat, am franat violent si ma asteptam sa ma duc in rapa, dar surpriza placuta a fost ca masina s-a corectat f cuminte la drum. Pe zapada, polei ma indoiesc ca te poate salva vre-un ABS EBD sau eu stiu ce minune electronica ... aici cel mai bine e sa casti ochii cat cepele. Eu unu am patit-o in februarie 2003, cand pe un drum partial acoperit cu zapada batatorita, mergand la vale am atins frana si m-am oprit intr-o rapa dupa un derapaj de vreo 200 de metri (culmea e ca tot drumul verificasem starea asfaltului ).


Din cate stiu eu abs nu face asta ci E.S.P. (Control dinamic al traiectoriei), abs nu face decat sa nu iti blocheze rotile cat masina este inca in miscare astfel mentinand directia. Daca ai accelerat dupa frana atunci se explica cum ai iesit din situatia respectiva, care e destul de nasoala :?
SorinV
asta e un efect secundar al absului ! espul actioneaza majoritar prin franare de aici si asemanarea ! derapajul la franre violenta se pruduce prin blocarea unei roti si rotatia altora ! daca nu se blocheaza rezulta o traiectorie mai buna si posibilitati de derapaj mai reduse !
VladSoare
QUOTE
symbolul are frane bune insa la teste a iesit mai slab decat loganul !

Unde ai citit asta? Dimpotriva, golanul a iesit prost in teste, din cauza acelor mizerii numite Montana.
mallox
QUOTE




Din cate stiu eu abs nu face asta ci E.S.P. (Control dinamic al traiectoriei), abs nu face decat sa nu iti blocheze rotile cat masina este inca in miscare astfel mentinand directia. Daca ai accelerat dupa frana atunci se explica cum ai iesit din situatia respectiva, care e destul de nasoala :?


Pai intocmai, ABS nu a blocat rotile mi-a permis sa reduc viteza si sa mentin directia in acelasi timp ...
adyt
Pe langa ABS, o chestie care nu-i da lumea prea multa importanta e EBD...Care te ajuta sa nu patesti ce a patit shaung, adica pui frana si o ia masina razna, fara se te fi atins de volan...



Probabil Octavia de care vorbea, avea un ABS din prima generatie, care nu aveau si EBD...
theaddon
La mine am impresia ca intra prea repede abs-ul...indiferent de starea asfaltului.Daca franez putin mai brusc masina incepe sa are asfaltul.Cum e la voi?
theaddon
sa ara smile.gif(pardon)
McVic
la mine intra normal, vara aproape de loc, numai in cazul ca franez brusc pana la oprire, si daca merg pe grohotis sau a plouat
VladSoare
Ai zis bine initial: "sa are".

Totul depinde de pneuri. ABS-ul intra la fel la toata lumea, adica la limita de aderenta a pneurilor. Cu Montana e normal sa-ti lucreze ABS-ul tot timpul. Cu Michelin probabil ca n-o sa-l vezi aproape niciodata lucrind pe asfalt.

GT2-urile de pe Symboluri sint foarte bune pe ploaie, insa asa-si-asa pe asfalt. Cu ele poate sa-ti intre citeodata ABS-ul pe asfalt si sa nu intelegi de ce, iar alteori sa nu-ti intre deloc pe ploaie chiar daca te-ai fi asteptat sa intre.
theaddon
QUOTE
Ai zis bine initial: \"sa are\"
crede-ma ca se scrie "sa ara" am verificat wink.gif dar nu asta e problema noastra aici nu?smile.gif
SorinV
gt2 mi se par niste mizerii de cauciucuri ! eu le-as situa pe aceeasi treapta cu montana astea noi ! oricum franele de la logan tind sa cred ca sunt mai bune pt ca sunt mai mari ca cele de pe symbol ( discurile) iar grautatea masinii este mai mica !
cata
Sunt mai mari cu aproximativ 1 cm dar in schimb nu sunt ventilate!
misterb
GT2 de la goodyear sunt f bune pe ploaie cum a spus Vlad, chiar f bune si pe uscat pe astfalt nu am avut probleme iar abs-ul nu mi-a intrat niciodata toata vara, o singura data cand am franat dar pe astfalt erau niste pietricele cu nisip pe o parte cazute probabil de la o basculanta. E drept in comparatie cu alte pneuri de top ca michelin nu sunt grozave dar nici f proaste si sa nu uitam: sunt cauciucuri exclusiv de vara. Iarna pe polei sau zapada scapa cine poate laugh.gif
mallox
QUOTE
GT2 de la goodyear sunt f bune


Cauciucurile GoodYear cu care vine echipat Symbolul sunt dupa mine f. proaste ... posibil sa fie bune din punct de vedere aderenta ... dar la un soc dur (si sunt f. mari sansele sa se intalneasca cu asa ceva pe drumurile noastre) se distrug imediat. Eu le-am facut praf pe toate in primii 10.000 km (s-au rupt corzile in ele sau s-au sfasiat cu totul). De atunci folosesc gume ieftine (debitza, barum) care m-au tinut mai bine. Un coleg de al meu cu masina identica cu a mea (au fost luate 2 pe aceeasi comanda) a facut pana dubla pe dreapta dupa ce a luat o groapa, intr-un loc cu semnal GSM inexistent. Norocul lui a fost ca am trecut eu pe acolo (absolut intamplator) si l-am salvat cu rezerva ca daca nu avea sanse sa stea acolo mult si bine .....
misterb
QUOTE
Eu le-am facut praf pe toate in primii 10.000 km (s-au rupt corzile in ele sau s-au sfasiat cu totul). ..


Nu te supara dar pe unde mergi? Deocamdata nu am avut "norocul" asta am vreo 16000 si s-au tocit f putin au o compozitie destul de dura de aici si aderenta mai scazuta iarna fata de michelin, chiar daca e cauciuc de vara. Intr-adevar am bulit si eu un cauciuc pe la 400km facuti dar am dat cui spatele si am luat coltul unei borduri , deci vina mea l-a taiat de nu s-a vazut (am prins cum nu s epoate mai prost chiar a muscat coltul nu s-a suitr pe el) am vulcanizat cat s-a putut am pus camera totusi, l-am fcaut rezerva si de atunci nu am mai avut probleme. oricum la anul in primavara vreau sa le schimb si sa-mi pun michelin-uri, astept sa faca macar 3 ani si sa iau ofertele de cauciucuri d ela targul auto din oct.
mallox
QUOTE
QUOTE
Eu le-am facut praf pe toate in primii 10.000 km (s-au rupt corzile in ele sau s-au sfasiat cu totul). ..


Nu te supara dar pe unde mergi? Deocamdata nu am avut "norocul" asta am vreo 16000 si s-au tocit f putin au o compozitie destul de dura de aici si aderenta mai scazuta iarna fata de michelin, chiar daca e cauciuc de vara. Intr-adevar am bulit si eu un cauciuc pe la 400km facuti dar am dat cui spatele si am luat coltul unei borduri , deci vina mea l-a taiat de nu s-a vazut (am prins cum nu s epoate mai prost chiar a muscat coltul nu s-a suitr pe el) am vulcanizat cat s-a putut am pus camera totusi, l-am fcaut rezerva si de atunci nu am mai avut probleme. oricum la anul in primavara vreau sa le schimb si sa-mi pun michelin-uri, astept sa faca macar 3 ani si sa iau ofertele de cauciucuri d ela targul auto din oct.




Merg pe drumurile din Moldova laugh.gif In vara asta am facut de vreo 7 ori Bacau-Bistrita-Bacau. Cine s-a uitat la stiri, a vazut ca a-ti face un service pe drumul intre Suceava si Bistrita e afacerea anului biggrin.gif. Toate s-au distrus din cauza gropilor .... Daca cineva are rabadare sa mearga cateva sute de km cu 50 pe ora ..... eu unul nu
flohusky
Am si eu GT2 de la Goodyear si ABS pe Symbol 1,5 dci

Am observat si eu ca uneori franeaza foarte bine, fara sa intre ABS-ul, iar alteori pur si simplu aluneca pe asfalt caraind din ABS. Problema e si din gume, dar mai mult mi s-a parut sa fie din tinuta de drum cam inalta data de suspensiile pentru drumuri grele. Am senzatia ca masina nu se pliaza pe asfalt, ci are tendinta de a se ridica parca putin din spate, care si aluneca putin. Amortizoarele nu sunt duse, sunt groaznic de tari. Masina nu danseaza la franari violente, se duce drept, dar se cam duce. Eu am mai mers cu un Ford escort de prin '85, fara ABS. Masina aia, cand franai mai tare, aveai impresia ca o sa zboare motorul de pe sasiu si o sa sara in fata. Pur si simplu se infingea in asfalt si, dupa ce se oprea, paraia din sasiu, atat de violenta era franarea, adica se contorsiona putin sasiul.

Cat despre gumele GT2, aveti dreptate. Asta-iarna am fost intr-o padure pe langa Galati. Este un drum asfaltat cu piatra cubica prin aceasta padure, drum care coboara in padure si apoi urca pe o serpentina scurta, putin mai inclinata decat la coborare. Era un strat de 5-10cm de zapada. Ma credeti ca am stat in valea din padure vreo ora, pana am reusit sa ies de acolo ? Inainte, pe serpentina, nu am reusit sa fac nimic, reusind sa ies inapoi, cu putin demaraj si accelerand continuu, mergand in viteza a3-a cu 5km/h, cu 3000 rpm. Am avut o dacia din aia veche, din 1985, cu care am facut, cu cauciucuri montana mai de iarna, minuni pe zapada. Si mie imi plac treburile care se fac pe zapada, cu frana de mana, dar nu cu Goodyear GT2. Iarna asta am sa-mi pun macar pe fatza ceva mai de iarna. Aveti vreo sugestie, ceva mai de bugetul Clio ? Nci montana, dar nici Bridgestone. Ceva pe la mijloc.
BoTi
McVic eu cred ca ai avut mare noroc ca nu ai avut in spate o coaja de dacie care sa intre in tine din cauza ca nu are ABS.



Si o intrebare mai generala: oare ABS-ul nu ne creste sanselesa fim loviti din spate? La ce jeguri de masini circula prin romania mie imi e mai mult frica sa nu ma loveasca unu din spate decat orice altceva.
Doc
Voi chiar nu cred ca ati inteles la ce foloseste ABS-ul.Nu scurteaza distanta de franare ci o mareste, dar da posibilitatea soferului de manevre.Adica daca apesi ca nebunul pe pedala si blocheazi rotile, ABS iti da posibilitatea de manevra -de ex. poti frumos sa ocolesti obectul care ti-a iesit in fata in timp ce franezi.Cel mai usor de verificat este in curbele unde intri cu viteza mai mare si cand iti dai seama, apesi frana.Masina incepe sa derapeze si tinde sa isi continue drumul inainte, cu toate ca tu incerci sa iei curba - asta se intampla la masinile fara ABS. La cele cu ABS rara se mai intampla sa te duci in bălării.
electriczbif
QUOTE
Voi chiar nu cred ca ati inteles la ce foloseste ABS-ul.Nu scurteaza distanta de franare ci o mareste...
Nu o mareste decat in anumite conditii foarte speciale si foarte rare (ex. zapada afanata). In rest o pastreaza aceiasi (exceptie) sau o reduce.
adso
vedeti ca pe daciaclub.ro e o discutie foarte ampla privind ABS-ul, la Logan/Diverse mi se pare.



Sunt multe pareri autorizate acolo.
VladSoare
ABS-ul nu mareste distanta de frinare.

Frinarea maxima se produce exact la limita de aderenta a pneurilor. ABS-ul tine pneurile cit mai aproape posibil de limita de aderenta, ceea ce un sofer obisnuit nu poate sa faca.



Singurul mod de a obtine o distanta de frinare mai mica decit cu ABS este sa-ti cunosti atit de bine masina, pneurile, drumul, etc., incit sa fii capabil sa apesi pe pedala EXACT atit de tare cit sa mai lipseasca extreeeeeem de putin pina la depasirea limitei de aderenta. Sa frinezi EXACT la marele fix. Doar atunci ai putea frina mai bine decit cu ABS.

Or asta doar un profesionist poate face, si nici lui nu-i iese chiar intotdeauna.



Pentru un sofer normal ABS-ul micsoreaza distanta de frinare.

Teoretic o mareste, numai ca teoria nu e valabila pentru soferii obisnuiti.
electriczbif
Nici macar teoretic ABS-ul nu lungeste distanta de franare. Chiar teoria spune ca franarea cea mai eficienta este atunci cand aduci roata la limita pierderii aderentei (cum zicea si VladSoare), dar nu peste aceasta limita, ori ABS-ul exact asta face. Un sofer oricat de profesionist ar fi are un mare handicap fata de ABS: are o singura pedala de frana si nu 4, deci nu poate doza forta de franare independent pe fiecare roata. Deci distanta de franare a unei masini cu ABS este egala cu cea a uneia fara numai in conditii ideala: sofer profi, cauciucuri uzate egal, suprafata de franare uniforma, frane reglate perfect.

Tot site-ul ala mentiona si exceptia: atunci cand esti pe zapada afanata, blocarea rotilor (care nu se produce daca ai ABS) produce adunarea zapezii in fata rotilor si reduce distanta de franare.
VladSoare
Misto chestia cu strinsul zapezii in fata prin alunecare. Nu m-am gindit niciodata la asta. smile.gif
ess1902
Va pun si eu o intrebare ....care e diferenta intre "abs cu 2 canale" si "abs cu 4 canale" ....??
electriczbif
QUOTE
Va pun si eu o intrebare ....care e diferenta intre \"abs cu 2 canale\" si \"abs cu 4 canale\" ....??
Pai cel cu 2 canale, desi cu 4 senzori, are numai 2 circuite de franare legate in cruce (df+ss, sf+ds), respectiv daca roata din dreapta fata tinde sa alunece se reduce forta de franare si la roata stanga spate. Citeste mai detaliat aici
ess1902
merci mult ...acum am inteles
reno-k-elu
Scuzatima ca sunt offtopic aici , as vrea sa intreb care poate sa imi spuna si mie un site unde as putea vedea cam cat face un spoilar ,aripa , masca , etc ptr renault clio bicorp . multumesc mult !
adyt
Eu stiam o chestie (Despre ABS, nu despre spoilere...). ABS-ul functioneaza pe toate 4 rotile, doar daca ai discuri pe toate 4. Cum la Clio sunt discuri doar pe fata, pe spate nu are efect. Cica e mai greu (inspre imposibil) sa faca ABS-ul sa lucreze pt tamburi....



Chiar eram curios...Voi ce stiti.
electriczbif
QUOTE
Eu stiam o chestie (Despre ABS, nu despre spoilere...). ABS-ul functioneaza pe toate 4 rotile, doar daca ai discuri pe toate 4. Cum la Clio sunt discuri doar pe fata, pe spate nu are efect. Cica e mai greu (inspre imposibil) sa faca ABS-ul sa lucreze pt tamburi....

Chiar eram curios...Voi ce stiti.
La ford mondeo aveam tamburi pe spate si ABS pe toate rotile, absolut sigur. Si functiona perfect.
VladSoare
Si eu am auzit de asta, cauza fiind efectul de autoamplificare pe care il au frinele cu tamburi.

In week-end o sa ma uit cu atentie la Froggie sa vad daca e intr-adevar asa. Daca nu uit, bineinteles. smile.gif
McVic
Pai ar fi simplu de verificat, nu?



Te uiti la pompa de abs si daca pleaca din ea 4 tevi sau 2.

zic si eu, parerea mea.
SorinN
ABS-ul functioneaza si pe tamburi - dovada: Iarna trecuta mi-au inghetat rotile pe spate... fara sa trag frana de mana... pur si simplu, vrand sa plec pe la 3 dimineata, fiind gheata pe jos, am constatat ca merg cu spatele taras. dupa cativa metri mi s-a aprins becul cu ABS si SERV din bord. Cand puneam frana, nu mai intra ABS-ul ci ma duceam sanie. Rotile s-au deblocat cum am dat de putin asfalt insa becul din bord nu s-a stins decat dupa ce am oprit si repornit motorul.
claus
QUOTE
Eu stiam o chestie (Despre ABS...). ABS-ul functioneaza pe toate 4 rotile, doar daca ai discuri pe toate 4. Cum la Clio sunt discuri doar pe fata, pe spate nu are efect. Cica e mai greu (inspre imposibil) sa faca ABS-ul sa lucreze pt tamburi....

Chiar eram curios...Voi ce stiti.


cum sa stii ca absu' merge doar daca ai 4 discuri... sunt o gramada de masini care au tamburi pe spate si abs, si tu vii cu aberatii d-astea?

cum ar fi sa se blocheze spatele, in timp ce pe fata isi face treaba absu' ??

de exemplu .. dacia logan cu abs.. tamburi pe spate .. octavia cu tamburi pe spate.. clio cu tamburi.. si tot asa
McVic
Si totusi cate conducte pleaca din pompa de abs? banuiesc ca asta ar fi raspunsul
SorinV
4 ma ! si are abs si pe spate ce dracu sunteti copiii ! ia terminati cu caterinca asta !
reno-meck
sunt nou in sistem, asa ca, daca nu-i cu suparare, comentez cateva din spusele voastre (scuze pt ca n-o sa mai citez caruia dintre voi se adreseaza completarea mea)



abs (Anti-lock Brake System) scurteaza spatiul de franare si mentine traiectoria masinii in franare.

1. in franare, o masina cu rotile blocate parcurge un spatiu mai mare decat una care ruleaza cu rotile la limita de aderenta (tra sa fi cel putin schumi sa poti controla din pedala presiunea din circuitul de frana in asa fel incat sa nu blochezi rotile). mergand pe zapada afanata, n-as conta prea mult pe franarea data de gramajoarele de zapada adunate in fata rotilor. daca e gheata pe jos sanatate!! din pct 1 rezulta pct 2:

2. la rularea in franare, abs verifica turatiile tuturor rotilor, este un senzor pe fiecare roata (apropo, abs e pe toate rotile indiferent de tamburi sau discuri, altcumva dispare ideea pt care a fost facut - de a evita blocarea lor, daca ai abs numa pe fata si se blocheaza spatele, tot dracu ala e, e ca si cum n-ar fi deloc.) si regleaza automat presiunea din circuit functie de roata cu turatia cea mai mica (pe care n-o lasa sa se blocheze). de aici si controlul directiei in franare prin abs. oricum verificati la http://www.tpub.com/basae/175.htm

cert e c-am patit-o iarna trecuta cand am ciupit frana intr-o zona de gheata (asta e, am comis-o), rotile s-au blocat (absul o fi zis ca stau pe loc) si m-am dus sanie. noroc c-aveam viteza mica si m-am oprit fara vre-o belea.

in rest, ne mai auzim, dar mai ales:

LA MULTIM ANI!!
McVic
[quote="meck"]

cert e c-am patit-o iarna trecuta cand am ciupit frana intr-o zona de gheata (asta e, am comis-o), rotile s-au blocat (absul o fi zis ca stau pe loc) si m-am dus sanie. noroc c-aveam viteza mica si m-am oprit fara vre-o belea.[quote]



Eu zic sa faci o excursie la service caci asa ce va nu se va intampla niciodata, ca abs sa zica ca stai pe loc.
reno-meck
McVic, am fost, absul e ok, a lucrat frumusel tot anul. merci.
[/list]
reno-meck
mai e ceva. pe gheata, daca rotile se blocheaza toate in acelasi timp este posibil ca abs sa nu aibe de unde face diferenta intre vitezele de rotatie ale acestora, deci sa nu intre in functiune. parerea mea. o fi?
ess1902
asa e ...am observat si eu asta...insa parerea mea e ca tine de viteza..mai exact de "viteza de franare a rotii" daca se poate spune asa.adica mai pe romaneste..daca se merge fff incet , abs-ul nu mai merge (ma refer la viteze sub 20 km/h)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.