Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Putere motor 1,4 l 8v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Gabi
Dragilor vreau si eu niste opinii de la posesorii de clio symbol 1,4 8v in privinta modului cum trage motorul. Nu ma luati ca este la fel ca cel de pe dsn/slz ca nu tine. Am vazut ce inseaman acelasi motor aceeasi cutie pe dsn si slz si nu se compara. Singura mea banuiala ar fi tabelel de injectie de la clio symbol. Astept detalii
SorinV
motoarele de pe solnita si dsn or fi la fel dar cutiile nau nici o legatura ! de acolo vine diferenta de demaraj si viteza maxima ! nu neg existenta unui alt soft !
VladSoare
Trage foarte bine daca stii cum sa-l iei. biggrin.gif

Cu alte cuvinte: este un motor de turatie mare. Nu e pentru cei slabi de inima. Daca iti place sa schimbi vitezele la 2500 rpm, iar la 3000 deja ti se pare ca motorul "urla", atunci 8V-ul nu e pentru tine.



Pina-n 3000 e silentios, dar lenes. Bun pentru mers constant, dar nu poti incepe o depasire fara sa schimbi vitezele, decit una foarte lenta.

Intre 3000 si 3500-3900 e normal. Putin prea turat pentru mers constant (exceptind treapta a cincea, bineinteles), dar bun pentru inceput o depasire un pic mai rapida (dar nu foarte). La depasiri serioase trebuie totusi sa schimbi.

De la 4000 in sus, te simti ca pe un arc care e gata sa se destinda. Reactioneaza prompt la cea mai usoara apasare a pedalei. La 4000 poti incepe cu incredere o depasire mai "riscanta".



Are cursa scurta, pistoane usoare si un sistem de racire ultraperformant, ceea ce-l face excelent pentru turatii de 5000-6000.

(Sper sa nu ma auda vreun posesor de Golf wink.gif ) Vreau sa spun ca 8V-ul la 5000 rpm suna super, fata de un Golf 4 1.4 care la 2500 suna ca un diesel.



Treapta a doua este putin prea indepartata de a treia, ceea ce face ca atunci cind incepi o depasire de pe la 60 km/h sa fii intr-o situatie putin neplacuta. Nu poti incepe cu a treia, deci trebuie sa-i dai a doua. Dar cu a doua ai 5500 rpm la vreo 70 km/h, pe cind intr-a treia ai 4000 la 80 km/h, deci ai de ales: ori mergi pina la 6000 (dar cu grija, ca risti sa-ti intre limitatorul), ori schimbi intr-a treia si cazi la mai putin de 4000, ceea ce iar nu e prea bine.

In schimb, in continuare cutia este etajata perfect. Treptele 3, 4 si 5 sint super. Daca ai cel putin 80 cind incepi depasirea, astfel incit sa te descurci numai cu 3, 4 si 5, fara sa mai ai nevoie de 2, totul e perfect.

Treapta a cincea este foarte apropiata de a patra, mai apropiata decit la orice alta masina pe care am vazut-o pina acum. Asta nu este un lucru rau, ci dimpotriva, i se potriveste motorului ca o manusa.
adyt
Mie unul nu-mi convine treaba asta cu trepta 4 aproape de a 5...Pt ca in a 5 la 3750 are 140 (parca)...care e cam mult...La al meu 1.2 16V la 3750 de tura are ceva peste 130...Cred ca e putin cam turat pt distante lungi...Cred ca puteam sa o etajeze mai bine aici...
VladSoare
Are cuplu slab, deci e normal sa fie foarte turata, in special la viteze mari.

Energia de care ai nevoie creste proportional cu patratul vitezei, deci la viteze mari ai nevoie de putere (energie/timp) mare. Daca cuplul nu te ajuta, apelezi la turatie.



Daca a cincea ar fi mai indepartata, te-ar obliga sa mergi cu a patra mai mult timp si sa schimbi intr-a cincea mai tirziu, plus ca n-ai mai putea atinge viteza maxima intr-a cincea. N-ai mai avea destul cuplu la roti.

Iar consumul la mers constant intr-a cincea ar creste.



Mie imi place foarte mult cum e a cincea etajata. Mi se pare ca se potriveste perfect cu motorul. Mi se pare un exemplu perfect de cutie gindita pentru un anumit motor, care face cu motorul o pereche perfecta, nu ca la dacii unde cutia este pusa la intimplare, doar ca sa fie.



Dar stai putin! Cred ca ceva nu se potriveste. Din ceea ce descrii tu, inteleg ca la 1.2 16V treapta a cincea este chiar mai scurta!

Oricum, cu Symbolul 8V nu ai 3750 la 140 km/h (atunci ar insemna ca treapta a cincea este de fapt destul de lungutza) ci pe la 125 sau maxim 130, ca nu mai stiu exact.
adyt
Cred ca e mai scurta..Cert e ca ambreiajul a altul/altfel deca la 1.4, deci banuiesc ca si cutia e altfel...Probabil tine motorul mai turat...Diferenta de cuplu e de vreo 8 nm...acuma nu stiu daca e semnificativa...Oricum e mic.



Ideea e ca pt drumuri pe autostrada e destul de ...turat motorul 3750 - 125...Am incercat pe A1...la 160 are 5500 rpm. Am mers asa toata autostrada (am ajuns si pe la 170) dar: a consumat o gramada si acuma imi haraie si motorul (scoate niste zgomote ciudate...)



Nu ma interesa sa ajung la viteza maxima...Asta presupune sa o distrugi...Daca mergi cu 5500 rpm vreo 800 de km (4-5 ore) cred ca poti sa-l arunci...M-ar fi multumit sa am o viteza de croaziera decenta (140) la o turatie decenta (3500)...Dar pt un 1.4 (si mai rau, un 1.2 ) cred ca e cam mult, se face un decalaj intre 4 si 5 destul de mare...
VladSoare
Turatia mare nu distruge nimic. Trei lucruri distrug motorul:



1. Accelerari puternice si/sau turatie mare cind motorul e rece.

2. Ulei de calitate slaba si/sau neschimbat la timp.

3. Porniri dese la rece si drumuri multe si scurte, fara ca motorul sa apuce sa se incalzeasca.



Daca motorul este cald si are ulei bun in el, poti sa-l turezi cit vrei, ca nu-l distrugi. Pacat ca nu avem unde sa facem un test, ca as fi in stare sa te duc cu masina mea pe o autostrada vreo 800 de km la 5500, sa vezi ca nu s-ar strica nimic. Sa-i vezi pe nemti cum alearga pe autostrazile lor numai la viteza maxima si pe urma, pe la 200.000 de km dau kilometrajele inapoi si le vind la romani, care le mai tin inca o data pe-atit...

Dar parca am mai vorbit despre asta.



Consumul mare despre care vorbesti nu e din cauza turatiei, ci asta e tot ceea ce poti obtine cu acea masina si acel motor. Daca ai avea treapta a cincea mai lunga si ai avea la acea viteza o turatie mai mica, consumul ar fi de fapt mai mare. Poate parea un paradox, dar nu e. Consumul nu depinde (numai) de turatie, ci (in cea mai mare parte) de efortul motorului. Or la turatie mai mica efortul ar fi mai mare.
adyt
Eu ma gandeam la 3500 rpm pt ca pe acolo e cuplul maxim...Deci efortul nu ar trebui sa fie foarte mare...



Acuma, daca stau sa ma gandesc, din masinile care le-am condus perioade mai indelungata:

Megane1, 1.6 16V - 140 la 4000rpm...Tragea sanatos

Focus 1.6 16V - 140 la 4000 rpm. Gatuit, nu prea mai tragea

Xsara 2.0 HDI - 140 la ??? ca n-are turometru...Nu mai tragea spectaculos.

Clio 1.4 8v si 1.2 16V - tocmai am vorbit...

SuperNova - nu mai tin minte, dar parca era mai lunga cutia



Toate au o viteza care o consideram eu multumitoare la o turatie destul de ridicata...



Totusi, in ciuda celor spuse de tine, cred ca daca o tii in 5500 4 ore, nu ii face tocmai bine...Nu cred ca motoarele mici sunt gandite pt croaziere pe autostrada cu 170...
galileo
QUOTE
Consumul nu depinde (numai) de turatie, ci (in cea mai mare parte) de efortul motorului. Or la turatie mai mica efortul ar fi mai mare.

Ai perfecta dreptate! adyt, iti arat pe a mea: mers la viteza constanta la 4000 rpm in a 3a consuma mai putin (semnificativ mai putin) decat mers cu aceeasi viteza, constant, dar in a 4a, sub 3500 rpm (deci sub cuplul maxim).



PS. a mea vede constant 4000 rpm in oras si 5000-5500 pe autostrada, si nu are absolut nici o problema.
SorinV
poti sa mergi lejer in 5500rpm pe distante foarte foarte lungi ! la viteza corespunzatoare turatiei ai o raciere superbuna a motorului ceea ce inseamna ca nu apare uzura prin supraincalzire !daca ai si un ulei de calitate atunci calco serios !
demisonat
OT:

Va rog spuneti-mi si mie acelasi lucru e valabil si la diesel ?

Ca eu o cam nenorocesc ( cred ) schimband dupa 4000 rpm si vreo 3800-3900 rpm la drum lung.

La dieselurile de pe vremuri nu era indicat sa o turezi mult , motoarele astea dci or fii mai flexibile?
VladSoare
Orice motor este facut sa functioneze optim intr-o anumita plaja de turatii. Cit timp te incadrezi in ea, nu e nici o problema.

Deci daca la dCi ai zona rosie la 4500 sau 5000, atunci 4000 e OK.

La fel cum 6000 e OK la un motor care are zona rosie la 6500 sau 7000.
David
Este posibil ca masinile acestea de clasa 'economy' sa aiba un singur model de bord, adica sa fie la fel la 1,4/16v si la dCi (eu am benzinar si tot am pe bord ledul acela de preincalzirea bujiilor la diesel - nu se aprinde dar este acolo).

Deci mai bine sa stim din cap plajele acestea decat sa ne ghidam dupa zona rosie de pe turometru.
galileo
Pai la bicorp (cel putin la generatia 2004) nu exista zona rosie pe turometru. limitarea se face electronic si se aprinde un led pe bord in cazul in care intra in functiune.
VladSoare
Da, ma rog, prin "zona rosie" inteleg zona periculoasa, indiferent daca este marcata pe turometru sau nu.

Informatia asta ar trebui sa fie in manual. La Clio insa mi se pare ca nu este. sad.gif
RCS
La Clio Sport exista zona rosie de la 7000 rpm la 8000 rpm ! 8)
ess1902
QUOTE
Da, ma rog, prin \"zona rosie\" inteleg zona periculoasa, indiferent daca este marcata pe turometru sau nu.

Informatia asta ar trebui sa fie in manual. La Clio insa mi se pare ca nu este. sad.gif


la dci este specificat la capitolul "rodaj" la ce turatii se schimba viteza...am inteles ca si dupa rodaj ei recomanda k in trepte inferioare sa nu se ajunga mai sus de 2500rpm..exceptie facind treapta a 5-a in care se poate merge cu oricit...

in alta ordine de idei , am mai scris despre asta intr-un post (cred) am vazut pe net specificatiile motorului dci...si scrie acolo ca pentru treapta a 5-a (numai ) turatia optima e intre 3500 si 4000..asta inseamne 140 - 150 kmh..am verificat pe autostrada si e perfect adevarat..la viteza aia motorul devine ff silentios,iar consumul realizat de mine intre munchen si viena (aproape exclusiv in acei parametri) a fost de 4,2%.
Canadianu
Salutare formisti,



pana acuma mai mult am citit decat am scris, dar promit ca o sa se schimbe situatia :wink:



Oameni buni, nu va mai speriati de masini si de turatii de peste 5000 (nu ma refer la toti de-aici). Lasati amintirile gen "dacia berlina" si sfaturile "destepte" ale mecanicilor care au facut "scoala" in '70 si calcati masinile alea noi pana in zona puterii maxime scrisa in cartea tehnica (nu in primii 3000km, oricare ar fi masina) , mai ales atunci cand sunteti la dum lung. mergeti undeva la 90% din rpm maxim in afara localitatii si cam la 70% in oras.

Masina e mult mai "nervoasa", raspunde mult mai prompt la comenzi, etc. Se face ungere corecta, racirea oricum cel putin la Clio/megane e excelent proiectata...asa ca... WTF?

Clio , indiferent daca are 8 sau 16v e o masina ce are un motor+cutie viteze ce ar trebui studiata in scoala (mecanica) in romania.



Eu am aprox 10000 km pe M2 si 25000 pe Clio. Consumabile schimbate la timp, ulei de calitate si bezol bun.



Lasati taximetristii sa creada ca consuma mai putin si uzeaza mai putin motorul daca-l tin intr-a 5-a la 60 ... Taximetristii de la noi nu pot fi numiti soferi profesionisti (no offence). Cine a avut sansa sa mearga in vest cu un Taxi stie cum isi duc aia masinile, si fac 200-400k km cu ele... inainte de a ni le vinde noua...
adyt
N-am zis ca merg cu 60 in viteza 5-a, dar nu imi place sa il aud cum urla...pt ca la 5500 urla (cel putin al meu)...



In general, la drum lung, am mers in jur la 4000 pe la 125-130...Si e foarte bine: trage daca o calci (bine, atat cat poate sa traga un 1.2), am scos cu 4 oameni in masina 5l/100 in repetate randuri...De aceste lucruri am fost multumit...



E foarte bine pt RO, unde, 130 este o viteza cinstita date drumurile si toate alea. Dar eu ma gandeam cum ar fi sa merg in Ghermania si la 130 trebuie sa merg pe banda de camioane...Da' daca ziceti voi, poa' o sa testez...Nu sunt genul de om care sa pun masina in vitrina in sufragerie...
demisonat
Eu tot nu m-am lamurit la diesel pana la urma am voie sa trec de 4000 in a 5 a. Si la ce viteze sa schimb in treptele intermediare cand vreau sa conduc cutiuta mai sportiv.
VladSoare
Intr-a cincea poti merge pina la turatia maxima pe care o poti atinge, pentru simplul motiv ca intr-a cincea nu mai poti intra pe rosu oricit de mult ai vrea.



In celelalte trepte, poti merge putin peste turatia de putere maxima. Nu prea mult, pentru ca oricum intri intr-o zona in care puterea scade foarte repede, deci nu ti-ar mai folosi la nimic.

Deci daca motorul tau are puterea maxima la 4000 (vezi in manual), poti sa o duci in depasiri pina la 4000, iar in cazuri extreme (cind depasirea este atit de critica incit nu mai ai timp sa schimbi) pina pe la 4250-4500.
FLEX
@Canadianu
Mi-a placut foarte mult postul asta, exprima cit se poate de exact si parerea mea ... aduc si un exemplu: asta-vara, la Balaea Cascada, am stat vreo 10-15 minute privind la curba aia, foarte frumoasa, unde e hotelul; ei bine, singurii soferi pe care i-am vazut ca trageau ca lumea pe curba erau straini ... romanii se ciciiau o gramada pina sa retrogradeze, sa apese pedala aia nenorocita, urcau la pas, cu gratia unui elefant bolnav de scolioza ... un grup de 3-4 masini de Germania, in schimb, (VAG-uri, of course, no offence please laugh.gif laugh.gif laugh.gif ) au trecut voiniceste pe acolo ... pe linga faptul ca masinile puteau, puteau si oamenii de la volan (de fapt nu aveau sechele, parerea mea).

... cultura Dacia ... ufff, cite generatii ne mai trebuie sa scapam de ea :roll:
ess1902
pai nu cred ca trebuie exagerat...la urma urmei ce conteaza daca intri intr-o curba cu fum la toate 4 rotile laugh.gif sau mai incet....oricum nu cred ca asta e un criteriu...in plus in curba nu conteaza atit motorul cit planetarele si oricine stie ca la un fwd acceleratia in curba = nenorocirea planetarelor...probabil k strainii aia au mai multi bani decit romanii si direct proportional ataca curba mai barbateste biggrin.gif
Canadianu
Asta cu uzura planetarelor in curba de unde e? Tot de la "specialistii" romani?

Daca ar fi curbele doar intr-o singura directie, as fi de acord cu tine. Daca intrii intr-o curba cu rotile fumegand nu mai conteaza daca ai tractiune sau propulsie. Nu vb aici despre VTM, unde intr-adevar, ai draptate, se uzeaza crancen planetarele.

Intr-o curba intrii cu viteza cu la care tu te simti stapan pe masina fara sa pui in pericol viata ta sau a celorlati " traficanti smile.gif ". Uzura accentuata a planetarelor incepe la niste forte care in mod normal, la o masina ce are suspensii stock nu apare decand atunci cand aceasta este data de mult peste cap. Daca exista suspensii sport atunci a alta mancare de peshte. In afara acestor limite, uzura planetarelor nu e mai mare de 5% fata de conditiile de exploatare normale (si vb aici de curbe luate cu rotile fluierand)....Si la cat timp mergi in asemenea sarcina eu zc ca problema e neglijabila.



Stati linistiti cei care aveti masini noi (si ma refel la noi, nu second, chiar si 2001/2 aduse din germa ) , o sa vindeti masina inainte de a trebui sa schimbati planetarele pt ca ati mers prea repede in curbe
FLEX
N-am zis ca nemtalaii respectivi aveau 4x4 si nici ca scoteau fum din cauciucuri ... pur si simplu urcau sustinut, fara sincope, fara sa le fie "mila" de motoare sau de planetare sau de nu stiu ce ... urcau cum trebuie sa se urce.



Eu unul inebunesc pe segmentul Comarnic - Predeal din cauza unor specimene care se tiriie cu 40-50 pe un traseu care poate fi parcurs cu o medie de 80 in deplina siguranta ... si respectivele specimene nu au vreo masina antediluviana (astia sint scuzati din partea mea, trebuie si ei sa se miste si ala e singurul drum) ci tot felul de masini noi, care mai de care mai ochioase ...



Concluzia: studiati diagrama de putere si cuplu a masinii pe care o aveti si dati-i bataie la exploatarea resurselor disponibile, pentru ele ati dat banii si ar fi pacat sa nu le folositi.
ryry
Deci sa inteleg ca mersul turat este mai bun decat cel subturat. Mai am o intrebare insa pentru motorizarea pe benzina : este indicat sa o lasi sa mearga la relanti un pic ca sa se incalzeasca motorul ? Multumesc
cmandrei
Si despre asta s-a mai discutat, din pacate ca sa zic asa pe forum nu s-a ajuns la nici o concluzie http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=60653 ca sa zic asa. {Te rog pe viitor sa incerci "mai tare" cand faci cautari pe forum inainte de a posta smile.gif tongue.gif. Mulrumesc,}
Laurentziu83
QUOTE(ryry @ 2 Jul 2007, 19:19)
Deci sa inteleg ca mersul turat este mai bun decat cel subturat.
*


Da, ulei bun, motor incalzit si da-i talpa. N-are nimic. De la mine vede in mod curent peste 5000 de ture, si-i mai bine asa decat sa-i afum bujiile si sa nu mai traga.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.