Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema IAC (idle air control)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
ito
Salutare!

De prin iunie-iulie ma confrunt cu urmatoarea problema: cand pornesc motorul dupa mai multe ore sta turat cam 2 minute pe la 1100 turatii/min dupa care in urmatoarele 40 secunde turatia scade destul de rapid pana la turatia normala de relanti (aerul conditionat nu e pornit). Nu conteaza ca pornirea se face dimineata sau dupa-amiaza, ca masina a stat la soare sau la umbra sau ce benzina are.

In rest as zice ca merge OK. Masina* mai e in garantie pana prin octombrie si daca e o problema as vrea sa o rezolv pana iese.

A mai avut cineva problema asta? Am o problema la motor sau la cap?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.



Acum povestea pe lung si cu detalii:

Prin iunie-iulie am constatat comportamentul asta ciudat. Initial am zis ca e din cauza benzinei asa ca am facut un tur complet de furnizori (MOL, OMV, Rompetrol si chiar Petrom) dar n-am rezolvat nimic. Am facut programare la IPSO si Serus (asta era pe la inceputul lui august). La IPSO mi-au zis ca au curatat nu stiu ce supapa si ca ar trebui sa mearga iar daca nu sa o aduc intr-o seara si sa le-o las pana dimineata. A doua zi problema a aparut iar. Intrucat mai mult a tinut prelegerea tipului de la receptie despre conspiratia producatorilor de masini impotriva cumparatorilor decat au umblat la masina n-am mai calcat pe acolo. Intre timp, pana sa imi vina randul la Serus, m-am intors sa la Galati la Bucuresti in 3 cilindri deci motorul era cam varza. La Serus mi-au spus ca am un injector colmatat si ca l-au curatat dar trebuie sa il schimbe si asta dureaza 10-12 zile. Am luat masina mergand iarasi in 4 cilindri dar problema mea nu disparuse. Cand a venit injectorul l-au pus si a doua zi iarasi statea turata. A treia zi am plecat in concediu in Croatia si am facut vreo 3000 km timp in care a mers bine dar problema de la pornire tot nu s-a rezolvat.





*Masina = Clio Symbol 1.4 16V, fabricata 2003
SorinN
Nu stiu ce sa-ti spun... parerea mea este ca e normal, ca este socul automat care este firesc sa iti tureze putin motorul la fiecare pornire la rece. Eu nu vad nimic in neregula.
VladSoare
S-ar putea ca cele doua lucruri, turatia mai mare la ralanti si mersul in trei cilindri, sa nu fie legate intre ele. De altfel, dupa curatarea injectorului mersul a revenit la normal.

Eu nu sint adeptul inlocuirii injectoarelor. Un injector, atita timp cit functioneaza din punct de vedere electric, e bun. Unul curatat profesional e la fel de bun ca unul nou. Dar ma rog, avind in vedere ca la tine era o chestiune de garantie, nu mai conteaza. E bine de stiut insa pe viitor. wink.gif



In primul rind, ce te face sa crezi ca ai o problema? Turatia de ralanti este normal sa fie un pic mai mare cind motorul e rece, asta insemnind chiar si dupa numai citeva ore de stat. La mine nu e chiar 1100, e ceva mai scazuta, dar in orice caz mai mare decit atunci cind motorul e cald. N-am fost atent azi dimineata, dar am impresia ca era pe la vreo 1000 imediat dupa pornire. Iarna, cind e foarte frig dimineata, imediat dupa pornire am vreo 1200-1300, iar daca nu e foarte frig am cam 1100-1200.

Mai ai si alte simptome? De exemplu:



1. Cit timp motorul e rece si are turatia de ralanti mare, adica in primele doua minute, daca pleci de pe loc trage bine? Porneste de pe loc normal si pe urma merge normal, ca si cind n-ar avea nimic?



2. Dupa cele doua minute, mai ai vreun motiv sa crezi ca ceva nu e in regula? Turatia sta la 750 fix, fara nici un tremur?



3. Consumul e normal?



4. Daca pornesti aerul conditionat in primele doua minute, observi ceva in neregula?
adyt
Am si eu o problema cu porinirea (sau cred ca am o problema, poate sunt bolnav, toata lumea, inclusiv la service, zice ca e absolut normal) : Sta tot asa, cam mult (1-2 min) la 1000-1100 rpm timp in care cam tremura pana se stabilizeaza. Dupa care coboara la 750 si sta fix acolo...Daca plec de pe loc inainte sa se stabilizeze, e ok, trage, nu intrerupe...Partea dubioasa e ca nu tine de temp ext, singura imbunatatire o vad daca sunt 40 de grade afara...



Eu am zis ca e problema, pt ca o compar cu 1.4 8V al lui tata (a mea e 1.2 16V), care parca in 30 de sec se stabilizeaza...Nu stiu ce sa zic, am lasat-o asa pt ca nu deranjeaza in rest...
VladSoare
Statul la 1000-1100 nu ma ingrijoreaza deloc. E normal, dupa cum spuneam mai sus.

Dar nu inteleg de ce tremura. Asta nu e in regula. Sau poate ca nu vorbim de acelasi lucru; ce intelegi prin "tremura"? Simti ca merge neregulat, ne-rotund? Sau variaza turatia 1000-1100-900-1100-1000... etc. ?

N-ar trebui sa se puna problema de "stabilizare". Trebuie sa fie stabila inca de la inceput, chiar daca la o turatie putin mai mare.
ito
VladSoare, multumesc pentru raspuns. Din cate imi amintesc eu nu facea asa inainte si pe cine am mai intrebat (cu masina pe benzina cu injectie) mi-a spus ca nu are acelasi comportament la pornire. Asta ma ingrijoreaza.

Nu as face comparatia cu modul cum ti-a pornit motorul azi dimineata pt ca in ultima perioada temperatura noaptea scade pana 10-15 grade iar problema mea se manifesta la prima cheie si cand a stat masina jumatate de zi in soare la 30-35 grade.

Dar sa-ti raspund pe puncte:

1. Chiar daca o las sa se linisteasca sau nu dupa ce am pornit merge bine si trage normal.

2. Dupa ce se linisteste, turatia ramane constanta. Parca simt ca mai tremura putin din cand in cand ca si cum ar avea frisoane dar nu se vede nimic in turometru. S-ar putea sa mi se para.

3. Eu zic ca da. In principiu e masina de week-end asa ca merg mai mult pe interurban. In concediu mi-a luat cam 5.5 - 6.5l/100km mergand pe autostrada si drumuri nationale.

4. Nu.
VladSoare
Tremurul foarte slab si sporadic, daca se simte doar usor in volan si nu se vede pe turometru, e normal. Doar daca se vede pe turometru sau daca devine permanent e un motiv de ingrijorare.



Comparatia cu alte motoare cu injectie nu e concludenta. Trebuie sa compari cu un motor identic cu al tau. Fiecare motor are managementul lui propriu.



Mie mi se pare ca nu ai nici o problema. Turatia de ralanti e problema calculatorului, e treaba lui s-o regleze cum ii convine si e normal sa fie mai ridicata cu motorul rece (chiar daca a stat parcat in soare). El trebuie sa-ti ofere un ralanti stabil indiferent de temperatura, cu si fara A/C, motorul sa traga normal indiferent de temperatura, iar consumul sa fie normal. La tine eu zic ca toate conditiile sint indeplinite, deci mie mi se pare ca calculatorul tau isi face treaba cu brio.



Hai totusi sa presupunem ca turatia de ralanti ar fi prea mare. Turatia de ralanti depinde de valorile citorva senzori (temperatura aerului, a apei, sarcina (cu sau fara ventilator de racire, A/C, etc.)) si este reglata de calculator cu ajutorul unei supape electrice (IACV - Idle Air Control Valve). Probabil ca aceasta este supapa pe care ti-au curatat-o cei de la service fara nici un efect. Ce ar putea provoca o turatie de ralanti gresita?



1. Un senzor defect. Senzorul de temperatura a aerului sau apei ar putea indica mai putin decit in realitate, deci calculatorul si-ar face managementul ca si cind afara ar fi -15 grade si nu 35 (dau un exemplu). Asta insa ar avea si alte efecte: amestecul ar fi prea bogat, deci masina ar porni greu la cald si ar consuma foarte mult. In plus, ai avea turatia prea mare si la cald, or tie iti cade la 750 dupa doua minute.



2. Supapa de ralanti murdara sau defecta. Insa ai avea ralantiul instabil, in special la rece, ceea ce la tine nu se intimpla. Plus ca tie ti-au curatat-o si nu s-a schimbat nimic.



3. Debitmetrul de aer murdar sau defect. Asta ar afecta insa mersul in toate conditiile si ti-ar mari consumul.



4. Aer fals. Asta insa ar provoca o turatie mai mica si eventual instabila, iar la tine nu e cazul.



5. Clapeta de acceleratie blocata, nu se mai inchide complet. Hopa, la asta nu m-am gindit pina acum. Dar de ce nu se blocheaza si la cald? Sau poate ca la cald calculatorul jongleaza si cu avansul ca sa faca turatia sa scada la normal, pe cind la rece nu-si permite? La rece nu poate face prea multe corectii... Cine stie?...



Asta s-ar putea verifica. Pe tester, senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie trebuie sa indice cam 15-16% cu clapeta inchisa si 90-93% cu pedala la podea.



Primele patru puncte pica, iar al cincilea este destul de fantezist. Teoretic posibil, dar foarte improbabil.



Eu zic totusi sa nu cauti sa repari ceva ce nu e defect. Daca totul e perfect in afara impresiei tale ca turatia ar trebui sa fie o idee mai scazuta, atunci las-o asa. Oricum, alte idei nu mai am. smile.gif
octavianf
Cam asa face si a mea: cand o pornesc urca usor turatia 1000-1100 dupa care coboara in scurt timp la 750-800 unde se stabilizeaza.

Din cand in cand are usoare trepidatii, care am constatat ca nu sunt din cauza benzinei.
adyt
QUOTE
... ce intelegi prin \"tremura\"? Simti ca merge neregulat, ne-rotund? Sau variaza turatia 1000-1100-900-1100-1000... etc. ?

.


Tremura...In sensul ca daca, de exemplu, tin mana pe schimbator simt niste vibratii ciudate (ca niste detonatii sa zic). Daca nu esti atent, nu prea le simti in toata masina. Parca se scutura...Nu stiu cum sa zic. Dupa ce incepe sa coboare, chiar daca nu a ajuns inca la 750 (sau 780 cred ca e la mine) nu se mai simt.



A doua chestie care am observat-o e ca dupa un timp (30 sec) are tendinta sa inceapa sa coboare...Numai ca nu e hotarata, incepe sa scuture (cum am zis ma sus) si urca iar la 1100. La a doua incercare, reuseste sa coboare si sta acolo...Variatia asta de turatie nu e brusca...Incepe sa coboare lent, dupa care urca la fel de lent la 1100...De obicei se intampla doar odata la pornirea dupa ce a stat mai mult e 8-9 h.



Cum motorul cald (mers chiar si 10 min si stat 2h) nu mai face.

Nu simt pierderi de putere sau comportament ciudat...daca ma hotarasc sa plec imediat dupa ce am pornit, e ok, la fel ca si cum as astepta sa coboare la turatia normala...



Consumul, ce sa zic...Penultima data 300km numai prin uras-22l=> ~7,3

Ultima data (pana ieri cand am pus iar benzina) 300km cu 25l=>8.3...E irelevant, pt ca intre aceste valori o tine de un an. Iar cresterea cred ca se datoreaza traficului (fac 1/2 de h in plus pana la servici decat asta-vara)...



N-am incercat sa pornesc AC-ul imediat...Stiu ca nu face bine...



Cam atat. Am postat si eu pt ca mi se pare ca seamana cu problema lui ito...La SERUS mi-au zis ca "asa face toate"...Sa o mai frec pe a lui tata in vichend si mai compar
ito
QUOTE
Cam asa face si a mea: cand o pornesc urca usor turatia 1000-1100 dupa care coboara in scurt timp la 750-800  unde se stabilizeaza.

Ce inseamna "in scurt timp": 30s sau 2 min?
octavianf
Cred ca peste 30 de secunde ...

Oricum nu am dat importanta...

O sa ma uit si iti spun, dar saptamana viitoare ca sunt fara masina...
ito
VladSoare, tocmai aia e chestia care ma intriga: trage normal, consuma normal, relantiul e stabil si normal si cu toate astea face figura asta la pornire care zic eu ca nu o facea de la inceput. Nu mai stiu pe nimeni sa aibe modelul asta de motor ca sa fac comparatie. Sunt curios ce zice octavianf.

Luni am infatisare la Serus si daca nu ma leaga aia va spun saptamana viitoare la ce concluzie am ajuns. Mi-e frica de o buba ascunsa care sa se sparga dupa ce iese din garantie ...
adyt
Aaaa...inca ceva..Desi pare aiurea sa dai "sprituri" la o astfel de masina, m-a apucat intr-o zi la pornire (adica in perioada in care sta turata)sa fac asa ceva. Am observat 2 chestii:

-apas pedala dar parca nu reactioneaza si motorul imediat...are un timp de gandire pana se accelereaza. Culmea e ca, in sarcina, parca raspunde imediat. Am apsat pedala, a tasnit. La "spritui" se gandeste putin;

-dupa 4-5 pedale consecutive (in timpul caruia se comporta ca mai sus) ...mai-mai ca ar da un rateu...Dar n-am convins-o niciodata sa bubuie;



Daca e calda, nimic din cele descrise mai sus nu sunt valabile.
Doc
/offtopic Unde pot sa curat si eu injectoarele profesional??? Si pana la ce ora se tine intalnirea din fiecare Joi???
dorin
Intalnirea este in fiecare joi la ora 20:00, se sta prin parcare o perioada ..care vad ca incepe sa fie din ce in ce mai scurta din cauza frigului si intunericului care acum vine mai repede :cry: , dupa care de obicei mergem pe la vre-o terasa si mai stam, fiecare dupa timpul disponibil ..

De injectoare ..nu mi-am pus inca problema sa le curat ..asa ca nu te pot ajuta sad.gif
demisonat
Ai spalat vreodata motorul?

Aceasi probema am avut si eu la sn de a trebuit sa vand masina .

turatia crestea si scadea dupa putin timp si cu motorul rece si cu motorul cald. tremura pur si simplu iar asta sa intamplat dupa ce am spalat motorul .

cert este ca si cu calculator pus de nustu cate ori pe ea si dadea ok si cu injectoare schimbate tot asa facea .

Un contact la senzorul de turatie sau motorasul pas cu pas sau apa din benzina Asta este tot ce nu am verificat sa fiu sigur in rest tot inclusiv alt calculator montat de proba.
adyt
QUOTE
/offtopic Unde pot sa curat si eu injectoarele profesional??? Si pana la ce ora se tine intalnirea din fiecare Joi???


La IPSO...Au si stand de le masoara/calibreaza, le curata cu lichid si daca mat trebuie si cu ultrasunete...Ar trebui sa ajung si eu, cost 1.2 mil lei, nu stiu cat dureaza...
octavianf
Motorul nu imi face nici un fel de probleme.

Totusi, curatarea injectoarelor trebuie facuta la o anumita perioada sau la un anumit nr de km parcursi? Pentru intretinere...

Sau daca a picat, atunci...
ito
QUOTE
Ai spalat vreodata motorul?.

Salutare!

Imi cer scuze pentru intarzierea cu care revin. Dupa vizita de la Serus nu s-a schimbat nimic in comportamnetul descris la inceputul topicului iar raspunsul lor a fost ca motorul nu are nimic. Probabil ca va trebui sa-i cred.

Nu am spalat motorul. Poate ca daca as fi facut-o nu m-as mai fi intrebat ce are.

Numai bine!
strumfuadi
sunt convins ca motorul nu are nimic.. problema vine din managementul motorului, care e facut de ECU pe baza informatziilor primite de la senzori.. e posibil sa fie unul sau mai multzi senzori cu probleme, mufe care nu fac contact, etc..

cand ai fost in service tzi'au pus'o pe tester?? totul a ieshit ok?
ito
habar n-am ce i-au facut! am lasat-o seara ca sa-i dea ei prima cheie din zi si m-am dus cand m-au chemat.
adyt
Acuma, stiu ca subiectul era "Motor turat la rece" dar daca ne oprim doar la "Motor Turat..." cred ca aici ar trebui sa-mi spun oful:

- azi dimineata, stateam la semafor si ma gandeam aiurea...nu prea eram atent...cand, au disparut vibratiile clasice de la relanti...am crezut ca s-a oprit motorul, cand colo era la 1200 de ture...Plec de la semafor...merg 20 de m, iar ma opresc, nu mai era turat...Plec din nou cand o scot din viteza, ramane pe la 1200...mai urca la 1500...A facut schema asta de cateva ori. Motorul nu mai are rece...pt ca mergeam de vreo 10 min..

- am pornit A/C...A urcat normal la 1100, a ramas acolo, am mers vreo 5 min. Cand il opresc, iar a urcat la 1200-1500. Dupa care a mers normal..

- nu pot sa ma exprim la consum...

- nu pierde putere...Cand o accelerez, trage normal.

- nu pare sa mearga aiurea...doar ca e turat...

Mai vad diseara cum face
VladSoare
Probabil supapa de ralanti, aka supapa de by-pass.

Poate trebuie curatata; poate ca nu reuseste sa se inchida sub un anumit punct.

Ar mai putea fi si clapeta de aer, sa o tina ceva sa se inchida complet la ralanti.
adyt
Cred ca asa e... M-am documentat...Porcaria e ca nu pot fi sigur. Dar trebuie inceput de undeva.



Ce ma enerveaza cel mai rau e ca le-am zis la SERUS acum vreo 2 luni sa-mi curete si sa-mi verifica si ansamblu maf-aka (eram acolo pt altceva, dar daca tot eram...), dar nu au vrut decat daca o pun pe calculator...Eu am zis ca asa vreau io', ei au zis sa-i las pe ei sa dea diagnostice, eu sa spun doar cum se manifesta...Eu am zis sa faca asta si apoi vedem...N-au vrut ...M-am enerva si am plecat...Acum iar trebuie sa pierd timpul...



Chestia e ca asa ceva nu da orori pe care le citesti pur si simplu...Trebuie ca rabdare luat si verificat cu un voltmetru...chestii de astea...Care astia nu fac....nu au rabdare, nu au timp...nu stiu
VladSoare
Tu ce motor ai? 8V? Ala nu are MAF. Are debitmetru de aer bazat pe presiunea din galerie (MAP - manifold absolute pressure). E mult mai fiabil decit un MAF si nu necesita curatare periodica, dar are precizie ceva mai mica.

Oricum, problema nu e de la debitmetru, pentru ca debitmetrul ar avea mai multe simptome: consum mai mare, pierdere de putere, etc.



Clapeta de aer, daca ramine cumva blocata, se poate vedea pe OBD. Cu supapa de ralanti insa e mai greu, pentru ca aia nu returneaza nimic. E posibil sa vedem pe undeva vreun voltaj, dar care nu ne spune mare lucru. Adica in cel mai bun caz putem vedea daca calculatorul comanda corect supapa (ceea ce eu cred ca face in cazul tau), insa nu putem vedea cit de mult se deschide supapa.



Supapa de ralanti nu stiu cum e la Clio. Banuiesc ca nu e greu de desfacut si curatat (cu un spray de carburator sau frina), insa problema este ca daca o dai jos trebuie sa-i inlocuiesti garnitura. In fine, ne-am putea intilni totusi sa vedem daca-mi vine vreo idee la fata locului.

O sa-ti scriu pe privat.
adyt
Am 1.2 16V...Ce sa zic...M-am uitat acum ...N-a mai facut ...O sa vad daca mai face...



Intrebare: Voi reusiti sa tineti masian la o turatie fixa (ex. 2000 RPM) apasand cu piciorul pe acceleratie...Eu unul n-am reusit, variaza putin +/- 1-200 de ture...Ori o fi de la cafea???
pdanrazvan
Salut,

Problema mea e asemanatoare cu ce s-a discutat pana acum pe acest topic.
Cam de cand a dat frigul ma confrunt cu urmatoarea problema: cand pornesc motorul dupa mai multe ore, sta turat cateva minute (2-3?) pe la ~= 1300 turatii/min dar nu constant... dupa care (probabil cand isi termina treaba socul automat, se aude cum se regleaza trepidatiile si toarce linistit..si incepe sa scada turatia cam pe la 1000) Dupa aia nu ma mai uit..si pornesc la drum.
Acum vine partea cea mai enervanta...pana sa ajunga sa se stabilizeze am niste vibratii in schimbator foarte mari (si care se simt si in scaune si in rest..putin).
La mine la motorul de 1.2 la relanti sta pe la 600 cand e cald motorul. (aerul conditionat nu e pornit).

Tot timpul am crezut ca e de la frig..dar am pornit-o si pe la 12 dimineata ..cand nu era chiar asa frig si batuse si soarele pe ea..si tot asa face. sa fie doar de la temperatura scazuta?

Astept parerile voastre in legatura cu asta. smile.gif

Mersi
ryry
Si eu mai adaug o mica intrebare : ce inseamna motor cald ? Motor lasat sa stea la relanti, sau dupa o anumita perioada de mers cu masina , si cat timp ? Multumesc de raspuns rolleyes.gif
hellcat
Si una si alta.... tongue.gif
Cat timp?...pana ce acul de la racire se ridica in pozitia "normala", de motor ajuns la temperatura de lucru. Nu?
ryry
ok happy.gif
marius2606
am si eu o intrebare poate ma ajuta cineva.am bagat de seama ca atunci cand stau la relanti , nu conteaza ca e motorul cald sau rece ,relanti-ul e la ~1100 si cateodata scade turatia dar nu mult ,ce am vazut eu cam cu 20 ture cu aproximatie,se vede pe turometru cum scade putin apoi isi revine.acu va intreb si eu "ceo fi?"multumesc anticipat pt. raspunsuri.
cmandrei
Cand e rece nu e o problema dar daca zici ca si atunci cand se incalzeste turatia este tot de aprox. 1100 rpm (peste 1000 rpm) => nu e tocmai bine ... test computer.
hellcat
Daca este si a/c-ul pornit, e normal ca relanti-ul sa stea in jurul a 1.000 rpm.
diesel_power
Depinde de motor. La dci e normal sa stea pe la 900rpm ralanti-ul, iar cu AC sau in primele minute de functionare a motorului (mai ales iarna) poate creste pana pa 1000.
marius2606
baietii ma scuzati este la 900 rpm dar de ce scade turatia cate putin si apoi revine la turatia normala, v-am spus toarce normal si apoi ca si cum ar da sa se opreasca dar foarte putin sesizabil o aud si vad pe turometru cum scade un pic.
montainred
eu lucrez la o concesiune Renault si asa ca iti pot spune cu siguranta ca este regulatorul de aer ( electrovana de relanti ). cum functioneaza: este situat in partea de admisie de aer si arata ceva de genul unui cilindru cu o tija in partea lui inferioara care in functie de necesitatea de aer inchide sau deschide un orificiu. in momentul in care el se imbacseste culisarea tijei respective se face anevoios si atunci apare simptoma care o ai tu.
marius2606
presupun ca nu e ceva grav montainred , si as mai dori sa te rog daca poti sa imi pui si mie o poza cu piesa respectiva sa vad si eu cam unde se afla pt. ca sunt afon si daca se poate curaža "acasa".multumesc mult!
andr3i84
Salutare,

Am si eu cateva neclaritati legate de cateva tevi/conducte care presupun ca sunt de la AC si sper sa ma lamuriti:

a) - la punctul 4 (presupun ca este compresorul) - dupa cum se observa in poza are pierderi/pete de ulei care apar si la punctul 5 (este o teava care coboara din compresor). Aici este mai mult o prelingere ( nu este evidenta din cauza spatiului mic). Iar la punctul 1 de asemenea sunt cateva pete de ulei. Intrebarea mea este daca este normal sau ar trebui sa fac o vizita la service blush.gif . Precizez ca arata asa de cand am luat-o in 2008, acum are aproximativ 127.000Km.

b ) - la punctul 2- nu stiu ce piesa este aia dar am observat ca are un joc foarte mare, parca sta sa se desprinda unsure.gif. La punctul 3 - iarasi nu stiu ce piesa este dar face un zgomot (un bazait) mai intens ca inainte ( astea sunt off-topic dar daca tot erau in poza.... rolleyes.gif ).

Poate pentru unii sunt intrebari de "gradinita" dar pentru mine sunt sf-uri, asa ca astept raspunsuri / pareri / recomandari icon_mrgreen.gif .

Multumesc.
cmandrei
Eu as spune cam asa ... atata timp cat functioneaza lasa-l asa.

As vrea sa-ti spun despre punctul 4 ... aia e pompa de servo cred eu ... dar poate ca ma insel totusi.
DrK
Pompa de servo este pe partea soferului, deasupra rotii.
andr3i84
@cmandrei,

Da intradevar, merge AC-ul, dar m-am gandit ca este mai bine sa intreb ca sa incerc sa previn decat sa ma trezesc intr-o zi ca s-a stricat. cel mai mult ma streseaza piesa de la punctul 2 - care are un joc foarte mare, parca sta sa se desprinda si nu stiu ce rol are blink.gif .
cmandrei
smile.gif
Din pacate eu nu stiu ce face acolo mufa aia ... masinuta mea are alt tip de motor ... dar practic "mufa electrica" se misca sau suportul ei de pe carcasa de plastic ? (s-ar putea sa fie alimentarea bobinelor de inductie ?)
andr3i84
Mufa se misca ( zic eu ), oricum am programare in service sambata viitoare ca sa schimb discurile, placutele si sabotii si o obtin mai multe informatii de la ei.

Multumesc.
hellcat
Radu, la diesel e valabil ce zici tu. Motorul sau e 1.4 16v.

punctul 4 - este pompa de servo...ce se vede in poza sunt urme lasate de vapori de ulei. Poti incerca o curatire cu o carpa.

punctul 2 - ce se misca este prinderea mufei propriu-zise, si la mine se misca la fel, deci nicio problema.

punctul 3 - nu e normal sa faca un bazait, acela e IAC-ul (idle air control). Daca te duci in service poti sa-l rogi pe cel care se va ocupa de masina sa-l curete.
andr3i84
Multumesc hellcat,

Stiu ca nu are legatura cu topic-ul asta dar nu stiu unde se incadreaza asa ca te rog sa muti acest post.

Acest IAC (idle air control) poate sa influenteze relanti-ul ( sa devina mai instabil )?!

hellcat
Exact, functionarea sa defectuoasa se traduce printr-un relanti fluctuant.

Poti sa-i faci si tu curatarea. Nu e greu. Il demontezi, in interior vei vedea ca un cui extrem de murdar si afumat. Il dai cu spray curatitor de carburatoare de mai multe ori, de fiecare data lasi sa se scurga mizeria si apoi il conectezi la loc.
andr3i84
O sa incerc sa-l curat singur daca zici ca e relativ usor ca la cati bani am bagat in ea anul asta si inca mai am.... blush.gif mai fac niste economii. Am observat ca nu ai specificat nimic despre stergerea lui,dor folosirea spray-ului, sa inteleg ca acel cui extern este mobil si nu trebuie miscat?!
hellcat
Da, lui i se mai zice si motoras pas cu pas. Are mai multe pozitii. Daca-l misti ar trebui dupa montaj initializat...decuplezi borna de la baterie cateva minute si apoi o pornesti si-o lasi la relanti iar cateva minute. Eu n-am facut asa ceva, am curatat cateva de astea fara sa-i deranjez pozitia. Oricum, cu spray dat bine se curata perfect.
Dar la tine daca zici ca si a inceput sa bazaie, posibil sa aiba o problema. Vezi dupa curatire ce zgomot mai face. Ia legatura cu laurentziu83, el a aprofundat problema iac-ului, pe la matiz era toata ziua cu iac-ul desfacut. smile.gif
andr3i84
Acum am iesit din ceata biggrin.gif , deci este motorasul pas cu pas. Acum imi aduc aminte si despre acel topic cu poze care de altfel era destul de explicit.
Multumesc.

L-am gasit in sfarsit.... icon_mrgreen.gif ( tutorialul lui cmandrei este pentru un alt tip de motor dar pentru motorasul pas cu pas sau idle air control cool.gif se procedeaza la fel).

http://www.reno.ro/Curatare-corp-clapeta-S...01-t110500.html


TRANCA
poz. 1 = detentor <=> componenta a instalatiei de aer conditionat, scade local presiunea si regleaza "producerea" aerului rece ... urmele de "ulei" indica eventual faptul ca exista pierdere de agent termic in acea zona... sau mai degraba "a existat", fiindca ai fi ramas altfel repede-repede in cateva zile fara "freon", si deci si fara aer rece ...

poz.2 = senzor presiune aer admisie <=> captor cu fixare simpla, direct prin garnitura... daca nu iese si cade, e bine... nu conteaza ca se misca relativ!

poz. 3 = "motoras ralanti" <=> regleaza cantitatea de aer necesara functionarii motorului la ralanti si pe timp rece ...

poz.4 = pompa de servo-directie <=> asigura presiunea hidraulica necesara pentru manevrare usoara directie ... petele de ulei indica o usoara neetansare a acesteia ... (dar urmareste sa nu fie cumva ajuns prin scurgere de ulei de la mufa presostatului instalatiei de servodirectie...fiind cazuri frecvente si de acest gen)

poz. 5 = furtun de presiune, componenta in instalatia de servodirctie... ptr. petele de ulei vezi explicatia de mai sus

Compresorul de aer conditionat este la capatul celor doua conducte de aluminiu (una mai groasa, si alta mai subtire) si care se pot vedea in poza cu piesa 5, la cca. 1 cm mai sus de coada cifrei "5" scrisa de tine)


... si oricum nu-ti face griji, ca la fotbal si masini se "pricep" toti! 04.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.