Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consuma ulei
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
SorinN
Salut, din pacate masina mea consuma ulei... Am 36.000 km, problema am avut-o din rodaj, cand a consumat 1l in 2000 de km. Am mers la service, la Ipso unde... mi-au testat-o pe calculator si au spus ca totul e ok si ca e firesc sa consume ceva ulei in rodaj (scrie si in manual). Problema e ca nu numai in rodaj a consumat ulei ci si dupa. La inceput am bagat numai Elf Competition dar intre schimburi lipsea cam 1 l. Am mai pus-o pe calculator de cateva ori, la Ipso, la Serus si la Automarcus, peste tot acelasi lucru: "nu consuma dar poate ca-i dai in goarna" - nu-i "dau in goarna" decat f rar. Oricum, am renuntat la Elf Competition si am trecut la Castrol TxT 10W40. La inceput s-a comportat f. bine, apoi a revenit la vechile obiceiuri, ba chiar acum, la 6000 de Km de la ultimul schimb mi se aprinde in bord senzorul de nivel de ulei. (cand se intampla acest lucru, din experienta stiu ca lipseste cam 1l). Masina nu mai este in garantie si oricum sa-i las pe ambulantii de serviceurile din Romania sa-mi umble in motor... nu-mi convine. Credeti ca un alt ulei ar putea sa-mi rezolve problema? Eu m-am gandit la un Aral 15W40. Pareri?
strumfuadi
da.

am io o parere: VINDE-O!

mie nu imi papa ulei decat cca 500ml intre schimburi (la 7500 le fac). shi asta la un motor de 180mii km..

deci mi se pare inacceptabil!
SorinN
Nu de sfaturi de genul asta am nevoie... In nici un caz nu as vinde-o. masina nu are nici 2 ani, si probleme nu prea mi-a facut. Mai bine-mi spui ce ulei ii bagi tu...
strumfuadi
ok. scuze daca am parut rautacios.. nu asta am vrut.. :?



de cand am luat mashina, am pus, in ordine:

- odata aral 10W-40

- odata aral 5W-50 (d'asta papa un pic, e FOARTE subtzire..)

- 4 schimburi de ELF ST 10W-40, cu care se comporta foarte ok!



daca a ta papa un 5W-40, incearca cu modelul ce am io acuma, s'ar putea sa nu se mai intample..
SorinN
De Aral 10W40 nu ai fost multumit? pt ca Elf-ul nu-mi mai inspira incredere...
Radu718
Esti sigur ca virgula consuma si nu pierde? S-au intalnit multe cazuri d-astea, inclusiv la masini noi (chiar cineva de pe forum a avut problema asta, dar era vorba de Megane). Si Miju a obsevat usoare pierderi...
SorinN
Am garaj si ca atare parchez in acelasi loc mereu... Sigur as observa o pata ceva. Deci SIGUR nu pierde.
VladSoare
Ce dracu' au testat pe calculator? Astia sint idioti? :shock:

Ce naiba, doar nu se asteptau sa diagnosticheze calculatorul pierderile de ulei !?!?!

Am auzit multe lucruri despre incompetentii din service-urile Renault, dar asta chiar ca le intrece pe toate.

Si chiar daca i-ai da in goarna, care-i problema? Eu ii dau la Symbolul meu in goarna de-i sar pistoanele prin capac si nu consuma pic de ulei.

Cretinii naibii... :evil:



O problema exista SIGUR. Or daca exista o problema mecanica, degeaba ii pui alt ulei. Alt ulei ar putea, cu putin noroc, sa amelioreze efectele, dar n-ar indeparta cauza.



Du-te la un service serios (neaparat altul decit cel la care ai fost), nu neaparat de Renault. In primul rind trebuie urcata pe elevator si investigat motorul amanuntit pe toate partile posibile si imposibile, trebuie sa vezi daca exista vreo pata de ulei cit de mica. Daca da, atunci vezi de unde vine. Poate fi o garnitura. Nu-i nevoie sa vezi balta pe jos. E posibil sa picure foarte slab si sa nu apuce niciodata sa se stringa pe jos. De altfel, in garaj doar o bagi si pe urma o opresti imediat, or pierderile au loc in timp ce motorul merge, de-aia probabil ca nu vezi pete pe jos in garaj.

Daca motorul e perfect curat si nu scapa pe nicaieri nici o picatura, atunci e nasol. Ar insemna ca e ceva in neregula in interior si arde ulei. Chiar daca masina e noua, am auzit de cazuri de motoare care veneau din fabrica cu segmenti lipsa intr-un cilindru. Erori de asamblare. Se intimpla si la case mai mari, chiar si la masini nemtesti (da, nemtesti, ai citit bine, nu sint nici ele scutite). Nu zic ca si la tine e la fel, dar te poti astepta la orice.



Din pacate, nu e o chestie de "do it yourself". Sau, ma rog, poate fi, daca esti suficient de dotat cu unelte si cu know-how, dar in general chestiile astea se fac in service.



Cit despre vinzarea masinii... intotdeauna m-am gindit ca asta nu e o solutie, pentru ca noul proprietar o sa descopere si el problema si o sa vina si el aici sa intrebe, si o sa-l sfatuim si pe el s-o vinda, si asa mai departe... biggrin.gif
Radu718
Nu cred ca este din ulei: majoritatea au ELF si nu prea s-a vaitat nimeni de problema asta...Imi pare rau, dar nu ai alta solutie decat maimutele: dar nu te duce la cele acreditate RR, ca te usuca, si, oricum, fac treaba de mantuiala...Primul lucru care trebuie facut: COMPRESIA. Dupa aia mai vedem...Banuiesc ca nu are rost sa discutam daca s-a facut schimbul de ulei corespunzator (cred ca ai fost de fata)
VladSoare
Intr-adevar, are dreptate Radu: fa-i intii un test de compresie. Asta se poate face si la un service non-Renault.

E o procedura destul de simpla si ieftina, merita sa incepi cu asta.
SorinN
Si cam care ar trebui sa fie parametrii?
octavianf
Sunt de acord cu VladSoare

De curiozitate: prezinta anumite simptome? Fum, trepidatii?
SorinN
Nu, absolut nimic de genul asta. De cand am masina nu am vazut niciodata sa oscileze acul turometrului (daca la asta te referi cu trepidatiile) Iar fum... la turatii f. mari scoate putin fum negru dar cred ca e firesc si nu cred ca are legatura cu uleiul.
Radu718
Parametrii la COMPRESIE nu sunt "batuti in cuie" Se pune problema identificarii pistonului care nu se incadreaza in "media" celorlalti. Se pare ca si o diferenta de 1 bar fata de ceilalti ridica semne de intrebare. Daca am spus prostii, nu ma supar daca ma corectati...Oricum, clar, primul lucru: COMPRESIA
Radu718
si inca o chestie: compresia trebuie facuta musai "la cald"...Cam intre 10 si 14 trebuie sa se incadreze...Daca e sub 10, incepe partea naspa...
SorinN
Am pe 11 programare la Ipso, o sa-i schimb iar uleiul si o sa-i pun sa-i verifice si compresia. Sper sa fie in stare sa faca macar asta cum trebuie. Mai ales ca nu mai am garantie...
Radu718
Inca o greseala, de ce la IPSO: ai bani? da-mi si mie cativa...Du-te, frate, altundeva...Ce kakat, ii faci o compresie, nu iti calculeaza eroarea logaritmica a vitezometrului...Si la mine in cartier, in Titan, are...
VladSoare
Si eu zic sa uiti de IPSO. Aveam o parere buna despre ei cindva, dar in ultimul timp au decazut foarte mult.

Plus ca sint scumpi ca naiba si nu te lasa sa vezi ce fac la masina. Chiar si numai pentru asta ar trebui scosi din calcul.
Radu718
Te lasa sa te uiti la masina, dar dupa ce te catelusesti pe la ei...Ok, uita de IPSO, fa-ti compresia intr-un service civilizat (vezi si tu cat cost pe la unul pe la altul) si schimba uleiul unde vrei tu...si cu baietii de la bloc, daca vrei...ce dracu e un banal schimb de ulei...pisa-m-as pe ea de garantia curului, fac cinste in ziua in care mi se termina garantia...
SorinN
@Radu718
Hai sa-ti spun de ce la Ipso: in primul rand eu nu pot sa-i sufar, daca cititi la topicul "bataie in directie" o sa vedeti de ce... Insa am vrut si eu sa-mi schimb bujiile si placutele de frana si m-am dus la Automarcus. Baietii mi-au schimbat repede placutele si apoi s-au apucat de bujii. Au adus un set nou, l-au pus pe banc dupa care mi-au zmuls - la propriu - capacul de plastic de pe motor si... ma rog si-au dat seama ca nici o cheie de bujii din service-ul ala nu se potrivea la masina mea. (bujiile sunt in niste tuburi cam de 10-15 cm si se desfac cu cheia de 14, nu 16 cum e la alte motoare. Asa ca au verificat codul masinii pe calculator si... concluzia: au facut comanda de cheie si bujii pt motoarele 1.2. La Ipso macar am intrebat si au spus ca au, nu trebuie sa astept 2 luni pana le aduc astia. Si daca tot ma duc acolo verific si compresia ca timp sa umblu pe la service-uri nu prea am...
Radu718
Mda...aici ne-ai incuiat un pic...desi, ca fapt divers, mi se pare un pic exagerat (stiu ca nu tu ai spus lucrul asta, ci mecanicii) sa nu poti sa desfaci o bujie, ca nu ai cheie. Da-o in colo, chiar asa speciala e cheia aia?
SorinN
Vorbesc f serios... La un moment dat unul din mecanici l-a intrebat pe altul daca nu are cumva o cheie de bujii de motocicleta. :shock:

Am stat cam o ora jumate acolo, timp in care vroiau sa-mi desfaca tot ce era in zona bujiilor... Cand am auzit le-am zis ca vreau sa plec!! sa-mi puna repede fisele inapoi!!!

Cheia nu e speciala de loc... Ar trebui o tubulara de 14 f lunga si f subtire "in carne"
Radu718
QUOTE
Am mers la service, la Ipso unde... mi-au testat-o pe calculator si au spus ca totul e ok

Concret, ce au facut? Si la asa-zisele teste, mai ai hartiile? Bine, cum vrei, da-i in colo, sa-ti printeze compresia si sa ne spui valorile...
SorinN
Iar in ceea ce priveste schimbul de ulei cu baietii de la bloc, iar nu e asa de simplu, pentru ca filtrul de ulei nu se schimba cu totul ci se desface in doua si se schimba nu stiu ce inauntru (sorry nu prea ma pricep). Practic carcasa ramane aceeasi, se schimba numai elementul filtrant.
SorinN
Da o sa va tin la curent, merci mult de sfaturi, nu m-a gandisem la verificarea compresiei... deci e util forumul asta.
Radu718
Am exagerat un pic, intentionat, dar il poti schimba la orice punct...La filtru nu e nici o filosofie, e vreo 250.000 lei filtrul...Multi baieti dupa forum l-au schimbat singuri, iti pot da mai multe detalii...Oricum, astea sunt nimicuri, fa compresia si vedem...
Ok , gata, sper sa nu fie compresia, ca se impute treaba...dar sa nu facem supozitii aiurea...Eu, in continuare, inclin catre o "mica" scurgere, care ar reprezenta "raul" cel mai mic...Asteptam testul.
SorinV
bai radule intre 10 si 14 mancalas ! ea are raport compresie 9 di ceva la 1 . ! ma rog nu stiu exact !

sorin n ! la mine cu primu ulei ( elf competition ) a papat ceva ulei nu stiu exact cat dar cert e ca imi indica la bord pierderi ! oricum nimik important ! de mentonat este forja permanenta la care a fost si este supus ! la actualul ( elf excelium ) nici un gram chiar daca e ma subtirel ! nu cred ca iti consuma un litru la 2000 km pt ca in cazul asta fumul din spatele tau ar fi ca la trabant !

strumfuadi : nu te supara ca iti spun da io nu dau o dacie supernova pe renou tau ! iar la cum ne zici tu ca merge inseamna ca e condus impinsa in majoritatea timpului ! ca sa nu mai zic ca nici in poza nu arata foarte bine ! nu vreau sa ma gandesc cum arata de aproape ! nu zic ca ale noastre sunt mai breze dar totusi n se pot compara ! imi cer scuze daca te simti in vreun fel jignit dar asta e parerea mea ! sunt deschis la argumente viabile si daca le aduci te asigur ca imi voi schimba parerea !

in alta ordine de idei eu am avut o groaza de probleme cu limbricul meu dar cred ca este doar ghinion ! daca ar fi sa imi iau alta probabil ca dupa ce voi face o pomana ceva imi voi lua tot reno ! raportul calitate pret/performante este imbatabil ! numa bine
Radu718
Ok, Miju, am spus ca nu ma supar daca spun prostii...Nu mai stiu de unde aveam ciferele astea...Asteptam testul si cu asta basta...
VladSoare
Raportul de compresie este intr-adevar 9 si ceva (cred ca 9,1 dar nu sint sigur), insa ei iti baga un manometru care indica presiunea din cilindru. Iar valoarea numerica a presiunii nu are nici o legatura cu raportul de compresie. Nu stiu cit trebuie sa fie la Clio, insa am facut testul de compresie la Ford cind l-am cumparat si aveam cam 12 bari in toti cilindrii, raportul de compresie conform fisei tehnice fiind 9,7.

Deci nu stiu cit ar trebui sa vada la testul de compresie. Principalul este insa sa fie egale (ma rog, cu o anumita marja de eroare) in toti cilindrii.



Cit despre masinile vechi, adevarul este la mijloc. Sint intr-adevar multe cazaturi pe drumurile noastre, insa exista masini facute acum 30 de ani si mai bine care sint adevarate bijuterii pe roti. De exemplu, daca as avea bani sa cumpar si sa restaurez un Jaguar E-Type, as fi cel mai fericit om din lume si cred ca nu l-as da nici pe trei milioane de dacii noi-noute. Sau un Mustang Mach 1. Sau o Alfa Giuletta. Deh, vise... smile.gif

Faptul ca o masina e veche nu inseamna ca merge doar impinsa. Daca ai timp, bani si pasiune, poti face dintr-o vechitura ceva cu totul deosebit.
strumfuadi
@SorinV
laugh.gif
pai nimeni nu ar da o supernova pe ea, nu eshti singurul.. ideea e ca nici io nu ash accepta schimbul..
in rest, din numarul meu de posturi cred k se poate vedea ca ma bag numai cand shtiu ceva referitor la respectivul subiect sau cand e rost de putzina caterinca shi descretzire de fruntzi..
nu imi laud nicidecum mashina.. nu e perfecta shi nici nu ar mai putea fi dupa 20 de ani.. insa motorul (conceptzie 1968 - prima oara a fost pus pe un Renault 16 TS) are "doar" 180mii km shi se mishca superb..
au fost nishte motoare care sa te tzina o viatza. (ceea ce nu mai este cazul acuma..)
consumul de ulei pe care l'am dat este REAL..
daca tu vrei sa scriu ca consuma 3 bai de ulei intre schimburi doar ptr ca e veke nu e ok..
whatever, o tzin ptr ca nu ma lasa inima s'o dau pe cca 1000 ioroi cand shtiu cum merge shi ce poate sa faca..
probabil cand voi mai prinde un pic de cheag o voi da, mai pun vreo 3500 shi dau avans la un megane II estate..

PS: in poza, mashina e nespalata de 6 luni..
octavianf
Verificarea asta nu se poate face la orice centru ITP?

Apropos de masini vechi: am vazut si mers cu unele super.
VladSoare
Acreditare pentru ITP au toti ciumetii, asta nu inseamna ca stiu sa lucreze ca lumea.

Dar daca intrebarea era daca poti s-o faci si intr-un service non-Renault, raspunsul e da. Mecanicul nu are nevoie de cunostinte specializate de Renault, el doar iti scoate bujiile pe rind si baga in locul lor un manometru, in timp ce ajutorul lui da la automat.

Se scoate si cablul de la distribuitor, pentru ca motorul sa nu porneasca.

Ideal ar fi ca in afara de asta sa scoata si siguranta de la pompa de benzina, apoi sa porneasca motorul si sa astepte sa se opreasca. In felul asta se asigura ca nu intra benzina in motor in timpul testului, pentru ca scoaterea fisei din distribuitor impiedica numai aprinderea, nu si alimentarea.



Dar ma rog, astea sint detalii. Ideea e ca procedura e universala si poti sa mergi la orice service in care ai incredere.
SorinN
Ba da, si cred ca o sa ma duc maine la un astfel de centru pentru ca nu mai am rabdare sa astept pana pe 11 cand ajung la Ipso
RCS
Legat de consumul de ulei trebuie avut in vedere doua ,,chestiuni'' :

- sa bagi doar uleiul recomandat de catre constructor, nu ma refer la firma ,,elf'' ci strict la caracteristicile uleiului. Daca zice 10w-40 pai dinala sa bagi si nu sa pui ulei sintetic 5w-50 ca sa vrei tu sa bagi musai sintetic. Caz concret: am bagat la un audi 80 din 91, 0w-50 si l-a papat imediat ca deh am vrut si eu sintetic iar cand am revenit la uleiul recomandat de firma totul este ok !

- cand schimbi uleiul vezi ca nu cumva mecanicii sa puna ulei peste max deoarece exista riscul ca uleiul incalzit sa-ti arda simeringurile din cauciuc din blocul motor si atunci sigur masina papa ulei fara sa scoata fum deloc (spun asta din proprie expreientA)

Legat de serviceurile Renault, ma refer la cei din Arad, sunt ..............in plop si plopul este in aer tongue.gif tongue.gif tongue.gif . Caz concret: am de aproape 2 ani o problema la motor si nici pana acuma nu stiu meseriasii ca are ? Fara comentarii ! :x
strumfuadi
ce problema..?
RCS
Pe scurt: dimineata masina nu porneste la prima cheie nici moarta in schimb iarna ba ! In ultimul timp am descoperit ca daca pun contactul pana se sting becurile la bord si il iau dupa care a doua oara pun contactul si ii dau la demaror masina merge ! Mecanicii mi-au schimbat pompa dar degeaba. Tot pun testerul la service pe ea dar nu-i da de hiba ! Ghici ghicitoare ce-i ?
VladSoare
Si eu zic ca asta e simptom de pompa, dar cred totusi ca s-au cam grabit s-o schimbe. Ar putea fi releul pompei.

Iar daca e un releu defect, asta nu se vede pe tester.



Ai in manual o schema cu releele? Ar trebui sa fie acolo unde sint listate sigurantele. Daca nu, atunci poate il poti identifica vizual, poate are un simbol pe el sau in dreptul lui. Eu zic ca nu e scump si merita sa faci o incercare si sa-l schimbi.
RCS
Sa schimb releul de la pompa ? Intrebarea mea este daca respectivul releu este sau nu bagat in carcasa aia de pastic de la pompa sau este separat in alt loc la masina ? :?
RCS
Gata m-am lamurit: releul; respectiv este in zona tabloului electric ! :wink:
octavianf
Si mie imi facea figura ca invartea si nu pleca.

Mi-au zis ca pt a prinde cauza trebuie sa incerci cel putin 10 s ca sa se inregistreze eroarea si cauza in calculator
VladSoare
Asta e valabil daca e o problema cu vreun senzor sau injector sau altceva legat de gestiunea alimentarii sau aprinderii. De exemplu, daca nu porneste din cauza senzorului de pozitie a volantei.

Daca insa e un releu, sau o mufa slabita, sau pompa, sau altceva de genul asta, nu se inregistreaza nimic.
VladSoare
L-ai gasit? Super!

Incearca sa stai cu urechea linga el in timp ce altcineva pune contactul. Ar trebui sa auzi un tacanit slab. Daca la primul contact nu-l auzi iar la al doilea da, ai gasit vinovatul.
RCS
Am sa fac chestia asta si daca descopar ceva dau de veste ! Merci oricum pentru informatie ! laugh.gif
Radu718
Ce cifre au iesit?????
RCS
Care cifre ?
VladSoare
Cred ca e vorba de presiunea din cilindri, aia despre care vorbeam la inceput. Sorin era programat la IPSO ieri.
SorinN
La Ipso sunt programat pe 11. Ieri l-am trimis pe taica-miu cu masina la service-ul ala nou din Vitan, unde se poate face orice fel de verificare asupra masinii.... surpriza! nu au avut cu ce sa-mi desfaca bujiile!!! laugh.gif Ma c..c in ea de masina si de service, parca am unicat!! Astept vizita de la Ipso.
RCS
Pai daca nu au o amarata de cheie pt bujii ce pretentii sa mai avem de la respectivul service! Fara comentarii ! :x
SorinN
Problema nu am intalnit-o numai aici... am mai spus de fapt... Nici cei de la Automarcus (service & dealer Renault) nu au fost in stare sa-mi desfaca bujiile din acelasi motiv.
VladSoare
A, eu ramasesem cu impresia ca ieri la ora 11. Deh, batrinetea... biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.