Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum se conduce un Symbol dCi ?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
kobe
Spuneti-mi va rog, cam in ce turatii va tineti motoarele ? Ma refer la un stil cuminte si fara aere de "sportizitate".



2000 de rot/min ?



La cate turatii schimbati in general treapta de viteza ?

La ce turatie motorul se considera a fi subturat ?



multumesc
dorin
Salve

De obicei eu stau cam in 2000 - 2500 de ture. Avand in vedere ca pe la 2000 ai cuplul maxim, cam pe acolo se schimba viteza. Uneori mai urc si spre 3000 ..dar mai rar ..mie mi se pare ca raspunde destul de bine in intervalul 2000-2500

Oricum eu nu am observat sa aiba probleme nici pe la 1800, asa ca ..fiecare cu stilul lui. Motorul mi se pare ca raspunde cel mai bine intre 2000 si 2500
strumfuadi
pai...cam la orice motor, ideea e ca dupa ce schimbi intr'o treapta superioara sa cazi pe turatzia de cuplu maxim... adicca shimbi pe la 2500-3000, pentru a pica pe 2000.. asta pentru a trage cel mai bine..

acuma...desigur ca daca eshti intr'o depashire, nu te mai gandeshti sa schimbi astfel incat sa pice pe cuplu maxim, ci te duci inspre turatzia de putere maxima a motorului (continui sa accelerezi pana la 4000 in cazul vostru cu diesel'uri)
Bob
Eu pot sa-ti spun ca de obicei tin motorul (in oras) pe la 2500 dar mai urc si pe la 3000 rot/min, in afara localitatii pe la 3500 rot/min sau mai mult, depinde de talpa pe care o dau.
kobe
spuneti-mi si mie o smecherie va rog: cum va dati seama de consumul masinii?



mie imi afiseaza numai numarul de km parcursi , asta e tot ce poate sa imi arate masina sau nu stiu eu pe ce butoane sa apas ?
Bob
Super simplu. Mergi la benzinarie, faci plinul, dai talpa, mai mergi la benzinarie, iara faci plinul, citesti km percursi si regule de trei simpla. Simplu nu? smile.gif
Dem
Motorina face multa spuma si pompa declanseaza cu toate ca, cu rabdare mai poti baga cm 3 litri pina sa vezi "oglinda", dar nu e recomandat, cica.

Asa ca azi e un plin maine e altul cu 2-3 litri mai mult sau mai putin

deci calculul are eroare grosolana la un 200-300km parcursi

In fine calculele de consum cele mai relevante, zic eu sunt:

1. numai in oras unde a mea sare de 6 litri (cit e scris in carte) cu masina goala! ce daca e iarna, dar vara ca bagi si AC-ul?

2. afara la mersul constant cu 120-130 cind zic eu consuma undeva spre 7 litri %

O verificare exacta e greu de facut fiindca fara sa vrei mergi si cu 70 si cu 130 la un mers afara. Ar trebui sa faci plinul la intrarea pe autostrada si la iesire din nou.
dingo
ohmy.gif

acu pe bune.... rodajul la diesel e 3000 km... grija mare la turatii... in rodaj sa nu treci de 2500 ture la mers intins... apropo de consum, mie in rodaj mi-a consumat mai mult decat la manual... cam 4,5% inafara si in oras habar n-am :?



am fost atentionat de oameni care stiu masini sa fiu atent cu rodajul... daca o omori in rodaj... consuma pe urma de rupe... asa mi s-a zis... :shock:



ca sa iti faci consumul cat de cat fa asa... faci plin la statie pana se opreste pompa singurica... nu mai pui nimic... baga kilometri... pe urma la aceeasi statie aceeasi pompa bagi pana se opreste ea singurica.... ar trebui sa fie mai exacta metoda... decat aia cu vezi oglinda care nu se recomanda... :roll:



vezi ca dupa rodaj o sa ai consum ca la manual cu conditia sa nu o fugaresti... 100 inafara consuma 4l a mea cu tot cu AC... Oricum, motorul ajunge la performantele pt care a fost proiectat la 6000 km... asa ca ai rabdare...
xexe
eu in oras schimb cam la 2000 - 2300 de ture

cel mai mult imi place viteza a 3 a care merge bine de la 30 de km pana la 60 (asa mi se pare mie).

in oras imi consuma cam 6,2 - 6,4. Bag benzina pana sare pompa si apoi incet doar pana da sa curga prima data.

in afara am mers cu 100-130 si mi-a mancat 5,4 (la destinatie am mai mers vreo 30 km prin oras si as pune si bucurestiul cu iesirea si intrarea inca vreo 20km).
dorin
QUOTE
Bag benzina pana sare pompa


Eu zic sa mai incerci si cu motorina ..ca vad in semnatura ca ai DCI :twisted:
xexe
ai dreptate!! :oops:

o am doar de o luna jumate'
dorin
Stai linistit ..glumeam ! biggrin.gif
Dem
Una dintre probleme este conducrea dCI-ului iarna. motorul se incalzeste greu. iar supraturarile cind e rece se zice ca nu iar fi benefice.

Cind pleci dimineata de la un -5°C pina se misca acul termostatului mergi 1/4 de ora buna. Ce sa fac ca sa il protejez?

Se recomanda pornirea incalzirii habitaclului direct la pornire? sau e bine sa dirdai de frig vreo 5-10 min sa-l lasi sa se incalzeasca bine.

se recomanda mersul usor subturat in primele minute cind motorul e f. rece? voi cum faceti?
VladSoare
Subturarea nu e buna nici la cald nici la rece. Mai ales la rece. Condu-l linistit, fara accelerari puternice sau bruste, dar nu subturat; nu trebuie sa cazi nici in extrema cealalta, ca nici aia nu e buna. smile.gif



Poti sa pornesti incalzirea, ca nu-l afecteaza. Apa trece oricum prin calorifer, indiferent de pozitia butonului. Nu e ca la dacie, unde daca tineai butonul pe "rece" il ajutai sa se incalzeasca mai repede. Da-i drumul pe cald de la inceput si gata; cind are caldura de dat, iti da. La urma urmei, si climatizarea automata tot asa face.



Impotriva dirdiitului exista in comert huse de scaune incalzite electric, care se alimenteaza de la bricheta. Nu mai stiu cit costa, dar am vazut intr-o oferta recenta de la Metro si aratau foarte bine in poza. Ma tenteaza si pe mine o chestie din asta.
VladSoare
Sorry, era de la Augsburg pliantul, nu de la Metro.
ess1902
pt dci ..iarna ..eu aplic regulile de la rodaj..nu trec peste 2500 pana ce se misca acul..dupa aia progresiv....fara accelerari bruste .am inteles ca incalzirea pe loc, la ralanti ar fi chiar daunatoare pt catalizator..eu oricum nu procedez asa..dar 30 sec ,1 min tot stau pana ma pun in miscare...cam asta ar fi
dingo
QUOTE
am inteles ca incalzirea pe loc, la ralanti ar fi chiar daunatoare pt catalizator..


Chiar? Poate cineva sa confirme asta? Io nu prea cred.... Adica nu vad de ce... oricum, incalzirea pe loc mi se pare cea mai indicata... macar 2, 3 minute... si pe urma mers de baba... fara turatii....
VladSoare
Asa e, dar indirect.

Catalizatorul este foarte sensibil la compozitia gazelor de esapament si la temperatura. Cind e rece, el nu prea are nici un efect. Reactiile pe care trebuie el sa le catalizeze nu se produc, iar compusii care ar trebui sa se elimine se depun pe peretii lui. Plus ca atunci cind motorul e rece, amestecul e mai bogat. Din cauza asta catalizatorul trebuie adus cit mai repede la temperatura lui de lucru. Or daca stai pe loc la ralanti si astepti sa se incalzeasca, motorul se incalzeste mai greu decit daca pornesti cu el rece. Mult mai greu. La mine am observat ca diferenta e de citeva minute bune.
dingo
Corect, nu m-am gandit la asta dar are sens...

Mersi, cred ca voi schimba stilul de incalzit motorul...
VladSoare
... dar sa nu cazi nici in extrema cealalta. Trebuie lasat vreo 10-15 secunde vara sau 20-30 de secunde iarna, ca sa apuce sa se unga bine inainte de a pleca de pe loc.
dingo
Normal ca da... o las sa mearga...

Pana acu faceam asa...vorbim de iarna grea... porneam motoru.... pe urma o curatam de zapada... razuiam geamurile de gheata etc...lopata la zapada in jur daca era cazul... trageam de timp... adica...deh... apucaturi de fost posesor de dacie....

inca nu e zapada... acu o las cam un minut la relanti... pana sa pornesc... ca trebe sa se duca uleiul pe unde are el treaba... la catalizator nu m-am gandit niciodata... de aia am fost mirat initial... oricum, explicatia ta m-a luminat.... mersi inca o data...
itharangus
Eu de regula schimb viteza la 2500 rpm (ca in rodaj)(exceptie: pe autostrada in ultima viteza, peste 110kmh). Motorul are un cuplu suficient de puternic ca sa mergi intre 1700-2500 rpm, chiar daca are doar 65 CP. Astfel reusesti sa ai un consum mic si sa nu chinui motorul (subturat sau supraturat).

Ca la o turatie mai mare ai putere mai mare nu stiu daca e adevarat...

Astfel in oras, consumul e de 6/100 plus/minus 0.5l, iar afara 4.2 l/100.

De alimentat ma duc la OMV (astfel sunt sigur ca nu voi avea probleme cu injectoarele).

Ulei folosesc TOTAL 5W40 (sintetic), schimbat la 13-14000km. (in Franta e 30 euro 5l, la noi 2mil lei 5l la Praktiker).
m-p-h
Motorul diesel, trebuie tratat diferit fata de cel pe benzina.
Iarna, cum se si spunea mai sus, trebuie lasat sa mearga un pic, pentru a se unge piesele si pentru ca, uleiul sa nu mai fie vascos dupa o noapte de stat in frig).
Pana se incalzeste motorul merg cu a 5-a ca sa nu il fortez, asta pret de max 10 minute.
Iar la capitolul schimbat viteza, diesel-ul are avantajul ca are plaja foarte mare, intre 1200 de ture si 2800. In mod normal poti schimba vitezele in aceasta plaja. Dar cel mai bine este sa schimbi la 2000 de ture. Cand trebuie sa depasesti si ai nevoie de putere, .... ii dai ca nu este un carton de oua si nu se strica ... acum depinde cat ii dai si cat timp o tii la turatii mari.
Race
1600 RPM inseamna "plaja foarte mare" ? Si nu stiu la ce plaja te referi.Turatia la care se poate folosi motorul e de la 1000 pana la 4500-5000 in functie de motor,iar pentru performante peste 3500 pana la limitator.Cu 1200-2800 habar n-am la ce te referi...
sorin
@m-p-h
Numai prostii spui.Astea or fi concluzii de-ale tale?Cred ca motorul rece tot tremura intr-a 5-cea.Ce ai vrut sa spui cu plaja aia?Adica schimbi vitezele incepand de la 1200 rpm?Jesus!!!Cel mai bine este la 2000? laugh.gif
Mai devreme sau mai tarziu te astept la topicul cu "Mi-a picat turbina".
__________________________
1.9 dCi
Laurentziu83
Motorul e mult mai fortat cand e subturat decat cand e supraturat. Ia incearca sa mergi cu o bicicleta semicursiera si sa pleci de pe loc de pe pinionul mic (echivalentul la a 5-a), sa te vad atunci cum transpiri. cam asa se simte si motorul tau, sa stii. eu as aplica regula de la passat din manual: la pornire se lasa 10-15 secunde sa ajunge uleiul peste tot la motor (motorul a fost conceput ca sa reziste cu brio in secundele alea fara ungere, dar daca incepi sa-l turezi ca tampitu' se schimba ecuatia), apoi se pleaca de pe loc, dar nu se folosesc turatiile mari in prima parte a drumului, adica pana se ridica acul putin peste minim (acul oricum e gradat de pe la 50 de grade, antigelul daca are ori 10 ori 30 de grade la fel indica acul) atunci incep sa-l turez mai tare, si pot sa fac ce vreau cu el cand ajunge la temperatura de regim.
Mi se pare o mare tampenie sa schimbi la 2000 de ture. Scrie intr-adevar asta in multe manuale auto dar e aiurea. Normal se va urmari ca dupa schimbarea vitezelor acul turometrului sa cada in zona cuplului maxim la diesel si se va simti muult mai bine motorul decat daca il "protejezi". E diesel, intr-adevar, dar se poate merge foarte bine in turatii ridicate cu el, doar de asta a pus producatorul limitare.
Eu la Passat de ex am cuplu maxim la 1900 de ture, turatia maxima la 4750. Eu intai turez pana la 3000 de ture, apoi schimb in treapta superioara si turatia cade cam la 2200 de ture. Asa merg optim (simt motorul ca trage bine) si pot sa ma bag linistit in depasire la turatia asta fara sa retrogradez. Pot sa merg si cu 1700 de ture, dar nu cu masina plina si la deal. si nu va feriti sa mergeti cu a 1-a daca sunteti prin parcare, am mers si cu a 1-a subturat, daca mergeam cu a 2-a se amplifica fenomenul.
Regulile de mai sus sunt valabile si la cel pe benzina (eu n-am condus dci niciodata, dar am cateva mii de km pe diesel).
Concluzie: mai bine uiti sa treci intr-o treapta superioara decat sa te grabesti sa schimbi. Consumul (poate) putin sporit va fi compensat de o utilizare optima a motorului. Motoarele diesel de azi nu sunt omorate de turatie, sunt facute sa reziste, si eu mai turez uneori in limitare ca sa-l mai "curat".
Si sa nu uitam ca cele mai multe probleme le au cei care merg "economic" nu cei care nu se tem de consum mare.
si faza ca strici turbina e adevarat: daca te uiti la motoarele diesel care sunt accelerate de la 1000 de ture in sus ai sa vezi ca scot fum, fum cauzat de arderile incomplete. o parte din fumul ala (particule din el) se depune pe paletii din turbina, care se strica la un moment dat. Si te poti trezi ca nici nu intra in garantie turbina daca o desfac baietii si gasesc cocs in ea.
andreir
De ce se jigneste atat de mult pe acest forum? Ma rog.. unde moderez eu nu se face asta si ajuta.

Acum ontopic:

Sunt cateva reguli utile pentru condusul oricarui diesel modern (care implicit are si turbina):

1. La pornire iarna nu e necesar si nici bine sa stai mai mult de 30 de secunde la ralanti. Nu se va incalzi motorul. Se va face o ungere slaba DUPA cele 30 sec samd
Porniti si mergeti linistit si veti incalzi mult mai eficient motorul. Valabil chiar si la benzinare

2. Schimbatul treptelor e recomandabil sa il faceti la sau peste 2500 rpm pentru a "cadea" pe minim 2000 rpm.

3. Cuplul maxim nu se obtine DOAR la 2000 rpm ci pe o plaja incepand de la 2000 rpm undeva pana spre 3000 rpm.

4. Cand zici ca e prea mult 2500 - 3000 rpm pentru Bucuresti sau stiu eu, e o greseala. Sau ca e prea turat. Depinde cum il aduci la 3000 rpm. Daca il aduci in 3 sec. in a 2-a de la 2000 rpm la 3000 rpm l-ai cam turat. Daca il duci in 5-6 secunde e ok chiar si pentru consum. Turatiile astea care pentru unii par mult pentru diesel ajuta la evitarea depunerilor pe galeria de admisie post EGR si evita surge-uri in turbina.
sorin
Nu se jigneste andreir dar asa poti raspunde toata ziua politicos la ineptiile unora care nu citesc nici o fraza sau nu dau nici un search pe forum doar incep sa posteze,si ai vazut si tu ce scriu,nu?
__________________
1.9 dCi
Laurentziu83
adevarul e ca am ramas si eu masca cand am auzit de mersul cu a 5-a la viteze mici. nu va mai luati dupa ideile vechi, dupa vremurile cand dieselurile se puneau numai pe tractoare si camioane, cand era diferenta enorma dintre "gol" si "sarcina", de ceva tone bune, nu ca la noi unde e diferenta dintre masina goala si 5 persoane si bagaje. Cele de marfa au rapoartele mai scurte la CV, primele trepte sunt pt sarcina si ultimele pt mers la gol. la tractorul clasic U650 (il vedeti peste tot pe sosele), daca n-are remorci se poate pleca de pe loc cu a 5-a si inca foarte tare, de ramai prost ce agil e. Btw, are tot 65 CP ca si Dci-ul, dar diferenta o face cutia de viteze, care e scurta, iar el de 60 la ora nu cred ca trece. asa ca nu comparati motoarele diesel de pe camioane cu cele de pe masini. la masini nu e folosita la fel de mult aceasta putere, pur si simplu n-are rost.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.