Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Demontare tambur Clio
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
VladSoare
Salut.



Vreau sa curat sabotii cu niste spray de frine, pentru ca am citeodata un zgomot si banuiesc ca e ceva mizerie pe acolo. Problema e ca nu stiu cum sa ajung la ei. Am scos roata, iar in mijloc, sub un capacel, se afla un surub imens, de 30 mm, foarte puternic strins.

Ce fac in continuare? Desfac surubul ala? Dupa aia o sa iasa usor capacul?

Mai e si altceva care trebuie desfacut?



Multumesc.
SorinV
desfaci surubu ala imens dupa care daca ai noroc tamburu iese foarte usor ! mai are o saiba mare ! rulmentii sunt cilidrici nu conici si prin urmare la strangere ar fi indicata o cheie dinamometrica ! mie asa mi-au strans ala ! ca idee ar trebui sa aiba un semn de vopsea ( ca un sigiliu) daca repozitionezi semnu ala ai cam acelasi cuplu ca si inainte ! evita totusi sa dai prea mult spray pe senzorul de abs si in nici un caz nu freca sau mai stiu eu ce daca o sa cutreti si mecanic !bafta !
VladSoare
Nu vreau sa frec, stiu ca praful de la frine e nociv. O sa dau numai cu un pic de spray.

Mersi pentru raspuns. O sa revin dupa ce incerc din nou.
VladSoare
Am desfacut surubul. Mama, dar ce tare era strins! A trebuit sa pun peste minerul cheii o teava lunga, ca alea pe care le folosesc la vulcanizari cind sint prezoanele prea strinse. smile.gif

Si chiar si asa m-am chinuit. Era cit pe ce sa renunt. smile.gif



Dupa aia insa tamburul nu a iesit. A inceput sa se miste un pic (extrem de putin insa) dupa ce am scos surubul, insa nu vrea sa iasa prin tragere. Am observat ca sub el e un fel de saiba "deschisa", adica nu e un cerc complet, ci cam 80% dintr-un cerc, iar capetele sint putin mai late si au cite o gaura. Ar putea avea vreo legatura saiba asta curioasa cu scoaterea tamburului?

Sau trebuie doar sa trag mai tare de el?



Thanks.
SorinV
trage mai tare ! si la mine s-a intamplat sa fie intepenit ! tragi mai tare ! saiba aia tre sa fie perfect perpendiculara pe axul de la rulmenti ca altfel nu iese !
dorin
din descrierea ta, saiba aia este o siguranta

daca are niste gaurele in capetele mai late, se scoate bagand un fel de patent cu varfuri ascutite in gaurele si largind putin ..sper sa nu ma insel dar eu asta cred ca e ..

P.S.

eu te sfatuiesc sa scoti intai saiba aia si dupa aceea sa tragi

sunt aproape sigur ca este o siguranta si nu o saiba ...
David
Saiba Zeger o fi?
VladSoare
Nu stiu. Ce-i aia saiba Zeger? :oops:
David
Asa se numeste oficial saiba pe care ai descris-o smile.gif
reno-Axel
[attachmentid=1627429478]Salve,

23.01.2008 - KM 126.000 am inlocuit tamburi si sabotii la masina din semnatura;
Tamburii au venit cu tot cu rulmenti montati;

Mihai
andreimarinoiu
o gramada de bani:((
dar de ce au trebuit schimbati?
reno-Axel
Salve,

@andreimarinoiu - pai uzura, asta a fost cauza......

Mihai
k0b3
Tamburii erau chiar atat de afectati? Stiu ca de obicei se schimba numai sabotii....
R19/16v
Tamburul are "carne" vreo 2-3mm pe diametru. Se uzeaza si el; nu la fel de des ca sabotii, dar se uzeaza.
RazvanF
Tamburii din imagine sunt pentru Megane mk1 din 1996, se potrivesc la masina din semnatura?
espacern
Nu se potrivesc pentru ca nu contin coroana de ABS......daca alte dimensiunii sunt echivalente.
RazvanF
Cand am schimbat rulmentii la tamburii mei am putut da jos coronita de abs.
La acest capitol nu ma pricep, ce ar trebui sa ii zic sa masoare la tambur sa stiu daca sunt de aceeiasi marime ca ai mei, din ce am cautat pe forum am gasit la Megane mk1 ca ar avea acelasi sistem ca si la Clio, Bosh sau Lucas. Eu unu am Lucas.
Difera tamburii de la sistemul Bosh fata de cei de la Lucas?
alexandru_man
QUOTE(dorin @ 23 Jun 2004, 10:36)
din descrierea ta, saiba aia este o siguranta
daca are niste gaurele in capetele mai late, se scoate bagand un fel de patent cu varfuri ascutite in gaurele si largind putin ..sper sa nu ma insel dar eu asta cred ca e ..
P.S.
eu te sfatuiesc sa scoti intai saiba aia si dupa aceea sa tragi
sunt aproape sigur ca este o siguranta si nu o saiba ...
*


daca scoti acea siguranta ai sa ramai in mana cu rulmenti eventual si cu bilele cilindrice pentru ca este siguranta de la rulment. tamburul iese greu din cauza ca saboti inca freaca pe el. daca nu ai o presa de scos tamburul apuca tamburul cu mana dintr-o parte si in cealalta bati cu un ciocan usurel si in timpul asta tragi de tambur spre tine. ai grija daca freaca sabotul prea tare in tambur cand il fortezi risti sa demontezi sabotul sau sa rupi vreun arc,daca nu reusesti sfatul meu ar fi sa slabesti cablul de la frana de mana si asa vei reusi sigur
kretzu77
Cred ca nici nu mai are masina de acum 11 ani.
Ciocanul de cauciuc e sfant din cate am observat pe la mecanici.
Cateodata pun mana si pe cate un ciocan mai sanatos, daca nu merge si nu merge.
andutu
Pam pam,deci am desfacut azi tamburii in principiu sa verific uzura lor si sa curat tot ansamblul deoarece aveam un scartait deranjant cand eliberam frana.
Am desfacut tot cand sa pun la loc ansamblul dau sa apropii pistonasii ca sa pot baga la loc mecanismul si ce observ ca atunci cand ii apropii iese cate putin lichid.Am stat anilzat sigur nu e normal asa ceva blink.gif panica panica.Acum imi este frica sa mai merg si cu ea asa ma tot gandesc ca daca incepe sa curga si cand apas pe frana o incurc din fericire curge doar cand apas pe ei in interior nu si cand apas frana.
Am nevoie de un sfat ,
Vreau sa schimb ce e pe acolo urgent.Gasesc la reprezentanta garnituri? sau e recomandat sa schimb tot pistonasul.
Daca tot il schimb vreau sa schimb si lichidul de frana.
Am gasit pistonas TRW 64 lei , si lichid de frana tot TRW DOT4 sunt ok?
La reprezentanta o sa imi dea sigur lichid DACIA , are cineva si pistonasul cu totul cat ar costa?
Am citit pe la colegi de la megane ca nu se mai gasesc garnituri, se schimba cu totul, am gasit garnituri pe site-uri la 17 lei dar sincer nu ma incumat sa pun asa ceva.
Tot sistemul de franare este TRW.
[attachmentid=1628002771]
espacern
Daca curge lichid pe la garnitura exterioara inseamna ca trebuie schimbata garnitura interioara de la piston......nu cea exterioara care are mai mult rol protectie decat de mentinere presiune.
Daca conductele sunt OK poti incerca o reconditionare prin demontare si curatare interioara+schimb garniturii.......sau schimb cu altele noi complete.
andutu
101 Lei , Lichid frana + Cilindru + furtun pentru aerisit si schimbat lichid.

[attachmentid=1628003050]
espacern
Ideal este sa schimbi totul in pereche....dupa posibilitati.
andutu
In toamna schimb si sabotii , mi se pare ca sunt cam tociti , desii am 50k km.Celalalt nu avea absolut nimic, acesti cilindrii intra in consumabile? am vazut kituri cu saboti arcuri + acesti cilindrii.
RazvanF
Cam da, dupa un timp scapa lichid. Eu am schimbat tot, cumparat set cu saboti, arcuri, cuie, cilindri, tijele autoreglabile.
La fel era si la mine, scapa doar la retragerea cilindrului. Am preferat sa schimb tot. Gasisem kit de reparare cilindru, dar am preferat cilindrii noi.
andutu
pai asa am gasit si eu garniturile alea, dar la fel am zis sa iau unul nou, cu franele nu te joci.
Meridian Sud= 210 Lei cilindrul .....................................
andutu
[attachmentid=1628003474]

L-am schimbat am desfacut destul de usor,mai greu a fost sa il scot ca era plin de rugina dar s-a reolvat cu cateva ciocane.
Am gasit o faza pe youtube si anume , se cauta o bucata de punga si la borcan pui acolo peste capac si chestia aia astfel incat sa fie etans si numai curge lichidul de frana, o sa curga putin la inceput dupa care se opreste asta pentru cine mai demonteaza contucte.
Aici operatiunea.
https://youtu.be/O5fdTL8wk3w?t=2m55s
RazvanF
Ai dat cu putina vaselina de cupru in locurile unde freaca sabotii? Curatat tija autoreglabila? Acum mi-am adus aminte de astea doh.gif aaa...si piulita de 30 stransa la 70Nm.
p.s lasa lichidul sa curga, numai sa ai in ce sa il colectzi, pana pui cilindrul nou ajunge si lichidul proaspat la capat de conducta biggrin.gif
andutu
Din pacate i-am dat cu vasilina normala unde freaca sabotii(nu am avut) dar dupa uzura sabotiilor o sa desfac in curand din nou.Am scapat de scartaiutul acela enervant deocamdata.De curatat am curatat tot, inclusiv tija,si piulita de 30 a fost stransa la 70kg nu Nm smile.gif)) am topait pe cheie.Inca nu am o cheie dar poate o sa imi cumpar.Dar stiam ca trebuie la 170 nu 70
Am zis sa nu las sa curga chiar asa , nu am vrut sa ma grabesc sa il pun la loc, imi place sa lucrez incet , am frecat acol unde intra cilindrul si cu smirghel pentru ca era rugina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.