Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intretinere injectoare la dCi
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
yo2leo
Fratilor va spun ceva...poate unii dintre voi stiti.....imi cer iertare....motoarele diesel in special dci,sunt foarte vulnerabile la apa din motorina...:

1 MOTORINA sa fie numai euro 3(0,035%sulf) SAU EURO 4 .... la LUKOIL scrie pe pompa lucrul acesta-si aici subliniez inca o data eu numai de acolo am bagat motorina...si la schimbarea filtrului de motorina nu am avut nici o picatura de apa....este bine sa fie schimbat cit mai des.....

2 Pe perioada de iarna NU LASATI REZERVORUL GOL! el trebuie sa fie intodeauna peste jumatate ...,pentru a nu produce condens si de aici picaturi de apa...(cartea tehnica aminteste lucrul acesta)

3 La aprinderea becului de bord care arata apa in filtrul de motorina(doamne fereste) se opreste imediat ,se da jos filtrul de motorina se goleste de tot ...este bine daca se pate sa fie suflat sau scuturat bine sau incalzit putin pentru evaporarea apei...dupa care se monteaza la loc si se merge la cel mai apropiat magazin piese import si se schimba!

Am vazut multi care au dci care au alimentat de unde au putut...si motorina de care au gasit....li s-a aprins becul martor de bord si ei au continuat drumul.....au ajuns la service renault....aici au trebuit sa schimbe filtrul+injectoare+tevi+ rezervor(100.000.000 lei) + manopera

CONCLUZIE-----VERIFICATI CE MOTORINA BAGATI---CERETI BON FISCAL DE LA STATIA PECO CARE SA ATESTE CA ESTE EURO3 MOTORINA-cei ce va vor da lucrul acesta fiti siguri pe ei! SI NUMAI DE LA O ANUMITA FIRMA SA BAGATI MOTORINA----- VERIFICATI PERIODIC FILTRUL DE MOTORINA PENTRU A NU AVEA APA SI SCHIMBATIL MAI DES ACEST FILTRU!

Veti putea constata ca veti merge sute de mii de KM. fara probleme !

FELICITARI PENTRU DCI -UN MOTOR SUPER!
SorinV
cum p... mea vine faza asta cu schimbatu rezervorului si tevilor frate ! de ce ? care e explicatia ! mi se pare ca este japca ! tehnic nu ai de ce ! le golesti si cureti bine si salutare ! la injectoare poate sa zic, da la astea nu inteleg ! ce dracu se intampla ?
yo2leo
Service Renault in conjunctura asta schimba tot....,altfel nu-ti asigura garantie pe lucrare.De ce ? pai daca iti schimba injectoarele ,ei isi iau masuri suplimentare de siguranta ...ca nu a ramas nimic pe tevi,pe rezervor,in filtru de motorina.....,eu am vazut asta la service....iti schimba si numai injectoarele sau numai ce vrei tu.....dar fara garantia lor !
claus
nu stiu de ce, da' eu ma asteptam la vreun "sfat", vreo solutie, ceva sa pui in motorina ca sa le fie mai bine injectoarelor ...

cred ca la asta s=ar referi "intretinere injectoare" ...
diesel
YO2LEO spune-mi si mie care este becul ala care se aprinde in bord cand ai apa in motorina ca eu nu stiu care e? :oops: :oops:
yo2leo
In functie de anul si modelul de fabricatie ! asa mi-au spus cei de la service renault.....la mine( anul fabricatiei 2003) se aprinde (9) stop , dar nu numai cind este apa in filtrul de motorina ...el poate sa se aprinda si din alte cauze!

Oricum cei de la service pot sa iti spuna...daca vor.....,daca nu ,vezi ca la filtrul de motorina jos ..,este o clema (senzor )si aceasta daca o dai jos ar terbui sa iti semnalizeze la bord lucrul acesta ,...cind ai cheia in contact,fara a porni masina......,eu nu am incercat.

oricum eu am sa ma duc la un magazin de piese renault si am sa cer sa vad un filtru de motorina si senzorul respectiv si sa-l studiez putin ,oricum te voi tine la curent cu lucrul acesta.

promit ca in cel mai scurt timp voi incerca sa fac rost de un filtru uzat si il voi desface de tot si il voi studia.....impreuna cu senzorul respectiv...sa vad cum lucreaza....TE VOI TINE LA CURENT !
July
tu esti cazul fericit yo2leo ....eu nu am fost asa fericita cu toate ca am respectat ceea ce spui tu in mesaj ....cu filtru cu motorina.....mie mi-au spus ca ma costa 140 mil nu 100 mil cum zici tu pentru garantie de 1 an jumate. sad.gif

@diesel
pentru ca eu am patit ceea ce spune yo2leo iti spun ca mie mi se aprindea becul de injectie in mers ...dar era deja prea tarziu sad.gif
diesel
De exemplu, la mine la dacia pe injectie se mai aprinde becul portocaliu corespunzator injectoarelor, in mers si m-am dus la service si mi-au schimbat filtrul de benzina spunand ca e de la el (are apa, benzina proasta) dar nu s-a intamplat nimic la injectoare.

La Reno mi s-a aprins o singura data in 10.000 de km beculetul de la injector o fractiune de secunda dupa care s-a stins, dar cred ca era motorina nasoala.

O sa ii intreb si pe astia de la Braila de la reprezentanta Renault sa vad ei ce zic, asta cand o sa ma duc luna viitoare la revizia de 10.000-15.000 km.
yo2leo
in cartea tehnica a masinii RENAULT la pagina 1.46 spune,, Daca totusi patrunde apa in rezervor ,martorul(becul) SERV clipeste pe tabloul de bord...." ceea ce trebuie imediat sa opriti si sa verificati filtrul de motorina...sa-l goliti si sa il suflati si chiar incalzi putin pentru evaporarea apei din el.

in cartea de intretinere la pag.15. RO la filtrul de motorina spune sa sa verifice si sa se goleasca apa din filtru.....dar este lipit un actibild acolo ....dar in alta limba se poate citi lucrul acesta(franceza).
diesel
dar la mine s-a aprins alt beculet. Ala cu spira aia portocalie. Nu s-a aprins becul SERV!!! laugh.gif laugh.gif

Deci inseamna ca traba e ok! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
July
vezi topicul "defectiune clio 1.4 dci" acolo am dat detalii despre ce mi s-a intamplat ....e de rau daca ti se aprinde acea spirala care este becul de injectie sad.gif ..... nu trebuie sa se aprinda decat inainte de pornire
yo2leo
pentru,,diesel'' -becul respectiv(spirala) reprezinta o defectiune electronica(motor benzina+ diesel) precum si preincalzire buji(motor diesel).

Cind cheia de contact se afla in pozitia M ,martorul(becul) trebuie sa fie aprins; acest martor indica ca bujiile incandescente functioneaza.Martorul se stinge cind s-a obtinut preincalzirea si motorul poate fi pornit.Daca verificarea bujiilor(filamentul)de incalzire sunt bune, si daca martorul se aprinde in timpul mersului atunci poate fi vorba de o defectiune electronica sau electrica, este bine de mers la service Renault!
July
nu este deloc o problema electronica ci mecanica ...la pompa de injectie...doar vin de la service
yo2leo
July.., spune ce ti-au zis sau facut cei de la service? ti se mai aprinde becul respectiv?

Dane detali mai multe......
zeze
July, nu scriai tu autoshow despre problema asta?

si tot acolo ai spus ca e vorba de niste contacte imperfecte... ceva oxidat de la spalarea motorului...

acu', apari din nou cu problema la pompa de injectie. si cu scorurile alea de 120 mil lei pentru inlocuirea injectoarelor, pompei si altor device-uri.

unde-i adevarul? sau ai de gand sa ne fierbi asa, la misto?

daca tot ai deschis subiectul asta destul de infricosator pentru un posesor de dCi... da-ne toate lamuririle...
zeze
am gresit.

dar cam aceeasi problema o descria "lizuca" pe autoshow. in service i-au spus ca-s duse toate cele... si cand colo erau niste contacte oxidate si murdare...cica de la spalatul motorului...

belea.

nici mie nu-mi mai pornea ca lumea motorul la cald. mergand in service, la Cobalcescu, mi-au reinstalat softul. de atunci, nici urma de problema pe tema asta. mentionez ca, pus pe tester, nu aparea nici o problema.

era un 'nea Caisa pe acolo care-mi soptea "languros" ca problema mea o au mai multi si ca, daca vreau, ma rezolva el la juma' de pret. atunci am auzit pentru prima data de probleme la "o piesa de la sistemul de alimentare"....s-a dovedit ca dadeam banu' fix de pomana.

citind insa si aici si pe autoshow cate cazuri (reale sau inchipuite) cu probleme apar la dCi-urile astea de 65 hp, ma cam strange in spate si incep sa urmaresc martorii de pe bord. huh!

asa ca VREM AMANUNTE, July
yo2leo
zeze...,stai linistit ! sunt multe motoare diesel 1,5 dci,si nu au probleme...dar sunt unii care nu au diesel si vor sa arate ca aceste motoare sunt proaste...,hi! am un prieten la service Deva,la renault, si mi-a spus ca nu- este nici o problema de injectoare la aprinderea becului cu spirala....iar ce am scris eu mai inainte pot sa-ti spun ca este vorba de un defect electric sau electronic.....contact imperfect .....sau ceva asemanator....,injectoarele nu se defecteaza daca bagi motorina euro 3(0,035% sulf) si daca nu are apa! apa o semnalizeaza becul SERV.... asa ca poti opri si goli filtrul de motorina.....si sa nu mai cumperi de la cei ce ai cumparat...,eu folosesc cu incredere LUKOIL....o firma destul de serioasa....si aici toti cu maxi taxi Mercedes Vario ,tot cu motoare DCI ,alimenteaza de la LUKOIL....,lasa parerile altora....care habar nu au....,sa auzim de bine!
zeze
nu stiu daca numai rautatea-i impinge in a arunca astfel de zvonuri menite a altera increderea in dCi-uri, dar sunt sunt sigur ca exista o doza mare de exagerare... zvonistica asta: "am auzit de la un prieten care are o amica combinata cu un tip care lucreaza la poarta unui important dealer Renault...acel portar auzind de la femeile de serviciu care fac ordine in camera contabilelor care au citit in "Libertatea" ceva legat de performantele TDCI-urilor care sunt din aceeasi generatie cu dCi-urile..."

te salut.
strumfuadi
in principiu, daca sunt proiectate bine, dieselurile ar trebui sa mearga 300mii km fara probleme..

punctul slab este turbina, deoarece majoritatea nu shtiu cum sa se poarte cu asha ceva shi ii dau talpa de cum pornesc motorul rece..

daca shtii sa te portzi cum se cuvine cu turbina... e ok.

cum componentele injectziei sunt bosch daca nu ma inshel, nu ar trebui sa fie probleme la o utilizare adecvata.
itharangus
Motoarele diesel noi (common rail) sunt foarte sensibile la motorina (ceea ce scrie si in carnetul de garantie !!!). Atentie mare de unde alimentati ! Injectia e controlata electronic, motorina are o presiune foarte mare la intrarea in injectoare (1400-1600 mbari) deci orice impuritate da peste cap motorul !

Prin asta s-a castigat mult la consum, emisii poluante, zgomot trepidatii reduse cu mult, motor mai sprinten si mai fiabil.

Este de fapt mult in fata, tehnologic vorbind, fata de benzinare... Randamentul motoului dci e mult mai bun fata de benzinare...

Daca vreti sa nu aveti probleme cu injectoarele si rampa comuna alimentati cu motorina de calitate ! Economisind cateva milioane la 100 kkm risti sa dai pe injectoare peste 100 milioane!

Motorina o iau de la OMV (foarte rar de la MOL, si foarte foarte foarte rar din altta parte, in cantitati reduse). Motorina provenita de fapt de la Petromidia.

Unii zic ca cea mai buna ar fi de la Lukoil mai nou (de cand s-a redeschis Petrotelul).
itharangus
De fapt sistemul de injectie de la Clio (Renault in general) e facut de Delphi (din concernul General Motors), si e o rampa comuna sferica turbo de a 2- a generatie; motoarele de pe Megane 2, 1.5 dci 100 CP sunt de ultima generatie (cu geometrie variabila).
strumfuadi
ia detaliaza un pic.. nu foloseshte tot sistemul delphi? nu e tot sferica? pompa de motorina nu e la fel shi la 65 shi la 80cp?

geometria turbinii e variabila, indeed, insa io intreb de partea de injectzie daca e diferita..
itharangus
La Bosch rampa comuna e un cilindru in acelasi plan cu tevile spre injectoare si e ceva mai mare ca si cea de la Delphi (Bosch e folosita de Peugeot, Mercedes, Fiat etc).

La Delphi, desi i se zice sferica e tot un cilidru dar axul lui e tranversal fata de tevi si e mai turtit (daca vrei sa vezi, scoate carcasa de plastic care acopera motorul, si acolo e o piesa sferica (cu eticheta Delphi pe ea ) din care ies 4 tevi subtiri care merg spre injectoare - aceea e rampa comuna, legata la o pompa de mare presiune, productie tot Delphi).

Daca vrei pot sa iti trimit niste fisiere cu descrierea lor (in engleza sau franceza).
itharangus
ata niste informatii despre HDI (la Peugeot) cu injectie Bosch. Din pacate nu am putut sa atasez si schemele de injectie.



What is HDi and how does it work?



I found this mainly on the Russian Peugeot website at www.peugeot.ru



1. High pressure Direct Injection

2. Breakthrough technology

3. Behind the wheel

4. A high-performance engine

5. Economy

6. Respect for the environment



High pressure Direct Injection



Peugeot has worked ceaselessly over the past decades to develop its reputation as the world's leading manufacturer of diesel engines. It comes as no surprise, therefore, that Peugeot should have used the latest Common Rail technology to create a high-pressure direct-injection motor known as the HDI.



HDI: Under this system, the fuel is injected under high pressure directly into the combustion chamber. The HDI badge, therefore, identifies both this new type of engine and those cars in the Peugeot diesel range that are equipped with the HDI system.

Back to the Top

Breakthrough technology





HDI technology depends on an essential component - the Common Rail system.



Electronically controlled injectors (A) are linked to the same fuel feed pipe (cool.gif, which is kept under very high pressure (1350 bars). A highly accurate onboard computer, which is specific to the Common Rail system, monitors a wide range of parameters including the engine temperature, the air temperature, the atmospheric pressure, and even the position of the accelerator pedal. Taking these factors into account, the computer is then able to regulate the various processes in the engine - the fuel supply, the injection pressure and the rate at which the fuel is injected into each cylinder.



The injectors have variable control heads which allow a very precise dose of diesel to be injected into each cylinder. The computer makes sure the fuel is injected at the optimum moment.



The quantities of fuel injected and the length of each fuel injection are regulated independently of the injection pressure and the engine turnover. This separation of functions allows:

A pre-injection, or "pilot injection", of a limited size and duration. This helps reduce engine noise and the amount of pollutants emitted by the motor.

A main injection that is regulated according to the size of combustion spark and power output required.

Back to the Top

Behind the wheel





In order to optimise the power output and acceleration, while at the same time maintaining fuel economy, the roller-and-pawl valve driving system has been designed to reduce engine friction. The pistons, drive-rods and engine valves are significantly lighter (by 50% in the case of the latter), resulting in much less inertia from the engine's moving parts.



Responsiveness at low revs



The Common Rail system maintains the fuel injection under high pressure even at low turnover. This allows the engine to develop high torque at low revs and across a wide power range. The result is an engine which is smooth, responsive and which offers excellent pick-up for safe and easy overtaking. In addition, fuel economy is maintained even at low revs.



A significant reduction in noise and vibrations



The pre-injection, or "pilot injection", helps warm the cylinder before the main fuel injection, thus reducing ignition time and the amount of fuel burnt up at the beginning of the combustion process. The immediate result is a significant reduction in the engine "rattle" so typical of diesel motors, and overall sound levels become similar to that of a petrol-driven motor.



Reduced engine friction, extra-light moving parts and the ribbed design of the engine casing help to greatly decrease the vibrations caused by the motor.

Back to the Top

A high-performance engine





The HDI engine's performance is the result of an advanced optimisation study which combines:

A Common Rail high-pressure direct-injection system.

A supercharged, geometrically aligned intake system.



The HDI motor has been designed to give high torque a low revs.

HDI engine specifications

Type of engine DW 10 ATED transversely-mounted, four-cylinder, eight-valve

Capacity 1997 cc

Maximum power output 80kW (110 bhp) at 4,000 revs per minute

Maximum torque 250Nm at 1,750 revs per minute

Injection Common Rail high-pressure electronic injection

Turbocharging Turbocompressor and air exchanger

Power Distribution Overhead camshaft and direct-drive fan belt



Back to the Top

Economy





The HDI motor offers a fuel saving of 20% compared to the previous generation of diesel engine. Service intervals are also further apart, every 20,000 km instead of every 15,000 km.



This exceptional economy is the result of three innovations



The Common Rail combustion system

Developed in conjunction with Bosch, the Common Rail combustion system uses a high-pressure pump (up to 1,350 bars). The amount of fuel supplied to the cylinders can be precisely controlled thanks to the onboard computer. The small bore of the injection holes guarantees the fuel is finely vaporised before combustion.



A specially designeed combustion chamber

The combustion chamber has been designed to optimise air dispersal (swirl), and ensure a highly consistent fuel-air mix. This contributes to an almost-total burn up of engine gases.



A new type of engine oil

The HDI engine uses a new type of oil which has been designed to highly economical.

The engine constructions features:

A 12%-reduction in weight, achieved through the use of lighter components.

A decrease in engine friction.

Even greater reliability
FlorinG

Că bine le mai zici!
El m-a convins să iau diesel!
amalia25pop
intretinere injectoare...simplu...motorina de la statii cu nume,preferabil din oras...filtru schimbat la termen ( al meu la 20000 km era ca nou ) iar ca un bonus...la al 5-lea plin adaugam un flacon diesel conditionner ( nu retin numele,flaconu e galben ) .
in rest...drumuri fara gropi .
pimisor
Mi se aprinde becul cu spirala doar cu motorul rece daca il tin mai mult timp la relanti.Daca il opresc si il pornesc problema dispare.Oare ce sa fie????????? blink.gif
cucumber
eu i-am dat avansul mai mic,la fel si debitul am aproape 300.000 km si no prob. pina in 150.000 am schimbat doua rinduri de injectoare si de cind am umblat no probl
FlorinG
Cum ai făcut asta? E ceva care mă interesează! S-a modificat consumul?

cmandrei edit: atentie ... quote nu se foloseste pentru un mesaj imediat anterior (citeste regulamentul)
mbc
poate imi spune si mie cineva unde se mai gaseste motorina euro3... din cate stiu nu se mai comercializeaza... sa inteleg ca trebuie doar sa am rabdare pana se strica?!?
sagetator
QUOTE(yo2leo @ 20 Jun 2004, 00:59)
1 MOTORINA sa fie numai euro 3(0,035%sulf) SAU  EURO 4 ....
*


Imi explici si mie de ce numai euro 3 sau euro 4? Inteleg f. bine ca mototul este euro 3, dar de ce e asa important sa nu punem in rezervor euro 5? Merci anticipat.

(Eu am pus pana acum cateva rezervoare de euro 5.... si (deocamdata) e totul OK.)
diesel_power
QUOTE(mbc @ 27 Apr 2007, 21:57)
poate imi spune si mie cineva unde se mai gaseste motorina euro3... din cate stiu nu se mai comercializeaza... sa inteleg ca trebuie doar sa am rabdare pana se strica?!?
*



Stai linistit ca nu ti se va strica motorul. Doar constructorii au luat si treaba asta in calcul cand au construit motorul. Motorina euro4 are acelasi coeficient de lubrefiere doar ca are mai putin sulf (care ajuta si el intr-o masura la lubrefiere). Pana la urma ar fi fost mai bine daca am fi avut de unde sa alimentam cu euro3 dar sunt bune si euro4 sau euro5. Eu am simtit o scadere de putere cand am trecut pe euro4.
Ro!
@Sagetator

Cred ca atunci cand a scris yo2leo postul respectiv pe forum (20 iunie 2004) motorina euro3 era cea mai tare pe la noi...
blush.gif
leonardo
Eu sunt de parere ca folosind substante(aditivi)pentru combustibil vom scapa de problemele aratate mai sus.
http://www.metabond.ro/modules.php?name=Pr...e&op=terms&id=9
yo2leo
puteti baga motorina euro3 , euro4 si euro5...fara probleme.Eu chiar as recomanda euro 5.Cel putin mie imi merge mai bine.Succes!
duta
yo2leo salalut! am vazut ca vorbeai mai demult de sistemul princalzire bujii,mie mi au gasit un scurt pe el dar rezolvare,nu! ti am trimis si un pm. poate il citesti si sti ceva care ma poate ajuta,ms mult
Rentz
Ce aditiv imi recomandati sa folosesc ?
danutz_r
l-am intrebat pe mecanicul care mi-a facut testul clip sa-mi spuna cum functioneaza injectoarele si mi-a spus ca nu are de unde sa stie ca nu-i arata clipul asemenea informatii din cauza softului (a zis ca noul soft de la reno nu mai da informatii injectoarele de la 1.5 dci)....

...asa o fi????? mad.gif mad.gif mad.gif
scuze daca e off dar nu am stiut unde sa postez..
Ro!
Nu stiu daca e off dar iti raspund aici: la revizie si eu am patit la fel.
Am stat langa mecanic si am vazut ca se tot chinuie sa faca testul computerizat, a resetat de 2 ori calculatorul lor, a introdus diferite coduri si tot nu a mers. Intr-un final a spus ca "la astea noi dci de 80 cp" nu le citeste softul totdeauna. Si ca sa ma linisteasca: are si el un prieten care a patit la fel, dar nu e nici o problema... blink.gif

Stiu ca sunt f. importanti parametrii de la CLIP, dar m-am consolat cu gandul ca am avut grija in exploatarea ei tongue.gif si ca n-ar trebui sa fie nici o problema.
Si cred ca totusi are legatura cu topicul ptr. ca la test se citesc parametrii legati de injectie.

Cu speranta ca vor remedia problema de soft pana la urmatoarea revizie, va doresc un CLIP reusit!!! biggrin.gif biggrin.gif

PS: la Cobalcescu
lhoria
Salutare, si eu am problema cu martorul de la injectie la un clio 1.5 dci/80cp. Cei de la Renault Iasi mi lau pus pe diagnostic si au zis ca e stricat injectorul. L-am schimbat( 9 mil injectorul 600.000 manopera si 1.800.000 conducta dublu cudata). A mers 2000 km si acum s-a aprins iar. Abia astept sa ma duc vineri la ervice ca au zis ca imi schimba si teava aia tocmai ca sa imi dea garantie la injector. Sper sa nu am probleme. Dar oricum, nu e normal si am folosit numai motorina buna.
Nu vrea sa ma aud de masini frantuzesti!

<span class='edit'>24 Dec 2007, 19:39:</span>
Cum pot verifica daca injectorul meu era stricat sau l-am schimbat degeaba ca cei de la Renault dupa ce mi-au schimbat injectorul spunind ca e stricat nu au schimbat si filtru de motorina desi in cartea tehnica scrie ca se aprinde martorul cind exista apa in filtru?
mikipet
da,e nasol cu atatia bani aruncati-de fapt asta-i pretul economiei de carburant la pompa pe care nu numai la reno ci si la alte diesele performante odata si odata o sa-l platim
dil
lhoria, de unde alimentezi?
lhoria
Nu am o preferinta anume la alimentare dar pun motorina de iarna de la omv si petrom...... Am sanse sa scap numai cu filtru sau mai bine vind masina ca 100 mil pe toate injectoarele si ce mai trebuie schimbat nu dau....
claudiu_diu
salut, ma ajuta si pe mine cineva. Azi am auzit o bataie stridenta la motor, ridic capacul si observ la primul injector scurgeri de motorina care deja sa intarit ca o smoala pe linga. Am incercat sa string cu un bit chestia aceia care apasa injectorul dar e la maxim, sa nu fie oare pus bine dat fiind ca a fost schimbat de curind?
RADU__
sigur nu este buna garnitura sau nu au schimbat si garnitura. Nu mai merge cu el asa ca va strica scaunul de asezare al injectorului.
Am schimbat o chiulasa de MErcedes Spinter pentru un asemenea defect. Practic s-a format un sant pe unde au iesit gazele si a "taiat" chiulasa.
SorinV
trebuie scos injectorul, curatat foarte bine cu un solvent si mecanic, apoi inlocuita bucsa de cupru si refacuta strangerea.
claudiu_diu
Mersi stie careva gasesc undeva garnitura de cupru caci injectorul cind a fost schimbat nu avea garnitura.Eu le-am cumparat dar mi la dat fara
RADU__
se achizitioneaza separat tot de la magazin. Numai Bosch face impachetarea cu garnituri atasate. Sunt mai multe grosimi de saibe, parca 3 dar nu stiu sigur daca si la Renault. Ar trebui sa intrebi.
claudiu_diu
Daca il scot ,il curat si pun putin silicon pt. teperaturi inalte pe el nu merge?
C a t a l i n
Nu, pentru că nu e vorba doar de temperaturi, și presiunile sunt mari.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.