Fratilor, lasati butoanele alea pentru geamurile din spate, ca si la Megane 1 erau la fel.
Bine ca sint si asa.
Am incercat varianta de 1.6 litri, dar din pacate exact ceea ce vroiam eu sa vad n-am vazut. Vroiam sa vad cum este etajata cutia de viteze si cum se comporta la depasiri in forja. Din pacate, am mers intii pe segmentul dintre Aviatorilor si Floreasca, unde sint denivelari din alea anti-viteza, apoi am intrat pe Calea Floreasca, unde am mers tot dintr-un semafor in altul. Mai mult de a treia n-am reusit sa-i dau.
Cred ca o sa ma duc s-o incerc si la IPSO, ca aia am vazut ca fac testul pe centura si acolo poate am sansa sa vad tot ce poate.
Ce nu mi-a placut:
1. Pneurile Montana. Sint groaznice. Nu inteleg cum naiba au reusit sa omologheze masina cu mizeriile alea. Am reusit sa le fac sa scirtiie si la 60 la ora! Niste jeguri mai mari nu cred ca exista. Din fericire, nu esti obligat sa le cumperi si pe urma sa mai dai banii si pe altele. Ai posibilitatea sa ceri masina cu un anumit tip de pneuri, platind o diferenta.
Deci sint corecti in privinta asta.
2. Portbagajul nu se poate deschide decit cu cheia. Asta e o hiba de neiertat. E o grosolanie ieftina pentru care nu au nici o scuza.
3. Lipsa minerului interior de pe usa. In crapatura aia care tine loc de miner abia imi intra virfurile degetelor.
4. Schimbatorul de viteze e prea moale pentru gustul meu. Intra foarte bine in toate vitezele, insa intra prea usor, ca-n brinza, fara nici un fel de click, fara nici un feedback. Maneta se lasa pur si simplu impinsa fara sa opuna nici o rezistenta. Asta e o chestiune de gust. Unora le place asa, insa mie imi place sa fie mai ferma, sa simt ca si cind ar fi trecut de un mic prag atunci cind intra in viteza. Nu stiu cum sa explic, dar cred ca stiti la ce ma refer.
5. Doar o singura lampa de marsarier, cu o singura pozitie de ceata. As fi preferat sa fie cite doua din fiecare.
6. Nu are comanda radioului sub volan nici la versiunea de virf. Dar banuiesc ca poti sa-ti pui singur una de Clio, ca radioul este acelasi.
7. Volanul e oribil. Nu volanul in sine, ci acel DACIA scris mare pe tot volanul. E o tiganie. Puteau sa fi pus acolo sigla, nu numele. Arata ca naiba.
8. Butonul de reglare a temperaturii este ciudat si neintuitiv. El in sine nu are nici o problema, insa cursa incepe si se termina intr-o pozitie curioasa (incepe undeva in dreapta jos, mergind apoi in sens orar, capatul cursei fiind in dreapta sus).
9. Volanul nu se regleaza pe inaltime.
Acuma lucrurile bune:
N-am sa pomenesc de plasticul de calitate mult mai buna decit cel clasic de Dacie, pentru ca ala exista deja si la Solenta.
1. Pozitie de condus comoda, vizibilitate foarte buna.
2. Scaun reglabil pe inaltime si lombar.
3. Usile se inchid si se deschid usor si cu un sunet placut. Nu mai exista acel "zdrang" specific Daciilor.
4. Compartimentul motor este foarte aerisit. Ai acces usor la toate componentele.
5. Motorul, chiar si fara antifonarea capotei, este foarte silentios si foarte bine echilibrat.
6. Butoanele pentru geamurile din fata, chiar daca nu au ajuns inca pe usi, cum ar fi trebuit, totusi sint intr-o pozitie mult mai buna decit la alte masini care le au jos, linga schimbator. Ajungi mai usor la consola centrala decit la podea, in spatele schimbatorului.
7. Spatiul interior este imens. Eu in Symbol nu pot sa stau in spate. In Logan am stat lejer in spatele soferului in conditiile in care soferul era mai inalt ca mine (cred ca avea vreo 1.95).
8. Rotile sint mari, favorizind trecerea mai usoara prin gropi (plus ca arata mai bine
)
9. Suspensia este placuta la denivelari si gropi. Asta inseamna ca nu se preteaza prea bine la condus sportiv prin curbe, dar pe de alta parte masina oricum nu este facuta pentru asa ceva. Mi se pare ca are exact suspensia care i se potriveste.
10. Antifonarea este medie, dar acceptabila pentru pretul masinii. Plus ca nu mai zdrangane si nu mai troncane nimic nici inauntru si nici afara. Nu te mai simti ca intr-o Dacie. E prima Dacie care poate fi numita masina.
Pozitia butonului de reglare a oglinzilor, atit de criticata de toata lumea, nu mi s-a parut o mare problema, avind in vedere ca oglinzile le potrivesti inainte de a pleca, cind frina de mina este inca trasa.
Prima impresie (cu toate ca, dupa cum spuneam, nu am avut timp si loc suficient ca sa trag de ea la maxim) a fost ca intr-a doua trage ceva mai slab decit Symbolul meu 1.4 8V, cu toate ca are 15 cai in plus. La mers de oras Symbolul meu mi se pare mai sprinten, la aceeasi greutate. Ciudat.
S-ar putea sa fie de vina cutia de viteze, insa abia dupa ce o voi incerca pe centura voi putea trage o concluzie in acest sens.
Aici o sa ma repet, dar e important de stiut: masina echipata cu pneuri Montana este nesigura, iar pe piatra cubica pur si simplu danseaza. Ar fi o mare greseala s-o cumperi cu Montana.
Eu as schimba si bateria, pentru ca nu am incredere in Rombat nici sa ma pici cu ceara. Unii sint de alta parere, se pare ca exista si clienti de Rombat satisfacuti, insa eu as schimba-o de la inceput, just in case.
O sa revin dupa un test la IPSO, in vreo doua-trei zile.
Concluzia? Este o masina super pentru pretul ei. La 8000 de euro cu toate taxele incluse nu mai gasesti nici o masina noua comparabila ca dimensiuni, motor si dotari. Atentie la pneuri! Montana sucks!