Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mers supraturat - subturat
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Valix
Cand am fost la Serus, tipii, foarte amabili, mi-au pus (fara sa le cer) testerul pe masina. Concluziile: nici un defect inregistrat in cele 9 luni de cand am luat masina, in schimb, lista parametrilor a indicat ca merg subturat !!!!!!! De unde si consumul mare (cca 11 % in oras), dupa cum sustin ei. Tin sa mentionez ca eu schimb pe la 2.800 - 3.000. Nu mi se pare chiar asa putin, nu? Ei sustin ca la motoarele astea pe benzina, se schimba cel putin la 3.500 - 4.000. Una peste alta mi-au resetat calculatorul, si acum merg cu ea mai tare (sunt curios daca scade vre-un pic consumul). Voi ce parere aveti?
dorin
din ce stiu eu turand motorul mai mult, nu scade consumul ci din contra ar trebui sa creasca ..

Imi aduc aminte de niste taximetristi care mergeau cu masinile subturate, tocmai din acest motiv, sa scada consumul ..
Adrian_M
La diesel la ce turatii ar trebui sa schimb vitezele? Ziceau aia pe la Cobalcescu ca la trepte de viteze mici trebuie supraturat iar la trepte mari sa nu dai prea tare in ea. Ca cica de aia consum mai mult , ca merg subturat. (8% motorina in oras - am 1500 km facuti pina acum). Si mai zicea ca trebuie sa ma duc sus cu turatia sus la viteza mici ca sa mai curat catalizatorul (sau ceva de genul asta). Cica din cauza ca merg subturat, se aduna acolo negreala - si intr-adevar mi-a aratat cum iese fum negru pe la esapament, ceea ce mi s-a parut ciudat pentru 1500km parcursi. Cert este ca nu m-am lamurit cu consumul, asa ca acum ma consum eu ca nu pot scoate unul mai aproape de cel de 6% declarat de ei.

Cum si-au dat aia seama ca mergi subturat? La ce parametrii se uita? Ca la mine s-a uitat la parametrii, ca toti sunt normali si n-au idee de ce consuma mult.
Valix
Cand au pus laptop-ul sa-faca testul, are o optiune "lista parametrilor". Nu stiu exact la care s-au uitat, cert e ca asta mi-au zis. Poate au dat-o la plesneala, nu stiu.
taurash
Eu sunt cu masina in rodaj si nu ma pot lauda ca merg cu ea turata pt ca nu am voie sa trec de 2500 tr/min.
Chiar si asa am un consum mixt la motoru de 1.5 dci pe sedan de 6.7 %.
E drept ca am doar 1400 km din care mai mult de jumate sunt facuti afara. Dar a fost si vremea friguroasa + rodajul care mi-au urcat consumul.
Parerea mea ca un consum ridicat daca ar avea cauza in turatia motorului ar trebui sa fie datorita unor turatii mari, nu subturatiilor.
Pe de alta parte, consumul se socoteste ca raport distanta/combustibil si nu are corelatie directa cu turatia. Deci ar putea apare un randament scazut in cazul unor subturatii da nu ceva semnificativ.
Citeam in manual ca si consumul de electronice duce la un consum ridicat de combustibil. Ei dadeau ca exemplu ca numai geamul de la sofer daca este coborat duce la o crestere a consumului cu +0,3%. Mi s-a parut f mult...
taurash
rectific .. nu stiu ce-a fost in capu meu biggrin.gif

consum mixt de 4,7% nu 6,7%

de la primavara asta ...
claus
4.7 e bestial .. ptr rodaj

chiar sunt si eu curios .. vreun alt 1.5 dci (dupa m II) , care nu mai e in rodaj .. ce consum ai in oras ?

eu am 6.1, .. si cel mai mult se duce in 6.7 consumul in oras (cand o alerg rau)

si, in afara localitatii .. tin minte ca am venit mai demult de la ploiesti cu un consum de 3.8 (bine, da' mers cam cu 80-85 km/h.... special ptr consum mic) .. in week-end am fost la munte, si am resetat km la plecarea din bucuresti.. mers constant cu 140, si de cateva ori am dus-o in 170, si la intoarcere, consumul se dusese in 6.7
dorin
la mine consumul in oras este de 5.8 si merg destul de tare ...

Am ~ 11.000 Km

Afara consumul a fost pe la 4% dar aveam 5 persoane in masina si bagaje ..deci era destul de incarcata masina.

Cat despre fumul negru de pe teava, asta este si la mine si nu cred ca are legatura neaparat cu turatia motorului ci mai mult cu faptul ca e diesel.

Oricum eu schimb cam intre 2000-2500 ture.
David
Fum negru: am vazut Clio Symbol dCi cu un prelungitor dragut pe teava de esapamant, astfel fumul iesea dupa masina cu 5cm, nu sub bara/masina sa innegreasca totul acolo.
MBZ
La mine acum este 6.7 exclusiv in oras, cu ture destul de rapide si pana la 3 500 - 4 000 rmp.

Ce am observat este ca in turatie / cons instantaneu, consumul creste pana la un moment dat dupa care desi motorul continua sa urce in ture consumul scade vertiginos...

Daca in schimb merg cu a 5-a in turatie de a 4-a consumul este mai mare... asa ca are si subturatul o logica pana la un punct.
Adrian_M
@dorin
M-ai omorit cu consumul asta in oras. Sunt de-a dreptul invidios. Asa a fost de la inceput? Nu stiu cum sa-mi gasesc linistea cu consumul asta de 8% in oras.
dorin
la inceput parca a fost putin mai mare ..dar nu semnificativ, adica maxim 6,5. Oricum asta a fost consum pe vara cu aer conditionat pornit cam tot timpul, si in perioada respectiva bagam motorina de la petrom.

In ultima perioada am bagat numai de la OMV pantelimon si cand am facut trecera de la petrom la omv am simtit mai ales in puterea motorului.

Am mers acum putin timp cu un symbol care baga de la petrom, si am fost uimit de diferenta ..este adevarat ca motorul respectiv era inca in rodaj (1500km facuse...)
taurash
MBZ, si eu am ajuns la aceleasi concluzii.
E f interesant cum in momentul accelerarii consumu e f mare si pe masura ce motoru creste in turatii computerul incepe sa afiseze consumul instantaneu mai mic. Cred ca tine de formula de calcul pana la urma pt ca in mod normal consumu ar trebui sa fie mai mare cand turatia e mai mare la aceeasi treapta de viteza. Nu?
Si cu treapta de viteza iti dau dreptate. Cand merg cu 50km/h in tr a 3-a consum mai putin decat daca as merge in tr. a 4-a. Cel putin computerul asa afiseaza.
Pe de alta parte, daca merg "turat", adica o tin mereu peste 2300-2500 tr/min am consum mai mare decat daca merg pana-n 2300-2500 tr/min. Ma refer la mersul normal, nu la punctele unde schimb vitezele. Iar consumul este cel global, nu cel instantaneu.
As fi curios sa stiu cum se calculeaza consumul instantaneu. Are cineva vreo idee?
PD
Omu a intrebat de benzina si vad ca toti v-ati laudat cu consmul mic la dci.

Apropo, cum se manifesta 1.5 in mersul sportiv. Eu conduceam subturat si schimbam pe la 2500-3000. Cei din service mi-au spus ca motorul pe benzina trebuie tinut in 3000-4000 ptr. a-i observa puterea, 2500-3000 e valabil ptr. dci. Asa sa fie ?

Referitor la subturat si consum, nu cred ca e valabil. Consumul se raporteaza la viteza si doar daca luam in calcul faptul ca turatia creste viteza, deci numitorul, ar putea fi o explicatie ptr. scaderea consumului.

Inca o chestie, daca cobori o panta si nu scoti pe liber, consumul instantaneu este 0.00, daca scoti pe liber consumul instantaneu se apropie de 1,00. asta fara modificarea vitezei, as putea sa spun ca viteza chiar creste cind scoti pe liber. Chiar sunt curios cum se calculeaza consumul instantaneu?
AlexV
nescoasa din viteza pana la 2000 de ture e in frana de motor, adica taie injectia si e 0 consumul. scoasa pe 0 cred ca arata 1 deoarece masina este in mers, si injectoarele se deschid, deci nici una din variabile nu e 0 ca inmultite sa dea 0.
SorinV
adikatelea la frana de motro nu consuma la relanti da ! lasati variabila baieti ca e necunoscuta
AlexV
sorine credema ca am pus testerul pe dsn si am vazut cu ochi mei. nici eu nu credeam dar asa este. chiar asa este.
George
dar ca mine nu ati facut:

am mers un plin cu cat de multa frana de motor am putut.

consumul in mod normal era de 11.5%. a scazut , surprinzator la 10.5%



si nu mi-a venit sa cred , atinsesem cu dacia aproape 400 de km in oras :shock: like nerver before.



in frana de motor nu consuma , clar , altfel trebuia ca , consumul sa creasca , nu?
strumfuadi
stai un pic...ce a zis alex e valabil pentru injectie, unde ECU tzine inchise injectoarele cand e in frana de motor...

la carbelitor nu prea ai cum sa opreshti picurarea...biggrin.gif
AlexV
corect, vorbeam doar de injectie. nu stiu ce si cum e la carburator.
George
la carburator e EXACT invers. consumul e mai mic daca lasi pe liber. ca la 3000 rpm este deschisa clapeta la cat ii trebie pt 3000rpm.
FLEX
George ... esti sigur? clapeta o actionezi cu acceleratia, deci ar fi exact consumul la ralenti in frina de motor ...
George
hmmmm . se prea poate . ete ca m-ai prins aici. trebuie sa verific caci nu cunosc prea multe despre carburatie.
ryry
Pe alt topic se spune ca este indicat sa se mearga turat si nu subturat deoarece consuma mai putin fiindca trage mai usor si subturarea poate afecta motorul. Eram de acord, aici vad contrariul ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Lasand consumul la o parte, cum este mai bine pentru motor ? ( turat sau subturat ). Mersi de raspuns
cmandrei
Indicat cel mai probabil este sa nu mergi "nici prea prea nici foarte foarte" ... una peste alta nici acest subiect nu a fost "complet" rastalmacit deoarece nu exista o problema grava ce apare foarte des la masinile celor care ar conduce subturat, dar nici una la cele conduse <supra>turat ...
mihaiyak
QUOTE(PD @ 11 May 2004, 17:28)
Omu a intrebat de benzina si vad ca toti v-ati laudat cu consmul mic la dci.
   Apropo, cum se manifesta 1.5 in mersul sportiv. Eu conduceam subturat si schimbam pe la 2500-3000. Cei din service mi-au spus ca motorul pe benzina  trebuie tinut in 3000-4000 ptr. a-i observa puterea, 2500-3000 e valabil ptr. dci. Asa sa fie ?
    Referitor la subturat si consum, nu cred ca e valabil. Consumul se raporteaza la viteza si doar daca luam in calcul faptul ca turatia creste viteza, deci numitorul, ar putea fi o explicatie ptr. scaderea consumului.
    Inca o chestie, daca cobori o panta si nu scoti pe liber, consumul instantaneu este 0.00, daca scoti pe liber consumul instantaneu se apropie de 1,00. asta fara modificarea vitezei, as putea sa spun ca viteza  chiar creste cind scoti pe liber. Chiar sunt curios cum se calculeaza consumul instantaneu?
*



hai sa va impartasesc ce stiu de la o persoana ce are cunostinte in mecanica si mi-a dat o explicatie logica... smile.gif
cand esti in frana de motor consumul este 0% deoarece motorul functioneaza din inetia masinii..(de precizat k acest consum tinde totusi spre 0% dar nu este 0%perfect tongue.gif )
cand este pe liber masina consuma datorita faptului k motorul trebuie sa consume pentru relanti..adica un consum minim pt k motorul sa functioneze...
din punct de vedere mecanic cel mai indicat este sa mergi cu motorul cand cobori in treapta cu care ai urcat k sa usurezi sarcina masinii ce se reflecta asupra rotilor la franare tongue.gif

<span class='edit'>5 Jul 2007, 12:04:</span>
si inca o chestie consumul la masina este proportional cu acceleratia ...
adica cu cat acceleratia este mai rapida cu atat creste si consumul...
iar la turatii mai mari consuma intr-adevar mai mult va garantez eu dar pe masura ce turatia este constanta indiferent de valoare ex:2000 sau 4000 valoarea consumului scade desigur mai mare la 4000 dfecat 2000 tongue.gif
asadar dk mergi subturat si accelerezi k mosii biggrin.gif o sa ai un consum redus cu siguranta insa nu e sanatos pt motor pt k se acumuleaza gaze nearse si dupa cum ati mai zis fumul ala negru de pe inerriorul cilindrilor biggrin.gif

ATENTIE: tz k sh sunt interzise prin regulament
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.