Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tacanit motor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
SorinV
azi am descoperit cu stupoare ca motorul are un tacanit anormal. este la pistonul 3 si se simte si cand pui mana in dreptul pistonului. ori e un injector spart ( am mai vazut) ori e vreun tachet nashpa (greu de crezut)
kibagami
La motorul de 1.4 16V s-ar putea sa fie un tachet blocat daca ar fi injectorul nu ar merge rotund.

Tachetii sunt hidraulici si sunt incarcati cu ajutorul presuni de ulei .... incearca ca intr-o dimineata cand pornesti masina sa o turezi de vreo' 2-3 ori pana la maxim poate se deblocheaza.
cmandrei
Din ce cauza s-ar putea bloca tachetul ?
kibagami
In momentul in care motorul este oprit tachetul se descarca... si cand porneste motorul datorita fortei cu care apasa pe supapa s-ar putea sa nu se mai incarce si sa ramana blocat , si ii trebue o presiune destul de mare sa il incarce din nou.
cmandrei
Ok dar daca ceilalti se incarca asta de ce sa nu faca si el, ce l-ar mai putea impiedica sa se miste daca presiune exista ?
kibagami
Asta ii ca si cand ai unfla o minge si io as sari pe ea ; cand sar in sus o poti unfla ,iar cand ma apas pe ia nu o poti ufla....

iar daca cresti presiune o poti unfla chiar daca ma apas eu pe ia
cmandrei
Poate exagerez ... dar in cazul asta nu inteleg de unde vine tacanitul ...
adyt
Dupa cunostintele mele, la motoarele Renault, nu prea exista tacheti hidraulici...Tocmai din acest motiv sunt mai zgomotoase decat cele nemtesti. Iar din cate am inteles, nu e (obligatoriu) nasol, singura urmare e zgomotul.



Aguma ce sa zic, ca si mie imi zornaie motorul. (1.2 16V), dar nu sunt sigur de la ce. Ma duc sa schimb uleiul (ca are >10k si vreo 14 luni) si sa vedem daca se schimba ceva.
KaiseR
Ai verificat daca ai vreun tacanit si la volan?
KaiseR
Tacanitul dispare la un interval scurt de timp (max 2-3 min) dupa pornire?
kibagami
Toate moroarele de pe renault care au 2 axe cu came au tacheti hidraulici.
adyt
Bine ar fi sa aiba toate...Ma uit in manual...Asta inseaman ca rezista mai mult, dar sunt sensibile la uleiul folosit.
sorin_
Salutare

Din capul locului va spun ca nu ma pricep la mecanica...asa ca daca intrebarea mea este putin stupida....sorry...

So...la symbolul din semnatura (cumparat acum 2 luni) am observat un tacanit din partea motorului (zic eu), ciudat, ritmic, fin, in mers. Acest tacanit nu poate fi auzit decat cu geamul deschis si este direct proportional cu viteza. Adica la viteza de 20-30 km/h ritmicitatea este de cca 2 tacanituri /sec....apoi creste odata cu viteza.

Nu stiu daca a facut de noua asa pt ca de obicei nu merg cu geamul deschis, dar cred ca auzeam daca era de nou.
Am auzit mai demult la un kangoo care l-am condus cam acelasi zgomot....si mai tarziu am aflat ca era ...parca "rulmentul de presiune"....e corect ?

Intrebarea mea este urmatoarea: este ceva care sa ma ingrijoreze ? Sa dau o fuga la reprezentanta (sunt in garantie) sau nu ?


PS Ar mai fi un tacanit (diferit de cel de mai sus), dupa ce opresc motorul (si tine ~5 min)....dar caut un alt topic
Multam
R19/16v
...rulmentul de presiune nu prea tacane...
daca creste direct proportional cu viteza, n-o fi vreo pietricica in cauciuc?


rulmentul de presiune are un sunet constant, atunci cand apesi pedala de ambreiaj; un huruit.
cmandrei
@sorin_ ... nu vreau sa generalizez dar ... motorasele renault cam tacane ... anyway vei gasi multe discutii pe aceasta tema in aceasta sectiune ... am fost cu masina la medic, am intrebat amici, prieteni, colegi, oameni neutrii, am pus ulei mai mult, mai putin, aditivi, am lasat-o dimineata sa se trezeasca, etc. ... rezultat tictictictictic tactactactac linisteeeeeeeeee tictictactac ... si asa mai departe din pacate. Nu sunt 100% linistit din aceasta cauza dar no' ... masina merge ca in prima zi (cand am luat-o noi second ... acum mai bine de 50.000 km) deci smile.gif .

Darrr ... daca e ceva totusi pe care vrei sa-l analizezi mai bine mergi la service ca esti in garantie smile.gif ... si vezi ce zic si ei.
Abu
Poate e vreo pietricica la roata.
Zic si io...
verde
Exclus rulmentul de presiune. rulmentul este sub presiune doar cand pedala de ambreiaj este apasata.
hellcat
QUOTE(cmandrei @ 24 May 2007, 09:18)
@sorin_ ... nu vreau sa generalizez dar ... motorasele renault cam tacane ...
*


Asa e...la 16v motorul va functiona in ritmul asta toata viata...imprieteneste-te cu tachetii...

"...la viteza de 20-30 km/h ritmicitatea este de cca 2 tacanituri /sec...." - si eu tind sa cred ca e zgomotul unei pietricele (sau al altul obiect wink.gif ) infiltrate in desenul pneului.
thunder77
Si la mine la fel tzacane...am motorul de 1.4 8V...dar masina merge ok...deci am inteles asa este "frantzuzoaicele"... wink.gif tongue.gif ,mai zgomotoase.
costeloosh
apropos de tacanituri: cand motorul este la relanti, se aude ca un tacanit de tachet, dar aritmic, nu este ceva care sa fie constant si sa ma faca sa cred ca este sunetul firesc al motorului...de asemenea mototul isi shchimba sunetul pe la 1.500 rotatii pana la 2000 tacanind dar ritmic de data asta. ce credeti ca poate fi? pompa de injectie? eu nu am mai avut diesel, este ceva relativ nou sunetul si mi-e sa nu cumva sa fie vreo problema, si eu sa cred ca este zgomotul firesc. motorul merge rotund de altfel, si nu m-a dezamagit. masina este inca in garantie. ce sa le cer la sevice sa faca pentru o eventuala diagnosticare?
reptileq
Am si eu o problema cu tacanitul asta. dCi 85 CP, 5000 km, cand sa bag masina in garaj am bagat de seama un tacanit care apare total aleator la relanti, tine 2 3 secunde si dispare. Cel putin asa l-am auzit... la relanti... e un tacanit pe langa torsul normal de diesel si aritmic. Alta chestie am oprit farurile si am lasat motorul sa toarca si a aparut imediat a tinut ceva mai mult 5 6 sec si a disparut iar... am incercat sa aprind si sa sting iar farurile dar nu s-a mai intamplat. E ok si sunt paranoic sau e ceva ce nu stiu eu... ?? blink.gif
costeloosh
nu cred ca are de-a face cu farurile....n-ar avea logica. eu oricum vreau sa merg luni sau marti la service pentru un test. va tin la curent.
sandokhan
Si la mine face ca un tractoras la relanti. Daca apas ambreiajul dispare sunetul.
Se mai aude oricum un alt sunet la mine - parca ar fi o cutie plina de cuie si ar agita-o cineva usor cand merg constant cu 1900rpm in tr. 1, 2 si 3. FFF ciudat. Ca sa nu mai zic ca am si un scartait constant, dar asta nu stiu sigur daca e de la motor sau de la roti(se aude doar de la 30-40km/h in sus).
69AFK
prob vin in mare parte de la tacheti dupa ce am refacut ciuloasa si am schimbat garnitura tacane mai tare decat de obicei am facut rodajul sapt asta am sa ma duc sa o mai stranga si sa ii mai stranga va anunt daca se amelioreaza zgomotul
R19/16v
Nu sunt hidraulici? blink.gif
tonyzg
Astazi mergand fara muzica am bagat de seama urmatorul lucru : cateodata de la 2000 in sus ( pana la 2500 ca inca sunt in rodaj) uruie de zici ca are 4000. Analizand am observat ca daca il tin mai mult timp la peste 2000 dispare acel uruit... Este oare cauzat de faptul ca merg mai subturat cu ea 1700rpm sau are ceva ?biggrin.gif
mmgmarius
Si la mine la relanti se aude un troncanit pe langa zgomotul motorului. Face asa pentru cateva secunde si dupa aia tace. Am fost si la service SERUS si mi-au spus ca era de la cureaua de distributie care era prea intinsa venita din fabrica. Au umblat la ea si mi-au spus ca s-a rezolvat, da eu constat ca tot asa face. Si mi-au garantat expertii de la Serus ca nu e nimic si ca nu am de ce sa imi dac probleme. Oricum este un motor destul de zgomotos si astfel de zgomote sunt normale. CEEA CE NU CRED NICI SA MA PLATESTI. Ori ma insel eu si motorul ala chiar asa trebuie sa faca, ori mecanicii astia nu isi dau interesul. Oricum o mai las o perioada asa si daca tot continua sau se inrautateste merg iar la ei.
Laurentiu_
Sandokhan, daca sunetul dispare cand apesi ambreiajul, posibil sa fie de la ambreiaj. A patit-o taica-miu pe vremea cand avea Dacia, ce se intampla practic acolo nu stiu sa-ti spun, dar pot sa-ti spun sigur ca a mai mers cam un an cu ea asa dupa care s-a stricat. Cineva mi-a spus ca se toceste/uzeaza nu stiu ce (probabil discul) si joaca atunci cand motorul este pornit si masina nu este in viteza.
sandokhan
tind si eu sa cred ca e ambreiajul pe duca.. ce naiba.. caseta de directie m-a lasat... asta de ce sa nu pice?
Faza e ca mai si intra greu in tr.1 din cand in cand. Asta e, masina ieftina cu ani la bord....
pfarcutiu
Salut am un clio symbol 1.5dci 85cp si la fiecare pornire a motorului pana cand acul de temperatura ajunge aproape de mijloc, pana in exact 2000rpm se aude o bataie la motor.Dupa ce acul de temp ajunge aproape de jumatate deci se incalzeste acest sunet dispare.Peste 2000rpm nu se aude nici o bataie. Masina are 2700km. Paoet cineva sa-mi spuna ce poate sa fie?
Multumesc.
crisolro
tacanit specific de dCi accentuat de vremea in racire si de "inaintarea in varsta" a masinii tale (incepe sa se lase, sa-si dea drumu' etc) - probabil la inceput si in lunile trecute nu l-ai auzit, nu era asa pronuntat sau nu il bagai tu de seama

si eu mi-am ridicat intrebarea asta la vremea mea

cineva pe dacia club zicea, in gluma (asa cum o fac si eu), ca singurul tacanit e cel dintre volan si scaun ...

totusi, daca banuiesti altceva, descrie mai bine zgomotul si colegii te vor ajuta; sau service ca e in garantie
sandokhan
Revin si eu cu un update la acest "tacanit". Am spus intr-un post anterior ca mie nu imi mai tacane atunci cand apas pedala de ambreiaj - eh, s-a dovedit a fi chiar de la pedala de ambreiaj. Dupa vizita la 2 service-uri am lasat-o asa ca au zis ca nu ma afecteaza cu nimic.

Buba este ca pe langa acel tacanit (de la pedala) mi-a mai aparut unul ce se manifesta pentru 5-20 secunde intre 30 si 60km/h. Sunetul mi-a aparut de vreo 2 luni, dar neauzindu-l in fiecare zi nu i-am dat importanta. Iata ca pana azi l-am ignorat, iar azi nu ma mai ignorat el pe mine. Azi s-a auzit mai tare si cu o cadenta mai rapida iar la un moment dat nu a mai vrut sa accelereze cum trebuie. Parca tragea in 2-3 pistoane doar. Si la fel si la deaccelerare - daca o lasam fara sa mai accelereze dar cuplata in treapta de viteza, masina pierdea foarte rapid viteza (ca si cum as fi apasat usor si pedala de frana). Acest lucru m-a ingrijorat si am tras pe dreapta. M-am dat jos si am ridicat capota sa ascult motorul. In momentul cand am ridicat capota m-a lovit un val de miros de ars (mai exact mirosea a cauciuc ars). Vizual totul pare ok. Am ajuns cu ea acasa dar nu a mai reaparut decat acel zgomot, nu si pierderea de putere. Din motive financiare imi este imposibil ca in viitorul apropiat sa ma adresez unui service, deci va rog sa ma ajutati cu un sfat sau o idee.

Masina are 65.000km si 7 ani. Distributia a fost schimbata la 4 ani.
sandokhan
Hmm.. chiar nimeni cu o parere?

Ei.. am aflat pe cont propriu - AMBREIAJUL DUS.

Acum - alta intrebare - unde gasesc si eu un kit de ambreiaj care sa nu ma omoare la bani?
Duyu
Incearca si tu la magazinele de profil gen Augsburg, Rune, Auto Karma, etc.

Bafta! wink.gif
ionut2009
salut sunt nou aici ,mi-am cumparat de 3 zile un renault symbol 1.2 16 valve,am doar 100 de km sad.gif ,astazi dupa ce am pornit motorul a inceput sa se auda un mic tacanit la el,dupa care a disparut,am pornit iarasi si aceiasi faza,mi se pare ca se aude din dreptul curelei de distributie,oare ce are noua mea masina?va rog ajutati-ma cu un sfat cu o idee
Relu11
De ce nu incerci tu sa mergi la garantie, mai ales ca ai doar 100 km?
OT-77-DIN
Asa cum citeam putin mai sus la reptileq,tot acelea-si batai le-am observat si eu la masina mea de ceva timp. Sunt niste batai de scurta durata care din punctul meu de vedere nu au legatura nici cu luminile si nici cu clima.Am observat la mine ca se produc in general atunci cand motorul este cald si este in relanti.Am fost la reprezentanta ,au pus-o pe tester si nici un diagnostic - mi-au zis ca de la motorina ,dar refuz sa cred acest lucru.Motoru trage normal ,relantiul este stabil-nu stiu ce sa cred.Am sa ma duc sa incerc si la alta reprezentanta masina fiind in garantie am 21000 km si in afara de acest lucru nici o problema l
crisolro
nimeni nu a putut da un raspuns concret acestei probleme - rafalele de tacanit 3*3 la relanti cu motorul cald, de regula dupa mers mai sportiv
se zice ca e motorina, ca se regleaza avansul si motorul intra intr-un ciclu de functionare in care prin anumite reglaje determina o poluare minima ( wacko.gif ), nu stiu ce regulator al aerului ce trece prin turbina (o chestie neagra cu capac gri langa vasul de expansiune), presiunea mare din rampa dupa mers care se regleaza la intrarea in ralanti prin scoaterea surplusului de motorina mai mult pe returul injectoarelor etc.
se pare ca e tacanit specific dci 85 cp intalnit la reno si logan
m-a preocupat si pe mine, am cautat, urmarit, intrebat, mers la service (unde norml nu a mai facut sa auda si mecanicii) dar nu am gasit pe nimeni care sa spuna clar ASTA E! ... ce-i drept, nimeni nu a scapat de acele rafale dar nici nu am auzit pe nimeni sa fi patit altceva din cauza lor ... pe forumul logan/dci 85 cp este o discutie mai ampla dar nu pot pune lonk-ul aici
ca e tacanitul influentat de motorina e posibil deoarece mi se pare ca la motorine diferite se aude mai pronuntat sau mai slab
daca totusi afli tu ceva sigur, te rugam sa ne comunici si noua
multumim
reptileq
eu m-am linistit deja si nu mai bag de seama... ultima oara cand am intrebat pe la service mi s-a spus exact ce am citit mai sus la crisolro... "ca se regleaza avansul"... si plus de asta am mai auzit acelasi lucru pe alt clio la ralanti...
bruino
Salutare

Fiind incepator in ale mecanicii vreau sa aflu si parerea altora inainte de a ma duce la service.Deci: Una bucata de clio 1.4 1995 adusa din afara ( bine mai mergea Doamne pe drumuri straine smile.gif)) a inceput prin toamna sa se auda la motor un tacanit de parca as avea Common Rail pe ea smile.gif .Pe langa faptul ca e destul de deranjant cand stau pe loc am observat ca a crescut putin si consumul in oras si a devenit mai puturoasa dupa 3000 de ture(papa mai mult). In urma unei discutii cu mai multi "experti" mi sa spus ca de vina pt. tacanit ar fi culbultorii care ar trebui sa ii reglez.
Astept cu nerabdare opiniile voastre( iluminati-ma si pe mine sa stiu atunci cand tre sa dau banii huh.gif

PS. Daca tot am pornit un topic: Pe scurt dimineata cand o pornesc se aude un "suierat" cand trag de volan stanga sau dreapta. De mentionat faptul ca directia merge impecabil...
cristio_79
Mai exact, culbutorii.
Se da jos cutia filtrului de aer, se demonteaza capacul acela pe care este bobina si scot bujiile pentru a se invarti mai usor motorul.
Se regleaza cu motorul rece, deci trebuie sa astepti ceva timp.
Nu stiu exact valorile pentru Clio.

Ups, acum am vazut ca e din '95. Sper ca este aproximativ la fel cu un Clio de dupa 2000.
ReiMNs
si al meu tacane la relantiu, eu am un symbol fabr in 2007 1.4 8v , m-am gandit ca ar putea fi de la cox, ca nu l-am iertat de cand l-am cumparat si se tine bine.

zgomotul se aude doar cand se incalzeste motorul.

ce ar putea fi si cat ar costa sa remediez aceasta problema?
aurelyan
ReiMNs

acelasi model il am si eu si din acelasi an, si la mine se aude un fel de tacanit atunci cand motorul este cald si numai la relanti. Sunetul vine din partea din fata a motorului, cam de pe unde e aparatoarea aia de aluminiu si tine cateva minute, apoi dispare...
Faza este ca de cate ori am ajuns prin service bineinteles ca nu se auzea nimic, asa ca nu am niciun fel de posibil diagnostic. Deci, cred ca "asa face toate". blink.gif
dytzone
Si eu am o problema cu acest tacanit...
La mine se aude mult mai tare atunci cand motorul e rece,in special dimineata...de asemenea si atunci cand creste turatia motorului de la 1700-1800 de rpm in sus...

sa fie din cauza tachetilor?
CT-05-DGP
De ci la clio se mai regleaza culbutorii ca la dacia?? Daca are axa cu came in chiulasa cum reglezi?
BannedHost
la 1.2 16v nu exista tacheti, sunt ceva role care ruleaza pe axa cu came.
Spanky
Buna ziua.La pornire se aude un zgomot ciudat,pe care nu reusesc sa-l identific.Banuiesc electromotorul.Si la rece trepideaza motorul rau de tot,sa fie de la bujii? Atasez si un video cu pornirea la rece.

janos
Daca vorbim de pornirea efectiva - adica de la secunda 8 pana la 10 unde atunci eu zic ca este electromotorul care ramane "agatat" pe volanta si este invartit un pic (fortat), restul este de la tacheti.
Spanky
Multumesc pt raspuns.Acum,care ar fi un pret pt aceasta operatiune? Am cautat dar am gasit posturi vechi de 2-3 ani,sigur nu s-au pastrat preturile.
danezu09
Revin si eu pe acest topic cu o problema .. dimineata la pornire motorul sta turat intre 1800-2100 rpm , nu scade imediat cum ar fii normal (sunt zile in care porneste si ramane la 1100-1200 rpm si apoi scade incet pana se incalzeste) , o chestie ar fii la motorasul pas cu pas , l-am curatat , tot asa face .. in fine trecem peste asta (m-am obisnuit) , se aude un tacanit , la rece in mers , intervalul 1500-2100 rpm , orice treapta de viteza (dar sa se ruleze lin, adica sa nu necesite apasarea acceleratiei, doar la "varful piciorului" tinuta) tacane ... sau in dezaccelerare la fel se aude un tacanit.. la relantiu sta la 850 rpm , se aude ok , nu are nimic .. care sa fie problema ? tachetii astia se schimba ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.