Am primit niste faruri cu xenon (pt. faza scurta). Am inteles ca ar fi cateva probleme : cand ploua nu mai au aceeasi eficienta in luminare, se topeste farul din cauza caldurii excesive. Si-a pus cineva faruri din astea sau stiti ceva despre ele?
taurash
6 Feb 2004, 10:32
cam cat ar costa o pereche de faruri xenon?
si care ar fi avantajele utilizarii unor astfel de faruri, in afara de aspectul "estetic"
La M2 sunt in jur de 400 euro.
Nu stiu sa iti spun concret avantajele dar iti pot spune cam care ar fi dezavantajele.
1.Desi dau o lumina mult mai omogena si mai intensa, la drum noaptea tocmai granita asta destul de puternica lumina/inuneric este destul de obositoare.
2.Pe ploaie lumina mult spre spectrul albastru este cumva absorbita vizibilitatea scazand destul de mult, plus autorbirea destul de puternica pe ceata.
3.S-a facut un studiu despre cum sunt recunoscute obietele la o lumina produsa de un bec halogen/xenon.In mod oarecum surprinzator a reiesit ca recunoasterea s-a facut mai bine cu becuri cu halogen.
Stati un pic, nu va agitati ca sifonu' ca n-are sens! Din moment ce omu' zice ca a primit o pereche de FARURI pentru faza scurta si dupa cum zice chiar el, ii e teama ca noile FARURI ii vor topi FARURILE, trag concluzia ca a primit niste becuri. Si cam atit..... :wink:
Marty, rationamentul tau este ireprosabil. Intr-adevar, exprimarea mea a fost deficitara - am primit becuri cu xenon, din alea albastre.
NU ITI MONTA ACELE BECURI.
farurile xenon consuma cam 35% din cat consuma un bec halogen.
philips si osram vand becuri halogen cu lumina alba cu filtru de ultraviolete.
cei care vand xenoane bec sunt tot halogene, dar nu au filtru de uv si sunt foarte periculoase pt farurile din plastic cum ai tu pe masina.
daca vrei sa ai mai multa lumina cumpara numai osram si philips. diferenta se vede.
mai nea. tu stii ce becuri am eu pe dsn? normal ca stii. s-a topit plasticul? NU! au mai bine de un an si au costat 280 000 lei.
george tu nu ai far cu plastic ci cu geam. ai si tu plastic in far dar este o mare diferenta constructiva.
dar daca le compari cu ce si-a pus andu.... se vede diferenta. ale lui andu nu orbesc sub nici o forma, nu dau nici macar impresia ca sunt deranjante. alea tale da. nu orbesc ca le-ai reglat bine dar oricum dau o stralucire in sus care este deranjanta.
nu orbesc, dar sunt reglate si para reglate. nu am avut atatia bani ce sa mai. ca daca avea phillips imi luam. sunt si poet pe deasupra
si mie mi s-au parut stifturi la inceput dar am observat ca isi fac treaba bine. plus trebuie sa recunosti ca dau o lumina f frumoasa , hai recunoaste .
reno-ady
9 Feb 2004, 17:31
Dacă se topește farul, înseamnă că ai niște becuri din talcioc de proveniență originală "de la ei" care consumă cât un reșou și iluminează puțin mai tare ca instalația de brad.
Cu nițică inspirație, oricine poate găsi pe google o pagină unde să scrie cum foncționește un sistem de descărcare în xenon; acolo va afla că e f. asemănător neonului (care tot un gaz nobil e), că de fapt e o scânteie produsă la o tensiune de vreo 15kv, care nu disipează căldură.
Cât privește rezonul instalării unui dispozitiv de iluminare în xenon, părerea mea e că nu se justifică decât pe un far extrem de bine lucrat d.p.d.v. al geometriei dispersorului. Ar fi total contraindicat să punem o sursă de lumină extrem de puternică în spatele unei sticle (plastic) ce aruncă lumina anapoda - vz. farul de dacie sau mai știu eu ce. De altfel, dacă ați observat, farurile cu xenon au f. puține elemente de dispersie, pt. că lumina scânteii este deja focalizată și direcționată cu un sistem de lupe convexe mari și / sau oglinzi, deci montarea într-un far obișnuit nu va face altceva decât să spargă fascicolul concentrat și să-l risipească întocmai ca și banii celui care l-a cumpărat.
Pe de altă parte, farurile clasice au geometria asimetrică pt. că pe fază scurtă, lumina filamentului este proiectată inițial în jos de micuța clemă din interiorul becului, apoi reflectate de oglinda concavă exact în jumătatea inferioară a farului care dispersează spre laterale lumina. Pe faza lungă, filamentul se află neobturat în focala oglinzii farului, astfel că lumina pornește și spre zona superioară unde nu mai sunt dispersoare și se realizează un fascicol lung.
Cam atât cu teoria farurilor pt. moment. Subscriu la becurile Philips, și eu le-am încercat; le am instalate de 2 ani pe mașină, merg cu ele aprinse toată ziua/noaptea și nu vor ale naibii să se ardă.
Huo celor care-și pun becuri aiurea că cică iluminează mai bine, de fapt ne ard retina mai eficient!
ady eu am becuri din alea din talcioc de la ei, ca sa zic asa.
daca vii la o intalnire vei vedea ca nu orbesc si fac o lumina foarte frumoasa. conditia necesara pentru montare este ca farurile sa fie bine aliniate si sa becurile la fel.
catalyn
16 Nov 2004, 14:27
am instalat un kit henon pe magane-ul meu..pe faza scurta , merg beton si nu se incalzeste nimic.......becurile se alimenteaza de la drosere la tensiunea de 27 000V.....
QUOTE
Am primit niste faruri cu xenon (pt. faza scurta). Am inteles ca ar fi cateva probleme : cand ploua nu mai au aceeasi eficienta in luminare, se topeste farul din cauza caldurii excesive. Si-a pus cineva faruri din astea sau stiti ceva despre ele?
E buna gluma !!!
Pai eu am de doi ani si inca nu s-au topit. Dar mai stii!!!!! 8) Mai in gluma mai in serios chestia cu topitul este ,,aberatie'' numa daca nu cumva ai primit ,,becuri cu xenon'' de 100 wati, adica ,,becuri cu sticla albastra"" !!!
www.xenondepot.com
VladSoare
16 Nov 2004, 15:15
Becurile albastre de 100W din tirg iti topesc farul (pentru ca e din plastic, spre deosebire de cel din sticla de la dacie).
Farurile cu descarcare in xenon insa nu produc caldura (sau produc foarte putina, mult mai putina decit becurile obisnuite). Functioneaza pe principiul lampilor fluorescente, doar ca lipseste o etapa (adica in loc sa ai vapori de mercur care emit ultraviolete, care la rindul lor excita stratul de fosfor si il fac sa emita lumina, in cazul nostru in locul vaporilor de mercur ai xenon, care in loc sa emita ultraviolete emite lumina vizibila).
danieluc
22 Nov 2004, 16:16
din cate am vazut sunt si becuri albastre de 55-60 W ... alea cum or fi ? pentru un r21 GTS din 89 ?
O pereche de faruri xenon care sunt si omologate si instalate de un meseriash ajung usor la 1000 de euro.Si nu numai pentru lumina albastra.
___________________________________________
Megane II Estate 1.9dci Aut.Conf. Albastru Otoman
VladSoare
15 Dec 2004, 09:14
Nu pentru lumina albastra, ci pentru toata electronica din spatele ei, dupa cum povesteam aici:
http://forum.reno.ro/viewtopic.php?t=486&start=17
Sistemul de reglare automata a inaltimii se pare ca nu prea functioneaza in realitate, pentru ca de cite ori imi vine din fata cineva cu xenoane, ma orbeste la fiecare groapa. Impresia mea este ca reglajul se face prea incet.
wow, vlad(soare) ..
cum ar fi sa se regleze cu o super viteza, la fiecare groapa???
cam cat ar rezista motorasele in ritmul asta.. ?
a, si, din cate tineam minte, chestia cu reglarea automata a inaltimii se refera la masina incarcata, si ca sa nu orbeasca, regleaza farurile mai jos si parca si atunci cand iesi in afara orasului, cand le mai ridica putin
VladSoare
15 Dec 2004, 11:15
Pai da, din pacate nu prea merge sa le regleze atit de repede.
De-aia ii injur pe xenonisti de fiecare data cind imi vin din fata, prin gropile lui Basescu sau ale lui Manivela.
hihihhii
pe ei si pe matizisti, carora nu le trebuie gropi ca sa te orbeasca..
cornel_t
16 Dec 2004, 14:23
@VladSoare
"imi cer scuze anticipat daca o sa te orbesc in trafic" .....
Cam asa e, am observat ca are o inertie destul de mare reglajul automat, mai degraba chiar cand ei o groapa nu prea se intampla mare lucru; sistemul e proiectat pt drumuri normale, unde reactioneaza cand se schimba inclinarea masinii datorita incarcarii (pe spate) sau fenomenului de "diving" la franari mai tari cand botul masinii tinde sa se aplece f mult in fata.
vladus
16 Dec 2004, 14:40
pe astia cu xenon ii inteleg, dar pe aia care merg cu ceata aprinsa in oras nu-i mai inteleg si ma enerveaza cumpli. Apropo de ceata, la megane exista pe ambele parti stopuri de ceata, becuri si slot, dar se aprinde numai partea stanga.... In service mi-au zis ca asa e din fabrica si ca imi pot modifica asta (sa se aprinda pe ambele parti) dar dupa ce iese din garantie
. Ce nu inteleg e de ce naiba au mai pus bec acolo daca nu se aprinde, nu faceau o economie mai adevarata daca nu puneau nimic??? :shock: din ciudateniile reno-ului
Oricum eu acum regret ca nu mi-am pus xenon din fabrica si ca sa schimb acum farurile trebuie sa-mi schimbe si releul si e si scump si super complicat...
QUOTE
De-aia ii injur pe xenonisti de fiecare data cind imi vin din fata, prin gropile lui Basescu sau ale lui Manivela.
De acuma inainte cand merg noaptea cu masina si ma apuca sa sughit asa din senin am sa stiu de unde mi se trage !!!
Traiasca ...xenonul si noi pe langa el !!! :wink:
VladSoare
16 Dec 2004, 15:44
Nu, de fapt nu pe xenonisti ii injur, ci pe Basescu & Co.
...si pe cei care au farurile dereglate, indiferent daca galbene sau albastre.
cornel_t
17 Dec 2004, 09:16
...mi-ai luat o piatra de pe inima.... glumesc... Din pacate cum gropile nu se vor astupa prea curand in RO, asa inca odata scuze celor care isi vor simti atinsa retina de xenoane.
mallox
17 Dec 2004, 10:29
@vladus
La Symbol nu au mai pus nici bec. Nici macar lampa "tripla" spate nu mai are slot. Ca sa iti pui al a 2-a "ceata" trebuie sa te apuci sa dai jos lampa sa gauresti prin plasticul ala etc....
dorin00
1 Aug 2005, 16:12
Cred ca nu este legal sa ai doua lampi de ceata pe spate, deoarece ii pot "orbi" pe cei din spate, mai ales cand e carosabilul ud. Cam toate masinile "moderne" au o singura lampa de ceata, in stanga. Becul e zdravan (cred ca de 40W), in comparatie cu semnal directie (20 W), stop (tot 20W) si pozitie (5W).
raducu68
1 Aug 2005, 16:41
QUOTE(dorin00 @ Aug 1 2005, 05:12 PM)
Becul e zdravan (cred ca de 40W), in comparatie cu semnal directie (20 W), stop (tot 20W) si pozitie (5W).
Pune tu de 40W (asta daca gasesti pe undeva) sa vezi ce de urari de bine - tie si familiei - primesti in trafic
Becul ala are 21W, cum au si cele pt frina.
inaltimea luminilor este foarte bine reglata dar as vrea ca faza lunga sa bata putin mai sus, am senzatia ca am in jurul masinii o zona bine luminata si apoi, brus, bezna totala, pana si daciile bat de 2x mai mult, chiar si prin pomi
VladSoare
2 Aug 2005, 07:59
QUOTE
senzatia ca am in jurul masinii o zona bine luminata si apoi, brus, bezna totala,
C'est la vie. Asa e cu xenonul.
Cauta pe unul dintre topicurile despre xenoane (nu mai stiu pe care), ca e o poza pusa de Alex cu o comparatie intre xenon si halogen.
am inteles ca de-asta ar fi puse pe faza scurta, ca pe faza lunga, cele cu halogen ( cred ca e krypton) sa bata mai mult dar nici ele nu au o distanta prea mare, asta daca xenoanele nu sunt chiar atat de puternice si nu-mi dau eu seama
ps: pe unde e poza aia?
VladSoare
4 Aug 2005, 08:48
Aici era:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=40130&st=2, insa se pare ca s-a pierdut la transfer, cind s-a schimbat serverul. Toate imaginile din mesaje s-au pierdut.
Poate o mai are Alex.
Motivul pt care nu se poate folosi un bec cu Xe pe faza lunga este timpul de aprindere de pana la 10 sec, plus considerentele de siguranta pentru ceilalti. Asa ca se folosesc alternative gen ridicarea lentilei sau devierea magnetica a arcului electric (pt h4).
leonardo
5 Aug 2005, 11:51
Buna !
In legatura cu becurile xenon am gasit urmatoarea adresa care cred ca va lamurii lucrurile cit mai simplu.
www.rein.ro sau adresa de jos. http://www.rein.ro/XENON.REIN/Meniu.htm
Daca cineva va beneficia de serviciile firmei respective rog sa faca cunoscuta si noua parerea despre eficienta sau ineficienta acestor becuri.
pana atunci, imi iau s-class ca are bixenon dar nu gasesc pe nicaieri date tehnicie despre sistemul lor
bixenon are si noua astra
right! poate ne spune cineva cum merg farurile noapte cu bixenon-ul ala
cramadonis
23 Sep 2005, 20:04
salut!
am un megane2 bicorp.
vreau sa imi pun si io xenoane si vroiam sa intreb dc trebuie
sa schimb farul cu totu sau se pune numai becu in farul de acum?
merci
cipman
23 Sep 2005, 20:43
Ce vrei sa faci matale se cheama modificare/imbunuatatire. Asa ca fii bun, te rog, si pune intrebari la sectiunea Modificari si Imbunatatiri. Exista topic acolo fix despre Faruri Xenon. Adica
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=39723
sorry ala nu e topic despre Xenon ci despre imitatii Xenon ieftine
cipman
23 Sep 2005, 21:17
poi nu-mi spune mie, ca nu eu am postat acolo. doar ca nu aici e locul unui topic de modificari. de ce avem sectiuni? sa le punem pe toate alandala? am indicat topicul ca fiind locul in care sa puna intrebarea, nu in care gaseste raspunsul (sau daca-l gaseste, al lui sa fie).
propun mutarea lui la Imbunatatiri/modificari
da dar din pacate nici un raspuns pe acel topic !!!
cramadonis
23 Sep 2005, 22:54
Vreau sa spun ca nu prea ma pricep la chestii de genu asta.
Eu vreau xenoane cum sunt cele care vin de la renault.
Si asta vroiam sa stiu,dc trebuie sa schimb faru cu totu sau se
poate face ceva la astea pe care le am acum.
eminescu0
23 Sep 2005, 23:08
bai eu chiar nu va inteleg pe voi. costa 500 de euro optiunea de Xenoane cand cumperi masina! daca tu stii ca iti trebuie si ca iti plac de ce Dumnezeu nu le iei de la Renault ca sa ai garantia ca e lucru bun si te apuci sa dai bani si sa umblii la masina inutil. te mai trezesti ca iti lipseste ceva sau ca manopera a fost de 2 lei sau ca iti fac probleme si se strica dupa 1 luna !
aaa!!! tu nu vrei ceva original si nu artizanal! pai in cazul asta tu chiar crezi ca o sa gasesti asa ceva cu muuult mai iestine decat cele din fabrica ? si ce vrei sa spui prin original? adica ceva cumparat din magazin? pai acolo ai sa gasesti farul cu totul, ca piesa de schimb Renault si pun pariu ca e mai mult decat 500 euro toata instalatia. ah! si mai e si instalatia de spalare a farurilor pe deasupra!
asa ca daca vrei xenoane adevarate si eficiente ia-ti tata masina cu ele din fabrica. una e cand sunt acolo de la mama lor si alta cand le pui tu !
cramadonis
23 Sep 2005, 23:16
masina asa am luat-o.
nu am comandat-o io,ca dc o comandam io,le puneam.
si intrebam dc stie cineva care e faza cu astea.
daca nu stiti sau nu aveti idee cat costa sau cum se procedeaza,
nu trebuie sa va mai dati cu parerea.
merci
eminescu0
23 Sep 2005, 23:21
pai puteai sa o comanzi si mai asteptai putin, sau te duceai la alt dealer
hai nu te supara ca nu am dat cu parul
, am dat cu parerea
si ti-am zis, vreo 500 euro sigur... zic eu.
cramadonis
23 Sep 2005, 23:36
merci oricum.
nu am zis cu rautate,dar nu mi-a zis nimeni concret pana acum cat costa sau cum se procedeaza,si din cauza asta.
vroiam sa vad dc stie cineva aici.
oricum o sa caut personal.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.