ieri m-am facut presiunea la roti. aveam 1.4 -1.5 in loc de 2.2 pe fata.
nasol cu frigul asta.
deci un sfat. nu uitati sa faceti presiunea din cand in cand, mai ales daca incercati sa atingeti top speedul masinii.
Ca sa nu va frece frica de variatie a presiunii in pneuri, bagati si voi Azot in loc de aer. Operatiunea costa cca. 400 de mii (difera in functie de dimensiunile rotii) si se face la Sama
Marty pe unde e Sama asta ?
tocmai ca nu recomanda nici ei azot pe timp rece, numai pe timp calduros
Dorin, SAMA Service se afla pe Bv. Dimitrie Pompei, Calea Plevnei si altele nu mai stiu eu (dar mai sunt, sigur)!
MBZ, pai sa ma ierti, atunci avioanele de ce au anvelopele umflate cu Azot fie iarna, fie vara ?
QUOTE
MBZ, pai sa ma ierti
Sa te ierte Dumnezeu ca io nu poci
Io am zis ca ei nu recomanda pe timp de iarna, atata tot, la avioane este alta chestie nene, la 10k metri cu umflate cu aer risti sa faca bum!
Io am vrut sa imi bag, si au insistat sa nu bag, sa vin la primavara cu rotile de vara si sa fac operatiunea...
nici eu nu am insistat
imi spuneti si mie care ar trebui sa fie pres. fata si spate la megane.
eu am auzit ,pe la automondial tv, ca marirea pres cu 10% scade ceva consumul completat de un mers economic
taurash
5 May 2004, 16:54
La mine scrie pe marginea de la usa intr-o eticheta care sunt valorile recomandate pentru presiunea in pneuri.
In alta ordine de idei, pana acu, in 3 luni de zile n-am verificat deloc presiunea pt ca am sistem automat de verificare si daca nu m-a avertizat nu m-am sinchisit!
... si care sunt cele recomandate?
taurash
5 May 2004, 17:30
pai depinde de la masina la masina.
si in functie de roti.
la mine pt R15/195/65 e trecuta o presiune iar pt R16/205/55 alta.
Tu ce ai?
Uite ca acu plec spre casa si o sa-mi notez exact toate valorile si ti le zic maine.
Tin minte doar ca e mai mare presiunea pe fata decat pe spate
PS: tata la dacie avea invers ...
sorry. cred ca rotile sunt 175, dar nu stiu sigur, iti zic alta data
1.6 RT
fata/ spate gol 30 30
fata/spate incarcat 34 32
dar cati bari inseamna asta?
De regula la orice manometru iti indica atit presiunea in [psi] cit si in [bar], asa ca nu ar trebui sa ai vreo problema ...
gata! am gasit aici
http://xtronics.com/reference/convert.htm,
doar sunt pe net unde se gaseste orice
misterb
19 May 2004, 09:53
Dincate stiu eu presiunea se masoara la rece sau daca nu ai manometru si tb sa te deplasezi la o benzinarie sau vulcanizare apropiata nu mai mult de 3 km si sa nu depasesti 50 la h sa iti masori presiunea de regula dimineata sau masina sa fi stat cel putin 1 ora, la temperatura optima de 18 gr C.
Pt Clio simbol 8V 75 CP pe usa scrie 1,9 fata si 1,8 bar spate si cand este incarcata 2 cu 1,9.
La Clio 16V 98CP este 2,2 cu 2,1 parca.
Nu prea stiuu de ce diferenta asta la ceiasi masina. E drept masa lui Clio cu 16V este cu vreo 75 KG mai mare. Asta sa fie oare cauza...?
VladSoare
19 May 2004, 11:45
:?: :?: :?:
La mine, Symbol 1.4 8V, zice cind e goala 2.3 in fata si 2 in spate!
Oare astia au pus etichetele de pe usi la intimplare?
misterb
19 May 2004, 11:55
hai ca asta e tare de tot . Cum naiba chiar asa sa fie. La mine pe usa asa scrie parol esti sigur ca avem acelasi model???
E totusi o diferenta maricica.
IN ce priveste tabelul nu regasesc Clio Simbol 1,4 cu 8V si sunt PSI unde recunosc am ceva probleme cu transformarea in bar.
Apoi sunt pt Clio sau Clio Simbol ca este o diferenta. Oricum multumim
La a mea zice: 2.3fata si 2.1 spate pe autostrada si 2.2 si 2.0 pe altfel de drumuri. R15/195
Oricum le tin 2.1 fata si 2.0 spate... in Bucurestiul asta numai cu 2.3bari sa nu mergi.
VladSoare
19 May 2004, 12:28
Am gresit, si la mine tot 2.1 e in spate, nu 2.0.
Si 2.3 in fata.
Misterb, de asta ma mir si eu. In manualul in engleza am niste valori, in manualul in romana altele (diferite!), iar pe usa altele (diferite de toate celelalte!). Cind am intrebat la Renault dupa care sa ma iau, mi-au spus ca dupa eticheta de pe usa, ca aia ar fi speciala pentru masina mea, pe cind manualul e acelasi pentru orice Clio.
Ma rog, i-am crezut. Acum insa aflu ca si etichetele de pe usi difera! :?:
VladSoare
19 May 2004, 12:32
Waaaaait a minute...
Nu cumva valorile difera si in functie de dimensiunea pneului? Eu am 175/70R13. Morph are 195R15 si aceleasi valori de presiune.
Misterb, tu ce dimensiune ai? Daca ai ca mine, s-ar putea ca eticheta ta sa fie corecta, iar a mea sa fie pentru pneuri mai mari.
misterb
19 May 2004, 12:54
PAi vezi eu am spus cat am dar mai spun odata 175/65 R14 82T
Atunci se explica
SorinV
19 May 2004, 21:41
poi difera si greutatea si repartitia un pic si cel mai mult difera pneurile raspectiv janta !
Redogs
12 Jan 2007, 23:25
As vrea sa va intreb cat aveti voi presiunea in pneuri pentru ca mie mi se pare ca masina este cam rigida la drum nu foarte drept. Adica mi se pare ca sunt prea umflate rotile si cam "zgaltaie". Vreau sa spn ca nu am verificat presiune din roti niciodata de cand am cumparat masina ( din semnatura).
In carte scrie ca la 175/65/14 presiune trebuie sa fie 1,9 pe fata si 1,8 pe spate.
Va multumesc.
vali79m
13 Jan 2007, 00:00
Cel mai bine verifici cand deschizi usa de la sofer, vezi ca scrie pe marginea ei....si parca era ceva de genul: 2.2 fata 2.0 spate!
sorinrs
13 Jan 2007, 04:42
Presiunea la pneuri recomandata de producator o gasesti pe lateral la usa soferului.Ea variaza functie de greutate.Sigur insa 1.9 fata si 1.8 spate nu e cea buna ambele valori sint prea mici.Important e ca presiunea sa fie verificata la rece pe cit posibil
deoarece odata cu incalzirea pneurilor creste putin si presiunea in ele.
google
13 Jan 2007, 16:03
Nu variaza cu temperatura daca pui azot.
wolfin
13 Jan 2007, 18:36
deci si prin urmare
redog-pt clio benzina 1.9 fata si 1.8 spate si 2.0 roata de rezerva
deci(am chef de scris)
1 pt motor 1.2 16v -fata 1.9/spate 1.8(cu sarcina maxima, adica cand este incarcartala refuz si cu remorca fata2.0/spate2.0 bari sau kg/cm2
la rece )
2 pt. 1.4 8 valve
-pt 175/65R14 1.9 fata/1.8spate-in sarcina creste cu 0.2 sau0.1 bari
-pt 175/70R13 2.2 fata/2.0spate-..............................................
3. pt. 1.4 16 v 2.2fata/2.0spate..............................................
4. pt 1.6 16v 2.2fata/2.0 spate...........................................
5. pt 1.5 dci pentru toate dimensiunile de pneuri 2.2 fata/2.0spate
shadowshow
2 Apr 2007, 20:47
m-am hotarat sa bag azot in roti.dupa ce am intrebat in stanga si in dreapta ce presiune se baga....majoriatatea 2.2fata-2.0 spate........am verificat si placuta de usa unde era 1.9 fata-1.8 spate....am ajuns la service...ii spun ca vreau azot.....scoate aerul...baga azot.
Cand platesc, fara sa-i spun ceva inainte il intreb pe om............ce presiune e in roti?
Cu un bineinteles....subinteles...imi spune2.2 fata-2.0 spate.
E in totul OK.... are ceva daca sunt asa?????????
E vb de Clio Symbol Expression 1.4 8V (175/65/R14)
C a t a l i n
2 Apr 2007, 20:54
Este Ok.
danutsro
5 Aug 2012, 10:49
Salutare , am si eu o mica problema ... nujt ce presiune ar trebui sa ii bag la masinutza ...
Renault Clio 1.2 1998 ...
5.0B 13-36, 165/70 R 13 79 T
Ma poate ajuta cineva ?
Multumesc
Stima, Daniel
BannedHost
5 Aug 2012, 15:28
Tip pneu: 165/70 R13
Presiune recomandata de umflare pneu:
-fata ==> 2,0 (gol) si 2,2 (in sarcina)
-spate ==> 2,0 (gol) si 2,1 (in sarcina)
danutsro
17 Sep 2012, 13:23
Salutare ... din nou
rotile de mai sus... sunt de iarna
)
165/70 R13 ...
de vara am : 185/60R14
poate sa ma ajute cineva ce presiune imi trebuie ? ma pregatesc de un drum lung ... si putin incarcat
multumesc
Salut,
Exista diferente si daca da, cam care ar fi, daca se masoara presiunea cu rotile montate si masina pe pamant fata de daca ar fi masina ridicata sau roata demontata?
@bitz : cred ca, decat sa stai sa calculezi diferenta intre presiunea din roata cu roata montata pe masina si langa masina, MULT mai simplu ar fi sa o masori pur si simplu !
Iei roata, ii faci presiunea langa masina, apoi o pui pe masina, lasi masina jos de pe crec/rampa/elevator si mai masori inca o data presiunea.
Cel mai probabil o sa ai 2 valori
. In plus, ti-ai raspuns singur la intrebare
.
dean35
18 Sep 2012, 09:28
QUOTE(Silk @ 17 Sep 2012, 14:29)
@bitz : cred ca, decat sa stai sa calculezi diferenta intre presiunea din roata cu roata montata pe masina si langa masina, MULT mai simplu ar fi sa o masori pur si simplu !
Iei roata, ii faci presiunea langa masina, apoi o pui pe masina, lasi masina jos de pe crec/rampa/elevator si mai masori inca o data presiunea.
Cel mai probabil o sa ai 2 valori
. In plus, ti-ai raspuns singur la intrebare
.
mai bine dati-i o lama sa despice firul in 4
@bitz
De la fizica, pentru un gaz ideal avem:
PV=nRT
P-presiune, V-volumul, n-cantitatea de molecule (o sa fie constant in cazul tau), T - temperatura, R - constanta universala a gazelor.
Asadar pentru cazul unei roti umflate cu aer atmosferic se poate face aproximatia, P=nRT/V
Influenta temperaturii T ar trebui sa te ingrijoreze mai mult decat volumul V.
Din formula se poate observa ca daca montezi roata pe masina atunci V va scade putin deci presiunea va creste (relatie invers proportionala)
danutsro
18 Sep 2012, 13:35
habar nu am ... nu am verificat niciodata
)
o am de 4 luni ... si 1 singura data am verificat presiunea la ea .. si e : 2.0 pe toate 4
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.