Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Presiune pneuri / roti
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
AlexV
ieri m-am facut presiunea la roti. aveam 1.4 -1.5 in loc de 2.2 pe fata.

nasol cu frigul asta.



deci un sfat. nu uitati sa faceti presiunea din cand in cand, mai ales daca incercati sa atingeti top speedul masinii. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Marty
Ca sa nu va frece frica de variatie a presiunii in pneuri, bagati si voi Azot in loc de aer. Operatiunea costa cca. 400 de mii (difera in functie de dimensiunile rotii) si se face la Sama
dorin
Marty pe unde e Sama asta ?
MBZ
tocmai ca nu recomanda nici ei azot pe timp rece, numai pe timp calduros
Marty
Dorin, SAMA Service se afla pe Bv. Dimitrie Pompei, Calea Plevnei si altele nu mai stiu eu (dar mai sunt, sigur)!

MBZ, pai sa ma ierti, atunci avioanele de ce au anvelopele umflate cu Azot fie iarna, fie vara ?
MBZ
QUOTE
MBZ, pai sa ma ierti

Sa te ierte Dumnezeu ca io nu poci tongue.gif

Io am zis ca ei nu recomanda pe timp de iarna, atata tot, la avioane este alta chestie nene, la 10k metri cu umflate cu aer risti sa faca bum!

Io am vrut sa imi bag, si au insistat sa nu bag, sa vin la primavara cu rotile de vara si sa fac operatiunea...

nici eu nu am insistat
HHF
imi spuneti si mie care ar trebui sa fie pres. fata si spate la megane.

eu am auzit ,pe la automondial tv, ca marirea pres cu 10% scade ceva consumul completat de un mers economic
taurash
La mine scrie pe marginea de la usa intr-o eticheta care sunt valorile recomandate pentru presiunea in pneuri.

In alta ordine de idei, pana acu, in 3 luni de zile n-am verificat deloc presiunea pt ca am sistem automat de verificare si daca nu m-a avertizat nu m-am sinchisit! wink.gif
HHF
... si care sunt cele recomandate?
taurash
pai depinde de la masina la masina.
si in functie de roti.
la mine pt R15/195/65 e trecuta o presiune iar pt R16/205/55 alta.
Tu ce ai?
Uite ca acu plec spre casa si o sa-mi notez exact toate valorile si ti le zic maine.
Tin minte doar ca e mai mare presiunea pe fata decat pe spate wink.gif

PS: tata la dacie avea invers ...
HHF
sorry. cred ca rotile sunt 175, dar nu stiu sigur, iti zic alta data
HHF
1.6 RT

fata/ spate gol 30 30

fata/spate incarcat 34 32

dar cati bari inseamna asta?
FLEX
De regula la orice manometru iti indica atit presiunea in [psi] cit si in [bar], asa ca nu ar trebui sa ai vreo problema ...
HHF
gata! am gasit aici http://xtronics.com/reference/convert.htm,

doar sunt pe net unde se gaseste orice
misterb
Dincate stiu eu presiunea se masoara la rece sau daca nu ai manometru si tb sa te deplasezi la o benzinarie sau vulcanizare apropiata nu mai mult de 3 km si sa nu depasesti 50 la h sa iti masori presiunea de regula dimineata sau masina sa fi stat cel putin 1 ora, la temperatura optima de 18 gr C.



Pt Clio simbol 8V 75 CP pe usa scrie 1,9 fata si 1,8 bar spate si cand este incarcata 2 cu 1,9.

La Clio 16V 98CP este 2,2 cu 2,1 parca.



Nu prea stiuu de ce diferenta asta la ceiasi masina. E drept masa lui Clio cu 16V este cu vreo 75 KG mai mare. Asta sa fie oare cauza...?
VladSoare
:?: :?: :?:

La mine, Symbol 1.4 8V, zice cind e goala 2.3 in fata si 2 in spate!

Oare astia au pus etichetele de pe usi la intimplare?
HHF
uite aici pres recomandate de renault http://www.thetyrepressuremonitor.com/tyre...es_renault.html
misterb
hai ca asta e tare de tot . Cum naiba chiar asa sa fie. La mine pe usa asa scrie parol esti sigur ca avem acelasi model??? biggrin.gif

E totusi o diferenta maricica.



IN ce priveste tabelul nu regasesc Clio Simbol 1,4 cu 8V si sunt PSI unde recunosc am ceva probleme cu transformarea in bar.

Apoi sunt pt Clio sau Clio Simbol ca este o diferenta. Oricum multumim
morph
La a mea zice: 2.3fata si 2.1 spate pe autostrada si 2.2 si 2.0 pe altfel de drumuri. R15/195

Oricum le tin 2.1 fata si 2.0 spate... in Bucurestiul asta numai cu 2.3bari sa nu mergi.
VladSoare
Am gresit, si la mine tot 2.1 e in spate, nu 2.0.

Si 2.3 in fata.



Misterb, de asta ma mir si eu. In manualul in engleza am niste valori, in manualul in romana altele (diferite!), iar pe usa altele (diferite de toate celelalte!). Cind am intrebat la Renault dupa care sa ma iau, mi-au spus ca dupa eticheta de pe usa, ca aia ar fi speciala pentru masina mea, pe cind manualul e acelasi pentru orice Clio.

Ma rog, i-am crezut. Acum insa aflu ca si etichetele de pe usi difera! :?:
VladSoare
Waaaaait a minute...

Nu cumva valorile difera si in functie de dimensiunea pneului? Eu am 175/70R13. Morph are 195R15 si aceleasi valori de presiune.



Misterb, tu ce dimensiune ai? Daca ai ca mine, s-ar putea ca eticheta ta sa fie corecta, iar a mea sa fie pentru pneuri mai mari.
misterb
PAi vezi eu am spus cat am dar mai spun odata 175/65 R14 82T

Atunci se explica
SorinV
poi difera si greutatea si repartitia un pic si cel mai mult difera pneurile raspectiv janta !
Redogs
As vrea sa va intreb cat aveti voi presiunea in pneuri pentru ca mie mi se pare ca masina este cam rigida la drum nu foarte drept. Adica mi se pare ca sunt prea umflate rotile si cam "zgaltaie". Vreau sa spn ca nu am verificat presiune din roti niciodata de cand am cumparat masina ( din semnatura).
In carte scrie ca la 175/65/14 presiune trebuie sa fie 1,9 pe fata si 1,8 pe spate.
Va multumesc.
vali79m
Cel mai bine verifici cand deschizi usa de la sofer, vezi ca scrie pe marginea ei....si parca era ceva de genul: 2.2 fata 2.0 spate!
sorinrs
Presiunea la pneuri recomandata de producator o gasesti pe lateral la usa soferului.Ea variaza functie de greutate.Sigur insa 1.9 fata si 1.8 spate nu e cea buna ambele valori sint prea mici.Important e ca presiunea sa fie verificata la rece pe cit posibil
deoarece odata cu incalzirea pneurilor creste putin si presiunea in ele.
google
Nu variaza cu temperatura daca pui azot.
wolfin
deci si prin urmare redog-pt clio benzina 1.9 fata si 1.8 spate si 2.0 roata de rezerva

biggrin.gif

deci(am chef de scris)

1 pt motor 1.2 16v -fata 1.9/spate 1.8(cu sarcina maxima, adica cand este incarcartala refuz si cu remorca fata2.0/spate2.0 bari sau kg/cm2 la rece )
2 pt. 1.4 8 valve
-pt 175/65R14 1.9 fata/1.8spate-in sarcina creste cu 0.2 sau0.1 bari laugh.gif
-pt 175/70R13 2.2 fata/2.0spate-..............................................
3. pt. 1.4 16 v 2.2fata/2.0spate..............................................
4. pt 1.6 16v 2.2fata/2.0 spate...........................................
5. pt 1.5 dci pentru toate dimensiunile de pneuri 2.2 fata/2.0spate
shadowshow
m-am hotarat sa bag azot in roti.dupa ce am intrebat in stanga si in dreapta ce presiune se baga....majoriatatea 2.2fata-2.0 spate........am verificat si placuta de usa unde era 1.9 fata-1.8 spate....am ajuns la service...ii spun ca vreau azot.....scoate aerul...baga azot.
Cand platesc, fara sa-i spun ceva inainte il intreb pe om............ce presiune e in roti?
Cu un bineinteles....subinteles...imi spune2.2 fata-2.0 spate.
E in totul OK.... are ceva daca sunt asa?????????
E vb de Clio Symbol Expression 1.4 8V (175/65/R14)
C a t a l i n
Este Ok. cool.gif
danutsro
Salutare , am si eu o mica problema ... nujt ce presiune ar trebui sa ii bag la masinutza ... smile.gif

Renault Clio 1.2 1998 ...

5.0B 13-36, 165/70 R 13 79 T

Ma poate ajuta cineva ?

Multumesc

Stima, Daniel
BannedHost
Tip pneu: 165/70 R13
Presiune recomandata de umflare pneu:
-fata ==> 2,0 (gol) si 2,2 (in sarcina)
-spate ==> 2,0 (gol) si 2,1 (in sarcina)
danutsro
Salutare ... din nou smile.gif

rotile de mai sus... sunt de iarna smile.gif)
165/70 R13 ...

de vara am : 185/60R14

poate sa ma ajute cineva ce presiune imi trebuie ? ma pregatesc de un drum lung ... si putin incarcat smile.gif

multumesc
bitz
Salut,

Exista diferente si daca da, cam care ar fi, daca se masoara presiunea cu rotile montate si masina pe pamant fata de daca ar fi masina ridicata sau roata demontata?
Silk
@bitz : cred ca, decat sa stai sa calculezi diferenta intre presiunea din roata cu roata montata pe masina si langa masina, MULT mai simplu ar fi sa o masori pur si simplu !
Iei roata, ii faci presiunea langa masina, apoi o pui pe masina, lasi masina jos de pe crec/rampa/elevator si mai masori inca o data presiunea.
Cel mai probabil o sa ai 2 valori wink.gif . In plus, ti-ai raspuns singur la intrebare biggrin.gif.
dean35
QUOTE(Silk @ 17 Sep 2012, 14:29)
@bitz : cred ca, decat sa stai sa calculezi diferenta intre presiunea din roata cu roata montata pe masina si langa masina, MULT mai simplu ar fi sa o masori pur si simplu !
Iei roata, ii faci presiunea langa masina, apoi o pui pe masina, lasi masina jos de pe crec/rampa/elevator si mai masori inca o data presiunea.
Cel mai probabil o sa ai 2 valori wink.gif . In plus, ti-ai raspuns singur la intrebare biggrin.gif.
*


mai bine dati-i o lama sa despice firul in 4 icon_mrgreen.gif
pdd
@bitz

De la fizica, pentru un gaz ideal avem:

PV=nRT

P-presiune, V-volumul, n-cantitatea de molecule (o sa fie constant in cazul tau), T - temperatura, R - constanta universala a gazelor.

Asadar pentru cazul unei roti umflate cu aer atmosferic se poate face aproximatia, P=nRT/V

Influenta temperaturii T ar trebui sa te ingrijoreze mai mult decat volumul V.
Din formula se poate observa ca daca montezi roata pe masina atunci V va scade putin deci presiunea va creste (relatie invers proportionala)



danutsro
habar nu am ... nu am verificat niciodata smile.gif)

o am de 4 luni ... si 1 singura data am verificat presiunea la ea .. si e : 2.0 pe toate 4
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.