Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Faruri automate bixenon
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
mihai_dinu_92@yahoo.com
Salutare! De curand am vopsit bara fata si farurile au fost date jos pentru aceasta operatiune.Dupa montare am observat ca farurile nu mai urmaresc curba, se ridica pe vertical la pornire si atat.
Care sa fie cauza? Multumesc.

Laguna 3 2.0 dCi 173 CP.
andru1973
Verifică la brațul stâng dacă nu sa rupt sau sărit tija de la senzor
grig1960
Senzorul ala regeaza farurile pe inaltime in functie de masa mai mare pe fata sau pe spate a masinii, adaptivele cred ca sunt dirijate de coloana de directie in functie de unghiul de virare.
andru1973
din cite stiu cel de pe brat e pentru adaptive si cel din spate e pentru inaltimea farurilor,nu vad logica pe fata ,ce greutate mai mare sau mai mica sa poti pune,pe spate da regleaza acel senzor de pe punte ,iar cel de pe brat e pentru unghiul de virare poate confund eu dar , nu strica sa se uite sau sa faca un diagnostic
grig1960
Conform VISU, ambii senzori, 1372 (senzor inaltime spate) si 1373 (senzor inaltime fata) din schema atasata sunt senzori de inaltime si fac parte din instalatia de reglare a farurilor pe inaltime. Nu m-am lamurit inca cum functioneaza adaptivele pe Laguna 3, la mine la Koleos practic nici nu sunt adaptive, sunt doua becuri fixe in fiecare far orientate sa bata spre exteriorul masinii care se aprind stanga sau dreapta cand rotesc volanul mai mult de 90 grade. Ce stiu sigur este ca la volan la Koleos este un sezor care masoara unghiul de rotire si cred ca acest senzor prin UPC gestioneaza asa-zisele adaptive.
andru1973
Cum am spus poate confund, dar cel mai bine e să facă o diagnoză și acolo vede dacă are probleme părerea mea,nu are rost să"ne contrazicem" cu ghilimelele de rigoare,eu așa am bănuit că r merge , într-o zi văzusem sub mașină cum acel senzor de pe brațul stâng a mișcat acea tijă in jos ,in fine ,cel mai bine un test
grig1960
Nu-i vorba de nici o contrazicere, am zis ca nici eu nu stiu sigur cum e pe Laguna 3, asa am dedus eu din schema, da poate am dedus gresit.Cel mai bine ar fi daca cineva ar putea sa scoata parghia la senzorul de pe fata si sa-l miste cu mana si se poate vedea daca se misca luminile in plan vertical sau adaptivele in plan orizontal, asa ne-am lamuri cumva. Teoria ta ca doar cel de pe spate regleaza farurile vertical in functie de incarcare se verifica la Koleos, deoarece are numai pe spate.
mihai_dinu_92@yahoo.com
Mda, voi merge la o diagnoza pana la urma. Sper sa nu imi fi rupt ceva cand au demontat/montat farurile sau bara.
andru1973
La faruri nu vad ce sa fi rupt,eu le-am demontat de mai multe ori ,nu prea văd ce să rupă,dar tot ce-i posibil, farurile sunt prinse în cele 4 șuruburi,și se scoate conectorul altceva nu văd
mihai_dinu_92@yahoo.com
Pentru a scoate farurile trebuie data bara jos mai intai?
meganus_bicorpus
da...e singura modalitate
andru1973
Dacă vrei poți scoate și fără să o.dai de tot

9 Jun 2020, 19:39:
Mă refer că poți scoate farurile pe rând
Alxseb
Băieți, mă bag și eu în discuție cu o părere. Logica spune că pentru nivelul de încărcare a mașinii, responsabil este senzorul de pe tija de la roata față, asta pentru că unghiul se modifică în plan vertical. Pentru urmărirea pa plan orizontal, adică urmărirea în curbe, responsabil ar trebui să fie un senzor ce urmărește poziția volanului. Eu așa gândesc și sper să nu greșesc și să vă duc în eroare. Eu cred ca ar trebui verificate mufele să nu fie oxidate sau să nu facă contact pinii. Se poate folosi un spray de contacte și poate se rezolvă problema. Dacă tot nu funcționează, cred că o diagnoză ar arăta defectul cu siguranță.
mihai_dinu_92@yahoo.com
Revin cu rezolvarea. Sub masina in partea din fata, undeva intre sofer si farul din stanga, este o parghie. A trebuit sa misc putin de ea stanga-dreapta si si-au revenit farurile.
meganus_bicorpus
Pentru a nu deschide un nou topic, continui discutia aici...Pe masina din semnatura, L3 2015 vreau sa pun faruri originale Xenon adaptive la viraj.Nu cred ca ii voi monta senzorii de reglaj inaltime, cablajul devine tot mai complex.Am spalatoarele de faruri , se pot monta relativ usor si vor fi si functionale.
Aveti idee, se poate face trecerea de la halogen la xenon si ce modificari impoleca aceasta operatiune?
tek_IDs
Daca tot te apuci pune instalatia cum trebuie, cu toti senzorii ca sa poti face dupa aceea activarile necesare functionarii.
Din pct. meu de vedere, nu stiu daca efortul financiar nu este prea mare pentru a pune totul ca la carte, teoretic poti face multe modificari la L3 insa practic...... .
Toate bune!
grig1960
Ca sa fii in regula trebuie sa montezi absolut toata instalatia, operatia sa fie facuta in service autorizat RAR si cu acte doveditoare de la service trebuie sa mergi la RAR sa-ti treaca in CIV la mentiuni farurile bixenon. Altfel risti sa ramai fara talon si sa iei si amenda.
meganus_bicorpus
Nu stiu cine vede ca am faruri xenon montate dupa fabricatie..Atata timp cat au spalator de faruri functional si bat corect, alta verificare la ITP sau la RAR nu au ce sa faca.
Montajul complet implica inlocuirea cablajului fata, nu stiu unde gasesc una la fel...
mmandreanu
O intrebare pentru cei care au xenon din fabrica pe masinia. Masina o am de 1 luna aprox. si seara cand conduc 70% din soferi imi dau flashuri ca ii deranjeaza faza mea scurta. Merg singur in masina de cele mai multe ori. sau cu un pasager in fata doar. Se pot da mai in jos un pic direct din faruri? Alta comanda in interior nu am.
cj98czh
in general se regleaza cu tester fiind vb. de xenon (trebuie dat min. si maxim) si cu un aparat de reglaj faruri in botul masinii ..
Axel7
Pana ajungi la tester, le poti regla si manual cu un imbus - torx. Surubul de reglaj il gasesti undeva deasupra farului.
grig1960
Trebuie verificat in primul rand daca functioneaza auto-levelig-ul, e posibil sa fi ramas blocat in pozita maxim sus, parghia de actionare sarita, motoras de reglaj defect, etc.
mmandreanu
Cand pornesc masina farurile sunt maxim de jos dupa care se regleaza. E enervant ca toata lumea imi da flashuri si nici nu pot sa fac nimic din masina sa dau mai in jos farurile. O sa ma duc la un service oricum zilele astea sa vad daca e in regula masina in vederea efectuarii RAR ului si sa vad ce imi zice aparatul de la statia itp despre faruri.
grig1960
Salut, daca isi fac auto-leveling-ul cand le pornesti si totusi bat prea sus, trebuie reglate mecanic din surubul de reglare, cum a zis si colegul Axel7. Se poate face la perete prin comparare cu alta masina sau cu aparatul ala special de la service.
mmandreanu
Le am reglat manual cu un imbus si nu am mai primit flashuri. Cu testerul e cam complicat cu proba dupa. Momentan sunt ok,zic eu. O sa ma duc si la o statie itp sa verific toata masina inclusiv farurile.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.